EA - Sp. Petegem (02/04/2016) - Pagina 6 | Iendracht.be Forum
forum eendracht aalst



Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 141 berichten ]  Ga naar pagina 1 4 5 6 7 8 10
 EA - Sp. Petegem (02/04/2016) 
Auteur Bericht
forumlegende

Lid geworden op: 07 Mei 2008, 10:08
Berichten: 2949
Bericht Re: EA - Sp. Petegem (02/04/2016)
Still standing ! schreef:
tgaat hier misschien belachelijk overkomen maar zo'n mini-orkestje da van tijd tot tijd es nen ouwen klassieker bovenhaalt ("iendracht veroit" da hoor je nooit meer, de marie Louise, oilsjt stad van men droimen,...), ludieke pensjenkermissen of pintjesacties, nodigt de jeugd eens wa meer uit en zet ze tussen de gewone supps, een lokale dansschool da in de pauze eens komt chearen,... da soort dingen die gewoon weer wa meer gezelligheid op de tribuun brengen en terug een beetje lokale verbondenheid brengt. nu hoort ge tijdens een match soms bijna een spelt vallen als het sfeervak eens effe stil is (chance da die mannen er nog zijn)...

in provinciale maak je op dat vlak soms nog echte volksfeestjes mee, en uiteindelijk zitten we al niet zo gek ver meer van dat niveau :plat:

maar de beste manier om weer ambi en volk over de vloer te krijgen blijft voor een prijs spelen natuurlijk.


Mooie ideeën. Zonder pessimistisch te willen overkomen vrees ik alleen dat alles wat je op het veld organiseert een mat voor niks is. Kijk naar de carnavalsmatch. veel op 't plein, en (kandidaat-)prinsen die hun liekes komen zingen maar het komt niet over.

De basis van het probleem ligt aan de accommodatie. Eerst moet je dat probleem trachten op te lossen (in samenwerking met de stad). Vervolgens moet je zorgen dat je binnen uw nieuwe/aangepaste accommodatie de sfeer er terug inbrengt. Zolang je echter met maar 1 tribune zit, zijnde de hoofdtribune, en een tentje dat ze zelfs op 't criterium nog niet durven plaatsen uit schaamte, zullen alle andere inspanningen vrees ik weinig effect hebben.

Zoals reeds door Smetje gesteld, mist het sfeervak zijn effect ook. Zelf heb ik er nu een abo, maar 'k twijfel er sterk aan om noste seizoen nog daar te staan. Mogelijks opnief nor da tentmisbaksel oon den oeverkant.

_________________
Iendracht forever mor fusie never!


07 Apr 2016, 12:18
Junior

Lid geworden op: 12 Mei 2010, 11:36
Berichten: 245
Bericht Re: EA - Sp. Petegem (02/04/2016)
De prijs is inderdaad voor veel mensen een groot obstakel! Waar ge vroeger nog is wat kennissen mee kon krijgen is dit helemaal verdwenen, ook niet te verbazen als je die toegangsprijzen ziet. Neem daar dan nog de accommodatie bij en de sportieve prestaties en dan weet je waar het schoentje knelt.

Ik ben blij dat er hier wordt gesproken over het sfeervak, helaas komt dit buiten de "topmatchen" ook niet tot zen recht. Maar we moeten ons misschien ook de vraag durven stellen of die partytent aan de overkant nog open moet? Misschien is het mogelijk om het sfeervak uit te breiden zodat de mensen uit de partytent ook daar terecht kunnen. Ik weet de aantallen niet maar veel volk staat daar de laatste tijd niet meer, dus waarom daar nog tijd en geld aan spenderen? Enkel bij topmatchen kan je dan eventueel overwegen om deze weer open te stellen.


07 Apr 2016, 14:07
Iendracht.be - beheer
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 09 Jan 2006, 9:03
Berichten: 5505
Leeftijd: 47
Locatie: Lebbeke
Bericht Re: EA - Sp. Petegem (02/04/2016)
Ik sta nog steeds in de tent. Voornaamste reden is dat ik 180 euro veel te veel vind voor abo in derde klasse. 120 euro van partytent is al meer dan genoeg.


