EINDRONDE: FINALE (terug) ** RFC Luik - EA - Pagina 6 | Iendracht.be Forum
forum eendracht aalst



Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 124 berichten ]  Ga naar pagina 1 4 5 6 7 8 9
 EINDRONDE: FINALE (terug) ** RFC Luik - EA 
Auteur Bericht
Vaste Waarde

Lid geworden op: 16 Mei 2014, 22:51
Berichten: 1386
Bericht Re: EINDRONDE: FINALE (terug) ** RFC Luik - EA
[quote="elfahem"]Promoveren via de eindronde geeft zo veel meer voldoening dan kampioen spelen! Voor m'n geestesoog zag ik beelden passeren van 30 jaar geleden toen we ook heroïsche eindrondes hebben uitgevochten. Deze finale mag gerust in dat rijtje komen te staan. Een eindronde winnen is, ongeacht de reeks waarin dat gebeurt, altijd iets memorabels.

En de manier waarop was fenomenaal. Gedurende gans de eindronde waren we heer en meester met de wedstrijd van gisteren als orgelpunt. Wat we op de mat brachten was echt wel indrukwekkend. Elke speler heeft zijn (technische) beperkingen en speelt naar zijn mogelijkheden, maar de maturiteit en grinta die ze aan de dag legden compenseerden dat ruimschoots en waren het Iendracht-truitje meer dan waardig.

Misschien is het not done om na zo een perfecte collectieve prestatie individuen in de kijker te zetten, maar sta me toe: vooral de prestaties van Lusala (geniale zet van TDC trouwens om hem in de eindronde op een nieuwe positie uit te spelen) en Diarra waren gisteren echt wel af! Wat een actieradius en volume, en dat ondanks de hitte!

Ook de professionaliteit en drang van Van Hoevelen om toch nog die prijs te pakken vond ik buitengewoon. Jammer dat zo iemand de club verlaat. Ntika zal goeie papieren mogen hebben. VDN, niet altijd even secuur op hoge ballen, maar die kopbal die hij vanonder de deklat ranselde, ola pola. De offensieve dribbels van De Man, de verbetenheid van Falko, de werklust van De Rock. Na zo'n match is het gevaarlijk om té enthousiast te worden.

Niet toevallig speelden we gisteren alweer op kunstgras een dijk van een wedstrijd. Onze greenkeeper weet wat hem te doen staat deze zomer!

Adieu Petegem, Gullegem, Izegem en consoorten. Opnieuw enkele mooie derby's met Hamme, Dender en Oudenaarde en leuke verplaatsinkjes naar Dessel, Oosterzonen en Virton met de maten.

Het zal er op aan komen komend seizoen de druk op de ketel te houden/vergroten bij de stad. En dan moet je in de eerste plaats vermijden om degradatievoetbal te spelen. Een zorgeloos seizoen draaien met hier en daar wat uitschieters (beker?, periode?) moet het doel zijn, maar met deze ploeg moet dat lukken.[/quote

Er zijn geen periodes in 1Am. De eerste 4 spelen play-offs met halvering van punten. Ik ben volgend seizoen gelukkig met een zorgeloze plaats in de middenmoot. Onze voorzitter sprak in de euforie van gisteren van direct te mikken op 1B, maar we moeten realistisch en met beide voetjes op de grond blijven.


29 Mei 2017, 12:58
Nationale Ploeg

Lid geworden op: 24 Okt 2005, 11:12
Berichten: 1774
Leeftijd: 47
Locatie: Moilbeek
Bericht Re: EINDRONDE: FINALE (terug) ** RFC Luik - EA
Ook ik ben meer dan tevreden met een zorgeloze plaats in de middenmoot. Het zou zelfs een vergiftigd geschenk zijn om te snel naar 1B door te stoten. Daar zijn we helemaal niet klaar voor. Ik bedoel enkel dat het erop aan komt om het stadsbestuur langs alle mogelijke kanalen onder druk te zetten om mee te denken/zorgen voor een oplossing voor het stadionprobleem. En dat kan sportief (door ambitie te tonen) en extrasportief (door een gezond en verstandig financieel beleid).

