Eendracht Aalst - Woluwe Zaventem - Pagina 6 | Iendracht.be Forum
forum eendracht aalst



Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 123 berichten ]  Ga naar pagina 1 4 5 6 7 8 9
 Eendracht Aalst - Woluwe Zaventem 
Auteur Bericht
Vaste Waarde

Lid geworden op: 16 Apr 2007, 0:31
Berichten: 1471
Leeftijd: 42
Bericht Re: Eendracht Aalst - Woluwe Zaventem
:worship: voor de sfeer zondag, ook bij 0 - 1 achterstand (y)

_________________
Broer van ja


02 Feb 2009, 14:47
Ancien

Lid geworden op: 17 Jan 2007, 8:42
Berichten: 4807
Leeftijd: 44
Locatie: Hofstade
Bericht Re: Eendracht Aalst - Woluwe Zaventem
Wannes schreef:
Citeer:
Woluwe-Zaventem speelde niet op die ijspiste of zo?? ... zij kwamen wel tot combineren en voetballen, wij niet...


Inderdaad, de ijspiste was voor beide ploegen maar het antwoord staat al in je tekst. Wij hebben spelers (Lord en Podevijn) die het moeten hebben van individuele acties, mannetje uitkappen, kort draaien, enz ... en dat lukt niet zo'n veld. Combineren lukte tot op het middenveld en dan was het gedaan. WZ hun combinatie voetbal was veel effectiever op zo'n veld.


Dat is het hem net - alles wat onze ploeg zo sterk maakte is op 6-7 maanden helemaal weg - bij Limpens was het pure combinatievoetbal al voor een gedeelte weg, maar dat werd toen gecompenseerd door snel en direct in een-tijd naar het doel van de tegenstander te trekken - getuige daarvan de goals tegen Wetteren thuis, de doelpunten op Woluwe in de eindronde, bijvoorbeeld... Met Lord, Boto en Podevijn heb je nog altijd de spelers die dat nu ook zouden kunnen en heb je een Degroote of een Filipovic die de betere passing zouden moeten kunnen verzorgen.

Maar wat zien we?? Nu verloopt alles getelefoneerd en gokken we op een flits van Lord of Podevijn - zet daar twee degelijke mandekkers op en we maken geen schijn van kans, als je dan nagenoeg nooit de nul kunt houden, weet je dat je tegen eender wie in de problemen kan komen.

We hebben allemaal pur sang voetballers gekocht de afgelopen twee jaar (Couly, Franck, Van Mieghem, Boussoufa, Lord, nu Degroote) - speel dan ook voetbal... Wat heb je eraan met vijf man op dat middenveld te lopen als in 99% van de gevallen, zeker thuis, Seminck met een lange bal moet werken om de spits in stelling te brengen... Dat is tactiek!!! Gisteren liep meer dan de helft gewoon te zwemmen als een kip zonder kop of in mekaars weg... We zijn 18 matchen bezig en halen 25 punten. Om een periode te winnen heb je minsten 24 punten nodig uit tien matchen... En toch denken nog velen dat we een kans maken?? Sorry hoor...maar ik zie echt ni in met deze trainer hoe we dat gaan doen... De enige trainer die ik capaciteiten vond hebben in de staff, De Nul, die werd met Nieuwjaar ook bedankt voor bewezen diensten, dus ja...

Dat De Ridder nog steeds niet ingrijpt naar zijn trainer toe, ik snap het niet. Ik twijfelde er bij momenten ook sterk aan of het wel Dillen was die de ploeg opstelde, maar wees eerlijk - zo slecht dat de ploeg elke week staat, dat kan toch niet het werk van De Ridder zijn hé...

