Sp. Petegem-a/d-Leie - E. Aalst (08/11/2015) - Pagina 4 | Iendracht.be Forum
forum eendracht aalst



Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 88 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 4 5 6
 Sp. Petegem-a/d-Leie - E. Aalst (08/11/2015) 
Auteur Bericht
Nationale Ploeg

Lid geworden op: 11 Apr 2011, 16:19
Berichten: 1888
Bericht Re: Sp. Petegem-a/d-Leie - E. Aalst (08/11/2015)
DT schreef:
tympanum2 schreef:
Naïef zijn is mooi, maar er zijn grenzen...
In Petegem was er een 500 man aanwezig.
Gaan wij dat morgen halen??


Morgen waarschijnlijk wel nog - er zijn er altijd meer die thuis komen kijken dan op verplaatsing... Aangezien er daar "maar" 200 waren, zijn er ook "maar" maximaal 200 die zodanig gedegouteerd kunnen zijn dat ze morgen hun kat sturen... En daar is zeker de helft zo die-hard dat ze alsnog blijven komen, dus denk niet dat het meteen zo'n drastische vaart zal lopen...

Als we echter dezelfde pot voetbal geserveerd krijgen als tegen Deux Acren, Sint-Niklaas en Petegem, dan bekijkt een mens zijn opties natuurlijk... Zeker als je ziet dat de goeie zaken uit het competitiebegin week na week verdwijnen. De wissel Bogaerts / Gayé pakt bijvoorbeeld helemaal niet goed uit... Malick's beste kwaliteiten verliest hij een rij hoger en achteraan ontbreek je ze ook... Ook het teruggrijpen naar een viermansdefensie legt meer problemen bloot dan dat ze oplost... En de trainer zal ook genoopt worden om effectief keuzes te maken ipv alle - op papier - kwaliteitsvolle mannen samen in een ploeg te willen droppen... Zit hier een maand en begint ook al te zagen over de kwaliteit van zijn groep... Teken dan niet als je niet weet welk vlees je in de kuip hebt, zou mijn reactie zijn maar ach.

Als je daarnaast op de beelden van zondag het gebrek aan druk ziet bij de opbouw waaruit die eerste goal valt, dan stel ik me wel vragen. Gans het aanvallend compartiment staat stil en kijkt toe hoe die verdediger die lange bal trapt... Dan kan er door de buitenwacht wel verwezen worden naar de malaise van de club maar als ik dat vergelijk met hoe de spelers van pakweg Tubize, Boussu-Dour en Bergen op het veld verschenen in minstens even moeilijke omstandigheden de laatste jaren, dan stel ik me ook daar toch wel vragen.


heb idd ook mijn bedenkingen. tegen sint niklaas bvb haalt hij er bij een 1-0 voorsprong De Man (speelde linksmid) af voor Bokila (die eerste minuten die positie overnam maar bijna direct nadien targetman ging spelen zonder dat linksmid overgenomen werd waardoor Geenens continu tegenover 2 spelers van sint niklaas kwam te staan (Buyens had dat meteen goed gezien) en waaruit de eerste goal ook valt voor sint niklaas. je kan dan wel op Jelle gaan beginnen, ik vond het tactisch precies niet echt een goeie ingreep... misschien niet eerlijk die conclusie want je weet niet wat de instructies vd trainer waren, maar vind die wissel wel het keerpunt in ons nadeel. enfin, het doet er in deze situatie gewon ook niet echt toe. als het huis dreigt af te branden ga je niet nadenken over een ander verfkleurtje voor in de living of zoiets he.

_________________
may the FORCE be with you.


10 Nov 2015, 12:54
Ancien

Lid geworden op: 17 Jan 2007, 8:42
Berichten: 4807
Leeftijd: 44
Locatie: Hofstade
Bericht Re: Sp. Petegem-a/d-Leie - E. Aalst (08/11/2015)
Still standing ! schreef:
DT schreef:
tympanum2 schreef:
Naïef zijn is mooi, maar er zijn grenzen...
In Petegem was er een 500 man aanwezig.
Gaan wij dat morgen halen??


Morgen waarschijnlijk wel nog - er zijn er altijd meer die thuis komen kijken dan op verplaatsing... Aangezien er daar "maar" 200 waren, zijn er ook "maar" maximaal 200 die zodanig gedegouteerd kunnen zijn dat ze morgen hun kat sturen... En daar is zeker de helft zo die-hard dat ze alsnog blijven komen, dus denk niet dat het meteen zo'n drastische vaart zal lopen...

Als we echter dezelfde pot voetbal geserveerd krijgen als tegen Deux Acren, Sint-Niklaas en Petegem, dan bekijkt een mens zijn opties natuurlijk... Zeker als je ziet dat de goeie zaken uit het competitiebegin week na week verdwijnen. De wissel Bogaerts / Gayé pakt bijvoorbeeld helemaal niet goed uit... Malick's beste kwaliteiten verliest hij een rij hoger en achteraan ontbreek je ze ook... Ook het teruggrijpen naar een viermansdefensie legt meer problemen bloot dan dat ze oplost... En de trainer zal ook genoopt worden om effectief keuzes te maken ipv alle - op papier - kwaliteitsvolle mannen samen in een ploeg te willen droppen... Zit hier een maand en begint ook al te zagen over de kwaliteit van zijn groep... Teken dan niet als je niet weet welk vlees je in de kuip hebt, zou mijn reactie zijn maar ach.

