Eendracht Aalst - KSV Roeselare - Pagina 3 | Iendracht.be Forum
forum eendracht aalst



Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 64 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 4 5
 Eendracht Aalst - KSV Roeselare 
Auteur Bericht
Vaste Waarde
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 17 Mei 2010, 23:08
Berichten: 825
Bericht Re: Eendracht Aalst - KSV Roeselare
Tjendo terug zwaar ontchoogeld na de match, heeft uitleg gevraagd aan RVA maar heeft die niet gekregen. Vrijdag naar de belofte match gaan zien op Roeselare, een sterke Ndefe Robby gezien bij Aalst, is dit de broer van...? Lapage Youri (kleinzoon van PVH) vond ik dan niet zo goed maar zat wel op de bank zondag.


06 Okt 2014, 11:40
Ancien

Lid geworden op: 17 Jan 2007, 8:42
Berichten: 4807
Leeftijd: 44
Locatie: Hofstade
Bericht Re: Eendracht Aalst - KSV Roeselare
anathema76 schreef:
Hugo schreef:
Je moet eerlijk zijn als neutrale supporter zou ik nu momenteel ook niet warm lopen voor ons voetbal.


Allé komaan Hugo, ok we hebben niet gewonnen, maar de tweede helft was toch echt leuk om naar te kijken! Ondanks het puntenverlies ging ik met een tevreden gevoel naar huis hoor... en mijn zoontje van 7 jaar heeft zich ook niet verveeld. Dat is bij andere (saaie) matchen wel eens anders geweest :lol:


Wel, dat vind ik toch ook. Ik vond trouwens de eerste helft ook niet lelijk om naar te kijken met twee ploegen die verzorgd voetbal probeerden te spelen. Was zeker niet flitsend maar liever dit dan ballen naar voor rammen in de hoop dat er 1 goed valt. Vond het dan ook geen kopie van de eerste helft tegen Patro wat sommigen er wel proberen van maken precies...

Ik vond Roeselare puur op basis van kansen trouwens hun voorsprong wel wettigen en gelukkig hebben we De Neve die ons meteen langszij brengt. Speelden weer hetzelfde spelletje als bij de start van de competitie met het verschil dat we uit de weinige echte kansen gisteren geen goal meer puren daar waar we tegen Racing, Zaventem en Dessel enorm efficiënt waren... En dat blijft toch een beetje een manco waar ik eerder al voor waarschuwde: veel balbezit, relatief weinig balverlies, redelijk dominant in het veldspel ook maar leidt maar sporadisch tot echte doelkansen: die van Gianni... Daartegenover staat dan weer dat we nu wel voluit onze kans gaan vanuit de tweede lijn.

Roeselare vond ik itt andere jaren bij ons een volwassen wedstrijd spelen met verzorgd voetbal enerzijds en waren toch wel bijzonder scherp in het kiezen van hun momenten. Terecht op 0-1 en zelfs al lagen ze in het veldspel onder in de tweede helft, hun uitbraken zorgden toch voor de nodige dreiging. Als het wat tegenslaat voor ons, pakken ze zelfs de drie punten nog mee in de laatste minuut als die invaller even goed afwerkt als dat hij acties opzet.

Enkele vaststellingen toch:

- Meer aandacht toch besteden aan de uitvoering van corners en inworpen: als ze goed voorgebracht worden, altijd gevaarlijk met onze luchtmacht op stilstaande fases maar vaak raakt die bal niet voorbij de eerste verdediger. Als je zo dominant speelt en relatief veel hoekschoppen afdwingt daardoor, moet je daar toch meer mee doen. Komt er dan toch een door, was de afronding ondermaats (Ratko kopte vrijstaand naast het doel in de tweede helft waar er toch meer in zat).

- De Neve blaakt van zelfvertrouwen. Waar hij vroeger vaak niet opviel in aanvallend opzicht (behalve bij standaardfases), neemt hij nu zowaar het voortouw. Speelde in de tweede helft zelfs heel hoog, nagenoeg naast Ratko tot op het moment dat Koulibaly inviel. Was dus niet verrassend dat net hij nog de beste kans kreeg. Ging zich ook roeren bij vrije trappen (scheids aanmanen om tempo in de match te houden, enz.), maar dat kan dan weer te maken hebben met de aanwezigheid van Jari bij de tegenstander en later Impens want waren toch wedstrijden in de wedstrijd van de (voormalige) Gent-beloften...

