Eendracht Aalst - Tubize - Pagina 3 | Iendracht.be Forum
forum eendracht aalst



Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 44 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3
 Eendracht Aalst - Tubize 
Auteur Bericht
forumlegende

Lid geworden op: 09 Jul 2013, 11:34
Berichten: 3149
Bericht Re: Eendracht Aalst - Tubize
witzwet schreef:
Ik snap toch de kritiek op Kevin Janssens dit seizoen niet. Ik vind die één van onze betere. Voor mij zelfs de speler van de heenronde. Ok, het is gene flankspeler, maar vind hem absoluut bij de betere deze heenronde.

Ook eens een ander punt. Onze keeper. Haalt toch ook het niveau niet dat we van hem gewoon zijn. Die eerste goal van Tubeke, zijn positie? da was nu toch geen wereldgoal hè...


ik deel volledig jouw mening zowel wat Janssens als VDN betreft.

Janssens inderdaad een prima heenronde tot hiertoe. En de eerste tegengoal vond ik van Filipovic ook niet bijster goed verdedigd.

_________________
"Denk bij iedere afdruk aan het milieu..."
"Negativisme zit in de genen..."


16 Nov 2014, 12:24
Vaste Waarde

Lid geworden op: 31 Mei 2011, 21:58
Berichten: 1005
Bericht Re: Eendracht Aalst - Tubize
iendrachter schreef:
witzwet schreef:
Ik snap toch de kritiek op Kevin Janssens dit seizoen niet. Ik vind die één van onze betere. Voor mij zelfs de speler van de heenronde. Ok, het is gene flankspeler, maar vind hem absoluut bij de betere deze heenronde.

Ook eens een ander punt. Onze keeper. Haalt toch ook het niveau niet dat we van hem gewoon zijn. Die eerste goal van Tubeke, zijn positie? da was nu toch geen wereldgoal hè...


Ik vind Kevin Janssens zeker ook goed dit seizoen maar gisteren was het toch zwak, wel veel inzet.
VDN is idd aan een minder seizoen bezig, was vorige seizoenen vaak de puntenpakker maar dit jaar laat die toch af en toe eens ne steek vallen, ik snap dan ook niet goed waarom Kempeneer zelfs in de beker eens zijn kans niet kreeg, waarom moet je dan zo een goeie 2de doelman hebben?


Dat snap ik ook totaal niet, en getuigt zelfs van zwaar amateurisme bij zowel de sportieve als de technische staf..
Tenzij Kempeneer hier voor peanuts op de bank komt zitten is die transfer ronduit belachelijk te noemen.
Als je ziet wat voor een zootje ongeregeld we als veldspelers in die verdediging hebben staan, hadden ze hun centen veel beter besteed aan een defitge back of CV…. :cool:


16 Nov 2014, 13:39
Ancien

Lid geworden op: 15 Sep 2008, 19:44
Berichten: 4918
Bericht Re: Eendracht Aalst - Tubize
De verdediging is niet top maar wat gezegd van het middenveld gisteren, er liepen daar serieus wat toeristen rond.
De Cuyper vond ik de eerste helft heel sterk spelen, verder is Van Simpsen tot hiertoe zeker onze beste aankoop.
Wat de doelman betreft, de eerste helft behoede hij ons reeds van achterstand met een wonderbaarlijke reflex, zijn zwakste punt is het uitkomen, maar als hij perfect was speelde hij al lang niet meer voor den Iendracht, om nu de vinger te wijzen naar VDN is er wel wat over mijn gedacht.
Hopelijk mogen ze en hebben ze nog de middelen om een extra verdediger aan te werven, we zullen wel zien, volgende maand zullen we iets wijzer zijn wat de toekomst betreft.