Als je daarnaast op de beelden van zondag het gebrek aan druk ziet bij de opbouw waaruit die eerste goal valt, dan stel ik me wel vragen. Gans het aanvallend compartiment staat stil en kijkt toe hoe die verdediger die lange bal trapt... Dan kan er door de buitenwacht wel verwezen worden naar de malaise van de club maar als ik dat vergelijk met hoe de spelers van pakweg Tubize, Boussu-Dour en Bergen op het veld verschenen in minstens even moeilijke omstandigheden de laatste jaren, dan stel ik me ook daar toch wel vragen.


heb idd ook mijn bedenkingen. tegen sint niklaas bvb haalt hij er bij een 1-0 voorsprong De Man (speelde linksmid) af voor Bokila (die eerste minuten die positie overnam maar bijna direct nadien targetman ging spelen zonder dat linksmid overgenomen werd waardoor Geenens continu tegenover 2 spelers van sint niklaas kwam te staan (Buyens had dat meteen goed gezien) en waaruit de eerste goal ook valt voor sint niklaas. je kan dan wel op Jelle gaan beginnen, ik vond het tactisch precies niet echt een goeie ingreep... misschien niet eerlijk die conclusie want je weet niet wat de instructies vd trainer waren, maar vind die wissel wel het keerpunt in ons nadeel. enfin, het doet er in deze situatie gewon ook niet echt toe. als het huis dreigt af te branden ga je niet nadenken over een ander verfkleurtje voor in de living of zoiets he.


Dat laatste klopt volledig, maar als het uw huis is, ga je er zelf geen extra benzine op gieten toch? En daar vind ik toch dat er iets te veel naar excuses wordt gezocht meteen. Ik schrik bijvoorbeeld als ik de voorbeschouwing van de trainer op de match van Petegem zie inzake het extra-sportieve wanneer die man een maand geleden met een brede smile voor de camera zegt dat hij weet heeft van al die perikelen en dat hij die uitdaging er dan graag bijneemt... Als je na 1 maand dan al compleet andere uitspraken doet, dan kan ik mij voorstellen dat er meteen een paar spelers ook onbewust zoiets hebben van - lap, het is weer van da... En dat bedoel ik met de vergelijking met een Tubize, Boussu, enz. Die speelden gewoon om zich te tonen met het oog op volgende seizoenen. Bij ons heb ik vaak het gevoel dat spelers heel blij zijn hier te zitten, zeker als het goed gaat, en als de extrasportieve perikelen de kop op steken, hier gek genoeg ook willen blijven omdat ze dan meteen een excuus hebben om slechter te gaan spelen... Want ja: de supporters begrijpen dat wel dat we minder zin hebben als we niet betaald worden... Voor alle duidelijkheid: ik zeg niet dat spelers geen reden tot klagen hebben als ze niet betaald worden, maar volgens wat ik hoor zijn ze allemaal correct betaald tot nu toe en dan verwacht ik wel dat de volledige concentratie er ook is... En niet zo van: de geruchten steken weer de kop op, binnen een maand is het weer zover, dus is het logisch dat dat mijn prestaties van nu al gaat beïnvloeden want het dreigt hier fout te gaan lopen..

Moet het helaas herhalen, maar aan de eerste minuut van EA zie je wat voor match het gaat worden... Tegen Dender of Sint-Elooi is dat scherp van de eerste minuut, tegen Sint-Niklaas en Oudenaarde is dat 5 keer tikkie terug binnen de eerste minuut aan slofsloftempo en dat spreekt boekdelen, niet alleen naar uw eigen supporters maar vooral ook naar de tegenstander. En dan is veel ervaring in tweede klasse, plots een nadeel eerder dan een voordeel...

En ik denk dat het eerder dat is wat de supporters begint te storen - dat je weet dat er veel meer in zit als ze "gewoon doen wat moet"... Na Sint-Niklaas en Oudenaarde stap je die tribune af met het gevoel: als ze de helft van de inzet tonen als bijvoorbeeld tegen Dender, breng je die tegenstander zo in de problemen... Maar om onverklaarbare reden gebeurt dat niet en heb je de indruk dat er geen kat moe is na de match... Door gewoon inzet te tonen en druk te zetten op de helft van de tegenstander van in het begin van de match, heb je in elk van uw eerste vijf thuismatchen uw tegenstander minstens 1 keer in de fout gedwongen waardoor je tenminste een open kans kon forceren en het publiek achter u krijgt... In een match zoals tegen Sint-Niklaas heb je als supporter welgeteld 1 keer de handen op elkaar moeten zetten: in minuut 44 toen de goal viel en je eigenlijk voor de eerste keer aan het doel van de tegenstander geraakte... Na 10 min relatief goed spel in de tweede helft was het weer van hetzelfde... En ik denk dat er daar minstens evenveel mensen voor afhaken als voor de smile van FDR... Vroeger zag je zo'n matchattitude vooral de kop opsteken na carnaval, nu zijn we er al in oktober mee gestart met quasi een volledig nieuw elftal... Dat je dan niks van perspectieven hebt als supporter, lijkt me vrij logisch.


10 Nov 2015, 13:45
Nationale Ploeg

Lid geworden op: 09 Jan 2006, 11:16
Berichten: 2311
Leeftijd: 51
Locatie: moorsel
Bericht Re: Sp. Petegem-a/d-Leie - E. Aalst (08/11/2015)
DT schreef:
tympanum2 schreef:
Naïef zijn is mooi, maar er zijn grenzen...
In Petegem was er een 500 man aanwezig.
Gaan wij dat morgen halen??


Morgen waarschijnlijk wel nog - er zijn er altijd meer die thuis komen kijken dan op verplaatsing... Aangezien er daar "maar" 200 waren, zijn er ook "maar" maximaal 200 die zodanig gedegouteerd kunnen zijn dat ze morgen hun kat sturen... En daar is zeker de helft zo die-hard dat ze alsnog blijven komen, dus denk niet dat het meteen zo'n drastische vaart zal lopen...

Als we echter dezelfde pot voetbal geserveerd krijgen als tegen Deux Acren, Sint-Niklaas en Petegem, dan bekijkt een mens zijn opties natuurlijk... Zeker als je ziet dat de goeie zaken uit het competitiebegin week na week verdwijnen. De wissel Bogaerts / Gayé pakt bijvoorbeeld helemaal niet goed uit... Malick's beste kwaliteiten verliest hij een rij hoger en achteraan ontbreek je ze ook... Ook het teruggrijpen naar een viermansdefensie legt meer problemen bloot dan dat ze oplost... En de trainer zal ook genoopt worden om effectief keuzes te maken ipv alle - op papier - kwaliteitsvolle mannen samen in een ploeg te willen droppen... Zit hier een maand en begint ook al te zagen over de kwaliteit van zijn groep... Teken dan niet als je niet weet welk vlees je in de kuip hebt, zou mijn reactie zijn maar ach.

