Sfeervak in vak E? | Iendracht.be Forum
forum eendracht aalst



Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 31 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3
 Sfeervak in vak E? 

Wil jij dat er een sfeervak komt in vak E?
Ja  72%  [ 43 ]
Nee  28%  [ 17 ]
Totaal aantal stemmen : 60

 Sfeervak in vak E? 
Auteur Bericht
onderstaande foto te bekijken op eigen risico

Lid geworden op: 16 Mei 2005, 10:53
Berichten: 7534
Leeftijd: 35
Bericht Sfeervak in vak E?
Beste iendrachters,

Afgelopen Vrijdag was er al een test, na oproep van OPC/VZW, om in vak E te staan om sfeer te maken.
Wij zouden graag weten wat jullie er van vonden? Zouden jullie willen dat wij verder gaan onderhandelen met de club/veiligheid om daar een vast sfeervak te maken? Want ons lijkt alles beter dan onze party tent om sfeer te maken.

Beantwoord de poll, en schrijf hieronder jullie meningen!


(Dit wil niet zeggen dat er effectief een sfeervak komt in vak E, we gaan dan enkel proberen om dit er door te krijgen.)

Alvast bedankt voor jullie medewerking! Iendracht veroit!

_________________
eendrachter ben je niet voor heel even,
maar voor je hele leven!


18 Jul 2015, 20:58
Iendracht.be - beheer
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 09 Jan 2006, 9:03
Berichten: 5505
Leeftijd: 47
Locatie: Lebbeke
Bericht Re: Sfeervak in vak E?
Ik heb mijn abo voor de K al besteld en betaald, maar als jullie dit met de club gaan bespreken, zullen jullie het waarschijnlijk ook wel hebben over de mogelijkheid om dit alsnog te veranderen naar E


18 Jul 2015, 21:24
Scholier
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 24 Nov 2008, 11:30
Berichten: 160
Bericht Re: Sfeervak in vak E?
Wat met de mensen die al een abo hebben voor de E?


18 Jul 2015, 21:55
onderstaande foto te bekijken op eigen risico
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 20 Mei 2008, 12:49
Berichten: 10006
Leeftijd: 66
Locatie: Aalst
Bericht Re: Sfeervak in vak E?
Kalisj schreef:
Wat met de mensen die al een abo hebben voor de E?


Ik ken persoonlijke vele oudere supporters, die op de plek waar sfeervak gisteren stond, sinds 10-tallen jaren een abonnement hebben. Of ze bereid zijn om hun plaats op te geven waar ze al meer dan 20 jaar zitten zal je dra weten ... Ik vrees dat sfeervak meer naar de buitenkant zal moeten opschuiven ...
Ikzelf vond het zeer geslaagd (y) (y)

_________________
Century game 22 juni 2019


18 Jul 2015, 23:21
onderstaande foto te bekijken op eigen risico

Lid geworden op: 16 Mei 2005, 10:53
Berichten: 7534
Leeftijd: 35
Bericht Re: Sfeervak in vak E?
Smetje schreef:
Ik heb mijn abo voor de K al besteld en betaald, maar als jullie dit met de club gaan bespreken, zullen jullie het waarschijnlijk ook wel hebben over de mogelijkheid om dit alsnog te veranderen naar E


Daar zullen wij het uiteraard ook over hebben dan.

_________________
eendrachter ben je niet voor heel even,
maar voor je hele leven!


19 Jul 2015, 3:14
onderstaande foto te bekijken op eigen risico

Lid geworden op: 16 Mei 2005, 10:53
Berichten: 7534
Leeftijd: 35
Bericht Re: Sfeervak in vak E?
Kalisj schreef:
Wat met de mensen die al een abo hebben voor de E?


Ik veronderstel dat ook voor die mensen een alternatief zal gezocht worden. Welke dat dan zal zijn kunnen wij nu nog niet zeggen, daarvoor zullen we eerst met de club moeten samen zitten.

