E. Aalst - SK Londerzeel | Iendracht.be Forum
forum eendracht aalst



Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 53 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 4
 E. Aalst - SK Londerzeel 
Auteur Bericht
forumlegende

Lid geworden op: 09 Jul 2013, 11:34
Berichten: 3149
Bericht E. Aalst - SK Londerzeel
Lievens en Van Damme geschorst.

aftrap: 15 u

_________________
"Denk bij iedere afdruk aan het milieu..."
"Negativisme zit in de genen..."


27 Sep 2015, 20:56
Vaste Waarde

Lid geworden op: 11 Okt 2005, 17:41
Berichten: 1259
Bericht Re: E. Aalst - SK Londerzeel
0-5 5* sander van eyk een gebuisde spits door aalst !


27 Sep 2015, 21:19
forumlegende

Lid geworden op: 16 Mei 2005, 22:35
Berichten: 2935
Bericht Re: E. Aalst - SK Londerzeel
Ik zet mijn geld op een gelijkspel.
Een gok van formaat, ik weet het, maar ik heb zo een voorgevoel.


28 Sep 2015, 10:16
Ancien

Lid geworden op: 17 Jan 2007, 8:42
Berichten: 4807
Leeftijd: 44
Locatie: Hofstade
Bericht Re: E. Aalst - SK Londerzeel
Neutralboy schreef:
0-5 5* sander van eyk een gebuisde spits door aalst !


Yep, maar ook door elke trainer bij Aalst en een groot deel van de supporters...


28 Sep 2015, 10:51
Vaste Waarde

Lid geworden op: 16 Mei 2014, 22:51
Berichten: 1388
Bericht Re: E. Aalst - SK Londerzeel
DT schreef:
Neutralboy schreef:
0-5 5* sander van eyk een gebuisde spits door aalst !


Yep, maar ook door elke trainer bij Aalst en een groot deel van de supporters...


Naar mijn gevoel krijgen jonge spitsen veel te weinig respijt en tijd om zich te ontwikkelen bij Eendracht Aalst, al zeker van de supporters.

Het lijstje is lang: Van Eyk, Vandewalle, Nelis, Van Belle, Van Der Hoeven, Lapage, Koulibaly, ...

Die mannen zijn 18 à 20 jaar, komen piepen aan de deur van de eerste ploeg, en het zouden al direct vlotscorende spitsen moeten zijn. Maar nee, het zijn allemaal sukkelaars, ze kunnen het niveau van eerste provinciale nog niet aan, ... Iedereen zou nochtans moeten weten dat je als opkomende spits één à twee jaar nodig hebt om fysiek, positioneel, speltechnisch, qua automatismen, ... nodig hebt om rendement te behalen.


28 Sep 2015, 11:15
Ancien

Lid geworden op: 17 Jan 2007, 8:42
Berichten: 4807
Leeftijd: 44
Locatie: Hofstade
Bericht Re: E. Aalst - SK Londerzeel
filip.dhose schreef:
DT schreef:
Neutralboy schreef:
0-5 5* sander van eyk een gebuisde spits door aalst !


Yep, maar ook door elke trainer bij Aalst en een groot deel van de supporters...


Naar mijn gevoel krijgen jonge spitsen veel te weinig respijt en tijd om zich te ontwikkelen bij Eendracht Aalst, al zeker van de supporters.

Het lijstje is lang: Van Eyk, Vandewalle, Nelis, Van Belle, Van Der Hoeven, Lapage, Koulibaly, ...

Die mannen zijn 18 à 20 jaar, komen piepen aan de deur van de eerste ploeg, en het zouden al direct vlotscorende spitsen moeten zijn. Maar nee, het zijn allemaal sukkelaars, ze kunnen het niveau van eerste provinciale nog niet aan, ... Iedereen zou nochtans moeten weten dat je als opkomende spits één à twee jaar nodig hebt om fysiek, positioneel, speltechnisch, qua automatismen, ... nodig hebt om rendement te behalen.