Wat erger is, de ingrepen die we soms zien en die soms renderen, komen nooit uit inzicht, maar altijd door een toeval - Podevijn moest bijvoorbeeld ingebracht worden tegen Wetteren omdat Van Dender geblesseerd was... Het durven inbrengen van spitsen om absoluut te willen winnen zoals Dillen's eerste matchen toen we soms met 4 spitsen eindigden, dat gebeurt ook niet meer. De enige wissels dit weekend waren er om leeggespeelde spelers te vervangen en waarom zijn die leeggespeeld - ze moeten verdorie meer lopen en werken dan dat ze aan voetballen toekomen...

Akkoord, het waren aparte omstandigheden gisteren (maar euh, ik herinner me onze thuismatch tegen Boussu met de sneeuwval, dan speelden we bijvoorbeeld wel goed) maar is de essentie van voetbal niet de bal het werk laten doen?? Het is echt erg gesteld hoor met ons spelpeil en eigenlijk mogen we nog gelukkig zijn met die ijspiste, want anders had Woluwe-Zaventem ons zeker in de vernieling gespeeld.


02 Feb 2009, 15:34
Nationale Ploeg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 16 Mei 2005, 17:04
Berichten: 1862
Locatie: Gijzegem- Aalst
Bericht Re: Eendracht Aalst - Woluwe Zaventem
Het NIeuwsblad spreekt van een hoogstaande wedstrijd dus zo slecht zal het allemaal wel niet zijn, vergeet ook niet dat we gisteren tegen de beste ploeg uit de reeks gespeeld hebben, alle komende tegenstanders zijn dus zwakker dan W-Z ;)


02 Feb 2009, 16:49
Iendracht.be - beheer

Lid geworden op: 15 Mei 2005, 17:48
Berichten: 7463
Leeftijd: 35
Bericht Re: Eendracht Aalst - Woluwe Zaventem
Het Nieuwsblad = Wim Redant en ik denk dat het wel al lang duidelijk is dat die kerel een schande is voor de schrijvende pers. Wie het gisteren goed (langs onze kant), of een hoogstaande wedstrijd vond, die begrijpt volgens mij niks van voetbal.


02 Feb 2009, 16:58
onderstaande foto te bekijken op eigen risico
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 09 Aug 2005, 13:52
Berichten: 6580
Leeftijd: 10
Locatie:
Website: http://www.spionkop-lede.tk
Bericht Re: Eendracht Aalst - Woluwe Zaventem
ik vond het ook niet slecht, en tenminste eens een ploeg die hier komt voetballen en geen beton, dat op zich was al eens een verademing. Er was ook veel spanning, goeie sfeer op tribune, veel inzet. Nee, ik vond het zeker niet slecht.

_________________
www.spionkoplede.com


02 Feb 2009, 16:59
Nationale Ploeg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 16 Mei 2005, 10:18
Berichten: 2248
Leeftijd: 44
Locatie: Pamel
Bericht Re: Eendracht Aalst - Woluwe Zaventem
De spanning die er hing was dan wel die van gaan we nog een goal binnen krijgen of niet :whistle:

_________________
Afbeelding


02 Feb 2009, 17:06
Iendracht.be - beheer
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 16 Mei 2005, 23:59
Berichten: 12898
Leeftijd: 45
Locatie: Denderhoutem
Website: http://www.newcastle-online.org/nufcforum/index.php
Bericht Re: Eendracht Aalst - Woluwe Zaventem
DT schreef:
We zijn 18 matchen bezig en halen 25 punten. Om een periode te winnen heb je minsten 24 punten nodig uit tien matchen.


Nu geloof ik ook niet echt dat we de derde periode kunnen pakken (we staan vooralsnog afgescheiden voorlaatste in de tweede periode), maar ik vraag me wel serieus af waar je dat haalt dat je voor een periode te winnen minstens 24 punten nodig hebt uit tien matchen. Wetteren won dit seizoen de eerste periode met 23 punten en de tweede zal quasi zeker met minder punten gewonnen worden. Wij wonnen vorig seizoen zelfs de eerste periode met 19 punten. In een normale periode hebt ge volgens mij een 22 à 23 punten nodig om de periode te pakken. Wat inderdaad al bijna even onwaarschijnlijkt lijkt ge als ge er onze resultaten op nakijkt natuurlijk.


