Westhoek - Eendracht Aalst | Iendracht.be Forum
forum eendracht aalst



Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 71 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 4 5
 Westhoek - Eendracht Aalst 
Auteur Bericht
forumlegende
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 09 Aug 2006, 16:09
Berichten: 2564
Leeftijd: 42
Bericht Westhoek - Eendracht Aalst
Tussen al de bekergekte door toch niet vergeten dat we zondag aan de competitie beginnen met een lastige verplaatsing naar Westhoek. Toch maar daarop focussen nu en zorgen dat we onze start niet missen.


29 Aug 2016, 13:47
forumlegende

Lid geworden op: 23 Mei 2005, 18:07
Berichten: 2523
Bericht Re: Westhoek - Eendracht Aalst
Hebben precies wel een aantal gevestigde waarden in hun rangen....lijkt me een stevig ploegje.


29 Aug 2016, 15:10
Nationale Ploeg

Lid geworden op: 11 Apr 2011, 16:19
Berichten: 1888
Bericht Re: Westhoek - Eendracht Aalst
Dani schreef:
Hebben precies wel een aantal gevestigde waarden in hun rangen....lijkt me een stevig ploegje.


idd. het is te hopen dat ze dat goed gaan beseffen. een bekeraffiche tgn een topper is leuk maar als je in eigen competitie niet alles gaat bijzetten zal je niet alleen van Genk een pak voor de billen krijgen, volgens mij.

_________________
may the FORCE be with you.


29 Aug 2016, 15:37
Knaap
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 22 Mei 2015, 10:06
Berichten: 95
Bericht Re: Westhoek - Eendracht Aalst
Zondag vindt er ook een groots evenement plaats met een karavaan die van Ieper tot Menen rijdt.
http://www.gonewest.be/nl/evenementen/en-cours-de-route
Praktisch betekent dit dat tot 13u Ieper te vermijden is met de auto, daarna zou buurt stadion en toegangswegen moeten ok zijn.
Dus voor de voetbalenthousiastelingen: niet te vroeg komen
Voor de reuzenstoet-enthousiastelingen: kom wat vroeger !
Voor anti-enthousiastelingen: blijf thuis ;)

_________________
"Winnaar Pronostiek 2015-2016"


30 Aug 2016, 13:55
Junior

Lid geworden op: 26 Okt 2009, 18:11
Berichten: 258
Locatie: Ieper
Bericht Re: Westhoek - Eendracht Aalst
Als KVK-supporter zou ik een uitgebreide analyse kunnen maken, maar daar is weinig of niks aan, dan liever wat weetjes die voor iedereen interessant kunnen zijn:

1) Duel van stamnummer 100 tegen stamnummer 90 (Ik denk dat enkel Menen ouder is in deze reeks met Stamnummer 56)

2) De verste verplaatsing voor Aalst dit seizoen (100km), de dichtste is Bornem (26km), Voor Westhoek is de verste Halle (123km) en de dichtste Menen (22km)

3) In 2009-2010 stonden beide teams al tegenover elkaar in derde klasse A: KVK Ieper 1-3 Aalst en Aalst 3-0 KVK. Ikzelf herinner me vooral de sterke beurt die Depoitre, Moreels, Galucci toen maakten en dat we 2 maal volledig weggespeeld werden. Aalst werd toen 3e na Heist en Boom, KVK werd toen nipt 17e en degradeerde net als Racing Mechelen en het failliete Willebroek.

4) De link tussen KVK en Aalst is zeer beperkt, Bob Cousin speelde 1 jaar voor KVK Ieper '12-'13, Zakari Lambo speelde meerdere jaren voor KVK in provinciale. Ook Joeri Pardo speelde nog 6 maand mee bij KVK Westhoek in 2013.

5) Duel van zondag is een risicowedstrijd aangeduid volgens de lokale politie, in 2009 was dit ook het geval en waren er geen problemen. In hetzelfde jaar waren er wel zware problemen toen Racing Mechelen op bezoek kwam en Brugge-hooligans uit de streek nog een rekening hadden openstaan. KVK telt overigens geen supporters, enkel toeschouwers.

6) Ieper is vooral een basketbalstad (net als Aalst) (Athlon Ieper speelde jaren in 1e klasse en zelfs Europees tot L&H failliet ging), Melco Ieper is na jaren terugvechten nu actief in tweede klasse.