Goh, is gewoon gebrek aan visie hoe de jeugd ergens te brengen en is niet alleen zo bij de spitspositie... Het is hier - zoals bij meer ploegen wel het geval is - te vaak alles of niks. Vaak duurt het jaren vooraleer iemand uit de jeugd eens een kans krijgt bij de A-ploeg en plots, omdat het niet anders kan, moet je er dan 5 of 6 overhevelen en moet je er veel te veel ineens brengen.

Heeft ook alles met voetbalidee te maken: toen Van Eyk er inderhaast werd bijgehaald, had je net Glouftsis en Di Gregorio gekocht en waren Martin, Weydisch en De Cuyper ook nieuw. Op nagenoeg de laatste transferdag werd Marijn Vandewalle ook nog aan de kern toegevoegd en had je bij de beloften idd nog Robin Nelis en zelfs Joachim De Block dacht ik. Dan heb je veel keuze aanvallend gezien maar door de band genomen wel heel veel van hetzelfde rondlopen. Bovendien wordt er verwacht bij Aalst dat je meteen uw kans pakt als ze zich aandient...

Wat Van Eyk zelf betreft: fantastische spits als je hem kan aanspelen waarvoor hij is gemaakt - pivot die ballen van de flank nodig heeft en in de zestien ook bij corners gevaarlijk is. Toen hij hier zat, zaten we een reeks hoger (niet onderschatten) en kwam hij eigenlijk net piepen. Bovendien spelen wij al jaren niet met echte flanken en worden diepe spitsen gewoon van achteruit met lange, trage ballen aangespeeld... Ook onze corners beho(o)r(d)en niet tot de top om het heel braaf uit te drukken. M.a.w. Sander had hier nooit kunnen doen wat hij eerst bij Dender en daarna bij Londerzeel kon/kan. Had bij ons niet die status dat hij de man is waarop het systeem kon afgesteld worden... Bij Dender en zeker bij Londerzeel had hij dat wel en had je ook de spelers voor handen die hem beter konden maken.

Aalst is nu eenmaal een club/ploeg waarbij de "10" een positie is waar alles zou moeten om draaien en dat blijft er ingebakken zitten. Zie je tijdens elk aankoopbeleid van de laatste jaren: Troch, Wouter Moreels, Ewen Verheyden, Alex Di Gregorio, Kevin Janssens, Donjet Shkodra, Philippe Janssens... Alles eerst op de tien en dan zien we wel, terwijl het veel eenvoudiger kan...


28 Sep 2015, 11:52
forumlegende

Lid geworden op: 09 Jul 2013, 11:34
Berichten: 3149
Bericht Re: E. Aalst - SK Londerzeel
filip.dhose schreef:
DT schreef:
Neutralboy schreef:
0-5 5* sander van eyk een gebuisde spits door aalst !


Yep, maar ook door elke trainer bij Aalst en een groot deel van de supporters...


Naar mijn gevoel krijgen jonge spitsen veel te weinig respijt en tijd om zich te ontwikkelen bij Eendracht Aalst, al zeker van de supporters.

Het lijstje is lang: Van Eyk, Vandewalle, Nelis, Van Belle, Van Der Hoeven, Lapage, Koulibaly, ...

Die mannen zijn 18 à 20 jaar, komen piepen aan de deur van de eerste ploeg, en het zouden al direct vlotscorende spitsen moeten zijn. Maar nee, het zijn allemaal sukkelaars, ze kunnen het niveau van eerste provinciale nog niet aan, ... Iedereen zou nochtans moeten weten dat je als opkomende spits één à twee jaar nodig hebt om fysiek, positioneel, speltechnisch, qua automatismen, ... nodig hebt om rendement te behalen.


allemaal akkoord, maar je vergeet nog het belangrijkste volgens mij: intrinsiek talent.

