Eendracht Aalst - RBD Borinage - Pagina 13 | Iendracht.be Forum
forum eendracht aalst



Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 215 berichten ]  Ga naar pagina 1 11 12 13 14 15
 Eendracht Aalst - RBD Borinage 
Auteur Bericht
Vaste Waarde

Lid geworden op: 18 Dec 2006, 23:44
Berichten: 958
Leeftijd: 49
Locatie: Abu Dhabi
Bericht Re: Eendracht Aalst - RBD Borinage
Bartos schreef:
Met een verdediging die constant belachelijk gemaakt wordt, een middenveld waar genen ene kan voetballen, ne spits die op een eiland niks kan klaarmaken en nen trainer die geen verstand heeft van voetbal mag het een mirakel heten dat we na 15 matchen al 22 punten hebben ipv puntenloos onderaan te staan :) .
Akkoord dat we den beste keeper hebben van de reeks, maar op zijnen allenen 22 punten verzamelen, das wel een echt huzarenstuk.



En door al dat defensieve spel slechts 23 doelpunten gescoord, er doen maar liefst drie ploegen beter in de reeks.
Wat een schandaal!

_________________
Ich traum' von dir! In meinen Träumen
bist du Europacupsieger! Doch wenn ich aufwach',
spielt mein Verein irgendwo anders...
In Liga Zwei. Ich liebe dich.


27 Nov 2012, 17:01
Vaste Waarde

Lid geworden op: 18 Dec 2006, 23:44
Berichten: 958
Leeftijd: 49
Locatie: Abu Dhabi
Bericht Re: Eendracht Aalst - RBD Borinage
El Corredor schreef:
@DavidSeal, sorry maar nu sla je de bal toch redelijk mis.

2/3 van de meegereisde supporters? Dat dacht ik toch niet, ik denk dat het een welbepaald deel is van onze spionkop die dat zingt.

voor zo lang ik kom kijken zal ik tegen iedere vorm van rascisme mij steeds verzetten. Je mag gerust jouw mening hebben. Ik heb een andere, tot zo ver geen probleem dacht ik.

Het gaat natuurlijk wel een probleem worden als de club hiervoor boetes gaat beginnen krijgen of indien er (volledig terecht) hiervoor matchen worden stilgelegd.

Voor mij roep je wat je wil buiten het stadion.

Anders moeten die jongens eens om pakweg 23u in hartje Sint-Jans-Molenbeek dit eens gaan doen? :D Het zal veel minder zijn zeker?

Voor mij mag er gerust iets op negers of anders gepigmenteerde geroepen worden, maar hou het ludiek. Het kost de club geen geld en er kan nog eens gelachen worden. Spionkop is vindingrijk genoeg om iets uit hun hoed te toveren. ;)


3 jaar geleden ben ik tegen Capellen op een nieuwe Belg beginnen zingen van "hij ziet er oeit als Khadaffi", en op den duur de hele K meedoen :lol:
Was niet racistisch bedoeld, enkel ludiek :D

En in 1988 voor de Beker tegen KV Mechelen op Piet Den Boer geroepen : "Den Boer, Den Boer, a moeder is een hoer". En ik ben zelf een Nederlander, dus was ook niet racistisch bedoeld.

Hierbij mijn excuses aan El Corredor als dit hem gekwetst heeft :D

_________________
Ich traum' von dir! In meinen Träumen
bist du Europacupsieger! Doch wenn ich aufwach',
spielt mein Verein irgendwo anders...
In Liga Zwei. Ich liebe dich.


27 Nov 2012, 17:06
Nationale Ploeg

Lid geworden op: 18 Aug 2008, 19:12
Berichten: 1880
Leeftijd: 50
Locatie: Oiltert
Bericht Re: Eendracht Aalst - RBD Borinage
Bakkie schreef:
Schepper schreef:
Ik heb zondag óók "neger" geroepen. (op mijn manier.. ;) )
En ik heb "jij anders gepigmenteerde" geroepen.
En daar is rondom mij eens goed mee gelachen.
Daarvoor ga je geen boete krijgen. (tenzij de ref het verschil niet kent tussen ludiek en kwetsend)
Maar bij spreekkoren van 10-tallen personen samen waarbij ne zwarten (of iemand anders..) wordt verweten voor het vuil van de straat, is wél schadelijk voor de club. Dus ik zou die óók liever niet horen op ons tribun.
Ik heb respect voor ieder zijn mening, maar hier primeert het clubbelang vind ik.


