OPC sfeervak - Pagina 10 | Iendracht.be Forum
forum eendracht aalst



Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 146 berichten ]  Ga naar pagina 1 6 7 8 9 10
 OPC sfeervak 
Auteur Bericht
forumlegende
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 18 Mei 2005, 19:41
Berichten: 2639
Leeftijd: 67
Locatie: Oilsjt
Bericht Re: OPC sfeervak
Casual1919 schreef:
Ik weet niet echt wat het probleem is.
Nog maar enkele seizoenen terug verloren zowat al onze matchen, uit en thuis.
Er kwam maar een kwart kijken van hetgeen nu komt kijken, op verplaatsing waren ook niet met zoveel als nu en toen was de sfeer bij momenten beter.

Dat vorig jaar een topseizoen was zowel op gebied van voetbal als op gebied van sfeer dat weet iedereen, dat het moeilijk te evenaren zal zijn ook. Maar ik denk dat er dit seizoen onderweg iets kwijt geraakt is : een goeie mentaliteit. Tot op STVV gingen we door op het elan van vorig seizoen, daarna is alles in elkaar gezakt.

Er ontbreekt ons een mentaliteit die zegt de ploeg altijd te steunen. Sommigen beseffen denk ik niet dat wij een ploeg of een speler kunnen motiveren. Wij kunnen hem zijn zelfvertrouwen geven, hem de drive geven, wij kunnen vleugels geven. Dat is in het verleden al meermaals bewezen. Ook kunnen we de tegenstander met de grond gelijk maken als onze tribunes een hel zijn. Ons publiek is een sterk wapen dat we de laatste tijd niet meer gebruiken.

Dat weet ik allemaal zeker, maar hoe je het probleem moet oplossen weet ik niet.
Misschien zoals bij de 'ultragroepen' een persoon plaatsen die de hele tribune op sleeptouw moet nemen. Liefst zonder megafoon, maar als het niet anders kan met megafoon.

Probleem is dat wanneer OPC zijn best doet om toch iets of wat aan de situatie te veranderen we van overal steun krijgen, maar in praktijk blijft die meestal uit. Nooit is er echt veel volk voor het opzetten van acties (terwijl er toch al meermaals oproepen waren via forum en website), vlaggen en trommels gebruiken lukt wel maar ze ook terugbrengen meestal niet (zo zijn we op Dender een heel deel vlaggen verloren geraakt), wanneer we met vlaggen of rookpotten het publiek willen opzwepen komt daar steeds commentaar op, ... Niet van iedereen natuurlijk maar het komt toch veel voor, heel demotiverend is dat.

Wat is de oplossing ?
Ik denk de mentaliteit veranderen ! Iedereen zou ervan moeten uitgaan dat wij -net als de spelers- een wedstrijd spelen. Wij staan tegenover de tegenpartij en moeten dat meer zien als een wedstrijd. Schaamtelijk hoe we tegen Racing zijn weggezongen in ons eigen stadion.

Je hebt meer dan gelijk in je analyse,maar ik denk dat er na nieuwjaar iets in de ploeg geslopen is waarvan wij als supporter niet op de hoogte zijn
Is het de overdreven positieve roes die over den iendracht hing,zijn er strubbelingen tussen bepaalde spelers,is er iets gebeurd op bestuursvlak maar ineens na nieuwjaar is het kwaliteitsniveau van bepaalde spelers spectaculair gedaald.En ja de vele blessures spelen zeker een grote rol maar zowel spelers als supporters zijn niet goed bezig.En de vraag kan gesteld worden;is de fut en de schwung er een beetje uit zowel bij ons als in het team.Wat ik ook opmerk,en ik weet het jullie (opc) doen fantastisch jullie best,maar de eenheid tussen de supporters is weg en dat is verontrustend.
Communiceren jullie nog met de verschillende supportersclubs en kunnen jullie daar iets doen opflakkeren?
Ik weet het woorden zijn maar woorden,ook de mijne,en ik hoop uit de grond van mijn hart dat het opnieuw goedkomt met ons ploeg.Maar wij zijn anderhalf jaar verwend en nu is het moeilijk slikken maar troost jullie achter slecht komt goed.

_________________
Iendracht veroit en nie mier achteroit


17 Apr 2008, 12:59
Freak
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 29 Mei 2005, 14:07
Berichten: 5751
Bericht Re: OPC sfeervak
Communiceren met de supportersclubs ? Het is nu niet zo dat wij wekelijks eens update doorsturen naar de supportersclubs (indien zij dat willen is dat wel mogelijk) omdat we in principe onafhankelijk proberen werken als sfeergroep. Iedereen die wil is welkom om ons te helpen bij de voorbereiding van een actie alsook bij de uitvoering ervan. Mensen die zich geroepen voelen, laat maar iets weten. Na onze actie tegen Mechelen kregen we wel al wat reacties en dat is positief want aan actieve leden hebben we er wat te weinig.

Maar ik denk niet dat daar het probleem zit. De eerste keer dat we onze bache in de staantribune hebben opgehangen en wat volk bij elkaar gezet hebben was er een eenmalige opflakkering van sfeer. We zouden eigenlijk moeten iedereen mobiliseren om samen aan de bache te staan. We gaan ze terug iets hoger hangen, naar de spionkop toe.
Als iedereen samenkomt aan de bache met trommels en vlaggen kunnen we wel meer denk ik.

