Eendracht Aalst - SK Deizne - Pagina 12 | Iendracht.be Forum
forum eendracht aalst



Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 212 berichten ]  Ga naar pagina 1 10 11 12 13 14 15
 Eendracht Aalst - SK Deizne 
Auteur Bericht
Duivelke

Lid geworden op: 15 Jan 2009, 1:22
Berichten: 21
Bericht Re: Eendracht Aalst - SK Deizne
Witteken jongen ge hebt er verstand van zoude ni beter gaan biljarten bij bc krijt op tijd ofzoiets :wadde:
Van Damme is dan mss niet de beste voetballer maar tekortkomen doet hij niet ze vriend .
dit seizoen weken en weken bij de beste 3 en dan gisteren krijgt hij zijn beloning en mag hij op de bank plaatsnemen. gelijk dat diejen jongen hem smijt voor de club hebde er niveel ze , aan zijn inzet valt er niks te verwijten

Wat Seminck betreft diejen jongen moet er gewoon weer in , Moreels liet hem gisteren 3 x achter elkaar poepen met zijn broek aan , e geluk dat diejen neger niet te goed op diejen bal kon stampen of het was e goalken zuiver op zijnen buik . vind Moreels de laatste weken niet goed genoeg meer om een gast als Seminck op de bank te laten zitten . Hoed af voor Seminck dat hij hem blijft gedragen als een echte prof . Ik zou het ni kunnen , zelfs opwarmen doet hij nog graag om er dan toch weer net niet mogen in te vallen :worship:


08 Mar 2010, 22:46
onderstaande foto te bekijken op eigen risico

Lid geworden op: 15 Mei 2005, 15:25
Berichten: 13160
Leeftijd: 38
Locatie: Hofstade
Website: http://www.iendracht.be
Bericht Re: Eendracht Aalst - SK Deizne
iemand trouwens nieuws over De Schutter, het leken mij eerst gewoon krampen (ging pas neer bij het eindsignaal) maar met dat ze er hem dan moeten afdragen hebben.... :?

_________________
If you never try, you'll never know


08 Mar 2010, 22:49
Freak
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 30 Mar 2008, 13:07
Berichten: 5565
Leeftijd: 34
Locatie: aalst
Bericht Re: Eendracht Aalst - SK Deizne
Bram schreef:
iemand trouwens nieuws over De Schutter, het leken mij eerst gewoon krampen (ging pas neer bij het eindsignaal) maar met dat ze er hem dan moeten afdragen hebben.... :?


Hersenschudding,herrinert zich naar eigen zeggen niets meer van de 2de helft.


08 Mar 2010, 22:49
Freak

Lid geworden op: 16 Mar 2006, 16:56
Berichten: 6398
Leeftijd: 44
Bericht Re: Eendracht Aalst - SK Deizne
Bram schreef:
iemand trouwens nieuws over De Schutter, het leken mij eerst gewoon krampen (ging pas neer bij het eindsignaal) maar met dat ze er hem dan moeten afdragen hebben.... :?


zie officiële site, en klik dan op ziekenboeg... :cool:


08 Mar 2010, 23:01
Nationale Ploeg

Lid geworden op: 30 Okt 2005, 22:58
Berichten: 1596
Leeftijd: 48
Locatie: aalst
Bericht Re: Eendracht Aalst - SK Deizne
espanjol schreef:
Witteken jongen ge hebt er verstand van zoude ni beter gaan biljarten bij bc krijt op tijd ofzoiets :wadde:
Van Damme is dan mss niet de beste voetballer maar tekortkomen doet hij niet ze vriend .
dit seizoen weken en weken bij de beste 3 en dan gisteren krijgt hij zijn beloning en mag hij op de bank plaatsnemen. gelijk dat diejen jongen hem smijt voor de club hebde er niveel ze , aan zijn inzet valt er niks te verwijten

