Voorbereiding 2018-2019 - Pagina 7 | Iendracht.be Forum
forum eendracht aalst



Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 135 berichten ]  Ga naar pagina 1 5 6 7 8 9
 Voorbereiding 2018-2019 
Auteur Bericht
onderstaande foto te bekijken op eigen risico

Lid geworden op: 16 Mei 2005, 10:53
Berichten: 7534
Leeftijd: 35
Bericht Re: Voorbereiding 2018-2019
Gaat er feitelijk nog iets bijkomen van oefenmatchen?? Den doszje verkondigde toch in de krant dat hij ervan overtuigd is dat hij ons nog een mooie affiche ging kunnen schenken!? Indien je zondag verliest heb je enkel nog 2 oefenmatchen en da is het dan? :wadde:

_________________
eendrachter ben je niet voor heel even,
maar voor je hele leven!


09 Aug 2018, 15:03
forumlegende
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 09 Aug 2006, 16:09
Berichten: 2564
Leeftijd: 42
Bericht Re: Voorbereiding 2018-2019
Als we zondag verliezen, zullen ze wel oefenen tegen ploegen die ook uitgeschakeld zijn voor de beker.


09 Aug 2018, 15:24
Freak

Lid geworden op: 16 Mei 2005, 20:13
Berichten: 5735
Bericht Re: Voorbereiding 2018-2019
Daarbij stonden onze 2 backs zeer hoog..als je dan zoals falco tegen de snelste van het veld komt te staan dan weet je het wel.


09 Aug 2018, 16:37
Online
Nationale Ploeg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 25 Mei 2005, 12:53
Berichten: 1871
Locatie: Oilsjt tiens.
Bericht Re: Voorbereiding 2018-2019
Het positiespel van Geenens bij de 1-0 kan anders ook weer tellen. Ik ben echt niet gerust in dit seizoen. Onervaren doelman(nen), matige backs, matige (of geen) flankspelers. Enkel in de spits zit het snor lijkt me, al ben je daar weinig mee als de ploeg niet vooruit geraakt.


09 Aug 2018, 16:55
onderstaande foto te bekijken op eigen risico

Lid geworden op: 16 Mei 2005, 10:53
Berichten: 7534
Leeftijd: 35
Bericht Re: Voorbereiding 2018-2019
zwawi schreef:
Als we zondag verliezen, zullen ze wel oefenen tegen ploegen die ook uitgeschakeld zijn voor de beker.


Dat zal dan ook weer een geweldige affiche zijn...

Een voorbereiding zonder 1 ploeg van betekenis, wat een klucht :hmm: (n)

_________________
eendrachter ben je niet voor heel even,
maar voor je hele leven!


09 Aug 2018, 18:07
Nationale Ploeg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 20 Mei 2005, 18:11
Berichten: 1857
Leeftijd: 69
Locatie: Aalst
Bericht Re: Voorbereiding 2018-2019
'k had van onze nieuwe ploegsamenstelling veel betere" zichtbare verbeteringen" tov vorig seizoen verwacht.
Eén slechte match is altijd mogelijk door concentratieverlies.
't Zal véél beter moeten worden, want 2 keer zo zwak, tegen veel lager geklasseerde ploegen, doet mijn hart vasthouden.
En geeft mij -voorlopig- weinig moed voor de aankomende competitie.
Oftewel ....zijn een aantal spelers nog op grote vakantie...

_________________
BACK TO GLORY! 1994-1995
Once it will come!
Pattie


09 Aug 2018, 21:21
onderstaande foto te bekijken op eigen risico
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27 Apr 2006, 14:28
Berichten: 8614
Leeftijd: 56
Locatie: Wetteren
Website: https://m.youtube.com/watch?v=1c84T7KT-xs
Bericht Re: Voorbereiding 2018-2019
pattaboem schreef:
'k had van onze nieuwe ploegsamenstelling veel betere" zichtbare verbeteringen" tov vorig seizoen verwacht.
Eén slechte match is altijd mogelijk door concentratieverlies.
't Zal véél beter moeten worden, want 2 keer zo zwak, tegen veel lager geklasseerde ploegen, doet mijn hart vasthouden.
En geeft mij -voorlopig- weinig moed voor de aankomende competitie.
Oftewel ....zijn een aantal spelers nog op grote vakantie...


——
Ge moet niet panikeren,Rome en Parijs is ook niet op een dag gebouwd,ge moet deze nieuwe mensen de tijd geven om rustig verder te werken aan de toekomst van dit elftal. :D
We mogen content zijn dat deze spelers nog willen spelen voor dit grote Eendracht Aalst.

