VC EA 2002 - Union Saint-Gilles - Pagina 8 | Iendracht.be Forum
forum eendracht aalst



Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 137 berichten ]  Ga naar pagina 1 6 7 8 9 10
 VC EA 2002 - Union Saint-Gilles 
Auteur Bericht
Ancien

Lid geworden op: 17 Jan 2007, 8:42
Berichten: 4807
Leeftijd: 44
Locatie: Hofstade
Bericht Re: VC EA 2002 - Union Saint-Gilles
Smetje schreef:
Bij Union vond ik naast diene nr 15 ook diene nr 9 redelijk gevaarlijk. Zou een goeie backup voor Jens zijn. En zoals al gezegd, zouden we diene 15 heel goed kunnen gebruiken.


Steeds oppassen met die gasten - het zou niet de eerste zijn die tegen ons schittert, maar in de overige wedstrijden geen deuk in een pakske boter meer shot (getuige daarvan onzen Shabi om er maar 1 te noemen).

Trouwens, Delie ligt na dit seizoen nog twee jaar onder contract en aangezien we toch altijd maar met een spits spelen, denk ik niet dat die 15 een optie is...

Buiten het zwakke verdedigen moeten we naar volgend jaar toe toch ook eens denken aan wat snelheid in onze ploeg hoor, want naast Lord (en in mindere mate Steurs en Podevijn) is dat heeeel triestig, zeker als iedereen van vanachter zonder overleg naar voor begint te lopen...

Vaststelling twee: die korte corner met die indraaier van Steurs vanop rechts moet als verassingscorner worden gebruikt en mag niet de standaard worden... Gisteren werd die veelvuldig gebruikt, met alle gevolgen vandien...

Dan die keeper van Union ook - heel onzeker op nagenoeg elke hoge bal (heeft geen enkele bal geklemd, het leek wel een zwarte versie van De Corte bijwijlen) maar haalt wel die vrije trap van Filipovic uit het kruis...

Ik vond het een leuk matchke om volgen,maar dan vooral ook omdat ik echt niks meer verwacht van dit seizoen - ik denk dat nu ook de grootste positivo's stilaan inzien dat het nog een extra jaartje derde zal worden... Ik ben al blij dat we in de laatste twee wedstrijden meer dan 6 keer in de vijandige zestien zijn geraakt en we tenminste weer iets zien gebeuren op dat veld...Alleen blijf ik erbij: waarom kan dat nu pas, en pakweg geen tien wedstrijden eerder?


16 Feb 2009, 11:59
Iendracht.be - beheer

Lid geworden op: 15 Mei 2005, 17:48
Berichten: 7463
Leeftijd: 35
Bericht Re: VC EA 2002 - Union Saint-Gilles
Als we elke match de kansen bijeen zouden voetballen van gisteren da zou ge mij in ieder geval minder zien kreften. Dan zien we tenminste voetbal. Ik vind dat ge niemand iets kunt verwijten, maar er staat totaal geen ploeg op het veld. Ik zeg het al een tijdje, zelf met de versterkingen van deze winter,... Als Dillen mag blijven beslissen over de opstelling is het weggegooid geld.


16 Feb 2009, 12:55
Iendracht.be - beheer
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 15 Mei 2005, 21:30
Berichten: 2350
Leeftijd: 38
Locatie: Oilsjt
WLM: jeroen65@msn.com
Bericht Re: VC EA 2002 - Union Saint-Gilles
Jeroen schreef:
Als we elke match de kansen bijeen zouden voetballen van gisteren da zou ge mij in ieder geval minder zien kreften. Dan zien we tenminste voetbal. Ik vind dat ge niemand iets kunt verwijten, maar er staat totaal geen ploeg op het veld. Ik zeg het al een tijdje, zelf met de versterkingen van deze winter,... Als Dillen mag blijven beslissen over de opstelling is het weggegooid geld.


Voetbal vond ik het gisteren toch niet hoor. De ploeg is gewoon een hoopje onsamenhangend samenraapsel van spelers... Na de 0-1 had je weer geen middenveld en dit heeft geduurd tot een kwartier in de 2de helft.
Frank heeft weer meer de bal moeten gaan halen aan de verdediging dan dat hij hem aangespeeld kreeg... De verdediging stormt te pas en te onpas mee naar voor (soms zelfs met 2 man waardoor er maar 2 vanachter blijven, die dan bij een snelle counter 2-3 staan. is gisteren meerdere keren voorgevallen maar gelukkig waren die van union te stom om het uit te spelen.) om dan veel te traag terug te keren.
Dat den trainer is begint met een systeem op te zetten waarin simpel word gevoetbald, iedereen zijn plek kent en behoud. (niet podevijn eraf nemen en steurs naar rechts trekken vb.. ). en met gezond verstand naar voor trekken. Niet gelijk nen hoop duiveltjes allemaal naar voor stormen richting de bal. Dat ze maar werk beginnen maken van volgend jaar en stoppen met te dromen over de 3de periode...

