Lommel United-Eendracht Aalst - Pagina 5 | Iendracht.be Forum
forum eendracht aalst



Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 68 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 4 5
 Lommel United-Eendracht Aalst 
Auteur Bericht
Ancien

Lid geworden op: 17 Jan 2007, 8:42
Berichten: 4807
Leeftijd: 44
Locatie: Hofstade
Bericht Re: Lommel United-Eendracht Aalst
El Corredor schreef:
salvador schreef:
Eindstand 2-0, geen ramp maar spijtig. Op naar de volgende...



geen ramp?

goh, het spelpeil was ronduit beschamend, bedroevend,... enkel de verderzetting van vorige week, een geluk dat Wetteren de kansen niet afwerkte, of je verloor vorige week ook.

geen enkele uitgespeelde kans, een lamentabele mentaliteit, en een trainer die vooral kwam om niet te verliezen ipv kwam om te winnen.

ik val hier in herhaling maar ga het toch nog eens zeggen. Die Van Renterghem en Vervaecke, wat een prutsers zeg. De 2-0 was schrijnend, een corner voor ons, Lommel ontzet de bal, wat een simpele controle leek aan de middenlijn, werd ineens een archislechte controle van Vervaecke. Gevolg: Filipovic tegen drie mensen, en boeken toe.

Totaal geen druk op de bal en dan zo een makkelijke controle missen, die jongen kan gewoon niet voetballen. Dan die Van Renterghem, nooit druk op de bal, draait nog trager als mijn metjen, en heeft een rampzalige pass in zijn voeten.

Sorry voor de zware kritiek aan die jongens hun adres, maar na een kleine 2u30 heen en terug moet het er even af.

Buiten Van Den Noortgaete kan ik niet echt uitblinkers noemen :wadde:


Bwah, qua veldspel vond ik het tot aan de zestien van Lommel in de eerste helft niet zo heel slecht moet ik bekennen... De driehoekjes lukten goed, de korte passing was wel zuiver en met name Galucci werd bij momenten goed vrijgespeeld op rechts maar inderdaad te weinig gevaar (ook nauwelijks aansluiting) - dat komt mede door het feit dat Wouter heel goed uit de match werd gehouden en Ewen noch Cousin echt veel steun konden leveren... En Depoitre werd afgebeuld - vaak foutief maar kreeg nooit de fout mee (overduidelijke duwfout op rand zestien bijvoorbeeld die door een zwak leidende Vervecken niet werd gefloten).

Ik blijf herhalen wat er al een aantal wedstrijden gebeurd en dat is dat wij veel te lang lopen met de bal - Depoitre start vaak op de middellijn met de bal aan de voet - in derde kan dat nog eens tot een kans leiden, maar in tweede?? Waar is de kaatsende Laurent naartoe die de bal tikt en meteen de diepte zoekt? Is tien keer gevaarlijker als hij zonder bal de gaten trekt - van links naar rechts over het veld loopt en zo ruimte maakt voor ofwel Wouter, ofwel Bob ofwel Damien. Nu moet hij de acties zelf orkestreren terwijl er niemand is die hem komt ondersteunen. Oeverloos gebrei ook bij Cousin en ook Ewen die onder druk plots ook de simpele oplossing niet vond...

Weerom snap ik de kritiek op TVR niet want centraal kwam er amper iets door - meer nog, na zijn vervanging mocht je er helemaal een kruis over maken want er was niemand op het middenveld die nog liep... Brengt aanvallend inderdaad weinig of niks bij maar is het uitvoetballen van Ken plots zo fantastisch? TVR staat er om de bressen te dichten en deed dat voor mij betreft naar zijn mogelijkheden. Als aanvallend Ewen, Wouter en uw flanken niks uitrichten, vind ik niet dat TVR dan met de vinger moet worden gewezen. Ewen was bijvoorbeeld ook nergens hoor in balbezit. Wat Bas opnieuw presteerde was daarentegen weer van een erbarmelijk niveau (enkele goeie tussenkomsten bij een 2-0 stand niet te na gesproken)... Die haalt echt niet het niveau wat voor tweede vereist is - durft ook niet voetballen denk ik...

Maar toch vond ik het in de eerste helft niet zo slecht als hier wordt weergegeven - ik zag Lommel eigenlijk geen goal scoren met hun stereotiep aanvalsspel en onze degelijke organisatie. Wij creërden buiten die kopbal van Galucci en een tweetal afstandsschoten van Depoitre ook geen gevaar, maar die echt grote doelkansen aan de overkant heb ik toch ook niet gezien. Dan had Wetteren meer open doelkansen inderdaad...