07 Apr 2016, 14:16
Junior

Lid geworden op: 12 Mei 2010, 11:36
Berichten: 245
Bericht Re: EA - Sp. Petegem (02/04/2016)
Smetje schreef:
Ik sta nog steeds in de tent. Voornaamste reden is dat ik 180 euro veel te veel vind voor abo in derde klasse. 120 euro van partytent is al meer dan genoeg.
Dat begrijp ik maar al te goed maar misschien kunnen ze ook dan ook iets aan de prijs doen van die abonnementen.


07 Apr 2016, 14:25
Nationale Ploeg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 20 Mei 2005, 18:11
Berichten: 1857
Leeftijd: 69
Locatie: Aalst
Bericht Re: EA - Sp. Petegem (02/04/2016)
De belangrijkste factor is nog altijd het vertoon op het veld. Supporters van welk type ook, willen mooi en winning-voetbal zien. Geen potje stamp.
Daar draait ook alles om: terugkeer van supporters, veel of weinig supporters, belangstelling van de sponsors, het goed-gevoel van alles wat rond de club draait, grotere inkomsten, vreugde en feestgevoel, club als aantrekkingspool voor de stad en de middenstand, de trots van de Aalstenaar, ... enz...
Louter met het behulp van het beperkt aantal die-hards, kan een club niet verder leven.
Er zijn grotendeels succes-supporters absoluut nodig.
Je kan het deze groep voetballiefhebbers absoluut niet kwalijk nemen. Niet iedereen is bereid om entreegeld te betalen en alle weken "zijn kas op te vreten, van wat hij 90 min moeten aanschouwen".
Successupporters zijn broodnoodzakelijk voor de club. En die verwachten enkel waar voor hun geld.
En dan is een te duur inkomgeld, ook nog aanvaardbaar voor velen...
Alles begint dus met een "degelijke ploeg". De rest volgt...
Zo is het bij Eendracht in het verleden al dikwijlks geweest.
Ooit klommen supporters in de lichtmasten om Eendracht te zien spelen ! En ik heb dit nog zelf meegemaakt...

_________________
BACK TO GLORY! 1994-1995
Once it will come!
Pattie


07 Apr 2016, 15:07
forumlegende

Lid geworden op: 07 Mei 2008, 10:08
Berichten: 2949
Bericht Re: EA - Sp. Petegem (02/04/2016)
Tom1983 schreef:
De prijs is inderdaad voor veel mensen een groot obstakel! Waar ge vroeger nog is wat kennissen mee kon krijgen is dit helemaal verdwenen, ook niet te verbazen als je die toegangsprijzen ziet. Neem daar dan nog de accommodatie bij en de sportieve prestaties en dan weet je waar het schoentje knelt.

Ik ben blij dat er hier wordt gesproken over het sfeervak, helaas komt dit buiten de "topmatchen" ook niet tot zen recht. Maar we moeten ons misschien ook de vraag durven stellen of die partytent aan de overkant nog open moet? Misschien is het mogelijk om het sfeervak uit te breiden zodat de mensen uit de partytent ook daar terecht kunnen. Ik weet de aantallen niet maar veel volk staat daar de laatste tijd niet meer, dus waarom daar nog tijd en geld aan spenderen? Enkel bij topmatchen kan je dan eventueel overwegen om deze weer open te stellen.


Sluiting tent ben ik ook lang voorstander van geweest, doch nu steeds minder en minder. Er is immers niets zo zielig als een stadion met 1 tribune en rond de rest van het veld allemaal lege tribunes. Dan begint het echt op een sfeerloze oefenmatch te gelijken.

Ander idee: sfeervak terug naar de tent met lagere inkomprijs?

