Eindronde 2010 - Pagina 2 | Iendracht.be Forum
forum eendracht aalst



Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 682 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 4 5 46
 Eindronde 2010 
Auteur Bericht
forumlegende

Lid geworden op: 23 Jun 2005, 22:27
Berichten: 3019
Bericht Re: Eindronde 2010
Volgend jaar spelen nog 18 ploegen in tweede. Nummers 18 en 19 zakken rechtstreeks, 16 en 17 spelen de eindronde. Er gaan er dus minimum drie van tweede naar derde, als een derdeklasser de eindronde wint zelfs vier.

Het geval moeskroen heeft hierop geen enkele weerslag, er zakt gewoon niemand rechtstreeks uit eerste en aangezien ze naar derde gaan zijn er geen gevolgen voor de tweede klasse.


02 Mar 2010, 8:37
Iendracht.be - beheer
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 16 Mei 2005, 23:59
Berichten: 12898
Leeftijd: 46
Locatie: Denderhoutem
Website: http://www.newcastle-online.org/nufcforum/index.php
Bericht Re: Eindronde 2010
DT schreef:
Iendrachter90 schreef:
Zienaa schreef:
Als Heist geen licentieaanvraag indient, waarom dan in godsnaam een andere ploeg uit de eindronde houden?


Zonder licentie moogde zowiezo niet meedoen aan de eindronde en speelt de eerstvolgende in de rangschikking in u plaats dus dat maakt nu niet veel uit.


Wel als ge maar vijfdes zou eindigen hé, dan is het een hemelsbreed verschil... Hoe Temse met die "infrastructuur" een licentie zou kunnen bemachtigen, is mij ook een raadsel. Hun accommodatie was er in vierde verdorie nog beter aan toe dan nu. Het vervangen van dat stuk staantribune door dat belachelijk zittribuneken is ook wel ne giller... Bij onze passage in vierde kon je nog met een redelijk pak volk in da tribuneken staan (ook al was het toen ni nodig gezien het nog zomer was toen) maar nu krijg je er geen honderd man meer in... En je moet twee meter zijn wil je op de hoogste trap de rechtse goal ietwat kunnen zien... En den omweg die supporters met de wagen moesten maken, was ook weer formidabel... Ik kon me evengoed in St. Niklaas geparkeerd hebben en van daar te voet vertrokken zijn...


Maar aan de andere kant staat op de website van Heist dat zo goed als gans hun ploeg reeds bevestigd heeft te blijven, ondanks dat daar toch spelers zitten als Wijns en Webers die toch hoger aankunnen. Ik vraag me dan af of die allemaal zouden blijven bij een ploeg die ondanks dat het in volle titelstrijd is zelfs geen licentie zou aanvragen.


02 Mar 2010, 9:36
Iendracht.be - beheer
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 16 Mei 2005, 23:59
Berichten: 12898
Leeftijd: 46
Locatie: Denderhoutem
Website: http://www.newcastle-online.org/nufcforum/index.php
Bericht Re: Eindronde 2010
OVERZICHT VAN DE EINDRONDE

8 deelnemers:

16de en 17de uit tweede klasse (de 18de en 19de zakken daar rechtstreeks)
2de, 3de en 4de uit derde A
de drie periodewinnaars uit derde B (indien de kampioen een periode wint of een ploeg meer dan één periode wint, wordt de plaats ingenomen door de eerstvolgende in het klassement)

eerste ronde

8 ploegen worden gewoon tegen mekaar geloot, met heen en terug

tweede ronde

4 ploegen worden tegen mekaar geloot, met heen en terug
indien er maar hoogstens 1 tweede klasser meer bij is, is de loting ongeleid
indien beide tweede klassers er nog bij zijn, spelen zij tegen mekaar en de twee derde klassers tegen mekaar, zodat er minstens één derde klasser in de finale zit

finale

ook heen en terug


Voilà, hopelijk is het zo een beetje duidelijker.


02 Mar 2010, 9:47
Iendracht.be - beheer
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 16 Mei 2005, 23:59
Berichten: 12898
Leeftijd: 46
Locatie: Denderhoutem
Website: http://www.newcastle-online.org/nufcforum/index.php
Bericht Re: Eindronde 2010
Trouwens, in Derde B werd de eerste periode gewonnen door leider Olympic Charleroi en die staan ook op kop in de tweede periode, maar van die tweede periode moet er nog een inhaalwedstrijd gespeeld worden.


02 Mar 2010, 9:49
onderstaande foto te bekijken op eigen risico
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 09 Aug 2005, 13:52
Berichten: 6580
Leeftijd: 10
Locatie:
Website: http://www.spionkop-lede.tk
Bericht Re: Eindronde 2010
Bartos schreef:
DT schreef:
Iendrachter90 schreef:

Zonder licentie moogde zowiezo niet meedoen aan de eindronde en speelt de eerstvolgende in de rangschikking in u plaats dus dat maakt nu niet veel uit.


