Eendracht Aalst - Dessel Sport - Pagina 47 | Iendracht.be Forum
forum eendracht aalst



Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 736 berichten ]  Ga naar pagina 1 45 46 47 48 49 50
 Eendracht Aalst - Dessel Sport 
Auteur Bericht
Ancien

Lid geworden op: 14 Jan 2006, 23:22
Berichten: 3793
Leeftijd: 63
Locatie: Heusden
Bericht Re: Eendracht Aalst - Dessel Sport
Het was zeker een home referee, maar ik denk niet dat dit bepalend is voor de uitslag...


19 Apr 2011, 21:35
onderstaande foto te bekijken op eigen risico
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 20 Mei 2008, 12:49
Berichten: 10006
Leeftijd: 66
Locatie: Aalst
Bericht Re: Eendracht Aalst - Dessel Sport
Beste Iendrachters lees eens het verslag van Bas Tukker die speciaal uit Breda naar Aalst kwam om de wedstrijd bij te wonen.
Prachtig verslag die onze club in Nederland ook in dee schijnwerpers zet (y)

http://www.groundhopping.nl/index.php?PHPSESSID=bec8724b029013a4eb84642a7a486d24&topic=614.msg29284%3Btopicseen#msg29284

Graag wat reacties :rolandjen: :EA:

_________________
Century game 22 juni 2019


19 Apr 2011, 22:02
Vaste Waarde
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 16 Jan 2007, 20:43
Berichten: 1028
Locatie: oilsjtcity
WLM: neutralboy059@hotmail.com
Bericht Re: Eendracht Aalst - Dessel Sport
(y) tof, da was dienen waar ge mee rond liep als we aan de actie nog bezig waren

_________________
Afbeelding


19 Apr 2011, 22:23
onderstaande foto te bekijken op eigen risico
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 20 Mei 2008, 12:49
Berichten: 10006
Leeftijd: 66
Locatie: Aalst
Bericht Re: Eendracht Aalst - Dessel Sport
OPC059 schreef:
(y) tof, da was dienen waar ge mee rond liep als we aan de actie nog bezig waren


Inderdaad ik liet Bas alle hoeken van ons stadion zien !
Vond jullie actie zeer geslaagd (y)

_________________
Century game 22 juni 2019


19 Apr 2011, 22:34
Ancien

Lid geworden op: 12 Jul 2009, 17:35
Berichten: 4112
Leeftijd: 54
Locatie: Herzele
Bericht Re: Eendracht Aalst - Dessel Sport
Onderkroiper schreef:
Beste Iendrachters lees eens het verslag van Bas Tukker die speciaal uit Breda naar Aalst kwam om de wedstrijd bij te wonen.
Prachtig verslag die onze club in Nederland ook in dee schijnwerpers zet (y)

http://www.groundhopping.nl/index.php?PHPSESSID=bec8724b029013a4eb84642a7a486d24&topic=614.msg29284%3Btopicseen#msg29284

Graag wat reacties :rolandjen: :EA:



Ferm, echt ferm nu hebben we er straks nog een supportersclub bij in Holland.

_________________
What we do in life, echoes in eternity. From Gladiator.


20 Apr 2011, 5:35
Vaste Waarde
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 08 Nov 2009, 22:03
Berichten: 855
Leeftijd: 38
Locatie: Aalst
Bericht Re: Eendracht Aalst - Dessel Sport
elfahem schreef:
Ik had sterk de indruk dat Dessel met slechts een doel naar Aalst gekomen was en dat was om ons een kloot af te trekken.


Idd was hun enige bedoeling! Ik vond Dessel zelfs vanaf minuut 1 al serieus op het randje spelen met hun overtredingen. De frustraties van hun thuisnederlaag zaten nog serieus diep.

