Oosterzonen - Eendracht Aalst - Pagina 4 | Iendracht.be Forum
forum eendracht aalst



Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 71 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 4 5
 Oosterzonen - Eendracht Aalst 
Auteur Bericht
Reserve

Lid geworden op: 13 Jan 2014, 14:50
Berichten: 371
Locatie: 9300
Bericht Re: Oosterzonen - Eendracht Aalst
kheiremans schreef:
Ik snap ook niet waarom er op verplaatsing absoluut een nummer 10 op het veld moet staan.

2 snelle flanken en een balvaste spits lijken mij voldoende op verplaatsing. En zorg er in de eerste plaats voor dat je de slag om het middenveld niet verliest.


Aangezien Dirk A eventuele 'sportieve versterking rond Kerstmis' niet uitsluit, kan er misschien eens gekeken worden naar een ervaren centrale middenvelder die de lijnen kan uitzetten (kwestie van die slag om het middenveld te winnen)... Iemand een voorstel? :)


02 Okt 2017, 15:38
forumlegende

Lid geworden op: 07 Mei 2008, 10:08
Berichten: 2949
Bericht Re: Oosterzonen - Eendracht Aalst
allesaaneen schreef:
kheiremans schreef:
Ik snap ook niet waarom er op verplaatsing absoluut een nummer 10 op het veld moet staan.

2 snelle flanken en een balvaste spits lijken mij voldoende op verplaatsing. En zorg er in de eerste plaats voor dat je de slag om het middenveld niet verliest.


Aangezien Dirk A eventuele 'sportieve versterking rond Kerstmis' niet uitsluit, kan er misschien eens gekeken worden naar een ervaren centrale middenvelder die de lijnen kan uitzetten (kwestie van die slag om het middenveld te winnen)... Iemand een voorstel? :)


Los van het financiële plaatje en of hij wilt komen: dienen 'Joye' van Petegem

_________________
Iendracht forever mor fusie never!


02 Okt 2017, 15:55
Ancien

Lid geworden op: 17 Jan 2007, 8:42
Berichten: 4807
Leeftijd: 44
Locatie: Hofstade
Bericht Re: Oosterzonen - Eendracht Aalst
Timoilsjt schreef:
allesaaneen schreef:
kheiremans schreef:
Ik snap ook niet waarom er op verplaatsing absoluut een nummer 10 op het veld moet staan.

2 snelle flanken en een balvaste spits lijken mij voldoende op verplaatsing. En zorg er in de eerste plaats voor dat je de slag om het middenveld niet verliest.


Aangezien Dirk A eventuele 'sportieve versterking rond Kerstmis' niet uitsluit, kan er misschien eens gekeken worden naar een ervaren centrale middenvelder die de lijnen kan uitzetten (kwestie van die slag om het middenveld te winnen)... Iemand een voorstel? :)


Los van het financiële plaatje en of hij wilt komen: dienen 'Joye' van Petegem


Mag je al schrappen - je kan in de winter niet gaan shoppen bij lagere reeksen, enkel bij hogere...

Wel 1 vaststelling: na de match tegen Luik werd aangegeven waarom er toch met 4 op het midden moest worden gespeeld, terwijl met een 4-3-3 de ploeg toch veel beter uit de verf kwam. Nu is met 3 op het midden om problemen vragen... En ook hier geraken de mensen er niet uit wat het nu juist moet zijn...

Conclusie is simpel: Je maakt als trainer iedere week weer een keuze op basis van eigen kwaliteiten en die van de tegenstander... Simpel voorbeeld: als je de wedstrijd ingaat tegen Oosterzonen, wetende dat die ploeg bulkt van gestalte en kracht, kan je u zodanig aanpassen dat je met dezelfde wapens wil strijden (maar is de kans dat je geen kans maakt des te groter want (i) dat is niet het spel van onze ploeg en (ii) kan/wil je niet met de kern die je lopen hebt) of je probeert - net zoals tegen Seraing overigens - het op een andere manier te doen. Dat gaat zeker niet over rozen, maar je blijft tenminste wel trouw aan een bepaalde filosofie. Het doet uiteraard pijn om een 0-2 voorsprong weg te geven, maar als je 90 min met uw gat in de goal hangt, mag je er donder op zeggen dat je ook dan nog een doelpunt slikt.

Klopt misschien dat je het in de vijf min voor rusten al moeilijk had, maar aan de schutters van dienst te zien die het doelhout viseren, leken het eerder mannen die nog voorin te vinden waren na een eerdere stilstaande fase (zeker bij de tweede kans)... Je zet bovendien een terechte penalty om en gaat rusten met 0-2. Als je dan meteen zou buitenkomen met een verdedigende middenvelder of een extra verdediger, dan zou het inderdaad van angsthazentactiek getuigen terwijl je sowieso weet dat Oosterzonen het eerste kwartier na rust alles of niks gaat spelen: hadden nog 1 troefkaart achter de hand en hebben die meteen bij de rust gebruikt, gekoppeld met sturm und drang... Kopt Ntika de bal binnenkant paal ipv buitenkant, staat het 4 min na rust 0-3... En dan was de match gespeeld want dat snijdt de adem af...

