Waregem - E.Aalst - Pagina 14 | Iendracht.be Forum
forum eendracht aalst



Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 218 berichten ]  Ga naar pagina 1 11 12 13 14 15
 Waregem - E.Aalst 
Auteur Bericht
Nationale Ploeg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 18 Feb 2009, 22:31
Berichten: 1759
Leeftijd: 58
Locatie: Oilsjt
Bericht Re: Waregem - E.Aalst
Neutralboy schreef:
Er was afgesproken om half 1 te vertrekken niet wanneer sommige helden zelf beslissen op de club toe te komen en te willen vertrekken daar gaat het mij om!!
Onderkroiper schreef:
Neutralboy schreef:
De spelersbus is in elk geval maar om kwart na 1 vertrokken en dit voor een match die om 15u begint.
Hoe kan je je dan in godsnaam deftig voorbereiden op een match?
Ik denk dat de meeste suppclubs nog vroeger vertrokken zijn!!

Als we zo blijven aanmodderen met deze lakse ingesteldheid kunnen we meedoen voor de eindronde voor 4 klasse!!



:wadde: Onze bus verliet het stationsplein pas om 13.40 en ruimschoots op tijd en om 14.35 hadden we reeds ons ticket gekocht !


zo neutraal ben je blijkbaar niet, want net onze materiaalmeester gesproken en de bus is vertrokken om 12.40u (10' later) Reden: Lord en Siereveld werden opgehouden aan de grens en hadden de trainer reeds op de hoogte gebracht dat ze later gingen zijn. Ewen en De Castro waren idd ook 5' te laat op de afspraak, afspraak was 12.15, om te vertrekken om 12.30 Dus voor je aan stemmingsmakkerij doet, zorg dat je goed geïnformeerd bent.

_________________
geer'n bè


05 Okt 2009, 11:55
nieuw in de eerste ploeg

Lid geworden op: 16 Dec 2007, 10:54
Berichten: 728
Bericht Re: Waregem - E.Aalst
PS: Trouwens den bond heeft ook weer eens kutarbiter het veld op gestuurd in Waregem.[/quote]
Arbiter had bondscontrole van Johny Vereecke.Zal alvast geen goed rapport gekregen hebben aan zijn gelaatsuitdrukking te zien.Wel een boterham vol met opmerkingen.Al lag het niet aan de scheids dat we opnieuw verloren.


05 Okt 2009, 11:56
Nationale Ploeg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 18 Feb 2009, 22:31
Berichten: 1759
Leeftijd: 58
Locatie: Oilsjt
Bericht Re: Waregem - E.Aalst
DT schreef:
StanyMTBer schreef:

Blij dat er nog mensen zijn die de volledige picture zien ivm Troch, er is geen balcirculatie en dat zie je al sinds de seizoensstart, Galucci is een regelrechte flop op dat vlak efficiëntie nihil, en de verdediging, sorry, maar die staan er om te verdedigen en het is de zoveelste keer dat we op corner (en dan nog aan den eerste paal gisteren) of op een scherpe voorzet in de lucht gepakt worden, die zou ik op bootcamp sturen voor stilstaande fases.



Dat is inderdaad het grote manco - de bal gaat zo traag dat je gewoon geen verdediging kan ontwrichten... Thomas is de enige die in één tijd speelt en dat is veel te weinig in een ploeg die voor de prijzen wil spelen en telkens tegen een muur van 10 moet opboksen... Wij spelen nu (en ook onder Dillen) veel te energieverslindend omdat we de bal het werk niet laten doen - elke bal wordt ingespeeld op de flankmiddenvelders ter hoogte van de middenlijn, die van daar een rush naar de doellijn moeten inzetten met hopelijk 1 of 2 spelers in de box tegen als ze daar geraakt zijn. Geen probleem als uw tegenstander ook zo speelt, maar dat is in derde eerder een uitzondering dan regel - als je zoals Waregem met twee verdedigende gordels speelt, lukt dat niet en dat had Thomas in de eerste helft goed gezien... Kreeg vaak de bal in de voet en in een tijd stuurde hij afwisselend ballen naar de flanken of diep al naargelang de situatie... Als een Jens of een Galucci dan naar binnen trekken kunnen ook de backs erover gaan en heb je meteen 6 spelers rond de zone van de waarheid..