_________________
RIP Riadh El Fahem 21-01-2014


29 Mei 2017, 13:05
forumlegende

Lid geworden op: 23 Mei 2005, 18:07
Berichten: 2523
Bericht Re: EINDRONDE: FINALE (terug) ** RFC Luik - EA
Deze finale had werkelijk alles wat een finale zou moeten hebben. Alles zat er gewoon in. Ook al verloren we de eerste wedstrijd, toch hebben we in Luik getoond dat wij alleen die promotie verdienden. Onze drie uitwedstrijden (waarvan één op een barslecht veld) wonnen we oververdiend met uitstekend voetbal. Maar vooral ook een uitstekende mentaliteit. Je zag van in Winkel de gretigheid om die eindronde te winnen. Ook al stonden we op een paar centimeter van de uitschakeling en een grote desillusie op eigen veld tegen Hasselt (bal van Diarra op de lijn), toch vochten we ons erdoor.

Voor mij persoonlijk zijn onze drie zwarte parels de mannen die uiteindelijk ook het verschil hebben gemaakt. Diarra als een echte patron op het middenveld, Lusala met de creativiteit en een Mitu die altijd het verschil kan maken in een flits met zijn fenomenale versnelling.

Volgend seizoen eerste amateur. Dat is de reeks waar we minstens thuishoren natuurlijk. Maar 1B moeten we toch op relatief korte termijn kunnen halen (2à3 seizoenen), dat moet nu de ambitie zijn.

De eerste stap is gezet, het is vaak ook de moeilijkste. Laat het ons hopen dat we nu eindelijk eens voor een langere tijd vertrokken zijn.


29 Mei 2017, 13:11
onderstaande foto te bekijken op eigen risico

Lid geworden op: 15 Mei 2005, 15:25
Berichten: 13160
Leeftijd: 38
Locatie: Hofstade
Website: http://www.iendracht.be
Bericht Re: EINDRONDE: FINALE (terug) ** RFC Luik - EA
Niet te vergeten, wat een bom ervaring is er voor deze jonge groep ook bijgekomen.
Elke match in deze eindronde was eigenlijk een soort van finale. En in elk van die matchen zijn ze geconfronteerd met zaken die je in 100 competitiewedstrijden niet meemaakt.

Als je ziet hoe matuur ze dan gisteren speelden dan moet ik toch ook toegeven dat de progressie veel sneller doorgezet is dan ik ze durfde verwachten (na bijvoorbeeld wedstrijden tegen Knokke, Petegem en Winkel in de competitie).

Dat de ploeg potentieel had, daar was iedereen het toen al over eens, maar dat ze het nog dit jaar zouden waar maken.... dikke chapeau dat de groep daar vooral zelf is blijven in geloven.

En wat mij betreft toch ook een extra pluim (bovenop het collectief) voor Lusala, voor mij toch de man van de eindronde.... waarom nog zoeken naar een 10 als we hem hebben ?

_________________
If you never try, you'll never know


29 Mei 2017, 13:22
forumlegende

Lid geworden op: 07 Mei 2008, 10:08
Berichten: 2954
Bericht Re: EINDRONDE: FINALE (terug) ** RFC Luik - EA
Meest opvallende punt in de volledige eindronde: of ze nu voor of achter stonden, ze bleven maar jagen, 90 minuten lang waardoor de tegenstander geen tijd kreeg om hun spel op te leggen. :worship:

Dikke chapeau aan de voltallige kern en staff! Lusala man van de eindronde, Diarra enorm gegroeid de laatste matchen en man van de match op Luik. Speciale vermelding voor onze vertrekkers: bedankt om jullie in die laatste matchen in Iendracht shirt nog eens volledig te hebben geven en mee de promotie afgedwongen te hebben (y)