_________________
https://m.youtube.com/watch?v=1c84T7KT-xs
Member of the President’s Club.


10 Aug 2018, 4:03
Ancien

Lid geworden op: 15 Sep 2008, 19:44
Berichten: 4918
Bericht Re: Voorbereiding 2018-2019
2 - 0 op Ninove amaai, ze zijn blijkbaar helemaal klaar om te strijden voor de top 5 en maar testen en testen. :hmm:

_________________
Iendracht Oiljst "Mannen weten waarom"


22 Aug 2018, 22:10
Ancien

Lid geworden op: 17 Jan 2007, 8:42
Berichten: 4807
Leeftijd: 44
Locatie: Hofstade
Bericht Re: Voorbereiding 2018-2019
iendrachter schreef:
Hugo schreef:
2 - 0 op Ninove amaai, ze zijn blijkbaar helemaal klaar voor de strijd voor de top 5 en maar testen en testen. :hmm:


Ik heb deze match niet gezien maar de voorbereiding is toch redelijk rampzalig.
Tegen ploegen als Deux Acren,Lebbeke en Ninove verliezen met uw zo goed als complete a kern?
En in de beker 2 keer met veel moeite door tegen 2 zwakke tegenstanders van lager niveau.
3 testers een goede week voor de competiestart wil ook zeggen dat u transferbeleid goed werkt :hmm: .
Iemand die gaan kijken is vandaag? Was die tester Bounou van Heist vorig seizoen?
Dat is een nr 10 die wel kan voetballen normaal gezien....
Zondag tegen Brakel enkele ex iendrachters die 200% gemotiveerd zullen zijn, als dat maar goed komt.


Anderzijds, KV Mechelen won al zijn voorbereidingsmatchen en trapt nu ook geen deuk in een pak boter... Ik wil maar zeggen: de voorbereiding zegt niet alles en als je zondag toch wel een belangrijke match hebt, is het niet echt een verrassing dat je een paar dagen eerder niet het volle pond geeft... Als je de (zeer jonge) startopstelling bekijkt met oa. De Bauw, Kibassa en drie testers, dan kon je dit ook wel enigzins voorspellen. Uiteraard is het ook niet iets om heel vrolijk van te worden en snoer je er de criticasters alleszins niet de mond mee...

Wat de testers betreft: ik ben al blij dat ze eerst effectief testen ipv meteen een contract te krijgen om dan uiteindelijk niks bij te dragen...

Zondag inderdaad een wedstrijd om naar uit te kijken tegen Delie, VDN, Hebbelinck, enz.


23 Aug 2018, 7:35
Scholier
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 31 Jan 2018, 19:51
Berichten: 140
Bericht Re: Voorbereiding 2018-2019
DT schreef:
iendrachter schreef:
Hugo schreef:
2 - 0 op Ninove amaai, ze zijn blijkbaar helemaal klaar voor de strijd voor de top 5 en maar testen en testen. :hmm:


Ik heb deze match niet gezien maar de voorbereiding is toch redelijk rampzalig.
Tegen ploegen als Deux Acren,Lebbeke en Ninove verliezen met uw zo goed als complete a kern?
En in de beker 2 keer met veel moeite door tegen 2 zwakke tegenstanders van lager niveau.
3 testers een goede week voor de competiestart wil ook zeggen dat u transferbeleid goed werkt :hmm: .
Iemand die gaan kijken is vandaag? Was die tester Bounou van Heist vorig seizoen?
Dat is een nr 10 die wel kan voetballen normaal gezien....
Zondag tegen Brakel enkele ex iendrachters die 200% gemotiveerd zullen zijn, als dat maar goed komt.


Anderzijds, KV Mechelen won al zijn voorbereidingsmatchen en trapt nu ook geen deuk in een pak boter... Ik wil maar zeggen: de voorbereiding zegt niet alles en als je zondag toch wel een belangrijke match hebt, is het niet echt een verrassing dat je een paar dagen eerder niet het volle pond geeft... Als je de (zeer jonge) startopstelling bekijkt met oa. De Bauw, Kibassa en drie testers, dan kon je dit ook wel enigzins voorspellen. Uiteraard is het ook niet iets om heel vrolijk van te worden en snoer je er de criticasters alleszins niet de mond mee...

Wat de testers betreft: ik ben al blij dat ze eerst effectief testen ipv meteen een contract te krijgen om dan uiteindelijk niks bij te dragen...

Zondag inderdaad een wedstrijd om naar uit te kijken tegen Delie, VDN, Hebbelinck, enz.


ok, maar toch. Met 0 goeie matchen in de benen aan de competitie beginnen....


