KSK Heist - Eendracht Aalst | Iendracht.be Forum
forum eendracht aalst



Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina 1 2
 KSK Heist - Eendracht Aalst 
Auteur Bericht
forumlegende

Lid geworden op: 16 Mei 2005, 1:47
Berichten: 3414
Leeftijd: 42
Locatie: Temse
Website: http://www.eendracht-aalst.be
Bericht KSK Heist - Eendracht Aalst
Nog 4 dagen en tis weeral van da.
Andermaal een zeer lastige verplaatsing


12 Sep 2017, 13:44
forumlegende

Lid geworden op: 07 Mei 2008, 10:08
Berichten: 2949
Bericht Re: KSK Heist - Eendracht Aalst
Davy schreef:
Nog 4 dagen en tis weeral van da.
Andermaal een zeer lastige verplaatsing


Inderdaad, weer een zware tegenstander. Heist heft tevens zijn start niet gemist.

_________________
Iendracht forever mor fusie never!


12 Sep 2017, 14:23
Reserve

Lid geworden op: 13 Jan 2014, 14:50
Berichten: 371
Locatie: 9300
Bericht Re: KSK Heist - Eendracht Aalst
Benieuwd! In vergelijking met de match tegen Dessel zou ik eventueel wel Preben laten starten op linksback ipv. Mertens. Heeft daar vorige week een scheve situatie rechtgetrokken. Is ook vinniger dan Mertens.

Daarnaast zou ik ook wel wat aan het middenveld sleutelen...échte flanken met bv. Diarra op links en Lusala op rechts (ipv. 'centrale' flanken in een ruit), Van Tricht aanvallend en Ntika/De Coninck/De Neve verdedigend.

Je hebt de 'perfecte' kern voor een 4-5-1 (of 4-4-2, indien nodig) met infiltrerende flanken en dan begin je met 4-4-2 zonder flanken... controle direct uit handen, nog voor je goed en wel begonnen bent, want bij balverlies zit je op de flank constant in een 2-tegen-1-situatie.

En iets hoger druk zetten kan ook geen kwaad... :D

:EA:


12 Sep 2017, 14:26
Nationale Ploeg

Lid geworden op: 30 Okt 2005, 22:58
Berichten: 1596
Leeftijd: 48
Locatie: aalst
Bericht Re: KSK Heist - Eendracht Aalst
Bangoura
Lusala de rock mitu

Diarra de neve

De man gyselinck verstraeten geenens
Vdn


12 Sep 2017, 14:35
Reserve

Lid geworden op: 13 Jan 2014, 14:50
Berichten: 371
Locatie: 9300
Bericht Re: KSK Heist - Eendracht Aalst
witteken schreef:
Bangoura
Lusala de rock mitu

Diarra de neve

De man gyselinck verstraeten geenens
Vdn


Qua opstelling sowieso mijn favoriet (4-5-1 met 2 verdedigende middenvelders en 2 snelle, infiltrerende flanken, dus idd 4-2-3-1), maar De Rock als aanvallende/centrale middenvelder?


12 Sep 2017, 14:51
Vaste Waarde

Lid geworden op: 08 Jan 2014, 16:14
Berichten: 841
Locatie: mejlert
Bericht Re: KSK Heist - Eendracht Aalst
allesaaneen schreef:
witteken schreef:
Bangoura
Lusala de rock mitu

Diarra de neve

De man gyselinck verstraeten geenens
Vdn


Qua opstelling sowieso mijn favoriet (4-5-1 met 2 verdedigende middenvelders en 2 snelle, infiltrerende flanken, dus idd 4-2-3-1), maar De Rock als aanvallende/centrale middenvelder?


Dit seizoen zullen we vooral op de counter moeten spelen dus lijkt het me logisch dat je de ruimte in de rug van de verdediging gaat opzoeken (en dus met 2 snelle flankspelers uitpakt). En Mitu heeft niet liever als de bal in de diepte aangespeeld te krijgen. Voorts proberen centraal alles goed dicht te metsen. En dan kom je logischer wijze op een 451 of 541 uit.
Met daarbij dan de voorkeur naar 451 want heb ons nog niet veel matchen met 4 op het midden weten spelen waarbij we de controle over het middenveld konden krijgen.

