EA - FC Izegem (16/04/2016) - Pagina 2 | Iendracht.be Forum
forum eendracht aalst



Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 59 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 4
 EA - FC Izegem (16/04/2016) 
Auteur Bericht
Freak

Lid geworden op: 16 Mei 2005, 20:13
Berichten: 5735
Bericht Re: EA - FC Izegem (16/04/2016)
we hebben toch goede wedstrijden gespeeld ook zeker?en nu gaat dat niet meer,of willen ze niet meer.ze moesten in de grond zakken van schaamte.


13 Apr 2016, 13:36
Ancien

Lid geworden op: 15 Sep 2008, 19:44
Berichten: 4918
Bericht Re: EA - FC Izegem (16/04/2016)
Eerste crisis voor Patrick Le Juste

“Spelers moeten reageren”


Patrick Le Juste: “Ik wil de club blijven runnen als een bedrijfsleider.”


Na de wanprestatie op Brakel steeg de druk op de ketel in het Pierre Cornelisstadion waar de psychologische aanpak van Dirk Geeraerd niet meer voor chemie met de groep zorgt. De nieuwe sterke man Patrick Le Juste, die onlangs de club een financiële injectie gaf, staat voor een eerste crisis.

De lamentabele prestatie op Brakel leek op een boycot van de spelersgroep jegens de veelvuldig kritiek spuiende coach Dirk Geeraerd en de fors sanerende clubleiding?

Patrick Le Juste: “Maandag wezen we de groep op haar verantwoordelijkheden. De spelers moeten tegen Petegem reageren. Het enige wat men ons kan verwijten is dat we vrij laat de gesprekken startten, maar ik heb flink wat ervaring met saneren en volgde de logische gang van zaken.
Een eerste fase bij een sanering is het opkuisen van het directiecomité. Nadien moet het bedrijf gesaneerd worden. We brachten de schuld terug van 2,2 miljoen naar 600.000 euro. Een derde fase is dan de sanering van de personeelskosten.
Bij Eendracht gaat het dan in eerste instantie over spelerslonen.”

De spelers moesten 15% inleveren wat blijkbaar voor een explosie zorgde in de kleedkamers waar plots niemand meer wou bij tekenen?

“Je hoort me niet beweren dat in het voetbalbestel anders gereageerd wordt dan in de bedrijfswereld. Eerst heerst er altijd verontwaardiging. Pas nadien rijzen er vragen en wordt naar een compromis gezocht. De spelers mogen niet vergeten dat Eendracht Aalst niet meer bestond als de nieuwe bestuursploeg rond Nieuwjaar niet tot actie overgang. Binnen enkele weken heerst er ongetwijfeld meer duidelijkheid over de spelers waar we mee doorgaan.”

Tal van bedrijfsleider beten zich al de tanden stuk op het besturen van Eendracht. Wat dreef je om in de bres te springen?

“Bedrijven saneren zie ik als een uitdaging. Ik hou ook van voetbal. Een collega vroeg me de doorlichting van de boekhouding. Bij de analyse werd me gevraagd of ik ook oplossingen in pacht had. Zo ging de bal aan het rollen. Ik werd intussen een fervente supporter van Eendracht, maar zal de club wel blijven runnen als een bedrijfsleider.”

Bron: HNB

_________________
Iendracht Oiljst "Mannen weten waarom"


15 Apr 2016, 8:59
forumlegende

Lid geworden op: 07 Mei 2008, 10:08
Berichten: 2949
Bericht Re: EA - FC Izegem (16/04/2016)
filip.dhose schreef:
parol schreef:
Timoilsjt schreef:

Zolang DG niet wat meer manager wordt en zijnen domp inhoudt in de pers, moogt ge nog elken dag als bestuur met de spelers samenzitten. Dat zal niet helpen.

Over de kwaliteiten van DG laat ik mij niet uit, evenming over de spelersgroep. Maar wat DG in de pers doet, werkt in de meeste gevallen contraproductief. Het begint hier precies op het Hamme-scenario te lijken waar de spelers de trainer buiten wilden en match na match verloren (0-4 tegen ons :crazy: )

Ge moogt ne speler persoonlijk hard aanpakken, en zelfs binnen de volledige spelersgroep, maar in de pers moet je uw woorden meer wikken en wegen. Hoe gedegouteerd of ontgoocheld je ook bent. Als trainer moet je niet in de pers uw gelijk trachten te halen mar in de kleedkamer en tov uw bestuur. Dat is manager zijn, en is DG niet echt gegeven.