Laten we dit in het vervolg zingen :D binnenkort stewards tussen de supps ,om te zien dat ze toch niets verkeerd roepen,dat schade kan brengen aan de club,pletskop,rosten,homo of anders gepigmenteerde is volgens mij voor de persoon in kwestie even schadelijk en zo kunde blijven zeveren,het zal nog zover komen dat voetbal een publiek gaat hebben zoals op den tennis,zitten en zwijgen.

Bakkie, (bijna) iedereen die in mijn omgeving stond in de K, heeft daar hartelijk om gelachen.
Ik kon evengoed "vorte liejlèke kutmarrokoan die nog te tam es om te goan doppen" geroepen hebben. Misschien (?) iets korter bij de waarheid maar allesbehalve ludiek. ;)

_________________
E Palmken goot er altoid in!!
Mor iet anders oeik....


27 Nov 2012, 17:12
Ancien

Lid geworden op: 17 Jan 2007, 8:42
Berichten: 4811
Leeftijd: 44
Locatie: Hofstade
Bericht Re: Eendracht Aalst - RBD Borinage
Schepper schreef:

Bakkie, (bijna) iedereen die in mijn omgeving stond in de K, heeft daar hartelijk om gelachen.
Ik kon evengoed "vorte liejlèke kutmarrokoan die nog te tam es om te goan doppen" geroepen hebben. Misschien (?) iets korter bij de waarheid maar allesbehalve ludiek. ;)


En ook ni zo simpel om daarvoor een gepast eireken te vinden..


27 Nov 2012, 17:23
onderstaande foto te bekijken op eigen risico
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27 Apr 2006, 14:28
Berichten: 8614
Leeftijd: 56
Locatie: Wetteren
Website: https://m.youtube.com/watch?v=1c84T7KT-xs
Bericht Re: Eendracht Aalst - RBD Borinage
Jeroen schreef:
Schepper schreef:
Ik heb zondag óók "neger" geroepen. (op mijn manier.. ;) )
En ik heb "jij anders gepigmenteerde" geroepen.
En daar is rondom mij eens goed mee gelachen.
Daarvoor ga je geen boete krijgen. (tenzij de ref het verschil niet kent tussen ludiek en kwetsend)
Maar bij spreekkoren van 10-tallen personen samen waarbij ne zwarten (of iemand anders..) wordt verweten voor het vuil van de straat, is wél schadelijk voor de club. Dus ik zou die óók liever niet horen op ons tribun.
Ik heb respect voor ieder zijn mening, maar hier primeert het clubbelang vind ik.


Ik heb dienen gast ook uitgescheten hoor.., dat hoort er nu eenmaal bij op de voetbal :-)

Maar oerwoudgeluiden en spreekkoren op elke tegenstander met een ander kleurke, da's m.i. meer dan één brug te ver...


En welke lieve woordjes heb jij dan geroepen,- die de club massa's geld kan kosten en het imago van de club volledig om zeep helpt.

_________________
https://m.youtube.com/watch?v=1c84T7KT-xs
Member of the President’s Club.


27 Nov 2012, 17:48
Online
Nationale Ploeg

Lid geworden op: 22 Dec 2007, 19:41
Berichten: 1966
Bericht Re: Eendracht Aalst - RBD Borinage
Mariner schreef:
Jeroen schreef:
Alle respect voor die frustratie Mariner, maar moet de club en de andere fans daar de dupe van zijn?


Nee, maar zoals hier eerder is gezegd vrees ik dat je die spreekkoren er niet zomaar gaat uitkrijgen. Als het zo verder gaat loopt het eens slecht af, dat is zeker. Die spreekkoren gaan de club nog veel geld kosten.