Snap ook niet waarom je Klaas niet in de punt zou laten spelen? Ofwel speelt hij als enige spits ofwel naast Bangoura als zwervende spits. Maar we gaan onze beste afwerker toch niet te ver van de goal laten spelen zeker?

Ik zou opteren

De Rock
Lusala mitu

Diarra De Neve De Coninck

De man gyselinck verstraeten geenens
VDN

Hierdoor geef je maximale vrijheid aan yala/mitu (indien niet tijdig terug kan 1 van de 3 centrale middenvelders uitwijken naar die flank) en de aanvallende impulsen zullen vandaar moeten komen.
Van de 3 centraal zou ik Diarra dan het meeste vrijheid geven omdat die idealiter bij elke aanval van ons paraat moet zijn voor de afvallende bal (duelkracht en goed afstandschot)

Thuis kun je dan met een echte 10 spelen (Van Tricht) of met 2 spitsen.


12 Sep 2017, 14:57
onderstaande foto te bekijken op eigen risico

Lid geworden op: 15 Mei 2005, 15:25
Berichten: 13160
Leeftijd: 38
Locatie: Hofstade
Website: http://www.iendracht.be
Bericht Re: KSK Heist - Eendracht Aalst
Waarom alles omgooien omdat je tegen Dessel gaan verliezen bent ?
De basis van vorig jaar (met Klaas in de punt dus) zou ik toch absoluut niet gaan overboord gooien.

_________________
If you never try, you'll never know


12 Sep 2017, 19:50
forumlegende

Lid geworden op: 16 Mei 2005, 1:47
Berichten: 3414
Leeftijd: 42
Locatie: Temse
Website: http://www.eendracht-aalst.be
Bericht Re: KSK Heist - Eendracht Aalst
ik zou nu toch ook ni plots beginnen schuiven.
Belangrijk is nu om de ploeg het nodige vertrouwen te geven.


12 Sep 2017, 20:25
Reserve

Lid geworden op: 13 Jan 2014, 14:50
Berichten: 371
Locatie: 9300
Bericht Re: KSK Heist - Eendracht Aalst
Bram schreef:
Waarom alles omgooien omdat je tegen Dessel gaan verliezen bent ?
De basis van vorig jaar (met Klaas in de punt dus) zou ik toch absoluut niet gaan overboord gooien.


Als je't over Klaas in de punt hebt, akkoord, zeker en vast laten staan.

Als je't over tactiek/opstelling hebt, vind ik dat je inderdaad mag sleutelen, want het was niet optimaal tegen Dessel, om de hierboven vermelde redenen. En dan vraag ik mij eerder af waarom alles van vorig seizoen moest worden omgegooid voor een opstelling die er totaal niet ingeslepen zit, zelfs geen enkele keer gezien in een voorbereidingsmatch... Je speelt in een hogere reeks, maar daarom moet je die 4-2-3-1 absoluut niet overboord gooien als je daarvoor de spelers hebt. Kan daar zelfs nog meer van pas komen.

En als je'r dan toch 4-4-2 wilt van maken, om één of andere reden, dan kan je ook gewoon één van de 2 verdedigende middenvelders opofferen voor Bangoura naast De Rock. Maar aan die flanken zou ik toch niet teveel komen, je verliest enerzijds controle én anderzijds de gevaarlijke acties van Mitu en Lusala.


12 Sep 2017, 20:50
onderstaande foto te bekijken op eigen risico

Lid geworden op: 16 Mei 2005, 10:53
Berichten: 7534
Leeftijd: 35
Bericht Re: KSK Heist - Eendracht Aalst
Tuurlijk klaas laten staan als 9, enkel mertens op de back vervangen door De Man (zijn plek niet maar was echt pakken scherper 2e helft!)

2e helft in Dessel viel goed mee, laat ons daarop verder bouwen! We zijn nog maar 1 match ver...