Nog heel even wat dat "overspeeld" betreft: Deinze op de eerste speeldag wordt "overspeeld" door Dessel gedurende een hele eerste helft, maar Deinze heeft drie punten. Heist wordt op Virton quasi een hele eerste helft overspeeld, maar uiteindelijk heeft Heist de 3 punten. Knokke komt tegen Dender verdiend op 1-2 maar in de tweede helft plakt Dender hen compleet tegen eigen doel, worden zonder overdrijven 5 ballen van de doellijn geveegd en wint het uiteindelijk na een rake counter in de laatste seconden met 1-3... Mocht je dus match na match met 3 of meer goals verschil verliezen, akkoord voor het zwartgallige, maar ondanks de duidelijke verbeterpunten had je zomaar een punt uit Dessel kunnen meegrissen en had het zaterdag ook helemaal anders kunnen zijn: op basis van de reacties lag je dan wel zwaar onder na de 1-2 maar erg grote kansen kwamen daar niet uit voort en is het pas in minuut 80, na enkele kantelmomenten in een, dat je barst... Vind het bovendien ook gevaarlijk een balans op te maken op basis van 3 uitwedstrijden en 1 thuismatch... Zoals elke week hard werken en oog op volgende match...


Laatst gewijzigd door DT op 02 Okt 2017, 18:35, 3 keer totaal gewijzigd.



02 Okt 2017, 17:54
Reserve

Lid geworden op: 13 Jan 2014, 14:50
Berichten: 371
Locatie: 9300
Bericht Re: Oosterzonen - Eendracht Aalst
Als we op dat moment inderdaad versterking nodig hebben, zal die logischerwijze ook gewoon uit een hogere reeks moeten komen. Een dure vogel die om één of andere reden niet aan spelen toekomt :)


02 Okt 2017, 18:05
Vaste Waarde

Lid geworden op: 08 Jan 2014, 16:14
Berichten: 841
Locatie: mejlert
Bericht Re: Oosterzonen - Eendracht Aalst
allesaaneen schreef:
Als we op dat moment inderdaad versterking nodig hebben, zal die logischerwijze ook gewoon uit een hogere reeks moeten komen. Een dure vogel die om één of andere reden niet aan spelen toekomt :)


Persoonlijk lijkt me voor onze club op dit moment het beste dat je een samenwerking aangaat met een eersteklasser en probeert op die manier voor de komende 2-3 jaar wat versterking te krijgen. En dan bedoel ik een vaste samenwerking waarbij je toch een minimum aan inspraak hebt (bv spelers kunnen weigeren). Dus niet zoals we vroeger deden : Last minute overal nog gaan vragen of ze nog met overschot zitten en daarmee de kern opvullen.

Veel eersteklassers klagen dat de beloftencompetitie te laag is van niveau. Een seizoen in eerste amateur zou voor veel van die jongens een goede leerschool zijn en belast het budget niet teveel. Pas op ik zou daar absoluut geen wonderen van verwachten maar dan kan je wel zelf (je budget) concenteren op een paar echte goede versterkingen ipv er een dozijn te moeten halen omdat de kern te krap is.


03 Okt 2017, 9:30
Ancien

Lid geworden op: 17 Jan 2007, 8:42
Berichten: 4807
Leeftijd: 44
Locatie: Hofstade
Bericht Re: Oosterzonen - Eendracht Aalst
kheiremans schreef:
allesaaneen schreef:
Als we op dat moment inderdaad versterking nodig hebben, zal die logischerwijze ook gewoon uit een hogere reeks moeten komen. Een dure vogel die om één of andere reden niet aan spelen toekomt :)


Persoonlijk lijkt me voor onze club op dit moment het beste dat je een samenwerking aangaat met een eersteklasser en probeert op die manier voor de komende 2-3 jaar wat versterking te krijgen. En dan bedoel ik een vaste samenwerking waarbij je toch een minimum aan inspraak hebt (bv spelers kunnen weigeren). Dus niet zoals we vroeger deden : Last minute overal nog gaan vragen of ze nog met overschot zitten en daarmee de kern opvullen.

Veel eersteklassers klagen dat de beloftencompetitie te laag is van niveau. Een seizoen in eerste amateur zou voor veel van die jongens een goede leerschool zijn en belast het budget niet teveel. Pas op ik zou daar absoluut geen wonderen van verwachten maar dan kan je wel zelf (je budget) concenteren op een paar echte goede versterkingen ipv er een dozijn te moeten halen omdat de kern te krap is.


Kan opportuun zijn voor een club dit te doen, maar dan wel als alle stukjes samenvallen. Persoonlijk vind ik dat we hier op dit moment net niet moeten op inzetten: hebben vorig seizoen een jeugdige kern samengesteld en hebben dit doorgetrokken dit seizoen naar profielen die er niet waren. Bovendien zet de club ook in op de eigen beloften. Nu bij een eersteklasser gaan aankloppen om nog een batterij beloften bij aan te trekken, lijkt me minder aangewezen. Bovendien moet je die beloftes ook nog kunnen overtuigen om te komen. Laatste keer was in tweede klasse... Nu is de stap toch nog altijd iets groter te zetten...


03 Okt 2017, 10:29
Reserve

Lid geworden op: 13 Jan 2014, 14:50
Berichten: 371
Locatie: 9300
Bericht Re: Oosterzonen - Eendracht Aalst
DT schreef:
kheiremans schreef:
allesaaneen schreef:
Als we op dat moment inderdaad versterking nodig hebben, zal die logischerwijze ook gewoon uit een hogere reeks moeten komen. Een dure vogel die om één of andere reden niet aan spelen toekomt :)


Persoonlijk lijkt me voor onze club op dit moment het beste dat je een samenwerking aangaat met een eersteklasser en probeert op die manier voor de komende 2-3 jaar wat versterking te krijgen. En dan bedoel ik een vaste samenwerking waarbij je toch een minimum aan inspraak hebt (bv spelers kunnen weigeren). Dus niet zoals we vroeger deden : Last minute overal nog gaan vragen of ze nog met overschot zitten en daarmee de kern opvullen.