In de tweede helft geven we dat spel na een kwartier om de een of andere bizarre reden weer op en spelen we de middenvelders weer aan op de eigen middenlijn in , moeten die telkens de actie maken tegen minstens twee verdedigers en gaan de backs nauwelijks nog mee ook al sta je achteraan met 4 tegen 1 te spelen... Gevolg, je loopt constant in een trechter en botst keer op keer tegen een muur van verdedigers EN doordat het zoveel kracht kost zie je de fut zo uit de ploeg wegvloeien...

We spelen uit stilstand, zo simpel is het en dat zie je al aan het inspelen vanachter...


Al ooit aan gedacht om trainer te worden DT, je lijkt mij in ieder geval verstandig genoeg, met een welbepaalde zin voor realisme en je opmerkingen zijn inhoudelijk tenminste verdedigbaar. Je hoeft het niet altijd met elkaar eens te zijn, maar als je fundamenteel welbepaalde zaken kan aantonen dan heb je meer in je mars ...... (y) (y) Opbouwend kritisch analyseren is iets wat weinigen gegeven is.

_________________
geer'n bè


05 Okt 2009, 13:29
forumlegende

Lid geworden op: 20 Apr 2006, 17:28
Berichten: 2983
Leeftijd: 44
Locatie: Buggenhout
Bericht Re: Waregem - E.Aalst
ze hadden gisteren altijd moeten winnen,twas lang geleden dak ze zo zien spelen heb
dikke pech meer zoek ik er nie achter


05 Okt 2009, 13:56
onderstaande foto te bekijken op eigen risico
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 09 Aug 2005, 13:52
Berichten: 6580
Leeftijd: 10
Locatie:
Website: http://www.spionkop-lede.tk
Bericht Re: Waregem - E.Aalst
acrid schreef:
ze hadden gisteren altijd moeten winnen,twas lang geleden dak ze zo zien spelen heb
dikke pech meer zoek ik er nie achter


ik was énorm ontgoocheld na de match, zo verliezen is pijnlijk

_________________
www.spionkoplede.com


05 Okt 2009, 14:43
Nationale Ploeg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 16 Mei 2005, 17:04
Berichten: 1862
Locatie: Gijzegem- Aalst
Bericht Re: Waregem - E.Aalst
Mariner schreef:
acrid schreef:
ze hadden gisteren altijd moeten winnen,twas lang geleden dak ze zo zien spelen heb
dikke pech meer zoek ik er nie achter


ik was énorm ontgoocheld na de match, zo verliezen is pijnlijk


Eén punt zou zeker verdiend geweest zijn alhoewel we natuurlijk de match al na 45 minuten moesten beslist hebben...


05 Okt 2009, 15:26
Freak

Lid geworden op: 16 Mar 2006, 16:56
Berichten: 6398
Leeftijd: 44
Bericht Re: Waregem - E.Aalst
DT schreef:
zwawi schreef:
Jammer dat in voetbal enkel de gemaakte goals tellen na 90 minuten...
Onze eerste helft was inderdaad heel goed en een enorm verdedigend ingesteld Waregem kwam er dan ook niet aan te pas. Dus ook verdiend 0-1 voor bij de rust en het had zelfs meer moeten zijn gezien de kansen, al had Wouter Moreels pech met een schot op de paal.
Na de rust komen ze dan weer precies met schrik op da plein (gelijk verleden week). Toch komde dicht bij de 0-2 want Podevijn knalt op de bovenkant van de lat. En dan de gelijkmaker... Gezelle trapt hem mooi in de winkelhaak maar da lukt hem echt geen twee keer hoor. En iedereen zit op Troch zijn kap maar onze centrale verdedigers stonden er ook op te gapen hoor. Als er enen naar diene gast naartoe loopt, kan diene nie zo vrij uithalen. In de slotfase krijgde dan ook nog eens het deksel op de neus bij die corner die binnen gekopt wordt. Hoe anti-voetbal soms ook beloond wordt...
Tot slot: als het verhaal van Neutralboy klopt, dan zit er toch iets grondig fout in de ganse groep! In dat geval ingrijpen en wel nu meteen! Patrick De Wilde, voor mijn part moogde u klaarmaken!