(y)


Nochtans zie je heel vaak in Eerste Klasse dat Preud'homme, Vanhaezebroeck, Hasi, ... eens een speler die er zijn voeten aan veegt publiekelijk aan de muur nagelen. Ze doen dit vermoedelijk om zo'n speler te "prikkelen".


Dat klopt, maar als trainer moet je kunnen inschatten bij welke speler openbare kritiek een gunstig 'prikkel' gevolg op het veld gaat hebben, en welke spelers net averechts zullen reageren en u boycotten. Ik heb de indruk dat DG dat niet aanvoelt bij zijn spelers en dat de spelersgroep zich tegen hem aan het keren is.

Eerlijk gezegd, als mijn werkgever vind dat ik slecht presteer, heb ik ook liever dat hij mij bij zich roept in zijn bureau en een stevige uitbrander geeft dan dat hij 'en plein public' mij efkes gaat belachelijk maken.

_________________
Iendracht forever mor fusie never!


15 Apr 2016, 10:02
forumlegende

Lid geworden op: 16 Mei 2005, 22:35
Berichten: 2934
Bericht Re: EA - FC Izegem (16/04/2016)
Mja, ik vind dat er nog altijd veel eieren onder de spelers gelegd worden.
En wie moet er weg er als de resultaten niet goed zijn?


15 Apr 2016, 10:44
Ancien

Lid geworden op: 10 Sep 2009, 18:37
Berichten: 4815
Locatie: oilsjt
Bericht Re: EA - FC Izegem (16/04/2016)
Hugo schreef:
Eerste crisis voor Patrick Le Juste

“Spelers moeten reageren”


Patrick Le Juste: “Ik wil de club blijven runnen als een bedrijfsleider.”


Na de wanprestatie op Brakel steeg de druk op de ketel in het Pierre Cornelisstadion waar de psychologische aanpak van Dirk Geeraerd niet meer voor chemie met de groep zorgt. De nieuwe sterke man Patrick Le Juste, die onlangs de club een financiële injectie gaf, staat voor een eerste crisis.

De lamentabele prestatie op Brakel leek op een boycot van de spelersgroep jegens de veelvuldig kritiek spuiende coach Dirk Geeraerd en de fors sanerende clubleiding?

Patrick Le Juste: “Maandag wezen we de groep op haar verantwoordelijkheden. De spelers moeten tegen Petegem reageren. Het enige wat men ons kan verwijten is dat we vrij laat de gesprekken startten, maar ik heb flink wat ervaring met saneren en volgde de logische gang van zaken.
Een eerste fase bij een sanering is het opkuisen van het directiecomité. Nadien moet het bedrijf gesaneerd worden. We brachten de schuld terug van 2,2 miljoen naar 600.000 euro. Een derde fase is dan de sanering van de personeelskosten.
Bij Eendracht gaat het dan in eerste instantie over spelerslonen.”

De spelers moesten 15% inleveren wat blijkbaar voor een explosie zorgde in de kleedkamers waar plots niemand meer wou bij tekenen?

“Je hoort me niet beweren dat in het voetbalbestel anders gereageerd wordt dan in de bedrijfswereld. Eerst heerst er altijd verontwaardiging. Pas nadien rijzen er vragen en wordt naar een compromis gezocht. De spelers mogen niet vergeten dat Eendracht Aalst niet meer bestond als de nieuwe bestuursploeg rond Nieuwjaar niet tot actie overgang. Binnen enkele weken heerst er ongetwijfeld meer duidelijkheid over de spelers waar we mee doorgaan.”

Tal van bedrijfsleider beten zich al de tanden stuk op het besturen van Eendracht. Wat dreef je om in de bres te springen?

“Bedrijven saneren zie ik als een uitdaging. Ik hou ook van voetbal. Een collega vroeg me de doorlichting van de boekhouding. Bij de analyse werd me gevraagd of ik ook oplossingen in pacht had. Zo ging de bal aan het rollen. Ik werd intussen een fervente supporter van Eendracht, maar zal de club wel blijven runnen als een bedrijfsleider.”

