Eendracht Aalst - KRC Gent-Zeehaven - Pagina 5 | Iendracht.be Forum
forum eendracht aalst



Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 91 berichten ]  Ga naar pagina 1 3 4 5 6 7
 Eendracht Aalst - KRC Gent-Zeehaven 
Auteur Bericht
Vaste Waarde
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 24 Sep 2010, 19:39
Berichten: 1351
Leeftijd: 34
Locatie: 9450
Bericht Re: Eendracht Aalst - KRC Gent-Zeehaven
VDN zit in een mindere periode zoals iedereen die wel eens heeft, gezien zijn status van club-boegbeeld-in-wording zou ik hem de tijd gunnen om uit die periode te komen. Hij is er al zo vaak voor ons geweest, nu is het aan ons om er voor hem te zijn!

_________________
OB17


26 Sep 2016, 8:30
Ancien

Lid geworden op: 17 Jan 2007, 8:42
Berichten: 4807
Leeftijd: 44
Locatie: Hofstade
Bericht Re: Eendracht Aalst - KRC Gent-Zeehaven
Klopt absoluut Tokkie maar ik denk dat er na gisteren geen enkele twijfel is dat - zoals door enkelen hier al aangehaald - de doelmannen de wedstrijd hebben beslist. Op Club Luik was het in ons voordeel, nu in het voordeel van Gent-Zeehaven. Dat mag toch gezegd worden?

Het gaat bij mij niet alleen over die save op de volley van De Rock en zeker niet op die bal die Mitu net voor de 2-3 tegen zijn been trapt, maar gaat om nagenoeg elke strakke bal vanop de flank die hun keeper volledig neutraliseerde en klemvast pakte, op hetzelfde pattattenveld. Die laatste bal waarop de keeper de bal nog intercepteert voor Mitu in de allerlaatste seconde, gaat er bij ons dit seizoen zonder overdrijven 9 op de 10 in. Ik denk daarnaast ook aan de onmogelijke terugspeelballen (sommigen zelfs in drop-volley) die hun keeper kreeg in de eerste helft, zelfde kant als waar wij in de fout gingen, die hij bovenkant borst/hals moest controleren en toch kon ontzetten... En bovenal: die keeper straalde 95 min rust uit naar zijn verdediging toe. En daar moet ik opnieuw terugkomen op wat ik ook na de match op Westhoek aanhaalde: je hebt amper twee ervaren mannen lopen in uw verdedigend compartiment met VDN en Van Hoevelen en de twee die het meest opgefokt lopen van al zijn net die twee. Van Hoevelen pakt gisteren ook weer geel voor een compleet onnodig akkefietje - is niet Diallo's (goeie speler trouwens) fout dat er langs de lijn eerst een verkeerd nummer wordt opgestoken ter vervanging... Vond gisteren dan weer dat de goeie uittrappen van Kevin helemaal terug lijken te zijn - heeft in de tweede helft een paar briljante ballen gedropt in de loop van Mitu om duimen en vingers bij af te likken... Die mogen absoluut blijven :-)

Soit, over de terugspeelbal zelf kan je veel bomen opzetten (waarom terugspelen als er maar 2 Gent-spelers in de buurt staan van 3 "vrije" Aalstenaars zonder dat er druk wordt gezet) maar ik heb er gisteren toch ergere gezien die op hetzelfde veld beter werden verwerkt. Ben wel benieuwd wat de reacties hier hadden geweest als Bogaerts dezelfde bal had gespeeld of mocht De Veirman in de goal hebben gestaan maar goed... Voor er sommigen als door een bij gestoken, zullen reageren: ik wil maar zeggen: VDN heeft veel verdienste, heeft subliem gekeept en zal dat nog doen, graag volgende week op Petegem al, maar zal gisteren zelf ook wel beseffen zeker dat hij in de fout ging? Is het lot van een doelman. Daar heeft krediet geven, enz. niks mee te maken. En het had hem ook gesierd dat hij achteraf zijn verantwoordelijkheid niet uit de weg was gegaan, grootmoedig zijn fout had toegegeven en niet als een dief in de nacht was gevlucht terwijl er beneden kinderen staan aan te schuiven voor een handtekening van hun kapitein op de fandag. Zo zie je dat mensen nog altijd kunnen bijleren of stappen kunnen zetten, hoe lang ze ook al bij een club vertoeven...