Wat Seminck betreft diejen jongen moet er gewoon weer in , Moreels liet hem gisteren 3 x achter elkaar poepen met zijn broek aan , e geluk dat diejen neger niet te goed op diejen bal kon stampen of het was e goalken zuiver op zijnen buik . vind Moreels de laatste weken niet goed genoeg meer om een gast als Seminck op de bank te laten zitten . Hoed af voor Seminck dat hij hem blijft gedragen als een echte prof . Ik zou het ni kunnen , zelfs opwarmen doet hij nog graag om er dan toch weer net niet mogen in te vallen :worship:


haha espanjolleken toch , zijn we op de teentjes getrapt, mag er over favorietjen niets verkeerd gezegd worden.in mijn ogen brengt hij geen meerwaarde, wat jij er over denkt kan me eerlijk gezegd gene zak schillen.


08 Mar 2010, 23:10
Freak

Lid geworden op: 16 Mar 2006, 16:56
Berichten: 6398
Leeftijd: 44
Bericht Re: Eendracht Aalst - SK Deizne
witteken schreef:
rudes schreef:
Waarschijnlijk blijft het knokken tot de laatste speeldag voor het behalen van een plaats in de eindronde. Er is geen enkele wedstrijd meer gemakkelijk, ook niet tegen de kandidaat-dalers. De laatste weken is het voor iedereen wel duidelijk geworden hoe Depoitre wordt gemist. Kansen missen of niet, hij trekt gaten voor de rest. Pech dat ook Wouter Moreels net nu geblesseerd is.

Podevijn was gisteren idd niet goed, zoals hier al terecht werd opgemerkt: te veel lopen met de bal en elke keer naar binnen de boel vastlopen. Coppens viel weer sterk in, net zoals in Temse.

Er staat een betere ploeg dan vorig jaar, maar op het middenveld mankeert gewoon een goeie voetballer met vista. Troch schiet op dat vlak te kort, omdat hij te traag is voor de top in derde. Als het veld lang wordt, heb je weinig aan hem. Dikwijls weet hij niet waar te lopen, en al knokt hij er wel voor, hij is zwak in de duels. Je kunt hem gebruiken als je voortdurend op de helft van de tegenstander speelt, op een kleine ruimte.

Blessures zijn pech, op het vlak van kaarten moeten sommigen de hand in eigen boezem steken. En soms moet je gewoon proberen de bal in de ploeg te houden als het lastig gaat, en niet blindelings naar voor lopen om toch maar dat winnende doelpunt te scoren. Iendracht heeft geen topploeg, dat hoeft niet om promotie af te dwingen.

En gelukkig is er Filipovic! Als je hem ziet spelen, zie je meteen waarom hij er wel in geslaagd is op hoger niveau te spelen.


Komaan hé zeg, nu is het al zijn fout dat onze verdedigende middenvelders geen duel kunnen winnen.Gezien hoe zwak Van damme is ingevallen, zoiets zal je hier niet lezen want das het favorietje.Hetzelfde met de jens , lord na 1 slechte pas beginnen te verwijten maar jens doet het nog slechter en das normaal. Das al een gans seizoen dat het middenveld van de tegenstrever beter is dan het onze. Als depoitre dan meedoet valt het niet op want hij komt een pak ballen recupereren op t midden. Zolang we blijven spelen met ewen , Van damme en kestens gaan we nooit kampioen kunnen spelen in derde, ze zijn gewoon niet sterk genoeg.


met drie controlerende middenvelders ga je inderdaad geen kampioen spelen. Maar Ewen, Ken en Kestens hebben alle drie hun kwaliteiten. Maar ze alle drie laten spelen is inderdaad van het goeie teveel. Hopelijk stellen we rap de eindronde veilig en kunnen we dan op een nieuwe elan doorgaan... (en zeg na nog eens da ik nen negativist :D ben)


08 Mar 2010, 23:15
forumlegende
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 09 Aug 2006, 16:09
Berichten: 2564
Leeftijd: 42
Bericht Re: Eendracht Aalst - SK Deizne
Johann Amghar kreeg inderdaad geel en is dus geschorst zondag tegen Willebroek.
Dit wordt bevestigd door de site van den bond.