_________________
eendrachter ben je niet voor heel even,
maar voor je hele leven!


12 Sep 2017, 22:49
Ancien

Lid geworden op: 17 Jan 2007, 8:42
Berichten: 4807
Leeftijd: 44
Locatie: Hofstade
Bericht Re: KSK Heist - Eendracht Aalst
allesaaneen schreef:
Benieuwd! In vergelijking met de match tegen Dessel zou ik eventueel wel Preben laten starten op linksback ipv. Mertens. Heeft daar vorige week een scheve situatie rechtgetrokken. Is ook vinniger dan Mertens.

Daarnaast zou ik ook wel wat aan het middenveld sleutelen...échte flanken met bv. Diarra op links en Lusala op rechts (ipv. 'centrale' flanken in een ruit), Van Tricht aanvallend en Ntika/De Coninck/De Neve verdedigend.

Je hebt de 'perfecte' kern voor een 4-5-1 (of 4-4-2, indien nodig) met infiltrerende flanken en dan begin je met 4-4-2 zonder flanken... controle direct uit handen, nog voor je goed en wel begonnen bent, want bij balverlies zit je op de flank constant in een 2-tegen-1-situatie.

En iets hoger druk zetten kan ook geen kwaad... :D

:EA:


Welk systeem zal dit dan zijn? Een 3-6-1? Geen Mitu dan ook? Of geen Klaas...

Wat is trouwens het verschil van een 4-5-1 met een 4-3-3? Is in 99% van de gevallen gewoon de omzetting van balverlies naar balbezit hoor.

Ik ga ook niet akkoord dat een 4-4-2 in een ruit per definitie gelijkstaat aan spelen zonder dubbele flankbezetting. De buitenste ruitspelers wordt niet verboden om de flank op te zoeken hé, zeker in balbezit want dan creër je mannetje extra omdat in combinatie met een plat twee-spitsensysteem ervoor een van uw twee spitsen ook de flank dient op te zoeken... In balverlies idem dito - tegen een 3 mans-middenveld heb je altijd een man over om op je eigen helft de back bijstand te verlenen.

Alleen: je speelt niet alleen - er doet ook nog een tegenstander mee en als die uw zwakke punten beter uitspeelt dan omgekeerd en bovendien scherper en aggressiever is, dan is dat te aanvaarden. En zelfs dan zat er nog een puntje in...

Wel grappig ook: iedereen vervloekt Preben op de linksback, nu moet hij daar starten. Er is veel twijfel over Van Tricht en Ntika, die zouden er nu meteen wel samen inmoeten en De Neve moet ook meteen voor de leeuwen gegooid worden, terwijl die een hele voorbereiding geen match heeft gespeeld... En dat allemaal omdat de eerste match op Dessel niet bracht wat de supporters ervan verwachtten?

Je geeft het zelf aan - je zit een reeks hoger hé. Mitu gaat niet elke match zijn directe tegenstander eraf lopen zoals vorig seizoen, Klaas gaat niet elke match 5 keer kunnen uithalen en Bigen gaat niet elke match 2-3 man aan de praat kunnen houden zonder balverlies. Dus enkel de tactiek aanpakken, gaat het niet doen vrees ik... Spelers zelf zullen ook stappen moeten zetten en tegen ploegen met ervaring/automatismen gaat dat af en toe pijn doen, zoals in de eerste helft op Dessel...


13 Sep 2017, 9:38
forumlegende

Lid geworden op: 16 Mei 2005, 1:47
Berichten: 3414
Leeftijd: 42
Locatie: Temse
Website: http://www.eendracht-aalst.be
Bericht Re: KSK Heist - Eendracht Aalst
DT schreef:
allesaaneen schreef:
Benieuwd! In vergelijking met de match tegen Dessel zou ik eventueel wel Preben laten starten op linksback ipv. Mertens. Heeft daar vorige week een scheve situatie rechtgetrokken. Is ook vinniger dan Mertens.

