Voorbereiding 2018-2019 - Pagina 8 | Iendracht.be Forum
forum eendracht aalst



Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 135 berichten ]  Ga naar pagina 1 5 6 7 8 9
 Voorbereiding 2018-2019 
Auteur Bericht
Vaste Waarde

Lid geworden op: 16 Mei 2014, 22:51
Berichten: 1375
Bericht Re: Voorbereiding 2018-2019
DT schreef:
Al het bovenstaande komt gewoon neer op de vaststelling dat je bij het samenstellen van uw kern niet alleen naar kwaliteiten aan de bal moet kijken, maar ook naar kwaliteiten zonder bal. En dat je nog steeds iemand mist op het midden die zonder aan de bal te moeten komen, toch beslissend kan zijn zoals ik al jaren verkondig. Iemand die slim loopt (in balverlies de gaten toeloopt of passlijnen afsnijdt) en in balbezit positie inneemt van degene aan de bal of de ruimte induikt die wordt gecreëerd. En vanuit de positie de bal simpel inlevert of op een gepast moment zelf ook eens de actie kan maken als verrassingselement...

De Coninck en De Koker hebben een grote motor en lopen veel, maar heel vaak niet slim. De Koker is heel goed in de verdedigende mandekking op 1 speler, maar tegen ploegen die kwalitatief minder zijn dan ons, heeft hij die directe tegenstander niet die hij moet volgen en dan zou het recuperatie en inleveren moeten zijn. Natuurlijk wordt hij in balbezit door die ploegen "vrijgelaten" en wordt een Sterckx of een Ponnet dubbel gedekt. En de kwaliteiten om daar onder uit te kunnen voetballen, heeft Jordy niet constant genoeg - mede ook doordat er achter hem ook geen voetballers staan waar hij die bal makkelijk kwijt kan. Je zag bij Van Damme in zijn laatste seizoenen net hetzelfde dat het leek alsof de minste voetballer altijd het spel moest maken, bij Jordy is dat net zo. Als je dat voetballend gebrek kan compenseren door op het midden overal op te zitten en uw tegenstander geen ruimte te geven (zoals Van Damme in zijn beginjaren hier), dan zorg je wel voor evenwicht. Maar dat zit er bij Jordy nu nog niet in. Dat opzitten resulteert al te vaak in een gele kaart...

Bij De Coninck komt zijn eeuwige euvel telkens opnieuw aan de oppervlakte en dat is: welke positie is dat nu? Niet hard/krachtig genoeg in de duels voor een pure 6, veel loopvermogen en inzet om een 8 te zijn, maar te weinig infiltratievermogen en kwaliteit aan het vijandige doel, te weinig finesse om als pure 10 uitgespeeld te kunnen worden... Gaat meestal zijn match spelen en moet altijd in uw kern zitten, maar gaat meestal spelen om uw middenveld te "compenseren" - zoals dat hij nu ook op links moet depanneren. Maar gaat niet automatisch de eerste speler op het bord zijn denk ik.

Hetzelfde heb ik eerlijk gezegd ook bij Gianni intussen - is ongelooflijk belangrijk voor ons team (zeker ook op stilstaande fases) en zijn infiltraties vanuit het midden zouden hem tot een super 8 moeten kunnen doen uitgroeien, maar toch slaagt hij er ook niet in om constant enig evenwicht op dat midden te scheppen en echt te heersen. Een echte 6 waar niemand voorbij raakt, zit er ook niet in.

Is al jaren zo dat in het midden met name moet worden gekeken naar de complementariteit van de spelers onderling, maar niet zozeer om het team te kunnen verbeteren, maar eerder om bepaalde zwaktes van anderen te kunnen compenseren... Sinds het duo Dugardeyn/Verheyden - het perfecte duo centraal op het midden - is het altijd zoeken gebleven en is er eigenlijk nooit meer echt met twee spitsen en een viermans-middenveld gespeeld geweest, net omdat het evenwicht in het team dan zoek was. Hebben lange tijd een zwervende spits als 10 kunnen zetten (Troch, Wouter Moreels, Di Gregorio) en dat hielp enigzins maar echt met 2 centraal op het midden die alles onder controle hadden en dan dubbele flanken en twee spitsen, dat is er hier al lang niet meer bij hoor.