- Met Martin in de ploeg manifesteert Philippe Janssens zich meer - niet altijd even gelukkig maar doet tenminste weer mee. Maar dan komt Shkodra erin en verdwijnt Philippe compleet uit beeld. In het begin van het seizoen was dit net omgekeerd, behalve op Zaventem...

@England forever:

Wat de ontgoocheling van Tjendo betreft: op basis van gisteren mooi als sportman, maar ik denk niet dat we op rechts met een probleem zaten. Moet in de matchen die hij zijn kans krijgt, iets meer proberen afdwingen vind ik. Tegenstanders weten intussen ook dat hij vooral zijn snelheid in de diepte moet uitspelen: als je hem die ruimte niet laat, wordt het al heel snel een ander verhaal...

En Robbie is idd de jongere broer van Gigli ja... Ik vind het vooral opvallend dat Stef Vanderhoeven niet wat minuten mag maken in matchen zoals gisteren... Scoort bij de beloften toch redelijk aan de lopende band dus mag hij gerust de kans eens krijgen ipv een Koulibaly of zo.


06 Okt 2014, 11:54
Ancien

Lid geworden op: 10 Sep 2009, 18:37
Berichten: 4815
Locatie: oilsjt
Bericht Re: Eendracht Aalst - KSV Roeselare
In een artikel in HLN verklaart RVA dat de centrale verdedigende as van Roeselare heel sterk is en dat het gevaar daarom van onze flanken moest komen.
Leg mij dan eens uit waarom Tjendo (weeral) een ganse match op de bank moest blijven.

_________________
oilsjt, goi alien...


06 Okt 2014, 12:24
Ancien

Lid geworden op: 15 Sep 2008, 19:44
Berichten: 4918
Bericht Re: Eendracht Aalst - KSV Roeselare
anathema76 schreef:
Hugo schreef:
Je moet eerlijk zijn als neutrale supporter zou ik nu momenteel ook niet warm lopen voor ons voetbal.


Allé komaan Hugo, ok we hebben niet gewonnen, maar de tweede helft was toch echt leuk om naar te kijken! Ondanks het puntenverlies ging ik met een tevreden gevoel naar huis hoor... en mijn zoontje van 7 jaar heeft zich ook niet verveeld. Dat is bij andere (saaie) matchen wel eens anders geweest :lol:


:lol:
Oei oei sorry hé mannen als jullie content zijn met het spelniveau geen probleem zenne. :drank:
Miljaarde, ik zal eens mijn ogen moeten laten nakijken. :D

_________________
Iendracht Oiljst "Mannen weten waarom"


06 Okt 2014, 12:42
Vaste Waarde
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 13 Jul 2008, 17:20
Berichten: 1374
Leeftijd: 45
Locatie: hofstade
Bericht Re: Eendracht Aalst - KSV Roeselare
Dries schreef:
borre31 schreef:
Supporters in de h binnenhouden voor een buske supporters van Roeselare .... Ondertussen passeren er mensen van de zittribune gewoon voorbij uwe neus.

Ergste van al was dan nog dat er, eens ge buiten waart, gewoon supporters die in de staantribune van de bezoekers stonden ook in de bredestraat stonden...
Diezelfde waarvoor we dus niet buiten mochten :wadde:


pas op,niks tegen u of alle anderen die in dat vak staan/zitten he , das de eigen keuze, maar heeft er dan echt niemand de "addertjes" gelezen/ontdekt in de lijst van voorwaarden toen hij/zij besliste om in een ander vak te gaan staan? ge zou bekan zeggen , schoon dingen , ge staat daar nu vrijwillig in afzondering...en over de "megasfeer" dat er vanaf nu word gemaakt in da vak maar te zwijgen zeker? amai... da komt daar dus echt niet tot zijn recht.. had het liever toch zoals het was als ik eerlijk mag zijn...samen in de K en niet met ne man of 40 apart gaan staan.


06 Okt 2014, 12:44
Ancien

Lid geworden op: 17 Jan 2007, 8:42
Berichten: 4807
Leeftijd: 44
Locatie: Hofstade
Bericht Re: Eendracht Aalst - KSV Roeselare
Hugo schreef:
anathema76 schreef:
Hugo schreef:
Je moet eerlijk zijn als neutrale supporter zou ik nu momenteel ook niet warm lopen voor ons voetbal.