02 Feb 2009, 17:07
onderstaande foto te bekijken op eigen risico
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 09 Aug 2005, 13:52
Berichten: 6580
Leeftijd: 10
Locatie:
Website: http://www.spionkop-lede.tk
Bericht Re: Eendracht Aalst - Woluwe Zaventem
Gunther schreef:
De spanning die er hing was dan wel die van gaan we nog een goal binnen krijgen of niet :whistle:


klopt, W-Z was aan het drukken, maar in voetbal kan alles, 1 counter kan genoeg zijn. En fanatiek supporter dakket ben zat ik daar zeker op te hopen.

_________________
www.spionkoplede.com


02 Feb 2009, 17:10
forumlegende

Lid geworden op: 23 Mei 2005, 18:07
Berichten: 2523
Bericht Re: Eendracht Aalst - Woluwe Zaventem
Ik vind dat we ook niet moeten dramatiseren.

En stellen dat Woluwe-Zaventem ons in de vernieling zou spelen vind ik nu wel wat overdreven.
Die gasten hebben alles gegeven en waren op en top gemotiveerd om, één, tegen den Eendracht te spelen in een geweldige sfeer en, twee, om te profiteren van de misstap van Wetteren.

Een gelijkspel vind ik een terechte weergave van de wedstrijd.

Een wedstrijd in zeer moeilijke omstandigheden maar dat geldt natuurlijk ook voor de tegenpartij.
Ik vond Delie "opvallend afwezig" en ook De Groote kon me niet bekoren. Beiden hebben nog een tekort aan matchritme zeker ?

Ik geloof wel in de derde periode, als we eindelijk eens voluit denken aan de drie punten. Op sommige momenten zie je gewoon de angst om te verliezen...vooral op verplaatsing.

Dus de laatste 10 wedstrijden alles geven. De betere ploegen hebben we nu al gehad, dus waarom zou het niet lukken?


02 Feb 2009, 17:22
Nationale Ploeg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 15 Mei 2005, 16:23
Berichten: 1681
Leeftijd: 55
Locatie: Erembodegem
Bericht Re: Eendracht Aalst - Woluwe Zaventem
op die mannen hun site :

Eendracht Aalst had wel veel respect voor KVWZ en liet heelwat raspaardjes op de bank plaatsnemen. Kvwz ontgoochelde de Aalsterse trainerstaf niet en domineerde met knap technisch combinatievoebal de hele wedstrijd. In zijn tweede uitwedstrijd van het nieuwe jaar deed KVWZ de Aalsterse ambiancetribune verstommen tot kritiektribune.

KVWZ paste zich het beste aan aan gladde ondergrond. Een sterk opgezette aanval waarbij elke Aalsterse tegenstander een aantal stapjes kort kwamen, werd door Kevin Jansens knap afgewerkt. Aalst kon rekenen op een sterke De Veirman ook wat geluk kende op een poging van Kristof Fosse. Dat geluk kende KVWZ niet toen ons sluitstuk uitgleed voor het een plukbal kon klemmen. 1-1 zonder dat KVWZ ook maar één kans weggaf.

De tweede helft leek de thuisploeg zich op te richten, maar kon geen kans bijeen trappen tot KVWZ weer onder stoom kwam. De vergruisde De Veirman pakte een punt en pakte uit op met goede reddingen op pogingen van Kevin Stuckens (2 x), Gert Stockx en Dieter Vandenbroeck en had hij het behoorlijk warm op pogingen van Etumba en Vanderputte.