Naar volgende week toe: gewoon teruggrijpen naar de basisopstelling indien iedereen fit, dus met Marmitte in de plaats van De Coninck. Je dwingt kansen af, er is inzet, spelers staan fysiek stevig op hun poten dus mijn insziens geen reden om al te morrelen aan de veldbezetting. Ook al draait Van Tricht (nog) niet op volle toeren, ik vind het nu ook niet zo dramatisch dat hij er al naast moet. De keren dat De Coninck de verderzetting moest verzorgen gisteren in een zone waar Wannes normaliter dient op te duiken, waren nu ook niet van dien aard dat ik meteen de boel daar zou omgooien. Hoe dan ook: enig vraagteken naast Marmitte zal sowieso Yala-Lusala zijn: was er tegen Genk naar eigen zeggen al uit voorzorg afgehaald, had gisteren ook duidelijk last tijdens de match en zat er na de match ook duidelijk mee. Positief is wel dat de bank duidelijk iets toevoegd want Preben viel uitstekend in. Nu ook nog een veldbezetting vinden waarin Baras kan renderen, indien hij inkomt en we spelen los kampioen.


Laatst gewijzigd door DT op 26 Sep 2016, 8:44, 1 keer totaal gewijzigd.



26 Sep 2016, 8:35
Vaste Waarde
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 24 Sep 2010, 19:39
Berichten: 1351
Leeftijd: 34
Locatie: 9450
Bericht Re: Eendracht Aalst - KRC Gent-Zeehaven
Tuurlijk mag dat gezegd worden, moet zelfs gezegd worden. Hij is ook niet incontournable :). Ik zeg enkel dat hij de steun van de supporters nu meer dan ooit nodig heeft. En dat hij onze steun ook verdiend. Te beginnen op Petegem.

_________________
OB17


26 Sep 2016, 8:42
Ancien

Lid geworden op: 17 Jan 2007, 8:42
Berichten: 4807
Leeftijd: 44
Locatie: Hofstade
Bericht Re: Eendracht Aalst - KRC Gent-Zeehaven
Tokkie schreef:
Tuurlijk mag dat gezegd worden, moet zelfs gezegd worden. Hij is ook niet incontournable :). Ik zeg enkel dat hij de steun van de supporters nu meer dan ooit nodig heeft. En dat hij onze steun ook verdiend. Te beginnen op Petegem.


En dat zal niet mankeren me dunkt...


26 Sep 2016, 8:47
Vaste Waarde

Lid geworden op: 08 Jan 2014, 16:14
Berichten: 841
Locatie: mejlert
Bericht Re: Eendracht Aalst - KRC Gent-Zeehaven
Kan iemand aan bestuur eens een vraag stellen ivm het veld. Want zeker voor de huidige ploeg die we hebben is dat serieus in ons nadeel.


26 Sep 2016, 9:31
Iendracht.be - beheer

Lid geworden op: 15 Mei 2005, 17:48
Berichten: 7463
Leeftijd: 35
Bericht Re: Eendracht Aalst - KRC Gent-Zeehaven
Ik vond ze gisteren een sterke match spelen, we hebben echt wel voldoende kansen gehad om de wedstrijd te beslissen maar het zat allesbehalve mee. Mitu uiteraard man van de match, VDN zag er bij de twee goals toch echt niet goed uit, of je die bal nu moet terugspelen of niet (en of je die logischerwijs dan naast het doel terugspeelt).

Het wordt wel pijnlijk duidelijk dat we gestalte missen, ik denk dat we tegen Genk en Gent-Zeehaven minstens 30 corners hebben afgedwongen waarvan er nauwelijks één gevaarlijk is geweest.