Merci ook aan 't bestuur, voor al het geleverde werk, en een ploeg die amper 1,5 jaar geleden op een faillissement afstevende, van de ondergang te redden en opnieuw op de voetbalkaart te plaatsen! (y)

Nu nog een nieuwe grasmat en K-tribune en we zijn gereed voor 1ste (amateur)! ;)

Iendracht back to glory :EA:

_________________
Iendracht forever mor fusie never!


29 Mei 2017, 13:30
Nationale Ploeg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 20 Mei 2005, 18:11
Berichten: 1857
Leeftijd: 69
Locatie: Aalst
Bericht Re: EINDRONDE: FINALE (terug) ** RFC Luik - EA
filip.dhose schreef:
elfahem schreef:
Promoveren via de eindronde geeft zo veel meer voldoening dan kampioen spelen! Voor m'n geestesoog zag ik beelden passeren van 30 jaar geleden toen we ook heroïsche eindrondes hebben uitgevochten. Deze finale mag gerust in dat rijtje komen te staan. Een eindronde winnen is, ongeacht de reeks waarin dat gebeurt, altijd iets memorabels.

En de manier waarop was fenomenaal. Gedurende gans de eindronde waren we heer en meester met de wedstrijd van gisteren als orgelpunt. Wat we op de mat brachten was echt wel indrukwekkend. Elke speler heeft zijn (technische) beperkingen en speelt naar zijn mogelijkheden, maar de maturiteit en grinta die ze aan de dag legden compenseerden dat ruimschoots en waren het Iendracht-truitje meer dan waardig.

Misschien is het not done om na zo een perfecte collectieve prestatie individuen in de kijker te zetten, maar sta me toe: vooral de prestaties van Lusala (geniale zet van TDC trouwens om hem in de eindronde op een nieuwe positie uit te spelen) en Diarra waren gisteren echt wel af! Wat een actieradius en volume, en dat ondanks de hitte!

Ook de professionaliteit en drang van Van Hoevelen om toch nog die prijs te pakken vond ik buitengewoon. Jammer dat zo iemand de club verlaat. Ntika zal goeie papieren mogen hebben. VDN, niet altijd even secuur op hoge ballen, maar die kopbal die hij vanonder de deklat ranselde, ola pola. De offensieve dribbels van De Man, de verbetenheid van Falko, de werklust van De Rock. Na zo'n match is het gevaarlijk om té enthousiast te worden.

Niet toevallig speelden we gisteren alweer op kunstgras een dijk van een wedstrijd. Onze greenkeeper weet wat hem te doen staat deze zomer!

Adieu Petegem, Gullegem, Izegem en consoorten. Opnieuw enkele mooie derby's met Hamme, Dender en Oudenaarde en leuke verplaatsinkjes naar Dessel, Oosterzonen en Virton met de maten.

Het zal er op aan komen komend seizoen de druk op de ketel te houden/vergroten bij de stad. En dan moet je in de eerste plaats vermijden om degradatievoetbal te spelen. Een zorgeloos seizoen draaien met hier en daar wat uitschieters (beker?, periode?) moet het doel zijn, maar met deze ploeg moet dat lukken.[/quote

Er zijn geen periodes in 1Am. De eerste 4 spelen play-offs met halvering van punten. Ik ben volgend seizoen gelukkig met een zorgeloze plaats in de middenmoot. Onze voorzitter sprak in de euforie van gisteren van direct te mikken op 1B, maar we moeten realistisch en met beide voetjes op de grond blijven.

---
Onze voorzitter is normaal geen fantast, noch onrealistisch dromer. Hij pakt de remonte van onze club heel realistisch aan, vooral de schuldafbouw doet hij goed. Ook positief vind ik , dat hij nu in realiteit effectief kan vaststellen, dat deze club economische mogelijkheden heeft, als het sportief ook goed draait.
Verhalen die hij maar uit historische bronnen heeft vernomen. Nu stijgen we uit 2de amateurklasse, maar die belangstelling groeit alleen maar intenser, als we hogerop spelen. En hopelijk inspireert die eigen vaststelling; hem nu tot verder nadenken en realistische uitbouw van onze geliefde club.
De volgende essentiële stap is inderdaad zo snel mogelijk 1B !
En zeker die 4 laagste plaatsen in het klassement absoluut vermijden !