09 Mar 2010, 8:11
Ancien

Lid geworden op: 17 Jan 2007, 8:42
Berichten: 4807
Leeftijd: 44
Locatie: Hofstade
Bericht Re: Eendracht Aalst - SK Deizne
rudes schreef:

Er staat een betere ploeg dan vorig jaar, maar op het middenveld mankeert gewoon een goeie voetballer met vista. Troch schiet op dat vlak te kort, omdat hij te traag is voor de top in derde. Als het veld lang wordt, heb je weinig aan hem. Dikwijls weet hij niet waar te lopen, en al knokt hij er wel voor, hij is zwak in de duels. Je kunt hem gebruiken als je voortdurend op de helft van de tegenstander speelt, op een kleine ruimte.

Blessures zijn pech, op het vlak van kaarten moeten sommigen de hand in eigen boezem steken. En soms moet je gewoon proberen de bal in de ploeg te houden als het lastig gaat, en niet blindelings naar voor lopen om toch maar dat winnende doelpunt te scoren. Iendracht heeft geen topploeg, dat hoeft niet om promotie af te dwingen.



Troch die niet weet waar hij moet lopen?? Als er aanvallend enen zal zijn die weet waar hij moet lopen, zal het Troch toch wel zijn zeker. Heeft tegen Deinze nauwelijks een duel verloren en was de enige buiten Galucci die aanvallend iets bracht. Ja, we mochten er meer van verwachten, maar zondag kon hij gewoon niet rekenen op Amghar - als die jongen ziek was, akkoord, maar het was gewoon een belabberde prestatie. Wat kan je dan als tweede spits doen als uw targetman zonder overdrijven - buiten zijn goal - geen enkele bal goed heeft geraakt. Tel daarbij een flank (Jens) die evenmin iets goed deed en Galucci die wel voor dreiging zorgt, maar heel vaak nog de verkeerde/moeilijke keuze maakt ipv simpel in te spelen... Het verschil met Temse was dat Amghar er daar in de tweede helft wel in slaagde om de bal bij te houden en goede keuzes te maken en dus de tweede spits - Troch - wel mogelijkheden kreeg. Bovendien had Thomas zondag duidelijk ook weer meer verdedigende taken meegekregen - iets wat ik onbegrijpelijk vind als je al met twee controlerende spelers achter Troch speelt... Bovendien heeft er zondag - indien Troch bij de bal was - niemand de ruimte opgezocht van het aanvallend compartiment en ze zouden stilaan wel moeten weten dat als er iemand is die een bal binnendoor kan steken, het Troch wel is.

Geen probleem met kritiek, maar laat het een beetje gefundeerd zijn.

En de enige reden waarom we vandaag uitgeteld zijn voor de titel heeft niks te maken met de kern, het gebrek aan targetspitsen of het gebrek aan kwaliteit, maar het feit dat je in uw eerste 9 matchen amper 7 punten sprokkelt, niet meer niet minder. Dat zijn twintig punten die je meteen weggooit, haal je daar gewoon 6 punten meer (wat zeker kon gezien de prestaties tegen Temse en Waregem, zelfs Zottegem) doe je vandaag nog altijd mee voor de titel.

Mensen die roepen dat twee targetspitsen te weinig is voor derde klasse, die dromen... Mensen die een duelkrachtige nummer tien willen, die snel is en die er liefst een vijftiental inlegt per seizoen graag gekruid met een dito aantal assists die dromen ook - het is derde klasse in België hé mensen!! Kijk eens naar de statistieken van Troch - ik zou schoon content zijn wat zijn rendement is op zijn speelminuten.