Voordeel is dat je met Ponnet en Sterckx wel echt voetballend vermogen hebt ingekocht, maar voor het evenwicht in uw ploeg had ik persoonlijk Diarra niet van de hand gedaan. Hij speelde bij de beloften van Anderlecht altijd als 6 in een dominant spelend geheel, en had op het midden - denk ik - onderling goed kunnen roteren met De Neve/Sterckx (of Ponnet)... Had dan niet - zoals hij begin vorig jaar werd gebracht - de patronsrol gekregen, maar had wel een uitstekende luitenant geweest... Iemand die zich - zoals tegen Dender thuis vorig seizoen - volledig kan wegcijferen voor de ploeg, die iemand als een pitbull kan opjagen, maar die - zoals op Luik - ook gepast durft te infilteren en op doel kan trappen...


Lees ik hier een pleidooi voor de terugkeer van Bogaerts??? :lol:


23 Aug 2018, 13:44
Ancien

Lid geworden op: 17 Jan 2007, 8:42
Berichten: 4807
Leeftijd: 44
Locatie: Hofstade
Bericht Re: Voorbereiding 2018-2019
filip.dhose schreef:

Lees ik hier een pleidooi voor de terugkeer van Bogaerts??? :lol:


Nope, want ik geef ook aan dat het al jaren mank loopt wat dat betreft en toen zat hij hier ook nog... Het stuk dat hij geen bal wil zien, klopt misschien maar dat hij geen man/bal doorliet was hem toch ook niet gegeven...


23 Aug 2018, 13:57
Ancien

Lid geworden op: 17 Jan 2007, 8:42
Berichten: 4807
Leeftijd: 44
Locatie: Hofstade
Bericht Re: Voorbereiding 2018-2019
iendrachter schreef:
Diarra had het vorig seizoen toch ook moeilijk vond ik, en met Marmitte hadden we de verbeterde versie lopen van De Koker die wel kon voetballen.
Het is duidelijk dat al de transfers die PVDP gedaan had weg moesten, ook die enkele goeie(zoals Marmitte) die er waren,spijtig.....
En dan hebben we nog gans onze linkse flank met De Man,Lusala en Geenens die weg zijn, en tot vandaag is daar nog geen enkele speler voor aangetrokken, onbegrijpelijk....
Gelukkig beschikken we met Van Gerven toch over een betrouwbare doelman, het zal nodig zijn :D .


Zonder hem af te willen rekenen - maar in de samenvatting van Hamoir - EA heb ik hem daar toch ook eens schoon onder een bal weten gaan, een goei 11 meter van zijn goal... En als hij nog een paar Mandandakes doet zoals op Hamoir... :-)

Zeker gelijk wat Diarra betreft, maar er speelden daar misschien ook andere dingen hé: in de voorbereiding moest hij zogezegd de patron worden en in laatste instantie trekken ze iemand aan die een reeks hoger speelde dan u voor uw positie... Kwam ook heel goed overeen met Ntika, enz. Bovendien had je op het midden veel van hetzelfde, nu heb je met Ponnet en Sterckx andere types waarmee Bahnou volgens mij beter had geklikt... Maar goed... Het is nu zo...


23 Aug 2018, 15:32
Reserve

Lid geworden op: 13 Jan 2014, 14:50
Berichten: 371
Locatie: 9300
Bericht Re: Voorbereiding 2018-2019
Diarra was heel goed in 2e amateur, vorig seizoen inderdaad een stuk minder. Over de vraag of hij dit jaar opnieuw zou heropleven, kunnen we alleen maar speculeren. Feit is wel dat z'n echte doorbraak lang op zich laat wachten...

Bij DT zit er vermoedelijk ook een stukje 'proxy bias' - hoe beter je iemand kent, hoe subjectiever het oordeel - tussen...

Ntika heeft mijn inziens dan weer (veel) te weinig kansen gekregen bij EA. Moest niet onderdoen voor de verdedigers die op z'n plaats staan/stonden. Soit, misschien speelden daar extrasportieve zaken mee.

En tenslotte vind ik dat de basisplaats van Van Gerven hier nogal als een evidentie beschouwd wordt, zeg... Heeft hier nog niets laten zien hé. Waar is trouwens de tijd dat een keeper een bal klemvast kon nemen... :zzz:


23 Aug 2018, 15:53
Ancien

Lid geworden op: 17 Jan 2007, 8:42
Berichten: 4807
Leeftijd: 44
Locatie: Hofstade
Bericht Re: Voorbereiding 2018-2019
allesaaneen schreef:
Diarra was heel goed in 2e amateur, vorig seizoen inderdaad een stuk minder. Over de vraag of hij dit jaar opnieuw zou heropleven, kunnen we alleen maar speculeren. Feit is wel dat z'n echte doorbraak lang op zich laat wachten...

Bij DT zit er vermoedelijk ook een stukje 'proxy bias' - hoe beter je iemand kent, hoe subjectiever het oordeel - tussen...

