Eendracht Aalst - Lommel United - Pagina 9 | Iendracht.be Forum
forum eendracht aalst



Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 154 berichten ]  Ga naar pagina 1 7 8 9 10 11
 Eendracht Aalst - Lommel United 
Auteur Bericht
onderstaande foto te bekijken op eigen risico

Lid geworden op: 16 Mei 2005, 10:53
Berichten: 7536
Leeftijd: 35
Bericht Re: Eendracht Aalst - Lommel United
DT (y)

_________________
eendrachter ben je niet voor heel even,
maar voor je hele leven!


04 Mar 2013, 9:41
Nationale Ploeg

Lid geworden op: 22 Dec 2007, 19:41
Berichten: 1966
Bericht Re: Eendracht Aalst - Lommel United
@DT: Hoewel ik vond dat je de laatste tijd nogal negatief was tegenover de trainer, slaag je er toch in om een objectieve analyse te maken van de match van gisteren, waarvoor dank.

Het was in de eerste helft duidelijk het beste voetbal dat we dit jaar al gezien hebben, en dat is voor mij het belangrijkste. Ik kon mij ook (bijna voor het eerst dit hele seizoen) vinden in de opstelling die op het blad stond.

Volgens mij is nu duidelijk waar de problemen liggen bij dit elftal (lees: waarom we niet in de top 5 staan):
-De buitenspelval die vaak niet dichtklapt (hoeveel goals al dit seizoen?). Waar het juist aan ligt weet ik niet, maar als je al speelt met mannen die vanachter niet van de snelste zijn, dan weet je dat het koekenbak is als ze er eens doorkomen.
-Alle respect voor Van Damme en Pietermaat, maar er is een duidelijk gebrek aan voetballend vermogen op het middenveld. Als ik zie dat het eerder Van Damme is die probeert mee te schuiven, voorzetten probeert te geven,... dan weet je genoeg. Goede wil is er zeker, maar die jongen kan dat gewoon niet. En toch is hij, na VDN, de eerste die ik op mijn blad zou zetten.
-Stilstaande fases. Zowel aanvallend als verdedigend zit er iets niet goed. Is het door een gebrek aan lengte? Gebrek aan training? Waarom blijven er vier mensen bij aanvallende hoekschoppen achter wanneer Lommel met 11 in het eigen strafschopgebied kruipt?

Ik begrijp de kritiek van sommigen hier zeker, gezien de resultaten en het spelpeil van de voorbije weken. Maar we hebben eigenlijk de opstelling gekregen die we allemaal wilden, en we hebben ook gezien dat dat tot goed voetbal leidt. Als BVR nu niet zoveel had zitten experimenteren (waarschijnlijk om ons probleem op het centrale middenveld te proberen oplossen), dan hadden we waarschijnlijk al gered geweest. Maar als we op deze manier blijven spelen, komt het zeker goed.

Als BVR nu volgende week op Heist terug afkomt met een andere onlogische opstelling, en we verliezen, dan is het voor hem game over. En ik denk dat hij dat wel beseft. Hopelijk dezelfde elf volgende week, en de drie punten.


04 Mar 2013, 9:44
Vaste Waarde
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 14 Aug 2007, 10:21
Berichten: 1053
Leeftijd: 38
Bericht Re: Eendracht Aalst - Lommel United
Destijds bij KSK Ronse hielden ze hem ook want "het tij zou ook wel keren".... :wave:

_________________
Supporter since 2003

Iendracht nor 2e


04 Mar 2013, 10:13
Ancien

Lid geworden op: 17 Jan 2007, 8:42
Berichten: 4807
Leeftijd: 44
Locatie: Hofstade
Bericht Re: Eendracht Aalst - Lommel United
De Jean schreef:
@DT: Hoewel ik vond dat je de laatste tijd nogal negatief was tegenover de trainer, slaag je er toch in om een objectieve analyse te maken van de match van gisteren, waarvoor dank.