Wel als ge maar vijfdes zou eindigen hé, dan is het een hemelsbreed verschil... Hoe Temse met die "infrastructuur" een licentie zou kunnen bemachtigen, is mij ook een raadsel. Hun accommodatie was er in vierde verdorie nog beter aan toe dan nu. Het vervangen van dat stuk staantribune door dat belachelijk zittribuneken is ook wel ne giller... Bij onze passage in vierde kon je nog met een redelijk pak volk in da tribuneken staan (ook al was het toen ni nodig gezien het nog zomer was toen) maar nu krijg je er geen honderd man meer in... En je moet twee meter zijn wil je op de hoogste trap de rechtse goal ietwat kunnen zien... En den omweg die supporters met de wagen moesten maken, was ook weer formidabel... Ik kon me evengoed in St. Niklaas geparkeerd hebben en van daar te voet vertrokken zijn...


Maar aan de andere kant staat op de website van Heist dat zo goed als gans hun ploeg reeds bevestigd heeft te blijven, ondanks dat daar toch spelers zitten als Wijns en Webers die toch hoger aankunnen. Ik vraag me dan af of die allemaal zouden blijven bij een ploeg die ondanks dat het in volle titelstrijd is zelfs geen licentie zou aanvragen.


Volgens mij hebben ze die mannen gewoon vastgelegd om er ne schonen transferprijs van te krijgen

_________________
www.spionkoplede.com


02 Mar 2010, 10:01
Vaste Waarde
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27 Dec 2008, 17:02
Berichten: 1333
Bericht Re: Eindronde 2010
Jean schreef:
Volgend jaar spelen nog 18 ploegen in tweede. Nummers 18 en 19 zakken rechtstreeks, 16 en 17 spelen de eindronde. Er gaan er dus minimum drie van tweede naar derde, als een derdeklasser de eindronde wint zelfs vier.

Het geval moeskroen heeft hierop geen enkele weerslag, er zakt gewoon niemand rechtstreeks uit eerste en aangezien ze naar derde gaan zijn er geen gevolgen voor de tweede klasse.


Ik weet het niet zeker maar heb mij laten wijsmaken dat nr.16 en 17 van 2é kasse eerst een onderling duel moeten aangaan om mogen mee te doen aan de eindronde in 3é klasse


02 Mar 2010, 10:03
nieuw in de eerste ploeg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 01 Apr 2008, 9:47
Berichten: 743
Leeftijd: 42
Bericht Re: Eindronde 2010
Ben misschien nog te vroeg maar liggen er toevallig al data voor de eindronde vast?

_________________
http://www.facebook.com/home.php?ref=logo#/profile.php?ref=name&id=1087322300


02 Mar 2010, 10:05
Vaste Waarde

Lid geworden op: 29 Mei 2005, 23:12
Berichten: 1207
Leeftijd: 44
Locatie: Gent - Ternat -Aalst
Bericht Re: Eindronde 2010
eendrachter'80 schreef:
Ik weet het niet zeker maar heb mij laten wijsmaken dat nr.16 en 17 van 2é kasse eerst een onderling duel moeten aangaan om mogen mee te doen aan de eindronde in 3é klasse


Dat klopt niet. De eindronde wordt in de eerste ronde gewoon getrokken. Komen de twee tweedeklassers in de kwartfinale niet tegen elkaar uit en gaan ze allebei door, dan spelen ze in de halve finale automatisch tegen elkaar. Er is aan de derdeklassers minstens één finaledeelnemer gegarandeerd.


02 Mar 2010, 10:10
Iendracht.be - beheer
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 16 Mei 2005, 23:59
Berichten: 12898
Leeftijd: 46
Locatie: Denderhoutem
Website: http://www.newcastle-online.org/nufcforum/index.php
Bericht Re: Eindronde 2010
Bart Van den Neste schreef:
Ben misschien nog te vroeg maar liggen er toevallig al data voor de eindronde vast?


eerste ronde heen: donderdag 13 mei om 19u
eerste ronde terug: zondag 16 mei om 16u
tweede ronde heen: donderdag 20 mei om 19u
tweede ronde terug: zondag 23 mei om 16u
finale heen: zondag 30 mei om 16u
finale terug: zondag 6 juni om 16u


02 Mar 2010, 10:11
Iendracht.be - beheer
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 16 Mei 2005, 23:59
Berichten: 12898
Leeftijd: 46
Locatie: Denderhoutem
Website: http://www.newcastle-online.org/nufcforum/index.php
Bericht Re: Eindronde 2010
eendrachter'80 schreef:
Ik weet het niet zeker maar heb mij laten wijsmaken dat nr.16 en 17 van 2é kasse eerst een onderling duel moeten aangaan om mogen mee te doen aan de eindronde in 3é klasse


Ge hebt u inderdaad iets laten wijsmaken :D . Dat klopt dus niet, nummers 16 en 17 uit tweede klasse gaan gewoon met de rest in de trommel voor de kwartfinale (zoals Iendracht02 al terecht aanhaalt).