Ah toch één iemand die het ook heeft gezien - Troch verdedigt bij die fase verdorie mee tot twintig meter op de eigen helft terwijl de vier verdedigers plus de twee verdedigende middenvelders allemaal op de eigen zestienmeterlijn staan te koekeloeren...Die gast kan zijn bal eigenlijk ni meer controleren en trapt gewoon redelijk wanhopig naar doel, het kruis in en gedaan... Dat was de enige serieuze dreiging van Waregem tot dan toe en je moet erbij vertellen dat er tot dan toe totaal geen reden was tot klagen - we waren inderdaad weer heel voorzichtig begonnen in die tweede helft, met een Van Damme die duidelijk weer last had van een of andere blessure maar Troch schotelt Moreels na vijf minuten in die tweede helft wel een bal voor om de 0-2 te maken en geeft ook de bal perfect mee aan Jens die op de bovenkant van de lat knalt... Waregem wist - ook al was ons baltempo weer verschrikkelijk traag - zich gewoon geen raad met de opstelling en we waren sterker punt... Die waren al blij met die totaal onverwachte 1-1...

Na de 1-1 haalt Vergote nog een afgeweken bal van Lord knap uit de bovenhoek en mist Lord nog onbegrijpelijk een open kans nadat hij in een een-twee met weer Troch alleen voor de keeper verschijnt...

In plaats van Troch hier zo af te breken zou men beter ook eens naar Galucci kijken de laatste weken... Geeft ongelooflijk veel kutballen in de opbouw, komt geen deftige cross uit en zijn ballen op doel zijn pisballen... Hij loopt veel ja, maar het rendement is nihil, buiten zijn floddergoal van vorige week dan gerekend en zijn kopbalduels die hij - gek genoeg - wel 9 op de 10 wint... Bij Jens was er vandaag gewoon veel meer dreiging en was echt outstanding in de eerste helft met een goede wisselwerking met Thomas, Kristof en Filipovic...

En dat melken op het lopen van Thomas is stilaan ook afgezaagd... Voetbal speel je niet met enkel lopers en Thomas was gewoon degelijk gisteren... Alleen is hij niet meer zo beslissend als een paar jaar terug...
Hij zette gisteren nochtans in de eerste helft de lijnen uit want werd voor het eerst dit seizoen voor 90% in de voet aangespeeld en dan draait hij wel - spel verleggen, steekballen, Jens en Galucci goed in het spel betrekken, enz. Dook ook geregeld voor doel op waar hij voor dreiging kan zorgen...

En dan voelen we het in de tweede helft weer uit handen glippen en is het knallen naar voor, doodlopen op de flank (Galucci spant daar wel de kroon de laatste weken maar die kan blijkbaar niks verkeerd doen - luistert ook nooit naar de aanwijzingen van zijn medemaats of het nu van Kestens, Troch of De Castro is, die doet gewoon zijn zin) en wordt Thomas overgeslagen... En dan begint het gemekker natuurlijk dat hij niet loopt...

Tenslotte: ik ben een fan van Lord, maar met wat een ingesteldheid die inviel gisteren... Twee minuten alles en daarna niks meer, op hoop en al een dik kwartier...

Coppens werd er trouwens ingebracht om De Castro op de plaats van Van Damme te zetten toen die niet meer verder kon. Mocht hij Verheyden ingebracht hebben, was het ook weer een ramp geweest, dus ja...

