EA - Bornem - Pagina 5 | Iendracht.be Forum
forum eendracht aalst



Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 127 berichten ]  Ga naar pagina 1 3 4 5 6 7 9
 EA - Bornem 
Auteur Bericht
Freak

Lid geworden op: 16 Mei 2005, 20:13
Berichten: 5738
Bericht Re: EA - Bornem
De competitiewedstrijd in derde klasse A tussen Eendracht Aalst en Bornem is definitief gestaakt wegens racistische gezangen van de thuisaanhang. Zo kwam er een jammerlijk einde aan wat een feest moest worden: de jaarlijkse 'carnavalswedstrijd' van de thuisploeg.

Aalst was voor eigen publiek, dat zich massaal verkleed had, nochtans het best begonnen aan de wedstrijd, wat ook resulteerde in een 2-0 ruststand. Meteen na rust begonnen de bezoekers echter aan een fraaie comeback, en tien minuten na de pauze zorgden twee elkaar snel opeenvolgende rake kopbaldoelpunten voor de gelijke stand.

Toen Aalst-doelman Van Den Noortgaete bovendien rood pakte voor een noodgreep op een doorgebroken Bornem-speler en Weuts vervolgens de strafschop omzette, dreigde het carnavalsfeest volledig verpest te worden. Dat zorgde voor overkokende potjes bij de thuisaanhang, die racistische gezangen begon te scanderen jegens enkele Bornem-spelers en een lijnrechter. Bij een 2-4 tussenstand na 82 minuten onderbrak scheidsrechter De Clercq daarom de wedstrijd. Een kwartiertje later werd een nieuwe poging gedaan om te voetballen, maar na drie minuten was het weer van dat en werd de wedstrijd definitief gestaakt. Zo dreigt de forfaitnederlaag voor Aalst.


06 Feb 2016, 0:44
Reserve
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 19 Mei 2009, 15:45
Berichten: 297
Leeftijd: 52
Locatie: Oilsjt
Bericht Re: EA - Bornem
En terecht forfait nederlaag. Wat voor marginale eikels stonden vandaag die oerwoudgeluiden te maken zeg?!? Heel tof voor Bokila en Gayé moet ik zeggen. How low can you go. Ik ben beschaamd vandaag.


06 Feb 2016, 0:55
forumlegende

Lid geworden op: 16 Mei 2005, 22:35
Berichten: 2935
Bericht Re: EA - Bornem
Nog nooit meegemaakt in 35 jaar voetbal kijken. De politieke correctheid ad infinitum.


06 Feb 2016, 1:16
Iendracht.be - beheer
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 09 Jan 2006, 9:03
Berichten: 5510
Leeftijd: 47
Locatie: Lebbeke
Bericht Re: EA - Bornem
BDS schreef:
Smetje schreef:
Je kon een goeie zaak doen en dan dit...

Zomaar 2-0 weg geven nadat je in de heenmatch ook al 1-4 weg geeft
...

VDN echt niet goed vandaag

En dan nog die klote supporters


tja, dat je twee backs makkelijk de bal laten brengen, of dat Gillis twee keer staat te slapen, daar spreek je niet van. 2-1 en 2-2 is de bal twee keer in de hoek gekopt.

vorige week en deze match geen druk op de bal, en slecht verdedigd. heel nederig zijn, en in plaats van maandag carnaval te vieren, eens een cursus verdedigen geven.

Slecht verdedigd ook. Maar als keeper moet je baas zijn in je 16 en niet op je lijn blijven staan. Vooral die eerste had hij moeten uitkomen. Tweede leek me ook niet onhoudbaar.


06 Feb 2016, 1:22
Ancien
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 16 Mei 2005, 18:51
Berichten: 3851
Leeftijd: 46
Bericht Re: EA - Bornem
Ik ga me niet uitlaten over de gebeurtenissen van vandaag, die zonder meer een nieuw dieptepunt inluiden in de geschiedenis van onze club.

Voor de tussenkomst van VDN bij de doorgebroken speler heb ik maar één woord en het bestaat uit drie letters: DOM! Hij is gevloerd, laat hem de 2-3 dan scoren, dan sta je nog altijd met 11 tegen 11 met nog een half uur op de klok. Ma neen, meneer moet gelijk ne wilde gorilla die kerel in de voeten vliegen. Penalty en toch 2-3, met 10 man verder en nog eens een schorsing voor VDN van minimum 1 week. Hetzij op Oudenaarde, hetzij op Londerzeel. Misschien wel beiden.