Het Aalsterse publiek zag zijn opmars gestuit en was na de wedstrijd unaniem: in een bokswedstrijd won KVWZ riant met winst op punten


02 Feb 2009, 17:28
Iendracht.be - beheer
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 09 Jan 2006, 9:03
Berichten: 5505
Leeftijd: 47
Locatie: Lebbeke
Bericht Re: Eendracht Aalst - Woluwe Zaventem
Dani schreef:
Ik vond Delie "opvallend afwezig"


Ik vond Delie juist héél aanwezig. Overal gaan storen, hard werkend, knokken voor elke bal, ... Wel weinig in de 16, maar hij kan er ook niet aan doen dat hij daar geen ballen krijgt.

Wat de derde periode betreft: Ik denk dat de kans klein is dat we ze pakken, maar ik hoop natuurlijk van wel. Je moet rekenen dat we met Wetteren, Woluwe Zaventem, URS Centre en Oudenaarde heel wat "kleppers" in de tweede periode krijgen. In de derde periode hebben we redelijk wat matchen tegen laag geklasseerde teams. Het verleden heeft wel al uitgewezen dat dat geen garantie voor succes is, maar toch...


02 Feb 2009, 17:43
nieuw in de eerste ploeg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 12 Nov 2006, 20:37
Berichten: 473
Leeftijd: 34
Locatie: Nieuwerkerken
WLM: kloefkapper@homail.com
Bericht Re: Eendracht Aalst - Woluwe Zaventem
Dani schreef:
Ik vond Delie "opvallend afwezig"


Ik vond hem allesinds veel beter dan onze aanvallers van de eerste seizoenshelft! Een jonge met inzet, die werkt op het veld! Tot de laatste minuut bleef hij werken!

Na 2 matchen vind ik hem alvast een versterking, hopelijk kan hij zich nog verder ontwikkelen!

_________________
Supporting Iendracht Oilsjt, It's a way of living!
Ik ben Vlaming en daar ben ik fier op!


02 Feb 2009, 17:45
Ancien

Lid geworden op: 17 Jan 2007, 8:42
Berichten: 4807
Leeftijd: 44
Locatie: Hofstade
Bericht Re: Eendracht Aalst - Woluwe Zaventem
Bartos schreef:

Nu geloof ik ook niet echt dat we de derde periode kunnen pakken (we staan vooralsnog afgescheiden voorlaatste in de tweede periode), maar ik vraag me wel serieus af waar je dat haalt dat je voor een periode te winnen minstens 24 punten nodig hebt uit tien matchen. Wetteren won dit seizoen de eerste periode met 23 punten en de tweede zal quasi zeker met minder punten gewonnen worden. Wij wonnen vorig seizoen zelfs de eerste periode met 19 punten. In een normale periode hebt ge volgens mij een 22 à 23 punten nodig om de periode te pakken. Wat inderdaad al bijna even onwaarschijnlijkt lijkt ge als ge er onze resultaten op nakijkt natuurlijk.


Ik heb het puur en alleen op het winnen van de derde periode - dat is nu eenmaal een tijdspanne waar de ploegen die voor de titel gaan, zich ook geen misstap willen veroorloven en de ploegen waarvoor de twee vorige periodes ook tegenvielen en die eveneens ambitie hebben, ook nog eens alles op alles zullen zetten (ik denk bijvoorbeeld aan een FCN, een Boussu, een Peruwelz - alleen al om erin te kunnen blijven na de aftrek van hun punten - een Racing Waregem) - dus ben je eigenlijk genoodzaakt om strikt genomen 8 matchen te winnen om wat reserve te hebben - in de eindspurt zie je zelfs huidige toppploegen helemaal afhaken (ik denk daarbij bijvoorbeeld aan Wetteren die dus ook punten zullen laten tegen onze concurrenten voor de derde periode). Bovendien stel ik die 24 punten voorop omdat Waregem, FCN, Boussu en Peruwelz nog rechtstreekse concurrenten gaan zijn voor die periode. Als je van die directe concurrenten verliest, mag je een kruis maken over uw periode dus moet je die gewoon kloppen en dat zal al moeilijk genoeg zijn. Dat is al de helft van uw 24 punten...