_________________
Iendracht forever mor fusie never!


07 Apr 2016, 16:58
Nationale Ploeg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 25 Mei 2005, 12:53
Berichten: 1871
Locatie: Oilsjt tiens.
Bericht Re: EA - Sp. Petegem (02/04/2016)
filip.dhose schreef:
pattaboem schreef:
Neutralboy schreef:
(y) (y) Bosj op Bram ! Man wat waren dat zalige tijden en beste seizoen ooit qua beleving op en naast het veld!

----

Inderdaad, zelfs al zouden we het (groot) geluk misschien eens mee hebben, om, én de eindronde te halen, én de promotie af te dwingen; zelfs dan zou ik een prang en gespleten gevoel van euforie beleven.
Alvast nooit hetzelfde euforie-gevoel als de titelviering in 4de klasse.
Deze huidige ploeg heeft al zo dikwijls frustrerende toon gegeven van lachwekkend en teleurstellend voetbal...
Zeker geen hoopgevend beeld voor onze ploeg naar de toekomst; waar ons nieuw bestuur sérieus zal moeten aan (ver)bouwen.


Ach, de manier waarop je een promotie bewerkstelligt is rap vergeten. Het is van levensbelang voor de club om naar die Eerste Amateurliga te gaan. Als de promotie een feit is, kan er altijd aan een goede ploeg getimmerd worden. Ik verwijs naar het einde van het seizoen 2011-2012 toen er slechts 5 kernspelers bleven (VDN, Kestens, Filipovic, Van Damme en Ndefe). Drama, rampscenario's ... maar het jaar daarop hadden we toch een prima ploeg, met o.a. Bogaerts, Smet, Glouftsis en Martin.


Echt? Serieus? Tenenkrullend waren die gast zijn prestaties. Absolute non-voetballer met een lange lijst tegendoelpunten op zijn conto. Als je dat vergelijkt met pakweg Niels De Schutter... :crazy:


07 Apr 2016, 18:24
Nationale Ploeg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 25 Mei 2005, 12:53
Berichten: 1871
Locatie: Oilsjt tiens.
Bericht Re: EA - Sp. Petegem (02/04/2016)
Tom1983 schreef:
De prijs is inderdaad voor veel mensen een groot obstakel! Waar ge vroeger nog is wat kennissen mee kon krijgen is dit helemaal verdwenen, ook niet te verbazen als je die toegangsprijzen ziet. Neem daar dan nog de accommodatie bij en de sportieve prestaties en dan weet je waar het schoentje knelt.

Ik ben blij dat er hier wordt gesproken over het sfeervak, helaas komt dit buiten de "topmatchen" ook niet tot zen recht. Maar we moeten ons misschien ook de vraag durven stellen of die partytent aan de overkant nog open moet? Misschien is het mogelijk om het sfeervak uit te breiden zodat de mensen uit de partytent ook daar terecht kunnen. Ik weet de aantallen niet maar veel volk staat daar de laatste tijd niet meer, dus waarom daar nog tijd en geld aan spenderen? Enkel bij topmatchen kan je dan eventueel overwegen om deze weer open te stellen.


(y) Inderdaad! Sluit dat zielig tentje en geef de mensen een (goedkoper) alternatief op de hoofdtribune.


07 Apr 2016, 18:32
Junior

Lid geworden op: 05 Okt 2013, 18:34
Berichten: 186
Bericht Re: EA - Sp. Petegem (02/04/2016)
Ondanks het feit dat het een armtierig tentje is, sta ik daar toch liever... wel jammer dat de sfeermakers weg zijn. nu geeft het zeker niet meer op. Sfeer kan in de tent ook, kijk maar naar carnavalsmatchen (niet deze van dit jaar). Wa bengaals vuur ervoor, boksen da werken en wij die voor de sfeer zorgen. Zet er een deftig hamburgerkraam en zorg voor sfeer na de match en we komen al een heel eind. Waarom ging ik graag mee als kind naar den eendracht??? sfeer, een hamburgerke mogen eten in de tribune en na de match op de "flipperkast" mogen spelen in't café ;-) LOL


07 Apr 2016, 20:13
Ancien

Lid geworden op: 15 Sep 2008, 19:44
Berichten: 4918
Bericht Re: EA - Sp. Petegem (02/04/2016)
AlostanA schreef:
Tom1983 schreef:
De prijs is inderdaad voor veel mensen een groot obstakel! Waar ge vroeger nog is wat kennissen mee kon krijgen is dit helemaal verdwenen, ook niet te verbazen als je die toegangsprijzen ziet. Neem daar dan nog de accommodatie bij en de sportieve prestaties en dan weet je waar het schoentje knelt.