Onze reservekeepers zijn dit jaar niet van het niveau Kempeneer, waar je een doublure van VDN had. Met alle respect.

Heb VDN dit ook gezegd wanneer hij buitenkwam maar meneer had er geen oren naar. Proficiat daarvoor. Ik hoop dat hij een goede uitbrander heeft gehad van den trainer en daardoor een 'dwaze' supporter (ik dus) straal kon negeren. Matthias Lievens wist te zeggen het 'niet express te hebben gedaan'...waarvan akte, maar als ge de tweede helft gelijk een bende paspoppen begint tja...

Voorts ook even met PLJ kunnen klappen. Ik onthoud vooral deze woorden: 'we hebben nu de bodem bereikt en kunnen alleen maar naar boven'. Voor de rest lijkt hij er niet zwaar aan te tillen (Trouwens er werd weldegelijk geïnformeerd naar Casagolda...dit terzijde).

_________________
VEEL BELOVEN EN WEINIG GEVEN DOET DE ZOTTEN IN VREUGDE LEVEN, juli 2015
Wie moedig is kan niet iedereen te vriend houden...


06 Feb 2016, 1:37
Freak
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 29 Mei 2005, 14:07
Berichten: 5751
Bericht Re: EA - Bornem
Vanaf de 2-0 was de ploeg zwak.
Sfeer en supporters waren dat,zeker in vergelijking met vorige week, vanaf het begin.
De carnavalsmatch is een jaarlijks noodzakelijk kwaad voor mij (ok ik ben dan wel geen echte carnavalist).
Mensen die 1x per jaar zich komen laten opvallen en zelfs ronduit laagdunkend doen over de personen die er wekelijks staan ... elk jaar hetzelfde. Dit zat er eens aan te komen!

_________________
Dit is de club waar ik zo trots op ben! - Clubliefde kent geen divisies


06 Feb 2016, 8:13
Vaste Waarde
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 14 Aug 2007, 10:21
Berichten: 1053
Leeftijd: 38
Bericht Re: EA - Bornem
Achter ons in de A waren er ook ne man of 20 gekomen voor een bepaalde speler aan te moedigen. Nog nooit eerder gezien. Na half uur al schijtezat en oerwoudgeluiden a volonte. Meermaals na de oproep ook nog. Ja, volgende week zie je die niet meer maar gij zit terwijl met de dikke boete en de goede naam!

_________________
Supporter since 2003

Iendracht nor 2e


06 Feb 2016, 9:20
Nationale Ploeg

Lid geworden op: 09 Jan 2006, 11:16
Berichten: 2311
Leeftijd: 51
Locatie: moorsel
Bericht Re: EA - Bornem
de clerus schreef:
Achter ons in de A waren er ook ne man of 20 gekomen voor een bepaalde speler aan te moedigen. Nog nooit eerder gezien. Na half uur al schijtezat en oerwoudgeluiden a volonte. Meermaals na de oproep ook nog. Ja, volgende week zie je die niet meer maar gij zit terwijl met de dikke boete en de goede naam!
Inderdaad,als ge een hele match Jonas Bogaerts staat toe te zingen kan je moeilijk over al je verstandelijke vermogens beschikken. Toen de match definitief werd stilgelegd zat ik en de mensen rondom mij in zak en as maar die eikels liepen nog de polonaise te dansen,totaal geen interesse in de match laat staan in onze club dat zag je van ver. Soit bij dit alles toch niet vergeten dat het vooral de spelers waren die ons zwaar in de steek hebben gelaten gisteren dit in combinatie met veel drank nen hoop gelegenheidsteppes en een gekleurde lijnrechter zorgden voor de gekende afloop. Ons seizoen is gisteren misschien wel niet ten einde gekomen maar zeker wel op een keerpunt.Waar we bij de rust nog meededen voor het allerhoogste en de positieve flow van vorige wedstrijd en de gebeurtenissen van afgelopen week konden doortrekken moeten we nu weer naar onder kijken en zit de moraal duidelijk onder nul. Nogmaals veel volk gisteren maar allesbehalve een voetbalsfeer,voor mij mogen ze volgend seizoen met carnaval gerust op verplaatsing spelen :(