Over Van den Nootgaete en de achterhoede kon eigenlijk niet veel gezegd worden, alleen snap ik niet hoe er op die bewuste corner verdedigd werd... Wel duidelijk op te merken dat de relance en het uittrappen/meevoetballen van VDN beter is dan bij Van Steenberghe... Was kansloos op die trap en ja, had voor de rest bitter weinig te doen, maar mag zich wel 2x omdraaien...

Siereveld was verdedigend zeer degelijk en verstuurde in de eerste helft ook een paar mooie lange ballen naar de flank, maar aan zijn koppen moet hij toch werken hoor - mag 2x vrijstaand op doel koppen, maar zonder gevaar... Wel 1 vraag voor VDH -> waarom mogen de twee centrale verdedigers niet inschuiven bij balbezit... Je ziet die zo denken van "oesje, ik sta een halve meter te ver - ik ga me weer omkeren" ook al kunnen ze nog vijf meter doorlopen om dan pas in te spelen...

Ook niet vergeten dat de ploeg het gisteren zonder De Schutter en Depoitre moest doen en ik had niet de indruk dat Laurent in het veldspel echt gemist werd... Moreels weet waar te lopen en doordat hij niet naar de flanken en het middenveld komt gerend, heb je wel altijd druk op de verdediging...

Was het beste van dit seizoen maar levert niks op maar gisteren verdiende de ploeg wel het applaus na de match, veel meer dan na het schouwspel van vorige week toen je wel drie punten op zak kon steken...


DT, ik kan je posts/analyses smaken maar wat Troch betreft, ben ik nu toch niet akkoord.



In het hedendaagse voetbal en bij uitbreiding derde klasse dient je middenveld loopvermogen, duelkracht, snelheid te hebben… en dat zijn geen van de drie kwaliteiten die Troch heeft. En je moet geen lopers hebben? Sorry, maar ik vind dat nu eigenlijk juist wel. Troch gaat bij de eerste tegengoal gewoonweg niet in duel, heeft zowel op eigen helft als op helft van de tegenstander geen enkele negatieve druk op de bal. Tja dan speel je met een man minder hé. Kestens verzoop gewoon de tweede helft. Bij die fase moet Troch gewoon zijn lichaam zetten en die kerel haalt nooit uit, daar begint het hé. Die kerel maakt natuurlijk het doelpunt van het jaar , maar soit.



Over Galucci deel ik je mening wel, de hoeveelheid afval dat die produceert, daarmee haal je de Kyto-norm niet. Verliest heel veel ballen, slechte voorzetten, ik vind Galucci trouwens al een gans jaar zwaar ontgoochelen… Rendement is nihil.


05 Okt 2009, 18:04
Freak

Lid geworden op: 16 Mar 2006, 16:56
Berichten: 6398
Leeftijd: 44
Bericht Re: Waregem - E.Aalst
gisteren verdien je inderdaad meer, maar wat ik mis is een (h)echte ploeg met een over mijn lijk mentaliteit. Vorige week krijg je teveel , gisteren te weinig. Maar na 7 wedstrijden staan we toch rond de plaats waar we moeten staan met dit soort voetbal of niet?

Hoe graag ik ook zou willen, in een fantastische remonte geloof ik niet...


05 Okt 2009, 18:16
Nationale Ploeg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 15 Mei 2005, 21:26
Berichten: 2279
Leeftijd: 45
Locatie: Herzele
WLM: bjorn.vw@hotmail.com
Bericht Re: Waregem - E.Aalst
El Corredor schreef:
Steven Smet en Filipovic nemen over, VDH buiten...



Waar blijft de bevestiging ? Een scheet in een fles zeker...
Trouwens met die 2 aan het roer zal het waarschijnlijk beteren :hmm:

Ben gisteren niet geweest... maar aan de reacties te lezen spelen we daar het beste voetbal van dit seizoen.
Dat de kentering hoogdringend moet vertaald worden in puntenwinst is duidelijk, maar het wordt hier opgesomd. Je hebt pech in de afwerking en bijgevolg slikt ge alweer een wereldgoal...