7) KVK Westhoek is een club die sinds 2013 voorkomt uit KVK Ieper en BS Poperinge. Logo verwijst naar de rode Ieperse kat en de blauwe Poperingse Hoppebel. Ieperlingen konden het moeilijk opkroppen dat Westhoek de nieuwe naam werd van de club en dat de naam Ieper dus uit het voetbal verdween, bovendien omvat de westhoek veel meer dan enkel Ieper en Poperinge.

8) B-terrein(kunstgras) werd geschonken door Premier League ter waarde van 500.000 euro. In ruil wordt er 1 maal per jaar een tornooi gehouden met De U-12 ploegen van de ploegen uit de Premier League en enkele Franse/Duitse/Belgische ploegen.

9) Bekende ex-spelers met eerste klasse ervaring laatste jaren waren Peter Mollez, Brecht Verbrugghe Birger Maertens, Joeri Pardo, Jonathan Blondel (die geen minuut in actie kwam)

10) Grootste inkomende transfer dit seizoen is ongetwijfeld Karel Ternier die nog topschutter werd in derde klasse bij Coxyde. Ook de komst van Dariusz Hillewaere van datzelfde Coxyde wordt behoorlijk hoog ingeschat. De ploeg bestaat uit 23-volwaardige A-kernspelers waarvan amper 9 blijvers en 2 veldspelers afkomstig uit de eigen jeugd. 12 nieuwkomers inpassen dus voor de nieuwe trainer Mauroo.

Alvast veel succes aan Eendracht Aalst dat op 01/11/2009 een schitterende indruk (zowel spelers als supporters) op mij naliet en die ik sindsdien ben blijven volgen. Heel jammer dat deze club geen deel uitmaakt van 1e klasse B of zelfs 1e klasse amateurs want dat had er echt wel ingezeten, nu lijkt de weg omhoog opnieuw zo lang.


Laatst gewijzigd door Sportingcat op 30 Aug 2016, 15:46, 1 keer totaal gewijzigd.



30 Aug 2016, 14:31
Nationale Ploeg

Lid geworden op: 11 Apr 2011, 16:19
Berichten: 1888
Bericht Re: Westhoek - Eendracht Aalst
Eendracht2020 schreef:
Dus voor de voetbalenthousiastelingen: niet te vroeg komen
Voor de reuzenstoet-enthousiastelingen: kom wat vroeger !
Voor anti-enthousiastelingen: blijf thuis ;)


ik denk dat ik er gewoon een gans dagje van ga maken en is den toerist ga uithangen aan den Ijzer. altijd nen aanrader azze nen bob hebt: http://www.boerenhol.be/. :D

_________________
may the FORCE be with you.


30 Aug 2016, 14:40
onderstaande foto te bekijken op eigen risico

Lid geworden op: 15 Mei 2005, 15:25
Berichten: 13160
Leeftijd: 38
Locatie: Hofstade
Website: http://www.iendracht.be
Bericht Re: Westhoek - Eendracht Aalst
Depoitre heeft daar op Ieper zijn beste match ooit gespeeld in een truitje van Aalst vond ik trouwens.
Die rushes op dat drassige veld ginder :worship:

Wat Boskampp ook moge beweren, het droop er toen al af!

_________________
If you never try, you'll never know


30 Aug 2016, 15:13
Ancien

Lid geworden op: 12 Jul 2009, 17:35
Berichten: 4112
Leeftijd: 54
Locatie: Herzele
Bericht Re: Westhoek - Eendracht Aalst
Ik onthoud vooral buikschuiven in de modder van ene van op den bus :lol: Dat was dar precies een vijvertje voor die ingang!

_________________
What we do in life, echoes in eternity. From Gladiator.


30 Aug 2016, 17:06
Junior

Lid geworden op: 26 Okt 2009, 18:11
Berichten: 258
Locatie: Ieper
Bericht Re: Westhoek - Eendracht Aalst
DavidSeal schreef:
Ik onthoud vooral buikschuiven in de modder van ene van op den bus :lol: Dat was dar precies een vijvertje voor die ingang!