23 Aug 2018, 8:04
forumlegende

Lid geworden op: 23 Jun 2005, 22:27
Berichten: 3019
Bericht Re: Voorbereiding 2018-2019
iendrachter schreef:
Er zal net als vorig seizoen nog geen ploeg of systeem staan voor de 1ste competitiematch.
Enerzijds door een slecht transferbeleid, anderzijds door een trainer die nog niet weet welk systeem hij gaat spelen.
De wedstrijd tegen Hades voor de beker begin je met een 4-4-2 en dat liep voor geen meter,
de week nadien tegen Hamoir begin je in dezelfde opstelling en loopt het nog steeds voor geen meter.
De trainer weigert met de rust bij te sturen en doet dit pas na de 1-0 en heeft veel geluk dat de situatie nog rechtgetrokken kon worden door de inbreng van Mbaye en Mitu.
Oefenmatchen dienen om dingen uit te proberen, maar dat mag nu wel gaan stoppen.
Nogmaals, Dekuyper,De Koker,De Coninck kan je eens laten invallen maar bij ons is dat blijkbaar basismateriaal.


De drie aangehaalde spelers zijn inderdaad invallers voor dit niveau daarom moet er een goei 6 bijkomen. Daarvoor kan u je dan De Neve en Sterckx zetten met Mitu, MBaye en De Rock vooraan met Klaas die links speelt.


23 Aug 2018, 9:11
Reserve

Lid geworden op: 13 Jan 2014, 14:50
Berichten: 371
Locatie: 9300
Bericht Re: Voorbereiding 2018-2019
Jean schreef:
iendrachter schreef:
Er zal net als vorig seizoen nog geen ploeg of systeem staan voor de 1ste competitiematch.
Enerzijds door een slecht transferbeleid, anderzijds door een trainer die nog niet weet welk systeem hij gaat spelen.
De wedstrijd tegen Hades voor de beker begin je met een 4-4-2 en dat liep voor geen meter,
de week nadien tegen Hamoir begin je in dezelfde opstelling en loopt het nog steeds voor geen meter.
De trainer weigert met de rust bij te sturen en doet dit pas na de 1-0 en heeft veel geluk dat de situatie nog rechtgetrokken kon worden door de inbreng van Mbaye en Mitu.
Oefenmatchen dienen om dingen uit te proberen, maar dat mag nu wel gaan stoppen.
Nogmaals, Dekuyper,De Koker,De Coninck kan je eens laten invallen maar bij ons is dat blijkbaar basismateriaal.


De drie aangehaalde spelers zijn inderdaad invallers voor dit niveau daarom moet er een goei 6 bijkomen. Daarvoor kan u je dan De Neve en Sterckx zetten met Mitu, MBaye en De Rock vooraan met Klaas die links speelt.


Je bedoelt dus Mitu en De Rock als aanvallende flankspelers? Ik dacht dat het ondertussen wel duidelijk was dat De Rock op die plaats maar een schim van zichzelf is... en dat je met deze kern bijna niet anders kan dan 4-4-2 spelen met De Rock en Mbaye vooraan.

Akkoord ivm Dekuyper (had ik wel meer van verwacht) en De Koker, maar De Coninck is dit seizoen wel beter gestart dan vorig seizoen en kan volgens mij toch wel uitgroeien tot een basisspeler, op de flank dan.

Wat het systeem van de trainer betreft, heeft hij enkele weken geleden gezegd dat hij 'geen vaste typeploeg heeft', maar als je dat zegt, moet je natuurlijk af en toe wel eens winnen met je ploeg-van-de-dag... :D

Ik heb de match tegen Ninove niet gezien, maar het resultaat zegt inderdaad genoeg, oefenmatch of niet. Ik heb deze voorbereidingsperiode 1 goeie match gezien en dat was die tegen OHL.


23 Aug 2018, 10:39
forumlegende

Lid geworden op: 23 Jun 2005, 22:27
Berichten: 3019
Bericht Re: Voorbereiding 2018-2019
allesaaneen schreef:
Jean schreef:
iendrachter schreef:
Er zal net als vorig seizoen nog geen ploeg of systeem staan voor de 1ste competitiematch.
Enerzijds door een slecht transferbeleid, anderzijds door een trainer die nog niet weet welk systeem hij gaat spelen.
De wedstrijd tegen Hades voor de beker begin je met een 4-4-2 en dat liep voor geen meter,
de week nadien tegen Hamoir begin je in dezelfde opstelling en loopt het nog steeds voor geen meter.
De trainer weigert met de rust bij te sturen en doet dit pas na de 1-0 en heeft veel geluk dat de situatie nog rechtgetrokken kon worden door de inbreng van Mbaye en Mitu.
Oefenmatchen dienen om dingen uit te proberen, maar dat mag nu wel gaan stoppen.
Nogmaals, Dekuyper,De Koker,De Coninck kan je eens laten invallen maar bij ons is dat blijkbaar basismateriaal.