_________________
BACK TO GLORY! 1994-1995
Once it will come!
Pattie


29 Mei 2017, 13:37
Nationale Ploeg

Lid geworden op: 24 Okt 2005, 11:12
Berichten: 1774
Leeftijd: 47
Locatie: Moilbeek
Bericht Re: EINDRONDE: FINALE (terug) ** RFC Luik - EA
Bram schreef:
Niet te vergeten, wat een bom ervaring is er voor deze jonge groep ook bijgekomen.
Elke match in deze eindronde was eigenlijk een soort van finale. En in elk van die matchen zijn ze geconfronteerd met zaken die je in 100 competitiewedstrijden niet meemaakt.

Als je ziet hoe matuur ze dan gisteren speelden dan moet ik toch ook toegeven dat de progressie veel sneller doorgezet is dan ik ze durfde verwachten (na bijvoorbeeld wedstrijden tegen Knokke, Petegem en Winkel in de competitie).

Dat de ploeg potentieel had, daar was iedereen het toen al over eens, maar dat ze het nog dit jaar zouden waar maken.... dikke chapeau dat de groep daar vooral zelf is blijven in geloven.

En wat mij betreft toch ook een extra pluim (bovenop het collectief) voor Lusala, voor mij toch de man van de eindronde.... waarom nog zoeken naar een 10 als we hem hebben ?


Ik wou het niet met zo veel woorden zeggen omdat het risico reëel is als basher te worden versleten en al zeker niet na de glansprestatie van gisteren. Maar inderdaad, Lusala's rendement op de 10 is pakken beter dan wie ook.

_________________
RIP Riadh El Fahem 21-01-2014


29 Mei 2017, 14:07
Reserve

Lid geworden op: 13 Jan 2014, 14:50
Berichten: 371
Locatie: 9300
Bericht Re: EINDRONDE: FINALE (terug) ** RFC Luik - EA
filip.dhose schreef:

Er zijn geen periodes in 1Am. De eerste 4 spelen play-offs met halvering van punten. Ik ben volgend seizoen gelukkig met een zorgeloze plaats in de middenmoot. Onze voorzitter sprak in de euforie van gisteren van direct te mikken op 1B, maar we moeten realistisch en met beide voetjes op de grond blijven.


Inderdaad, een zorgeloze plaats in de middenmoot - 5e à 10e plaats, en uiteraard boven Dender - zou mooi zijn voor een eerste seizoen in 1e Amateur.

Daarnaast is het natuurlijk wél een mooi vooruitzicht dat je met een 1B-licentie (wat een logisch gevolg is van de uitgesproken ambitie) én een plaats in de top 4 al met één been in 1B zit. Dit seizoen had enkel Beerschot een licentie, volgend seizoen waarschijnlijk Lommel SK (en mogelijk nog een zéér beperkt aantal andere clubs). Als je bij dat selecte clubje kan geraken, kan het dus sneller gaan dan gedacht.

Anderzijds is het blijkbaar wel zo dat vanaf 2018-2019 de licentievoorwaarden van 1A ook zouden gelden voor 1B, wat het dus nóg zwaarder zal maken om eraan te geraken. Dan spreken we over 22 profs en 8000 plaatsen (waarvan 5000 zitplaatsen).

Maar zoals gezegd, alles op z'n tijd! :D Tribune + (kunst)grasplein zijn alvast de prioriteiten voor komend seizoen. En het sportief budget zal willens nillens toch ook naar omhoog moeten, gezien de vereiste 7 (deeltijdse) profcontracten in 1e amateur.