_________________
eendrachter ben je niet voor heel even,
maar voor je hele leven!


19 Jul 2015, 3:16
forumlegende

Lid geworden op: 16 Mei 2005, 1:47
Berichten: 3414
Leeftijd: 42
Locatie: Temse
Website: http://www.eendracht-aalst.be
Bericht Re: Sfeervak in vak E?
absoluut voor. gezien de belabberde sfeer als je t volk verdeelt over de verschillende tribunes, oa die belachelijke kermistent. uiteraard mits ieder "genre" supporter zich onderling wat tollerant zal/ blijft opstellen...en eendrachtig naar buiten komt. tzou mooi signaal zijn dat ondanks alles ze r de eendracht supporters niet onder krijgen en t ajoinensap kruipt waar het niet gaan kan. ☺ tegen gent even t geloof dat we nog niet dood zijn.


19 Jul 2015, 8:05
forumlegende
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 09 Aug 2006, 16:09
Berichten: 2564
Leeftijd: 42
Bericht Re: Sfeervak in vak E?
Vrijdag is bewezen dat het sfeervak zeker het bespreken waard is maar dan moet er wel voor gezorgd worden dat die sfeer er altijd is. Niet alleen bij de matchen die aanspreken zoals Antwerp of Dender bijvoorbeeld maar ook tegen de zogenaamde mindere goden zoals Heist of Izegem zal onze jonge ploeg die steun nodig hebben.
Mensen die al jarenlang een zitplaats hebben in vak E zullen inderdaad niet graag verhuizen. Maar wat maakt het uit of ze nu daar zitten of aan de andere kant van de tribune op een gelijkaardige plaats?
Mits een beetje goede wil van iedereen moet het dus wel lukken :EA:


19 Jul 2015, 8:46
forumlegende

Lid geworden op: 07 Mei 2008, 10:08
Berichten: 2949
Bericht Re: Sfeervak in vak E?
De sfeer tegen Gent was zeer goed, bewijs dus dat het kan om in ons stadion nog sfeer te maken. Je moet alleen op de juiste plaatse staan: een vierkant blok supporters met een stevig dak erboven ipv langgerekte lage traptreden met een bache erover.

Vaste supporters van den E kunnen misschien naar den A?

Hans, omzetten van reeds gekocht abo voor de K naar den E (mits opleg van ...Euro) of naar den F (zonder opleg) voor wie dit wenst moet zeker meegenomen worden. En wat mij betreft verplicht opgelegd door sluiting K, zie onder.

Nog een mogelijk voorstel ikv sfeer en besparingen om te bespreken:
- haal de stoelkes weg uit den E, zodat we écht kunnen staan ipv te struikelen over die stoelkes.
- heropen de F (die ze dit seizoen gingen sluiten), haal tevens de stoelkes weg uit den F en geef de mensen voor 120Euro een abo in den F ipv in de K. Dat kost de club niets en de zichtbaarheid voor de supporters is hetzelfde.
- nu stonden de sfeermakers vooral op die smalle rij (donderblauwe) stoelen boven de trappen. Ik zou die zone als bufferzone open laten zodat de mensen die in blok D neerzitten, de match goed kunnen volgen zonder dat de sfeermakers die rechtstaan hun het zicht ontnemen. We spreken hier over een 60tal stoelen/plaatsen, die zouden wegvallen. Dat mag geen enkel probleem zijn. Den E (met de groene zitjes) is meer dan groot genoeg en zeker als ze de stoeltjes zouden verwijderen.
- Maak van de kantine onder blok E opnieuw een sfeerkantine. Vroeger was dat ook al zo, dacht ik. Deze kan dan hopelijk de grijze sfeerkantine achter de K vervangen. ps: de mensen die de houten chalet achter de K openhouden stonden nu reeds in de betreffende kantine te tappen.