Veel eersteklassers klagen dat de beloftencompetitie te laag is van niveau. Een seizoen in eerste amateur zou voor veel van die jongens een goede leerschool zijn en belast het budget niet teveel. Pas op ik zou daar absoluut geen wonderen van verwachten maar dan kan je wel zelf (je budget) concenteren op een paar echte goede versterkingen ipv er een dozijn te moeten halen omdat de kern te krap is.


Kan opportuun zijn voor een club dit te doen, maar dan wel als alle stukjes samenvallen. Persoonlijk vind ik dat we hier op dit moment net niet moeten op inzetten: hebben vorig seizoen een jeugdige kern samengesteld en hebben dit doorgetrokken dit seizoen naar profielen die er niet waren. Bovendien zet de club ook in op de eigen beloften. Nu bij een eersteklasser gaan aankloppen om nog een batterij beloften bij aan te trekken, lijkt me minder aangewezen. Bovendien moet je die beloftes ook nog kunnen overtuigen om te komen. Laatste keer was in tweede klasse... Nu is de stap toch nog altijd iets groter te zetten...


Volledig mee eens... dat lijkt mij idd eerder een alternatief voor de manier waarop onze kern vorig seizoen is samengesteld; uit niet-doorgebroken beloften met opleiding bij diverse eersteklassers. Er is daar op relatief korte tijd zeer mooi werk geleverd, zonder alle eieren in één (eerste klasse)mandje te moeten leggen.

Dat betekent natuurlijk niet dat samenwerking met een bepaalde eersteklasser geen voordeel kan opleveren. Maar ik denk dat we nu vooral ervaring nodig hebben, is het niet met Kerstmis, dan zal die er sowieso volgend seizoen moeten komen (we evolueren richting 'Profliga', nietwaar ;) ).

Daar al naar uitkijken kan dus geen kwaad. Ik hoop dat de huidige sportieve cel dat doet en daar ook het netwerk voor heeft, in die hogere reeksen, maar ik vrees eerlijk gezegd een beetje voor dat laatste... het zal nochtans nodig zijn.


03 Okt 2017, 11:00
Vaste Waarde

Lid geworden op: 08 Jan 2014, 16:14
Berichten: 841
Locatie: mejlert
Bericht Re: Oosterzonen - Eendracht Aalst
allesaaneen schreef:
DT schreef:
kheiremans schreef:

Persoonlijk lijkt me voor onze club op dit moment het beste dat je een samenwerking aangaat met een eersteklasser en probeert op die manier voor de komende 2-3 jaar wat versterking te krijgen. En dan bedoel ik een vaste samenwerking waarbij je toch een minimum aan inspraak hebt (bv spelers kunnen weigeren). Dus niet zoals we vroeger deden : Last minute overal nog gaan vragen of ze nog met overschot zitten en daarmee de kern opvullen.

Veel eersteklassers klagen dat de beloftencompetitie te laag is van niveau. Een seizoen in eerste amateur zou voor veel van die jongens een goede leerschool zijn en belast het budget niet teveel. Pas op ik zou daar absoluut geen wonderen van verwachten maar dan kan je wel zelf (je budget) concenteren op een paar echte goede versterkingen ipv er een dozijn te moeten halen omdat de kern te krap is.


Kan opportuun zijn voor een club dit te doen, maar dan wel als alle stukjes samenvallen. Persoonlijk vind ik dat we hier op dit moment net niet moeten op inzetten: hebben vorig seizoen een jeugdige kern samengesteld en hebben dit doorgetrokken dit seizoen naar profielen die er niet waren. Bovendien zet de club ook in op de eigen beloften. Nu bij een eersteklasser gaan aankloppen om nog een batterij beloften bij aan te trekken, lijkt me minder aangewezen. Bovendien moet je die beloftes ook nog kunnen overtuigen om te komen. Laatste keer was in tweede klasse... Nu is de stap toch nog altijd iets groter te zetten...


Volledig mee eens... dat lijkt mij idd eerder een alternatief voor de manier waarop onze kern vorig seizoen is samengesteld; uit niet-doorgebroken beloften met opleiding bij diverse eersteklassers. Er is daar op relatief korte tijd zeer mooi werk geleverd, zonder alle eieren in één (eerste klasse)mandje te moeten leggen.

Dat betekent natuurlijk niet dat samenwerking met een bepaalde eersteklasser geen voordeel kan opleveren. Maar ik denk dat we nu vooral ervaring nodig hebben, is het niet met Kerstmis, dan zal die er sowieso volgend seizoen moeten komen (we evolueren richting 'Profliga', nietwaar ;) ).

Daar al naar uitkijken kan dus geen kwaad. Ik hoop dat de huidige sportieve cel dat doet en daar ook het netwerk voor heeft, in die hogere reeksen, maar ik vrees eerlijk gezegd een beetje voor dat laatste... het zal nochtans nodig zijn.