02 Mar 2010, 10:13
nieuw in de eerste ploeg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 01 Apr 2008, 9:47
Berichten: 743
Leeftijd: 42
Bericht Re: Eindronde 2010
Bartos schreef:
Bart Van den Neste schreef:
Ben misschien nog te vroeg maar liggen er toevallig al data voor de eindronde vast?


eerste ronde heen: donderdag 13 mei om 19u
eerste ronde terug: zondag 16 mei om 16u
tweede ronde heen: donderdag 20 mei om 19u
tweede ronde terug: zondag 23 mei om 16u
finale heen: zondag 30 mei om 16u
finale terug: zondag 6 juni om 16u


Miljaar zeg, als we het geluk hebben om de finale te spelen mis ik de beslissende match, ben al op congé.
:stom: :stom: :stom: :stom: :stom: :stom: :stom: :stom: :stom: :stom: :stom: :stom: :stom:

Toch bedankt voor de info.

_________________
http://www.facebook.com/home.php?ref=logo#/profile.php?ref=name&id=1087322300


02 Mar 2010, 10:21
Nationale Ploeg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 18 Feb 2009, 22:31
Berichten: 1759
Leeftijd: 58
Locatie: Oilsjt
Bericht Re: Eindronde 2010
Bartos schreef:
Bart Van den Neste schreef:
Ben misschien nog te vroeg maar liggen er toevallig al data voor de eindronde vast?


eerste ronde heen: donderdag 13 mei om 19u
eerste ronde terug: zondag 16 mei om 16u
tweede ronde heen: donderdag 20 mei om 19u
tweede ronde terug: zondag 23 mei om 16u
finale heen: zondag 30 mei om 16u
finale terug: zondag 6 juni om 16u


en met ITEA, mis ik zeker zondag 16 mei en waarschijnlijk ook 13 mei :stom: :stom: :stom:
voor volgend jaar hebben we al onze voorzorgen genomen, tornooi valt dan in juni ;)

_________________
geer'n bè


02 Mar 2010, 10:34
Vaste Waarde

Lid geworden op: 29 Mei 2005, 23:12
Berichten: 1207
Leeftijd: 44
Locatie: Gent - Ternat -Aalst
Bericht Re: Eindronde 2010
Jean schreef:
Volgend jaar spelen nog 18 ploegen in tweede. Nummers 18 en 19 zakken rechtstreeks, 16 en 17 spelen de eindronde. Er gaan er dus minimum drie van tweede naar derde, als een derdeklasser de eindronde wint zelfs vier.

Het geval moeskroen heeft hierop geen enkele weerslag, er zakt gewoon niemand rechtstreeks uit eerste en aangezien ze naar derde gaan zijn er geen gevolgen voor de tweede klasse.