Allé komaan Hugo, ok we hebben niet gewonnen, maar de tweede helft was toch echt leuk om naar te kijken! Ondanks het puntenverlies ging ik met een tevreden gevoel naar huis hoor... en mijn zoontje van 7 jaar heeft zich ook niet verveeld. Dat is bij andere (saaie) matchen wel eens anders geweest :lol:


:lol:
Oei oei sorry hé mannen als jullie content zijn met het spelniveau geen probleem zenne. :drank:
Miljaarde, ik zal eens mijn ogen moeten laten nakijken. :D


Goh Hugo, ik denk dat het vooral de verwachtingen zijn bij de supporters die gecreërd worden door de stand, eerder dan het spelniveau zelf... Ik zou durven stellen dat het spelpeil zelf redelijk constant is gebleven doorheen de eerste periode - zit beter in elkaar dan vorige jaren, maar op enkele uitzonderingen na, kan je toch ook niet zeggen dat je alles kapotspeelt hé. Dan spelen vorm van de dag, efficiëntie en details een grote rol: in uw eerste matchen scoor je bijna altijd bij uw eerste kans, daar waar de tegenstander hun (grote) mogelijkheden lieten liggen... Denk maar aan de open kans voor Racing Mechelen toen het nog 1-0 stond bijvoorbeeld. En dan speel je veel makkelijker (zeker uit) - wanneer het eerste doelpunt uitblijft en zeker wanneer je achterkomt, dan loopt het allemaal veel stroever, zelfs tegen mindere goden... Duurde de match tegen Zaventem nog 5 minuten langer, verloor je daar ook nog 2 punten...

Tegen Antwerp had het al fout kunnen aflopen en in de andere matchen die je tot hiertoe punten laat liggen kom je, behalve op Woluwe, telkens op achterstand... Top 8 lijkt me dan ook gewoon de juiste weergave van de capaciteiten van deze kern - als alles meezit, kan je meedingen voor een eindrondeticket, maar er zitten toch nog iets te veel probleempjes in de ploeg om meer te ambiëren denk ik. Kijk tegen wie we vooral de punten laten: ploegen die in principe aan ons gewaagd zijn maar waarbij we zelf het spel moeten maken thuis... En waar pakken we het merendeel van de punten: bij diezelfde gelijkwaardige (of zelfs mindere) ploegen die evenveel problemen hebben met het spel te maken... Zaventem en Dessel staan niks voor niks onderaan...

Dus een redelijk gemiddeld parcours waardoor je vooral bovenin blijft meedraaien omdat ook de andere resultaten altijd onvoorspelbaar blijven... Als je bijvoorbeeld de voorlopige eindstanden van Chris hoorde bij het laatste fluitsignaal gisteren en je ziet uiteindelijk de echte eindresultaten op Teletekst, zie je hoe onvoorspelbaar de reeks is... En soms slaat het mee, soms weer niet...

Ben wel benieuwd wat we in de tweede periode gaan doen want buiten Geel komen we uit tegen ploegen die momenteel in een goeie flow zitten (Lommel, Virton, Bergen, OHL) of die ons niet liggen (Tubize thuis en Seraing uit)... Eens die matchen achter de rug zijn wordt onze jaarlijkse dip meestal ingezet, dus echt curieus hoe we die gaan afwenden...


06 Okt 2014, 14:06
Ancien

Lid geworden op: 10 Sep 2009, 18:37
Berichten: 4815
Locatie: oilsjt
Bericht Re: Eendracht Aalst - KSV Roeselare
Ne keer winnen met een goal of 3 verschil, da zou ne keer deugd doen...