Van Eyck is de enige die nadien een status heeft opgebouwd van killer in de lagere reeksen. Kwam hier op een moment toen de concurrentie groot was, en liet ook niet altijd een goede indruk bij zijn invalbeurten, al was dat misschien als jonge gast die net komt piepen niet makkelijk.

de rest die je opnoemt zijn allemaal spitsen die momenteel aan lager wal zitten.

Van Belle?
Lapage bank Dender, derde klasse
Nelis: 1e provinciale Rapide Lebbeke
VDH: Zele, vierde klasse
Koulibally zelfs geen ploeg

nu zegt de reeks waarin je speelt niet alles, er lopen in derde en vierde klasse heus wel goeie spelers rond, maar toch iets volgens mij.

_________________
"Denk bij iedere afdruk aan het milieu..."
"Negativisme zit in de genen..."


28 Sep 2015, 13:25
forumlegende

Lid geworden op: 16 Mei 2005, 22:35
Berichten: 2935
Bericht Re: E. Aalst - SK Londerzeel
Van zodra een speler op het plein komt zie je toch meteen of de man iets of wat van talent heeft.
Een Gilles De Bilde indertijd...in het eerste seizoen bij ons was dat ook gene vette, maar je zag dat die gast iets kon, dat die kon voetballen, dat er meer in zat.
Als ik dan in het nog niet zo verre verleden en het heden de Stolpa's en Bokila's bezig zie...het is al ver gekomen dat men iemand prijst omdat hij hard kan lopen. Atletiek is een andere sport eh.


28 Sep 2015, 13:51
Ancien

Lid geworden op: 17 Jan 2007, 8:42
Berichten: 4807
Leeftijd: 44
Locatie: Hofstade
Bericht Re: E. Aalst - SK Londerzeel
El Corredor (Light) schreef:
filip.dhose schreef:
DT schreef:

Yep, maar ook door elke trainer bij Aalst en een groot deel van de supporters...


Naar mijn gevoel krijgen jonge spitsen veel te weinig respijt en tijd om zich te ontwikkelen bij Eendracht Aalst, al zeker van de supporters.

Het lijstje is lang: Van Eyk, Vandewalle, Nelis, Van Belle, Van Der Hoeven, Lapage, Koulibaly, ...

Die mannen zijn 18 à 20 jaar, komen piepen aan de deur van de eerste ploeg, en het zouden al direct vlotscorende spitsen moeten zijn. Maar nee, het zijn allemaal sukkelaars, ze kunnen het niveau van eerste provinciale nog niet aan, ... Iedereen zou nochtans moeten weten dat je als opkomende spits één à twee jaar nodig hebt om fysiek, positioneel, speltechnisch, qua automatismen, ... nodig hebt om rendement te behalen.


allemaal akkoord, maar je vergeet nog het belangrijkste volgens mij: intrinsiek talent.

Van Eyck is de enige die nadien een status heeft opgebouwd van killer in de lagere reeksen. Kwam hier op een moment toen de concurrentie groot was, en liet ook niet altijd een goede indruk bij zijn invalbeurten, al was dat misschien als jonge gast die net komt piepen niet makkelijk.

de rest die je opnoemt zijn allemaal spitsen die momenteel aan lager wal zitten.

Van Belle?
Lapage bank Dender, derde klasse
Nelis: 1e provinciale Rapide Lebbeke
VDH: Zele, vierde klasse
Koulibally zelfs geen ploeg

nu zegt de reeks waarin je speelt niet alles, er lopen in derde en vierde klasse heus wel goeie spelers rond, maar toch iets volgens mij.


Nick speelt bij Heist in tweede... Koulibaly bij RWDM in vierde. Vandewalle bank bij Izegem.


28 Sep 2015, 13:52
forumlegende

Lid geworden op: 16 Mei 2005, 22:35
Berichten: 2935
Bericht Re: E. Aalst - SK Londerzeel
Goeie managers, maar goeie voetballers???