_________________
Giejl men ert kleert wit en zwert


20 Apr 2011, 8:13
onderstaande foto te bekijken op eigen risico
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 20 Mei 2008, 12:49
Berichten: 10006
Leeftijd: 66
Locatie: Aalst
Bericht Re: Eendracht Aalst - Dessel Sport
Ferm, echt ferm nu hebben we er straks nog een supportersclub bij in Holland.

VC Eendracht Aalst – FC Dessel Sport 3-0 (2-0)
15’ Crispyn 1-0, 45’ Cousin 2-0, 64’ W. Moreels 3-0.
Geel: 32’ Cousin (Aalst), 21’ Petersen, 32’ Remen, 41’ Kolen, 71’ Pellegriti (Dessel)
Rood: 70’ Asubonteng (2x geel: 10’ & 70’) (Dessel)
Scheidsrechter: Vinche. Toeschouwers: 6.500 (uitverkocht). Amusementswaarde: 7.
Aalst (4-3-3): Van De Noordgaete / De Castro, Kestens, Filipoviç (87’ B. Moreels), De Schutter / Van Damme, Verheyden, W. Moreels / Gallucci (62’ Kanangila), Cousin, Crispyn (66’ Gueye). Niet gebruikte wissel: Kempeneer.
Dessel (5-3-2): Burhan / Gielis, Remen, Van Lieshout, Petersen, Vosters / Pellegriti, Asubonteng, Hannes / Kolen, Ven. Niet gebruikte wissels: Bruno, Willems, Frederix, El Idrissi.

Commentaar

Misschien was jij als kind vroeger net als ik: tijdens een maaltijd bewaarde ik het lekkerste deel van mijn eten altijd voor het laatst. Je weet dat het beste nog moet komen. Een beetje onder datzelfde motto heb ik een wedstrijdbezoek aan de Gevallen Grootmacht Eendracht Aalst letterlijk meer dan een jaar steeds op de lange baan geschoven. In maart vorig jaar kwam ik in Temse bij toeval terecht in het uitvak van Aalst-supporters en heb toen vriendschap gesloten met Yves, de fotograaf van de supportersclub. In het Aalstse staat hij bekend als ‘Den Onderkroiper’. Hij heeft me het afgelopen jaar al meermaals uitgenodigd en telkens had ik de uitnodiging afgeslagen. Ik wilde dit smakelijke hapje tot een later tijdstip bewaren. Tot een écht bijzondere wedstrijd. Die kans diende zich nu zo nadrukkelijk aan dat ik overstag ging: na een succesvol jaar waarin het onafgebroken aan kop had gestaan, kreeg Aalst vandaag – na een mislukte poging vorige week – opnieuw de kans het kampioenschap in 3e klasse A binnen te halen in een thuiswedstrijd. Een even goed resultaat halen als enig overgebleven concurrent Hoogstraten zou volstaan. Op naar Oost-Vlaanderen dus!

De dag begint vrij vroeg, want ik word uitgenodigd bij Yves thuis voor een lunch met de familie. Wat een gastvrijheid, erg leuk! Yves woont op loopafstand van het stadion en direct na de maaltijd gaan we ernaartoe; op mijn verzoek leidt hij me uitgebreid rond door het stadion. We zitten zo’n twee uur voor de match, de zon schijnt en de eerste supporters zijn aanwezig om een spandoek op te hangen aan de zittribune. Een oudere man in rolstoel heeft zijn plaats aan de boarding al ingenomen: clubliefde in optima forma. Intussen schiet ik mijn plaatjes. Zeer fotogeniek, een stadion midden in de bebouwde kom, in de schaduw van de (Heilig Hart) kerk. Aan de voorzijde worden intussen de allerlaatste tickets voor de zittribune verkocht. In de afgelopen dagen waren er ongeziene taferelen, mensen die uren in de rij stonden teneinde in de voorverkoop een kaartje te bemachtigen. De staantribune is al dagen uitverkocht; dat betekent 3.000 toeschouwers. Vroeger waren er op dezelfde tribune 4.000 staanplaatsen, maar op last van de brandweer is dat niet meer toegestaan; het instortingsgevaar is te groot. Aan de achterzijde van de tribune zijn houten stutten aangebracht om het betonnen gevaarte te ondersteunen. In totaal zullen vanmiddag ruim 6.500 mensen de wedstrijd bijwonen. Dit is mede mogelijk omdat tegenstander Dessel Sport akkoord is gegaan het uitvak op te geven en de eigen supporters onder te brengen in de voormalige sponsorcabine achter het doel, een zogenaamde ‘viskoem’. Zo kan ook de hoek van de staantribune volledig met Aalst-getrouwen gevuld worden.