Als je daarnaast op de beelden van zondag het gebrek aan druk ziet bij de opbouw waaruit die eerste goal valt, dan stel ik me wel vragen. Gans het aanvallend compartiment staat stil en kijkt toe hoe die verdediger die lange bal trapt... Dan kan er door de buitenwacht wel verwezen worden naar de malaise van de club maar als ik dat vergelijk met hoe de spelers van pakweg Tubize, Boussu-Dour en Bergen op het veld verschenen in minstens even moeilijke omstandigheden de laatste jaren, dan stel ik me ook daar toch wel vragen.
Ik geef je gelijk wat de positie van Gayé betreft,wat ook een feit is dat als je Bogaerts toch persé in je ploeg wil(bij mij zou hij trouwens in de tribune zitten,maar soit) ik hem dan liever centraal achteraan heb dan in het middenveld.Heb vroeger ook al geroepen beider positie om te wisselen, maar is inderdaad duidelijk dat dit voor Malick niet goed werkt. Best is dan ook hem weer op zijn vertrouwde positie achteraan te zetten misschien samen met Jonas. Waarom Cor anders dan eens niet proberen op het midden??


10 Nov 2015, 14:01
Ancien

Lid geworden op: 17 Jan 2007, 8:42
Berichten: 4807
Leeftijd: 44
Locatie: Hofstade
Bericht Re: Sp. Petegem-a/d-Leie - E. Aalst (08/11/2015)
chunga schreef:
DT schreef:
tympanum2 schreef:
Naïef zijn is mooi, maar er zijn grenzen...
In Petegem was er een 500 man aanwezig.
Gaan wij dat morgen halen??


Morgen waarschijnlijk wel nog - er zijn er altijd meer die thuis komen kijken dan op verplaatsing... Aangezien er daar "maar" 200 waren, zijn er ook "maar" maximaal 200 die zodanig gedegouteerd kunnen zijn dat ze morgen hun kat sturen... En daar is zeker de helft zo die-hard dat ze alsnog blijven komen, dus denk niet dat het meteen zo'n drastische vaart zal lopen...

Als we echter dezelfde pot voetbal geserveerd krijgen als tegen Deux Acren, Sint-Niklaas en Petegem, dan bekijkt een mens zijn opties natuurlijk... Zeker als je ziet dat de goeie zaken uit het competitiebegin week na week verdwijnen. De wissel Bogaerts / Gayé pakt bijvoorbeeld helemaal niet goed uit... Malick's beste kwaliteiten verliest hij een rij hoger en achteraan ontbreek je ze ook... Ook het teruggrijpen naar een viermansdefensie legt meer problemen bloot dan dat ze oplost... En de trainer zal ook genoopt worden om effectief keuzes te maken ipv alle - op papier - kwaliteitsvolle mannen samen in een ploeg te willen droppen... Zit hier een maand en begint ook al te zagen over de kwaliteit van zijn groep... Teken dan niet als je niet weet welk vlees je in de kuip hebt, zou mijn reactie zijn maar ach.

Als je daarnaast op de beelden van zondag het gebrek aan druk ziet bij de opbouw waaruit die eerste goal valt, dan stel ik me wel vragen. Gans het aanvallend compartiment staat stil en kijkt toe hoe die verdediger die lange bal trapt... Dan kan er door de buitenwacht wel verwezen worden naar de malaise van de club maar als ik dat vergelijk met hoe de spelers van pakweg Tubize, Boussu-Dour en Bergen op het veld verschenen in minstens even moeilijke omstandigheden de laatste jaren, dan stel ik me ook daar toch wel vragen.
Ik geef je gelijk wat de positie van Gayé betreft,wat ook een feit is dat als je Bogaerts toch persé in je ploeg wil(bij mij zou hij trouwens in de tribune zitten,maar soit) ik hem dan liever centraal achteraan heb dan in het middenveld.Heb vroeger ook al geroepen beider positie om te wisselen, maar is inderdaad duidelijk dat dit voor Malick niet goed werkt. Best is dan ook hem weer op zijn vertrouwde positie achteraan te zetten misschien samen met Jonas. Waarom Cor anders dan eens niet proberen op het midden??


Dan pakt Cor elke match rood: wegens gebrek aan wendbaarheid compenseert hij dat met viriel spel maar als hij die wapens bovenhaalt als hij in de zone van de spelmaker van de tegenstander opereert, gaat hij enkele zware fouten begaan en vliegt hij eruit. Cor komt opbouwend enkel tot zijn recht als hij van achteruit een diepe bal kan versturen naar lopende spitsen, zelfde als bij M. Lievens. Daarom vond ik een opstelling met 3 achterin zoals tegen Boom in de voorbereiding goed werken: Matthias en Cor kunnen vanuit die driemansverdediging vanop respectievelijk rechts en links wel die ballen diep spelen - op lopende spelers die acteren in de zone waar een typische nr 10 zou moeten heersen... Doordat de vleugelspelers dan iets hoger en wijder staan, is de tegenstander ook verplicht keuzes te maken. Met Gayé daartussenin heb je dan uw rustpunt die positioneel quasi altijd goed staat, altijd de dekking verzorgt en vocaal bijstuurt.

In die platte vier worden al onze verdedigers met hun opbouwende beperkingen geconfronteerd: Falko en Jelle (indien fit) hebben moeite met zuivere inspeelpasses langs de lijn, Matthias en Cor worden meteen opgevangen door de spits waardoor ze enkel naar de back of een lange bal naar voor kunnen pompen en Gayé durft van achteruit wel het risico nemen om vooruit over de grond naar het middenveld te spelen, maar daar staat dan ofwel Jonas of Ken, die die ballen liefst ook niet ontvangen op die manier en je het probleem gewoon met een rij verlegt.