_________________
mijn club: Soep, cirque en cinema :EA:


16 Feb 2009, 13:13
Miniem

Lid geworden op: 21 Jun 2005, 14:16
Berichten: 38
Bericht Re: VC EA 2002 - Union Saint-Gilles
Wat me opvalt is dat we altijd heel gemakkelijk worden uitgespeeld op de tegenaanval. Bij balverlies wordt er veel te weinig gedacht aan het verdedigende aspect... Vaak komen we man tegen man of zelfs in een minderheidssituatie met alle gevolgen van dien.

En daar wordt goed op gescout bij de tegenstander. Remember de keeper van Wetteren die altijd zeer snel de bal opnieuw in het spel bracht, het doelpunt van Woluwe-Zaventem, de serieuze kansen gisteren van Union op de counter,...


16 Feb 2009, 13:22
Nationale Ploeg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 15 Mei 2005, 16:23
Berichten: 1681
Leeftijd: 55
Locatie: Erembodegem
Bericht Re: VC EA 2002 - Union Saint-Gilles
degelijk genietbare eindeseizoensmatch zonder inzet :whistle: een opmerking ... wil er iemand tegen Seminck zeggen dat hij GEEN vrije trappen meer moet nemen !

2 weken geleden knalde hij ook al eentje richting cornervlag, gisteren was het niet veel beter.


16 Feb 2009, 14:58
toevallige voorbijganger

Lid geworden op: 21 Jan 2009, 22:11
Berichten: 10
Bericht Re: VC EA 2002 - Union Saint-Gilles
kokef-boy schreef:
Wat me opvalt is dat we altijd heel gemakkelijk worden uitgespeeld op de tegenaanval. Bij balverlies wordt er veel te weinig gedacht aan het verdedigende aspect... Vaak komen we man tegen man of zelfs in een minderheidssituatie met alle gevolgen van dien.

En daar wordt goed op gescout bij de tegenstander. Remember de keeper van Wetteren die altijd zeer snel de bal opnieuw in het spel bracht, het doelpunt van Woluwe-Zaventem, de serieuze kansen gisteren van Union op de counter,...


Dat ze nu eens beginnen met de kansen die ze krijgen aftewerken,
en zich dan toeleggen op het verdedigende aspect.


16 Feb 2009, 15:15
Ancien

Lid geworden op: 17 Jan 2007, 8:42
Berichten: 4807
Leeftijd: 44
Locatie: Hofstade
Bericht Re: VC EA 2002 - Union Saint-Gilles
Gaskonijn schreef:

Voetbal vond ik het gisteren toch niet hoor. De ploeg is gewoon een hoopje onsamenhangend samenraapsel van spelers... Na de 0-1 had je weer geen middenveld en dit heeft geduurd tot een kwartier in de 2de helft.

Dat den trainer is begint met een systeem op te zetten waarin simpel word gevoetbald, iedereen zijn plek kent en behoud. (niet podevijn eraf nemen en steurs naar rechts trekken vb.. ). en met gezond verstand naar voor trekken. Niet gelijk nen hoop duiveltjes allemaal naar voor stormen richting de bal. Dat ze maar werk beginnen maken van volgend jaar en stoppen met te dromen over de 3de periode...


Iedereen begon weer te zweven na de goede prestatie op Oudenaarde - ook al had ik toen ook al aangegeven dat het vanaf de 2-1 tot de 3-2 ook niks meer was (toch ook een klein halfuur hoor)... En we zien gewoon nog steeds hetzelfde euvel als al een heel seizoen lang: als we een doelpunt tegenkrijgen, krijgen wij een serieuze mentale tik en voor we dan de trein weer op de rails krijgen, daar gaat heel wat tijd over... Union gezien gisteren: wij scoren de gelijkmaker maar die ploeg was helemaal niet aangeslagen hoor...