En tenslotte: ja, we missen Depoitre, maar gewoon ter herinnering - Depoitre liep er in het begin van het seizoen tegen Heist, Temse en Hoogstraten ook bij zenne, maar we haalden ook 0 op 9... Dat is voetbal hé mensen - soms moet je het gewoon ook eens nuchter bekijken dat we in het begin van het seizoen gewoon veel te weinig hebben gekregen op basis van de geleverde prestaties, dat we dan een ongelooflijke reeks hebben neergezet met enkele spelers in bloedvorm en dat we nu eigenlijk een beetje een normaal verloop krijgen gekoppeld aan een flinke dosis pech met het gelijktijdig uitvallen van een aantal sterkhouders... maar je sleurt er wel een 7 op 9 uit en dat is ook al anders geweest...

Bij Boom is het ook niet altijd peis en vree en het zal in de komende weken duidelijk worden hoe zij gaan omgaan met de druk en vooral hun groot aantal schorsingen die er zitten aan te komen...

Ook BVR zal wel inzien dat het op sommige posities tijd is voor nieuw bloed - Kestens en Van Damme liggen op dit moment gewoon qua niveau heel dicht bij elkaar dat het niet echt heel veel uitmaakt wie speelt, Brecht verliest wat van zijn pluimen dus Seminck maakt zich klaar, Coppens hetzelfde naar Jens toe... Het is nog - minimum - tien matchen hé mensen - we zullen iedereen nog hard nodig hebben, wees gerust...


09 Mar 2010, 8:55
forumlegende

Lid geworden op: 16 Mei 2005, 1:47
Berichten: 3414
Leeftijd: 42
Locatie: Temse
Website: http://www.eendracht-aalst.be
Bericht Re: Eendracht Aalst - SK Deizne
ben het hier eigenlijk wel volledig mee eens!
goeie analyse. onze titelkansen hebben we echt wel aan het begin van het seizoen vergooid... voor het overige staat er nu wél een goeie ploeg tussen te lijnen, die geen supervoetbal speelt, maar wel zeer degelijk voetbal. ik denk dat die 8-1 tegen wielsbeke sommigen meer slecht dan goed hebben gedaan, en plots wat teveel zijn gaan verwachten.


09 Mar 2010, 9:00
Ancien

Lid geworden op: 17 Jan 2007, 8:42
Berichten: 4807
Leeftijd: 44
Locatie: Hofstade
Bericht Re: Eendracht Aalst - SK Deizne
Davy schreef:
ben het hier eigenlijk wel volledig mee eens!
goeie analyse. onze titelkansen hebben we echt wel aan het begin van het seizoen vergooid... voor het overige staat er nu wél een goeie ploeg tussen te lijnen, die geen supervoetbal speelt, maar wel zeer degelijk voetbal. ik denk dat die 8-1 tegen wielsbeke sommigen meer slecht dan goed hebben gedaan, en plots wat teveel zijn gaan verwachten.


Voilà, het zal wel zijn. We konden toen 8 keer scoren (eigenlijk hadden het er nog drie of vier meer kunnen zijn hoor) omdat we die dag gebruik konden maken van de omstandigheden - een tegenstander die met alle registers open kwam spelen - na een kwartier al 2-0 achter en die bleven geloven in hun kwaliteiten en keer op keer in het mes liepen - wij maakten daar dankbaar gebruik van door bij elke foute pass toe te slaan - elke counter was gevaarlijk... Maar hoeveel matchen heb je dat alles zo meezit??? Je moet durven toegeven dat - buiten Boom - geen enkele ploeg zo heeft gespeeld of nog zal spelen tegen ons... Het is geen verrassing dat een ploeg als Hoogstraten ons niet ligt - spelen met tien achter de bal, houden de ruimtes klein en gesloten, zijn fysiek sterk en vooral... ze wachten op een foute inspeelpass om toe te slaan... en ze doen dat niet continue maar kiezen gewoon hun momenten uit. Dat zijn typisch van die ploegen waar je tegen speelt waarvan je denkt - goh, puur voetballend gaat dat hier wel lukken, hebt bijna continue balbezit en de controle over de wedstrijd maar toch ga je de boot in...