Ik zou graag volgende elf eens samen zien in een 3-1-3-2-1:

VDN

Matthias Lievens - Malick Gaye - Cor Gillis

Bogaerts


Van Impe Janssens De Man

Van Damme Martin

Bael

Dan heb je in balbezit met Van Impe, Van Damme, De Man, Bael en Martin vijf lopende spelers waarbij de tegenstander verplicht is er een mannetje op te plakken en waarvan er minstens drie met een persoonlijke actie (dribbel, schot, snelheid) iets kunnen creëeren. Van achteruit zijn er dan genoeg afspeelmogelijkheden naar voor toe - als Van Damme diep loopt, komt Janssens zonder problemen aan de bal en kan hij van daaruit aan voetballen toekomen. Bogaerts zorgt daarbij ten allen tijde voor de defensieve organisatie en pikt eventueel balverlies van Janssens op.

In balverlies zak je terug tot 4-5-1 met ofwel De Man terug naar de linksbackpositie of Jonas tussen Matthias en Malick. Van Impe en Martin houden de flank dicht en Van Damme zakt terug naar zijn favoriete positie. Afhankelijk van wie uw vierde verdediger wordt, kan je er ook voor opteren om tot drie man druk te laten zetten op de tegenstander - Bael sowieso en de 2 flankmiddenvelders (die beide gesteund worden door een back als Jonas inzakt) of Bael, Ken en de flankmiddenvelder die gesteund wordt door een back (als De Man terugzakt als vierde verdediger).

Je kan met uw starters afspreken dat ze 70 min het volle pond moeten geven en dan kan je man voor man brengen afhankelijk van de situatie: Lusamba, Bokila, Wagner, de broertjes Geenens, J. Lievens you name it...


10 Nov 2015, 14:50
Vaste Waarde

Lid geworden op: 16 Mei 2014, 22:51
Berichten: 1375
Bericht Re: Sp. Petegem-a/d-Leie - E. Aalst (08/11/2015)
chunga schreef:
DT schreef:
tympanum2 schreef:
Naïef zijn is mooi, maar er zijn grenzen...
In Petegem was er een 500 man aanwezig.
Gaan wij dat morgen halen??


Morgen waarschijnlijk wel nog - er zijn er altijd meer die thuis komen kijken dan op verplaatsing... Aangezien er daar "maar" 200 waren, zijn er ook "maar" maximaal 200 die zodanig gedegouteerd kunnen zijn dat ze morgen hun kat sturen... En daar is zeker de helft zo die-hard dat ze alsnog blijven komen, dus denk niet dat het meteen zo'n drastische vaart zal lopen...

Als we echter dezelfde pot voetbal geserveerd krijgen als tegen Deux Acren, Sint-Niklaas en Petegem, dan bekijkt een mens zijn opties natuurlijk... Zeker als je ziet dat de goeie zaken uit het competitiebegin week na week verdwijnen. De wissel Bogaerts / Gayé pakt bijvoorbeeld helemaal niet goed uit... Malick's beste kwaliteiten verliest hij een rij hoger en achteraan ontbreek je ze ook... Ook het teruggrijpen naar een viermansdefensie legt meer problemen bloot dan dat ze oplost... En de trainer zal ook genoopt worden om effectief keuzes te maken ipv alle - op papier - kwaliteitsvolle mannen samen in een ploeg te willen droppen... Zit hier een maand en begint ook al te zagen over de kwaliteit van zijn groep... Teken dan niet als je niet weet welk vlees je in de kuip hebt, zou mijn reactie zijn maar ach.

Als je daarnaast op de beelden van zondag het gebrek aan druk ziet bij de opbouw waaruit die eerste goal valt, dan stel ik me wel vragen. Gans het aanvallend compartiment staat stil en kijkt toe hoe die verdediger die lange bal trapt... Dan kan er door de buitenwacht wel verwezen worden naar de malaise van de club maar als ik dat vergelijk met hoe de spelers van pakweg Tubize, Boussu-Dour en Bergen op het veld verschenen in minstens even moeilijke omstandigheden de laatste jaren, dan stel ik me ook daar toch wel vragen.
Ik geef je gelijk wat de positie van Gayé betreft,wat ook een feit is dat als je Bogaerts toch persé in je ploeg wil(bij mij zou hij trouwens in de tribune zitten,maar soit) ik hem dan liever centraal achteraan heb dan in het middenveld.Heb vroeger ook al geroepen beider positie om te wisselen, maar is inderdaad duidelijk dat dit voor Malick niet goed werkt. Best is dan ook hem weer op zijn vertrouwde positie achteraan te zetten misschien samen met Jonas. Waarom Cor anders dan eens niet proberen op het midden??


Malick speelt naar eigen zeggen het liefst centraal achterin, maar coach Geeraerd zegt dat hij dan telkens een hartaanval zou krijgn omdat Malick in het uitverdedigen te veel risico in zijn spel legt.


10 Nov 2015, 16:00
Vaste Waarde

Lid geworden op: 16 Mei 2014, 22:51
Berichten: 1375
Bericht Re: Sp. Petegem-a/d-Leie - E. Aalst (08/11/2015)
Bomber schreef:
Dat de man blind was en voor de wedstrijd naar de omroeperscabine moest begeleid worden had je niet gezien zeker? :D


Zelfs coach Geeraerd heeft verklaard dat Lusamba voor hem goed ingevallen was, dus zal er toch geen stront in mijn ogen gezeten hebben. Olivier heeft de instructies die hij van onze trainer gekregen heeft, behoorlijk uitgevoerd: vooraan postvatten met de rug naar de goal, zo dicht mogelijk bij de centrale verdedigers, kaatsen, ballen afleggen naar opkomende middenvelders, de flanken bedienen, ...
Was het super? Neen, dat heeft nooit iemand beweerd. Kan het beter? Absoluut, want die jongen moet nog veel sterker worden in de duels, en ik denk dat hij momenteel maar op 2/3 van zijn mogelijkheden zit. Anders zou die destijds toch nooit door OHL zijn aangetrokken geweest?