Yves wijst me alvast waar ik straks zal zitten: tussen zijn vrienden, in een hoek van de hoofdtribune, op de bovenste rij. Een uitstekende plaats! Dit is Yves’ eigen stek. Hij koopt nog altijd een seizoenkaart, maar is tijdens wedstrijden vrijwel steeds aan de lijn te vinden om foto’s te maken (of liever: foto’s te trekken, zoals de Vlaamse uitdrukking luidt). Dat zal ook vanmiddag het geval zijn. Na de rondleiding lopen we via de catacomben naar buiten. Daar zijn we juist getuige van de aankomst van de selectie van Dessel Sport. Op het plein voor de hoofdtribune is het intussen al gezellig druk met mensen, jong en oud door elkaar, velen geschminkt in de zwartwitte clubkleuren. Ze leven voor het merendeel op ogenschijnlijk ontspannen manier toe naar deze belangrijke wedstrijd. In gesprekken blijkt echter dat sommigen slecht hebben geslapen afgelopen nacht en, zeker na de nederlaag vorige week tegen RC Waregem, met angst en beven de wedstrijd van vanmiddag tegemoet zien. Yves maakt met Jan en alleman een praatje. Hij kent iedereen, zo lijkt het. Bij de kerk ligt zijn stamcafé, waar Edith Piaf uit de boxen schalt en waar ik op de foto ga (geen keus!) met een wel zeer extravagant uitgedoste supporter.

Afbeelding

Intussen is het half drie, nog een half uur te gaan tot de aftrap. Ik laat Yves achter in de massa voor de hoofdtribune en zoek mijn plaatsje op. De toeschouwers worden in de juiste stemming gebracht met het clublied ‘Iendracht veroit’ en – onvermijdelijk – ‘You’ll never walk alone’. Een cameraploeg van Sportweekend is op het veld bezig sfeerbeelden te maken. Op de tribune worden intussen de zenuwen bestreden met snoepgoed dat wordt rondgedeeld zoals ik me dat van vroeger ook kan herinneren ‘op’ Vak C aan de Beatrixstraat. Het beeld van de volle staantribune tegenover mij roept eveneens een associatie op aan die prachtige laatste jaren van NAC in het oude stadion.

Kampioenswedstrijden zijn doorgaans geen juweeltjes en daarop vormt Aalst-Dessel geen uitzondering. De gasten zijn niet van plan zich gewillig naar de slachtbank te laten leiden en spelen met drie centrale verdedigers. Op het middenveld zet Prince Asubonteng – vorig jaar FC Eindhoven – de lijnen uit. Hij is een prima voetballer, maar vandaag wat overgemotiveerd. Al na tien minuten pakt hij een gele kaart voor praatjes. Bij Eendracht Aalst luidt het parool: ‘gecontroleerd aanvallen’. Al bij één van de eerste kansen is het raak: Crispyn kopt diagonaal over de keeper raak en het staat 1-0. Groot feest op het veld en op de tribunes, natuurlijk. Dessel verandert zijn tactiek niet en brengt in het restant van de eerste helft door fel afjagen Aalst steeds meer in de problemen. Het leidt tot enkele uitgespeelde kansen, waarbij Eendracht overeind blijft dankzij cruciale reddingen van de betrouwbare Van Den Noordgaete. Daarnaast probeert Dessel vrije trappen en penalty’s uit te lokken, maar daarvoor is men bij de Waalse scheidsrechter Vinche aan het verkeerde adres. Hij sust op kordate wijze de opstootjes die tussen spelers van beide partijen ontstaan. Juist wanneer de druk van Dessel steeds groter wordt en de 1-1 ophanden lijkt, scoort Aalst in de laatste minuut van de 1e helft de 2-0: een mooie voorzet van Wouter Moreels wordt door Cousin hard binnengekopt. Twee kansen, twee doelpunten: het zit niet tegen en op de tribunes is het pandemonium compleet. Dit kan niet meer fout gaan!