Men is er op dat vlak helemaal nog niet uit. Dat wordt een heel lastige interpretatie van het reglement, waar ongetwijfeld nog veel discussie zal over gevoerd worden. Er zakt niemand rechtsreeks uit eerste. Er stijgt zeker één ploeg uit tweede. Er komt in tweede misschien één ploeg uit eerste bij, maar in dat geval stijgen er zeker twee uit tweede.
Als men uit derde enkel de twee kampioenen en de winnaar van de eindronde laat promoveren, komt men in tweede volgend jaar op 17 ploegen en er werd reeds lang beslist dat er volgend jaar in tweede met 18 wordt gespeeld. De discussie woedt al achter de schermen en zal zeker nog toenemen: derde wil natuurlijk een extra promovendus via de eindronde; tweede wil natuurlijk dat nummer 16 rechtstreeks zou gered worden en dat nummer 17 en 18 de eindronde spelen.
De vraag is wat Moeskroen zal doen. Doen ze een sanctioneerbare overdracht (zoals wij deden) en doen ze voort op hun eigen of gaan ze op in een fusie (met Peruwelz?). Het ene staat in het KBVB-reglement beschreven als voordelig voor de ploegen die op een degradatieplaats eindigen, het andere als voordelig voor de ploegen die in aanmerking komen voor promotie. Dat is heel duidelijk.
Om het allemaal echter wat ingewikkelder te maken: een fusie met Peruwelz zou betekenen dat Moeskroen onder die laatste hun stamnummer verder speelt en àl de bondschulden kwijtspeelt die op dit moment aan het stamnummer van Moeskroen verbonden zijn, terwijl ze die wel nog zullen moeten betalen als Moeskroen zelf verder doet onder eigen stamnummer, zonder fusie.
Als ze voortdoen onder hun eigen stamnummer, mogen ze zeker starten in derde. Als ze dat echter doen onder het stamnummer van Peruwelz, zal dat zijn in de reeks waar Peruwelz volgend jaar hoort te spelen. Peruwelz, heeft echter, voor het tweede jaar op rij, hetzelfde voor: ze hebben maanden aan een stuk een speler opgesteld die niet speelgerechtigd is en dat is nu recent aan het licht gekomen. Gevolg: Peruwelz verliest 24 punten, en staat met de 5 overblijvende punten helemaal laatste staan in derde B. De degradatie is nu eigenlijk al een "sportief" feit. We zouden hier niet in Begië zijn, moest ook daarover al het laatste woord gezegd zijn en vooral moest de laatste beroepscomissie, de laatste burgerlijke rechtbank ... daarover zijn definitief oordeel al geveld hebben. Die procedureslagen zijn nog volop bezig.
Om U een triest-grappige anekdote te vertellen: blijkbaar heeft Peruwelz twee spelers met identiek dezelfde naam, waarvan één dus die niet-speelgerechtigde speler is. Die niet-speeelgerechtigde speler kreeg helemaal in het begin van de competitie een gele kaart. Naar het schijnt zou die kaart bij de KBVB onterecht ingeschreven zijn bij de wél speelgerechtigde speler met dezelfde naam. Had de KBVB in het begin van de competitie die gele kaart juist ingeschreven, dan was toen al duidelijk geweest dat er bij Peruwelz een niet-speelgerechtigde speler meespeelde, had dat toen al kunnen gesignaleerd worden en waren de gevolgen niet zo dramatisch geweest. Als dat allemaal blijkt te kloppen, is de vraag: wie is nu het meest in fout? Peruwelz of de KBVB? Ongetwijfeld voer voor nog vele rechtzaken ...

Conclusie: als ge graag wilt promoveren, zijt ge maar beter van de eindronde te winnen. Dat lijkt mij nog het eenvoudigst ...

http://www.sporza.be/cm/sporza/voetbal/ ... _24_punten


02 Mar 2010, 10:50
Ancien

Lid geworden op: 17 Jan 2007, 8:42
Berichten: 4807
Leeftijd: 44
Locatie: Hofstade
Bericht Re: Eindronde 2010
Iendrachter90 schreef:

Zonder licentie moogde zowiezo niet meedoen aan de eindronde en speelt de eerstvolgende in de rangschikking in u plaats dus dat maakt nu niet veel uit.


Alsge 5des eindigt en heist krijgt/dient geen licentie in dan speelt de eerstvolgende in het klassement toch die eindronde of bedoelt ge iets anders?
Dat is dan de nrs 3,4 en 5 .[/quote]

Neenee, ik bedoelde dat just. Ik veronderstelde dat uw "dat maakt nu niet veel uit" iets inhield van "of Heist nu een licentieaanvraag indient of niet, het maakt geen verschil". Daarop reageerde ik door te zeggen dat het voor de ploeg die op plaats vijf eindigt - want dat kunnen wij ook nog zijn - wel degelijk een verschil uitmaakt of Heist zijn licentie al dan niet aanvraagt. Als Heist zijn licentie aanvraagt, valt de nr 5 altijd uit de boot, doet Heist het niet, dan zit de nr. 5 mee in de eindronde en dat is toch wel een hemelsbreed verschil. En toch ook enige voorzichtigheid geboden voor niet te veel hoera bij een eventuele winst tegen Deinze... Een eindrondeticket vasthouden en uiteindelijk vasthebben zal knokken worden tot de laatste speeldag, wees gerust...


02 Mar 2010, 11:02
Iendracht.be - beheer

Lid geworden op: 04 Dec 2005, 18:17
Berichten: 691
Leeftijd: 42
Locatie: Aalst
Bericht Re: Eindronde 2010
Bartos schreef:
Bart Van den Neste schreef:
Ben misschien nog te vroeg maar liggen er toevallig al data voor de eindronde vast?


eerste ronde heen: donderdag 13 mei om 19u
eerste ronde terug: zondag 16 mei om 16u
tweede ronde heen: donderdag 20 mei om 19u
tweede ronde terug: zondag 23 mei om 16u
finale heen: zondag 30 mei om 16u
finale terug: zondag 6 juni om 16u


Tweede ronde heen mis ik door oudercontact op school, maar dat ik de finale heen moet missen zal niemand mij kunnen vergeven: heb tickets voor de Ros Beiaardommegang :shy1: :sorry:


02 Mar 2010, 11:22
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 682 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 4 5 46


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 99 gasten




Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
webdesign aalst