10 Nov 2015, 16:09
Ancien

Lid geworden op: 17 Jan 2007, 8:42
Berichten: 4807
Leeftijd: 44
Locatie: Hofstade
Bericht Re: Sp. Petegem-a/d-Leie - E. Aalst (08/11/2015)
filip.dhose schreef:

Malick speelt naar eigen zeggen het liefst centraal achterin, maar coach Geeraerd zegt dat hij dan telkens een hartaanval zou krijgn omdat Malick in het uitverdedigen te veel risico in zijn spel legt.


Mja, en morgen staat hij waarschijnlijk naast de ploeg omdat hij centraal op het midden nog geen enkele keer wist te overtuigen op Hamme na... Soit, is mijn persoonlijke mening, maar ik zou bij een opstelling ook rekening houden met de teamdynamieken en ik vind de hele verdedigende organisatie heel wankel overkomen als Malick er achteraan niet tussenstaat, er wordt ook weer een pak minder gepraat/gecoacht en je slikt gewoon veel makkelijker doelpunten doordat er achteraan niet gepraat/gestuurd wordt en Malick op het midden veel minder autoriteit uitstraalt en zijn vaak afwachtende houding daar vaak wordt afgestraft terwijl dat een rij erachter al een zegen is gebleken.

Ook nogal wiedes dat een speler van 32 die de laatste 5 jaar enkel centraal achteraan heeft gespeeld, zich daar ook zelf confortabeler voelt natuurlijk. Een ervaren, centraal spelende speler schuift met de jaren naar achter, tenzij je een reeks of vijf zakt natuurlijk...

Wat Lusamba betreft: is uiteraard een verschil als je als spits n° 4 of 5 wordt aangetrokken om de trainer meer mogelijkheden te geven dan echt de concurrentie te moeten aangaan voor de startende spits te worden, waarom hij hier toch is aangetrokken... Is binnengehaald owv zijn postuur omdat onze eerste aangetrokken targetspits wel lang is maar geen kopbalduel kan winnen maar is qua duelkracht zowaar nog zwakker. Dan mag Olivier alle krediet krijgen, maar dan moet je wel durven aangeven dat het niet is wat je ervan had verwacht. Als Olivier enkel zou renderen als tweede spits, dan had je voor een ander type moeten opteren. Nu moet je durven vaststellen dat uw twee targetspitsen allesbehalve targetspitsen zijn en dat uw, naar lichaamsbouw bekeken, pure tweede spits eigenlijk uw beste targetman is... En dat is naast de zuivere verdienste van Steve helaas ook door de relatieve zwakte van de alternatieven...


10 Nov 2015, 17:17
forumlegende

Lid geworden op: 16 Mei 2005, 22:35
Berichten: 2934
Bericht Re: Sp. Petegem-a/d-Leie - E. Aalst (08/11/2015)
Het is leuk dat er nog over opstellingen kan gepraat worden, maar zoals al eerder gezegd en geschreven lijkt dit gezien de gegeven situatie volledig nutteloos.


10 Nov 2015, 17:33
Ancien

Lid geworden op: 17 Jan 2007, 8:42
Berichten: 4807
Leeftijd: 44
Locatie: Hofstade
Bericht Re: Sp. Petegem-a/d-Leie - E. Aalst (08/11/2015)
tympanum2 schreef:
Het is leuk dat er nog over opstellingen kan gepraat worden, maar zoals al eerder gezegd en geschreven lijkt dit gezien de gegeven situatie volledig nutteloos.


Just sorry, we mogen niet meer over voetbal en opstellingen praten en enkel apatisch toekijken hoe alles naar de verdoemenis gaat, maar indien het kan, wel nog terloops aangeven dat er geen volk meer komt kijken... Hoe zou dat dan weer komen?

Zolang er uberhaupt nog voetbal is, kan er wat mij betreft nog over voetbal gediscussieerd worden...

Als het definitief schluss en gedaan is (blijkbaar de natte droom van velen), kan er hier dan blijven geëmmerd worden over hoe slecht het allemaal wel niet was de laatste jaren en kunnen we misschien voor de 3000ste keer een boom opzetten over de 4 (!) Europese matchen die onze club in haar roemrijke verleden heeft gespeeld...

Dan kunnen we misschien de komende twintig jaar op dit forum discussiëren over de opstelling die Luc Limpens had moeten opstellen tegen Visé in de eindronde van 3de klasse... :hmm: Ik heb echt de indruk dat er dus effectief mensen zijn die dat scenario prefereren.

Wel 1 vraag: als de "die-hard" supporters zo fatalistisch ingesteld zijn - welke buitenstaander post FDR ga je dan eigenlijk nog warm krijgen om nog aan een project EA te beginnen, ongeacht reeks, schuldenberg, enz.?

Als het allemaal nutteloos is: ga dan naar FDR, zeg dat hij de spelersgroep inlicht dat ze niet meer moeten komen, dat de komende matchen forfait zal worden gegeven en het doek zal nog veel rapper vallen als gedacht... Dan is everybody happy me dunkt...


10 Nov 2015, 18:02
Nationale Ploeg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 14 Apr 2011, 11:42
Berichten: 2415
Leeftijd: 69
Locatie: Pitsidia - Kreta
Bericht Re: Sp. Petegem-a/d-Leie - E. Aalst (08/11/2015)
DT schreef:
tympanum2 schreef:
Het is leuk dat er nog over opstellingen kan gepraat worden, maar zoals al eerder gezegd en geschreven lijkt dit gezien de gegeven situatie volledig nutteloos.


Just sorry, we mogen niet meer over voetbal en opstellingen praten en enkel apatisch toekijken hoe alles naar de verdoemenis gaat, maar indien het kan, wel nog terloops aangeven dat er geen volk meer komt kijken... Hoe zou dat dan weer komen?

Zolang er uberhaupt nog voetbal is, kan er wat mij betreft nog over voetbal gediscussieerd worden...