Daarnaast zou ik ook wel wat aan het middenveld sleutelen...échte flanken met bv. Diarra op links en Lusala op rechts (ipv. 'centrale' flanken in een ruit), Van Tricht aanvallend en Ntika/De Coninck/De Neve verdedigend.

Je hebt de 'perfecte' kern voor een 4-5-1 (of 4-4-2, indien nodig) met infiltrerende flanken en dan begin je met 4-4-2 zonder flanken... controle direct uit handen, nog voor je goed en wel begonnen bent, want bij balverlies zit je op de flank constant in een 2-tegen-1-situatie.

En iets hoger druk zetten kan ook geen kwaad... :D

:EA:


Welk systeem zal dit dan zijn? Een 3-6-1? Geen Mitu dan ook? Of geen Klaas...

Wat is trouwens het verschil van een 4-5-1 met een 4-3-3? Is in 99% van de gevallen gewoon de omzetting van balverlies naar balbezit hoor.

Ik ga ook niet akkoord dat een 4-4-2 in een ruit per definitie gelijkstaat aan spelen zonder dubbele flankbezetting. De buitenste ruitspelers wordt niet verboden om de flank op te zoeken hé, zeker in balbezit want dan creër je mannetje extra omdat in combinatie met een plat twee-spitsensysteem ervoor een van uw twee spitsen ook de flank dient op te zoeken... In balverlies idem dito - tegen een 3 mans-middenveld heb je altijd een man over om op je eigen helft de back bijstand te verlenen.

Alleen: je speelt niet alleen - er doet ook nog een tegenstander mee en als die uw zwakke punten beter uitspeelt dan omgekeerd en bovendien scherper en aggressiever is, dan is dat te aanvaarden. En zelfs dan zat er nog een puntje in...

Wel grappig ook: iedereen vervloekt Preben op de linksback, nu moet hij daar starten. Er is veel twijfel over Van Tricht en Ntika, die zouden er nu meteen wel samen inmoeten en De Neve moet ook meteen voor de leeuwen gegooid worden, terwijl die een hele voorbereiding geen match heeft gespeeld... En dat allemaal omdat de eerste match op Dessel niet bracht wat de supporters ervan verwachtten?

Je geeft het zelf aan - je zit een reeks hoger hé. Mitu gaat niet elke match zijn directe tegenstander eraf lopen zoals vorig seizoen, Klaas gaat niet elke match 5 keer kunnen uithalen en Bigen gaat niet elke match 2-3 man aan de praat kunnen houden zonder balverlies. Dus enkel de tactiek aanpakken, gaat het niet doen vrees ik... Spelers zelf zullen ook stappen moeten zetten en tegen ploegen met ervaring/automatismen gaat dat af en toe pijn doen, zoals in de eerste helft op Dessel...


(y) volledig akkoord


13 Sep 2017, 9:54
Reserve

Lid geworden op: 13 Jan 2014, 14:50
Berichten: 371
Locatie: 9300
Bericht Re: KSK Heist - Eendracht Aalst
DT schreef:
Welk systeem zal dit dan zijn? Een 3-6-1? Geen Mitu dan ook? Of geen Klaas...


Ik ben principieel voorstander van een 4-5-1 met Mitu op de flank en Klaas in de spits. Maar ik heb de indruk dat Mitu sinds dit seizoen kost wat kost vooraan moet én dat dat in een 4-4-2 moet, dus met mijn zin...

Daarnaast zou ik ook wel wat aan het middenveld sleutelen...échte flanken met bv. Diarra op links en Lusala op rechts (ipv. 'centrale' flanken in een ruit), Van Tricht aanvallend en Ntika/De Coninck/De Neve verdedigend.

...suggereer ik gewoon een verbetering van het tegen Dessel gespeelde 4-4-2-ruitsysteem (met Mitu en Klaas in de spits) door er een 4-4-2-systeem met vaste flanken van te maken (met diezelfde spitsen), ook al zou ik zelf tout court niet voor een 4-4-2 kiezen met deze kern en enkel Klaas in de spits laten (in een 4-5-1 dus). De streepjes (/) betekenen trouwens 'OF' en niet 'EN', dus 1 (van de 3) verdedigende middenvelder in die 4-4-2.