26 Sep 2016, 9:36
Ancien
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 16 Mei 2005, 18:51
Berichten: 3849
Leeftijd: 46
Bericht Re: Eendracht Aalst - KRC Gent-Zeehaven
El Corredor (Light) schreef:
Still standing ! schreef:
het verschil tussen beide team vandaag was héél duidelijk: de keeper. en in ons geval was dat bepaald niet de eerste keer, welke 'verdediging'* sommigen hier weer zullen plaatsen.

on the bright site; zelfs onze verdediging begint te scoren

*het veld, pass tussen de palen, hij heeft en goeien trap,... verdomme 4 ballen op ne gansen match moeten pakken en 3x prijs - ne keeper mag af en toe eens iets PAKKEN. met zijn leeftijd, ervaring én pree zou hij de kar moeten trekken en niet het kneusje vd klas zijn.


ja hallo. Anders Mertens in doel volgende week? Goed plan?

ik vind het kneusje Van Tricht. ;-)


Ach, ach, Lusala was ook nergens hé. De Rock al evenmin.

En ons zwakke punt blijft de verdediging, zet twee ander, den back rechts en ene centraal (ipv Verbrugge) en je speelt sowieso voor de prijzen. VDN, hoe populair hij ook is en hoe groot het hart voor Aalst, hij is al lang niet meer het betrouwbare sluitstuk van weleer. Voor mij mag men voor volgend seizoen ook eens uitkijken naar een andere keeper.

Maar uiteraard is de nieuwe grasmat de grootste flop van dit seizoen aan het worden. Hier moet duidelijkheid over geschept worden met betrekking tot kostprijs, herkomst en garantie!!!

_________________
VEEL BELOVEN EN WEINIG GEVEN DOET DE ZOTTEN IN VREUGDE LEVEN, juli 2015
Wie moedig is kan niet iedereen te vriend houden...


26 Sep 2016, 9:43
Ancien

Lid geworden op: 17 Jan 2007, 8:42
Berichten: 4807
Leeftijd: 44
Locatie: Hofstade
Bericht Re: Eendracht Aalst - KRC Gent-Zeehaven
Zo hard witzwet :D Is inderdaad zo dat de gebreken in sommige wedstrijden bij bepaalde spelers gaan blootgelegd worden, maar hebben in eerste klasse ooit met grotere krabbers in de ploeg gespeeld (Kader Seydi bijvoorbeeld). Ik vind door de band genomen dat de prestaties individueel zeker niet tegenvallen: Yoshi speelt een op een altijd zijn match in zijn eerste jaar als volwaardig titularis en Falko is in de eerste plaats een verdediger. Dat zijn opbouw dan niet altijd top is, dat is dan maar zo. Dat weet je. Bovendien denk ik dat je naar gelang de competitie vordert meer verdedigende automatismen zal kweken en je dus ook meer in ploeg bepaalde pijnpunten zal wegwerken...

Niet vergeten: toen we kampioen werden met Troch en consoorten, stond Kristof Van Belle ook vast in de ploeg... In onze reeks zijn er sowieso veel meer ploegen dan de onze waar er op bepaalde posities iets aan mangelt dus komt wel goed...

Alleen vergeet ik de wijze woorden van een recente oud-aanvoerder nooit: slecht spelen en verliezen, kan maar goed spelen en toch verliezen dan beginnen de problemen... Dus sowieso waakzaam blijven voor dit accident de parcours...


26 Sep 2016, 10:21
Nationale Ploeg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 20 Mei 2005, 18:11
Berichten: 1857
Leeftijd: 69
Locatie: Aalst
Bericht Re: Eendracht Aalst - KRC Gent-Zeehaven
Jeroen schreef:
Ik vond ze gisteren een sterke match spelen, we hebben echt wel voldoende kansen gehad om de wedstrijd te beslissen maar het zat allesbehalve mee. Mitu uiteraard man van de match, VDN zag er bij de twee goals toch echt niet goed uit, of je die bal nu moet terugspelen of niet (en of je die logischerwijs dan naast het doel terugspeelt).