Helaas viel van die organisatie in de tweede helft niets meer te merken en speelden we veel te overhaast en te onzuiver als we de bal van Lommel kregen. Bij de rust had de Lommelse trainer goed ingezien dat we hun linksback de hele wedstrijd alle vrijheid gaven en die niks kon klaarmaken. In de tweede helft gooiden ze het over een andere boeg en bestookten ze De Schutter wat meer met collectievere aanvallen... Wij geraakten niet meer over onze helft en als we dan inderdaad zoveel ruimte in de rug laten plots dan kon het wel eens tegenvallen - snapte ook niet waarom Niels plots zo hoog stond bij die 1-0? Het was net het spel van Lommel om de bal over onze verdediging te willen steken (tot dan compleet vruchteloos) en plots geven we het zo weg... Gek... Net voor de 2-0 werd er serieus geappeleerd voor een handsbal denk ik door die van ons, maar de counter erop werd uiteindelijk toch benut...

Met de inbreng van Sam en Yombo probeerde BVR nog iets maar de organisatie was compleet zoek en Lommel maakte geen gebruik van de geboden ruimte... Blijf het jammer vinden want tot het eerste doelpunt - al dan niet uit buitenspel - vond ik een punt zeker niet onverdiend.

Ook vond ik de leiding heel zwak - spelers die zich buiten het veld laten verzorgen en dan op het moment van de counter zonder toestemming het veld in lopen om de aanval af te breken, mag allemaal blijkbaar... Vond het wel mooi dat die kerel door dat sprintje zijn blessure heeft verergerd en twee minuten erna moest worden vervangen... Schoon dingen.. Ook werden de eerste fouten in het duel nauwelijks bestraft...

Vond zeker geen gebrek aan mentaliteit bij de jongens, alleen jammer dat het er zo'n groot verschil zat tussen de eerste en de tweede helft... Met de organizatie van de eerste helft haal je altijd een punt mee of je of je nu kansen kon afdwingen of niet... Ik zie ook liever wat meer aanvallende intenties maar ik vrees dat we ook moeten erkennen dat ons aanvalsduo momenteel niet top is... Wat zij normaal extra brengen, voel je gewoon dubbel en dik in de rest van het team - hun druk op de bal bij balverlies is ook volledig weg bijvoorbeeld en als TVR dan de enige is die druk moet zetten, ben je beter dat je in de organisatie blijft lopen zoals hij deed. Als TVR doordekt zonder een storende Laurent of Wouter ben je (ook in de kerstboomformatie van de voorbije weken) altijd gezien want Ewen en Bob kunnen dat gewoon niet belopen...

We moeten gewoon de waarheid onder ogen durven zien - ons aanvalsduo is zowel de kracht als de Achilleshiel van dit elftal. Is altijd zo geweest en zal altijd zo zijn... En voorlopig is het middenveld gewoon niet bij machte om die mindere vorm te recupereren - maar dat was het de vorige seizoenen ook niet...


Laatst gewijzigd door DT op 14 Nov 2011, 10:40, 1 keer totaal gewijzigd.



14 Nov 2011, 8:21
Freak

Lid geworden op: 16 Mei 2005, 20:13
Berichten: 5735
Bericht Re: Lommel United-Eendracht Aalst
kerstboomformatie?volgens onze trainer,in hln, speelden we 4-4-2. :hmm:


14 Nov 2011, 10:04
Iendracht.be - beheer
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 16 Mei 2005, 23:59
Berichten: 12898
Leeftijd: 45
Locatie: Denderhoutem
Website: http://www.newcastle-online.org/nufcforum/index.php
Bericht Re: Lommel United-Eendracht Aalst
waly 2 schreef:
kerstboomformatie?volgens onze trainer,in hln, speelden we 4-4-2. :hmm:


Dat was toch ook zo :? . Nu ongeacht van zijn intenties, maar volgens mij speelden we toch wel weer een 4-4-2, met Gallucci en Cousin gewoon terug op de flanken en Verheyden centraal.


14 Nov 2011, 10:20
Ancien

Lid geworden op: 17 Jan 2007, 8:42
Berichten: 4807
Leeftijd: 44
Locatie: Hofstade
Bericht Re: Lommel United-Eendracht Aalst
Bartos schreef:
waly 2 schreef:
kerstboomformatie?volgens onze trainer,in hln, speelden we 4-4-2. :hmm:


Dat was toch ook zo :? . Nu ongeacht van zijn intenties, maar volgens mij speelden we toch wel weer een 4-4-2, met Gallucci en Cousin gewoon terug op de flanken en Verheyden centraal.