_________________
Iendracht Oiljst "Mannen weten waarom"


16 Nov 2014, 14:13
forumlegende

Lid geworden op: 09 Jul 2013, 11:34
Berichten: 3149
Bericht Re: Eendracht Aalst - Tubize
Hugo schreef:
De verdediging is niet top maar wat gezegd van het middenveld gisteren, er liepen daar serieus wat toeristen rond.
De Cuyper vond ik de eerste helft heel sterk spelen, verder is Van Simpsen tot hiertoe zeker onze beste aankoop.
Wat de doelman betreft, de eerste helft behoede hij ons reeds van achterstand met een wonderbaarlijke reflex, zijn zwakste punt is het uitkomen, maar als hij perfect was speelde hij al lang niet meer voor den Iendracht, om nu de vinger te wijzen naar VDN is er wel wat over mijn gedacht.
Hopelijk mogen ze en hebben ze nog de middelen om een extra verdediger aan te werven, we zullen wel zien, volgende maand zullen we iets wijzer zijn wat de toekomst betreft.


Als er 1 ding is waar vdn ijzersterk in is, dan is het uitkomen en 1 tegen 1 situaties...

_________________
"Denk bij iedere afdruk aan het milieu..."
"Negativisme zit in de genen..."


16 Nov 2014, 14:42
Miniem

Lid geworden op: 28 Mei 2008, 9:35
Berichten: 57
Bericht Re: Eendracht Aalst - Tubize
Als sommige Kevin Janssens 1 van onze betere van de ganse heenronde vinden...
Dan weten we direct ook ons probleem...

:love:


16 Nov 2014, 14:43
forumlegende

Lid geworden op: 23 Jun 2005, 22:27
Berichten: 3019
Bericht Re: Eendracht Aalst - Tubize
blacky schreef:
Als sommige Kevin Janssens 1 van onze betere van de ganse heenronde vinden...
Dan weten we direct ook ons probleem...

:love:


Ja, er zit geen enkelen in de ganse kern die kan voetballen!


16 Nov 2014, 15:49
Miniem

Lid geworden op: 28 Mei 2008, 9:35
Berichten: 57
Bericht Re: Eendracht Aalst - Tubize
Goed gezien Jean


16 Nov 2014, 15:51
Nationale Ploeg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 14 Apr 2011, 11:42
Berichten: 2415
Leeftijd: 69
Locatie: Pitsidia - Kreta
Bericht Re: Eendracht Aalst - Tubize
:zzz: (n)

_________________
s(o)up soert and cinema since 1966


16 Nov 2014, 17:27
forumlegende

Lid geworden op: 09 Jul 2013, 11:34
Berichten: 3149
Bericht Re: Eendracht Aalst - Tubize
blacky schreef:
Als sommige Kevin Janssens 1 van onze betere van de ganse heenronde vinden...
Dan weten we direct ook ons probleem...

:love:


vind ik nogal makkelijke kritiek eigenlijk. K. Janssens is gewoon goed, ook al was hij dat vorig jaar niet.

Ik vind den brol die vanachter en centraal op het midden staat eigenlijk veel erger dit seizoen.

_________________
"Denk bij iedere afdruk aan het milieu..."
"Negativisme zit in de genen..."


16 Nov 2014, 17:40
forumlegende

Lid geworden op: 23 Mei 2005, 18:07
Berichten: 2523
Bericht Re: Eendracht Aalst - Tubize
iendrachter schreef:
We speelden gisteren dan ook met grotendeels dezelfde ploeg van vorig jaar, buiten Vansimpsen dan (die trouwens de betere versie is van Glouftsis en wel kan voetballen) en De Oliveira.
Moeten we dan eigenlijk verschieten dat het spelbeeld terug hetzelfde begint te worden dan vorig seizoen?
Philippe Janssens is zeker een versterking maar was de laatste wedstrijden ook niet goed.
Van Acker had in het het begin van het seizoen de verdediging wat op punt gekregen dacht ik, maar van ezels kunt ge geen koerspaarden maken, en de laatste matchen zijn er telkens spelers die blunderen en daar sta je als trainer machteloos tegen.
Ik heb net de beelden eens bekeken,de 2de goal van Tubize is ook weer ne cadeau, die speler kan hem gewoon tussen Flippo en Bogaerts binnenkoppen, 1ste goal proper afgewerkt maar vooral toch zeer zwak verdedigd van Flippo, al kunnen we hem moeilijks iets verwijten.
Die nr 9 van Tubize dat is een voorlijn op zijn eigen, zeer goede speler.