09 Mar 2010, 9:19
toevallige voorbijganger

Lid geworden op: 28 Feb 2010, 21:21
Berichten: 13
Bericht Re: Eendracht Aalst - SK Deizne
Kijk, er zijn hier al meer dan genoeg polemieken gevoerd over Troch. Het is niet mijn bedoeling om daarin mee te doen, dat leidt toch tot niets. Ieder zijn mening. Sinds ik terug in Aalst woon, nu zo'n twee jaar, ga ik opnieuw naar het voetbal. De thuismatchen en sinds kort pik ik ook weer een uitwedstrijd mee.

Toen den Iendracht twee seizoenen terug de eindronde haalde, zagen mijn vrouw en ik vanaf maart zowat alles thuis. Troch heeft kwaliteiten, dat is niet het discussiepunt. Op het moment dat er sprake van was dat hij naar Roeselare zou vertrekken, zei ik dat hij daar niet veel zou spelen. Misschien kreeg hij daar te weinig kansen, het zou kunnen. Of misschien schoot hij gewoon te kort. Voor mij mankeert het hem aan basissnelheid om hogerop mee te kunnen en is hij alleen nuttig op een kleine ruimte.

Wie zich inzet voor de ploeg, zoals hij vorige week op Temse, verdient de steun van de supporters. Dat geldt voor elke speler. Terwijl kun je er niet omheen dat we iemand missen op het middenveld. Met de middelen die er bij Aalst zijn, is het niet evident om zo iemand te halen. Verheyden heeft zich na zijn erbarmelijke seizoensbegin herpakt, maar net zo min als al die andere jongens -Van Damme, Kestens...- heeft hij de kwaliteiten van een spelmaker. En dat ontbreekt in het middenveld, er is gewoon te weinig voetballend vermogen.

Het is vandaag beter dan toen we hier aankwamen en zeker dan vorig seizoen. Alleen speelt onze spits nog steeds te vaak op een eiland en is er gebrek aan iemand die op het midden de lijnen uitzet. Als we in de eindronde geraken, wat ik hoop, is het belangrijk met de voeten op de grond te blijven en niet te gaan roepen dat den Iendracht favoriet is. We gaan niet zo maar eventjes de anderen wegspelen.


09 Mar 2010, 9:58
Ancien

Lid geworden op: 17 Jan 2007, 8:42
Berichten: 4807
Leeftijd: 44
Locatie: Hofstade
Bericht Re: Eendracht Aalst - SK Deizne
rudes schreef:

Verheyden heeft zich na zijn erbarmelijke seizoensbegin herpakt, maar net zo min als al die andere jongens -Van Damme, Kestens...- heeft hij de kwaliteiten van een spelmaker. En dat ontbreekt in het middenveld, er is gewoon te weinig voetballend vermogen.

Alleen speelt onze spits nog steeds te vaak op een eiland en is er gebrek aan iemand die op het midden de lijnen uitzet.


Akkoord, maar in uw vorige post in dit verband haal je aan dat je een goeie voetballer met vista mist op het middenveld en het enige wat je dan aanhaalt over Troch is zijn gebrek aan snelheid en zijn duelkracht wat dus eigenlijk als een tang op een varken staat... Troch heeft de vista, weet waar de bal moet komen en kan die daar ook zonder problemen geven, maar heeft inderdaad niet de motor of de snelheid om dat 90 minuten aan een stuk te doen... Als hij speelt, dan vind ik dat hij steeds de rol vanop Temse moet meekrijgen, want dat is ook zoals hij in vierde furore maakte. Eentijdsvoetbal en wel degelijk de lijnen uitzettend met lopende mensen voor, naast en achter zich.