Bron: HNB


Tja, als mijn werkgever zegt dat ik 15% moet inleveren dan heb ik 2 keuze's, ofwel ga ik akkoord en blijf ik, ofwel stap ik op. Als ik dan toch blijft wordt er van mij verwacht dat ik mijn werk terug correct uitvoer.
In het geval bij Eendracht Aalst denk ik dat de spelers nu in een schemerzone zitten, blijven of opstappen, en dat kan ik ergens begrijpen, maar ze liggen nog onder contract en er wordt van hen verwacht dat ze de resterende wedstrijden met de volle 100% overgave, afwerken.
Wie dat niet doet, beginnende nu zaterdag, mag het van mij afbollen, eender wie.....

_________________
oilsjt, goi alien...


15 Apr 2016, 12:05
forumlegende

Lid geworden op: 07 Mei 2008, 10:08
Berichten: 2949
Bericht Re: EA - FC Izegem (16/04/2016)
tympanum2 schreef:
Mja, ik vind dat er nog altijd veel eieren onder de spelers gelegd worden.
En wie moet er weg er als de resultaten niet goed zijn?


Da 's wel waar. Ze zijn het hier goed gewend gemaakt met blijkbaar (veel) te hoge lonen. Den trainer zenne kop rolt eerst als de resultaten tegenzitten. Daarmee dat ik als trainer iets voorzichtiger in de publieke aanpak zou zijn, ook al heb je als trainer misschien overschot van gelijk in uw commentaar.

_________________
Iendracht forever mor fusie never!


15 Apr 2016, 14:41
forumlegende

Lid geworden op: 07 Mei 2008, 10:08
Berichten: 2949
Bericht Re: EA - FC Izegem (16/04/2016)
jammen schreef:
Hugo schreef:
Eerste crisis voor Patrick Le Juste

“Spelers moeten reageren”


Patrick Le Juste: “Ik wil de club blijven runnen als een bedrijfsleider.”


Na de wanprestatie op Brakel steeg de druk op de ketel in het Pierre Cornelisstadion waar de psychologische aanpak van Dirk Geeraerd niet meer voor chemie met de groep zorgt. De nieuwe sterke man Patrick Le Juste, die onlangs de club een financiële injectie gaf, staat voor een eerste crisis.

De lamentabele prestatie op Brakel leek op een boycot van de spelersgroep jegens de veelvuldig kritiek spuiende coach Dirk Geeraerd en de fors sanerende clubleiding?

Patrick Le Juste: “Maandag wezen we de groep op haar verantwoordelijkheden. De spelers moeten tegen Petegem reageren. Het enige wat men ons kan verwijten is dat we vrij laat de gesprekken startten, maar ik heb flink wat ervaring met saneren en volgde de logische gang van zaken.
Een eerste fase bij een sanering is het opkuisen van het directiecomité. Nadien moet het bedrijf gesaneerd worden. We brachten de schuld terug van 2,2 miljoen naar 600.000 euro. Een derde fase is dan de sanering van de personeelskosten.
Bij Eendracht gaat het dan in eerste instantie over spelerslonen.”

De spelers moesten 15% inleveren wat blijkbaar voor een explosie zorgde in de kleedkamers waar plots niemand meer wou bij tekenen?

“Je hoort me niet beweren dat in het voetbalbestel anders gereageerd wordt dan in de bedrijfswereld. Eerst heerst er altijd verontwaardiging. Pas nadien rijzen er vragen en wordt naar een compromis gezocht. De spelers mogen niet vergeten dat Eendracht Aalst niet meer bestond als de nieuwe bestuursploeg rond Nieuwjaar niet tot actie overgang. Binnen enkele weken heerst er ongetwijfeld meer duidelijkheid over de spelers waar we mee doorgaan.”

Tal van bedrijfsleider beten zich al de tanden stuk op het besturen van Eendracht. Wat dreef je om in de bres te springen?

“Bedrijven saneren zie ik als een uitdaging. Ik hou ook van voetbal. Een collega vroeg me de doorlichting van de boekhouding. Bij de analyse werd me gevraagd of ik ook oplossingen in pacht had. Zo ging de bal aan het rollen. Ik werd intussen een fervente supporter van Eendracht, maar zal de club wel blijven runnen als een bedrijfsleider.”