Diané speelde nog een paar jaar voor PSG en haalde 8 interlands bij Ivoorkust. Wist je dat er dertig profspelers onder contract liggen bij Tubize? Op het veld vond ik beide ploegen aan elkaar gewaagd. Een gelijkspel was in mijn ogen een correcte uitslag.


17 Nov 2014, 13:38
forumlegende

Lid geworden op: 07 Mei 2008, 10:08
Berichten: 2954
Bericht Re: Eendracht Aalst - Tubize
Los van een gammele verdediging hebben we ook gene linksmidden/linksvoor.
De Cuyper houdt het spel goed breed op rechts waardoor er ruimte kan ontstaan.
Maar dan zie je dat er op linksmidden niemand staat zodat de volledige verdediging van Tubeke kan opschuiven naar 't center en naar rechts waardoor de ruimte ook daar klein wordt.

janssens kroop altijd naar binnen. In die mate zelfs dat Van Belle bij het uitverdedigen altijd maar 2 keuzes had: den bal naar voren keilen OF centraal spelen. Langs de flank op links meegeven kon niet, want er liep niemand.

Zoals gezegd, 't Is nie Janssens zijn plek, maar als ge door de trainer op die plaats gepostuleerd wordt, moet je daar blijven. Iemand op gelet hoe Tubeke speelde? Altijd het spel heel breed houden zodat ze telkens wel een afspeelpunt vonden en er ruimte tussen onze spelers ontstond.

De Cuyper en Martin zijn voor op rechts. Shkodra, Van Damme en Jansens en Jansens zijn allemaal centrale spelers. Iemand een idee wie je dan best op links plaatst?

Wat de match betreft: gelijk spel leek mij terechte uitslag maar als iemand moest winnen was het wel Tubeke. Eerste helft nog vrij leuk voetbal gezien, 't ging goed op en af.

_________________
Iendracht forever mor fusie never!


17 Nov 2014, 13:52
Ancien

Lid geworden op: 17 Jan 2007, 8:42
Berichten: 4807
Leeftijd: 44
Locatie: Hofstade
Bericht Re: Eendracht Aalst - Tubize
Timoilsjt schreef:
Los van een gammele verdediging hebben we ook gene linksmidden/linksvoor.
De Cuyper houdt het spel goed breed op rechts waardoor er ruimte kan ontstaan.
Maar dan zie je dat er op linksmidden niemand staat zodat de volledige verdediging van Tubeke kan opschuiven naar 't center en naar rechts waardoor de ruimte ook daar klein wordt.

janssens kroop altijd naar binnen. In die mate zelfs dat Van Belle bij het uitverdedigen altijd maar 2 keuzes had: den bal naar voren keilen OF centraal spelen. Langs de flank op links meegeven kon niet, want er liep niemand.

Zoals gezegd, 't Is nie Janssens zijn plek, maar als ge door de trainer op die plaats gepostuleerd wordt, moet je daar blijven. Iemand op gelet hoe Tubeke speelde? Altijd het spel heel breed houden zodat ze telkens wel een afspeelpunt vonden en er ruimte tussen onze spelers ontstond.

De Cuyper en Martin zijn voor op rechts. Shkodra, Van Damme en Jansens en Jansens zijn allemaal centrale spelers. Iemand een idee wie je dan best op links plaatst?

Wat de match betreft: gelijk spel leek mij terechte uitslag maar als iemand moest winnen was het wel Tubeke. Eerste helft nog vrij leuk voetbal gezien, 't ging goed op en af.


Goh, in principe zou je Martin op middenlinks kunnen zetten want speelde daar tot op heden ook zijn beste matchen in het Eendrachtshirt... Hoewel hij ook rechtsvoetig is, houdt hij veelal wel het veld goed breed en zoekt hij regelmatig de diepte op. Zie in hem eerder linkerflank dan alternatief voor de rechterkant. Kan op links ook zijn momenten kiezen om naar binnen te komen en dan op doel te besluiten... Alleen is de Martin die hier ooit binnenkwam, al een tijd uit beeld verdwenen... Bovendien is K. Janssens tot hiertoe aan een degelijk seizoen bezig, dus ja...