Wetteren haalde 23 punten in de eerste periode, maar Woluwe-Zaventem haalde er zelf ook 22 of 23...Dat is op 10 matchen 2, 3 punten minder dan wat wij op 18 matchen hebben bij elkaar gespeeld. Dan lijkt mijn 24 punten niet echt overdreven denk ik.

En wie zegt dat we de beste ploegen al gehad hebben, even dit: Peruwelz speelde zonder Bula tegen ons en haalde nog een punt, nu is die gast net weer terug en hij knalde er gisteren al 2 in tegen FCN. Boussu won bij ons en op verplaatsing zijn we ook niet echt sterk om daar de drie punten mee te graaien, ondertussen ontvangen we thuis nog even FCN en Racing Waregem die ons kapot kunnen counteren, spelen we een carnavalsmatch op Sottegem (die we historisch gezien nooit winnen) en spelen we nog driemaal op verplaatsing tegen ploegen in degradatiegevaar (was vorig jaar ook een makkie op voorhand, maar we verloren wel op Couillet, op Torhout, thuis tegen Boussu, etc. dus ja).

En dat is enkel kijken naar de tegenstanders - het grootste probleem zal nog ons eigen spelniveau zijn - het klassement liegt echt ni zenne jongens. De konijnenpoot van onzen trainer zijn eerste matchen, goals in de laatste minuut en penalties in cadeauverpakking, zijn er ook niet echt meer bij... Heel nederig zijn en zien dat we nog eens voetbal geserveerd krijgen een paar matchen na elkaar en dan zal ik al heeel content zijn...


02 Feb 2009, 17:52
onderstaande foto te bekijken op eigen risico
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 09 Aug 2005, 13:52
Berichten: 6580
Leeftijd: 10
Locatie:
Website: http://www.spionkop-lede.tk
Bericht Re: Eendracht Aalst - Woluwe Zaventem
Dienen Bula heeft FCN compleet in de vernieling gespeeld.

_________________
www.spionkoplede.com


02 Feb 2009, 18:02
nieuw in de eerste ploeg

Lid geworden op: 19 Jun 2008, 20:07
Berichten: 669
Bericht Re: Eendracht Aalst - Woluwe Zaventem
Voor wie er nu nog mag aan twijfelen ! het wordt een kleurloos seizoen en wat me frappeert is dat hier nog niet geschreven is dat de spelersgroep der zelf nietmeer in gelooft !
Iedereen kon toch gisteren vaststellen dat bij dode spelmomenten (bal buiten, spelhervattingen) de spelers op hun doodgemakje de bal gingen halen om in te werpen , om spel te hervatten ed.
Een ploeg die gelijk staat speelt zeker thuis nog alles of niks !!! Aalst liet rustig de bal naar mekander spelen alsof een punt genoeg was !!
Dillen schrijft in krant ook al dat hij gelukkig was me een punt en ik geloof zijn dwazigheid. Waarom anders laat hij podevijn na een minuut of 20 in de tweede helft staan en laat hij boto 10 minuten voor tijd invallen als kalf verdronken was ???
Ik had podevijn op minuut 20 vervangen maar ofwel is dillen wat traag van begrip, ofwel is hij een schrikscheiter ofwel is het een combinatie van de twee.
In ieder geval , die indirecte zaken ( het traag spelhervatten van dode momenten ) deed de ploeg gewoon verraden dat ze der compleet nietmeer in geloven. Ze weten en denken dat middenmoot hoogst haalbare is. Het wordt dus nog een lang seizoen waarin de blinde ambities alweer niet zijn ingevuld, integendeel,hadden we verleden seizoen nog een eindronde, dan zitten we in mei thuis .


02 Feb 2009, 18:33
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 123 berichten ]  Ga naar pagina 1 4 5 6 7 8 9


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten




Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
webdesign aalst