Mja De Jean, de enige reden waarom ik zo negatief was, spruit voort uit objectieve gronden. Je haalt het zelf net aan, er is dit seizoen zoveel geëxperimenteerd geweest met een ploeg in opbouw dat iedereen aan zichzelf begon te twijfelen. Je had nochtans - tegen de verwachtingen in - de ideale mix in het begin van het seizoen en door de obsessie van het aantal tegendoelpunten is alles op losse schroeven gezet... Dat is de enige reden waarom ik zo openlijk kritiek heb geleverd: de kern van het verdedigende probleem is nooit aangepakt geweest, maar je hebt er wel de kwaliteit die je voor handen had in andere aspecten van het spelletje voor opgeofferd en zelfs spelers afgebroken zonder ook maar 1 return. Houden we nu makkelijker de nul? Nope, nog steeds niet. Zit het bij stilstaande fases wat beter in elkaar - yep dat wel, maar de extra energie die daarin kruipt, bekoop je langs de andere kant van het veld. Ik zie in 2013 Pietermaat tegen de achterlijn dekking geven op uw linksachter?? Terwijl die al vaak 1 tegen 2 staat centraal op het midden? Komaan hé mensen, dan klopt er toch iets niet aan de opstelling?

En dat gebeurde niet 1 of 2 matchen, maar maanden aan een stuk. Als je dan ziet dat een logische veldbezetting en normale opdrachten, wel meteen resultaat opleveren qua spelniveau zoals gisteren het eerste halfuur, dan vind ik dat als supporter heel erg jammer dat die vaststelling pas in maart kan gedaan worden. Weydisch was nog bleek in zijn rol als tweede spits/meest vooruitgeschoven middenvelder, maar we zijn 3 maart en hij mag daar pas voor de eerste keer opdraven... Deed gisteren vaak te veel moeilijke dingen tussen 3 man... Met vertrouwen komt hij nooit tussen die 3 man in te staan in eerste instantie... En dat zijn zaken die ik de trainer en bij uitbreiding ook de technische staf aanreken. Dat ze halstarrig vasthouden aan iets dat niet werkt en er mensen voor opofferen om toch hun ding te willen blijven doen - de ene week is het Alex, dan eens Delic, dan Armin, dan Niels, nu Thomas, dan Marijn... Ipv gewoon hun scoutingsfiches van voor aanvang van het seizoen nog eens te bekijken waarom ze die kerels eigenlijk hebben aangetrokken en op basis daarvan tot een logische samenstelling komen. Weet je wat me nog het meeste stoort: dat de meest voor de hand liggende oplossing in uw kern voor het onstabiele evenwicht op het middenveld, daar in competitie nog nooit heeft mogen spelen om God weet welke reden. Een linksvoetige middenvelder met gestalte die de motor heeft om 90 min te gaan en dus in alle opzichten complementair is met Ken, heeft daar na de voorbereiding nooit een kans gehad... Dat je het niet voor iemand hebt, kan... Maar dat je er het ploegbelang bij inschiet doordat je er onfitte spelers zoals Petrovic in de heenronde of Delic in de terugronde op verkiest, kan niet op dit niveau. En nogmaals, met alle respect, maar dat is de verantwoordelijkheid van de trainer.

Wat mij dan ook bijzonder stoort, is dat een groot deel van de supporters nu onze kern maar aanziet als meelopers die net voldoende zijn om in tweede te kunnen blijven... Ook die perceptie heeft de trainer gecreëerd want deze ploeg moet in staat zijn perfect mee te draaien in het linkerrijtje, niet in de top vier maar rond de 8ste plaats. En met twee lopende spelers erbij - mannen die zowel de intelligentie als de motor hebben om op de gepaste momenten voor doel op te duiken - kan je al een eerste stap voorwaarts zetten zelfs. Kan je ergens een type Webers weghalen zoals Hannes bij Dessel bijvoorbeeld, dan zet je een extra stap.