In de tweede helft beperkt Aalst zich tot tegenhouden, terwijl de supporters een voorschot nemen op het titelfeest. Wanneer een kwartier na rust door de speaker wordt omgeroepen dat Hoogstraten op het veld van Cappellen op achterstand is gekomen, schalt het ‘Kampioenen, kampioenen’ van de staantribune. Enkele momenten later scoort Moreels na een perfecte counter de 3-0 en is er nog eens die heerlijke ontlading. Er volgen nog enkele applausvervangingen – onder meer voor routinier en verdedigingsleider Filipoviç – terwijl de onvermijdelijke rode kaart van Asubonteng er ook nog komt.

Tien minuten voor tijd maant de omroeper de supporters toch vooral na het laatste fluitsignaal achter de hekken te blijven totdat de spelers hun ereronde hebben gemaakt. Het feest na het einde van de wedstrijd begint volkomen uniek, maar naar Aalstse begrippen normaal: de spelers posteren zich voor de spionkop en zingen enkele liedjes voor, die door de supporters vervolgens worden nagezongen. Ook na afloop van gewonnen uitwedstrijden is dit een gebruikelijke gang van zaken. Een dergelijke hechte band tussen selectie en supporters ben ik, zeker op dit niveau, niet eerder tegengekomen. Daarna worden de poorten opengezet en stromen de supporters het veld op. De spelersgroep wordt gehuldigd en er knallen champagnekurken. Yves schiet in mitrailleurtempo zijn foto’s. Alles gebeurt in een sfeer van volkomen harmonie en zonder dat doelpalen doormidden worden gebroken: het kán dus wel!

Rond de klok van vijven word ik omhelsd door een overgelukkige, maar stomdronken supporter. Kortom: hoog tijd om te vertrekken. De verdere festiviteiten laat ik aan mij voorbijgaan: het is mooi geweest! Na nog enkele avondboterhammen bij de familie van Yves thuis mag ik voor taxi spelen: Yves’ dochter en vrouw moeten richting vliegveld Eindhoven voor een vakantievlucht naar Italië en kunnen tot station Breda met mij meereizen: een perfecte wederdienst en een gezellig einde van een heerlijke dag.

Link naar Yves’ foto’s van de kampioenswedstrijd en vooral van het randgebeuren:
http://www.iendracht-archief.be/fotosit ... ?album=219

_________________
Century game 22 juni 2019


20 Apr 2011, 8:27
Ancien
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 16 Mei 2005, 20:01
Berichten: 4378
Leeftijd: 36
Bericht Re: Eendracht Aalst - Dessel Sport
Onderkroiper schreef:
Inderdaad ik liet Bas alle hoeken van ons stadion zien !


Ah ge zijt zo enen. :D ;)


20 Apr 2011, 8:38
Nationale Ploeg

Lid geworden op: 22 Dec 2007, 19:41
Berichten: 1966
Bericht Re: Eendracht Aalst - Dessel Sport
Prachtig verslag van die man!


20 Apr 2011, 8:38
onderstaande foto te bekijken op eigen risico
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 20 Mei 2008, 12:49
Berichten: 10006
Leeftijd: 66
Locatie: Aalst
Bericht Re: Eendracht Aalst - Dessel Sport
Gilles schreef:
Onderkroiper schreef:
Inderdaad ik liet Bas alle hoeken van ons stadion zien !