Zolang het 0-0 is blijven we rustig, spelen we de bal goed rond, spelen we voetbal (allez meer toch dan voor de winterstop) en laten we de bal het werk doen... Eens op achterstand, is het zonder overleg, als kippen zonder kop naar voor en veel te overhaast (een beetje zoals op Wezet in de eindronde eigenlijk). Veel te moeilijke, persoonlijke acties ook: Steurs die dan Zidane-bewegingen wil doen tussen drie man, Dessaer die doorschuift en dan aan de zestien zich doodloopt en een counter lanceert, etc.

Zoals iedereen hier ondertussen al wel weet, ben ik ook geen voorstander van onze meester tacticus, maar met die vervanging van Podevijn kon ik wel leven. Jens zat er echt wel door hoor (logisch na zo een lange inactiviteit) en zat na de rust niet echt goed meer in de match ook. Je hebt helemaal geen rechtermiddenvelder meer dus probeer je de balans te houden door Lord op zijn beste positie neer te poten en Steurs op rechts te zetten, zodat er op rechts tenminste iemand de lijn blijft houden.

Franck of Degroote naar rechts trekken was nog minder een optie omdat die continue naar binnen komen en dan heb je weer het gevolg dat er twee mannen tegen De Schutter uitkomen. En aangezien die gisteren ook niet aan zijn beste match bezig was, vond ik de keuze van gisteren nog te begrijpen. Je had Van Damme ook op rechtsmidden kunnen zetten meteen, maar waar moest je Steurs dan droppen?? Defensieve middenvelder is ook zijn plaats niet hé. Ook de wissel De Schutter - Boto kon ik wel inkomen, met Van Damme die naar de rechtsachter schoof, alleen krijgt Boto - in mijn ogen - dan zo'n rare opdrachten mee, plaatsing op het veld ook. Laat die toch zwerven rond Delie ipv hem tegen het middenveld aan te laten spelen... Waarom hebben wij zo een schrik om met twee echte spitsen te spelen???

En voor de mensen die aangaven dat Lord eens moet beseffen dat het niet allemaal via hem moet gaan - als hij op het veld staat, worden nagenoeg alle ballen bij hem ingeleverd en hij moet het dan maar zien op te lossen (ook al staat hij in het merendeel van de gevallen al dubbel gedekt)... Dan kan hij er toch niet aan doen dat de ballen naar hem komen... Ik denk niet dat er in het laatste halfuur nog een opbouwende actie over rechts is gegaan... Lord legt daar bovendien ook een bal perfect af naar De Groote aan het halve maantje maar die bal werd ook gemist (De Groote zit er meestal na 70 minuten ook door, lijkt me).

Tel daarbij een ongelooflijke besluiteloosheid bij het afwerken en ja dan krijg je het tegen iedereen moelijk -> te zwak inschieten, teveel tijd nodig zodat je in laatste instantie nog wordt afgeblokt, niet gericht schieten... Het waren misschien geen open kansen, maar we hebben toch veel mogen trappen vanin de zestien maar slechts heel weinig eindigden die pogingen tussen de palen (die vlam van Jens, Dessaer afgeblokt, Lord afgeblokt in de tweede helft - al de rest buiten het kader). Buiten het wegboksen van corners en de sublieme redding op die vrije schop heeft Kudimbana toch niet echt veel reddingen uit zijn mouwen moeten schudden dacht ik...


16 Feb 2009, 15:17
Iendracht.be - beheer
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 16 Mei 2005, 23:59
Berichten: 12898
Leeftijd: 45
Locatie: Denderhoutem
Website: http://www.newcastle-online.org/nufcforum/index.php
Bericht Re: VC EA 2002 - Union Saint-Gilles
DT schreef:
Steurs die dan Zidane-bewegingen wil doen tussen drie man,


Is me ook opgevallen, Steurs moet wel beseffen dat hij het op zijn manier moet doen, dat is door een enorme inzet en op adrenaline, maar niet door van die foliekes en zo zijnen bal te verliezen. Niks tegen Steurs, want die is echt heel goed bezig na nieuwjaar (en ook ervoor al eigenlijk), maar gisteren vond ik hem echt een slechte wedstrijd spelen.

Voor het overige moet ge toch zeggen dat ze na nieuwjaar een stuk veerkrachtiger zijn na nen achterstand. Het is toch de derde week op rij dat we een punt pakken na nen achterstand. Vorige week halen ze zelfs nen 3-1 achterstand op en als diene penalty binnengaat, wint ge die match en zorgt ge voor ne serieuze stunt.