De oerwoudgeluiden zijn toch ook fel geminderd? Ik blijf erbij, als de mannen van OPC en/of de spionkop zo vriendelijk willen zijn om zelf zo'n liedjes niet in te leiden, dan geraakt ge al ver.


27 Nov 2012, 18:07
Scholier
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 15 Apr 2007, 10:43
Berichten: 152
Leeftijd: 45
Bericht Re: Eendracht Aalst - RBD Borinage
In Engeland lachen ze er niet mee:

http://www.hln.be/hln/nl/1301/Premier-L ... isme.dhtml

tot 3 jaar stadionverbod


27 Nov 2012, 20:38
nieuw in de eerste ploeg

Lid geworden op: 16 Nov 2007, 12:13
Berichten: 528
Locatie: Aalst
Bericht Re: Eendracht Aalst - RBD Borinage
El Corredor schreef:
Fanatix schreef:
Ik vind onze verdediging echt de slechtste nog niet, noch Smet noch Bogaerts. Het probleem ligt hem vooral dat we teveel achteruit leunen en te weinig druk zetten waardoor er soms teveel op onze helft wordt gespeeld en er makkelijker nekeer énen ongedekt staat of zich kan vrijlopen. We zouden centraal op het middenveld meer ons mannetje moeten kunnen staan en dan hebt ge achterin een pak minder op te kuisen.



en ook dat is een waarheid als een koe. Niets van druk op de helft van de tegenstander, noch tegen Brussels, noch tegen BD.


...of hoe je één van onze grootste tekortkomingen/pijnpunten kristalhelder kan zeggen op een poepsimpele manier.

@Fanatix: 'k ben blij dat ik dat hier EINDELIJK eens een duidelijk alternatief kan lezen. In blok druk naar voor (en al zeker het eerste kwartier) bij onze thuismatchen: :worship: Haleluja!


27 Nov 2012, 21:32
Nationale Ploeg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 01 Aug 2006, 12:40
Berichten: 2290
Leeftijd: 45
Locatie: HERNE
Bericht Re: Eendracht Aalst - RBD Borinage
De Jean schreef:
Mariner schreef:
Jeroen schreef:
Alle respect voor die frustratie Mariner, maar moet de club en de andere fans daar de dupe van zijn?


Nee, maar zoals hier eerder is gezegd vrees ik dat je die spreekkoren er niet zomaar gaat uitkrijgen. Als het zo verder gaat loopt het eens slecht af, dat is zeker. Die spreekkoren gaan de club nog veel geld kosten.


De oerwoudgeluiden zijn toch ook fel geminderd? Ik blijf erbij, als de mannen van OPC en/of de spionkop zo vriendelijk willen zijn om zelf zo'n liedjes niet in te leiden, dan geraakt ge al ver.


Ik versta gans die polemiek niet rond racisme omdat dat mijns insziens NIETS te maken heeft met voetbal. Ik word elke dag geconfronteerd met "voil vremde en soertgelek crapuul" mor ik ben alsnog geen racist. Een racist is nog altijd iemand die eender welk ras (dus IEDEREEN met een ander kleurke en/of van andere etnische afkomst) liever arm dan rijk is en dus mag opkrassen. Ik geloof amper dat ELKE zogenoemde racist hier GEEN ENKELE andersgetinte medemens apprecieert. Iedereen juichte toch mee indertijd als den Arnold een goal maakte en werd toch ook op handen gedragen? Dat is ook ne zwetten hé! :) Er zijn toch ook perfect geïntegreerden? (wel een minderheid maar kom ;) ) Er is een probleem in de samenleving maar in de tribune ga je dat niet oplossen. In Molenbeek was het zeer erg, naar hun mini spionkop racistische dinges scanderen terwijl er gegarandeerd geen enkele allochtoon in de tribune zat want die komen niet naar de voetbal hier, dat interesseert hen niet. Ook vandaar dat het de laatste jaren minder en minder is met het publiek in Brussels. :lol: Of het moest zijn dat die spreekkoren naar hun spelers waren, dat kan ook...

