EA - Bornem - Pagina 8 | Iendracht.be Forum
forum eendracht aalst



Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 127 berichten ]  Ga naar pagina 1 5 6 7 8 9
 EA - Bornem 
Auteur Bericht
Iendracht.be - beheer
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 09 Jan 2006, 9:03
Berichten: 5510
Leeftijd: 47
Locatie: Lebbeke
Bericht Re: EA - Bornem
Toen de match een eerste keer stil gelegd werd, werd aan iedereen aan de boarding gevraagd naar links op te schuiven en niet meer achter de lijnrechter te staan. Een deel weigerde en er kwamen er zelfs bij. Op dat moment had de politie moeten optreden en die mannen gewoon oppakken (en ze mochten ze gerust tot na carnaval in den bak steken)


09 Feb 2016, 13:13
Ancien

Lid geworden op: 15 Sep 2008, 19:44
Berichten: 4918
Bericht Re: EA - Bornem
Bakkie schreef:
Als men in de party tent voorbij het lintje kwam,dan konden ze wel optreden.


Juist, maar dan ook op gewone speeldagen, een carnavalmatch is altijd moeilijker in de hand te houden mijn gedacht, gezien de massa en het aantal liters vocht die ze extra naar binnen gieten.
De afschaffing van het lint was toch een gebaar naar de supporters toe, maar daar tegenover staat dat je als supporter je moet houden aan het clubreglement i.p.v. van onze club in moeilijkheden nog extra kosten aan het been te lappen.
De slimzaden zullen nu waarschijnlijk SV en een boete oplopen, ik drink liever een pintje meer op mijn gemak zonder ambras. :D
Ik geloof in het positief verhaal Bakkie dat er nu hopelijk zit aan te komen, een reden te meer om dergelijke zaken te vermijden.
Ik wil zeker niet de moraalridder uithangen, maar ik besef wel dat dit misschien voor de club de laatste kans kan zijn, vandaar mijn reactie. :drank: :EA:

_________________
Iendracht Oiljst "Mannen weten waarom"


09 Feb 2016, 15:24
forumlegende

Lid geworden op: 16 Mei 2005, 22:35
Berichten: 2934
Bericht Re: EA - Bornem
Er wordt hier al vlot gegoocheld met stadionverboden en boetes en wat weet ik nog allemaal.
Maar hoe gaat men bewijzen wie wat geroepen heeft? Liplezers inschakelen? Of gewoon de hele 25 (ja, over zo weinig volk gaat het) een stadionverbod geven? En hoe gaat men deze dan identificeren?
Deze hele kwestie is totaal overroepen. De wedstrijd had nooit of te nimmer mogen stilgelegd, laat staan gestaakt worden. Ik praat daarmee niets goed, maar ik stond op 10 meter van die 'roepers' en ik heb niets maar dan ook niets gehoord. Natuurlijk zullen ze die arme kerel verweten hebben, maar wie zet er op zulk een match een grensrechter (en bij uitbreiding een scheidsrechterlijk trio) op dat plein, die bij het minste het terrein afcrosst alsof de duivel hem op de hielen zit? Stel je voor dat er met Carnaval agenten rondlopen die bij het minste geringste de wapenstok laten spreken? Het zou mooi worden.
En inderdaad : die roepers moesten gewoon tien meter opschuiven en het probleem was opgelost. Alhoewel, als er nog ene bij was met een zware stem...
En over de stewards : een vriend van mij was onwel geworden tijdens de match (niet van de drank maar een opkomende buikgriep), en er was zowaar een vrouwelijke steward die enkel Frans praatte. De rest...tja, least said soonest mended. Maar het zou zeker niet terecht zijn om deze mensen voor het geheel onnodige incident terecht te wijzen.