16 Feb 2009, 15:25
Ancien
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 16 Mei 2005, 20:01
Berichten: 4378
Leeftijd: 36
Bericht Re: VC EA 2002 - Union Saint-Gilles
Bartos schreef:
DT schreef:
Steurs die dan Zidane-bewegingen wil doen tussen drie man,


Is me ook opgevallen, Steurs moet wel beseffen dat hij het op zijn manier moet doen, dat is door een enorme inzet en op adrenaline, maar niet door van die foliekes en zo zijnen bal te verliezen. Niks tegen Steurs, want die is echt heel goed bezig na nieuwjaar (en ook ervoor al eigenlijk), maar gisteren vond ik hem echt een slechte wedstrijd spelen.


Volledig akkoord, ik vond Steurs gisteren ook veruit de slechtste bij ons.


16 Feb 2009, 15:32
Ancien

Lid geworden op: 17 Jan 2007, 8:42
Berichten: 4807
Leeftijd: 44
Locatie: Hofstade
Bericht Re: VC EA 2002 - Union Saint-Gilles
Bartos schreef:

Voor het overige moet ge toch zeggen dat ze na nieuwjaar een stuk veerkrachtiger zijn na nen achterstand. Het is toch de derde week op rij dat we een punt pakken na nen achterstand. Vorige week halen ze zelfs nen 3-1 achterstand op en als diene penalty binnengaat, wint ge die match en zorgt ge voor ne serieuze stunt.


Ja, maar het is met name de manier waarop - als ze het gevoel hebben van - we zijn op punten duidelijk de betere ploeg en ze slikken dan een goal, dan duurt het toch een tijdje vooraleer ze het weer oppikken. Vorige week bij de 1-1 bijvoorbeeld die koude douche en na de 2-1 zeker...want toen was het echt ni goed en was er geen herstel. Het herstel kwam er paradoxaal genoeg bij de 3-1 omdat er dan zoiets als een alles of niks ontstond en de vlam in de pan sloeg door onmiddellijk die 3-2 aan te kunnen tekenen.

Maar gisteren speelde ook het mentale een rol omdat ze allemaal echt in die derde periode geloofden, ze de match redelijk onder controle hebben, een paar keer dicht bij de openingstreffer waren en dan, bang, bij de tweede counter trapt er iemand over ipv op de bal in de eigen zestien bij het proberen wegwerken en de bal hangt in het mandje. En dan zag je meteen bij meer dan de helft op het veld zoiets van - fuck mannen, dit is onze eerste wedstrijd van de derde periode, het is thuis, dus we moeten winnen als we nog willen meespelen, etc. en er werd daardoor bij momenten toch weer te overhaast gespeeld...

Maar ik moet zeggen, het is alweer veel leuker om te komen kijken dan voor de winterstop...

Wat wel opvalt: al die trainers van de opponenten sturen steeds efficiënt bij tegen ons tijdens de rust - Oudenaarde vorige week, Union gisteren... Waarom kan den onzen da ni :D

Union speelde heel de wedstrijd op de counter, maar in de eerste helft kwamen ze buiten dat doelpunt niet echt aan kansen - een paar kleine omzettingen bij de rust, iets hoger pressen, net iets sneller in duel gaan waardoor wij onzuiverder beginnen spelen en daardoor kwam Union plots wel aan kansen...


16 Feb 2009, 15:53
Nationale Ploeg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 15 Mei 2005, 16:23
Berichten: 1681
Leeftijd: 55
Locatie: Erembodegem
Bericht Re: VC EA 2002 - Union Saint-Gilles
Wat wel opvalt: al die trainers van de opponenten sturen steeds efficiënt bij tegen ons tijdens de rust - Oudenaarde vorige week, Union gisteren... Waarom kan den onzen da ni :D


omdat den onzen gisteren na 5 minuten al buiten stond grassprietjes te tellen :stom:


16 Feb 2009, 16:00
Iendracht.be - beheer
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 16 Mei 2005, 23:59
Berichten: 12898
Leeftijd: 45
Locatie: Denderhoutem
Website: http://www.newcastle-online.org/nufcforum/index.php
Bericht Re: VC EA 2002 - Union Saint-Gilles
Ik vraag me trouwens af wat er gebeurde na onze gelijkmaker. Boto stond net voor die corner klaar om in te komen, Seminck kopt hem binnen en Boto mag weer zijn trainingsvest aantrekken en zich weer op de bank zetten. Om er dan een paar minuten later toch in te komen. Heeft Dillen nog veranderd van speler die eraf ging of heeft hij gewoon getwijfeld om er een extra aanvaller op te brengen? Ik vond het alleszins een beetje pijnlijk voor Boto toch, al kwam hij er dan enkele minuten later toch in.