Als het definitief schluss en gedaan is (blijkbaar de natte droom van velen), kan er hier dan blijven geëmmerd worden over hoe slecht het allemaal wel niet was de laatste jaren en kunnen we misschien voor de 3000ste keer een boom opzetten over de 4 (!) Europese matchen die onze club in haar roemrijke verleden heeft gespeeld...

Dan kunnen we misschien de komende twintig jaar op dit forum discussiëren over de opstelling die Luc Limpens had moeten opstellen tegen Visé in de eindronde van 3de klasse... :hmm: Ik heb echt de indruk dat er dus effectief mensen zijn die dat scenario prefereren.

Wel 1 vraag: als de "die-hard" supporters zo fatalistisch ingesteld zijn - welke buitenstaander post FDR ga je dan eigenlijk nog warm krijgen om nog aan een project EA te beginnen, ongeacht reeks, schuldenberg, enz.?

Als het allemaal nutteloos is: ga dan naar FDR, zeg dat hij de spelersgroep inlicht dat ze niet meer moeten komen, dat de komende matchen forfait zal worden gegeven en het doek zal nog veel rapper vallen als gedacht... Dan is everybody happy me dunkt...


op uw eerste vraag: zolang FDR :fuck: en zijn fantastische ploeg :fuck: de plak zwaait :NIEMAND

op uw tweede statement: ge moet nu ook het noodlot niet tarten hé :lol:

_________________
s(o)up soert and cinema since 1966


10 Nov 2015, 18:40
Ancien

Lid geworden op: 17 Jan 2007, 8:42
Berichten: 4807
Leeftijd: 44
Locatie: Hofstade
Bericht Re: Sp. Petegem-a/d-Leie - E. Aalst (08/11/2015)
zwetzat schreef:

op uw eerste vraag: zolang FDR :fuck: en zijn fantastische ploeg :fuck: de plak zwaait :NIEMAND

op uw tweede statement: ge moet nu ook het noodlot niet tarten hé :lol:


Het is ook daarom dat ik aangaf: POST FDR...

En wat dat tweede betreft: en waarom niet? Als je op de goegemeente afgaat, is alles al gepasseerd terwijl het nog altijd business as usual is zenne... Maar alle zwartkijkers raken niet verder dan de fatalist uithangen en moord en brand schreeuwen vanachter een pc, maar willen dan in het stadion wel anderen de kastanjes uit het vuur laten halen of de lont aan het kruitvat laten steken... En daar wringt het schoentje voor mij (kwestie van in de periode van het jaar te blijven)...


10 Nov 2015, 19:13
Vaste Waarde

Lid geworden op: 16 Mei 2014, 22:51
Berichten: 1375
Bericht Re: Sp. Petegem-a/d-Leie - E. Aalst (08/11/2015)
DT schreef:
filip.dhose schreef:

Malick speelt naar eigen zeggen het liefst centraal achterin, maar coach Geeraerd zegt dat hij dan telkens een hartaanval zou krijgn omdat Malick in het uitverdedigen te veel risico in zijn spel legt.


Mja, en morgen staat hij waarschijnlijk naast de ploeg omdat hij centraal op het midden nog geen enkele keer wist te overtuigen op Hamme na... Soit, is mijn persoonlijke mening, maar ik zou bij een opstelling ook rekening houden met de teamdynamieken en ik vind de hele verdedigende organisatie heel wankel overkomen als Malick er achteraan niet tussenstaat, er wordt ook weer een pak minder gepraat/gecoacht en je slikt gewoon veel makkelijker doelpunten doordat er achteraan niet gepraat/gestuurd wordt en Malick op het midden veel minder autoriteit uitstraalt en zijn vaak afwachtende houding daar vaak wordt afgestraft terwijl dat een rij erachter al een zegen is gebleken.

Ook nogal wiedes dat een speler van 32 die de laatste 5 jaar enkel centraal achteraan heeft gespeeld, zich daar ook zelf confortabeler voelt natuurlijk. Een ervaren, centraal spelende speler schuift met de jaren naar achter, tenzij je een reeks of vijf zakt natuurlijk...

Wat Lusamba betreft: is uiteraard een verschil als je als spits n° 4 of 5 wordt aangetrokken om de trainer meer mogelijkheden te geven dan echt de concurrentie te moeten aangaan voor de startende spits te worden, waarom hij hier toch is aangetrokken... Is binnengehaald owv zijn postuur omdat onze eerste aangetrokken targetspits wel lang is maar geen kopbalduel kan winnen maar is qua duelkracht zowaar nog zwakker. Dan mag Olivier alle krediet krijgen, maar dan moet je wel durven aangeven dat het niet is wat je ervan had verwacht. Als Olivier enkel zou renderen als tweede spits, dan had je voor een ander type moeten opteren. Nu moet je durven vaststellen dat uw twee targetspitsen allesbehalve targetspitsen zijn en dat uw, naar lichaamsbouw bekeken, pure tweede spits eigenlijk uw beste targetman is... En dat is naast de zuivere verdienste van Steve helaas ook door de relatieve zwakte van de alternatieven...


Correcte analyse op de 2 punten.

Geeraerd was zondag zwaar ontgoocheld in Malick, maar hij zou inderdaad aan hem kunnen vragen om opnieuw centraal achterin te spelen en minder risico in zijn uitverdedigen te leggen. En als hij die duidelijke instructies dan aan zijn laars lapt, kan hij hem nog altijd uit de ploeg zetten.

Misschien moet Geeraerd toch eens spelen met een driehoek van centrale middenvelders met de punt naar achter, dus Vandamme en daarvoor Wagner en Janssens.

Dus voor morgen woensdag tegen Olsa Brakel gok ik op:
VDN
Gillis/Gaye/Bogaerts/Lievens M.
Vandamme
De Man / Wagner / Janssens / Martin
Bael

Als Gaye er uitvliegt, zou J. Lievens er middenlinks wel eens kunnen inkomen, De Man positioneel een bank achteruit en Cor naar het centrum.


