Sint-Niklaas - Eendracht - Pagina 8 | Iendracht.be Forum
forum eendracht aalst



Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 136 berichten ]  Ga naar pagina 1 6 7 8 9 10
 Sint-Niklaas - Eendracht 
Auteur Bericht
onderstaande foto te bekijken op eigen risico

Lid geworden op: 15 Mei 2005, 15:25
Berichten: 13161
Leeftijd: 38
Locatie: Hofstade
Website: http://www.iendracht.be
Bericht Re: Sint-Niklaas - Eendracht
ivm Gunst, tsja als ge uw flanken openlaat (en zeg nu niet dat Delic daar veel kwam bijspringen) dan zorgt ge er wel voor dat Gunst in de problemen komt hé.

Ge moogt nog van een geweldig geluk spreken dat de laatste ballen van Sint-Niklaas zo dramatisch slecht waren en hun spitsen zo onzettende kiekens waren door constant 2m offside te lopen of we haden er daar een pak meer rond de oren gekregen.

Dat ge Gunst een volledige flank laat nemen, kan ik eigenlijk zelfs nog aannemen, want zijn kwaliteiten zijn er zeker offensief wel (ik vind het zelfs puur verdedigen nog wat te kort komen voor 2de klasse) maar dan moet je hem wel niet aan zijn lot overlaten. Gisteren kwam hij gedurig in een 2 tegen 1 situatie terecht. Zoals in vorige post al gezegd, je kan Gunst die flank laten nemen maar dan moet de volledig ploeg dominant willen spelen.

Ik zou ook zeker niet de tactiek volledig omgooien zoals DT daar voorstelt, maar simpelweg teruggrijpen naar iets herkenbaars van het seizoensbegin. Een 4-4-2 waarbij uw 2de spits wat dichter bij Stavros aanleunt ipv gaten te laten vallen. En vooral, ga keer uit van uw kwaliteiten, dat 20 keer rond de as draaien om uiteindelijk toch de bal te verliezen of dat 20 keer op rij die bal achteraan rond spelen om uiteindelijk toch eens een verkeerde pass te geven hangt stilletjes aan de kloten uit.

Die bewuste ingrepen zorgen ervoor dat we ondertussen onbewust zodanig defensief zijn gaan spelen dat de knop omdraaien niet simpel zal zijn.

DT schreef:
Dat is uiteraard aan de technische staf om uit te maken maar na Petrovic op Woluwe en Delic gisteren op Sint-Niklaas is het duidelijk dat een halffitte medespeler laten opdraven ook geen cadeau is voor de medemaats. Op Woluwe zaten we trouwens nog in een positieve flow en die is toch ook wel al serieus weg... Na Antwerp thuis leek alles weer te kunnen, maar sindsdien...

Dat hoeft toch niet ? Sinds wanneer zouden die 2 dan incontournable moeten geworden zijn eigenlijk ?
Ik denk dat iedreen hier gerust 10-20 opstellignen kan uit de mouw schudden die perfect doenbaar zijn zonder dat die 2 erin voor komen.

_________________
If you never try, you'll never know


18 Feb 2013, 13:33
Ancien

Lid geworden op: 17 Jan 2007, 8:42
Berichten: 4812
Leeftijd: 44
Locatie: Hofstade
Bericht Re: Sint-Niklaas - Eendracht
Bram schreef:
ivm Gunst, tsja als ge uw flanken openlaat (en zeg nu niet dat Delic daar veel kwam bijspringen) dan zorgt ge er wel voor dat Gunst in de problemen komt hé.

Ge moogt nog van een geweldig geluk spreken dat de laatste ballen van Sint-Niklaas zo dramatisch slecht waren en hun spitsen zo onzettende kiekens waren door constant 2m offside te lopen of we haden er daar een pak meer rond de oren gekregen.

Dat ge Gunst een volledige flank laat nemen, kan ik eigenlijk zelfs nog aannemen, want zijn kwaliteiten zijn er zeker offensief wel (ik vind het zelfs puur verdedigen nog wat te kort komen voor 2de klasse) maar dan moet je hem wel niet aan zijn lot overlaten. Gisteren kwam hij gedurig in een 2 tegen 1 situatie terecht. Zoals in vorige post al gezegd, je kan Gunst die flank laten nemen maar dan moet de volledig ploeg dominant willen spelen.

