STVV - Eendracht Aalst (zo 20/01/2013, 18u) - Pagina 12 | Iendracht.be Forum
forum eendracht aalst



Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 205 berichten ]  Ga naar pagina 1 10 11 12 13 14
 STVV - Eendracht Aalst (zo 20/01/2013, 18u) 
Auteur Bericht
Ancien

Lid geworden op: 17 Jan 2007, 8:42
Berichten: 4807
Leeftijd: 44
Locatie: Hofstade
Bericht Re: STVV - Eendracht Aalst (zo 20/01/2013, 18u)
El Corredor schreef:

ik herinner mij een match, Australïe-Samoa Eilanden 31-0 (!!).

maar ja als die eerste bal van Samoa erin gaat, krijg je een andere wedstrijd... :cool:


Mooi verhaal maar compleet het punt niet - wat belangrijk is in een match zoals gisteren, is of tot de 1-0 (al dan niet via een terechte penalty) de ploeg goed stond of dat het van minuut 1 al mis ging en dat de 1-0 per definitie onvermijdelijk was (lees: de ene open kans na de andere). Want het komt ook niet zo gek veel voor dat je zowel in minuut 7 als minuut 8 een doelpunt slikt... Als de commentaren van zwakheid slaan op die eerste 10 minuten - alle begrip en terechte kritiek. Maar als de commentaren van zwakheid er komen omwille van uitblijven van deftige reactie na de 3-0, dan begrijp ik de ontgoocheling van een supporter die voor de zoveelste keer vruchteloos zijn ploeg is gaan aanmoedigen op verplaatsing, maar vrees ik wel dat je niet veel meer mag verwachten - op Roeselare spelen we zo al twintig jaar dergelijke matchen bij wijze van spreken... ook vorig jaar toen het blijkbaar wel rozegeur en maneschijn was voor velen...

En dat is het punt dat ik wil maken - het voetballend vermogen van de verdedigers is misschien een pijnpunt, maar als je na 13 min met 3-0 in het krijt staat, is het over en dan mag er achteraan nog Moisander tussenstaan, dat gaat geen zoden aan de dijk brengen.En nog een vaststelling: als uw ploeg defensief zo kwetsbaar is en toch stond Glouftsis op een eiland, dat zegt dat toch ook iets over de aanvallend ingestelde spelers ook me dunkt, neen?

Het merendeel van de achterste linies in tweede ontbeert echt voetballende kwaliteiten, alleen zijn de tegenstanders die dat kunnen blootleggen enkel diegenen die continue in staat zijn pressing te spelen vanuit hun aanvalslinie zoals Woluwe en STVV dat kunnen - ook Boussu en Antwerp kunnen dat goed... En wij kunnen dat helaas niet en dat scheelt meteen een serieuze slok op een borrel... Dessaer is ook allesbehalve een wereldvoetballer maar wordt nauwelijks tot nooit in verlegenheid gebracht, mede doordat Woluwe vanuit de aanval de tegenstander al probeert vast te zetten en zo de tegenstander heel vaak van eigen doel wordt gehouden. Vandaar dat ik in de kritiek op de achterste lijn verder kijk dan enkel wijzen naar bepaalde tekortkomingen - gisteren stel je het gebrek aan voetballend vermogen aan de kaak, maar eerder dit seizoen wilde je liever de killer zien in Bogaerts... De eerlijkheid gebiedt te zeggen dat je in de Belgische tweede klasse dan de keuze moet maken wat je wil want een verdediger die zo compleet is dat hij op alle punten meer dan aanvaardbaar is, dat loopt er niet rond...

En dat is waarschijnlijk het probleem: de types van spelers die we hebben achterin zijn misschien net teveel van hetzelfde? Waardoor we misschien net te vaak in hetzelfde soort van problemen komen? In het verleden hebben we vaak gespeeld met een iets beter voetballende verdediger en daarnaast een portie brute kracht alla Sandjon, Mukanya, Cabaraux zelfs in derde ooit... Beste duo's bestonden vaak uit een brok graniet voor de duels, luchtgevechten, enz. en daarnaast een tot verdediger omgeschoolde centrale verdedigende middenvelder - Arts, Temmerman, Urban, enz.

Nadien zijn we zowat naar best of all worlds gaan proberen zoeken en pakt dat net telkens iets te veel verkeerd uit misschien?? Ik denk dat de sportieve cel dit wel enigzins inziet want anders zou de naam Rentmeister niet gevallen zijn tijdens de winter - die kan drie dingen: lijf-aan-lijf gevechten, lange ballen trappen en kopduels winnen... Als daarnaast een intelligente spelers zet met iets meer voetballende kwaliteiten, dan kom je in het hedendaagse voetbal in tweede al heel ver.


Laatst gewijzigd door DT op 21 Mar 2013, 14:36, 6 keer totaal gewijzigd.