Ik bedoelde volgende:
-Als er geen goede jongere is en je wil nog wat versterking ni de breedte lijkt het me beter die op die manier aan te vullen dan wat we nu doen. 8 aantrekken waarvan er 5-6 om het zeer oneerbiedig te formuleren "den hoop vullen en een handvol minuten bij elkaar sprokkelen". En dan als excuus geven. Jamaar 8 goei konden we ni betalen.

Dan liever 3-4 echt goede versterkingen (die wat kosten) aangevuld met jongeren (idealiter uit onze eigen jeugd) en indien niet mogelijk uit de jeugd van die ploeg waar je mee samenwerkt.

Dus het is enkel zodat je wat meer budget kan vrijmaken voor de echte versterkingen.

Bijkomende voordelen :
-Vaak worden er bij zo'n samenwerking ook wat info gedeeld ivm scouting. Spelers die interessant zijn maar toch nog redelijk wat tekort komen voor die eersteklasser kunnen misschien voor ons wel een opportuniteit zijn.
-Soms wordt er afgesproken om dan jaarlijks een oefenwedstrijd te spelen (ok meestal met slechts een handvol A-kern spelers)
-Soms wordt er ook op ander vlak uitwisseling gedaan. Bv. Trainer sattelietclub mag opleidingen meevolgen bij Moederclub, ...
-...

Hoeft ook geen belgische ploeg te zijn per se. Ik probeer alleen maar mogelijkheden te zoeken om ons toch wat meer (financieele) slagkracht te geven.


03 Okt 2017, 12:58
Ancien

Lid geworden op: 17 Jan 2007, 8:42
Berichten: 4807
Leeftijd: 44
Locatie: Hofstade
Bericht Re: Oosterzonen - Eendracht Aalst
kheiremans schreef:

Ik bedoelde volgende:
-Als er geen goede jongere is en je wil nog wat versterking ni de breedte lijkt het me beter die op die manier aan te vullen dan wat we nu doen. 8 aantrekken waarvan er 5-6 om het zeer oneerbiedig te formuleren "den hoop vullen en een handvol minuten bij elkaar sprokkelen". En dan als excuus geven. Jamaar 8 goei konden we ni betalen.

Dan liever 3-4 echt goede versterkingen (die wat kosten) aangevuld met jongeren (idealiter uit onze eigen jeugd) en indien niet mogelijk uit de jeugd van die ploeg waar je mee samenwerkt.

Dus het is enkel zodat je wat meer budget kan vrijmaken voor de echte versterkingen.

Bijkomende voordelen :
-Vaak worden er bij zo'n samenwerking ook wat info gedeeld ivm scouting. Spelers die interessant zijn maar toch nog redelijk wat tekort komen voor die eersteklasser kunnen misschien voor ons wel een opportuniteit zijn.
-Soms wordt er afgesproken om dan jaarlijks een oefenwedstrijd te spelen (ok meestal met slechts een handvol A-kern spelers)
-Soms wordt er ook op ander vlak uitwisseling gedaan. Bv. Trainer sattelietclub mag opleidingen meevolgen bij Moederclub, ...
-...

Hoeft ook geen belgische ploeg te zijn per se. Ik probeer alleen maar mogelijkheden te zoeken om ons toch wat meer (financieele) slagkracht te geven.


Twee vragen bij bovenstaande post:

1) Wat is het verschil met de jonge gasten in uw scenario en degenen die we nu hebben aangetrokken? Spelers van Lokeren of Zulte-Waregem tellen niet mee?

2) Denk je echt - zelfs met een exclusiviteitscontract - dat wij 1) dan effectief de beste jeugd gaan krijgen en 2) dat we die gaan kunnen betalen? Als ik zie hoe OHL hemel en aarde moet bewegen om Siebe Horemans te kunnen lenen van Gent, zou ik daar toch niet teveel op rekenen. Voor de financiële kant moet je het ook niet doen: als je de spelerslonen er eens zou op naslaan van het laatste jaar onder BVR met al die "onbekende" beloften, zou je ook nog serieus verschieten van hun kostprijs... In een kern met enkel Di Gregorio, Filipovic en Glouftsis als "namen" zat je rond het miljoen EUR hé qua "budget". Om uiteindelijk ook maar ternauwernood in de reeks te blijven.

Al die scenario's stoelen zelfs op niks want zijn allemaal afhankelijk van uw startpremise: die van die drie tot vier goeie/dure aankopen. Dat geld is er niet, punt en ik herhaal het nog eens: 4 dure aankopen financier je niet met 8 mindere goden niet aan te trekken. Zo simpel ligt het gewoonweg niet. Je moet dan op zoek naar extra inbreng (andere terechte discussie die hier loopt en toch niet te onderschatten) of je kan die ruimte eventueel vrijmaken door te snoeien in uw huidige kern. Alleen geldt daar hetzelfde probleem: uw vier grootverdieners weg doen, om vier toppers in de plaats te kunnen halen, is enkel virtueel mogelijk. Als je een grootverdiener in het tussenseizoen weg wil doen, zal het niet zijn omdat hij onmisbaar is - dus zal je er altijd verlies op doen om iemand te halen waarvan je ook niet weet dat het zal lukken.
En het enige wat potentieel interessant is voor andere teams en je dus ten gelde zou kunnen maken, zal je zelf ook wel willen behouden in uw kern veronderstel ik.