Ik zou ook zeker niet de tactiek volledig omgooien zoals DT daar voorstelt, maar simpelweg teruggrijpen naar iets herkenbaars van het seizoensbegin. Een 4-4-2 waarbij uw 2de spits wat dichter bij Stavros aanleunt ipv gaten te laten vallen. En vooral, ga keer uit van uw kwaliteiten, dat 20 keer rond de as draaien om uiteindelijk toch de bal te verliezen of dat 20 keer op rij die bal achteraan rond spelen om uiteindelijk toch eens een verkeerde pass te geven hangt stilletjes aan de kloten uit.

Die bewuste ingrepen zorgen ervoor dat we ondertussen onbewust zodanig defensief zijn gaan spelen dat de knop omdraaien niet simpel zal zijn.

DT schreef:
Dat is uiteraard aan de technische staf om uit te maken maar na Petrovic op Woluwe en Delic gisteren op Sint-Niklaas is het duidelijk dat een halffitte medespeler laten opdraven ook geen cadeau is voor de medemaats. Op Woluwe zaten we trouwens nog in een positieve flow en die is toch ook wel al serieus weg... Na Antwerp thuis leek alles weer te kunnen, maar sindsdien...

Dat hoeft toch niet ? Sinds wanneer zouden die 2 dan incontournable moeten geworden zijn eigenlijk ?
Ik denk dat iedreen hier gerust 10-20 opstellignen kan uit de mouw schudden die perfect doenbaar zijn zonder dat die 2 erin voor komen.


Bram, je hebt me blijkbaar verkeerd begrepen. Ik zeg dat een onfitte speler opstellen om toch vast te kunnen houden aan een bepaald systeem of net om een nieuw systeem uit te proberen, geen oplossing is. Petrovic en Delic waren mijn voorbeelden om dat aan te tonen. Ik denk immers dat Max niet 100% fit is.

Klopt dat hij in de eerste helft aan zijn lot werd overgelaten maar Sint-Niklaas maakte er geen gebruik van doordat ze meteen Youla of Henriken aanspeelden. In de tweede helft stond Weydisch echter wel voor Max, kwam die 2 tegen 1 nauwelijks nog voor maar verloor Max wel nagenoeg elk rechtstreeks duel tegen Laref... Dat had niets meer met ondertal op flank te maken, maar gewoon rechtstreekse duellen aanvaller-verdediger. En volgens mij heeft dat ook met de fysieke paraatheid van Max te maken.

Ik probeer gewoon de discussie te openen dat de eerste vereiste is dat de spelers die aan een wedstrijd moeten beginnen, topfit zijn en dat het weinig zinvol is om voor de veiligheid en de goede orde, hetzelfde systeem te hanteren toen het wel nog goed liep en daar ook persé dezelfde spelers in te zetten als toen, ook al zijn ze niet fit. Ploeg van in het begin van het seizoen draaide ook rond een sterke Di Gregorio trouwens, dan zouden we in die "back to success" hypothese hem ook moeten laten staan nu.


Laatst gewijzigd door DT op 18 Feb 2013, 13:52, 1 keer totaal gewijzigd.



18 Feb 2013, 13:44
onderstaande foto te bekijken op eigen risico

Lid geworden op: 15 Mei 2005, 15:25
Berichten: 13161
Leeftijd: 38
Locatie: Hofstade
Website: http://www.iendracht.be
Bericht Re: Sint-Niklaas - Eendracht
Ah, de 2de helft, ja dan ben ik gestopt met kijken :D
toen speelde Max ook den overkant en mijn ogen deden al verschrikkelijk zeer :D

_________________
If you never try, you'll never know


18 Feb 2013, 13:48
Nationale Ploeg

Lid geworden op: 11 Apr 2011, 16:19
Berichten: 1910
Bericht Re: Sint-Niklaas - Eendracht
heb de wedstrijd niet gezien dus kan niet veel zinnigs zeggen.

heb wel de indruk dat er idd dringend eens naar een iet of wat vast stramien gewerkt moet worden en dat het 'plakwerk' om Delic en Cerimagic er toch maar in te krijgen meer slecht dan goed doet op deze moment. in die zin is de kritiek op de trainer allicht terecht de laatste tijd.

toch zit het niet mee ook he, al 3 x op rij (Oudenaarde goal onterecht afgekeurd, Woluwe geen penalty, hier ook weer zo'n geval,... ). maar het is geen excuus: het spelpeil ligt gewoon te laag. het is véél te lang geleden dat EA nog eens gevlamd heeft.

tijd voor bezinning en introspectie, ook voor de technische staff !