Ik ben blij dat er hier wordt gesproken over het sfeervak, helaas komt dit buiten de "topmatchen" ook niet tot zen recht. Maar we moeten ons misschien ook de vraag durven stellen of die partytent aan de overkant nog open moet? Misschien is het mogelijk om het sfeervak uit te breiden zodat de mensen uit de partytent ook daar terecht kunnen. Ik weet de aantallen niet maar veel volk staat daar de laatste tijd niet meer, dus waarom daar nog tijd en geld aan spenderen? Enkel bij topmatchen kan je dan eventueel overwegen om deze weer open te stellen.


(y) Inderdaad! Sluit dat zielig tentje en geef de mensen een (goedkoper) alternatief op de hoofdtribune.


Opnames maken vanuit dat zielig tentje zou ook een goed idee zijn, nu zie je telkens onze halfvolle feesttent en de lege tribunes op TV. :D

_________________
Iendracht Oiljst "Mannen weten waarom"


07 Apr 2016, 20:50
onderstaande foto te bekijken op eigen risico

Lid geworden op: 15 Mei 2005, 15:25
Berichten: 13160
Leeftijd: 38
Locatie: Hofstade
Website: http://www.iendracht.be
Bericht Re: EA - Sp. Petegem (02/04/2016)
dubbel

_________________
If you never try, you'll never know


Laatst gewijzigd door Bram op 09 Apr 2016, 11:57, 1 keer totaal gewijzigd.



09 Apr 2016, 11:53
onderstaande foto te bekijken op eigen risico

Lid geworden op: 15 Mei 2005, 15:25
Berichten: 13160
Leeftijd: 38
Locatie: Hofstade
Website: http://www.iendracht.be
Bericht Re: EA - Sp. Petegem (02/04/2016)
oilsjt schreef:
Bram schreef:
Jij bekijkt het weer puur sportief, als je volk wilt lokken ga je breder moeten gaan dan dat.
Hoezeer het ook op de mensen zelf mag gestoken worden, de beleving is de laatste jaren verloren gegaan.

"Ajuinen" zingen door de spelers moet terug een blijk van fierheid worden ipv een verplicht nummertje.
Hoe je dat moet gaan doen is een goede vraag, misschien moet je daar eens openlijk over durven brainstormen met je supporters. Maar een vaststelling is dat het volk steeds meer weg blijft, je hen voorlopig sportief niet genoeg kan overtuigen en ook de accommodatie van die aard is dat je hen niet meer kan aantrekken.
Ook qua prijs/kwaliteitverhouding in een streek waar voldoende er overvloedig 1ste klasse voetbal mogelijk is , zal het moeilijk zijn om op korte termijn voor een kentering te zorgen. Maar qua beleving kan je in mijn ogen wel iets teweeg brengen. Enorm respect voor hetgeen de bestuursploeg aan het verwezenlijken is achter de schermen, maar ze vergeten van een "flow" te creëren waardoor er terug een positieve spiraal ontstaat.
Die zweem van geheimzinnigheid in het begin heeft voor terughoudendheid gezorgd bij het groot publiek, begrijpelijk vanuit bestuursstandpunt natuurlijk gezien de onzekere omstandigheden maar nu die licentie binnen is, misschien tijd voor echt het startschot te geven ?


Weet je dan zelf een manier om de supporters te overtuigen?