29 Mei 2017, 14:08
Freak

Lid geworden op: 16 Mei 2005, 20:13
Berichten: 5737
Bericht Re: EINDRONDE: FINALE (terug) ** RFC Luik - EA
8600 volgers van de live verslaggeving op de webside... :worship: :EA:


29 Mei 2017, 14:21
Nationale Ploeg

Lid geworden op: 24 Okt 2005, 11:12
Berichten: 1774
Leeftijd: 47
Locatie: Moilbeek
Bericht Re: EINDRONDE: FINALE (terug) ** RFC Luik - EA
De toekomst is aan de semi-kunstgrasvelden: 2 % kunstgras (dacht ik) en de rest natuurlijk.
In de Panenka van deze maand een artikel daarover.

_________________
RIP Riadh El Fahem 21-01-2014


29 Mei 2017, 14:22
Freak

Lid geworden op: 16 Mei 2005, 20:13
Berichten: 5737
Bericht Re: EINDRONDE: FINALE (terug) ** RFC Luik - EA
Ça a directement senti l’oignon pour le RFC Liège… :lol:


29 Mei 2017, 14:26
forumlegende

Lid geworden op: 07 Mei 2008, 10:08
Berichten: 2954
Bericht Re: EINDRONDE: FINALE (terug) ** RFC Luik - EA
waly 2 schreef:
8600 volgers van de live verslaggeving op de webside... :worship: :EA:


Hoe komt ge aan dat getal?

Want als da just is heb je zondag bekanst 10.000 supporters die de match op één of andere manier gevolgd hebben: 8600 live verslaggeving, 750 PC-stadion, 350 in Luik en dan nog een aantal thuis op TV.

_________________
Iendracht forever mor fusie never!


29 Mei 2017, 14:42
Reserve

Lid geworden op: 13 Jan 2014, 14:50
Berichten: 371
Locatie: 9300
Bericht Re: EINDRONDE: FINALE (terug) ** RFC Luik - EA
Timoilsjt schreef:
waly 2 schreef:
8600 volgers van de live verslaggeving op de webside... :worship: :EA:


Hoe komt ge aan dat getal?

Want als da just is heb je zondag bekanst 10.000 supporters die de match op één of andere manier gevolgd hebben: 8600 live verslaggeving, 750 PC-stadion, 350 in Luik en dan nog een aantal thuis op TV.


Blijkt uit de officiële Facebook-account van EA; "Thomas Troch was gisteren 1 van de 8600(!) volgers van onze live verslaggeving op de website en liet ons dit bericht na de wedstrijd: "Dikke proficiat.... jajaaaaaa.. Iendracht :love: " "


29 Mei 2017, 14:44
Freak

Lid geworden op: 16 Mei 2005, 20:13
Berichten: 5737
Bericht Re: EINDRONDE: FINALE (terug) ** RFC Luik - EA
https://youtu.be/JvgNZnxDFpA :EA:


29 Mei 2017, 15:15
Nationale Ploeg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 25 Mei 2005, 12:53
Berichten: 1871
Locatie: Oilsjt tiens.
Bericht Re: EINDRONDE: FINALE (terug) ** RFC Luik - EA
De voorbije jaren vaak op mijn tanden moeten bijten om een aantal spelers geen draai rond hun oren te geven, het debacle tegen La Louvière, de vele leugens van De Roose en co, wannabe voetballers a la Bogaerts,... en nu dit. Voor het eerst sinds lang pakt de mayonaise nog ne keer echt en besef je weer waarom je voor deze club supportert. Ik ben er van overtuigd dat we met deze groep ook volgend jaar een paar zotte matchen gaan zien. Hopelijk volgt er ook snel extra-sportief nieuws met de aankoop van de ZW-tribune en zet de club zijn opmars voort.


29 Mei 2017, 15:43
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 124 berichten ]  Ga naar pagina 1 4 5 6 7 8 9


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten




Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
webdesign aalst