DT schreef:
Wat is trouwens het verschil van een 4-5-1 met een 4-3-3? Is in 99% van de gevallen gewoon de omzetting van balverlies naar balbezit hoor.


Klopt, spreekt toch niemand tegen?

DT schreef:
Ik ga ook niet akkoord dat een 4-4-2 in een ruit per definitie gelijkstaat aan spelen zonder dubbele flankbezetting. De buitenste ruitspelers wordt niet verboden om de flank op te zoeken hé, zeker in balbezit want dan creër je mannetje extra omdat in combinatie met een plat twee-spitsensysteem ervoor een van uw twee spitsen ook de flank dient op te zoeken... In balverlies idem dito - tegen een 3 mans-middenveld heb je altijd een man over om op je eigen helft de back bijstand te verlenen.


Niet per definitie, neen, maar dan moet je't wel op die manier uitvoeren en dat was niet het geval tegen Dessel, daar speelde je wel zonder dubbele flankbezetting...De Coninck zocht die flank niet op, niet in balbezit en niet in balverlies. Smet kon daar doen wat hij wou, in de eerste plaats voor extra druk zorgen.

DT schreef:
Alleen: je speelt niet alleen - er doet ook nog een tegenstander mee en als die uw zwakke punten beter uitspeelt dan omgekeerd en bovendien scherper en aggressiever is, dan is dat te aanvaarden. En zelfs dan zat er nog een puntje in...


Klopt, met dank aan de tweede helft, die een stuk beter was. Toen stond De Coninck ook niet meer op die plaats én was Preben ingevallen voor Mertens én was er meer agressie. En daarnaast is het ook zo dat, als je in je beste opstelling speelt, het ook moeilijker is voor een tegenstander om uw zwakke punten uit te spelen, natuurlijk.

DT schreef:
Wel grappig ook: iedereen vervloekt Preben op de linksback, nu moet hij daar starten. Er is veel twijfel over Van Tricht en Ntika, die zouden er nu meteen wel samen inmoeten en De Neve moet ook meteen voor de leeuwen gegooid worden, terwijl die een hele voorbereiding geen match heeft gespeeld... En dat allemaal omdat de eerste match op Dessel niet bracht wat de supporters ervan verwachtten?


Preben was inderdaad opmerkelijk sterk, en het is inderdaad 'grappig' dat hij de meubelen daar redt, gezien zijn invallersstatuut van vorig seizoen. Maar als het goed is, mag het gezegd worden, en als Mertens te plat was, mag dat ook gezegd worden. Voor mij was er tot nu toe weinig discussie over een basisplaats voor Mertens, maar ik vond hem niet goed tegen Dessel. Misschien lag het aan de vorm van de dag, misschien lag het aan de talrijke 2-tegen-1-situaties als gevolg van die mislukte ruit.

En wat de rest betreft, tja, Van Tricht verdient wel een kans om zich op dit niveau te bewijzen, denk ik, kan sowieso iets bijbrengen in een vrije rol. En in verdedigend opzicht, kan De Coninck OF De Neve OF Ntika (in die 4-4-2). Ik heb Ntika trouwens nog op geen enkel moment afgeschreven, is één van de weinigen met 1e amateurervaring.

DT schreef:
Je geeft het zelf aan - je zit een reeks hoger hé. Mitu gaat niet elke match zijn directe tegenstander eraf lopen zoals vorig seizoen, Klaas gaat niet elke match 5 keer kunnen uithalen en Bigen gaat niet elke match 2-3 man aan de praat kunnen houden zonder balverlies. Dus enkel de tactiek aanpakken, gaat het niet doen vrees ik... Spelers zelf zullen ook stappen moeten zetten en tegen ploegen met ervaring/automatismen gaat dat af en toe pijn doen, zoals in de eerste helft op Dessel...