_________________
may the FORCE be with you.


18 Feb 2013, 15:06
Freak

Lid geworden op: 16 Mar 2006, 16:56
Berichten: 6398
Leeftijd: 44
Bericht Re: Sint-Niklaas - Eendracht
Eendracht Aalst zit niet in zijn beste periode. De Ajuinen gingen zondag onderuit bij staartploeg SK Sint-Niklaas. EA-trainer Van Renterghem was zwaar ontgoocheld.

De eerste kans was voor de Ajuinen, maar Glouftsis miste. "Als we op dat moment de score openen, dan maakte dat een wereld van verschil. We hadden de wedstrijd nochtans probleemloos onder controle", geeft Van Renterghem aan in Het Laatste Nieuws. "We wilden absoluut winnen en daarom bracht ik er met Weydisch, Cerimagic en De Cuyper offensief gerichte spelers in. We botsten echter op een muur."

"Het spelpeil was niet op niveau, want er waren veel schoonheidsfoutjes langs beide kanten. Het probleem dat zich bij ons stelt is dat Weydisch en Di Gregorio uit blessure komen en de tijd moeten krijgen om in vorm te geraken en dat zijn precies de creatieve spelers die het verschil moeten maken. Ook Delic geraakt niet op dreef, maar bij de Serviër is het omdat hij de laatste twee jaar niet speelde. We komen na Nieuwjaar niet in ons ritme van de heenronde."
bron: tweedeklasse.be


18 Feb 2013, 15:18
Freak

Lid geworden op: 16 Mar 2006, 16:56
Berichten: 6398
Leeftijd: 44
Bericht Re: Sint-Niklaas - Eendracht
Still standing ! schreef:
heb de wedstrijd niet gezien dus kan niet veel zinnigs zeggen.

heb wel de indruk dat er idd dringend eens naar een iet of wat vast stramien gewerkt moet worden en dat het 'plakwerk' om Delic en Cerimagic er toch maar in te krijgen meer slecht dan goed doet op deze moment. in die zin is de kritiek op de trainer allicht terecht de laatste tijd.

toch zit het niet mee ook he, al 3 x op rij (Oudenaarde goal onterecht afgekeurd, Woluwe geen penalty, hier ook weer zo'n geval,... ). maar het is geen excuus: het spelpeil ligt gewoon te laag. het is véél te lang geleden dat EA nog eens gevlamd heeft.

tijd voor bezinning en introspectie, ook voor de technische staff !


op Oudenaarde kon je op niet meer aanspraak maken dan een gelijkspel, je kon die match zelfs verloren hebben.

Tegen WS Woluwe mag je tevreden zijn dat je bij de rust al geen 0-2 in het krijt staat, en gisteren had je inderdaad die gemiste kans van Glouftsis, maar voor de rest???

uwen toptrainer mag hem dringend bezinnen. ;)


18 Feb 2013, 15:21
Ancien

Lid geworden op: 17 Jan 2007, 8:42
Berichten: 4812
Leeftijd: 44
Locatie: Hofstade
Bericht Re: Sint-Niklaas - Eendracht
El Corredor schreef:
Eendracht Aalst zit niet in zijn beste periode. De Ajuinen gingen zondag onderuit bij staartploeg SK Sint-Niklaas. EA-trainer Van Renterghem was zwaar ontgoocheld.

De eerste kans was voor de Ajuinen, maar Glouftsis miste. "Als we op dat moment de score openen, dan maakte dat een wereld van verschil. We hadden de wedstrijd nochtans probleemloos onder controle", geeft Van Renterghem aan in Het Laatste Nieuws. "We wilden absoluut winnen en daarom bracht ik er met Weydisch, Cerimagic en De Cuyper offensief gerichte spelers in. We botsten echter op een muur."