Ook het bericht op de site ivm versterking kan ik alleen maar toejuichen. Beter uwen tijd afwachten dan daar rap rap ne wouter, iakovlevsi of andere kabongos aan te trekken.

Draait het goed, dan komt van al deze vuilspuiterij niks naar buiten. Nu draait het niet en krijgt ge da als eerste op het bord... Tja das (voor velen) tleven zeker :wadde:

_________________
*** Iendracht Forever ***
*** Com'on you Spurs ***


05 Okt 2009, 18:51
Ancien

Lid geworden op: 09 Okt 2005, 21:15
Berichten: 4109
Leeftijd: 40
Locatie: Lede
WLM: janvanboxstael@hotmail.com
Bericht Re: Waregem - E.Aalst
Den eersten helft was idd goed, tweede helft was dan weer veel minder.


05 Okt 2009, 18:55
Iendracht.be - beheer
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 15 Mei 2005, 21:30
Berichten: 2350
Leeftijd: 38
Locatie: Oilsjt
WLM: jeroen65@msn.com
Bericht Re: Waregem - E.Aalst
Jan schreef:
Den eersten helft was idd goed, tweede helft was dan weer veel minder.


Ik denk dat den trainer tijdens de rust griezelverhaalkes zit te vertellen. Want dat is nu eens altijd dat ze met schrik uit de kleedkamers komen. Ge speelt zo ne goeien eersten time, hebt de match onder controle (geen kans voor die mannen in den eersten time) en kruipt dan weer als nen hoop bange konijnen achteruit. Waar door ge van minuut 46 al weet dat ge een goal tegen gaat krijgen.

Aleja, dienen ket komt dan in balbezit en mag efkes rustig wandelen richting goal. Ondertussen klapke doen met ons centrale middenvelders want iets in zijnen weg leggen doen ze toch niet. Om dan uiteindelijk uit te halen en den bal in de goal zien gaan. En dan beginnen we weer onbezouten naar voor te lopen en elke zin van organisatie te vergeten.

En bij die corner zag je het al op voorhand gebeuren. Iedereen houd de inlopende spelers van waregem in het oog en ze vergeten dienen dat nog in de 16 staat die dan ook makkelijk kan binnen koppen. Resultaat: match verloren, match gedaan, seizoen verloren, seizoen gedaan. Dat onze technische cel nu maar eens een gans jaar goed oplet op onze kern en deze vandezomer uitkuist zodat we er volgend jaar wel staan.

_________________
mijn club: Soep, cirque en cinema :EA:


05 Okt 2009, 19:09
Ancien

Lid geworden op: 17 Jan 2007, 8:42
Berichten: 4807
Leeftijd: 44
Locatie: Hofstade
Bericht Re: Waregem - E.Aalst
El Corredor schreef:

In het hedendaagse voetbal en bij uitbreiding derde klasse dient je middenveld loopvermogen, duelkracht, snelheid te hebben… en dat zijn geen van de drie kwaliteiten die Troch heeft. En je moet geen lopers hebben? Sorry, maar ik vind dat nu eigenlijk juist wel. Troch gaat bij de eerste tegengoal gewoonweg niet in duel, heeft zowel op eigen helft als op helft van de tegenstander geen enkele negatieve druk op de bal. Tja dan speel je met een man minder hé. Kestens verzoop gewoon de tweede helft. Bij die fase moet Troch gewoon zijn lichaam zetten en die kerel haalt nooit uit, daar begint het hé. Die kerel maakt natuurlijk het doelpunt van het jaar , maar soit.



Differing opinions, I like that...

Pas op, ik heb niet gezegd dat we geen lopers nodig hebben hé...ik heb gezegd dat we niet alleen maar lopers nodig hebben... Kestens en Van Damme zijn lopers en dienen naar mijn mening dus inderdaad in steun van Troch te spelen... Of dat terecht is, is een andere zaak, maar als je Troch terughaalt, weet je dat dat nu eenmaal de consequenties zijn... Is nooit een loper geweest en je zal er ook nooit een loper van maken - won in vierde ook al geen duel (hoefde het zelfs niet aan te gaan toen onder De Wilde) dus ja, dat is een keuze bij de transfers en die rendeert jammer genoeg niet zo blijkt...