16 Feb 2009, 16:00
Ancien

Lid geworden op: 17 Jan 2007, 8:42
Berichten: 4807
Leeftijd: 44
Locatie: Hofstade
Bericht Re: VC EA 2002 - Union Saint-Gilles
Bartos schreef:
Ik vraag me trouwens af wat er gebeurde na onze gelijkmaker. Boto stond net voor die corner klaar om in te komen, Seminck kopt hem binnen en Boto mag weer zijn trainingsvest aantrekken en zich weer op de bank zetten. Om er dan een paar minuten later toch in te komen. Heeft Dillen nog veranderd van speler die eraf ging of heeft hij gewoon getwijfeld om er een extra aanvaller op te brengen? Ik vond het alleszins een beetje pijnlijk voor Boto toch, al kwam hij er dan enkele minuten later toch in.


Was twijfel denk ik - hij wilde bij een 0-1 stand duidelijk den boel forceren met nog een extra spits, maar net op dat moment scoren we de gelijkmaker... Dan zal hij waarschijnlijk gedacht hebben: oei, we hebben toch gescoord met die spelers die nu op het veld staan, dus ik zal het nog ff bekijken met de formatie die nu tussen de lijnen staat... Ik dacht ook dat we door de lange blessurebehandeling van die speler nu wel wakker gingen zijn bij de aftrap, maar ik was weer mis, want voor hetzelfde geld krijgen we meteen de 1-2 binnen...

En ja, ik snap ook niet wat onze trainer al na vijf minuten op zijn bank komt doen tijdens de rust - dat is zeker en vast al niet de eerste keer...


16 Feb 2009, 16:12
Ancien

Lid geworden op: 17 Jan 2007, 8:42
Berichten: 4807
Leeftijd: 44
Locatie: Hofstade
Bericht Re: VC EA 2002 - Union Saint-Gilles
Heeft Jos Daerden geen zin om weer eens naar Rusland te trekken en om een hulptrainer mee te nemen die werkzaam is in Aalst zoals bij Patrick Dewilde... Nu hebben we enen die hij direct mag meepakken :D


16 Feb 2009, 16:14
Nationale Ploeg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 15 Mei 2005, 19:37
Berichten: 1959
Leeftijd: 54
Bericht Re: VC EA 2002 - Union Saint-Gilles
Gaskonijn schreef:
Jeroen schreef:
Als we elke match de kansen bijeen zouden voetballen van gisteren da zou ge mij in ieder geval minder zien kreften. Dan zien we tenminste voetbal. Ik vind dat ge niemand iets kunt verwijten, maar er staat totaal geen ploeg op het veld. Ik zeg het al een tijdje, zelf met de versterkingen van deze winter,... Als Dillen mag blijven beslissen over de opstelling is het weggegooid geld.


Voetbal vond ik het gisteren toch niet hoor. De ploeg is gewoon een hoopje onsamenhangend samenraapsel van spelers... Na de 0-1 had je weer geen middenveld en dit heeft geduurd tot een kwartier in de 2de helft.
Frank heeft weer meer de bal moeten gaan halen aan de verdediging dan dat hij hem aangespeeld kreeg... De verdediging stormt te pas en te onpas mee naar voor (soms zelfs met 2 man waardoor er maar 2 vanachter blijven, die dan bij een snelle counter 2-3 staan. is gisteren meerdere keren voorgevallen maar gelukkig waren die van union te stom om het uit te spelen.) om dan veel te traag terug te keren.
Dat den trainer is begint met een systeem op te zetten waarin simpel word gevoetbald, iedereen zijn plek kent en behoud. (niet podevijn eraf nemen en steurs naar rechts trekken vb.. ). en met gezond verstand naar voor trekken. Niet gelijk nen hoop duiveltjes allemaal naar voor stormen richting de bal. Dat ze maar werk beginnen maken van volgend jaar en stoppen met te dromen over de 3de periode...


Hier bennek et volledig mé akkoerd !
En Rollo :-) Ik em gisteren in mén annen geplasjt vér Franck, twas ién van de beste bé onzen iéndracht. Ge ziet ast goed es zeggek et oeik hein :drank:
Gaskonoin eet da goe gezien dat de verdedigink te pas en onpas nor veeren stermt, gevoarléke dinges zelleuh !
Mé dienen "trainer" speljde in gién 100 joar vér de proizen, das onmégeloik !

_________________
Proud member " den natten toeig"


16 Feb 2009, 17:56
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 137 berichten ]  Ga naar pagina 1 6 7 8 9 10


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten




Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
webdesign aalst