_________________
Justice for the 96! YNWA!

I E N D R A C H T 4 E V E R !!!


27 Nov 2012, 22:32

Lid geworden op: 09 Nov 2012, 17:13
Berichten: 6
Bericht Re: Eendracht Aalst - RBD Borinage
Bakkie schreef:
El Corredor schreef:
@DavidSeal, sorry maar nu sla je de bal toch redelijk mis.

2/3 van de meegereisde supporters? Dat dacht ik toch niet, ik denk dat het een welbepaald deel is van onze spionkop die dat zingt.

voor zo lang ik kom kijken zal ik tegen iedere vorm van rascisme mij steeds verzetten. Je mag gerust jouw mening hebben. Ik heb een andere, tot zo ver geen probleem dacht ik.

Het gaat natuurlijk wel een probleem worden als de club hiervoor boetes gaat beginnen krijgen of indien er (volledig terecht) hiervoor matchen worden stilgelegd.

Voor mij roep je wat je wil buiten het stadion.

Anders moeten die jongens eens om pakweg 23u in hartje Sint-Jans-Molenbeek dit eens gaan doen? :D Het zal veel minder zijn zeker?b


Voor mij mag er gerust iets op negers of anders gepigmenteerde geroepen worden, maar hou het ludiek. Het kost de club geen geld en er kan nog eens gelachen worden. Spionkop is vindingrijk genoeg om iets uit hun hoed te toveren. ;)


Dus geef je toch toe dat er iets mis is in ons apenland, anders moet je om23 uur eens in Molenbeek gaan wandelen met uw madam,ik hoop dat je dit zal doen als het stenen uit de grond vriest, want met een korte rok zou ik het haar niet aanraden.
Als je in je EIGEN land al niet mag rondlopen hoe jezelf wil, dan is het al ver gekomen zeker, soit we zijn aan het afdwalen.
Ik was er Brussels ook en die gezangen waren volgens mij nog zeer luid enet mijn oren is er zover ik weet nog niets mis, ze zijn vorige week nog getest op het werk, dit is een discussie waar je kan blijven over doormelken, bij mijn weten en ik ga ook al meer dan dertig jaar kijken, heb ik ook nooit anders geweten dat in Aalst het volk extreem rechtse trekjes heeft en ik ben daar wel fier op ook, dit gaat in Aalst nooit veranderendat weet elke supp die al een tijdje komt zien, de enkele linkse sympathisanten hier op het forum zullen er nooit iets kunnen aandoen.

ù
ù
V9OLLEDIG MEE EENS ;;; :stom:


28 Nov 2012, 1:00
Nationale Ploeg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 17 Aug 2006, 1:07
Berichten: 1929
Leeftijd: 46
Locatie: op den boer
Bericht Re: Eendracht Aalst - RBD Borinage
Reno1919 schreef:
Bakkie schreef:
El Corredor schreef:
@DavidSeal, sorry maar nu sla je de bal toch redelijk mis.

2/3 van de meegereisde supporters? Dat dacht ik toch niet, ik denk dat het een welbepaald deel is van onze spionkop die dat zingt.

voor zo lang ik kom kijken zal ik tegen iedere vorm van rascisme mij steeds verzetten. Je mag gerust jouw mening hebben. Ik heb een andere, tot zo ver geen probleem dacht ik.

Het gaat natuurlijk wel een probleem worden als de club hiervoor boetes gaat beginnen krijgen of indien er (volledig terecht) hiervoor matchen worden stilgelegd.

Voor mij roep je wat je wil buiten het stadion.