Ah ge zijt zo enen. :D ;)


:nieje: :lol: :angel:

_________________
Century game 22 juni 2019


20 Apr 2011, 8:41
Vaste Waarde

Lid geworden op: 16 Mei 2005, 20:01
Berichten: 770
Locatie: Stad van mijn dromen
Bericht Re: Eendracht Aalst - Dessel Sport
Onderkroiper schreef:
Ferm, echt ferm nu hebben we er straks nog een supportersclub bij in Holland.

VC Eendracht Aalst – FC Dessel Sport 3-0 (2-0)
15’ Crispyn 1-0, 45’ Cousin 2-0, 64’ W. Moreels 3-0.
Geel: 32’ Cousin (Aalst), 21’ Petersen, 32’ Remen, 41’ Kolen, 71’ Pellegriti (Dessel)
Rood: 70’ Asubonteng (2x geel: 10’ & 70’) (Dessel)
Scheidsrechter: Vinche. Toeschouwers: 6.500 (uitverkocht). Amusementswaarde: 7.
Aalst (4-3-3): Van De Noordgaete / De Castro, Kestens, Filipoviç (87’ B. Moreels), De Schutter / Van Damme, Verheyden, W. Moreels / Gallucci (62’ Kanangila), Cousin, Crispyn (66’ Gueye). Niet gebruikte wissel: Kempeneer.
Dessel (5-3-2): Burhan / Gielis, Remen, Van Lieshout, Petersen, Vosters / Pellegriti, Asubonteng, Hannes / Kolen, Ven. Niet gebruikte wissels: Bruno, Willems, Frederix, El Idrissi.

Commentaar

Afbeelding



Ah daarom raapte diene een sjaal op van RSCA die op het veld vertrappelt werd... Het was een NLer en wist dus niet beter :D


20 Apr 2011, 8:54
onderstaande foto te bekijken op eigen risico
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 20 Mei 2008, 12:49
Berichten: 10006
Leeftijd: 66
Locatie: Aalst
Bericht Re: Eendracht Aalst - Dessel Sport
Van SJAAL gesproken, onze Nederlandse vriend zoek nog een exemplaar van ons Eendracht Aalst met het logo en 2002 op.
Fanshop had deze niet meer in voorraad.
Iemand een exemplaar tegen vergoeding op overschot ?

_________________
Century game 22 juni 2019


20 Apr 2011, 8:59
forumlegende
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 15 Aug 2010, 14:04
Berichten: 2520
Leeftijd: 59
Locatie: in a kreezie world
Bericht Re: Eendracht Aalst - Dessel Sport
Onderkroiper schreef:
Van SJAAL gesproken, onze Nederlandse vriend zoek nog een exemplaar van ons Eendracht Aalst met het logo en 2002 op.
Fanshop had deze niet meer in voorraad.
Iemand een exemplaar tegen vergoeding op overschot ?


pb

_________________
Iendracht 4ever.


20 Apr 2011, 9:41
Junior
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 11 Feb 2007, 13:01
Berichten: 242
Locatie: Aalst
Bericht Re: Eendracht Aalst - Dessel Sport
Heel mooi verslag, kippenvel alweer

_________________
eendrachter ben je niet voor even, maar voor heel je leven!!
Forza Iejndracht Oilsjt


20 Apr 2011, 10:03
Vaste Waarde

Lid geworden op: 17 Mei 2010, 16:47
Berichten: 806
Leeftijd: 40
Bericht Re: Eendracht Aalst - Dessel Sport
Nog eentjen van na de match.
De vrijdag opnieuw?
http://www.youtube.com/watch?v=jqGTBfs7YfY


20 Apr 2011, 10:29
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 736 berichten ]  Ga naar pagina 1 45 46 47 48 49 50


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 gasten




Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
webdesign aalst