Ntika heeft mijn inziens dan weer (veel) te weinig kansen gekregen bij EA. Moest niet onderdoen voor de verdedigers die op z'n plaats staan/stonden. Soit, misschien speelden daar extrasportieve zaken mee.

En tenslotte vind ik dat de basisplaats van Van Gerven hier nogal als een evidentie beschouwd wordt, zeg... Heeft hier nog niets laten zien hé. Waar is trouwens de tijd dat een keeper een bal klemvast kon nemen... :zzz:


Ik ben niet mee hoor? Verklaar je nader...


23 Aug 2018, 17:33
Vaste Waarde

Lid geworden op: 16 Mei 2014, 22:51
Berichten: 1375
Bericht Re: Voorbereiding 2018-2019
DT schreef:
iendrachter schreef:
Diarra had het vorig seizoen toch ook moeilijk vond ik, en met Marmitte hadden we de verbeterde versie lopen van De Koker die wel kon voetballen.
Het is duidelijk dat al de transfers die PVDP gedaan had weg moesten, ook die enkele goeie(zoals Marmitte) die er waren,spijtig.....
En dan hebben we nog gans onze linkse flank met De Man,Lusala en Geenens die weg zijn, en tot vandaag is daar nog geen enkele speler voor aangetrokken, onbegrijpelijk....
Gelukkig beschikken we met Van Gerven toch over een betrouwbare doelman, het zal nodig zijn :D .


Zonder hem af te willen rekenen - maar in de samenvatting van Hamoir - EA heb ik hem daar toch ook eens schoon onder een bal weten gaan, een goei 11 meter van zijn goal... En als hij nog een paar Mandandakes doet zoals op Hamoir... :-)

Zeker gelijk wat Diarra betreft, maar er speelden daar misschien ook andere dingen hé: in de voorbereiding moest hij zogezegd de patron worden en in laatste instantie trekken ze iemand aan die een reeks hoger speelde dan u voor uw positie... Kwam ook heel goed overeen met Ntika, enz. Bovendien had je op het midden veel van hetzelfde, nu heb je met Ponnet en Sterckx andere types waarmee Bahnou volgens mij beter had geklikt... Maar goed... Het is nu zo...

Link?


23 Aug 2018, 17:52
Ancien

Lid geworden op: 17 Jan 2007, 8:42
Berichten: 4807
Leeftijd: 44
Locatie: Hofstade
Bericht Re: Voorbereiding 2018-2019
filip.dhose schreef:
Link?


https://www.footbook.pro/index.php/seni ... 19-08-2018


23 Aug 2018, 17:55
onderstaande foto te bekijken op eigen risico
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 09 Aug 2005, 13:52
Berichten: 6580
Leeftijd: 10
Locatie:
Website: http://www.spionkop-lede.tk
Bericht Re: Voorbereiding 2018-2019
iendrachter schreef:
allesaaneen schreef:
Diarra was heel goed in 2e amateur, vorig seizoen inderdaad een stuk minder. Over de vraag of hij dit jaar opnieuw zou heropleven, kunnen we alleen maar speculeren. Feit is wel dat z'n echte doorbraak lang op zich laat wachten...

Bij DT zit er vermoedelijk ook een stukje 'proxy bias' - hoe beter je iemand kent, hoe subjectiever het oordeel - tussen...

Ntika heeft mijn inziens dan weer (veel) te weinig kansen gekregen bij EA. Moest niet onderdoen voor de verdedigers die op z'n plaats staan/stonden. Soit, misschien speelden daar extrasportieve zaken mee.

En tenslotte vind ik dat de basisplaats van Van Gerven hier nogal als een evidentie beschouwd wordt, zeg... Heeft hier nog niets laten zien hé. Waar is trouwens de tijd dat een keeper een bal klemvast kon nemen... :zzz:


Ik heb het merendeel van de voorbereiding al gezien, en Devriendt en Van Gerven hebben beiden evenveel kansen gekregen en dan zie je toch dat Van Gerven al veel verder staat, voetbalt veel beter mee, is rustig aan de bal en heeft goeie reflexen in huis.
Heeft nog geen enkele goal op zijn geweten, kunnen we van Julien moeilijk zeggen.
Ik vond vorig seizoen dat Devriendt zeker eens zijn kans mocht krijgen maar we hebben hem nu toch al genoeg aan het werk gezien om te stellen dat hij nog stappen moet zetten om volwaardig 1ste keeper te zijn? Daar is trouwens ook niks mis mee, is nog zeer jong.