Inderdaad, maar vaak wel met "het gat op links"... zoals we onder De Wilde wel vaker deden... Bob hield zich tegen de zijlijn ter hoogte van de middenlijn, maar eens op de helft van de tegenstander ging hij vaak weer naar binnen staan waardoor we amper gevaarlijk konden zijn vanop de linkerflank - ik snap niet dat die niet vaker het veld breed houdt en daar ook niets over wordt gezegd. Als hij kan voorzetten, is er tenminste enig gevaar en hebben Laurent en Wouter ook meer ruimte om in te bewegen. Als Bob naar binnen knijpt, "duwt" hij TVR naar Ewen en omgekeerd waardoor die ook teveel in mekaars' zone lopen en er daardoor ook altijd wel iets misloopt... Is ook moeilijk voor Niels om dan zijn momenten te kiezen hé...

En ook was de rol van Wouter me niet heel duidelijk in de startopstelling... Na de 1-0 was er zelfs weinig systeem meer... Wouter speelde tussen rechterwing - rechtsmidden, Bas tussen rechtsmidden en rechtsback... Sam moest vanop links komen - Laurent op tien/diepe spits en Bob en Ewen stonden daar nog achter... Allez, het was zoals kiekens zonder kop werkelijk... Hebben wij nooit een plan B als het originele strijdplan het laat afweten?

Uw behoudende 4-4-2 omvormen tot een aanvallende 4-4-2 levert toch meer op dan een 3-3-2-2 harmonica waar we zaterdagavond praktisch mee eindigden? Gewoon uw breker eraf voor extra targetspits met Ewen terug op de controlerende positie en Wouter als echte tien maar wel met 2 echte flanken die het veld breed houden. Nu zetten we er Sam wel bij maar die moet zelf de ballen naar voor brengen terwijl hij het gevaarlijkst is als er degelijke voorzetten vanop de flank kunnen komen... Terug met echte flanken spelen om zelf voor gevaar te kunnen zorgen ipv het centrale middenveld vol te steken zonder dat het een man meer oplevert. En lukt het niet met Wouter op tien, dan kan je hem altijd van positie wisselen met Laurent...

Bij ons is het kamikaze precies als het origineel strijdplan in het water valt...


Laatst gewijzigd door DT op 14 Nov 2011, 10:49, 1 keer totaal gewijzigd.



14 Nov 2011, 10:35
Nationale Ploeg

Lid geworden op: 22 Dec 2007, 19:41
Berichten: 1966
Bericht Re: Lommel United-Eendracht Aalst
Ik zag toch ook een 4-4-2, al speelde Cousin, zoals zo vaak, dichter bij de middenstip dan bij zijn lijn.

Vervaeke zal volgende week wel uit de ploeg vliegen denk ik, ook al deed hij wel een paar goeie dingen tegen het einde van de wedstrijd. Dat compenseerde de rest van de match natuurlijk niet, hij stond weer eens nergens. De Castro zal wel terug mogen spelen.

Over de match zal ik niet te veel woorden vuilmaken. Bij de rust was al duidelijk dat we niet zouden scoren en vreesde ik dat die van Lommel wel eens door de buitenspel zouden glippen. Spijtig genoeg kwam mijn voorgevoel uit. Weet iemand trouwens vanwaar BVR Yombo ineens tevoorschijn toverde? Die had geen flauw idee van waar hij moest lopen en hielp de weinige organisatie vooraan nog meer naar de knoppen.

Anyway, volgende week tegen Eupen waarschijnlijk de volgende opstelling:

---------------------------VDN
De Castro--Kestens--Filipovic--Potjes/Niels
Gallucci--Verheyden-TVR-Cousin
-------------Moreels
-----------------------Depoitre

Ik zou Potjes graag eens zien op de plaats van Cousin, maar dat zal BVR wel niet durven tegen Eupen. Wat hij spijtig genoeg wel zou durven, is Niels terug op de bank zetten...


14 Nov 2011, 10:42
Ancien

Lid geworden op: 15 Sep 2008, 19:44
Berichten: 4918
Bericht Re: Lommel United-Eendracht Aalst
Twee gaatjes in Aalsterse pantser

De Aalsterse coach Bart Van Renterghem mikte in Lommel op een punt. Twee foutjes werden evenwel afgestraft, waardoor de Ajuinen met lege handen afdropen.

Na de operatie van Ken Van Damme bleek het evenwicht op het middenveld wat verstoord, maar Thomas Van Renterghem maakte zaterdag een goede beurt, die ook in de smaak viel van de Aalsterse coach.