Daar zijn uiteraard beelden van

Modderbad


30 Aug 2016, 19:36
Ancien

Lid geworden op: 14 Jan 2006, 23:22
Berichten: 3793
Leeftijd: 63
Locatie: Heusden
Bericht Re: Westhoek - Eendracht Aalst
Still standing ! schreef:
Eendracht2020 schreef:
Dus voor de voetbalenthousiastelingen: niet te vroeg komen
Voor de reuzenstoet-enthousiastelingen: kom wat vroeger !
Voor anti-enthousiastelingen: blijf thuis ;)


ik denk dat ik er gewoon een gans dagje van ga maken en is den toerist ga uithangen aan den Ijzer. altijd nen aanrader azze nen bob hebt: http://www.boerenhol.be/. :D

Vergeet om 8 uur 's avonds niet naar de Last Post te gaan aan de Menenpoort...
Zeer de moeite...


30 Aug 2016, 20:35
forumlegende

Lid geworden op: 16 Mei 2005, 1:47
Berichten: 3414
Leeftijd: 42
Locatie: Temse
Website: http://www.eendracht-aalst.be
Bericht Re: Westhoek - Eendracht Aalst
het enige wat me daar interesseert is een bevredigend resultaat neerzetten. wat geen sinecure zal worden want die hebben volgens mij een zeer degelijke ploeg op de been.

Aan ons jongens om te laten zen hoe ver zij kunnen gaan om de uitgesproken ambities waar te maken.

hopelijk zijn ze op de afspraak. en idd. die match tegen genk is een hele mooie buitenkans maar hoofdzaak is de weg naar boven inzetten. en dat zal niet via genk maar via westhoek moeten gebeuren.


30 Aug 2016, 22:15
Junior
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 12 Aug 2011, 11:15
Berichten: 267
Locatie: Lebbeke
Bericht Re: Westhoek - Eendracht Aalst
Davy schreef:
het enige wat me daar interesseert is een bevredigend resultaat neerzetten. wat geen sinecure zal worden want die hebben volgens mij een zeer degelijke ploeg op de been.

Aan ons jongens om te laten zen hoe ver zij kunnen gaan om de uitgesproken ambities waar te maken.

hopelijk zijn ze op de afspraak. en idd. die match tegen genk is een hele mooie buitenkans maar hoofdzaak is de weg naar boven inzetten. en dat zal niet via genk maar via westhoek moeten gebeuren.


Nochtans is de Beker de kortste weg naar Europees voetbal :p


31 Aug 2016, 10:01
forumlegende

Lid geworden op: 07 Mei 2008, 10:08
Berichten: 2949
Bericht Re: Westhoek - Eendracht Aalst
Jules Bocandé schreef:
Davy schreef:
het enige wat me daar interesseert is een bevredigend resultaat neerzetten. wat geen sinecure zal worden want die hebben volgens mij een zeer degelijke ploeg op de been.

Aan ons jongens om te laten zen hoe ver zij kunnen gaan om de uitgesproken ambities waar te maken.

hopelijk zijn ze op de afspraak. en idd. die match tegen genk is een hele mooie buitenkans maar hoofdzaak is de weg naar boven inzetten. en dat zal niet via genk maar via westhoek moeten gebeuren.


Nochtans is de Beker de kortste weg naar Europees voetbal :p


en da emmen we zowel op Waregem als Helchteren luid genoeg gezongen naar de spelers toe :lol:

_________________
Iendracht forever mor fusie never!


31 Aug 2016, 10:51
geconfirmeerd : spotterswerking

Lid geworden op: 09 Okt 2013, 13:22
Berichten: 32
Bericht Re: Westhoek - Eendracht Aalst
Supporters ,
De plaatselijke politie vraagt dat de bussen en bezoekende spporters volgende aanrijroute zouden volgen:
Afrit 4 (Ieper Centrum ) - Zuiderring - N8 (Meenseweg) en vervolgens Steverlyncklaan waar jullie worden opgevangen en waar parkeerplaats is voorzien.
Mogelijks kan dit jullie wat tijdverlies besparen.
Mvg


31 Aug 2016, 17:17
forumlegende

Lid geworden op: 09 Jul 2013, 11:34
Berichten: 3149
Bericht Re: Westhoek - Eendracht Aalst
Ongelooflijk veel goesting om te gaan kijken zondag!

En dat is even geleden. Hopelijk doen ze vooral hun stinkende best en vertrekt Geeraerd niet met ne pamper naar ginder. ;-)

_________________
"Denk bij iedere afdruk aan het milieu..."
"Negativisme zit in de genen..."


02 Sep 2016, 15:43
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 71 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 4 5


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 45 gasten




Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
webdesign aalst