_________________
oilsjt, goi alien...


06 Okt 2014, 16:00
forumlegende

Lid geworden op: 09 Jul 2013, 11:34
Berichten: 3149
Bericht Re: Eendracht Aalst - KSV Roeselare
Hugo schreef:
Eerste speelhelft was echt klotevoetbal, tweede helft was een stuk beter mede door de goede invalbeurt van Shkodra, maar alles bijeen toch weer een teleurstellende thuiswedstrijd.
Ik denk dat deze groep niet veel beter kan en een plaats bij de eerste acht het hoogst haalbare zal zijn of kan een fitte De Oliveira voor de nodige kwaliteitsverbetering zorgen, want Ratko moet nu momenteel veel teveel werk verzetten en heeft een klasbak naast hem nodig.
Je moet eerlijk zijn als neutrale supporter zou ik nu momenteel ook niet warm lopen voor ons voetbal.
Amaai, toch weer een klassegoal van De Neve, hopelijk geraken we die niet kwijt tijdens de winterstop, weet iemand hoelang die zijn contract loopt, anders openbreken zou ik zeggen.
Het is toch wel raar dat ze in thuiswedstrijden tegen de mindere goden geen twee speelhelften kunnen dominant spelen, beginnen ze te voorzichtig (één spits) of is dit toeval?
Enfin, nu maar de drie punten gaan pakken bij de zotten van Geel. :D


"weer een teleurstellende wedstrijd"? vind ik er eerlijk gezegd zwaar over.

eerste 30 min was misschien niet sprankelend, maar wat ik nadien zag heb ik vorig jaar totaal niet gezien. En dan bedoel ik alles bij elkaar.

ik zag een Eendracht, dat Roeselare de tweede helft met de rug tegen de muur heeft gezet en kansen afdwong. Ok er gaat er geen enkele in, maar chapeau voor het geleverde spel.

Ontgoocheld over het resulaat, maar het geleverde spel? Ik in ieder geval niet. En de mensen die mij kennen weten dat ik nogal eens kritisch durf zijn...

_________________
"Denk bij iedere afdruk aan het milieu..."
"Negativisme zit in de genen..."


06 Okt 2014, 17:54
Vaste Waarde

Lid geworden op: 01 Jul 2009, 12:50
Berichten: 1350
Bericht Re: Eendracht Aalst - KSV Roeselare
El Corredor (Light) schreef:
Hugo schreef:
Eerste speelhelft was echt klotevoetbal, tweede helft was een stuk beter mede door de goede invalbeurt van Shkodra, maar alles bijeen toch weer een teleurstellende thuiswedstrijd.
Ik denk dat deze groep niet veel beter kan en een plaats bij de eerste acht het hoogst haalbare zal zijn of kan een fitte De Oliveira voor de nodige kwaliteitsverbetering zorgen, want Ratko moet nu momenteel veel teveel werk verzetten en heeft een klasbak naast hem nodig.
Je moet eerlijk zijn als neutrale supporter zou ik nu momenteel ook niet warm lopen voor ons voetbal.
Amaai, toch weer een klassegoal van De Neve, hopelijk geraken we die niet kwijt tijdens de winterstop, weet iemand hoelang die zijn contract loopt, anders openbreken zou ik zeggen.
Het is toch wel raar dat ze in thuiswedstrijden tegen de mindere goden geen twee speelhelften kunnen dominant spelen, beginnen ze te voorzichtig (één spits) of is dit toeval?
Enfin, nu maar de drie punten gaan pakken bij de zotten van Geel. :D


"weer een teleurstellende wedstrijd"? vind ik er eerlijk gezegd zwaar over.

eerste 30 min was misschien niet sprankelend, maar wat ik nadien zag heb ik vorig jaar totaal niet gezien. En dan bedoel ik alles bij elkaar.

ik zag een Eendracht, dat Roeselare de tweede helft met de rug tegen de muur heeft gezet en kansen afdwong. Ok er gaat er geen enkele in, maar chapeau voor het geleverde spel.

Ontgoocheld over het resulaat, maar het geleverde spel? Ik in ieder geval niet. En de mensen die mij kennen weten dat ik nogal eens kritisch durf zijn...

Volledig akkoord met El Corredor.
Ik heb gisteren na de match van de hulptrainer ook gehoord dat De Oliveira deze week de trainingen hervat en dat hij heel gretig is om te spelen. Dat belooft. Met hem erbij gisteren, had er waarschijnlijk een doelpunt meer in gezeten in de sterke tweede helft.


06 Okt 2014, 18:06
forumlegende

Lid geworden op: 07 Mei 2008, 10:08
Berichten: 2949
Bericht Re: Eendracht Aalst - KSV Roeselare
supersossis schreef:
Dries schreef:
borre31 schreef:
Supporters in de h binnenhouden voor een buske supporters van Roeselare .... Ondertussen passeren er mensen van de zittribune gewoon voorbij uwe neus.