Verdedigend hebben we in de heenronde geen enkele goal weggeven in een buitenspelfase, sinds de uitmatch op Roeselare, is het op dat gebied weer een ramp. En hoe komt dat? Achtentwintig verschillende veldbezettingen centraal op het middenveld, elke match een nieuwe linksachter... En vooral: als je weet dat uw tegenstander sterk is in infiltraties dan moeten uw backs uw centraal duo volgen bij buitenspel. Heffen uw backs de buitenspelval zelf op, dan zijn zij verantwoordelijk om de lopende man op te pikken... Pure basis van het voetbal... Maar vooral: als je scout, met rood aanduiden dat zo'n situaties worden vermeden... Lukte zonder problemen in de eerste helft tegen Sint-Niklaas, ook gisteren in de eerste helft en dan zakt op een gegeven moment 1 of 2 man weg en alles valt in elkaar... Risico gisteren was om een terugverdedigende linkermid te vervangen door een heel weinig meeverdedigende linkermid. Als je dan ook een linksback hebt, die compleet uit vorm is, dan weet je dat je daar extra zal moeten oppassen... En Haagdoren als ex-rechtermid, weet maar al te goed hoe je dat moet uitbuiten...

Voetbal is een heel simpel spelletje, maar er zijn er een pak die er een sport van maken om het ingewikkeld te maken. Stond eigenlijk goed verwoordt in het Nieuwsblad van afgelopen zaterdag: BVR werd daar beschreven als een voetbalacademicus... Wel, laat dat nu eens twee dingen zijn die niet met elkaar te verzoenen zijn... Qua hersteltraining, fysische belasting, al wat je wil maar het spelletje zelf moet je niet te ingewikkeld maken...


Laatst gewijzigd door DT op 04 Mar 2013, 10:50, 1 keer totaal gewijzigd.



04 Mar 2013, 10:27
forumlegende

Lid geworden op: 23 Mei 2005, 18:07
Berichten: 2523
Bericht Re: Eendracht Aalst - Lommel United
ajoin54 schreef:
josken1 schreef:
wittebolle schreef:
brilleke nodig zeker buitenspel tweede goal in geen honderd jaar ,eerste goal mischien wel

De eerste goal zelf was geen buitenspel wel de fase die vooraf ging, de actie die de penalty veroorzaakte was zuiver buitenspel.


ja, als we zo gaan beginnen, samengevat: 2 x buitenspel die de fases voor het doelpunt en de penalty inluiden, ok, goed zo?, , dienen teppen aan de overkant had nen verrekijker nodig, maar soit, buitenspel telt ook mee


Vanuit de zittribune leek het eerste doelpunt zuiver buitenspel. De tweede fase zeker GEEN buitenspel MAAR ook GEEN strafschop. Bekijk de beelden maar. VDN strekt zich maar raakt Meeus in geen 100 jaar!


04 Mar 2013, 10:47
Iendracht.be - beheer
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 09 Jan 2006, 9:03
Berichten: 5510
Leeftijd: 47
Locatie: Lebbeke
Bericht Re: Eendracht Aalst - Lommel United
De eerste helft gisteren (en zeker de eerste 25 min) was inderdaad het beste van 2013, maar al bij al leverde dit toch weinig echte doelkansen op


04 Mar 2013, 10:55
Ancien

Lid geworden op: 17 Jan 2007, 8:42
Berichten: 4807
Leeftijd: 44
Locatie: Hofstade
Bericht Re: Eendracht Aalst - Lommel United
Smetje schreef:
De eerste helft gisteren (en zeker de eerste 25 min) was inderdaad het beste van 2013, maar al bij al leverde dit toch weinig echte doelkansen op


Hebben we nooit anders gedaan hoor onder BVR... Zelfs tegen Roeselare en op Westerlo en Oostende dit seizoen scoren we nagenoeg aan 100%... Alleen was het gisteren zaak om die eerste treffer te maken waardoor je automatisch meer ruimte zou krijgen van Lommel en met een extra meter ruimte voor Tjendo, Martin, Weydisch en vooral Glouftsis die je dan korter bij de 16m kan uitspelen, kan je automatisch meer afdwingen... Ik heb liever twee goeie kansen waarvan er 1 hangt, dan 6 open kansen en allemaal missen zoals Charleroi gisteren tegen Waregem... Marijn mist ook zo'n dot van een kans vorige week - Trossard krijgt dezelfde gisteren tegen ons en die maakt het wel af... En dan speel je een totaal ander spelletje, zeker met deze kern... Ik dacht dat we enkel tegen Oostende niets geraapt hebben nadat we op voorsprong kwamen... In alle matchen dat we voor kwamen, haalden we minstens een punt. Dat is dus een belangrijk gegeven voor deze ploeg.