Dat is het realisme wat blijkbaar nog steeds niet aanwezig is. Die drie/vier dure aankopen die je daar aanhaalt, is al 1 ding; de lege plekken even compenseren met bij een topklasser wat extra posities te gaan opsnorren, is een ander... Enige mogelijkheden die je sportief financieel heb, is investeren in jonge spelers die je voor een appel en een ei oppikt en beter kan maken, en daar zit eigen jeugd ook tussen net als 19 jarigen elders wegplukken om dan te laten rijpen in een eerste ploeg. Maar dat is een werk van lange termijn, die u in feite op relatief korte termijn sportief iets moet opleveren om dat sportieve succes nadien te gelde te maken. Maar de topbeloften of jeugd bij hoger geplaatste ploegen ga je nooit aan lagere voorwaarden kunnen halen dan bijvoorbeeld middenmotors uit uw eigen reeks. Je kan daar af en toe wel eens een gelukje mee hebben, maar als je dit steevast deel wil laten uitmaken van uw beleid, ga je bedrogen uitkomen vrees ik. Bovendien is de kans groot dat je ook daar heel beperkt gaat zitten naar aangeboden profielen: een snelle, balvaste targetspits zullen ze niet lossen, een goeie back evenmin...

Tot slot, heeft iemand er al eens bij stilgestaan dat je het volledige plaatje moet bekijken als je de uitspraak van DA rond het budget wil interpreteren: sommigen beschouwen dit gemakkelijkheidshalve als enkel te spenderen aan spelers, wat al niet zal kloppen denk ik. Nog anderen bekijken het zelfs louter als een transferbeleid, wat al helemaal te gek voor woorden is. En wat sommigen ook lijken te vergeten: het is niet omdat je grotendeels met dezelfde kern zit van vorig seizoen dat de financiële kant bij die spelers hetzelfde is hé. En je kan dan wel pogen om uw mindere goden te verkopen, de kans is groter dat als er iets verkoopbaars is, het wel uw sterkhouders zullen zijn en je met uw transferpolitiek achteraf misschien minder resultaten gaat halen dan zonder transfers...


03 Okt 2017, 17:44
Nationale Ploeg

Lid geworden op: 30 Okt 2005, 22:58
Berichten: 1596
Leeftijd: 48
Locatie: aalst
Bericht Re: Oosterzonen - Eendracht Aalst
DT schreef:
kheiremans schreef:

Ik bedoelde volgende:
-Als er geen goede jongere is en je wil nog wat versterking ni de breedte lijkt het me beter die op die manier aan te vullen dan wat we nu doen. 8 aantrekken waarvan er 5-6 om het zeer oneerbiedig te formuleren "den hoop vullen en een handvol minuten bij elkaar sprokkelen". En dan als excuus geven. Jamaar 8 goei konden we ni betalen.

Dan liever 3-4 echt goede versterkingen (die wat kosten) aangevuld met jongeren (idealiter uit onze eigen jeugd) en indien niet mogelijk uit de jeugd van die ploeg waar je mee samenwerkt.

Dus het is enkel zodat je wat meer budget kan vrijmaken voor de echte versterkingen.

Bijkomende voordelen :
-Vaak worden er bij zo'n samenwerking ook wat info gedeeld ivm scouting. Spelers die interessant zijn maar toch nog redelijk wat tekort komen voor die eersteklasser kunnen misschien voor ons wel een opportuniteit zijn.
-Soms wordt er afgesproken om dan jaarlijks een oefenwedstrijd te spelen (ok meestal met slechts een handvol A-kern spelers)
-Soms wordt er ook op ander vlak uitwisseling gedaan. Bv. Trainer sattelietclub mag opleidingen meevolgen bij Moederclub, ...
-...

Hoeft ook geen belgische ploeg te zijn per se. Ik probeer alleen maar mogelijkheden te zoeken om ons toch wat meer (financieele) slagkracht te geven.


Twee vragen bij bovenstaande post:

1) Wat is het verschil met de jonge gasten in uw scenario en degenen die we nu hebben aangetrokken? Spelers van Lokeren of Zulte-Waregem tellen niet mee?

2) Denk je echt - zelfs met een exclusiviteitscontract - dat wij 1) dan effectief de beste jeugd gaan krijgen en 2) dat we die gaan kunnen betalen? Als ik zie hoe OHL hemel en aarde moet bewegen om Siebe Horemans te kunnen lenen van Gent, zou ik daar toch niet teveel op rekenen. Voor de financiële kant moet je het ook niet doen: als je de spelerslonen er eens zou op naslaan van het laatste jaar onder BVR met al die "onbekende" beloften, zou je ook nog serieus verschieten van hun kostprijs... In een kern met enkel Di Gregorio, Filipovic en Glouftsis als "namen" zat je rond het miljoen EUR hé qua "budget". Om uiteindelijk ook maar ternauwernood in de reeks te blijven.

Al die scenario's stoelen zelfs op niks want zijn allemaal afhankelijk van uw startpremise: die van die drie tot vier goeie/dure aankopen. Dat geld is er niet, punt en ik herhaal het nog eens: 4 dure aankopen financier je niet met 8 mindere goden niet aan te trekken. Zo simpel ligt het gewoonweg niet. Je moet dan op zoek naar extra inbreng (andere terechte discussie die hier loopt en toch niet te onderschatten) of je kan die ruimte eventueel vrijmaken door te snoeien in uw huidige kern. Alleen geldt daar hetzelfde probleem: uw vier grootverdieners weg doen, om vier toppers in de plaats te kunnen halen, is enkel virtueel mogelijk. Als je een grootverdiener in het tussenseizoen weg wil doen, zal het niet zijn omdat hij onmisbaar is - dus zal je er altijd verlies op doen om iemand te halen waarvan je ook niet weet dat het zal lukken.
En het enige wat potentieel interessant is voor andere teams en je dus ten gelde zou kunnen maken, zal je zelf ook wel willen behouden in uw kern veronderstel ik.

