SCT Menen - E. Aalst (05/03/2017) - Pagina 2 | Iendracht.be Forum
forum eendracht aalst



Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 61 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 4 5
 SCT Menen - E. Aalst (05/03/2017) 
Auteur Bericht
Vaste Waarde
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 17 Mei 2010, 23:08
Berichten: 825
Bericht Re: SCT Menen - E. Aalst (05/03/2017)
iendracht mèn 2de vraa schreef:
Urzua schreef:
Nosferatu schreef:
In men staatse dromen spelen we op de leste speeldag thuis ver den titel tegen knokke... en winnen we na een spektakelmatch met rode kaarten, penalty's en alles erop en eraan met 3-2. Goal in de leste minste van Barras. :banana: :banana: :banana:

:EA: :EA: :EA: LOL

Mor iest winnen van menen ....


Ik had vorig jaar ook zo eens een droom, het werd 0-5 ...


:plat: :plat: :kots:


De meeste dromen zijn bedrog, alle keren als we een zaak kunnen doen ist niks! :nieje:


03 Mar 2017, 11:17
forumlegende

Lid geworden op: 23 Jun 2005, 22:27
Berichten: 3019
Bericht Re: SCT Menen - E. Aalst (05/03/2017)
Ik ben nieuwsgierig of dat al die "echte" supporters van tegen Halle nu ook in Menen zullen zijn! :lol:


03 Mar 2017, 12:21
Vaste Waarde
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 10 Nov 2009, 13:10
Berichten: 1187
Leeftijd: 34
Locatie: Herdersem
Bericht Re: SCT Menen - E. Aalst (05/03/2017)
Jean schreef:
Ik ben nieuwsgierig of dat al die "echte" supporters van tegen Halle nu ook in Menen zullen zijn! :lol:

Natuurlijk niet. Veel gelegenheidssupporters van afgelopen vrijdag zullen misschien maar 1 match dit seizoen zien.
Vergeet echter niet dat je om te kunnen groeien deze supporters keihard nodig hebt en we deze supporters eerder moeten verwelkomen of blij zijn dat ze komen, dan ze scheef te bekijken als zijnde successupporters. Elke die-hart of in jouw ogen 'echte' supporter is ooit begonnen als gelegenheidssupporter, en het is pas door de smaak te pakken te krijgen dat ze blijven komen


03 Mar 2017, 13:56
Freak
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 29 Mei 2005, 14:07
Berichten: 5751
Bericht Re: SCT Menen - E. Aalst (05/03/2017)
ajoin_bart schreef:
Jean schreef:
Ik ben nieuwsgierig of dat al die "echte" supporters van tegen Halle nu ook in Menen zullen zijn! :lol:

Natuurlijk niet. Veel gelegenheidssupporters van afgelopen vrijdag zullen misschien maar 1 match dit seizoen zien.
Vergeet echter niet dat je om te kunnen groeien deze supporters keihard nodig hebt en we deze supporters eerder moeten verwelkomen of blij zijn dat ze komen, dan ze scheef te bekijken als zijnde successupporters. Elke die-hart of in jouw ogen 'echte' supporter is ooit begonnen als gelegenheidssupporter, en het is pas door de smaak te pakken te krijgen dat ze blijven komen


Maar een halve waarheid.
Velen ervan kwamen pakweg 5-6jaar geleden elke week.
Dat zijn noch gelegenheidsupporters, noch successupporters.
Dat zijn mensen die komen voor de typische sfeer die nu toch al enige tijd ietwat zoek is, hoewel die af en toe toch blijft de kop op steken. Ik ben wel van mening dat zulke mensen terugkomen indien ze waar voor hun geld krijgen, maw een degelijke tribune waarin de sfeer van vroeger terugbrengen mogelijk is.

Ikzelf zou nooit wegblijven, maar je kan die mensen nu ook moeilijk kwalijk nemen ; 14euro voor een sfeerloze tent die op de koop toe nog 6m van het veld staat.

Aan de diehards om de ploeg/club te blijven steunen, en die zullen dat zeker doen. Maar ook aan hen om, als er een nieuwe tribune komt, voor de sfeer te zorgen die zulke mensen terugbrengt. En dan meteen aan die mensen om onder een nieuwe vibe de echte gelegenheidsupporters mee helpen terug te halen.