Ik vind het dan heel jammer dat hij van BVR duidelijk een meer behoudener rol meekrijgt tegen Deinze, waar hij eigenlijk moet vertrekken van in de middencirkel, vaak op de eigen helft... Dan dwing je Amghar ook alweer om tien tot vijftien meter terug te zakken, waar diens kwaliteiten ook weer niet liggen... Als die dan geen goed bal tokt, biedt hij zich minder aan, komt hij minder diep terug en zit je inderdaad met een gat.

De ene week wordt een gejammerd over Troch's gebrek aan snelheid en duelkracht, dat het een salonvoetballer is en dan hebben we plots nood aan een echte spelmaker of meer voetballend vermogen. Ik doe ook niet mee aan de polemiek rond Troch, maar ik vind wel dat er objectief over alle matchen moet worden gekeken en dan mis je in mijn ogen maar één type speler in je ploeg, die qua kwaliteiten nooit is vervangen geweest na ons seizoen in vierde en dat is Dugardeyn. Een Franck, een Van Mieghem, een Bruno, een Magerman, een Coulibaly... allemaal spelers met zogenaamde spelmakerskwaliteiten en voetballend vermogen maar niemand was in staat om te presteren... Een Dugardeyn zorgde er voor dat een Verheyden wel meer kon voetballen, terwijl Dugardeyn zelf ook tegen het balletje kon trappen en voldoende handelingssnelheid had. Een echte spelmaker gaat het probleem niet verhelpen want dan boet je opnieuw in aan duelkracht. En ik daag u uit dat je zo geen allesomvattende speler gaat vinden - zeker geen die week na week onder druk kan presteren zoals die in Aalst geldt...

Op Temse was er in de tweede helft meer dan genoeg voetballend vermogen met open kansen voor Amghar en Coppens onder andere die niet werden verzilverd. En dat was niet alleen door de wind...

Ik vind alleen dat je moet weten wat je wil - zeker omdat je met budgetaire restricties zit. Ik zie bijvoorbeeld in tweede of derde geen allesomvattende spelmaker met veel snelheid en sterk als een beer die er dan ook nog een paar inschiet... Of je kiest puur voor voetballend vermogen, met het risico dat je in derde dan centraal compleet overlopen wordt, of je probeert de kerk in het midden te houden zoals wij doen.

Dat de spits nu nog op een eiland staat, heeft bovendien niet alleen met uw centrale middenveld te maken maar ook met het type spits en uw flanken. Amghar is een goede vervanger van Depoitre, dat heb ik steeds gezegd, maar voor Amghar - zo blijkt nu - ligt het in zijn aard om tien tot vijftien meter dieper te staan en verliest hij dus nu net iets te veel van zijn mogelijkheden in het huidige concept, zeker als de tweede spits met een behoudend spelende opdracht het veld wordt ingestuurd. Komt daarbij dat je voorlopig maar met een flank speelt want Jens mist duidelijk vorm... Het aantrekken van een echte pur sang spelmaker lijkt me dus niet het wondermiddel.


09 Mar 2010, 10:51
Nationale Ploeg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 18 Feb 2009, 22:31
Berichten: 1759
Leeftijd: 58
Locatie: Oilsjt
Bericht Re: Eendracht Aalst - SK Deizne
DT schreef:
rudes schreef:

Verheyden heeft zich na zijn erbarmelijke seizoensbegin herpakt, maar net zo min als al die andere jongens -Van Damme, Kestens...- heeft hij de kwaliteiten van een spelmaker. En dat ontbreekt in het middenveld, er is gewoon te weinig voetballend vermogen.

Alleen speelt onze spits nog steeds te vaak op een eiland en is er gebrek aan iemand die op het midden de lijnen uitzet.