Dat is het realisme wat blijkbaar nog steeds niet aanwezig is. Die drie/vier dure aankopen die je daar aanhaalt, is al 1 ding; de lege plekken even compenseren met bij een topklasser wat extra posities te gaan opsnorren, is een ander... Enige mogelijkheden die je sportief financieel heb, is investeren in jonge spelers die je voor een appel en een ei oppikt en beter kan maken, en daar zit eigen jeugd ook tussen net als 19 jarigen elders wegplukken om dan te laten rijpen in een eerste ploeg. Maar dat is een werk van lange termijn, die u in feite op relatief korte termijn sportief iets moet opleveren om dat sportieve succes nadien te gelde te maken. Maar de topbeloften of jeugd bij hoger geplaatste ploegen ga je nooit aan lagere voorwaarden kunnen halen dan bijvoorbeeld middenmotors uit uw eigen reeks. Je kan daar af en toe wel eens een gelukje mee hebben, maar als je dit steevast deel wil laten uitmaken van uw beleid, ga je bedrogen uitkomen vrees ik. Bovendien is de kans groot dat je ook daar heel beperkt gaat zitten naar aangeboden profielen: een snelle, balvaste targetspits zullen ze niet lossen, een goeie back evenmin...

Tot slot, heeft iemand er al eens bij stilgestaan dat je het volledige plaatje moet bekijken als je de uitspraak van DA rond het budget wil interpreteren: sommigen beschouwen dit gemakkelijkheidshalve als enkel te spenderen aan spelers, wat al niet zal kloppen denk ik. Nog anderen bekijken het zelfs louter als een transferbeleid, wat al helemaal te gek voor woorden is. En wat sommigen ook lijken te vergeten: het is niet omdat je grotendeels met dezelfde kern zit van vorig seizoen dat de financiële kant bij die spelers hetzelfde is hé. En je kan dan wel pogen om uw mindere goden te verkopen, de kans is groter dat als er iets verkoopbaars is, het wel uw sterkhouders zullen zijn en je met uw transferpolitiek achteraf misschien minder resultaten gaat halen dan zonder transfers...



We hebben geen geld, waarom hebben we dan een kern van 23 spelers nodig ?
21 spelers is meer dan genoeg .
Met bangoura en de neve hebben we eind augustus al 2 van die 4 versterkingen gekregen .
In juni al hadden ze een evaluatie moeten maken en de overbodige spelers moeten wegdoen .
Van tricht - marmitte - claeys doet daar de onnodige transfer van van gysegem bij, en we hadden met het uitsparen van die 4 hun loon 2 echte versterkingen kunnen halen .
Een kern van 21 spelers met 4 echte versterkingen .


03 Okt 2017, 20:58
Reserve

Lid geworden op: 13 Jan 2014, 14:50
Berichten: 371
Locatie: 9300
Bericht Re: Oosterzonen - Eendracht Aalst
edit


04 Okt 2017, 9:37
Ancien

Lid geworden op: 17 Jan 2007, 8:42
Berichten: 4807
Leeftijd: 44
Locatie: Hofstade
Bericht Re: Oosterzonen - Eendracht Aalst
witteken schreef:

We hebben geen geld, waarom hebben we dan een kern van 23 spelers nodig ?
21 spelers is meer dan genoeg .
Met bangoura en de neve hebben we eind augustus al 2 van die 4 versterkingen gekregen .
In juni al hadden ze een evaluatie moeten maken en de overbodige spelers moeten wegdoen .
Van tricht - marmitte - claeys doet daar de onnodige transfer van van gysegem bij, en we hadden met het uitsparen van die 4 hun loon 2 echte versterkingen kunnen halen .
Een kern van 21 spelers met 4 echte versterkingen .


Hmm... een evaluatie maken in juni nog voor er een bal is gerold in de voorbereiding op een nieuw seizoen zou er toch wat over zijn. Evaluatie van de bestaande spelers gaat dus terug op april, terwijl je in mei nog een eindronde hebt afgehaspeld en ook dat diende mee te nemen in de overwegingen. Uiteindelijk is daar een keuze gemaakt naar dit seizoen toe. Op basis van de intussen afgehaspelde wedstrijden met inzet en de speelminuten van de mannen die je daar aanhaalt, heb je zeker een punt. Alleen kom je op dit moment misschien ook wel in een situatie dat je naar een aantal van hen moet kijken om ze eventueel te brengen omdat de eerste garnituur voorlopig ook niet echt dendert en daar mag je gerust ook 1 van uw 2 "echte" versterkingen bijzetten. Als je bovendien op het midden met een ruit zou aantreden, vind ik Van Gyseghem in die optiek links in de ruit bijvoorbeeld niet zo overbodig. Jilke is in 2 competitiematchen op die positie mogen beginnen dacht ik en het kwam er ook niet echt uit. Boris heeft ook loopvermogen, techniek, is linksvoetig, is groter dan Jilke en durft al eens op doel te trappen, dus zou ik toch niet te vroeg afschrijven. En met de uitsluiting van Verstraeten kwam je afgelopen zaterdag wel bij Claeys uit...