21 Mar 2013, 14:00
Scholier

Lid geworden op: 07 Jan 2009, 14:07
Berichten: 169
Bericht Re: STVV - Eendracht Aalst (zo 20/01/2013, 18u)
Bram schreef:
Ik had -welliswaar van van de volledig andere kant van het veld - toch direkt de reactie: hands en penalty.
Kwalitatief was STVV gewoon veel en veel sterker. Zelfs als we en bloc hadden gespeeld en bij momenten niet kinderlijk hadden gevoetbald hadden we nog de boot in gegaan vrees ik. Het verschil met een ogenschijnlijk uitgeblust Moeskroen was gigantisch. Zoals dat balletje bij STVV rond ging, redelijk knap toch wel. Met wingers die werkelijk tegen de lijn plakten en ons constant pijn deden... toch wel het betere voetbal dat ik dit jaar al willen zien heb hoor. Daar was Oostende (uit) niets tegen.
Had nochtans wel de indruk dat Janssen had aangedrongen om compact te spelen, maar 't mocht niet echt baten. Onze flanken zijn in principe een sterk wapen, maar wat STVV daar tegenover zetten was gisteren echt wel indrukwekkend. 't mag geen excuus zijn om u zo te laten afslachten, maar nog geen enkele ploeg heeft dit jaar zo een voetbal tegenover ons gebracht.
ps: wat bezielde die van STVV om bij een 3-0 stand eigenlijk nog tot 4-5 keer toe de botte bijl boven te halen ? Acties waarvoor rood trouwens de enige juiste sanctie had geweest. De eerste helft blies Pots voor de minste scheet in het voordeel van STVV (niet dat het iets uitmaakte) en de 2de helft mocht ge plots met 2 gestrekte benen frontaal doorhakken.... Dat is dan ook één van die zogeheten toprefs.


Op Moeskroen zijn we anders toch ook serieus afgeslacht dit seizoen.


21 Mar 2013, 14:03
onderstaande foto te bekijken op eigen risico

Lid geworden op: 15 Mei 2005, 15:25
Berichten: 13160
Leeftijd: 38
Locatie: Hofstade
Website: http://www.iendracht.be
Bericht Re: STVV - Eendracht Aalst (zo 20/01/2013, 18u)
Ja, klopt maar was nog lang niet zo indrukwekkend als STVV gisteren vind ik.
Rekening houdende dat Moeskroen op de duur van het gaspedaal afging, maar dat ook STVV dat gisteren overduidelijk deed. Alleen hadden ze gisteren nog zodanig veel voetballend vermogen dat ze ons ook zonder het gaspedaal in te duwen nooit aan de bal zijn laten komen :(

_________________
If you never try, you'll never know


21 Mar 2013, 14:40
Freak
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 30 Mar 2008, 13:07
Berichten: 5565
Leeftijd: 34
Locatie: aalst
Bericht Re: STVV - Eendracht Aalst (zo 20/01/2013, 18u)
Op de beelden vrij duidelijk te zien dat de handsbal er binnen is,dus terechte penalty.


21 Mar 2013, 14:42
Nationale Ploeg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 14 Apr 2011, 11:42
Berichten: 2415
Leeftijd: 69
Locatie: Pitsidia - Kreta
Bericht Re: STVV - Eendracht Aalst (zo 20/01/2013, 18u)
@el Corredor, godverierendoor: ge vergetj nog een andere matsj: CS Grevenmacher-CS Pétange in 1954: 34-1, en had de gool van CS Pétange wa vroeger gevallen, thad keiremis geweist in Pétange :D

_________________
s(o)up soert and cinema since 1966


21 Mar 2013, 15:01
Freak
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 30 Mar 2008, 13:07
Berichten: 5565
Leeftijd: 34
Locatie: aalst
Bericht Re: STVV - Eendracht Aalst (zo 20/01/2013, 18u)
Bram schreef:
De enige die ik iet of wat goed vond in het veldspel was Martin, maar die zakte 2de helft ook terug, werd zodanig gefrustreerd en begon dan op medemaats te kakken :nieje: .
Gunst had het vrees ik zelf wat door op de duur, en bij elke - mislukte - pas dat hij gaf brokkelde de moraal nog meer af - met nog dramatischere ballen die volgden. De vraag is natuurlijk of Petrovic het er beter had vanaf gebracht ?
Pietermaat vond ik ook nu niet zo super, maar ook niet de slechtste. Zijn balverlies ligt wel aan basis van 2-0 dacht ik. edit: blijkbaar was het Weydisch (mex excuses)

Vooral verdedigend kaas met gaten, maar ook dikwijls niet weten waar lopen. Hoeveel ballen ze terug tussen Flippo en Bogaerts (die ver uit elkaar stonden) in gedropt hebben, niet te tellen.
Hoeveel keer Gunst ook stond te koekeloeren zonder een man bij hem, maar dan plots 2 tegen 1 kwam te staan, evenmin te tellen. 't veld was breed, maar evenzeer voor STVV dacht ik ? Tactisch mag er daar dus ook dringend een oplossing voor gevonden worden. We waren kwalitatief een paar klasses te klein, maar dat wilt nog niet zeggen dat ge u op die manier moet laten afslachten hé.