Het wordt wel pijnlijk duidelijk dat we gestalte missen, ik denk dat we tegen Genk en Gent-Zeehaven minstens 30 corners hebben afgedwongen waarvan er nauwelijks één gevaarlijk is geweest.

---

Met Camara erbij, hebben we een target-spits mét gestalte én techniek; maar dit papperassen-circus voor zijn transfert; duurt mij echt te lang.... :stom:

_________________
BACK TO GLORY! 1994-1995
Once it will come!
Pattie


26 Sep 2016, 10:33
Nationale Ploeg

Lid geworden op: 11 Apr 2011, 16:19
Berichten: 1903
Bericht Re: Eendracht Aalst - KRC Gent-Zeehaven
ik persoonlijk zie Claeys liever centraal spelen. niet dat hij de pannen van het dak id voorbereiding speelde of dat de huidige jongens daar het niet goed doen maar je hebt centraal toch wat fysiek en lengte nodig in combinatie met de keeper die niet graag de laterale voorzetten komt plukken.

_________________
may the FORCE be with you.


26 Sep 2016, 11:00
Vaste Waarde
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 17 Mei 2010, 23:08
Berichten: 825
Bericht Re: Eendracht Aalst - KRC Gent-Zeehaven
Zolang we blijven kansen krijgen zie ik weinig problemen, keeper van Zeehaven speelt een wereld partij, en de onzen had een mindere dag, dat was het veschil met winst of verlies zondag.
Wat wel niet kan is dat onze kapitein niet aanwezig was op de signeer sessie achteraf, alle spelers en trainers staf aanwezig behalve Kevin... Een kapitein geeft het voorbeeld niet alleen als het goed gaat maar ZEKER als het eens minder gaat (in zijn geval dan). (n)


26 Sep 2016, 11:13
Ancien

Lid geworden op: 17 Jan 2007, 8:42
Berichten: 4807
Leeftijd: 44
Locatie: Hofstade
Bericht Re: Eendracht Aalst - KRC Gent-Zeehaven
pattaboem schreef:
Jeroen schreef:
Ik vond ze gisteren een sterke match spelen, we hebben echt wel voldoende kansen gehad om de wedstrijd te beslissen maar het zat allesbehalve mee. Mitu uiteraard man van de match, VDN zag er bij de twee goals toch echt niet goed uit, of je die bal nu moet terugspelen of niet (en of je die logischerwijs dan naast het doel terugspeelt).

Het wordt wel pijnlijk duidelijk dat we gestalte missen, ik denk dat we tegen Genk en Gent-Zeehaven minstens 30 corners hebben afgedwongen waarvan er nauwelijks één gevaarlijk is geweest.

---

Met Camara erbij, hebben we een target-spits mét gestalte én techniek; maar dit papperassen-circus voor zijn transfert; duurt mij echt te lang.... :stom:


Pattaboem, mag ik vragen welke matchen jij van Camara al hebt gezien, gezien de oplijsting van de kwaliteiten? Als hij überhaüpt die missing link is, gaat hij goed van pas komen maar ik kom met een andere vaststelling: hoe de ploeg momenteel speelt, denk je soms dat je met een killer voorin de match doodmaakt. Wel die killer heb je, maakt in de competitie zelf al een redelijk aantal minuten (enkel in de tweede helft dat klopt) maar toch krijgen we hem - op zijn goal op Gullegem na - nauwelijks aangespeeld in de zestien. Dat lijkt me eerder werkstof waar je sportief vat op hebt, dan hopen op een speler die nog geen bal getrapt heeft voor ons...


26 Sep 2016, 11:15
onderstaande foto te bekijken op eigen risico
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 09 Aug 2005, 13:52
Berichten: 6580
Leeftijd: 10
Locatie:
Website: http://www.spionkop-lede.tk
Bericht Re: Eendracht Aalst - KRC Gent-Zeehaven
JohanD schreef:
Zou Claeys geen alternatief kunnen zijn voor Falco Geenens?

En wat De Rock in het punt soms loopt te doen, who knows.
Mitu is een echte gesel voor de verdediging maar mist een afspeelpunt.
Dat hij toch nog 2 knappe goals maakt ligt aan z'n klasse, hopelijk kunnen we die houden.