De drie aangehaalde spelers zijn inderdaad invallers voor dit niveau daarom moet er een goei 6 bijkomen. Daarvoor kan u je dan De Neve en Sterckx zetten met Mitu, MBaye en De Rock vooraan met Klaas die links speelt.


Je bedoelt dus Mitu en De Rock als aanvallende flankspelers? Ik dacht dat het ondertussen wel duidelijk was dat De Rock op die plaats maar een schim van zichzelf is... en dat je met deze kern bijna niet anders kan dan 4-4-2 spelen met De Rock en Mbaye vooraan.

Akkoord ivm Dekuyper (had ik wel meer van verwacht) en De Koker, maar De Coninck is dit seizoen wel beter gestart dan vorig seizoen en kan volgens mij toch wel uitgroeien tot een basisspeler, op de flank dan.

Wat het systeem van de trainer betreft, heeft hij enkele weken geleden gezegd dat hij 'geen vaste typeploeg heeft', maar als je dat zegt, moet je natuurlijk af en toe wel eens winnen met je ploeg-van-de-dag... :D

Ik heb de match tegen Ninove niet gezien, maar het resultaat zegt inderdaad genoeg, oefenmatch of niet. Ik heb deze voorbereidingsperiode 1 goeie match gezien en dat was die tegen OHL.


Ga je dan 4-4-2 spelen met Mitu rechts en Jilke links en maar 2 man centraal? Dat zullen dan sterke beren moeten zijn en zeker niet Sterckx! Die twee zullen 90 minuten moeten werken als beesten of je zal er telkens een paar binnen nen krijgen.


23 Aug 2018, 11:13
Vaste Waarde

Lid geworden op: 08 Jan 2014, 16:14
Berichten: 841
Locatie: mejlert
Bericht Re: Voorbereiding 2018-2019
Jean schreef:
allesaaneen schreef:
Jean schreef:

De drie aangehaalde spelers zijn inderdaad invallers voor dit niveau daarom moet er een goei 6 bijkomen. Daarvoor kan u je dan De Neve en Sterckx zetten met Mitu, MBaye en De Rock vooraan met Klaas die links speelt.


Je bedoelt dus Mitu en De Rock als aanvallende flankspelers? Ik dacht dat het ondertussen wel duidelijk was dat De Rock op die plaats maar een schim van zichzelf is... en dat je met deze kern bijna niet anders kan dan 4-4-2 spelen met De Rock en Mbaye vooraan.

Akkoord ivm Dekuyper (had ik wel meer van verwacht) en De Koker, maar De Coninck is dit seizoen wel beter gestart dan vorig seizoen en kan volgens mij toch wel uitgroeien tot een basisspeler, op de flank dan.

Wat het systeem van de trainer betreft, heeft hij enkele weken geleden gezegd dat hij 'geen vaste typeploeg heeft', maar als je dat zegt, moet je natuurlijk af en toe wel eens winnen met je ploeg-van-de-dag... :D

Ik heb de match tegen Ninove niet gezien, maar het resultaat zegt inderdaad genoeg, oefenmatch of niet. Ik heb deze voorbereidingsperiode 1 goeie match gezien en dat was die tegen OHL.


Ga je dan 4-4-2 spelen met Mitu rechts en Jilke links en maar 2 man centraal? Dat zullen dan sterke beren moeten zijn en zeker niet Sterckx! Die twee zullen 90 minuten moeten werken als beesten of je zal er telkens een paar binnen nen krijgen.


Tenzij je met 3 achteraan speelt. Maar of dat een goed idee is. Dan moeten uw flanken een pak loopvermogen en werkethos hebben. Geenens heeft dat maar zou aanvallend niks bijbrengen. Mitu vice versa.