10 Nov 2015, 19:35
forumlegende

Lid geworden op: 16 Mei 2005, 1:47
Berichten: 3414
Leeftijd: 42
Locatie: Temse
Website: http://www.eendracht-aalst.be
Bericht Re: Sp. Petegem-a/d-Leie - E. Aalst (08/11/2015)
ik vond met die opstelling die begon op Petegem niet eens iets verkeerd eigenlijk. De ploeg die toen tussen de lijnen stond had al bewezen te kunnen voetballen, én samenspelen. Ik vraag me gewoon af of de drang om te winnen wel zo groot was. die was alleszins veel minder dan bij Petegem moet ik zeggen. ze lieten het gewoon gebeuren.

Je mocht nog wisselen of tactisch bijsturen zoveel je wou. als je gewoon te laks voetbalt met het idee dat de rest het vuile werk wel zal opknappen, dan krijgt ge tegen een neo-derdeklasser die tegen een "grote naam" (hoelang nog?) kan uitpakken een pak rammel van jewelste. Er liep gewoon veel te veel fout om er iets van te kunnen maken, en deze keer was het echt wel individueel. gebrek aan focus/concentratie? te weinig eergevoel? enfin Petegem kon daar tonnen meer enthousiasme tegenover stellen. en als je 't niet kan compenseren met kwaliteit dan kom je snel in de problemen.

Ontelbare keren werd een bal gewoon weggegeven waar men gerust de ruimte had om de bal simpel af te spelen. Neen, liever blind naar voor jassen naar niemand, enfin naar de tegenstander uiteindelijk. Ik zou er niet van verschieten als het balbezit van Petegem tegen de 80% aan lag in die eerste helft. we waren werkelijk nergens. we liepen gewoon achter de feiten aan. de achterlijn liet hun rechtstreekse tegenstander veel te veel ruimte (Falco, die voor mij één van de lichtpunten was tot hiertoe, werd op die manier meerdere keren in de rug gelopen en werd zondag terecht vervangen). bij momenten leek het alsof Petegem bezig was aan de reuzeslalom en die van ons de vlagskes waren. Tot in de kleine rechthoek konden ze combineren. Preben is al een paar matchen in mindere doen, ook zondag, ik ben er wel van overtuigd dat hij daar doorkomt maar mist toch wel duelkracht. Ik vond Vandamme zeer ongelukkig in de opbouw, net als Gaye en Bogaerts. de enige 'dreiging' kwam van Martin en Janssens, maar dat was allemaal dreiging ver buiten de grote rechthoek van Petegem. Bij Bael lukte ook niet al te veel. omdat we geen 3 passen achter elkaar konden geven, probeerde hij zelf iets te forceren maar ook hij had niet zijn beste dag. tja dan weet je 't wel zeker

Na de rust kon Petegem rustig vanuit een zetel de match rondmaken zonder op een moment écht in de problemen te komen. Uiteraard had Aalst wat meer balbezit maar deed daar qua doelkansen toch zeer weinig mee. wat steriele druk, en wat hoekschoppen die uiteindelijk niets opleverden. Wagner was OK toen hij inviel. Die Lusamba heeft een aantal keer een balleke aangepakt met de rug naar de goal en teruggespeeld, maar verder ook veel te weinig en niet in staat om zelf voor doel te verschijnen. enfin over het laatste kwartier kan ik niets meer zeggen, want ik besefte plots (weliswaar wat te laat) dat ik nog iets van mijn zondagnamiddag kon maken met zo'n herfstweertje.

ik versta de uitermate diepe teleurstelling bij diegenen die tot op vandaag die verplaatsingen maken. Ook al is het allemaal niet top. het puur sportieve was soms een afleiding van problemen op bestuurlijk vlak. Maar na zo'n draak van een match denkt een mens wel eens "waar zijn we eigenlijk mee bezig". morgen laat ik ook aan mij passeren. andere prioriteiten momenteel.


10 Nov 2015, 22:40
Vaste Waarde

Lid geworden op: 31 Mei 2011, 21:58
Berichten: 1005
Bericht Re: Sp. Petegem-a/d-Leie - E. Aalst (08/11/2015)
Heb net de posts van vandaag doorgenomen...
Hallucinant hoe sommigen hier maar blijven van krommen haas gebaren zeg ! :?
DT - sorry he - maar jouw " Just sorry, we mogen niet meer over voetbal en opstellingen praten en enkel apatisch toekijken hoe alles naar de verdoemenis gaat, maar indien het kan, wel nog terloops aangeven dat er geen volk meer komt kijken" vind ik een geweldige drogreden.
Al eens aan gedacht dat het misschien aannemelijk is dat er nogal wat mensen zijn die simpelweg geen zin meer hebben in dit gedoe zonder uitweg ?
Dat hun wegblijven niet noodzakelijk iets te maken heeft met het door het team gespeelde voetbal, maar eerder met het feit dat de club gedoemd is tot ( again ) een faillissement ?
Sommige hondstrouwe supps zijn het gewoon kotsbeu quoi....Al die leugens en valse beloftes de laatste 3 jaar..
Beu dat het weeral eens " no future " is..
Hoe relevant zijn de opstellingen van de volgende weken dan nog?
Ik ben echt benieuwd hoe jij gaat reageren als de bom valt hoor ?
Blijf jij dan "fictieve" teams opstellen of zo ?
Ik heb jouw tactische voetbalkennis altijd weten appreciëren DT - je kent iets van het spelletje - maar het door EA gespeelde voetbal is op dit moment echt wel het laatste van hun zorgen hoor..Geloof me vrij.....