_________________
Dit is de club waar ik zo trots op ben! - Clubliefde kent geen divisies


17 Apr 2008, 14:09
Nationale Ploeg

Lid geworden op: 01 Mei 2006, 17:26
Berichten: 2494
Bericht Re: OPC sfeervak
Een ander probleem is natuurlijk ook dat een aantal gasten te macho zijn om ervoor te zorgen dat het er een beetje plezant is, die staan dan gans de match naar het uitvak te gapen ...

Maar zoals je zegt, iedereen die zich wil lostrekken op één plaats en mekaar warm houden en dan kan zo iets niet fout gaan. Kijk naar dat groepje op La Lou he. Vijftig-zestig man, die gans de match staat te blazen. Cool toch. Als we dat doen in onze tribune en op verplaatsing, doen we vandaag nog mee voor de titel, geloof me. Ik heb het hier al gezegd he, ik zit soms met mijn zoontje aan de overkant, achter de dug out ... als die tribune de registers opentrekt he, dan doen veel spelertjes in de derde klasse het in hun broek hoor. En dat beseffen we, allemaal samen, veel te weinig.


17 Apr 2008, 14:58
nieuw in de eerste ploeg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 01 Apr 2008, 9:47
Berichten: 743
Leeftijd: 42
Bericht Re: OPC sfeervak
Das just wat de Fillie zegt, Ik zit ook neer en als de staantribune de registers opentrekt heeft dat rechtstreekse gevolgen in de positieve zin op onze spelers.

_________________
http://www.facebook.com/home.php?ref=logo#/profile.php?ref=name&id=1087322300


17 Apr 2008, 15:08
Nationale Ploeg

Lid geworden op: 01 Mei 2006, 17:26
Berichten: 2494
Bericht Re: OPC sfeervak
Bart Van den Neste schreef:
Das just wat de Fillie zegt, Ik zit ook neer en als de staantribune de registers opentrekt heeft dat rechtstreekse gevolgen in de positieve zin op onze spelers.



weir zoo'n nog moeten ne snotneis emmen die em af en toe ne kiejr recht zetj en 't ploin rondlupt en ondertissen graalek noig mé zen eirmkes zwiert hein. Tein eeje derekt ne meksikonsche weef in de staad korneilis!


17 Apr 2008, 15:56
nieuw in de eerste ploeg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 01 Apr 2008, 9:47
Berichten: 743
Leeftijd: 42
Bericht Re: OPC sfeervak
Ik peis dat da ploin van den iendracht een beetje te groeit is ver diene jongen :duh:

_________________
http://www.facebook.com/home.php?ref=logo#/profile.php?ref=name&id=1087322300


17 Apr 2008, 16:06
Nationale Ploeg

Lid geworden op: 01 Mei 2006, 17:26
Berichten: 2494
Bericht Re: OPC sfeervak
Bart Van den Neste schreef:
Ik peis dat da ploin van den iendracht een beetje te groeit is ver diene jongen :duh:



awei, as ek insj nor 'n okapi goon, es't er door azoei soms oeik iejnen die em in iejne kiejr da ploin op wipt. En teigen dat diejnen vedrom op zen plosj zitj, es meniejr toch 't enje van ausem. E komik zicht, ver ne jonge mensj.


17 Apr 2008, 16:10
nieuw in de eerste ploeg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 01 Apr 2008, 9:47
Berichten: 743
Leeftijd: 42
Bericht Re: OPC sfeervak
Nor t'schentj is tem vollop ont trainen en stoot'n na gralek scheirp dus ver de volgende matchen zol da gien probleem ne mier megen zen.

_________________
http://www.facebook.com/home.php?ref=logo#/profile.php?ref=name&id=1087322300


17 Apr 2008, 16:17
nieuw in de eerste ploeg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 15 Mei 2005, 21:44
Berichten: 624
Leeftijd: 9
Locatie: Aalst
Website: http://www.redbox.be/superajoin
WLM: jonasmichiels007@hotmail.com
Bericht Re: OPC sfeervak
boris clitoris schreef:
Bijeen gaan staan is niet echt de oplossing.
't is spijtig om zeggen, maar die pubers bovenaan in de J zorgen de laatsten tijd voor den enige sfeer, hoe debiel hun liekes ook mogen zijn

Kpeis ni da die liekes zu debiel zen want tzen oever algemiejn de zelfste liekes van de rest...
Mor de sfeer moe gwn in de eindronde op en top zen ... as we onze jonges veroit kenne zingen ten moeget wel goe komen aja... :EA:

_________________
Afbeelding
Afbeelding


05 Mei 2008, 21:46
Junior

Lid geworden op: 24 Sep 2007, 3:12
Berichten: 175
Locatie: aalst
Bericht Re: OPC sfeervak
Ik ben van mening da ge het meest sfeer krijgt door vooral de oude liekes te zingen.
das een mening e gasten


06 Mei 2008, 3:10
onderstaande foto te bekijken op eigen risico
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 09 Aug 2005, 13:52
Berichten: 6580
Leeftijd: 10
Locatie:
Website: http://www.spionkop-lede.tk
Bericht Re: OPC sfeervak
quanzar schreef:
Ik ben van mening da ge het meest sfeer krijgt door vooral de oude liekes te zingen.
das een mening e gasten


dat is ook zo, de ouderen kennen niks van dien Engelse liekes, er moet ne goeie mix zijn vd 2. De oude (oilsjterse) liekes vergeten we nogal rap om te zingen vind ik

_________________
www.spionkoplede.com


06 Mei 2008, 9:11
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 146 berichten ]  Ga naar pagina 1 6 7 8 9 10


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten




Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
webdesign aalst