Je kan dan idd blijven focussen op de spelers die nog niet hebben gespeeld en waar je toppers mee had kunnen halen als ik dat hier lees (het is niet omdat er in het begin van het seizoen andere keuzes worden gemaakt, dat je niet meer in de plannen past hé; bovendien, mocht zelfs dat het geval zijn, ben je hem ook niet zo maar ineens kwijt hé maar goed, dat is een denkpiste die hier moeilijker ligt, zullen het ook maar niet hebben over wie de originele contracten met 2 van uw 3 overbodigen heeft afgesloten), maar je moet ook verder durven kijken en toch wel durven constateren dat mannen die hier vorig jaar werden bewierrookt en die absoluut een contractverlenging moesten krijgen volgens velen hier à la De Coninck voorlopig toch ook onder niveau blijven. Tel daarbij dat uw grootste uitblinkers uit de eindronde op het middenveld Diarra en vooral Yala Lusala het nu een pak lastiger hebben en dan ligt daar ook een even grote oorzaak, eerder zelfs dan of we nu een kern van 21 of 23 hebben... Met de twee last minute transfers hebben we zelfs 24 kernspelers trouwens... :)


Laatst gewijzigd door DT op 04 Okt 2017, 12:18, 1 keer totaal gewijzigd.



04 Okt 2017, 12:03
Vaste Waarde

Lid geworden op: 08 Jan 2014, 16:14
Berichten: 841
Locatie: mejlert
Bericht Re: Oosterzonen - Eendracht Aalst
DT schreef:
witteken schreef:

We hebben geen geld, waarom hebben we dan een kern van 23 spelers nodig ?
21 spelers is meer dan genoeg .
Met bangoura en de neve hebben we eind augustus al 2 van die 4 versterkingen gekregen .
In juni al hadden ze een evaluatie moeten maken en de overbodige spelers moeten wegdoen .
Van tricht - marmitte - claeys doet daar de onnodige transfer van van gysegem bij, en we hadden met het uitsparen van die 4 hun loon 2 echte versterkingen kunnen halen .
Een kern van 21 spelers met 4 echte versterkingen .


Terechte opmerkingen maar een evaluatie maken in juni nog voor er een bal is gerold in de voorbereiding op een nieuw seizoen zou er toch wat over zijn. Evaluatie van de bestaande spelers gaat dus terug op april, terwijl je in mei nog een eindronde hebt afgehaspeld en ook dat diende mee te nemen in de overwegingen. Uiteindelijk is daar een keuze gemaakt naar dit seizoen toe. Op basis van de intussen afgehaspelde wedstrijden met inzet en de speelminuten van de mannen die je daar aanhaalt, heb je zeker een punt. Alleen kom je op dit moment misschien ook wel in een situatie dat je naar een aantal van hen moet kijken om ze eventueel te brengen omdat de eerste garnituur voorlopig ook niet echt dendert en daar mag je gerust ook 1 van uw 2 versterkingen bijzetten. Als je bovendien op het midden met een ruit zou aantreden, vind ik Van Gyseghem in die optiek links in de ruit bijvoorbeeld niet zo overbodig. Jilke is in 2 matchen op die positie mogen beginnen dacht ik en het kwam er ook niet echt uit. Boris heeft ook loopvermogen, techniek, is linksvoetig, is groter dan Jilke en durft al eens op doel te trappen, dus zou ik toch niet te vroeg afschrijven. En met de uitsluiting van Verstraeten kwam je afgelopen zaterdag wel bij Claeys uit...

Je kan dan idd blijven focussen op de spelers die nog niet hebben gespeeld en waar je toppers mee had kunnen halen als ik dat hier lees (het is niet omdat iemand niet meer in de eerste plannen past, dat je hem ook zo maar kwijt bent ineens hé), maar je moet ook verder durven kijken en toch wel durven constateren dat mannen die hier vorig jaar werden bewierrookt en die absoluut een contractverlenging moesten krijgen volgens velen hier à la De Coninck voorlopig toch ook onder niveau blijven. Tel daarbij dat uw grootste uitblinkers uit de eindronde op het middenveld Diarra en vooral Yala Lusala het nu een pak lastiger hebben en dan ligt daar ook een even grote oorzaak, eerder zelfs dan of we nu een kern van 21 of 23 hebben... Met de twee last minute transfers hebben we zelfs 24 kernspelers trouwens... :)


Was vorig jaar deels ook al het geval hé. Bij de beloften scoorde -Blanckaert dacht ik dat het was- aan de lopende band. En dan worden er toch nog spitsen in de breedte aangekocht. Waarom gebruiken we die jongens niet als backup? Waarvoor spelen die mannen anders?Om een transfer naar Zele te versieren? Die paar keren dat zo iemand wel een kans kreeg (bv De Koker) had ik niet de indruk dat we ineens serieus verzwakt waren. Als je echt geen geld hebt. Koop dan niks en gebruik eigen jeugd.