Het "gebrek" dat K. Janssens op de flank heeft (en Donjet ook op de rechterflank) kon bij de seizoensstart nog weggemoffeld worden - meer zelfs: RVA zette zijn backs (Smet en Van Belle) ook wat hoger waardoor dat naar binnen trekken niet altijd een probleem gaf. Het feit dat de tegenstanders de ruimte in hun rug niet afstraften, creërde een iets te positief gevoel... Mij lijkt het dus ook echt wel een opdracht van RVA naar K. Janssens toe om een "gat" te laten op links - waarschijnlijk om Van Belle over hem te laten komen of anderzijds om een van de twee spitsen laten uit te zakken naar die ruimte... Alleen komt dat er ook niet uit. Op rechts stelt zich hetzelfde probleem als Tjendo er niet bijloopt. En dan loopt de persoonskeuze ook wat mank soms vind ik bij de onbeschikbaarheid van Mike: als je Shkodra op rechts zet als flankmiddenvelder, moet je met De Greef achter hem spelen. Alleen speelde dan meestal Lievens die nauwelijks mee naar voor trekt via de flank... Nu speelde Tjendo en startte De Greef als rechtsback, die dus nauwelijks initiatief mag nemen vanuit zijn backpositie omdat Tjendo sowieso al aanvallend is ingesteld... Bovendien trek je uw centraal duo - waar je toch bij aanvang van het seizoen had voor gekozen - al een paar keer uit elkaar omdat je geen weg weet met uw rechtsbackpositie... En dat is toch altijd aanpassen voor de rest van het team...

Nu de frisheid bij het merendeel van de spelers weg is, komen daarnaast de gebreken gewoon weer nadrukkelijker in beeld...

Vergeet ook niet dat de laatste matchen met de terugkeer van De Oliveira er met een andere veldbezetting wordt gespeeld. Iets opportunistischer misschien wel maar met een extra aanvaller in de ploeg, verlies je sowieso duelkracht op het midden - werk dat gecompenseerd moet worden door vooral Van Damme en De Neve waardoor die laatste ook wegzakt... En werk dat ook opgeknapt moet worden door uw andere middenvelders waardoor beide Janssens, Shkodra, enz. te veel energie kwijt geraken om vooraan nog potten te breken. Bovendien heb je - zoals ik eerder al aangaf - volgens mij ook niet de juiste spelers in de kern om zo'n spitsenduo te laten renderen... Je hebt immers niet die lopende, pure centrale middenvelder, een echte 8, die de mayonaise kan verzorgen tussen uw 2 aanvallers en uw verdedigend compartiment... Met Rodrigo heb je een spits die de bal wil voelen en dus heel vaak in de bal komt - probleem is dat buiten Tjendo, ook al uw middenvelders zo het liefst spelen... Dus geen lopende mensen die zonder bal de ruimte zoeken en in balverlies te weinig recupererend vermogen... Daarnaast ook allemaal profielen die - ook al komt het er niet uit - allemaal pretenderen dat ze het van het voetballende/technische moeten hebben... En dus geen fysieke eigenschappen als kracht, snelheid, enz. die je in de strijd kan werpen als het via de normale weg niet lukt...

Het bovenstaande allemaal in acht genomen, was mijn verbazing ook heel groot over de startopstelling tegen Tubize: platte 4 achteraan, Tjendo op de flank, De Neve als controlleur, twee normaliter louter aanvallend denkende middenvelders + 2 spitsen... Dan moet je uw aanvallend overwicht op papier heel snel omzetten in doelpunten want je ziet zo dat er een onevenwicht zit...