Bovendien moet je op iets kunnen bouwen naar de toekomst toe en dan lijken de eerste 25 min van gisteren alvast een goed begin.


04 Mar 2013, 11:14
Vaste Waarde
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 30 Sep 2010, 16:09
Berichten: 1489
Leeftijd: 69
Locatie: Matongé Turkmenistan on Denjer
Bericht Re: Eendracht Aalst - Lommel United
Dani schreef:
ajoin54 schreef:
josken1 schreef:
De eerste goal zelf was geen buitenspel wel de fase die vooraf ging, de actie die de penalty veroorzaakte was zuiver buitenspel.


ja, als we zo gaan beginnen, samengevat: 2 x buitenspel die de fases voor het doelpunt en de penalty inluiden, ok, goed zo?, , dienen teppen aan de overkant had nen verrekijker nodig, maar soit, buitenspel telt ook mee


Vanuit de zittribune leek het eerste doelpunt zuiver buitenspel. De tweede fase zeker GEEN buitenspel MAAR ook GEEN strafschop. Bekijk de beelden maar. VDN strekt zich maar raakt Meeus in geen 100 jaar!



als je pinanti ;) fluit voor fout van de keeper en je geeft geen gele of rode kaart, dan bevestig je alleen maar dat je het eigenlijk ni weet of het nu fout was of ni, en je wil natuurlijk je grensrechter, diene debiel, ni tegenspreken. Alles moet natuurlijk kaderen in die onnozele oranjebandjesactie van den bond en ING, geld eerst hé (n)

_________________
"den nachtwacht", da was nog insj eeng kaffee
winnaar ajoinenpronostiek 2012-2013 op speeldagen 3-11-22-23


04 Mar 2013, 11:18
Iendracht.be - beheer
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 16 Mei 2005, 23:59
Berichten: 12898
Leeftijd: 46
Locatie: Denderhoutem
Website: http://www.newcastle-online.org/nufcforum/index.php
Bericht Re: Eendracht Aalst - Lommel United
Iendracht02 schreef:
De vraag is dus eigenlijk: hebben we in het begin vooral veel geluk gehad of hebben we nu vooral veel malchance? Ik gok vooral op 't eerste, als ik terugdenk aan de voorbereiding, aan Union (waar staan die ergens? een steengoeie derdeklasser, werden ze een paar maanden geleden nog op onze site genoemd dacht ik ...), aan matchen tegen Heist, Oudenaarde, Sint-Niklaas ... maar toen mocht dat niet gezegd worden natuurlijk.
Ge moet het niet altijd op een trainer steken, maar ge moet ook niet blind zijn als het wel zo is. Op dit moment wil ik ook nog op die bank gaan zitten. Minder kans om te winnen op verplaatsing, zullen we in ieder geval niet hebben ...


Akkoord dat ge kritiek geeft op de prestaties van de voorbije maanden, maar als ge nu zegt dat we in het begin van het seizoen vooral veel chance hadden, dan zijn we uitgeklapt en vrees ik dat het van uwe kant uit vooral van slechte wil is. Kritiek mag en moet, maar toch proberen om objectief te blijven.