10 Feb 2016, 11:39
Nationale Ploeg

Lid geworden op: 22 Dec 2007, 19:41
Berichten: 1966
Bericht Re: EA - Bornem
tympanum2 schreef:
Er wordt hier al vlot gegoocheld met stadionverboden en boetes en wat weet ik nog allemaal.
Maar hoe gaat men bewijzen wie wat geroepen heeft? Liplezers inschakelen? Of gewoon de hele 25 (ja, over zo weinig volk gaat het) een stadionverbod geven? En hoe gaat men deze dan identificeren?
Deze hele kwestie is totaal overroepen. De wedstrijd had nooit of te nimmer mogen stilgelegd, laat staan gestaakt worden. Ik praat daarmee niets goed, maar ik stond op 10 meter van die 'roepers' en ik heb niets maar dan ook niets gehoord. Natuurlijk zullen ze die arme kerel verweten hebben, maar wie zet er op zulk een match een grensrechter (en bij uitbreiding een scheidsrechterlijk trio) op dat plein, die bij het minste het terrein afcrosst alsof de duivel hem op de hielen zit? Stel je voor dat er met Carnaval agenten rondlopen die bij het minste geringste de wapenstok laten spreken? Het zou mooi worden.
En inderdaad : die roepers moesten gewoon tien meter opschuiven en het probleem was opgelost. Alhoewel, als er nog ene bij was met een zware stem...
En over de stewards : een vriend van mij was onwel geworden tijdens de match (niet van de drank maar een opkomende buikgriep), en er was zowaar een vrouwelijke steward die enkel Frans praatte. De rest...tja, least said soonest mended. Maar het zou zeker niet terecht zijn om deze mensen voor het geheel onnodige incident terecht te wijzen.


Ik stond ook 10 meter verder, en ik heb het wel gehoord. Zoals bij quasi elke thuismatch. Ik snap ni eens wat er zo grappig is aan het favorietje 'Allah is een hoer'. 'Islamieten parasieten' dat vind ik ergens nog wel goed gevonden, dat rijmt ten minste.

Hoe belachelijk ik de regel ook vind, hoe belachelijk ik de grensrechter ook vind, hoe belachelijk ik het ook vind dat de match voor zoiets wordt stilgelegd, we kennen nu al jaren de regels, en we houden ons er niet aan. Ik vind dat we dat niet elke keer opnieuw moeten gaan minimaliseren.

Wel positief: ik heb al een tijdje geen oerwoudegluiden meer gehoord. Als het goed is zeggen we het ook.


10 Feb 2016, 11:55
Nationale Ploeg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 14 Apr 2011, 11:42
Berichten: 2415
Leeftijd: 69
Locatie: Pitsidia - Kreta
Bericht Re: EA - Bornem
ik stond pal achter diene zot , IN de K, die heeft duidelijk geroepen "Allah is een hoer" en gooide toen vanop de omheining een beker bier over de grensrechter. Was een compagnie van 3 man denk ik. Voor zover ik kan oordelen geen reguliere sups van den Iendracht maar Karnavalisten van 1 of andere deelgemeente. De reden waarom die grensrechter naar binnen is gelopen zal wel hoofdzakelijk over dat biergooien gaan.

_________________
s(o)up soert and cinema since 1966


10 Feb 2016, 12:39
forumlegende

Lid geworden op: 16 Mei 2005, 22:35
Berichten: 2934
Bericht Re: EA - Bornem
Als ze er nog wat beker bier achterna gegooid hebben kunnen de daders misschien wel geïdentificeerd worden.
Oerwoudgeluiden heb ik dan weer wel (heel even) gehoord, maar die kwamen uit het sfeervak.
Enfin, beide horen niet thuis op een voetbalveld. Maar blaas aub de zaak niet op. Want ik zie die klojo's van de bond al een zware straf uitspreken om 'een voorbeeld te stellen'.


10 Feb 2016, 12:50
Ancien

Lid geworden op: 15 Sep 2008, 19:44
Berichten: 4918
Bericht Re: EA - Bornem
De enige oplossing die hem opdringt wat het biergooien betreft is geen drank meer toelaten op de tribunes.
De goeien moeten het natuurlijk weer met de slechten bekopen, maar volgens mijn bescheiden mening is er op den iendracht geen andere oplossing mogelijk. :hmm:

_________________
Iendracht Oiljst "Mannen weten waarom"


10 Feb 2016, 13:16
Vaste Waarde

Lid geworden op: 16 Mei 2014, 22:51
Berichten: 1386
Bericht Re: EA - Bornem
De Jean schreef:
tympanum2 schreef:
Er wordt hier al vlot gegoocheld met stadionverboden en boetes en wat weet ik nog allemaal.
Maar hoe gaat men bewijzen wie wat geroepen heeft? Liplezers inschakelen? Of gewoon de hele 25 (ja, over zo weinig volk gaat het) een stadionverbod geven? En hoe gaat men deze dan identificeren?
Deze hele kwestie is totaal overroepen. De wedstrijd had nooit of te nimmer mogen stilgelegd, laat staan gestaakt worden. Ik praat daarmee niets goed, maar ik stond op 10 meter van die 'roepers' en ik heb niets maar dan ook niets gehoord. Natuurlijk zullen ze die arme kerel verweten hebben, maar wie zet er op zulk een match een grensrechter (en bij uitbreiding een scheidsrechterlijk trio) op dat plein, die bij het minste het terrein afcrosst alsof de duivel hem op de hielen zit? Stel je voor dat er met Carnaval agenten rondlopen die bij het minste geringste de wapenstok laten spreken? Het zou mooi worden.
En inderdaad : die roepers moesten gewoon tien meter opschuiven en het probleem was opgelost. Alhoewel, als er nog ene bij was met een zware stem...
En over de stewards : een vriend van mij was onwel geworden tijdens de match (niet van de drank maar een opkomende buikgriep), en er was zowaar een vrouwelijke steward die enkel Frans praatte. De rest...tja, least said soonest mended. Maar het zou zeker niet terecht zijn om deze mensen voor het geheel onnodige incident terecht te wijzen.


Ik stond ook 10 meter verder, en ik heb het wel gehoord. Zoals bij quasi elke thuismatch. Ik snap ni eens wat er zo grappig is aan het favorietje 'Allah is een hoer'. 'Islamieten parasieten' dat vind ik ergens nog wel goed gevonden, dat rijmt ten minste.

Hoe belachelijk ik de regel ook vind, hoe belachelijk ik de grensrechter ook vind, hoe belachelijk ik het ook vind dat de match voor zoiets wordt stilgelegd, we kennen nu al jaren de regels, en we houden ons er niet aan. Ik vind dat we dat niet elke keer opnieuw moeten gaan minimaliseren.

Wel positief: ik heb al een tijdje geen oerwoudegluiden meer gehoord. Als het goed is zeggen we het ook.


"Allah is een hoer" roepen heeft niets, maar dan ook niets, met racisme te maken: dit is godslastering of blasfemie, voor zover ik weet nog steeds geen misdrijf in ons land.
"Islamieten parasieten" is in principe geen racisme, want het schoffeert een geloofsovertuiging, en geen ras of etnische groep op zich, maar het is er wel over, vind ik, want het beledigt onnodig mensen (dus geen al dan niet imaginaire godheid).
Bier gooien naar een lijnrechter is al helemaal "not done". Moest ik lijnrechter zijn, en ze gooien een pint naar mijn hoofd, dan zou ik het ook onmiddellijk afbollen: de fysieke integriteit van een scheids- of lijnrechter mag NOOIT in het gedrang gebracht worden.


10 Feb 2016, 13:30
forumlegende

Lid geworden op: 16 Mei 2005, 22:35
Berichten: 2934
Bericht Re: EA - Bornem
Ik moet mij deze keer aansluiten bij filip.dhose.
Racisme is een woord dat nogal snel misbruikt wordt. Het ging hier eigenlijk om culturalisme.
Zie ook het onvolprezen 'Sapiens' van Yuval Harari.

Bier is om te drinken, niet om te gooien (behalve naar Podevijn :D ).


10 Feb 2016, 14:56
Ancien

Lid geworden op: 12 Jul 2009, 17:35
Berichten: 4112
Leeftijd: 54
Locatie: Herzele
Bericht Re: EA - Bornem
tympanum2 schreef:
Ik moet mij deze keer aansluiten bij filip.dhose.
Racisme is een woord dat nogal snel misbruikt wordt. Het ging hier eigenlijk om culturalisme.
Zie ook het onvolprezen 'Sapiens' van Yuval Harari.

Bier is om te drinken, niet om te gooien (behalve naar Podevijn :D ).