Wie zegt dat, dat Mitu dat niet gaat doen? Da's nochtans zijn sterkste punt. Klaas gaat idd minder kunnen uithalen en Bigen zal het moeilijker hebben, vooral centraal. Tuurlijk moet die groep nog progressie maken, en dat kan ze ook, en zal ze ook doen.

Los van alle aanpassingen en groeiende automatismen, waarvoor uiteraard begrip, zag ik tegen Dessel gewoon een tactiek die volgens mij niet de beste was voor de huidige kern. Maar ik ben den trainer niet hé, ik geef hier ook maar gewoon mijn vrijblijvende, persoonlijke bedenkingen, ter verbetering, na mijn relatief positieve analyse van de match tegen Dessel. Of moeten we dit soort zaken aan de 'kenners' overlaten? :)

'T is hier ook altijd iets ze... Binnenkort mogen we alleen nog komen kappen op PLJ... ;)

:EA:


13 Sep 2017, 10:34
Ancien

Lid geworden op: 17 Jan 2007, 8:42
Berichten: 4807
Leeftijd: 44
Locatie: Hofstade
Bericht Re: KSK Heist - Eendracht Aalst
allesaaneen schreef:

Los van alle aanpassingen en groeiende automatismen, waarvoor uiteraard begrip, zag ik tegen Dessel gewoon een tactiek die volgens mij niet de beste was voor de huidige kern. Maar ik ben den trainer niet hé, ik geef hier ook maar gewoon mijn vrijblijvende, persoonlijke bedenkingen, ter verbetering, na mijn relatief positieve analyse van de match tegen Dessel. Of moeten we dit soort zaken aan de 'kenners' overlaten? :)

'T is hier ook altijd iets ze... Binnenkort mogen we alleen nog komen kappen op PLJ... ;)

:EA:


Geen probleem hoor, maar ik mag evenzeer mijn mening geven over uw voorgestelde aanpassingen toch?

Gezien de sterktes van de tegenstanders vind ik het geen probleem dat er wordt geprobeerd met twee snelle spitsen te spelen. Onder Dirk Geeraerd speelde Mitu altijd als de diepste spits en was er hoogstens een flankrol weggelegd voor Klaas: gevolg: Mitu haalde doelpuntenstatistieken in die maanden en Klaas veel minder. Bij TDC waren de rollen omgekeerd en waren de doelpuntenstatistieken dat ook. Ik kan dan best begrijpen dat je beide naast elkaar wil proberen omdat ze dan beiden misschien beter hun krachten kunnen doseren en - in het geval van Mitu - korter bij doel kunnen opereren om dan ook scherper/frisser voor doel te zijn. Bovendien geven 2 spitsen, indien er aanvoer is, een achterlijn meer werk. Verdedigers die graag opstomen, moeten dan gaan nadenken of dat wel zo'n goed idee is. De CVs hebben altijd iemand om in de gaten te houden, ook al duikt die niet altijd in hun zone op, enz.

Op basis van het spel en de veldbezetting van Dessel vond ik het gehanteerde concept VOOR de match dan ook een geslaagde tactiek, zeker op het midden en vooraan. Verdediging is weinig discussie over: TDC had nogal wat kritiek gehad indien hij was gestart met Preben en Dessel maakt de helft van de open kansen af die ze nu kregen :-)

Vier man in ruit om voetballende driehoek van Dessel op te vangen en in balbezit daar dus man op overschot. Een Bigen in normale doen en die van in de eindronde zeker op die 10-positie, heeft dan een sleutel in handen om Tilburgs te neutraliseren en er zelf over te komen. Dan heb je in principe Diarra om Kevin Janssens op te vangen en heb je De Coninck/Marmitte om de 3de middenvelder (Gerits) te schaduwen en een van de twee moet dan de back assisteren op de flank waar een 2 tegen 1 situatie dreigt. Ook uw spitsen moeten daar hun verdedigende werk doen. Dessel speelt nooit zo dat hun 3 centrale middenvelders + hun 2 backs + hun spits en hun flankspelers allemaal samen naar voor trekken.