28 Sep 2015, 13:56
Ancien

Lid geworden op: 17 Jan 2007, 8:42
Berichten: 4807
Leeftijd: 44
Locatie: Hofstade
Bericht Re: E. Aalst - SK Londerzeel
tympanum2 schreef:
Goeie managers, maar goeie voetballers???


Die hebben nog veel betere managers, dus zeker niet te betalen... :D


28 Sep 2015, 15:22
Vaste Waarde

Lid geworden op: 01 Jul 2009, 12:50
Berichten: 1350
Bericht Re: E. Aalst - SK Londerzeel
Een andere ex-spits die bij ons weinig krediet heeft gekregen, is Jelle Delie. Jelle Delie scoort al jaren in derde bij Olse Brakel veel doelpunten.


29 Sep 2015, 13:18
Ancien

Lid geworden op: 17 Jan 2007, 8:42
Berichten: 4807
Leeftijd: 44
Locatie: Hofstade
Bericht Re: E. Aalst - SK Londerzeel
parol schreef:
Een andere ex-spits die bij ons weinig krediet heeft gekregen, is Jelle Delie. Jelle Delie scoort al jaren in derde bij Olse Brakel veel doelpunten.


Akkoord, maar ik denk dat het weinig zin heeft om elke spits die hier ooit gezeten heeft, nog eens de revue te laten passeren. Delie is hier binnen komen waaien in een van de slechtst mogelijke periodes ooit, met Dillen als "toptrainer". Die werd later dat jaar vervangen door Vanderhaeghen en die had zijn lijstje (met ondermeer Troch, Moreels en Depoitre erop) met het oog op het komende seizoen al klaar... Laatste uitmatch dat seizoen op Wielsbeke was aan de reacties van de spelers al duidelijk te zien wie er niet zouden blijven (Steurs en Dessaer bijvoorbeeld) of misschien wel zouden blijven maar op wie er niet meer gerekend werd (en Delie behoorde tot die categorie)... Delie zag het wel nog een paar maand aan (zonder te spelen) en vertrok eigenlijk een dikke week voor Bart Van Renterghem hier neerstreek... Misschien jammer omdat BVR Delie had ontdekt en laten debuteren bij Ronse...

Soit, is veel gebleken in onze geschiedenis dat we spitsen hebben gehad die hier niks konden en later wel makkelijk de weg naar het doel vonden (De Langhe bijvoorbeeld) maar dat zijn keuzes die je maakt hé. Bij Lokeren moesten de trainers ook niks weten van Finbogasson en Perbet bijvoorbeeld. Nu zouden ze ook smeken om die gasten weer te hebben... That's part of the game...


29 Sep 2015, 13:43
Freak
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 16 Mei 2005, 11:13
Berichten: 5023
Leeftijd: 40
Locatie: Lede
Bericht Re: E. Aalst - SK Londerzeel
Ondanks mijn abo laat ik, zoals tegen Oudenaarde, de match schieten.
Met het mooie weer dat ze voorspellen, verkies ik terug een tocht met de fiets boven het geklungel van heel EA (bestuur en ploeg).

_________________
22/04/2007 - 17/04/2011


30 Sep 2015, 12:30
Ancien

Lid geworden op: 15 Sep 2008, 19:44
Berichten: 4918
Bericht Re: E. Aalst - SK Londerzeel
Verbechio schreef:
Ondanks mijn abo laat ik, zoals tegen Oudenaarde, de match schieten.
Met het mooie weer dat ze voorspellen, verkies ik terug een tocht met de fiets boven het geklungel van heel EA (bestuur en ploeg).


Groot gelijk en 't is nog graalek gezond, als er eventuele acties komen tegen het sportieve en financiële wanbeleid van ons bestuur wil ik nog eens afkomen richting PC-stadion voor de rest nee merci.

_________________
Iendracht Oiljst "Mannen weten waarom"


30 Sep 2015, 18:57
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 53 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 4


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 92 gasten




Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
webdesign aalst