Anders moeten die jongens eens om pakweg 23u in hartje Sint-Jans-Molenbeek dit eens gaan doen? :D Het zal veel minder zijn zeker?b


Voor mij mag er gerust iets op negers of anders gepigmenteerde geroepen worden, maar hou het ludiek. Het kost de club geen geld en er kan nog eens gelachen worden. Spionkop is vindingrijk genoeg om iets uit hun hoed te toveren. ;)


Dus geef je toch toe dat er iets mis is in ons apenland, anders moet je om23 uur eens in Molenbeek gaan wandelen met uw madam,ik hoop dat je dit zal doen als het stenen uit de grond vriest, want met een korte rok zou ik het haar niet aanraden.
Als je in je EIGEN land al niet mag rondlopen hoe jezelf wil, dan is het al ver gekomen zeker, soit we zijn aan het afdwalen.
Ik was er Brussels ook en die gezangen waren volgens mij nog zeer luid enet mijn oren is er zover ik weet nog niets mis, ze zijn vorige week nog getest op het werk, dit is een discussie waar je kan blijven over doormelken, bij mijn weten en ik ga ook al meer dan dertig jaar kijken, heb ik ook nooit anders geweten dat in Aalst het volk extreem rechtse trekjes heeft en ik ben daar wel fier op ook, dit gaat in Aalst nooit veranderendat weet elke supp die al een tijdje komt zien, de enkele linkse sympathisanten hier op het forum zullen er nooit iets kunnen aandoen.

ù
ù
V9OLLEDIG MEE EENS ;;; :stom:

:drank: ? ;)

_________________
MCMXIX


28 Nov 2012, 1:33
onderstaande foto te bekijken op eigen risico

Lid geworden op: 15 Mei 2005, 15:25
Berichten: 13160
Leeftijd: 38
Locatie: Hofstade
Website: http://www.iendracht.be
Bericht Re: Eendracht Aalst - RBD Borinage
Gio schreef:
De Jean schreef:
Mariner schreef:

Nee, maar zoals hier eerder is gezegd vrees ik dat je die spreekkoren er niet zomaar gaat uitkrijgen. Als het zo verder gaat loopt het eens slecht af, dat is zeker. Die spreekkoren gaan de club nog veel geld kosten.


De oerwoudgeluiden zijn toch ook fel geminderd? Ik blijf erbij, als de mannen van OPC en/of de spionkop zo vriendelijk willen zijn om zelf zo'n liedjes niet in te leiden, dan geraakt ge al ver.


Ik versta gans die polemiek niet rond racisme omdat dat mijns insziens NIETS te maken heeft met voetbal. Ik word elke dag geconfronteerd met "voil vremde en soertgelek crapuul" mor ik ben alsnog geen racist. Een racist is nog altijd iemand die eender welk ras (dus IEDEREEN met een ander kleurke en/of van andere etnische afkomst) liever arm dan rijk is en dus mag opkrassen. Ik geloof amper dat ELKE zogenoemde racist hier GEEN ENKELE andersgetinte medemens apprecieert. Iedereen juichte toch mee indertijd als den Arnold een goal maakte en werd toch ook op handen gedragen? Dat is ook ne zwetten hé! :) Er zijn toch ook perfect geïntegreerden? (wel een minderheid maar kom ;) ) Er is een probleem in de samenleving maar in de tribune ga je dat niet oplossen. In Molenbeek was het zeer erg, naar hun mini spionkop racistische dinges scanderen terwijl er gegarandeerd geen enkele allochtoon in de tribune zat want die komen niet naar de voetbal hier, dat interesseert hen niet. Ook vandaar dat het de laatste jaren minder en minder is met het publiek in Brussels. :lol: Of het moest zijn dat die spreekkoren naar hun spelers waren, dat kan ook...

Dat is dan uw persoonlijke interpreatie van dat woord. Want algemeen beschouwd is dat zeker niet de definitie

_________________
If you never try, you'll never know


28 Nov 2012, 10:12
onderstaande foto te bekijken op eigen risico
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 09 Aug 2005, 13:52
Berichten: 6580
Leeftijd: 10
Locatie:
Website: http://www.spionkop-lede.tk
Bericht Re: Eendracht Aalst - RBD Borinage
Bram schreef:
Gio schreef:
De Jean schreef:

De oerwoudgeluiden zijn toch ook fel geminderd? Ik blijf erbij, als de mannen van OPC en/of de spionkop zo vriendelijk willen zijn om zelf zo'n liedjes niet in te leiden, dan geraakt ge al ver.