Want waarom gaat een goede jeugdspeler bij een bepaalde ploeg spelen:
-Deftige omkadering/infrastructuur
-Perspectief om u in de eerste ploeg te spelen

Nog een ander punt: TDC wou absoluut Van Tricht behouden. Ik kan hem daarin volgen. Maar dan moet ge hem wel gebruiken en moet je als trainer maar zien dat je die spelers laat renderen en desnoods uw tactiek aanpassen in functie daarvan. En dat geld voor alle dure vogels. Ofwel gebruik je ze ofwel doe je ze weg. Maar voor op de bank te zitten en wat geld te scheppen dat geef ik dan liever aan jeugdspelers die zich proberen in de kern te knokken.


04 Okt 2017, 12:18
Ancien

Lid geworden op: 17 Jan 2007, 8:42
Berichten: 4807
Leeftijd: 44
Locatie: Hofstade
Bericht Re: Oosterzonen - Eendracht Aalst
kheiremans schreef:

Was vorig jaar deels ook al het geval hé. Bij de beloften scoorde -Blanckaert dacht ik dat het was- aan de lopende band. En dan worden er toch nog spitsen in de breedte aangekocht. Waarom gebruiken we die jongens niet als backup? Waarvoor spelen die mannen anders?Om een transfer naar Zele te versieren? Die paar keren dat zo iemand wel een kans kreeg (bv De Koker) had ik niet de indruk dat we ineens serieus verzwakt waren. Als je echt geen geld hebt. Koop dan niks en gebruik eigen jeugd.

Want waarom gaat een goede jeugdspeler bij een bepaalde ploeg spelen:
-Deftige omkadering/infrastructuur
-Perspectief om u in de eerste ploeg te spelen

Nog een ander punt: TDC wou absoluut Van Tricht behouden. Ik kan hem daarin volgen. Maar dan moet ge hem wel gebruiken en moet je als trainer maar zien dat je die spelers laat renderen en desnoods uw tactiek aanpassen in functie daarvan. En dat geld voor alle dure vogels. Ofwel gebruik je ze ofwel doe je ze weg. Maar voor op de bank te zitten en wat geld te scheppen dat geef ik dan liever aan jeugdspelers die zich proberen in de kern te knokken.


Toch nog even opmerken dat we op dit moment pas 4 competitiewedstrijden hebben gespeeld, maar goed...

Ik begrijp wat je wil zeggen maar met Blankaert heb je net een verkeerd voorbeeld gegeven: Blankaert zat al sinds de winter van 2016 bij de A-kern (traint er dus ook mee) en heeft zowel van DG als TDC in zowat alle vriendschappelijke wedstrijden die hij fit was, mogen spelen. Heeft dus - denk ik - kansen genoeg gekregen om zich te manifesteren. Was idd topscorer en alle tegenstanders in de beloftencompetitie hebben hem dus ook aan het werk gezien en heeft kunnen tekenen bij... Appelterre. Stond vorige week nog in de krant ook dat hij teleurgesteld is dat hij daar geen kansen krijgt voorlopig...

Los van de pure kwaliteiten, kijk je ook naar het profiel: Blankaert is een type De Rock, zij het iets groter maar technisch minder. Als je dat profiel dus lopen hebt en je weet dat die elke week gaat spelen indien fit, moet je dan blijven inzetten op zo'n speler, bovendien wetende dat hij geboren is in 1997 terwijl de lichting van de beloften nu eigenlijk grotendeels van rond 2000 is? Zelfde verhaal eigenlijk bij Vandenmeersch... Dan kun je mannen als Godart inderdaad bestempelen als aanvallers in de breedte, maar in het gross van de voorbereidingsmatchen tegen 2de amateurploegen scoorde hij wel en er staat wel iets impressionanter dan Louis... In vergelijking met een Louis bijvoorbeeld vond ik Jonas Haentjens die tien jaar geleden ook blindelings scoorde bij de beloften nog een pak beter...

Pas op: ik zeg niet Louis niks kan hé, maar op een bepaald moment moet je toch keuzes kunnen maken ook... En het is niet dat je gratis spelers wegdoet om miljonairs aan te trekken in dit geval...


04 Okt 2017, 12:43
Ancien

Lid geworden op: 17 Jan 2007, 8:42
Berichten: 4807
Leeftijd: 44
Locatie: Hofstade
Bericht Re: Oosterzonen - Eendracht Aalst
iendrachter schreef:
Blanckaert scoorde vorig seizoen aan de lopende band bij de reserven en speelt dit seizoen voor Appelterre in provinciale, waar hij zelf geen basisspeler is.
Godart die we uitlenen aan Wetteren,heeft daar ook 1 match mogen starten(omdat er veel geblesseerd waren) en haalt nu ook nog met moeite de bank.
Ik vraag mij af hoe zo iemand als Godart ooit een versterking kan zijn voor ons, als je 2 niveaus lager nog te zwak bent? Gelukkig kunnen we ons volgens PVDP geen mislukte transfers veroorloven :stom: .


Blij om te lezen dat 1 oneliner telkens wordt aangehaald indien de ploeg een match heeft verloren; wel eigenaardig dat dat repetitieve veel minder opduikt als de grote baas een aantal statements maakt... Je kan het nochtans heel praktisch schetsen hoor: Als een schooldirecteur aan een leraar voor gans zijn klas van 30 man belooft, dat de hele bunch op een formidabele schoolreis zal worden getracteerd, en de leraar krijgt uiteindelijk EUR 50 te besteden, bij wie ligt dan de grootste fout? Voor de klas inderdaad de leraar maar...


04 Okt 2017, 13:08
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 71 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 4 5


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 gasten




Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
webdesign aalst