Heb ook die indruk

_________________
www.spionkoplede.com


24 Aug 2018, 11:52
nieuw in de eerste ploeg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 14 Feb 2009, 15:15
Berichten: 630
Leeftijd: 37
Locatie: OILSJT
Bericht Re: Voorbereiding 2018-2019
Iemand naar de wedstrijd op Dikkelvenne gaan kijken ?
Diejen Pol Laporta zou blijkbaar getest hebben bij ons, iemand gezien en een mening over ?
Weeral ne penalty gemist, hopelijk word dat geen gewoonte dit seizoen, eens de schrik er inzit ... :(

_________________
!!! Iendracht Oilsjt back to glory !!!


12 Sep 2018, 2:42
Vaste Waarde

Lid geworden op: 08 Jan 2014, 16:14
Berichten: 841
Locatie: mejlert
Bericht Re: Voorbereiding 2018-2019
Los Beldos schreef:
Iemand naar de wedstrijd op Dikkelvenne gaan kijken ?
Diejen Pol Laporta zou blijkbaar getest hebben bij ons, iemand gezien en een mening over ?
Weeral ne penalty gemist, hopelijk word dat geen gewoonte dit seizoen, eens de schrik er inzit ... :(


Das dus geen grap?


12 Sep 2018, 9:27
forumlegende
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 09 Aug 2006, 16:09
Berichten: 2564
Leeftijd: 42
Bericht Re: Voorbereiding 2018-2019
Zondag 6 januari gaan we om 15 uur oefenen tegen FC Lebbeke.


25 Dec 2018, 9:06
nieuw in de eerste ploeg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 30 Nov 2016, 15:16
Berichten: 709
Leeftijd: 71
Locatie: Koksijde
Bericht Re: Voorbereiding 2018-2019
zwawi schreef:
Zondag 6 januari gaan we om 15 uur oefenen tegen FC Lebbeke.


We hebben daar in de voorbereiding tegen die ploeg uit 3° amateur terecht verloren.

Ik wens alle supporters, spelers, technische staf en bestuur gezellige eindejaarsfeesten en met Kerstmis de nodige VERLICHTING om in te zien dat het zo niet verder kan!
Ofwel versterking erbij halen om ons te handhaven in 1° amateur, maar den VERSTERKING hé.
Anders ons voorbereiden op 2° amateur en spelers wegdoen,zeker de sukkels en kansen geven aan beloften.
Trouwens wanneer gaat er nog eens een jeugdspelers zijn opwachting maken in de eerste ploeg?

En tot slot bij voorbaat aan allen een Gezond en Voorspoedig 2019.


25 Dec 2018, 12:39
Iendracht.be - beheer
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 09 Jan 2006, 9:03
Berichten: 5505
Leeftijd: 47
Locatie: Lebbeke
Bericht Re: RE: Re: Voorbereiding 2018-2019
zwawi schreef:
Zondag 6 januari gaan we om 15 uur oefenen tegen FC Lebbeke.
Thuis of in Lebbeke?


25 Dec 2018, 15:49
forumlegende
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 09 Aug 2006, 16:09
Berichten: 2564
Leeftijd: 42
Bericht Re: RE: Re: Voorbereiding 2018-2019
Smetje schreef:
zwawi schreef:
Zondag 6 januari gaan we om 15 uur oefenen tegen FC Lebbeke.
Thuis of in Lebbeke?

Thuis.


25 Dec 2018, 20:15
Ancien

Lid geworden op: 15 Sep 2008, 19:44
Berichten: 4918
Bericht Re: Voorbereiding 2018-2019
iendrachter schreef:
Over de match ga ik kort zijn, dramatisch en Lebbeke 2 klassen sterker.
Wetende dat Lebbeke dan nog tal van basisspelers als Gayé en Amazou miste is dat gewoon een schande.
Die Lobijn was ook weer aanwezig en druk aan het noteren, en ook het gerucht dat Flippo trainer zal worden gaat de ronde, als dat klopt zien ze mij niet meer.
In plaats van hem buiten te smijten hem trainer maken, stel u voor :crazy: .
Er zaten scouts in de tribune van ploegen uit het mtsa voor Lievens,Kibassa,Laporta,De Bauw :D .
Die tester wat was dat?
Kan er iemand de stekker uittrekken van deze club in comateuze toestand?


Nee zover komt het niet heeft me zelf gezegd dat er een nieuwe trainer komt als er maar een gegadigde aanwezig was dan weet je het wel, het is ver gekomen als je content moet zijn met Lobijn arm eendracht.. :(

_________________
Iendracht Oiljst "Mannen weten waarom"


06 Jan 2019, 19:55
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 135 berichten ]  Ga naar pagina 1 5 6 7 8 9


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ajaxboy en 33 gasten




Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
webdesign aalst