Voordelen:
- dan kan je de K sluiten dus minder stewards nodig en dus minder kosten.
- tevens kan je die kantines sluiten achter de K dus ook geen onderhoudskosten meer
- je kan de supportersgroepen veel beter scheiden doordat de EA-aanhang enkel nog de Bredestraat nodig heeft.
- alle supporters staan op dezelfde tribune, wat zal bijdragen tot meer sfeer (en veiligheid) omdat de supporters niet meer (zoals vorig jaar) verdeeld staan over meerdere amper gevulde tribunes
- je kan in de K extra reclamepanelen hangen (om inkomsten te genereren) alsook extra spandoeken. Bij die spandoeken een aantal 'vaste' die heel 't jaar door kunnen blijven hangen (ik denk maar aan die grote vlaggen van Nike) en een aantal die match per match kunnen wisselen afhankelijk van de tegenstander of actualiteit.

Nadelen:
- De K-die-hards zijn hun geliefde plek kwijt
- De E-abonnees verliezen ook hun vaste plek

Conclusie: voor iedereen goed doen zal nooit lukken, maar oprichting van een sfeervakl in den E (of A) zal bijdragen tot de sfeer en daar geniet wél iedereen mee van. Als je niet nog meer supporters wil verliezen, moet de sfeer terugkomen. Tegen Gent was een mooie algemene repetitie. (y) :EA:

Ik wacht nog met de aanschaf van ene eventueel abo. Wordt het een sfeervak i nden E, dan koop ik mij zeker één; Wordt het weer een seizoentje wegkwijnen in de K, koop ik er geen, want de ziel is eruit.

_________________
Iendracht forever mor fusie never!


20 Jul 2015, 10:21
Freak

Lid geworden op: 16 Mei 2005, 20:13
Berichten: 5735
Bericht Re: Sfeervak in vak E?
eendracht Aalst heeft zich versterkt met Cor Gillis(26). De centrale verdediger komt van KSK Heist en speelde eerder voor Tubeke, FCV Dender en MVV Maastricht. Ondertussen moet deze week in het Pierre Cornelisstadion het seizoen worden voorbereid. De die-hard supporters willen voor de tweede keer een andere plaats in de tribune krijgen. Nu wordt gelonkt en gehoopt op de E zittribune. Probleem is dat daar al abonnementen zijn verkocht maar dat is niet het enige probleem voor het bestuur van Eendracht Aalst. Indien de verhuis doorgaat dreigen de kantines achter de tribune K helemaal dicht te gaan, voor de club een belangrijke bron van inkomsten. Tegen Gent was enkel de zittribune open en dat was te zien in de resterende cafés in de Bredestraat. Veel supporters verkiezen deze horecazaken boven de clubkantine.


20 Jul 2015, 11:59
Iendracht.be - beheer
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 09 Jan 2006, 9:03
Berichten: 5505
Leeftijd: 47
Locatie: Lebbeke
Bericht Re: Sfeervak in vak E?
waly 2 schreef:
Tegen Gent was enkel de zittribune open en dat was te zien in de resterende cafés in de Bredestraat. Veel supporters verkiezen deze horecazaken boven de clubkantine.


Dat is natuurlijk heel spijtig. Om dit te vermijden zou ik wie buitengaat niet meer binnenlaten tenzij een nieuw ticket gekocht wordt. Dan moet je wel in het stadion drinken.


20 Jul 2015, 12:18
forumlegende

Lid geworden op: 07 Mei 2008, 10:08
Berichten: 2949
Bericht Re: Sfeervak in vak E?
Smetje schreef:
waly 2 schreef:
Tegen Gent was enkel de zittribune open en dat was te zien in de resterende cafés in de Bredestraat. Veel supporters verkiezen deze horecazaken boven de clubkantine.


Dat is natuurlijk heel spijtig. Om dit te vermijden zou ik wie buitengaat niet meer binnenlaten tenzij een nieuw ticket gekocht wordt. Dan moet je wel in het stadion drinken.