Ik versta gans die polemiek niet rond racisme omdat dat mijns insziens NIETS te maken heeft met voetbal. Ik word elke dag geconfronteerd met "voil vremde en soertgelek crapuul" mor ik ben alsnog geen racist. Een racist is nog altijd iemand die eender welk ras (dus IEDEREEN met een ander kleurke en/of van andere etnische afkomst) liever arm dan rijk is en dus mag opkrassen. Ik geloof amper dat ELKE zogenoemde racist hier GEEN ENKELE andersgetinte medemens apprecieert. Iedereen juichte toch mee indertijd als den Arnold een goal maakte en werd toch ook op handen gedragen? Dat is ook ne zwetten hé! :) Er zijn toch ook perfect geïntegreerden? (wel een minderheid maar kom ;) ) Er is een probleem in de samenleving maar in de tribune ga je dat niet oplossen. In Molenbeek was het zeer erg, naar hun mini spionkop racistische dinges scanderen terwijl er gegarandeerd geen enkele allochtoon in de tribune zat want die komen niet naar de voetbal hier, dat interesseert hen niet. Ook vandaar dat het de laatste jaren minder en minder is met het publiek in Brussels. :lol: Of het moest zijn dat die spreekkoren naar hun spelers waren, dat kan ook...

Dat is dan uw persoonlijke interpreatie van dat woord. Want algemeen beschouwd is dat zeker niet de definitie

en wat is die definitie dan?

_________________
www.spionkoplede.com


28 Nov 2012, 10:33
onderstaande foto te bekijken op eigen risico

Lid geworden op: 15 Mei 2005, 15:25
Berichten: 13160
Leeftijd: 38
Locatie: Hofstade
Website: http://www.iendracht.be
Bericht Re: Eendracht Aalst - RBD Borinage
Code:
Volgens de Conventies van de Verenigde Naties betekent raciale discriminatie "elk onderscheid, uitsluiting, beperking of voorkeur gebaseerd op ras, huidskleur, afstamming, of nationale of etnische oorsprong die het doel of effect heeft van opheffing of aantasting van erkenning, genieting of uitoefening, op basis van gelijkwaardigheid, van mensenrechten, en fundamentele vrijheden in het politieke, economische, sociale, culturele of enig ander veld van het openbare leven".

Ge moet dus absoluut niet elk ras discrimineren om als racistisch beschouwd te kunnen worden. Dat leek mij nu toch wel de logica zelve ?

_________________
If you never try, you'll never know


28 Nov 2012, 10:50
Nationale Ploeg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 01 Aug 2006, 12:40
Berichten: 2290
Leeftijd: 45
Locatie: HERNE
Bericht Re: Eendracht Aalst - RBD Borinage
Bram schreef:
Code:
Volgens de Conventies van de Verenigde Naties betekent raciale discriminatie "elk onderscheid, uitsluiting, beperking of voorkeur gebaseerd op ras, huidskleur, afstamming, of nationale of etnische oorsprong die het doel of effect heeft van opheffing of aantasting van erkenning, genieting of uitoefening, op basis van gelijkwaardigheid, van mensenrechten, en fundamentele vrijheden in het politieke, economische, sociale, culturele of enig ander veld van het openbare leven".

Ge moet dus absoluut niet elk ras discrimineren om als racistisch beschouwd te kunnen worden. Dat leek mij nu toch wel de logica zelve ?



Inderdaad Bram, het is niet tov EENDER WELK maar EEN ander ras... Sorry voor de levenskapitale fout die ik maakte waardoor mijn vorig relaas nu compleet een gans andere betekenis krijgt. :shy1:

_________________
Justice for the 96! YNWA!

I E N D R A C H T 4 E V E R !!!


28 Nov 2012, 11:05
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 215 berichten ]  Ga naar pagina 1 11 12 13 14 15


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 89 gasten




Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
webdesign aalst