10 Nov 2015, 23:46
Ancien

Lid geworden op: 17 Jan 2007, 8:42
Berichten: 4807
Leeftijd: 44
Locatie: Hofstade
Bericht Re: Sp. Petegem-a/d-Leie - E. Aalst (08/11/2015)
mamananeto schreef:
Heb net de posts van vandaag doorgenomen...
Hallucinant hoe sommigen hier maar blijven van krommen haas gebaren zeg ! :?
DT - sorry he - maar jouw " Just sorry, we mogen niet meer over voetbal en opstellingen praten en enkel apatisch toekijken hoe alles naar de verdoemenis gaat, maar indien het kan, wel nog terloops aangeven dat er geen volk meer komt kijken" vind ik een geweldige drogreden.
Al eens aan gedacht dat het misschien aannemelijk is dat er nogal wat mensen zijn die simpelweg geen zin meer hebben in dit gedoe zonder uitweg ?
Dat hun wegblijven niet noodzakelijk iets te maken heeft met het door het team gespeelde voetbal, maar eerder met het feit dat de club gedoemd is tot ( again ) een faillissement ?
Sommige hondstrouwe supps zijn het gewoon kotsbeu quoi....Al die leugens en valse beloftes de laatste 3 jaar..
Beu dat het weeral eens " no future " is..
Hoe relevant zijn de opstellingen van de volgende weken dan nog?
Ik ben echt benieuwd hoe jij gaat reageren als de bom valt hoor ?
Blijf jij dan "fictieve" teams opstellen of zo ?
Ik heb jouw tactische voetbalkennis altijd weten appreciëren DT - je kent iets van het spelletje - maar het door EA gespeelde voetbal is op dit moment echt wel het laatste van hun zorgen hoor..Geloof me vrij.....


Heeft weinig met van krommenaas gebaren te maken hoor, maar ik zeg 1 ding: tegen mekaar blijven zagen vanachter een pc dat er geen uitweg is, massaal wegblijven en iedereen afbreken die ergens nog een vleugje hoop zien (hoe klein ook), werkt enkel 1 ding in de hand en dat is dat uw spreekwoordelijke bom alsmaar vroeger gaat vallen... En niet enkel voor de club onder FDR, maar voor de club onder eender wiens bewind...

En sorry, maar dan lach ik even met elementen als "hondstrouwe supporters zijn het beu", "hebben er geen zin meer in"... Het gevoel dat overheerst is compleet begrijpelijk hé, maar wat ik niet begrijp (en nooit zal willen begrijpen) is dat je gewoon aan dat gevoel gaat toegeven en de boel zonder slag of stoot laat gaan... Want als de resterende 1000 man die instelling heeft hé, is het onherroepelijk over. Dan is de club niet alleen financieel dood, maar blijft er voor de rest ook niks over - en als die rest geen vuur meer heeft, zal er niemand opstaan om dat vuur ook nog maar enigzins aan te wakkeren... En dan kan je tot in den treure toe gaan zagen wat voor een ramp het bewind van FDR toch was, maar de realiteit zal zijn dat er geen club meer is en dat is wat mij betreft wel 1000 keer erger...

En ik weet niet of de zwartkijkers daar al eens echt bij stilgestaan hebben: dat het effectief wel eens schluss en gedaan kan zijn. Hier op het forum meehuilen met wolven en hoe negatiever hoe beter, maar hebben die wolven al eens echt stilgestaan bij het feit dat een leven zonder EA heel dichtbij is? Als je dat besef echt hebt, dan vind ik dat begrip tov de afhakers plots al veel minder want berusting heeft nog nooit tot een oplossing geleid. Ik heb al heel veel scenario's door mijn hoofd laten schieten en ik ben blij dat ik nog de moed kan opbrengen om over de situatie na te denken ipv foert te zeggen en tegen andere negatievelingen te zeggen: je hebt gelijk mannekes, het is over.

Op basis van de reacties hier net na de uitspraak van het BAS bleek dat er wel heel veel naiëvelingen rondliepen... En ik vrees dat ze nu even naïef zijn met te hopen dat als FDR weg zou zijn, dat alles weer in orde zal komen... Dan kan je goochelen met uitspraken als "ik ben al 40 jaar supporter door dik en dun, maar nu is het genoeg geweest" en kan je daar gevoelsmatig begrip voor opbrengen, maar meer ook niet en kom dan aub niet zagen achteraf dat het effectief ook stopt. Want met die houding, kijk je dus per definitie naar anderen die het dan maar in uw plaats moeten doen... Als je bovendien 50 - 100 man hebt die er effectief iets voor/aan willen doen en bij het minste krijgen ze van de eigen achterban kritiek of worden ze voor positivo uitgescholden, dan maak je het uzelf wel heel lastig en draag je bij tot de finale ondergang van de club. Ik weet het: dat laatste mag je niet zeggen want dan krijg je weer dat gedoe over jaren supporter zijn, het is de fout van FDR en blablabla maar het is nochtans heel simpel: als er geen uitweg meer is voor een club, is de laatste reddingsboei altijd de supporter. Als die finaal hun verantwoordelijkheid niet nemen, stopt het onherroepelijk. Dan kan je palaveren zoveel je wil en mag je blijven schieten op besturen, stad, ed. Maar bottomline - als je het als supporter in die laatste fase laat afweten, heb je ook een hand in de ondergang en ben je dus ergens mee verantwoordelijk, zeker niet de grote "dader" maar op zijn minst wel medeplichtig. Of dat nu "leuk" klinkt of niet.

Vandaar dus mijn reactie eerder: als jullie vinden dat een finaal einde van de club het beste is voor de "Iendracht"-supporter die het allemaal kotsbeu is, dat alle initiatieven nutteloos zijn en er toch geen toekomst meer is, wel wacht dan niet langer, stel het vonnis niet langer uit en breng die boodschap dan over naar FDR en laat het stoppen. Maar dan ook niet schrikken als het verhaal effectief ook stopt en er geen weg meer terug is... De grootste schuldige aanduiden wie de ondergang nu juist op zijn geweten heeft, zal nog menig forumpagina vullen maar ik probeer liever een club nog enigzins in stand te houden, hoe slecht die er ook voor staat. Is dat ook naïef? Absoluut! Maar ik ga wel kunnen zeggen dat ik persoonlijk er alles heb aan gedaan wat binnen mijn mogelijkheden ligt om naar oplossingen te zoeken. En geloof me: daar kruipt meer tijd in, dan hier te posten en te zeggen: wat is het nut nog jongens...


11 Nov 2015, 11:58
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 88 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 4 5 6


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 gasten




Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
webdesign aalst