Dus mochten ze nu thee gegooid hebben naar die lijnrechter zou hij mischien niet zo gereageerd heben? :D

_________________
What we do in life, echoes in eternity. From Gladiator.


10 Feb 2016, 18:46
Ancien

Lid geworden op: 14 Jan 2006, 23:22
Berichten: 3793
Leeftijd: 63
Locatie: Heusden
Bericht Re: EA - Bornem
De Jean schreef:
tympanum2 schreef:
Er wordt hier al vlot gegoocheld met stadionverboden en boetes en wat weet ik nog allemaal.
Maar hoe gaat men bewijzen wie wat geroepen heeft? Liplezers inschakelen? Of gewoon de hele 25 (ja, over zo weinig volk gaat het) een stadionverbod geven? En hoe gaat men deze dan identificeren?
Deze hele kwestie is totaal overroepen. De wedstrijd had nooit of te nimmer mogen stilgelegd, laat staan gestaakt worden. Ik praat daarmee niets goed, maar ik stond op 10 meter van die 'roepers' en ik heb niets maar dan ook niets gehoord. Natuurlijk zullen ze die arme kerel verweten hebben, maar wie zet er op zulk een match een grensrechter (en bij uitbreiding een scheidsrechterlijk trio) op dat plein, die bij het minste het terrein afcrosst alsof de duivel hem op de hielen zit? Stel je voor dat er met Carnaval agenten rondlopen die bij het minste geringste de wapenstok laten spreken? Het zou mooi worden.
En inderdaad : die roepers moesten gewoon tien meter opschuiven en het probleem was opgelost. Alhoewel, als er nog ene bij was met een zware stem...
En over de stewards : een vriend van mij was onwel geworden tijdens de match (niet van de drank maar een opkomende buikgriep), en er was zowaar een vrouwelijke steward die enkel Frans praatte. De rest...tja, least said soonest mended. Maar het zou zeker niet terecht zijn om deze mensen voor het geheel onnodige incident terecht te wijzen.


Ik stond ook 10 meter verder, en ik heb het wel gehoord. Zoals bij quasi elke thuismatch. Ik snap ni eens wat er zo grappig is aan het favorietje 'Allah is een hoer'. 'Islamieten parasieten' dat vind ik ergens nog wel goed gevonden, dat rijmt ten minste.

Hoe belachelijk ik de regel ook vind, hoe belachelijk ik de grensrechter ook vind, hoe belachelijk ik het ook vind dat de match voor zoiets wordt stilgelegd, we kennen nu al jaren de regels, en we houden ons er niet aan. Ik vind dat we dat niet elke keer opnieuw moeten gaan minimaliseren.

Wel positief: ik heb al een tijdje geen oerwoudegluiden meer gehoord. Als het goed is zeggen we het ook.

Helaas heb ik wél oerwoudgeluiden gehoord, in de sfeergroep in de zittribune ten aanzien van de donkerkleurige speler van Bornem, en dat waren meer dan 20 mensen!

Het wordt inderdaad hoog tijd dat we ons aan de regels houden. Terechte regels overigens!


10 Feb 2016, 22:52
Nationale Ploeg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 20 Mei 2005, 18:11
Berichten: 1857
Leeftijd: 69
Locatie: Aalst
Bericht Re: EA - Bornem
Het is cruciaal wat de scheidsrechter allemaal in zijn verslaggeving noteert, ..en wat niet....
Ik vrees dat hij zal samen gezeten hebben met de lijnrechter om de feiten zo volledig mogelijk en uitgebreid te omschrijven.
De club mag zoveel als ze wil op haar website publiceren dat zij zich distantieert van racistische uitlatingen. En dat de amokmakers ook geen eendrachtsupporters waren.
Als in dat verslag genoteerd staat dat er "repressies" werden gepleegd op de grensrechter : door hem meermaals te begieten met bier; Dan zal de club zich eerder moeten verdedigen met de middelen die zij heeft ingezet om dit te vermijden of te stoppen en de veiligheid te verzekeren.
Welke slogans hebben de officials precies gehoord ? "Allah is een hoer" lijkt inderdaad niet racistisch. Maar wel de term "Makak"...
Ik ben heel nieuwsgierig om de exacte aanklacht te horen; en de verdediging die Eendracht daar tegenover zal zetten...

_________________
BACK TO GLORY! 1994-1995
Once it will come!
Pattie


10 Feb 2016, 23:49
forumlegende

Lid geworden op: 07 Mei 2008, 10:08
Berichten: 2954
Bericht Re: EA - Bornem
waly 2 schreef:
Hugo schreef:
Eendracht Aalst moet op woensdag 24 februari verschijnen voor het Sportcomité Amateurvoetbal van de Koninklijke Belgische Voetbalbond, zo bevestigde de KBVB maandag. De Ajuinen zullen er zich moeten verantwoorden voor racistische gezangen aan het adres van de lijnrechter tijdens de gestaakte thuismatch tegen Bornem op de 24e speeldag in derde klasse A.