Ik blijf bij mijn standpunt uit de voorbereiding: er moeten keuzes gemaakt worden over het samen functioneren van de 2 Janssens en Shkodra in een team... Daarnaast is het aantrekken van Rodrigo nog een complicerende factor geworden op dat gebied... Om de vergelijking te maken met de kampioenenploeg uit derde: uw kopie van Depoitre-Moreels kan werken met Vansimpsen en Rodrigo maar dan moet je een hele goeie Verheyden-figuur lopen hebben... De enige die ik daartoe in staat acht, is Philippe Janssens maar of hij de frisheid/motor heeft om die rol te vervullen, daar vrees ik wat voor - zeker om die rol een heel seizoen lang te vervullen...


17 Nov 2014, 14:51
onderstaande foto te bekijken op eigen risico

Lid geworden op: 15 Mei 2005, 15:25
Berichten: 13160
Leeftijd: 38
Locatie: Hofstade
Website: http://www.iendracht.be
Bericht Re: Eendracht Aalst - Tubize
El Corredor (Light) schreef:
witzwet schreef:
Ik snap toch de kritiek op Kevin Janssens dit seizoen niet. Ik vind die één van onze betere. Voor mij zelfs de speler van de heenronde. Ok, het is gene flankspeler, maar vind hem absoluut bij de betere deze heenronde.

Ook eens een ander punt. Onze keeper. Haalt toch ook het niveau niet dat we van hem gewoon zijn. Die eerste goal van Tubeke, zijn positie? da was nu toch geen wereldgoal hè...


ik deel volledig jouw mening zowel wat Janssens als VDN betreft.

Janssens inderdaad een prima heenronde tot hiertoe. En de eerste tegengoal vond ik van Filipovic ook niet bijster goed verdedigd.

Janssens gisteren minder, maar vooral het samenspel met Van Belle lukt dit seizoen TOTAAL niet.
Wat er met die laatste scheelt, ik weet het niet maar die is altijd zo ongelukkig in zijn spel dit seizoen. En we weten nochtans dat het bij hem niet aan onkunde kan liggen.

De doelpunten waren allemaal lachtertjes eigenlijk, eerst en vooral niets van druk uit het middenveld om te paslijnen/looplijnen af te schermen waardoor er bal op bal achter onze verdediging kon worden gelegd. En daar dan nog eens ongelukkige dekking bij ook. Ik denk dat bij de eerste Flippo op zijn verkeerde been staat en daardoor zijn man moet laten lopen (moest eerst nog indraaien). Heeft datzelfde probleem ook bij die bal die hij nog voor de lijn kan keren. Bogaerts had dat in de 2de helft op zijn beurt ook voor. Vond het een bizarre keuze om ver van die spitsen af te dekken. Ik kan mij moeilijk voorstellen dat die 3de goal bijvoorbeeld kan vallen als er vanuit de ploeg beslist wordt van die mannen kort op te vangen. Van dit laatste wil ik wel eens weten of het RVA was die dit gevraagd heeft?

Een verademing om Tjendo nog eens te zien... wel jammer dat er van al zijn acties maar 1 doelpunt voorkomt. Zijn rendement moet omhoog evenals zijn speelminuten. En tot slot inderdaad een goede De Oliveira, kreeg in de 2de helft wat meer ruimte en begon echt lekker te draaien. Hopelijk kan hij de rest nu op sleeptouw nemen nu het wat begint te stokken.

_________________
If you never try, you'll never know


17 Nov 2014, 17:31
forumlegende

Lid geworden op: 09 Jul 2013, 11:34
Berichten: 3149
Bericht Re: Eendracht Aalst - Tubize
Wat voor Filipovic en Bogaerts dan weer pleit, is inderdaad het feit dat er vanuit het middenveld 0 druk op de bal was, waardoor ze dienen negen/neger makkelijk konden aanspelen.

En De Greef en Van Belle op de backs is ook aanvallend natuurlijk. Het zijn twee voetballers, maar dat komt het positionele niet ten goede natuurlijk.

_________________
"Denk bij iedere afdruk aan het milieu..."
"Negativisme zit in de genen..."


17 Nov 2014, 19:05
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 44 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 22 gasten




Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
webdesign aalst