Die gekleurde schoentjes é jong :D :D


21 Mar 2013, 15:36
Nationale Ploeg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 12 Jan 2008, 17:55
Berichten: 2295
Leeftijd: 39
Locatie: Aalst
Bericht Re: STVV - Eendracht Aalst (zo 20/01/2013, 18u)
Zondag zal het zwaar worden ze, we zullen met schaamrood mogen verdwijnen in de coulissen :wadde:


21 Mar 2013, 17:03
Nationale Ploeg

Lid geworden op: 22 Dec 2007, 19:41
Berichten: 1966
Bericht Re: STVV - Eendracht Aalst (zo 20/01/2013, 18u)
Zienaa schreef:
Zondag zal het zwaar worden ze, we zullen met schaamrood mogen verdwijnen in de coulissen :wadde:


Omdat uw voorspellingen niet gaan uitkomen? Awel ik hoop het echt.


21 Mar 2013, 17:14
Freak

Lid geworden op: 16 Mei 2005, 20:13
Berichten: 5735
Bericht Re: STVV - Eendracht Aalst (zo 20/01/2013, 18u)
die laatste vrijschop van gunst,jonges. :hmm:


21 Mar 2013, 17:31
Reserve
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 03 Dec 2009, 10:15
Berichten: 349
Leeftijd: 35
Locatie: Aalst
Bericht Re: STVV - Eendracht Aalst (zo 20/01/2013, 18u)
El Corredor schreef:
Pauter schreef:
Ik zat gisteren achter de goal waar alle doelpunten vielen. De handsbal was er volgens mij geen. De handen en armen waren naast het lichaam, voor mij aangestoten bal. Krijg in de eerste minuten geen penalty tegen en het kan een gans andere match zijn. Niet dat ik ga zeggen dat STVV niet goed combineerde en zeker de eerste helft veel beter was.

Nu zondag altijd voor de winst gaan, al ben ik content met een draw!
:EA: :EA:


sorry, maar dat is echt wel zever. We werden compleet overlopen, daar zal die pinanti niets aan veranderen peisek. Maar strafschop was wel discutabel zoals je zelf zegt.


zoals ik ook zei; niet dat ik ga zeggen dat STVV niet goed combineerde.... ;)

_________________
Anti fusieclub!


21 Mar 2013, 18:50
Ancien

Lid geworden op: 12 Jul 2009, 17:35
Berichten: 4112
Leeftijd: 54
Locatie: Herzele
Bericht Re: STVV - Eendracht Aalst (zo 20/01/2013, 18u)
Was wel weinig protest bij penaltyfase...

_________________
What we do in life, echoes in eternity. From Gladiator.


21 Mar 2013, 18:51
Ancien

Lid geworden op: 10 Sep 2009, 18:37
Berichten: 4815
Locatie: oilsjt
Bericht Re: STVV - Eendracht Aalst (zo 20/01/2013, 18u)
Zondag herpakken we ons, Oostende wordt het kind van de rekening... :cool:

_________________
oilsjt, goi alien...


21 Mar 2013, 18:54
Freak

Lid geworden op: 16 Mei 2005, 20:13
Berichten: 5735
Bericht Re: STVV - Eendracht Aalst (zo 20/01/2013, 18u)
t was nen off day :D


21 Mar 2013, 20:23
Ancien
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 16 Mei 2005, 18:51
Berichten: 3844
Leeftijd: 45
Bericht Re: STVV - Eendracht Aalst (zo 20/01/2013, 18u)
Dienen pipo die daar stevig op Gunst invliegt, awel merci, als dat maar geel is. Proficiat Pots!

_________________
VEEL BELOVEN EN WEINIG GEVEN DOET DE ZOTTEN IN VREUGDE LEVEN, juli 2015
Wie moedig is kan niet iedereen te vriend houden...


21 Mar 2013, 20:30
Iendracht.be - beheer
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 16 Mei 2005, 23:59
Berichten: 12898
Leeftijd: 45
Locatie: Denderhoutem
Website: http://www.newcastle-online.org/nufcforum/index.php
Bericht Re: STVV - Eendracht Aalst (zo 20/01/2013, 18u)
Zienaa schreef:
Zondag zal het zwaar worden ze, we zullen met schaamrood mogen verdwijnen in de coulissen :wadde:


Ok dat ge het ene keer zegt, maar dat ge het zelfs nog durft herhalen jongens :hmm: .

Anders moet ge ze proberen te overtuigen om zondag forfait te geven, zo kan uwe zondag direct nimmer kapot.


21 Mar 2013, 20:33
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 205 berichten ]  Ga naar pagina 1 10 11 12 13 14


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 43 gasten




Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
webdesign aalst