EA - Bornem - Pagina 9 | Iendracht.be Forum
forum eendracht aalst



Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 127 berichten ]  Ga naar pagina 1 5 6 7 8 9
 EA - Bornem 
Auteur Bericht
forumlegende

Lid geworden op: 07 Mei 2008, 10:08
Berichten: 2954
Bericht Re: EA - Bornem
pattaboem schreef:
----
Ik stel me toch ook vragen bij de rol van de stewards. Wat kunnen/mogen/moeten zij doen in dergelijke omstandigheden? Hadden ze in overleg met de lijnrechter niet een aantal mensen kunnen verwijderen? Hadden ze hen niet kunnen vragen om achteraan in de tribune plaats te nemen, of desgevallend (bij weerspannigheid) het stadion te verlaten?

-----
De rol van de politie en de stewards is moeilijk te begrijpen voor buitenstaanders, als een situatie uit de hand loopt.
In eerste instantie is hun aanwezigheid er, preventief als afschrikmiddel en als observators.
Maar eens er amok ontstaat, is dat wat anders. Als de groep onruststokers te groot is, hebben zowel de politie als de stewards, niet altijd zin om "ogenblikkelijk" tussen te komen. Immers als de toezichters in een minderheid zijn, riskeren zij bij hun tussenkomst zelf een pak rammel te krijgen, gelet op de overmacht.

Dus moeten de toezichters zich eerst organiseren en snel bespreken hoe ze te samen, (en met hoeveel) zullen tussenkomen; en wat ze exact gaan doen.
Meestal is daar niet de nodige tijd voor; en wordt afgewacht of het probleem luwt. Bvb door bericht via de stadionomroeper.
Als de situatie toch verder uit de hand loopt, is de snelheid van onderling overleg tussen de veiligheidsdiensten van groot belang; te samen met de bepaling van de gerichte actie,
....En daar loopt nogal eens fout....[/quote]

Toen de match een eerste keer werd stilgelegd hadden de ordediensten meer dan tijd genoeg om zich te organiseren. Maar nee, ze blijven liever op hun luie kont in hun verwarmde camionet zitten. Nu ja, laten we een kat een kat noemen. Deze match hebben de spelers - en vooral hun gebrek aan inzet - mij meer pijn gedaan dan het staken van de match. Hadden ze er hun kop voorgelegd, scoren ze er in den 2den time nog een paar goalkes bij en kon het feest pas echt beginnen.
Door hun lakse mentaliteit krijg je op 20min 4 goals tegen en krijg je de taferelen van de vrijdag.

Mag er gesteld worden dat sommige supporters zich moeten herpakken? Zeer zeker! Maar 't zelfde geld zeker en vast (en nog meer) voor onze ploeg.

_________________
Iendracht forever mor fusie never!


11 Feb 2016, 13:07
onderstaande foto te bekijken op eigen risico
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27 Apr 2006, 14:28
Berichten: 8614
Leeftijd: 56
Locatie: Wetteren
Website: https://m.youtube.com/watch?v=1c84T7KT-xs
Bericht Re: EA - Bornem
Jean schreef:

De match moet herspeeld worden achter gesloten deuren of wat?


Eendracht Aalst moet op woensdag 24 februari verschijnen voor het Sportcomité

_________________
https://m.youtube.com/watch?v=1c84T7KT-xs
Member of the President’s Club.


11 Feb 2016, 13:13
forumlegende

Lid geworden op: 23 Jun 2005, 22:27
Berichten: 3019
Bericht Re: EA - Bornem
Bakkie schreef:
Jean schreef:

De match moet herspeeld worden achter gesloten deuren of wat?


Eendracht Aalst moet op woensdag 24 februari verschijnen voor het Sportcomité


Sorry Bakkie, was wat flauwe humor, ik weet het!


11 Feb 2016, 14:17
Ancien

Lid geworden op: 14 Jan 2006, 23:22
Berichten: 3793
Leeftijd: 63
Locatie: Heusden
Bericht Re: EA - Bornem
Het Damiaanactie-team dat neerstreek op onze carnavalswedstrijd haalde genoeg geld op om 9 mensenlevens te kunnen redden van tuberculose of lepra. De organisatoren wensen de gulle Eendracht-supporters dan ook oprecht te bedanken. Wie de actie steunde kon een wedstrijdshirt winnen, gesigneerd door de hele ploeg. De eer was voor Sanne Vandenbroucke (op de foto met witte pruik).

(officiële website)

9 mensenlevens, dat is 9 maal 40 (volgens Damiaanactie de kost om één mensenleven te redden) of 360 euro.
1 pak stiften kost 6 euro, dat betekent dus dat er 60 mensen stiften zouden hebben gekocht.
Als dat klopt, dan vind ik dat eerlijk gezegd ontzettend weinig!

Alleen al maar uit sympathie voor die jonge gasten die zich op zo een fijne manier inzetten zou een mens kopen...
Heb ik trouwens gedaan hoewel ik er een paar dagen eerder zelf had verkocht (en voor mezelf ook een pakje kocht). Mijn zoon heeft er trouwens ook gekocht.
In elk geval een dikke proficiat aan alle kopers en vooral aan die vrijwillgers! (y)


13 Feb 2016, 20:54
forumlegende

Lid geworden op: 16 Mei 2005, 22:35
Berichten: 2934
Bericht Re: EA - Bornem
Mja, naast de soms oeverloze discussie (die al in diverse media gevoerd is) over het al dan niet goed besteed zijn van dat geld, is er ook de foute match uitgekozen. Ok, er was veel volk, maar ik denk toch dat er andere en betere momenten zijn om een pak stiften te kopen dan net voor of na een voetbalmatch.

.


13 Feb 2016, 23:15
Vaste Waarde
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 15 Mei 2005, 20:26
Berichten: 1260
Locatie: Aalst
Bericht Re: EA - Bornem
salvador schreef:
Als dat klopt, dan vind ik dat eerlijk gezegd ontzettend weinig!


Salva, ooit aan gedacht dat ze die stiften op verschillende locaties verkopen?
Mijn zoontje heeft ze gekocht op school, dan ga ik die niet nog eens kopen als ik vrijwilligers tegen kom op EA of in de Colruyt (daar ben ik ze tweemaal tegen gekomen), sorry.

_________________
Oh oh oh Oilsjt! Oh oh oh oh Oilsjt!


14 Feb 2016, 13:22
Vaste Waarde

Lid geworden op: 01 Jul 2009, 12:50
Berichten: 1350
Bericht Re: EA - Bornem
Ik heb ze ook gekocht tijdens de rust. Ik ben er met moeite mee thuis geraakt omdat ik in beide zakken van mijn pelsen frak gaten heb. De carnavalsmatch vond ik minder geschikt als verkoopmoment. Bij een andere match zou de verkoop een groter succes zijn geweest.


14 Feb 2016, 16:33
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 127 berichten ]  Ga naar pagina 1 5 6 7 8 9


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten




Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
webdesign aalst