"Het spelpeil was niet op niveau, want er waren veel schoonheidsfoutjes langs beide kanten. Het probleem dat zich bij ons stelt is dat Weydisch en Di Gregorio uit blessure komen en de tijd moeten krijgen om in vorm te geraken en dat zijn precies de creatieve spelers die het verschil moeten maken. Ook Delic geraakt niet op dreef, maar bij de Serviër is het omdat hij de laatste twee jaar niet speelde. We komen na Nieuwjaar niet in ons ritme van de heenronde."
bron: tweedeklasse.be


Het zijn dit soort artikelen die hem zo zwak maken hé dit jaar:

1) Just - kans van Stavros had de wedstrijd een ander zicht kunnen geven maar was eigenlijk een Depoitre-actie hé. Geen combinatie maar lange bal waar Stavros het allemaal alleen moet doen. Was in minuut vijf en we zijn - buiten het doelpunt - nooit meer korter geweest bij het vijandige doel. Is dat dan de manier om absoluut willen winnen - 1 kans afdwingen?

2) Super: hebben match onder controle tegen 10 pottestampers en 1 voetballer die dan nog overschot was bij Antwerp ook. Maar toch konden we die ploeg niet vastzetten op eigen helft. Erger nog - die charels kunnen 2 keer scoren ook...

3) We wilden absoluut winnen... maar wel pas na 45 min. Hebben dit ooit eens in onze "kampioenenmatch" in derde ook geprobeerd. 45 min afwachten om dan in de tweede helft toe te slaan en te winnen. Helaas scoorde de tegenstander eerst en mochten we onze titeldroom nog een week opbergen...

4) Nu haalt hij zelf aan dat zowel Delic, Di Gregorio en Weydisch niet fit zijn - stel ze dan gewoon niet op en speel met degenen die wel fit zijn??? Maar hen eens met de beloften laten opdraven om minuten te maken: ho maar - dat doet Bart niet hoor. Dat is eerder iets voor mannen die aan het clubbelang denken zoals Kestens, Hugelier, De Munter, Ndefe... De rest moet maar ritme opdoen in competitie... :?

5) Over de uitspraak over Delic ga ik zelfs niets zeggen - als dat zijn idee is en hij stelt hem toch op, maak je u gewoon dubbel belachelijk

6) Ik ga niet akkoord met laatste zin: we pikken WEL aan bij het ritme van de heenronde - dat van op verplaatsing dat we sinds Eupen nu ook thuis proberen te etaleren...

Zelfde stelregel als bij spelers: als je het op het veld niet kan tonen, hou dan aub ook je mond in de pers... Een keer afgaan lijkt me voldoende, maar neen dus...


18 Feb 2013, 15:48

Lid geworden op: 18 Feb 2013, 16:07
Berichten: 3
Bericht Re: Sint-Niklaas - Eendracht
dt inderdaad op dat vlak moet ik je volledig gelijk geven,jongens die gehaald zijn en die in de voorbereiding mooie dingen lieten zien zitten nu te verkommeren bij de beloften,geen enkele speler geeft geen vertrouwen meer want alle weken met een andere opstelling spelen zorgt alleen maar voor zo een toestanden gelijk nu,jongens gelijk lauden ndefez en de munter moeten steeds spelen met de beloften terwijl die jongens van bvr nooit de kans hebben gekregen om hun kwaliteiten te bewijzen,inplaats om die jongens de kans te geven neen wa doen we we gaan op zoek in de winterstop achter spelers terwijl we zelf kwaliteit hebben rondlopen,ebde gisteren delic gezien?????een half uur en zijn licht was uit en gaten toelopen zat er al zeker niet in want ie kan et niet aan dit niveau op dit momment


18 Feb 2013, 16:15
Vaste Waarde
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 14 Aug 2007, 10:21
Berichten: 1053
Leeftijd: 38
Bericht Re: Sint-Niklaas - Eendracht
Zeg, die plaat van bvr blijft ook,wel hangen e. Alle weken is er wel een of andere speler niet fit en is,het wel altijd daardoor. Of oudenaarde ligt o,s niet, of op st niklaas is,het altijd moeilijk... wat gaat volgende keer zijn. dessel is thuis niet te kloppen :wadde: . altijd lame excuses, kvind ne sulkeleir dit jaar

_________________
Supporter since 2003

Iendracht nor 2e


18 Feb 2013, 18:08
forumlegende

Lid geworden op: 23 Jun 2005, 22:27
Berichten: 3019
Bericht Re: Sint-Niklaas - Eendracht
Binnenkort wordt Filipovic trainer en spelen we volgend seizoen met een volledige ploeg van Veljkovic!