Hoop doet leven zeker ?! Onze club heeft al meermaals aan de rand van een afgrond gestaan, we komen hier wel doorheen. Eendracht vergaat nooit :EA:

_________________
Dit is de club waar ik zo trots op ben! - Clubliefde kent geen divisies


03 Mar 2017, 14:15
nieuw in de eerste ploeg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 24 Dec 2007, 16:35
Berichten: 483
Leeftijd: 37
Bericht Re: SCT Menen - E. Aalst (05/03/2017)
The Blackwans schreef:
ajoin_bart schreef:
Jean schreef:
Ik ben nieuwsgierig of dat al die "echte" supporters van tegen Halle nu ook in Menen zullen zijn! :lol:

Natuurlijk niet. Veel gelegenheidssupporters van afgelopen vrijdag zullen misschien maar 1 match dit seizoen zien.
Vergeet echter niet dat je om te kunnen groeien deze supporters keihard nodig hebt en we deze supporters eerder moeten verwelkomen of blij zijn dat ze komen, dan ze scheef te bekijken als zijnde successupporters. Elke die-hart of in jouw ogen 'echte' supporter is ooit begonnen als gelegenheidssupporter, en het is pas door de smaak te pakken te krijgen dat ze blijven komen


Maar een halve waarheid.
Velen ervan kwamen pakweg 5-6jaar geleden elke week.
Dat zijn noch gelegenheidsupporters, noch successupporters.
Dat zijn mensen die komen voor de typische sfeer die nu toch al enige tijd ietwat zoek is, hoewel die af en toe toch blijft de kop op steken. Ik ben wel van mening dat zulke mensen terugkomen indien ze waar voor hun geld krijgen, maw een degelijke tribune waarin de sfeer van vroeger terugbrengen mogelijk is.

Ikzelf zou nooit wegblijven, maar je kan die mensen nu ook moeilijk kwalijk nemen ; 14euro voor een sfeerloze tent die op de koop toe nog 6m van het veld staat.

Aan de diehards om de ploeg/club te blijven steunen, en die zullen dat zeker doen. Maar ook aan hen om, als er een nieuwe tribune komt, voor de sfeer te zorgen die zulke mensen terugbrengt. En dan meteen aan die mensen om onder een nieuwe vibe de echte gelegenheidsupporters mee helpen terug te halen.

Hoop doet leven zeker ?! Onze club heeft al meermaals aan de rand van een afgrond gestaan, we komen hier wel doorheen. Eendracht vergaat nooit :EA:


Klopt, ik ben ook één van deze supporters. Had jarenlang een abonnement maar heb deze stopgezet toen we deze tribune op onzen boterham kregen en daarbij nog eens sportief achteruit gingen. Ik ga nog altijd kijken bij speciale gelegenheden (Genk, carnavalsmatch...) maar volg voor de rest gewoon de club op dit forum en facebook. Ik hoop uiteraard ook dat we stappen kunnen zetten zodat ik binnen een aantal jaar terug een reden heb om een abonnement te nemen.

_________________
Afbeelding


03 Mar 2017, 14:53
Vaste Waarde
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 10 Nov 2009, 13:10
Berichten: 1187
Leeftijd: 34
Locatie: Herdersem
Bericht Re: SCT Menen - E. Aalst (05/03/2017)
The Blackwans schreef:
Maar een halve waarheid.
Velen ervan kwamen pakweg 5-6jaar geleden elke week.
Dat zijn noch gelegenheidsupporters, noch successupporters.
Dat zijn mensen die komen voor de typische sfeer die nu toch al enige tijd ietwat zoek is, hoewel die af en toe toch blijft de kop op steken. Ik ben wel van mening dat zulke mensen terugkomen indien ze waar voor hun geld krijgen, maw een degelijke tribune waarin de sfeer van vroeger terugbrengen mogelijk is.

Ikzelf zou nooit wegblijven, maar je kan die mensen nu ook moeilijk kwalijk nemen ; 14euro voor een sfeerloze tent die op de koop toe nog 6m van het veld staat.