Bron: HNB


Tja, als mijn werkgever zegt dat ik 15% moet inleveren dan heb ik 2 keuze's, ofwel ga ik akkoord en blijf ik, ofwel stap ik op. Als ik dan toch blijft wordt er van mij verwacht dat ik mijn werk terug correct uitvoer.
In het geval bij Eendracht Aalst denk ik dat de spelers nu in een schemerzone zitten, blijven of opstappen, en dat kan ik ergens begrijpen, maar ze liggen nog onder contract en er wordt van hen verwacht dat ze de resterende wedstrijden met de volle 100% overgave, afwerken.
Wie dat niet doet, beginnende nu zaterdag, mag het van mij afbollen, eender wie.....


Wat ge hier aanhaalt is 100% terecht, en waarschijnlijk van daar ook de frustratie bij DG.

_________________
Iendracht forever mor fusie never!


15 Apr 2016, 14:42
Nationale Ploeg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 20 Mei 2005, 18:11
Berichten: 1857
Leeftijd: 69
Locatie: Aalst
Bericht Re: EA - FC Izegem (16/04/2016)
Ik heb nooit durven denken dat wij in de eindfase van deze competite, nu in een sportieve crisis zouden belanden, indirect ten gevolge van het inleveringsbeleid van het nieuwe bestuur.
Hetgeen inderdaad noodzakelijk is om de club te redden en te laten overleven.
Dit bewijst nog maar eens dat men op het eind van een competitie geen zekerheden meer heeft, voortgaande op de actueel lopende contracten van de spelers.
Beloof hen nu eens onmiddellljk dat zij dubbele premie krijgen als zij de eindronde of de promotie bereiken en ook winnen. (als dat financieel zou mogelijk zijn)
En iedereen speelt met de grootste inzet, en spelen de ziel uit hun lijf. Zelfs worden de spelers onderling boos op elkaar ,, als iemand zich niet mee inzet. Maar dat is nu niet het geval.
Met het vooruitzicht -voor iedereen- van lagere contracten; .... is er in 't algemeen geen inzet, of zeer weinig concentratie meer.

Wie gelooft dat de spelers 'eendracht-aalst' gevoel of spirit hebben; gelooft dus in sprookjes: ik ken er maar één uit de laatste generaties eendracht-spelers en dat is ...."Flippo"....

Het bestuur kan hen wel wijzen op hun verantwoordelijkheden, maar als er eentje of meerdere bij zijn , die dit niet snappen; kunnen zij de oorzaak zijn dat er een karrevracht tegengoals binnenvallen, zodat we onmogelijk kunnen winnen in de resterende wedstrijden.
En daar kan de huidige trainer weinig aan veranderen...

Voor een supporter is het om de haren uit te trekken....van de huidige mentaliteit....! :stom:

_________________
BACK TO GLORY! 1994-1995
Once it will come!
Pattie


15 Apr 2016, 19:20
onderstaande foto te bekijken op eigen risico

Lid geworden op: 16 Mei 2005, 10:53
Berichten: 7534
Leeftijd: 35
Bericht Re: EA - FC Izegem (16/04/2016)
Daarnet met 30-40 tal supporters de training gaan bijwonen. Eventjes uitleg gaan vragen bij de trainer en spelers, die toch wel een beetje onder de indruk waren. Na een gesprek van een tiental minuten tussen de fans en de spelersgroep/trainer het terrein verlaten en ons in de tribune gaan zetten. Zowel trainer als spelers lieten weten dat de boodschap was aangekomen en dat er morgenavond een reactie zal volgen, ze hopen daarbij vanaf minuut 1 wel gesteund te worden door de fans.

Ik ben wel eens benieuwd nu.

_________________
eendrachter ben je niet voor heel even,
maar voor je hele leven!


15 Apr 2016, 22:32
Knaap

Lid geworden op: 08 Mei 2015, 9:04
Berichten: 86
Bericht Re: EA - FC Izegem (16/04/2016)
hansken schreef:
Daarnet met 30-40 tal supporters de training gaan bijwonen. Eventjes uitleg gaan vragen bij de trainer en spelers, die toch wel een beetje onder de indruk waren. Na een gesprek van een tiental minuten tussen de fans en de spelersgroep/trainer het terrein verlaten en ons in de tribune gaan zetten. Zowel trainer als spelers lieten weten dat de boodschap was aangekomen en dat er morgenavond een reactie zal volgen, ze hopen daarbij vanaf minuut 1 wel gesteund te worden door de fans.