04 Mar 2013, 11:32
Iendracht.be - beheer
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 16 Mei 2005, 23:59
Berichten: 12898
Leeftijd: 46
Locatie: Denderhoutem
Website: http://www.newcastle-online.org/nufcforum/index.php
Bericht Re: Eendracht Aalst - Lommel United
de clerus schreef:
Destijds bij KSK Ronse hielden ze hem ook want "het tij zou ook wel keren".... :wave:


Daar hielden ze hem toch niet :? . Hij lag daar in oktober al buiten. En een seizoen eerder greep hij in het eerste seizoen tweede klasse met Ronse nipt naast eindronde (die voor promotie naar eerste klasse), ik veronderstel dat er dan toch nog geen reden was voor hem buiten te smijten.


04 Mar 2013, 11:34
onderstaande foto te bekijken op eigen risico
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 09 Aug 2005, 13:52
Berichten: 6580
Leeftijd: 10
Locatie:
Website: http://www.spionkop-lede.tk
Bericht Re: Eendracht Aalst - Lommel United
wittebolle schreef:
Mariner schreef:
wittebolle schreef:
brilleke nodig zeker buitenspel tweede goal in geen honderd jaar ,eerste goal mischien wel


heb nochtans ook meermaals gehoord, 2x buitenspel

bogaerst komt ook alleen voor de keper eerste vijf minuten en hij schipt recht op de keper terwijl diene van lommel wel scoort alleen voor vdn offside of nie ge moet hem er nog altijd binnen schippen hee,



Ik wou alleen maar zeggen dat er veel meningsverschillen waren over al dan niet offside

_________________
www.spionkoplede.com


04 Mar 2013, 11:49
Vaste Waarde
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 14 Aug 2007, 10:21
Berichten: 1053
Leeftijd: 38
Bericht Re: Eendracht Aalst - Lommel United
Bartos schreef:
de clerus schreef:
Destijds bij KSK Ronse hielden ze hem ook want "het tij zou ook wel keren".... :wave:


Daar hielden ze hem toch niet :? . Hij lag daar in oktober al buiten. En een seizoen eerder greep hij in het eerste seizoen tweede klasse met Ronse nipt naast eindronde (die voor promotie naar eerste klasse), ik veronderstel dat er dan toch nog geen reden was voor hem buiten te smijten.


:zzz:

_________________
Supporter since 2003



Iendracht nor 2e


04 Mar 2013, 11:52
onderstaande foto te bekijken op eigen risico
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 09 Aug 2005, 13:52
Berichten: 6580
Leeftijd: 10
Locatie:
Website: http://www.spionkop-lede.tk
Bericht Re: Eendracht Aalst - Lommel United
Bartos schreef:
Iendracht02 schreef:
De trainer trekt ook alleen maar spelers aan die in zijn 'fantastisch' concept passen: groot, sterk, knokkend, maar technisch zo beperkt mogelijk.


Toch een opmerking hierover. Wie zijn dan juist al die grote spelers bij ons? Ik had precies den indruk vandaag dat die van Lommel gemiddeld nen halve meter groter waren dan die van ons :D . Behalve dan diene preminiem voorin, maar die liep er dan wel elke keer onze verdediging af.

Ik vind trouwens dat hoe beperkt Glouftsis ook is men toch ook moet zeggen dat het echt niet bepaald dankbare ballen zijn die hij daar voorin krijgt. Op zijn mentaliteit valt trouwens weinig op te merken en als je Glouftsis goed aanspeelt, zal hij zeker zijn goals wel maken.
Het probleem is toch wel vooral dat we op het middenveld veel te weinig creativiteit en scorend vermogen hebben. Eens een splijtende pas, iemand die de lijnen kan uitzetten, iemand die eens voor doel kan opduiken, dat type missen we. Er is hier dikwijls kritiek geweest op Verheyden, maar ik denk dat we die nu nog zouden kunnen gebruiken (waarmee ik voor alle duidelijkheid zeker niet bedoel dat ze hem moeten terughalen :D ).


Inderdaad, niemand met een sublieme laatste pass vanuit het middenveld en te weinig creativiteit naar voren. En diene neger van die mannen, had altijd meters ruimte en dat bleef maar duren.