Al bij al, prima inzet, twee ongelukkige tegengoals waarvan één zeker te vermijden valt.


Al (te) veel wedstrijden gezien waar we op rechtsback overlopen worden

_________________
www.spionkoplede.com


26 Sep 2016, 11:36
Vaste Waarde

Lid geworden op: 01 Jul 2009, 12:50
Berichten: 1350
Bericht Re: Eendracht Aalst - KRC Gent-Zeehaven
Ondanks een lichte blessure heeft Lusala gespeeld. Ik heb hem gesproken na de match. Hij had pijn.


26 Sep 2016, 13:19
Nationale Ploeg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 20 Mei 2005, 18:11
Berichten: 1857
Leeftijd: 69
Locatie: Aalst
Bericht Re: Eendracht Aalst - KRC Gent-Zeehaven
DT schreef:
pattaboem schreef:
Jeroen schreef:
Ik vond ze gisteren een sterke match spelen, we hebben echt wel voldoende kansen gehad om de wedstrijd te beslissen maar het zat allesbehalve mee. Mitu uiteraard man van de match, VDN zag er bij de twee goals toch echt niet goed uit, of je die bal nu moet terugspelen of niet (en of je die logischerwijs dan naast het doel terugspeelt).

Het wordt wel pijnlijk duidelijk dat we gestalte missen, ik denk dat we tegen Genk en Gent-Zeehaven minstens 30 corners hebben afgedwongen waarvan er nauwelijks één gevaarlijk is geweest.

---

Met Camara erbij, hebben we een target-spits mét gestalte én techniek; maar dit papperassen-circus voor zijn transfert; duurt mij echt te lang.... :stom:


Pattaboem, mag ik vragen welke matchen jij van Camara al hebt gezien, gezien de oplijsting van de kwaliteiten? Als hij überhaüpt die missing link is, gaat hij goed van pas komen maar ik kom met een andere vaststelling: hoe de ploeg momenteel speelt, denk je soms dat je met een killer voorin de match doodmaakt. Wel die killer heb je, maakt in de competitie zelf al een redelijk aantal minuten (enkel in de tweede helft dat klopt) maar toch krijgen we hem - op zijn goal op Gullegem na - nauwelijks aangespeeld in de zestien. Dat lijkt me eerder werkstof waar je sportief vat op hebt, dan hopen op een speler die nog geen bal getrapt heeft voor ons...

--

Ik geef toe DT dat ik Camara nog geen competitie heb zien spelen. Toch schreeuwen vele supporters naar een sterke spits mét vooral gestalte. En dat is hij. Ik ga voort op wat professionals wél al hebben gezien bij onderandere 2 profclubs; en dat is toch 2 en 3 reeksen hoger, dan onze reeks. En daar was hij veelbelovend en zeer positief, En hij heeft ook , gezien zijn leeftijd ook nog progressiemarge.
Alleen heeft men daar nog geen risico s genomen om budgetaire redenen; om hem direct een profcontract aan te bieden.
Ik geloof en hoop dat we onze "witte merel "hebben gevonden. Misschien onze nieuwe ..."salvador"
Ik weet dat hij momenteel nog geen werkstof is, om op onze lauweren al te gaan rusten.
Dus mag je mij omver schieten, als hij uiteindelijk een transfertblunder is...Maar ik denk het niet... :EA:
En... 2 killers in onze ploeg naast mekaar... zou dat geen vonken geven dit seizoen ?

Degradeer de nationale competitie (de eerste klasse) van Guinéé; tot het niveau van 2de amateurklasse van Belgie; dan is Camara nog steeds de topscoorder...
Dit kan dus toch geen slechte transfert zijn....?

_________________
BACK TO GLORY! 1994-1995
Once it will come!
Pattie


Laatst gewijzigd door pattaboem op 26 Sep 2016, 14:25, 1 keer totaal gewijzigd.



26 Sep 2016, 14:07
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 91 berichten ]  Ga naar pagina 1 3 4 5 6 7


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten




Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
webdesign aalst