'Thomas deed het prima. Hij demonstreerde een groot loopvermogen en recupereerde vele ballen. Hij is een wissel op de toekomst, al blijkt het in Aalst niet eenvoudig om als jonge speler het niveau op te pikken. Op Van Damme moeten we voor Nieuwjaar niet meer rekenen, en dus ben ik blij met dit alternatief.'

Aalst timmerde de defensie vakkundig dicht, maar Roy Meeus brak de match open met een klassenflits waarbij de gewezen sterspeler van FCV Dender gretig gebruik maakte van de ruimte in de rug van de Aalsterse defensie.

'Lommel bracht een sterke prestatie en mag de verdienste van de zege zelf opeisen, maar eigenlijk werden we twee keer gepakt op een counter. Onze defensie stond nochtans sterk gestructureerd te voetballen en positioneel gaven we blijk van veel discipline. In balbezit brachten we wel te weinig, want we schiepen amper doelgevaar. De balcirculatie verliep een stuk vlotter dan tegen Wetteren, maar we misten wel scherpte in de zestien.'

'We treffen nu enkele sterke tegenstrevers, maar ik pomp de jongens toch in dat we voor de zege moeten durven gaan. :haha: Op Lommel brachten we veel werkvoetbal. Het vertoonde enthousiasme wil ik ook de komende weken zien.'



Apropos, ze zen gisterenmorgen gaan fitnessen, en volgens mijn zoon was het enthousiasme en de motivatie hiervoor ook ver te zoeken.
Dit zegt toch iets over de mentaliteit en instelling bij sommige spelers.

_________________
Iendracht Oiljst "Mannen weten waarom"


14 Nov 2011, 14:12
Freak
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 30 Mar 2008, 13:07
Berichten: 5565
Leeftijd: 34
Locatie: aalst
Bericht Re: Lommel United-Eendracht Aalst
Hugo schreef:
Twee gaatjes in Aalsterse pantser

De Aalsterse coach Bart Van Renterghem mikte in Lommel op een punt. Twee foutjes werden evenwel afgestraft, waardoor de Ajuinen met lege handen afdropen.

Na de operatie van Ken Van Damme bleek het evenwicht op het middenveld wat verstoord, maar Thomas Van Renterghem maakte zaterdag een goede beurt, die ook in de smaak viel van de Aalsterse coach.

'Thomas deed het prima. Hij demonstreerde een groot loopvermogen en recupereerde vele ballen. Hij is een wissel op de toekomst, al blijkt het in Aalst niet eenvoudig om als jonge speler het niveau op te pikken. Op Van Damme moeten we voor Nieuwjaar niet meer rekenen, en dus ben ik blij met dit alternatief.'

Aalst timmerde de defensie vakkundig dicht, maar Roy Meeus brak de match open met een klassenflits waarbij de gewezen sterspeler van FCV Dender gretig gebruik maakte van de ruimte in de rug van de Aalsterse defensie.

'Lommel bracht een sterke prestatie en mag de verdienste van de zege zelf opeisen, maar eigenlijk werden we twee keer gepakt op een counter. Onze defensie stond nochtans sterk gestructureerd te voetballen en positioneel gaven we blijk van veel discipline. In balbezit brachten we wel te weinig, want we schiepen amper doelgevaar. De balcirculatie verliep een stuk vlotter dan tegen Wetteren, maar we misten wel scherpte in de zestien.'

'We treffen nu enkele sterke tegenstrevers, maar ik pomp de jongens toch in dat we voor de zege moeten durven gaan. :haha: Op Lommel brachten we veel werkvoetbal. Het vertoonde enthousiasme wil ik ook de komende weken zien.'



Apropos, ze zen gisterenmorgen gaan fitnessen, en volgens mijn zoon was het enthousiasme en de motivatie hiervoor ook ver te zoeken.
Dit zegt toch iets over de mentaliteit en instelling bij sommige spelers.


We misten scherpte in de 16?We zijnder nieens ingeraakt :D


14 Nov 2011, 14:19
Iendracht.be - beheer
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 09 Jan 2006, 9:03
Berichten: 5505
Leeftijd: 47
Locatie: Lebbeke
Bericht Re: Lommel United-Eendracht Aalst
Lommel bracht een sterke prestatie? Ik vond die totaal niet goed. Hadden wij een deftige match gespeeld, hadden we gewonnen.


14 Nov 2011, 14:48
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 68 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 4 5


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten




Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
webdesign aalst