Dat Kestens verzuipt op het middenveld terwijl je nog een extra breker hebt naast u, zou in principe niet mogen want er bleef er altijd 1 in de buurt van Thomas staan die dus niet mee inschoof EN je stond achteraan met 4 tegen 1 te spelen - dan moet er iemand uit je verdediging doorschuiven naar je middenveld om bij te springen... Maar zeker niet je tweede spits die vooraan de openingen moet forceren ook nog eens een marathon laten lopen op je eigen helft... Dat brengt toch niks op??? Dat is juist de reden waarom je met een 4-5-1 speelt toch?

Waarom rendeert Troch niet:

1) de balcirculatie gaat zo traag dat hij zijn sterkte - ballen in een tijd diep de ruimte in spelen, zelf dat gat induiken tegen de zestien omdat een targetman twee verdedigers tegenhoudt en kaatst, enz. - gewoon niet kan bovenhalen.

2) er is niemand in staat, buiten Lord, om in 1 tijd te spelen waardoor Thomas' gebrek aan snelheid nog meer in de verf komt te staan - hij heeft toch nooit drie man gedribbeld vanuit stand en zo gescoord??? Dat ga je op uw 29ste ook ni meer leren met zijn "explosiviteit"

3) de steun van Van Damme / Kestens is al beter dan in het begin van het seizoen, maar evenaart niet het duo Dugardeyn/Verheyden van twee jaar terug

4) Depoitre is een totaal ander soort spits dan Arnold en zijn bijlange niet zo complementair...

Of de mensen het nu geloven of niet, Troch loopt in tegenstelling tot in vierde zelfs meer, gaat zelfs meer in duel dan toen - moet naar mijn mening ook veel te diep terugzakken - maar toen kon hij ook nog eens aanvallend het verschil maken... Maar als het slecht gaat, roept dat wrevel op ja...

Ik vind die eerste tegengoal echt geen fout van Thomas - dat hij achter de nummer tien van de tegenstander zou moeten aanhollen vind ik er echt over - zeker als er zes + uw keeper tegen de eigen zestien geplakt staan... En ging trouwens wel degelijk in duel...

Ik blijf erbij: lopen is 1 ding, maar slim lopen is weinigen gegeven... Ik heb nog nooit zoveel gasten weten "getten" op den Iendracht als het laatste anderhalf jaar, maar rendement is gewoon nul...


05 Okt 2009, 19:38
Iendracht.be - beheer
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 15 Mei 2005, 21:30
Berichten: 2350
Leeftijd: 38
Locatie: Oilsjt
WLM: jeroen65@msn.com
Bericht Re: Waregem - E.Aalst
ja depoitre is ook meer de spits van de bal krijgen en zelf de actie proberen maken ipv arnold die de bal kaatste en dan naar de 16 spurte. En ik denk dat arnold meer ruimte maakte voor troch. Volgens mij zou depoitre beter renderen in een 2 spitsen systeem. Nu het mogelijk is zou ik hem graag eens naast moreels zien spelen. Want die gaf mij gisteren ook wel een heeeel goeie indruk. Vooral veel slimheid in zijn spel. (y)

_________________
mijn club: Soep, cirque en cinema :EA:


05 Okt 2009, 19:52
Freak

Lid geworden op: 16 Mar 2006, 16:56
Berichten: 6398
Leeftijd: 44
Bericht Re: Waregem - E.Aalst
Gaskonijn schreef:
ja depoitre is ook meer de spits van de bal krijgen en zelf de actie proberen maken ipv arnold die de bal kaatste en dan naar de 16 spurte. En ik denk dat arnold meer ruimte maakte voor troch. Volgens mij zou depoitre beter renderen in een 2 spitsen systeem. Nu het mogelijk is zou ik hem graag eens naast moreels zien spelen. Want die gaf mij gisteren ook wel een heeeel goeie indruk. Vooral veel slimheid in zijn spel. (y)


ik vond moreels subliem spelen, ging in balbezit eerst goed breed om vervolgens de diepte te zoeken. en ging bijvoorbeeld niet als een kieken zonder kop direct diep in balbezit, met offside tot gevolg.

die samen met depoitre vooraan zou goed zijn denk ik, maar ja dat zijn wel twee spitsen...