De carnavalsmatch van vrijdag werd op acht minuten van het einde en bij een 2-4 stand definitief stilgelegd door scheidsrechter Bram De Clercq. Enkele thuissupporters schoffeerden lijnrechter Ben Acha Bilal met racistische geluiden. Even voordien was de wedstrijd al stilgelegd, maar ook na een korte pauze viseerde een groepje fans de lijnrechter. Volgens hoofdscheidsrechter De Clercq kreeg Bilal, die uiteindelijk zelf van het veld stapte, ook bier naar zijn hoofd gegooid.

Eendracht Aalst distantieerde zich reeds van de incidenten. “Zo’n gedrag is in strijd met de fundamentele waarden van de club”, verklaarde de derdeklasser op zijn website. “De club biedt zijn excuses aan en zal via camerabeelden de amokmakers trachten op te sporen.”

Omdat de wedstrijd stilgelegd is, zal het Bondsparket geen vordering tot minnelijke schikking maken. Het dossier wordt meteen overgemaakt aan het Sportcomité, dat de zaak behandelt op 24 februari. Het comité zal beslissen of de wedstrijd herspeeld moet worden dan wel of een forfaitscore zich opdringt. Eendracht Aalst riskeert ook een wedstrijd achter gesloten deuren. De amokmakers kijken aan tegen een stadionverbod.


ik vind toch ook dat de match moet herspeeld worden. :D


Opnief verklidj ;) ?

_________________
Iendracht forever mor fusie never!


11 Feb 2016, 12:54
forumlegende

Lid geworden op: 23 Jun 2005, 22:27
Berichten: 3019
Bericht Re: EA - Bornem
Timoilsjt schreef:
waly 2 schreef:
Hugo schreef:
Eendracht Aalst moet op woensdag 24 februari verschijnen voor het Sportcomité Amateurvoetbal van de Koninklijke Belgische Voetbalbond, zo bevestigde de KBVB maandag. De Ajuinen zullen er zich moeten verantwoorden voor racistische gezangen aan het adres van de lijnrechter tijdens de gestaakte thuismatch tegen Bornem op de 24e speeldag in derde klasse A.

De carnavalsmatch van vrijdag werd op acht minuten van het einde en bij een 2-4 stand definitief stilgelegd door scheidsrechter Bram De Clercq. Enkele thuissupporters schoffeerden lijnrechter Ben Acha Bilal met racistische geluiden. Even voordien was de wedstrijd al stilgelegd, maar ook na een korte pauze viseerde een groepje fans de lijnrechter. Volgens hoofdscheidsrechter De Clercq kreeg Bilal, die uiteindelijk zelf van het veld stapte, ook bier naar zijn hoofd gegooid.

Eendracht Aalst distantieerde zich reeds van de incidenten. “Zo’n gedrag is in strijd met de fundamentele waarden van de club”, verklaarde de derdeklasser op zijn website. “De club biedt zijn excuses aan en zal via camerabeelden de amokmakers trachten op te sporen.”

Omdat de wedstrijd stilgelegd is, zal het Bondsparket geen vordering tot minnelijke schikking maken. Het dossier wordt meteen overgemaakt aan het Sportcomité, dat de zaak behandelt op 24 februari. Het comité zal beslissen of de wedstrijd herspeeld moet worden dan wel of een forfaitscore zich opdringt. Eendracht Aalst riskeert ook een wedstrijd achter gesloten deuren. De amokmakers kijken aan tegen een stadionverbod.


ik vind toch ook dat de match moet herspeeld worden. :D


Opnief verklidj ;) ?


De match moet herspeeld worden achter gesloten deuren of wat?


11 Feb 2016, 12:59
forumlegende

Lid geworden op: 07 Mei 2008, 10:08
Berichten: 2954
Bericht Re: EA - Bornem
Jean schreef:
Timoilsjt schreef:
waly 2 schreef:

ik vind toch ook dat de match moet herspeeld worden. :D


Opnief verklidj ;) ?


De match moet herspeeld worden achter gesloten deuren of wat?


Tein is 't gans de match baal in 't restaurant

_________________
Iendracht forever mor fusie never!


11 Feb 2016, 13:03
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 127 berichten ]  Ga naar pagina 1 5 6 7 8 9


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten




Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
webdesign aalst