Ik ben wel eens benieuwd nu.



Teleurgesteld in de opkomst, laat ons binnen een paar weken de eindronde winnen (kweetet het is en blijft een utopie) en we zullen met meer staan dansen. Soit, hopelijk hebben we ze wakker geschud, ze waren in elk geval wel heel stil. Kevin nam zijn verantwoordelijkheid en sprak de supporters toe, hopelijk dient de rest ons van antwoord op het veld. Wij zullen ons deel van afspraak nakomen, nu de spelers nog ! Bloed, zweet en tranen !

_________________
Proud member "Den natten toeig"


15 Apr 2016, 22:38
Junior

Lid geworden op: 12 Mei 2010, 11:36
Berichten: 245
Bericht Re: EA - FC Izegem (16/04/2016)
Ik wist niet eens dat er een bijeenkomst gepland was, anders had er misschien wat meer volk geweest. Jammer.


16 Apr 2016, 12:46
Nationale Ploeg

Lid geworden op: 22 Dec 2007, 19:41
Berichten: 1966
Bericht Re: EA - FC Izegem (16/04/2016)
Tom1983 schreef:
Ik wist niet eens dat er een bijeenkomst gepland was, anders had er misschien wat meer volk geweest. Jammer.


Idem.

Bon, ik ging eigenlijk passen, maar ik zal vanavond ook nog eens gaan supporteren. Tegen beter weten in.


16 Apr 2016, 13:40
Reserve

Lid geworden op: 01 Apr 2014, 16:53
Berichten: 319
Bericht Re: EA - FC Izegem (16/04/2016)
Dirk II schreef:
hansken schreef:
Daarnet met 30-40 tal supporters de training gaan bijwonen. Eventjes uitleg gaan vragen bij de trainer en spelers, die toch wel een beetje onder de indruk waren. Na een gesprek van een tiental minuten tussen de fans en de spelersgroep/trainer het terrein verlaten en ons in de tribune gaan zetten. Zowel trainer als spelers lieten weten dat de boodschap was aangekomen en dat er morgenavond een reactie zal volgen, ze hopen daarbij vanaf minuut 1 wel gesteund te worden door de fans.

Ik ben wel eens benieuwd nu.



Teleurgesteld in de opkomst, laat ons binnen een paar weken de eindronde winnen (kweetet het is en blijft een utopie) en we zullen met meer staan dansen. Soit, hopelijk hebben we ze wakker geschud, ze waren in elk geval wel heel stil. Kevin nam zijn verantwoordelijkheid en sprak de supporters toe, hopelijk dient de rest ons van antwoord op het veld. Wij zullen ons deel van afspraak nakomen, nu de spelers nog ! Bloed, zweet en tranen !


Tja ontgoocheld in de opkomst. Ik wist het niet. Stond dat hier ergens?


16 Apr 2016, 13:53
Nationale Ploeg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 14 Apr 2011, 11:42
Berichten: 2415
Leeftijd: 69
Locatie: Pitsidia - Kreta
Bericht Re: EA - FC Izegem (16/04/2016)
WIE moet hierover normaal gezien communiceren ? :?

_________________
s(o)up soert and cinema since 1966


16 Apr 2016, 13:54
Ancien

Lid geworden op: 15 Sep 2008, 19:44
Berichten: 4918
Bericht Re: EA - FC Izegem (16/04/2016)
Ik hoop dat het 1-0 gebleven is, wat was me dat allemaal zeg provinciaal niveau, gewoon niet om aan te kijken, wat een geklungel een record aan slechte passes, een sjans dat de Kevin op niveau was, den besten iendrachter met een paar schitterende reddingen.
Bon, ze doen hun best maar ze kunnen gewoon niet beter, ne grote kuis houden, ander en beter zou ik zeggen.

_________________
Iendracht Oiljst "Mannen weten waarom"


16 Apr 2016, 22:35
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 59 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 4


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 gasten




Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
webdesign aalst