Akkoord, maar in uw vorige post in dit verband haal je aan dat je een goeie voetballer met vista mist op het middenveld en het enige wat je dan aanhaalt over Troch is zijn gebrek aan snelheid en zijn duelkracht wat dus eigenlijk als een tang op een varken staat... Troch heeft de vista, weet waar de bal moet komen en kan die daar ook zonder problemen geven, maar heeft inderdaad niet de motor of de snelheid om dat 90 minuten aan een stuk te doen... Als hij speelt, dan vind ik dat hij steeds de rol vanop Temse moet meekrijgen, want dat is ook zoals hij in vierde furore maakte. Eentijdsvoetbal en wel degelijk de lijnen uitzettend met lopende mensen voor, naast en achter zich.

Ik vind het dan heel jammer dat hij van BVR duidelijk een meer behoudener rol meekrijgt tegen Deinze, waar hij eigenlijk moet vertrekken van in de middencirkel, vaak op de eigen helft... Dan dwing je Amghar ook alweer om tien tot vijftien meter terug te zakken, waar diens kwaliteiten ook weer niet liggen... Als die dan geen goed bal tokt, biedt hij zich minder aan, komt hij minder diep terug en zit je inderdaad met een gat.

De ene week wordt een gejammerd over Troch's gebrek aan snelheid en duelkracht, dat het een salonvoetballer is en dan hebben we plots nood aan een echte spelmaker of meer voetballend vermogen. Ik doe ook niet mee aan de polemiek rond Troch, maar ik vind wel dat er objectief over alle matchen moet worden gekeken en dan mis je in mijn ogen maar één type speler in je ploeg, die qua kwaliteiten nooit is vervangen geweest na ons seizoen in vierde en dat is Dugardeyn. Een Franck, een Van Mieghem, een Bruno, een Magerman, een Coulibaly... allemaal spelers met zogenaamde spelmakerskwaliteiten en voetballend vermogen maar niemand was in staat om te presteren... Een Dugardeyn zorgde er voor dat een Verheyden wel meer kon voetballen, terwijl Dugardeyn zelf ook tegen het balletje kon trappen en voldoende handelingssnelheid had. Een echte spelmaker gaat het probleem niet verhelpen want dan boet je opnieuw in aan duelkracht. En ik daag u uit dat je zo geen allesomvattende speler gaat vinden - zeker geen die week na week onder druk kan presteren zoals die in Aalst geldt...

Op Temse was er in de tweede helft meer dan genoeg voetballend vermogen met open kansen voor Amghar en Coppens onder andere die niet werden verzilverd. En dat was niet alleen door de wind...

Ik vind alleen dat je moet weten wat je wil - zeker omdat je met budgetaire restricties zit. Ik zie bijvoorbeeld in tweede of derde geen allesomvattende spelmaker met veel snelheid en sterk als een beer die er dan ook nog een paar inschiet... Of je kiest puur voor voetballend vermogen, met het risico dat je in derde dan centraal compleet overlopen wordt, of je probeert de kerk in het midden te houden zoals wij doen.

Dat de spits nu nog op een eiland staat, heeft bovendien niet alleen met uw centrale middenveld te maken maar ook met het type spits en uw flanken. Amghar is een goede vervanger van Depoitre, dat heb ik steeds gezegd, maar voor Amghar - zo blijkt nu - ligt het in zijn aard om tien tot vijftien meter dieper te staan en verliest hij dus nu net iets te veel van zijn mogelijkheden in het huidige concept, zeker als de tweede spits met een behoudend spelende opdracht het veld wordt ingestuurd. Komt daarbij dat je voorlopig maar met een flank speelt want Jens mist duidelijk vorm... Het aantrekken van een echte pur sang spelmaker lijkt me dus niet het wondermiddel.