06 Feb 2016, 9:44
Ancien

Lid geworden op: 14 Jan 2006, 23:22
Berichten: 3793
Leeftijd: 63
Locatie: Heusden
Bericht Re: EA - Bornem
In een goed gevuld Pierre Cornelisstadion zorgden doelpunten van Bael en Martin voor een 2-0 ruststand. Maar in de tweede helft kantelde de wedstrijd volledig. Weuts en De Paepe brachten Bornem op gelijke hoogte, waarna Kevin Van Den Noortgaete uitgesloten werd voor een noodgreep. Weuts verzilverde de strafschop en Ben Ahmed lukte ook nog de 2-4. In de slotfase werd de wedstrijd stilgelegd voor racistische spreekkoren achter de grensrechter. Toen na de hervatting de grensrechter niet meer verder wou, werd de wedstrijd drie minuten voor tijd beëindigd. De spreekkoren zouden volgens de eerste berichten niet afkomstig zijn van Eendracht Aalst-supporters maar van een groepje passanten bij de carnavalsmatch.

Dit schrijft de website en voor mij is dit (alweer) een compleet gemiste kans om stelling in te nemen, te evolueren naar een moderne voetbalcultuur en duidelijk en scherp afstand te nemen van de gebeurtenissen van gisteren door mensen die in het stadion waren.
In plaats van een "Wij kunnen er ook niet aan doe, het waren passanten" is veel meer op zijn plaats:

"Wij nemen uitdrukkelijk afstand van elke supporter en bezoeker die zich racistisch uitlaat en wij veroordelen het gooien van wat dan ook naar tegenspelers en officials. Wij zullen er alles aan doen om dit gedrag voor altijd uit het stadion te bannen en zo voetbal steeds meer te laten worden wat het altijd hoort te zijn: een sportieve strijd tussen 2 teams van spelers en supporters die elkaar respecteren, en waarbij de spelers luidruchtig, enthousiast en feestelijk worden aangemoedigd door hun supporters. Wij weten dat een overgrote meerderheid van de supporters dit ook wil, en wij rekenen erop dat zij dit samen met ons zullen realiseren!"


06 Feb 2016, 10:33
onderstaande foto te bekijken op eigen risico
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27 Apr 2006, 14:28
Berichten: 8614
Leeftijd: 56
Locatie: Wetteren
Website: https://m.youtube.com/watch?v=1c84T7KT-xs
Bericht Re: EA - Bornem
chunga schreef:
Inderdaad,als ge een hele match Jonas Bogaerts staat toe te zingen kan je moeilijk over al je verstandelijke vermogens beschikken. Toen de match definitief werd stilgelegd zat ik en de mensen rondom mij in zak en as maar die eikels liepen nog de polonaise te dansen,totaal geen interesse in de match laat staan in onze club dat zag je van ver. Soit bij dit alles toch niet vergeten dat het vooral de spelers waren die ons zwaar in de steek hebben gelaten gisteren dit in combinatie met veel drank nen hoop gelegenheidsteppes en een gekleurde lijnrechter zorgden voor de gekende afloop. Ons seizoen is gisteren misschien wel niet ten einde gekomen maar zeker wel op een keerpunt.Waar we bij de rust nog meededen voor het allerhoogste en de positieve flow van vorige wedstrijd en de gebeurtenissen van afgelopen week konden doortrekken moeten we nu weer naar onder kijken en zit de moraal duidelijk onder nul. Nogmaals veel volk gisteren maar allesbehalve een voetbalsfeer,voor mij mogen ze volgend seizoen met carnaval gerust op verplaatsing spelen :(


Is zelfs al verschillende malen gemeld geweest aan de spotters,dat ze enkel en alleen naar Aalst komen om den boel op stelten te zetten,wat kunnen we er aan doen is dan hun antwoord :wadde: als men dit dan toch reeds jaren weet is het misschien makkelijker om ze extra in het oog te houden en in te grijpen,morja :hmm:

_________________
https://m.youtube.com/watch?v=1c84T7KT-xs
Member of the President’s Club.


06 Feb 2016, 10:55
Ancien

Lid geworden op: 12 Jul 2009, 17:35
Berichten: 4112
Leeftijd: 54
Locatie: Herzele
Bericht Re: EA - Bornem
Bakkie schreef:
chunga schreef:
Inderdaad,als ge een hele match Jonas Bogaerts staat toe te zingen kan je moeilijk over al je verstandelijke vermogens beschikken. Toen de match definitief werd stilgelegd zat ik en de mensen rondom mij in zak en as maar die eikels liepen nog de polonaise te dansen,totaal geen interesse in de match laat staan in onze club dat zag je van ver. Soit bij dit alles toch niet vergeten dat het vooral de spelers waren die ons zwaar in de steek hebben gelaten gisteren dit in combinatie met veel drank nen hoop gelegenheidsteppes en een gekleurde lijnrechter zorgden voor de gekende afloop. Ons seizoen is gisteren misschien wel niet ten einde gekomen maar zeker wel op een keerpunt.Waar we bij de rust nog meededen voor het allerhoogste en de positieve flow van vorige wedstrijd en de gebeurtenissen van afgelopen week konden doortrekken moeten we nu weer naar onder kijken en zit de moraal duidelijk onder nul. Nogmaals veel volk gisteren maar allesbehalve een voetbalsfeer,voor mij mogen ze volgend seizoen met carnaval gerust op verplaatsing spelen :(


Is zelfs al verschillende malen gemeld geweest aan de spotters,dat ze enkel en alleen naar Aalst komen om den boel op stelten te zetten,wat kunnen we er aan doen is dan hun antwoord :wadde: als men dit dan toch reeds jaren weet is het misschien makkelijker om ze extra in het oog te houden en in te grijpen,morja :hmm:



De stewards hadden hun handen vol aan die zatte bende uit Tienen, ikzelf zat in den A en kon het dus goed zien en horen. Maar in plaats van de politie op die mannen af te sturen, just niks gene agent gezien!!! En onder de rust de mensen lastig vallen met hun zat gezwam over Bogaerts.

_________________
What we do in life, echoes in eternity. From Gladiator.


06 Feb 2016, 11:07
Scholier

Lid geworden op: 11 Aug 2008, 10:55
Berichten: 118
Bericht Re: EA - Bornem
Ik dacht dat ik al veel meegemaakt had op den iendracht, maar dit is na 30 jaar supporter te zijn echt wel het dieptepunt. laat ze volgend jaar maar op verplaatsing spelen; dan zullen enkel de echte supporters mee zijn. :kots: :stom:


06 Feb 2016, 11:19
Nationale Ploeg

Lid geworden op: 22 Dec 2007, 19:41
Berichten: 1966
Bericht Re: EA - Bornem
Toch even vermelden: die racistische spreekkoren kwamen niet enkel van passanten. Jammer genoeg zaten er echt wel een pak tussen die ik ondanks hun verkleding herkende als 'habitués'. Hopelijk worden die mannen aangesproken.


06 Feb 2016, 11:44
Scholier
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 24 Nov 2008, 11:30
Berichten: 160
Bericht Re: EA - Bornem
Bedankt aan de losers die gisteren de carnavalsmatch moesten ontsieren met hun racistische opmerkingen! Hopelijk volgen er sancties voor die gasten! De naam 'supporter' niet waard.


06 Feb 2016, 12:16
Nationale Ploeg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 20 Mei 2005, 18:11
Berichten: 1857
Leeftijd: 69
Locatie: Aalst
Bericht Re: EA - Bornem
De Jean schreef:
Toch even vermelden: die racistische spreekkoren kwamen niet enkel van passanten. Jammer genoeg zaten er echt wel een pak tussen die ik ondanks hun verkleding herkende als 'habitués'. Hopelijk worden die mannen aangesproken.

----
Er is via TV zoveel publiciteit gemaakt over "neen aan racisme". Ook wij hebben kleurlingen in onze ploeg. Iedere voetbalsupporter zou het nu toch al duizend keer ingehamerd moeten zijn, dat dit NIET kan....
Toch herhaalt het zich...alweer... En dan nog op den IENDRACHT. Waar we best braaf zouden moeten zijn, gezien onze financiele toestand en de toekomstperspectieven voor onze club.
Ik heb daar maar één oorzakelijke verklaring voor, en dat is dat overdreven drankzucht steeds oorzaak is van alle kwaad. "Als de drank is, in de man, is de wijsheid in de kan..."
Kan het drinken van een pintje nu niet echt met mate en onder controle, en louter in functie van de gezelligheid?
En is het echt nodig om zich steeds ladderzat drinken, ... met alle nadelige gevolgen van dien?
Carnaval kan geen excuus zijn, om zich stomdronken te gieten, Zodat men zich niet meer realiseert welk kwaad men aanricht !

_________________
BACK TO GLORY! 1994-1995
Once it will come!
Pattie


06 Feb 2016, 12:29
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 127 berichten ]  Ga naar pagina 1 3 4 5 6 7 9


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 53 gasten




Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
webdesign aalst