23 Aug 2018, 11:40
Ancien

Lid geworden op: 17 Jan 2007, 8:42
Berichten: 4807
Leeftijd: 44
Locatie: Hofstade
Bericht Re: Voorbereiding 2018-2019
Al het bovenstaande komt gewoon neer op de vaststelling dat je bij het samenstellen van uw kern niet alleen naar kwaliteiten aan de bal moet kijken, maar ook naar kwaliteiten zonder bal. En dat je nog steeds iemand mist op het midden die zonder aan de bal te moeten komen, toch beslissend kan zijn zoals ik al jaren verkondig. Iemand die slim loopt (in balverlies de gaten toeloopt of passlijnen afsnijdt) en in balbezit positie inneemt van degene aan de bal of de ruimte induikt die wordt gecreëerd. En vanuit de positie de bal simpel inlevert of op een gepast moment zelf ook eens de actie kan maken als verrassingselement...

De Coninck en De Koker hebben een grote motor en lopen veel, maar heel vaak niet slim. De Koker is heel goed in de verdedigende mandekking op 1 speler, maar tegen ploegen die kwalitatief minder zijn dan ons, heeft hij die directe tegenstander niet die hij moet volgen en dan zou het recuperatie en inleveren moeten zijn. Natuurlijk wordt hij in balbezit door die ploegen "vrijgelaten" en wordt een Sterckx of een Ponnet dubbel gedekt. En de kwaliteiten om daar onder uit te kunnen voetballen, heeft Jordy niet constant genoeg - mede ook doordat er achter hem ook geen voetballers staan waar hij die bal makkelijk kwijt kan. Je zag bij Van Damme in zijn laatste seizoenen net hetzelfde dat het leek alsof de minste voetballer altijd het spel moest maken, bij Jordy is dat net zo. Als je dat voetballend gebrek kan compenseren door op het midden overal op te zitten en uw tegenstander geen ruimte te geven (zoals Van Damme in zijn beginjaren hier), dan zorg je wel voor evenwicht. Maar dat zit er bij Jordy nu nog niet in. Dat opzitten resulteert al te vaak in een gele kaart...

Bij De Coninck komt zijn eeuwige euvel telkens opnieuw aan de oppervlakte en dat is: welke positie is dat nu? Niet hard/krachtig genoeg in de duels voor een pure 6, veel loopvermogen en inzet om een 8 te zijn, maar te weinig infiltratievermogen en kwaliteit aan het vijandige doel, te weinig finesse om als pure 10 uitgespeeld te kunnen worden... Gaat meestal zijn match spelen en moet altijd in uw kern zitten, maar gaat meestal spelen om uw middenveld te "compenseren" - zoals dat hij nu ook op links moet depanneren. Maar gaat niet automatisch de eerste speler op het bord zijn denk ik.

Hetzelfde heb ik eerlijk gezegd ook bij Gianni intussen - is ongelooflijk belangrijk voor ons team (zeker ook op stilstaande fases) en zijn infiltraties vanuit het midden zouden hem tot een super 8 moeten kunnen doen uitgroeien, maar toch slaagt hij er ook niet in om constant enig evenwicht op dat midden te scheppen en echt te heersen. Een echte 6 waar niemand voorbij raakt, zit er ook niet in.

Is al jaren zo dat in het midden met name moet worden gekeken naar de complementariteit van de spelers onderling, maar niet zozeer om het team te kunnen verbeteren, maar eerder om bepaalde zwaktes van anderen te kunnen compenseren... Sinds het duo Dugardeyn/Verheyden - het perfecte duo centraal op het midden - is het altijd zoeken gebleven en is er eigenlijk nooit meer echt met twee spitsen en een viermans-middenveld gespeeld geweest, net omdat het evenwicht in het team dan zoek was. Hebben lange tijd een zwervende spits als 10 kunnen zetten (Troch, Wouter Moreels, Di Gregorio) en dat hielp enigzins maar echt met 2 centraal op het midden die alles onder controle hadden en dan dubbele flanken en twee spitsen, dat is er hier al lang niet meer bij hoor.

Voordeel is dat je met Ponnet en Sterckx wel echt voetballend vermogen hebt ingekocht, maar voor het evenwicht in uw ploeg had ik persoonlijk Diarra niet van de hand gedaan. Hij speelde bij de beloften van Anderlecht altijd als 6 in een dominant spelend geheel, en had op het midden - denk ik - onderling goed kunnen roteren met De Neve/Sterckx (of Ponnet)... Had dan niet - zoals hij begin vorig jaar werd gebracht - de patronsrol gekregen, maar had wel een uitstekende luitenant geweest... Iemand die zich - zoals tegen Dender thuis vorig seizoen - volledig kan wegcijferen voor de ploeg, die iemand als een pitbull kan opjagen, maar die - zoals op Luik - ook gepast durft te infilteren en op doel kan trappen...


23 Aug 2018, 13:03
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 135 berichten ]  Ga naar pagina 1 5 6 7 8 9


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten




Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
webdesign aalst