Denderhoutem in 2de klasse, 2 spitsen: Munyaneza en Kelo Lezzi, Donkie erachter en daar achter nen sterken Arne die alles dichtliep en balletje inleverde bij Donkie en geloof mij, die liep bijna niet op een plein, maar was spelbepalend, had een geniale traptechniek en bracht derhalve centjes in het laadje voor de anderen die zich voor hem te pletter liepen. Alles gaat hem om keuzes maken en vooral dominant voetbal pogen te brengen, maar dat kan je niet met een afgezonderde spits en flanken (ik heb een beetje een déja-vu) die zeer laag spelen en blijkbaar teveel taken meekrijgen. Dat je speelt vanuit de organisatie is 1 punt, maar dat éénmaal in balbezit er zo weinig aansluiting is, is iets anders.
Om af te sluiten toch weer wat positief nieuws, gisteren waren zowel Thomas, Mich als Laurent individueel aan het trainen met Bart DN, de eerste twee om hun conditie te blijven aanscherpen, de laatste revaliderend. Laurent verteerde alle oefeningen (de pees lag er trouwens op) vrij goed en ondervond weinig of geen hinder. Hij sluit in principe volgende week aan bij de groep, maar elke risico wordt in ieder geval vermeden, kwestie van niet te hervallen. ;)

_________________
geer'n bè


09 Mar 2010, 11:40
Vaste Waarde
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 08 Nov 2009, 22:03
Berichten: 855
Leeftijd: 38
Locatie: Aalst
Bericht Re: Eendracht Aalst - SK Deizne
DT schreef:
Davy schreef:
ben het hier eigenlijk wel volledig mee eens!
goeie analyse. onze titelkansen hebben we echt wel aan het begin van het seizoen vergooid... voor het overige staat er nu wél een goeie ploeg tussen te lijnen, die geen supervoetbal speelt, maar wel zeer degelijk voetbal. ik denk dat die 8-1 tegen wielsbeke sommigen meer slecht dan goed hebben gedaan, en plots wat teveel zijn gaan verwachten.


Voilà, het zal wel zijn. We konden toen 8 keer scoren (eigenlijk hadden het er nog drie of vier meer kunnen zijn hoor) omdat we die dag gebruik konden maken van de omstandigheden - een tegenstander die met alle registers open kwam spelen - na een kwartier al 2-0 achter en die bleven geloven in hun kwaliteiten en keer op keer in het mes liepen - wij maakten daar dankbaar gebruik van door bij elke foute pass toe te slaan - elke counter was gevaarlijk... Maar hoeveel matchen heb je dat alles zo meezit??? Je moet durven toegeven dat - buiten Boom - geen enkele ploeg zo heeft gespeeld of nog zal spelen tegen ons... Het is geen verrassing dat een ploeg als Hoogstraten ons niet ligt - spelen met tien achter de bal, houden de ruimtes klein en gesloten, zijn fysiek sterk en vooral... ze wachten op een foute inspeelpass om toe te slaan... en ze doen dat niet continue maar kiezen gewoon hun momenten uit. Dat zijn typisch van die ploegen waar je tegen speelt waarvan je denkt - goh, puur voetballend gaat dat hier wel lukken, hebt bijna continue balbezit en de controle over de wedstrijd maar toch ga je de boot in...


Volgens mij maken wij verleden week ook 3 goalen doordat Temse in de 2de helft ook blijven voetballen is,niet?

_________________
Giejl men ert kleert wit en zwert


09 Mar 2010, 13:42
Iendracht.be - beheer
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 16 Mei 2005, 23:59
Berichten: 12898
Leeftijd: 45
Locatie: Denderhoutem
Website: http://www.newcastle-online.org/nufcforum/index.php
Bericht Re: Eendracht Aalst - SK Deizne
De gele kaarten staan trouwens op de site van de KBVB en Amghar pakte inderdaad zijn derde gele kaart van het seizoen.


09 Mar 2010, 13:58
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 212 berichten ]  Ga naar pagina 1 10 11 12 13 14 15


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 22 gasten




Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
webdesign aalst