Dat van het gedaalde drankverbruik valt (deels) op te lossen:
- zorg voor drank die goedkoper is dan in de cafés
- geef drank in dezelfde kwaliteit van stevige bierbekers als in de overliggende café 's ipv in die brolbekerkes
- zorg voor sfeer in uw kantine door goeie muziek, (fuif)verlichting,...
- kleed de kantine mooier aan en laat daarvoor de input van de supporters zelf komen. Want nu is 't triest; Eendracht Aalst is zwart-wit en de kantines zijn rood, blauw,...
- hang voldoende TV 's, neem een abo op belgacomTV of sporting telenet of whatever, zolang je de mensen na een match van den eendracht eersteklassevoetbal kunt aanbieden en andere (grote) sportevenementen
- zorg voor betere verluchting/ventilatie, al is 't maar door ventilatoren want 't is daar altijd ongezond warm

Als je de K behoudt loopt het aantal supporters terug en heb je ook minder drankinkomsten. Neem daar nog mogelijks mindere resultaten bij en je hoeft uw kantine al niet meer te openen.

Hans een oplossing kan zijn: Hou de grijze kantine open en geef de mensen van de zittribune de kans om via de reclametribune achter de goal naar hun vertrouwde drankkantine (en natten toeig :drank: ) te gaan vóór, tijdens en na de match. Er zijn daar tevens meer WC 's. De houten chalet kan toeblijven. De doorgang is er en in een 'recent' tegen Racing Mechelen verleden zelfs nog gebruikt om supporters van de K via de Bredestraat naar buiten te laten. Men moet gewoon de toegangg tot de K afzetten met een paar herashekkens om te vermijden dat supporters op de K gaan staan. Dat kost niets.

_________________
Iendracht forever mor fusie never!


20 Jul 2015, 12:29
Nationale Ploeg

Lid geworden op: 18 Aug 2008, 19:12
Berichten: 1880
Leeftijd: 50
Locatie: Oiltert
Bericht Re: Sfeervak in vak E?
Ik ben 100% voorstander van een sfeertribune.
En toch sta ik gewoon liever in de K. (ook al is 't een gedrocht)
De "sfeermakers" in blok E, de iets "kalmere" in de K.
Iedereen content, niet?
Ik vind in alle geval niet dat ge zomaar iemand kunt verplichten om in de zittribune plaats te nemen.
Tegen AA Gent had ik het tegen mijn maten al gezegd: "Da's ier niks vér moi".

_________________
E Palmken goot er altoid in!!
Mor iet anders oeik....


20 Jul 2015, 13:35
forumlegende

Lid geworden op: 07 Mei 2008, 10:08
Berichten: 2949
Bericht Re: Sfeervak in vak E?
Schepper schreef:
Ik ben 100% voorstander van een sfeertribune.
En toch sta ik gewoon liever in de K. (ook al is 't een gedrocht)
De "sfeermakers" in blok E, de iets "kalmere" in de K.
Iedereen content, niet?
Ik vind in alle geval niet dat ge zomaar iemand kunt verplichten om in de zittribune plaats te nemen.
Tegen AA Gent had ik het tegen mijn maten al gezegd: "Da's ier niks vér moi".


en als ge de stoelkes in den E wegpakt, zou het dan iets voor u kunnen zijn? 't Is dan toch ook een staantribune?
Neem daarbij dat bijvoorbeeld de grijze kantine zou open blijven en bereikabar voor de supporters van de zittribune door langs de reclametribune achter de goal naar daar te gaan. Zou dat een oplossing kunnen zijn?

Ik begrijp dat de zittribune - al neem je de stoelkes weg - niet hetzelfde is, maar vrees je niet als je de supporters gaat laten kiezen dat we weer hetzelfde verhaal van vorig jaar opgaan: nergens sfeer?

_________________
Iendracht forever mor fusie never!


20 Jul 2015, 14:05
Vaste Waarde

Lid geworden op: 11 Okt 2005, 17:41
Berichten: 1256
Bericht Re: Sfeervak in vak E?
Er zijn mogelijkheden genoeg , alleen moet de wil er zijn bij Iedereen om tot een consensus te komen .


20 Jul 2015, 15:11
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 31 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 gasten




Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
webdesign aalst