_________________
www.spionkoplede.com


04 Mar 2013, 12:07
Freak

Lid geworden op: 16 Mar 2006, 16:56
Berichten: 6398
Leeftijd: 44
Bericht Re: Eendracht Aalst - Lommel United
allemaal terechte kritiek op ons middenveld vind ik.

de mannen die er staan zijn voetballend voor tweede gewoon te weinig...

kijk eens bij andere ploegen wat er centraal loopt, een wereld van verschil!


04 Mar 2013, 12:28
Vaste Waarde

Lid geworden op: 29 Mei 2005, 23:12
Berichten: 1207
Leeftijd: 44
Locatie: Gent - Ternat -Aalst
Bericht Re: Eendracht Aalst - Lommel United
Bartos schreef:
Iendracht02 schreef:
De vraag is dus eigenlijk: hebben we in het begin vooral veel geluk gehad of hebben we nu vooral veel malchance? Ik gok vooral op 't eerste, als ik terugdenk aan de voorbereiding, aan Union (waar staan die ergens? een steengoeie derdeklasser, werden ze een paar maanden geleden nog op onze site genoemd dacht ik ...), aan matchen tegen Heist, Oudenaarde, Sint-Niklaas ... maar toen mocht dat niet gezegd worden natuurlijk.
Ge moet het niet altijd op een trainer steken, maar ge moet ook niet blind zijn als het wel zo is. Op dit moment wil ik ook nog op die bank gaan zitten. Minder kans om te winnen op verplaatsing, zullen we in ieder geval niet hebben ...


Akkoord dat ge kritiek geeft op de prestaties van de voorbije maanden, maar als ge nu zegt dat we in het begin van het seizoen vooral veel chance hadden, dan zijn we uitgeklapt en vrees ik dat het van uwe kant uit vooral van slechte wil is. Kritiek mag en moet, maar toch proberen om objectief te blijven.


Als ge van slechte wil zijt en als ge 'objectief' zijt in plaats van subjectief in positieve zin, dan komt ge ondertussen al lang niet meer, zeker niet op verplaatsing ...
Maar goed, dat ze verder doen met Van Renterghem als iedereen dat wil. Mij niet gelaten. Ik heb echter geen zin om volgend jaar of het jaar nadien opnieuw in derde te gaan kijken, ook al zal ik waarschijnlijk als het zover is nog zo onnozel zijn om het te doen.
En kom nu niet af dat ik een slechte supporter ben, want daarvoor kom ik al te lang en heb ik al té veel meegemaakt als supporter, ook in de vel jaren voor dat er sprake was van De Bilde, Van Ankeren en co. De vertoningen van de afgelopen weken, inclusief die van gisteren, zijn gewoon om doodziek van te zijn als supporter. Ik geloof mijn ogen niet dat sommigen hier schrijven dat de eerste helft gisteren het beste is wat we dit jaar al gezien hebben. Het zegt misschien wel veel over het geboden spel dit jaar, ongeacht de resultaten, eigenlijk ...
Ge kunt in het voetbal over veel dingen discussiëren en 100000 verschillende meningen hebben, maar wat deze trainer speelt, is gewoon geen voetbal meer.
Ge staat voor cruciale tijden: volgend jaar hebt ge maar één echte tribune niet meer en één vervangtribune, waarvan ge niet weet wat uiteindelijk de definitieve oplossing zal zijn. Op dat vlak boert ge dus achteruit of sukkelt ge voort, naargelang ge het bekijkt. Ge hebt een lichtinstallatie die niet eens meer zal voldoen aan normen van tweede klasse. Het is écht niet het moment om een stadsbestuur, dat begrijpelijkerwijs in tijden van crisis ook haar geld moet tellen, argumenten te geven om niét te zoeken naar definitieve oplossingen, die perspectieven en groeimogelijkheden bieden naar de toekomst toe, écht niet. Het is niet het moment om de rust en vrede van derde klasse op te zoeken ...
Maar goed, ik zal maar zwijgen wegens gebrek aan objectiviteit en overvloed van slechte wil ...


04 Mar 2013, 12:29
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 154 berichten ]  Ga naar pagina 1 7 8 9 10 11


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten




Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
webdesign aalst