Aan de diehards om de ploeg/club te blijven steunen, en die zullen dat zeker doen. Maar ook aan hen om, als er een nieuwe tribune komt, voor de sfeer te zorgen die zulke mensen terugbrengt. En dan meteen aan die mensen om onder een nieuwe vibe de echte gelegenheidsupporters mee helpen terug te halen.

Hoop doet leven zeker ?! Onze club heeft al meermaals aan de rand van een afgrond gestaan, we komen hier wel doorheen. Eendracht vergaat nooit :EA:

Waar is die vind-ik-leuk-knop :) Hopelijk komt die staantribune er en zorgt dit voor een nieuwe boost in zowel sfeer als toeschouwersaantallen :EA: :EA:


03 Mar 2017, 14:56
toevallige voorbijganger

Lid geworden op: 12 Sep 2014, 10:34
Berichten: 11
Bericht Re: SCT Menen - E. Aalst (05/03/2017)
Ik herken er me ook in.
Zodra er een nieuwe tribune is keer ik (en mijn vrienden) terug.


03 Mar 2017, 20:32
forumlegende

Lid geworden op: 09 Jul 2013, 11:34
Berichten: 3149
Bericht Re: SCT Menen - E. Aalst (05/03/2017)
Bartvde schreef:
Ik herken er me ook in.
Zodra er een nieuwe tribune is keer ik (en mijn vrienden) terug.


Sta mij toe om dat eigenlijk dikken bullshit en een drogreden te vinden.

Wegblijven om een tribune zeg... Ik heb 22 jaar in de K gestaan, en sedert dat dat spel tegen de grond ging, heb ik mij zitabonnement gepakt. Nog plaats genoeg daar, en prima zicht.

_________________
"Denk bij iedere afdruk aan het milieu..."
"Negativisme zit in de genen..."


03 Mar 2017, 21:06
Knaap

Lid geworden op: 14 Apr 2011, 21:53
Berichten: 87
Bericht Re: SCT Menen - E. Aalst (05/03/2017)
El Corredor (Light) schreef:
Bartvde schreef:
Ik herken er me ook in.
Zodra er een nieuwe tribune is keer ik (en mijn vrienden) terug.


Sta mij toe om dat eigenlijk dikken bullshit en een drogreden te vinden.

Wegblijven om een tribune zeg... Ik heb 22 jaar in de K gestaan, en sedert dat dat spel tegen de grond ging, heb ik mij zitabonnement gepakt. Nog plaats genoeg daar, en prima zicht.

Niet omwille van de tribune an sich. Maar vroeger stond "iedereen" in de K, nu is er een deel verhuisd naar sfeervak E, een deel naar de zittribunes, een deel is blijven staan en een deel blijft weg omwille van het verlies aan sfeer dat ge hebt door die verspreiding van volk die voor de sfeer zorgt.

Je kon tijdens de carnavalmatch vanuit de sfeertribune niet horen wat er vanuit de K werd gezongen, en aangezien dat dat (de keren die je het wel net kon horen) vaak een ander lied was dan wat vanuit het sfeervak gezongen werd, geldt het omgekeerde waarschijnlijk ook.

Dus dat volk blijft volgens mij niet weg omdat er een andere tribune staat, maar door het gebrek aan sfeer dat ze (on)rechtstreeks veroorzaakt heeft...


03 Mar 2017, 22:51
Nationale Ploeg

Lid geworden op: 11 Apr 2011, 16:19
Berichten: 1888
Bericht Re: SCT Menen - E. Aalst (05/03/2017)
Didjeeken schreef:
El Corredor (Light) schreef:
Bartvde schreef:
Ik herken er me ook in.
Zodra er een nieuwe tribune is keer ik (en mijn vrienden) terug.


Sta mij toe om dat eigenlijk dikken bullshit en een drogreden te vinden.

Wegblijven om een tribune zeg... Ik heb 22 jaar in de K gestaan, en sedert dat dat spel tegen de grond ging, heb ik mij zitabonnement gepakt. Nog plaats genoeg daar, en prima zicht.