05 Okt 2009, 20:03
forumlegende

Lid geworden op: 16 Mei 2005, 1:47
Berichten: 3414
Leeftijd: 42
Locatie: Temse
Website: http://www.eendracht-aalst.be
Bericht Re: Waregem - E.Aalst
voor alle duidelijkheid: kwas er ni bij gisteren
maar wat ik een heel terechte opmerking vind, is de bijzonder trage balcirculatie in de ploeg al het hele seizoen (en dat heb je altijd als je zonder vertrouwen speelt, zeeeer kenmerkend)

welke voetballers je ook in onze ploeg hebt, de tegenstander heeft ruimschoots de tijd om zich te organiseren en in overtal te zijn in de zone van de waarheid,

Hoe komt dat?

- ah, omdat we enerzijds te vaak oeverloos blijven breien tot aan de achterlijn... we gunnen onszelf op die manier alle tijd om compleet dood en uit positie te lopen, en de gevolgen laten zich raden als de tegenstander de bal onderschept.
Is het al opgevallen aan welk percentage onze tegenstanders afwerken? die aarzelen zo lang niet.
Feit is dat er veel te veel met de bal wordt gelopen, wij na een uur al stikkapot zitten, en we op die manier niet eens druk creeren op de defensie. Niet één ploeg speelt met schrik tegen Aalst, omdat het toch allemaal veel te lang duurt bij ons.

- omdat we anderzijds,als gevolg van bovenvernoemde (vaak ZONDER KIJKEN) nen bal van vanachter, over het hele middenveld richting een eenzame depoitre shotten, allicht uit pure wanhoop. (zelfs op torhout hebben we dat op het einde gedaan)

Een hoge balcirculatie kan je (mijns inziens) pas bereiken als de bal voldoende vlot en (dus snel en verzorgd) wordt rondgespeeld (rondtikken dus), eerder dan er zelf mee te blijven rondlopen tot ge achter een half uur geen pap meer kunt zeggen. laat de tegenstander achter de bal lopen he zeg!!!
Het spel meevolgen en u aanbieden, bal aannemen en snel weer afspelen naar anderen die zich even vrijlopen... zo moeilijk is dat niet zenne, alleen moet iedereen zijn verantwoordelijkhied opnemen en de nodige afspraken daaromtrent naleven.

toen ik de transfers zag en een paar keer de trainingen bijwoonde meende ik zeer duidelijk de speelstijl van een patrick de wilde te herkennen, met zeer snelle omschakelingen, door hoog spelende vleugelspelers te gebruiken en ne stevigen targetman die ook kan afwerken (vroeger arnold, nu depoitre), met dan nog eens gevaar uit de tweede lijn... in de praktijk zie je daar werkelijk niets van. Dus ik moet grif toegeven dat ik me heel erg heb verkeken qua prognose.

mij maak je niet wijs dat deze spelers niet veel beter kunnen... en dat van die faalangst vind ik dikke zever.
duidelijke afspraken zijn er nodig, en iedereen duidelijke opdrachten, en dan zit er wél genoeg kwaliteit in de groep om sommige tegenstanders op te eten, zoals in den tijd van de wilde, waarbij een match soms na een half uur al gespeeld was (bij wijze van spreken).


05 Okt 2009, 20:10
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 218 berichten ]  Ga naar pagina 1 11 12 13 14 15


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 57 gasten




Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
webdesign aalst