De kleinste zaken eerst Kenny, maar ja ik kan er effectief wel eentje opnoemen en ben er van overtuigd dat als je dat met een groep doet dat je snel een waslijst van ideeën hebt.
Het meest voor de hand liggende wat ik mij herinner van onze herstart in 4de was dat van dag 1 er opgeroepen werd om de handen letterlijk uit de mouwen te steken door de supporters. Ik was toen nog student en heb mijn zomervakantie al schilderend / muren uitbrekende / cinema stoeltjes uitbrekende doorgebracht op het Pierre Cornelisstadion.
Nooit heb ik de supporters, bestuur als spelers korter bij mekaar geweten dan het seizoen die er op volgde.
Dus LETTERLIJK : kopieer die aanpak gedekt met een gezond realistisch beleid (welke van mij op de achtergrond mag blijven). Je hebt toch iet of wat een afscheiding tussen het operationeel management en het langere termijn bestuur dus in mijn ogen kan je een deel perfect op de achtergrond houden en een ander deel zeer actief die andere focus laten uitwerken.

En doe dat zoals men LEAN of andere managmentfilosofiën implementeert in de bedrijfswereld: de kleinste zaken eerst, en als iedereen van goede wil is heb je in "no time" een sneeuwbaleffect.
Vraag uzelf ook eerst af wat de waarden zijn van het nieuwe E. Aalst en ga daarmee aan de slag.
Misschien is community geen "zuil" waarop men wilt gaan bouwen natuurlijk, maar kom dan naar buiten wat wel de elementen zijn.
Ben het er mee eens dat het moeilijk gaat worden om voor het einde van dit seizoen veel te gaan realiseren maar naar de start van volgend seizoen toe ga je toch eens die denkoefening moeten maken. De 2 maand die je nu hebt zou ik persoonlijk toch aangrijpen daarvoor.

Je weet heel goed dat ik mijn vorige posts trouwens niet negatief bedoeld zijn, waarom dan die reactie ?

_________________
If you never try, you'll never know


09 Apr 2016, 11:53
onderstaande foto te bekijken op eigen risico

Lid geworden op: 15 Mei 2005, 15:25
Berichten: 13160
Leeftijd: 38
Locatie: Hofstade
Website: http://www.iendracht.be
Bericht Re: EA - Sp. Petegem (02/04/2016)
Had zelfs nog niet gezien dat er nog zo veel reacties tussen Kenny zijn post en de mijne zitten.
Duidelijk toch een bewijs dat het leeft en er mensen zijn die met ideeën erover zitten.

Misschien deze topic al eens afsplitsen van de wedstrijdtopic ?
Key is vooral om dat niet allemaal direct te groots te zien. Misschien moet je inderdaad één grotere investering doen om te tonen dat de wil er nog is, maar de echte flow ga je maar hebben wanneer je de kleinere projectjes gaat uitwerken.

_________________
If you never try, you'll never know


09 Apr 2016, 12:03
Nationale Ploeg

Lid geworden op: 30 Okt 2005, 22:58
Berichten: 1596
Leeftijd: 48
Locatie: aalst
Bericht Re: EA - Sp. Petegem (02/04/2016)
supporters komen te laat het stadion binnen , ook zijn ze om 17 uur al weg.
eens een tv in de kantine (chalet) zetten met sportkanalen (telenet) .


09 Apr 2016, 16:16
Ancien

Lid geworden op: 10 Sep 2009, 18:37
Berichten: 4815
Locatie: oilsjt
Bericht Re: EA - Sp. Petegem (02/04/2016)
witteken schreef:
supporters komen te laat het stadion binnen , ook zijn ze om 17 uur al weg.
eens een tv in de kantine (chalet) zetten met sportkanalen (telenet) .


Da's al veel gevraagd zelle, een tijdje geleden was er zelfs geen elektriciteit... ;)

_________________
oilsjt, goi alien...


09 Apr 2016, 16:56
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 141 berichten ]  Ga naar pagina 1 4 5 6 7 8 10


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten




Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
webdesign aalst