Ergste van al was dan nog dat er, eens ge buiten waart, gewoon supporters die in de staantribune van de bezoekers stonden ook in de bredestraat stonden...
Diezelfde waarvoor we dus niet buiten mochten :wadde:


pas op,niks tegen u of alle anderen die in dat vak staan/zitten he , das de eigen keuze, maar heeft er dan echt niemand de "addertjes" gelezen/ontdekt in de lijst van voorwaarden toen hij/zij besliste om in een ander vak te gaan staan? ge zou bekan zeggen , schoon dingen , ge staat daar nu vrijwillig in afzondering...en over de "megasfeer" dat er vanaf nu word gemaakt in da vak maar te zwijgen zeker? amai... da komt daar dus echt niet tot zijn recht.. had het liever toch zoals het was als ik eerlijk mag zijn...samen in de K en niet met ne man of 40 apart gaan staan.


Ge hebt gelijk dat dit van in 't begin geweten was dat we na de match niet buiten mochten tot wanneer de bezoekers den bus op zijn. Ik begrijp niet goed waarom daar zo 'n spel van gemaakt wordt. De kantine boven is open, en ge zijt supersnel en gralek vrienjelek bediend. Gewoon na de match nog een pintje drinken in de kantin en de poorten staan open tegen da ge beneden zijt + ge steunt er uw club nog mee ook.

Wat de sfeer betreft: ipv dat den H vedrom komt naar de K, zou de rest die nu nog in de K staat hun abbo kunnen ruilen voor den H. 't Is maar hoe ge 't bekijkt hé ;)

_________________
Iendracht forever mor fusie never!


07 Okt 2014, 9:44
Nationale Ploeg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 14 Apr 2011, 11:42
Berichten: 2415
Leeftijd: 69
Locatie: Pitsidia - Kreta
Bericht Re: Eendracht Aalst - KSV Roeselare
nu nog een domme vraag: als ge in de H zit en/of staat, ziet ge dan iets van wat er aan de overkant gebeurt ?
lijkt me hoogst onwaarschijnlijk. :wadde:

_________________
s(o)up soert and cinema since 1966


07 Okt 2014, 12:02
forumlegende
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 02 Nov 2006, 17:39
Berichten: 3487
Leeftijd: 33
WLM: forzaiendracht@hotmail.com
Bericht Re: Eendracht Aalst - KSV Roeselare
zwetzat schreef:
nu nog een domme vraag: als ge in de H zit en/of staat, ziet ge dan iets van wat er aan de overkant gebeurt ?
lijkt me hoogst onwaarschijnlijk. :wadde:

Valt relatief goed mee eigenlijk (y)

_________________
Iendracht forever, Fusie NEVER!!!!


07 Okt 2014, 12:13
onderstaande foto te bekijken op eigen risico
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 20 Mei 2008, 12:49
Berichten: 10006
Leeftijd: 66
Locatie: Aalst
Bericht Re: Eendracht Aalst - KSV Roeselare
zwetzat schreef:
nu nog een domme vraag: als ge in de H zit en/of staat, ziet ge dan iets van wat er aan de overkant gebeurt ?
lijkt me hoogst onwaarschijnlijk. :wadde:


Zaterdag match in Geel daar staan alle supporters achter de goal zoals in de H thuis ...
Valt degelijk mee en halve wedstrijd dat eigen spelers naar jou toekomen !!

_________________
Century game 22 juni 2019


07 Okt 2014, 13:22
forumlegende
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 11 Feb 2006, 20:18
Berichten: 2858
Locatie: Erembodegem aan den denjer
Bericht Re: Eendracht Aalst - KSV Roeselare
zwetzat schreef:
nu nog een domme vraag: als ge in de H zit en/of staat, ziet ge dan iets van wat er aan de overkant gebeurt ?
lijkt me hoogst onwaarschijnlijk. :wadde:

Valt zeer goed mee, vind ik


07 Okt 2014, 13:31
Nationale Ploeg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 14 Apr 2011, 11:42
Berichten: 2415
Leeftijd: 69
Locatie: Pitsidia - Kreta
Bericht Re: Eendracht Aalst - KSV Roeselare
uit de antwoorden blijkt dat het "redelijk" meevalt, da zicht, tja ... :?

_________________
s(o)up soert and cinema since 1966


07 Okt 2014, 13:49
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 64 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 4 5


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 43 gasten




Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
webdesign aalst