18 Feb 2013, 18:25
Ancien

Lid geworden op: 17 Jan 2007, 8:42
Berichten: 4812
Leeftijd: 44
Locatie: Hofstade
Bericht Re: Sint-Niklaas - Eendracht
Jean schreef:
Binnenkort wordt Filipovic trainer en spelen we volgend seizoen met een volledige ploeg van Veljkovic!


Amai nog ni!

Die laatste brengt dan Stankovic mee als patron op het middenveld naast Ken, voorin het koningskoppel Glouftsis - Vucinic en door de Italiaanse connecties van Stankovic komt ook Cabrini ons vervoegen op linksachter, recht uit zijn pensioen... Jiha!!!


18 Feb 2013, 19:00
Junior
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 22 Aug 2009, 16:18
Berichten: 259
Leeftijd: 38
Locatie: Aalst
Website: http://www.facebook.com/9300records
Bericht Re: Sint-Niklaas - Eendracht
Je mag misschien niet blijven teren op het verleden maar... een trainer die een verloren seizoen omdraait naar een eindrondeticket, seizoen nadien kampioen speelt in 3de, daarna middenmoot haalt in 2de en ons tot vorige week een rustig seizoen geeft met een volledig nieuwe en jonge kern zou ik toch niet meteen op de brandstapel zetten...


Liever nog wat krediet dan rap rap nieuwe trainer binnen te halen die dan ook nog eens gaat sleutelen aan spelersgroep die hij niet kent...


Achja... wit of zwart zal het hier altijd zijn...


18 Feb 2013, 20:43
Nationale Ploeg

Lid geworden op: 11 Apr 2011, 16:19
Berichten: 1910
Bericht Re: Sint-Niklaas - Eendracht
T.Fratelli schreef:
Je mag misschien niet blijven teren op het verleden maar... een trainer die een verloren seizoen omdraait naar een eindrondeticket, seizoen nadien kampioen speelt in 3de, daarna middenmoot haalt in 2de en ons tot vorige week een rustig seizoen geeft met een volledig nieuwe en jonge kern zou ik toch niet meteen op de brandstapel zetten...


Liever nog wat krediet dan rap rap nieuwe trainer binnen te halen die dan ook nog eens gaat sleutelen aan spelersgroep die hij niet kent...


Achja... wit of zwart zal het hier altijd zijn...



(y)

je moet/mag natuurlijk kritisch blijven, en ik krab tegenwoordig ook al eens in mijn haar bij another nieuwe 'creatieve' opstelling. maar zolang ze blijven lopen komen ze er wel door.

nu wel rap nog eens een 3-puntertje scoren toch wel :EA:

_________________
may the FORCE be with you.


18 Feb 2013, 20:57
nieuw in de eerste ploeg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27 Mar 2011, 14:12
Berichten: 406
Bericht Re: Sint-Niklaas - Eendracht
Het is ook wel vaak het geval dat een eersteklasser die een speler uitleent een bepaalde clausule in het contract opneemt waardoor de ploeg aan wie hij uitgeleend wordt een beetje verplicht wordt de speler in kwestie op te stellen. Kan het geval zijn bij zo'n Delic, in wie ik overigens nooit veel heb gezien. Voor Cerimagic is het een eerste contact met competitievoetbal op dit niveau. Snap ook niet goed dat die meteen basisspelers die in het begin van het seizoen bewezen te hebben op dit niveau hun plaats te hebben uit het team speelt.


18 Feb 2013, 20:59

Lid geworden op: 18 Feb 2013, 16:07
Berichten: 3
Bericht Re: Sint-Niklaas - Eendracht
oke mss eeft tij ons wel de titel bezorgd ma je kan niet wegsteken dat bvr al sukkelt met zijn ploeg van na oostende en we nooit meer hetzelfde eendracht hebben gezien he,en tot vorige week een rustig seizoen,ik denk het niet want er zijn er veel die dit hadden voorspelt da we een zware val aan het maken zijn in het klassement en als je dan op dees maniet gaat ga voetballen op de voorlaatste wat is daar dan de bedoeling van een 3de periodetitel binnenhalen gelijk de roose wil of ga we degradatiebarrage ga spelen en als et zo blijft voorrtgaan e zal het laatste worden vrees ik


18 Feb 2013, 21:02
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 136 berichten ]  Ga naar pagina 1 6 7 8 9 10


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 140 gasten




Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
webdesign aalst