Niet omwille van de tribune an sich. Maar vroeger stond "iedereen" in de K, nu is er een deel verhuisd naar sfeervak E, een deel naar de zittribunes, een deel is blijven staan en een deel blijft weg omwille van het verlies aan sfeer dat ge hebt door die verspreiding van volk die voor de sfeer zorgt.

Je kon tijdens de carnavalmatch vanuit de sfeertribune niet horen wat er vanuit de K werd gezongen, en aangezien dat dat (de keren die je het wel net kon horen) vaak een ander lied was dan wat vanuit het sfeervak gezongen werd, geldt het omgekeerde waarschijnlijk ook.

Dus dat volk blijft volgens mij niet weg omdat er een andere tribune staat, maar door het gebrek aan sfeer dat ze (on)rechtstreeks veroorzaakt heeft...


tribunes zijn zeker een deel vh verhaal, maar anderzijds ook slechts een deel vh plaatje. ook in het voetbal is de polarisatie enorm; g5 + vazallen zijn alles, rest is 'quantité négligable' en wordt aldus behandeld (en dat geldt voor tv, subsidies, 'behandeling' door den bond, 'vlaamse' regering, licentiecommissies,...). hoe da je vandaag de dag van bvb gent of brugge nog wil gaan uitleggen dat het volksclubs zijn... (n) in die zin kan en mag je gewoon niet vergelijken met vroeger. wat ze bvb op Dessel doen daar heb ik respect voor en daar hebben wij misschien stukjes van op te steken; vele kleintjes die handen uit de mouwen steken, op elk vlak, gepaard met gezond verstand. daar ligt terreinwinst...

_________________
may the FORCE be with you.


03 Mar 2017, 23:05
forumlegende

Lid geworden op: 09 Jul 2013, 11:34
Berichten: 3149
Bericht Re: SCT Menen - E. Aalst (05/03/2017)
Het is wel een feit natuurlijk dat de "magie" wel weg is met het verdwijnen van de K. Dat ontken ik niet.

Soit, hopen dat die Decathlontent er volgend jaar niet meer staat.

_________________
"Denk bij iedere afdruk aan het milieu..."
"Negativisme zit in de genen..."


04 Mar 2017, 9:16
Junior

Lid geworden op: 05 Okt 2013, 18:34
Berichten: 186
Bericht Re: SCT Menen - E. Aalst (05/03/2017)
Idd vanuit de K hoor je de sfeertribune niet of nauwelijks. Eerlijk is eerlijk, ik vind het minder leuk om in een zittribune te zitten/staan. De sfeer is niet hetzelfde. En neen ik vind het ook niet leuk in de partytent. Dus als gevolg ga ik minder en zal ik inderdaad twee keer nadenken alvorens iemand mee te vragen naar de voetbal. Want ofwel "zit" je en heb je het gevoel naar tv te kijken ofwel "sta" je en zie je geen kloten en is er geen ambiance... Ik heb toch een paar keer iemand meegekregen naar de voetbal en iedereen staat stomverbaasd te kijken naar die afschuwelijke tent en vraagt direct waar is de "spionkop"... en dan moet ik met schaamrood zeggen... daar ... hoor je de trommel?? (want meer hoor je niet). Kortom de K afbreken en niet vervangen door een deftig alternatief blijft de doodsteek. Hopelijk valt de frank/euro. En dan mogen er zijn die het een strontreden vinden om weg te blijven, het is wel zo voor velen. Ik ga ook niet graag naar een café waar geen muziek speelt en geen volk is. Ik kijk reikhalzend uit naar den dag dat de sfeergroep weer in een deftige K kan staan. En geloof mij er zullen veel successupporters weerkomen. En nog iets... pak in gent de successupporters weg en er is nog 4000 man hoogstens. Dus de clubs leven er van. Laat ze maar komen, want dat betekent dat het goed gaat !!! En daarom zijn de die hards niet minder die hard.
:EA: :juij:


04 Mar 2017, 9:43
forumlegende

Lid geworden op: 16 Mei 2005, 1:47
Berichten: 3414
Leeftijd: 42
Locatie: Temse
Website: http://www.eendracht-aalst.be
Bericht Re: SCT Menen - E. Aalst (05/03/2017)
Nosferatu schreef:
Idd vanuit de K hoor je de sfeertribune niet of nauwelijks. Eerlijk is eerlijk, ik vind het minder leuk om in een zittribune te zitten/staan. De sfeer is niet hetzelfde. En neen ik vind het ook niet leuk in de partytent. Dus als gevolg ga ik minder en zal ik inderdaad twee keer nadenken alvorens iemand mee te vragen naar de voetbal. Want ofwel "zit" je en heb je het gevoel naar tv te kijken ofwel "sta" je en zie je geen kloten en is er geen ambiance... Ik heb toch een paar keer iemand meegekregen naar de voetbal en iedereen staat stomverbaasd te kijken naar die afschuwelijke tent en vraagt direct waar is de "spionkop"... en dan moet ik met schaamrood zeggen... daar ... hoor je de trommel?? (want meer hoor je niet). Kortom de K afbreken en niet vervangen door een deftig alternatief blijft de doodsteek. Hopelijk valt de frank/euro. En dan mogen er zijn die het een strontreden vinden om weg te blijven, het is wel zo voor velen. Ik ga ook niet graag naar een café waar geen muziek speelt en geen volk is. Ik kijk reikhalzend uit naar den dag dat de sfeergroep weer in een deftige K kan staan. En geloof mij er zullen veel successupporters weerkomen. En nog iets... pak in gent de successupporters weg en er is nog 4000 man hoogstens. Dus de clubs leven er van. Laat ze maar komen, want dat betekent dat het goed gaat !!! En daarom zijn de die hards niet minder die hard.
:EA: :juij:


ik deel dezelfde ervaring en dus ook dezelfde mening.
die huidige tent is en blijf een regelrecht drama voor de club. iedereen schaamt zich er voor


04 Mar 2017, 10:30
Nationale Ploeg

Lid geworden op: 22 Dec 2007, 19:41
Berichten: 1966
Bericht Re: SCT Menen - E. Aalst (05/03/2017)
El Corredor (Light) schreef:
Bartvde schreef:
Ik herken er me ook in.
Zodra er een nieuwe tribune is keer ik (en mijn vrienden) terug.


Sta mij toe om dat eigenlijk dikken bullshit en een drogreden te vinden.

Wegblijven om een tribune zeg... Ik heb 22 jaar in de K gestaan, en sedert dat dat spel tegen de grond ging, heb ik mij zitabonnement gepakt. Nog plaats genoeg daar, en prima zicht.


De afbraak van de tribune is voor mij de druppel geweest. De sfeer en de magie in de K is de reden geweest waarom ik ben beginnen supporteren voor den Iendracht. Een keer meegegaan met een maat 13 jaar geleden en ik was verkocht. Ik ben niet van de streek, maar ik maakte met veel plezier een omweg om een match mee te pikken. De combinatie van wanbeleid, slecht voetbal, veranderde gezinssituatie en het verdwijnen van die 'magie' met de afbraak van de K heeft er voor gezorgd dat ik nu nog amper tot in Aalst geraak.

Vroeger nam ik elk jaar bij een match of twee een heel aantal vrienden mee om hen te laten zien wat 'sfeer' was bij een voetbalmatch. Nu ben ik beschaamd om ze mee te pakken naar die tent. Ik zal niet de enige zijn met dat gevoel. Trots voor de unieke K en voor een unieke club blijven in mijn geheugen gegrift, en den Iendracht zal altijd mijn ploeg blijven. Maar ik kan u verzekeren: als mijn maat mij 13 jaar geleden had meegepakt naar een wedstrijd van dit seizoen, dan was ik niet blijven plakken.


04 Mar 2017, 11:02
Freak

Lid geworden op: 16 Mei 2005, 20:13
Berichten: 5735
Bericht Re: SCT Menen - E. Aalst (05/03/2017)
ik ga vooral omdat mijn ploeg daar speelt.zelfs zonder tribune ga ik nog kijken.als je daarvoor moet wegblijven......


04 Mar 2017, 11:29
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 61 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 4 5


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 29 gasten




Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
webdesign aalst