Voorin twee snelle spitsen om de 4 verdedigers aan de praat te houden en het meekomen van de backs enigzins te verstoren. Meer zelfs, met die snelheid in de rug duiken van die hoge backs moet een wapen zijn. Bij 1 spits tegen, schuift een van de 2 CVs immers altijd in bij Dessel normaal waardoor je op het midden ook altijd man op man komt te staan en je dus zelf veel meer onder druk komt te staan. Achteraan heb je dan Verstraeten - Gyselinck die Ratko aan banden moeten leggen en de backs moeten dan hun mannetje staan tegen de flankmiddenvelders van de tegenstander. Qua concept en tactiek weinig op aan te merken.

Maar wat blijkt: Kevin Janssens mag hele helft quasi ongehinderd ballen op het hoofd schilderen van Ratko, die ondanks zijn missers en twee bewakers vrijwel telkens alleen staat op die fases. Mike die vanop zijn geliefkoosde positie aan de zestien ballen mag pompen, Bigen die blijkbaar veel slechte passes verstuurde en noch Klaas/Mitu die hun snelheid konden uitspelen tov hun directe tegenstander. Dan ligt dat voor mij niet aan de tactiek, maar aan de uitvoering. Tweede helft was beter, manier van spelen/tactiek misschien vertrouwder maar is heus niet alleen dat hé dat de kentering inluidde. Als uw spelers dan wel twee meter korter gaan dekken, wel zelf meer initiatief gaan nemen, wel een tikje agressiever in duel gaan, dat helpt ook... En gelukkig kunnen we discussiëren over de invulling van de posities - voor linksback heb je met Preben de aanvallende variant en met Mertens de meer verdedigende. Laat nu blijken dat het met de aanvallende variant wel beter "dicht" zat zaterdag, so be it. Op het midden kon je gewoon ook weer Ntika hebben geplaatst, maar met de voetballende capaciteiten daar bij Dessel, kon hij ook zomaar telkens uitgetikt worden ook en dan had het achteraf weer aan Kevin gelegen dat het op het midden niet lukte... Daarom dat ik aangeef - tactiek is 1 ding, maar uitvoering en vorm zijn minstens even belangrijk. Of Mitu nu van verder moet komen of niet: als hij niet op snelheid voorbij zijn tegenstander geraakt, heeft de hele ploeg daar hinder van. Als Ratko 3 keer alleen mag inkoppen, kunnen Jordy of Ridwan dat niet op de ruitpositie in het midden schuiven. En als Kevin Janssens links centraal ongehinderd ballen mag voorbrengen, moet daar altijd iemand in zijn buurt zijn als je met 4 middenvelders speelt, of die nu in een ruit of plat staan...

En zoals ik altijd heb gezegd: eerste competitiematch zorgt altijd voor druk. Dessel voelde die druk op Deinze in de tweede helft toen ze nog maar weinig klaarmaakten, wij hadden het in de eerste helft op Dessel. Vandaar dat ik er nog altijd achtersta, dat het niet slecht is dat we onze eerste match thuis tegen Dender werd uitgesteld. Met de normale eerste wedstrijddruk, tegen Dender had je evengoed hetzelfde spelbeeld kunnen hebben als op Dessel... En dat was nog veel pijnlijker geweest. De kop is eraf en nu blik vooruit...


Laatst gewijzigd door DT op 13 Sep 2017, 11:59, 1 keer totaal gewijzigd.



13 Sep 2017, 11:39
Vaste Waarde

Lid geworden op: 08 Jan 2014, 16:14
Berichten: 841
Locatie: mejlert
Bericht Re: KSK Heist - Eendracht Aalst
Mja ik blijf erbij dat Mitu geen echte spits is. Daarvoor heeft hij enerzijds te weinig kalmte voor doel/afwerkerscapaciteiten en anderzijds heeft hij die ruimte voor zich nodig om zijn sterkste wapen (snelheid) goed te kunnen uitspelen.

Voor dit niveau is het wel een schitterende flankspeler en er zullen weer serieus wat back linksen met een geel karton de match beeindigen.


13 Sep 2017, 11:58
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina 1 2


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten




Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
webdesign aalst