Beker van België 2018-2019 - Pagina 5 | Iendracht.be Forum
forum eendracht aalst

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 190 berichten ]  Ga naar pagina 1 3 4 5 6 7 13
 Beker van België 2018-2019 
Auteur Bericht
onderstaande foto te bekijken op eigen risico

Leeftijd: 33
Website: http://www.iendracht.be
Bericht Re: Beker van België 2018-2019
Het is eigenlijk te gek om dat je nog argumenten nodig hebt, maar ik doe een poging;

"modern voetbal" zoals jjj het dan noemt mag dan inderdaad een metamorfose ondergaan hebben op een mondiaal niveau, maar die trein heeft ons landje toch maar net gemist.
Hier in België verdien je geen miljoenen aan commerciele deals omdat de topscorer zijn shirts met duizenden aan een stuk in fanshops over de hele wereld verkocht worden. In België verdien je geen miljoenen aan TV-gelden, de beperkte afzetmarkt in ons landje en de afwezigheid van (behalve onze bieren) echt locale consumentenmerken zijn daar waarschijnlijk de verklaring voor.
Daarbovenop is het aanbod aan vrijetijdsbesteding voor de belgenwat uitdagender geworden dan in een aantal andere markten waar voetbal als het ware de nationale religie is.
Dan hebben we het nog niet gehad over het feit dat een sponsoringbudget -gezien de abominable infrastructuur in dit land- elders veel efficienter te besteden is.

Dus we kunnen zo stilaan tot de slotconclusie komen dat voetbal in dit land, en al zeker in de lagere reeksen absoluut geen product zou mogen zijn. Het zou wel het toonbeeld van verankering van het lokale "middenveld" (jeugdbeweging, middenstand, bedrijfsleven, politiek, ...) moeten voorstellen.
Een community club dus, en dat het werkt bewijst een Zulte Waregem toch nog steeds. Uiteindelijk heeft het ook de ommekeer betekend bij AA Gent.

Het erge is, dit bestuur had dat ook ingezien bij hun aanstelling....

15 Aug 2018, 18:08
Ancien

Leeftijd: 40
En toen werd het stil...

15 Aug 2018, 18:20
Vaste Waarde

Bram schreef:
Het is eigenlijk te gek om dat je nog argumenten nodig hebt, maar ik doe een poging;

"modern voetbal" zoals jjj het dan noemt mag dan inderdaad een metamorfose ondergaan hebben op een mondiaal niveau, maar die trein heeft ons landje toch maar net gemist.
Hier in België verdien je geen miljoenen aan commerciele deals omdat de topscorer zijn shirts met duizenden aan een stuk in fanshops over de hele wereld verkocht worden. In België verdien je geen miljoenen aan TV-gelden, de beperkte afzetmarkt in ons landje en de afwezigheid van (behalve onze bieren) echt locale consumentenmerken zijn daar waarschijnlijk de verklaring voor.
Daarbovenop is het aanbod aan vrijetijdsbesteding voor de belgenwat uitdagender geworden dan in een aantal andere markten waar voetbal als het ware de nationale religie is.
Dan hebben we het nog niet gehad over het feit dat een sponsoringbudget -gezien de abominable infrastructuur in dit land- elders veel efficienter te besteden is.

Dus we kunnen zo stilaan tot de slotconclusie komen dat voetbal in dit land, en al zeker in de lagere reeksen absoluut geen product zou mogen zijn. Het zou wel het toonbeeld van verankering van het lokale "middenveld" (jeugdbeweging, middenstand, bedrijfsleven, politiek, ...) moeten voorstellen.
Een community club dus, en dat het werkt bewijst een Zulte Waregem toch nog steeds. Uiteindelijk heeft het ook de ommekeer betekend bij AA Gent.

Het erge is, dit bestuur had dat ook ingezien bij hun aanstelling....

Ik ben blij dat je de handschoen opgenomen hebt.

1) Natuurlijk zijn op ons niveau de inkomsten uit merchandising bescheiden, maar clubs uit 1A/1B verdienen daar toch een aardige boterham mee. (Ja, ik weet ook wel dat de kans klein is dat je in Mali een truitje van Club Brugge met Vormer erop zult zien in het straatbeeld.)
2) Je slaat de nagel op de kop wanneer je stelt dat het "product" voetbal :) in België de voorbije decennia steeds meer concurrentie gekregen heeft. 50 jaar geleden hadden de mensen alleen maar voetbal en koers, nu zijn de mogelijkheden tot vrijetijdsbesteding enorm gevarieerd geworden. Dit neemt niet weg dat ik er rotsvast van overtuigd ben dat in de Denderstreek het potentieel voor een profclub aanwezig is. Niet in Aalst op zich: daarvoor is de "community" waarover je het hebt te beperkt. In Denemarken bv. hebben ze dat al goed begrepen.
3) Sponsoringbudgetten: dat is een kip-en-ei-verhaal. De "exposure" die een mogelijke sponsor op ons niveau heeft, is relatief klein. Als je kunt promoveren naar 1A/1B, openen er zich vanzelfsprekend nieuwe mogelijkheden op dat vlak.

Tenslotte ben ik het roerend met je eens dat een community club het na te streven ideaal is. Maar dat neemt niet weg dat - ook in zo'n club - op het einde van de rit de rekeningen moeten kloppen. Zijn de fans van Zulte-Waregem (mede-)eigenaar van de club? Bestaat er bij AA Gent een adviesorgaan waarin De Witte inspraak geeft aan de supporters hoe hij de club moet besturen? Ik dacht van niet, maar ik kan slecht geïnformeerd zijn.

15 Aug 2018, 19:01
onderstaande foto te bekijken op eigen risico

Leeftijd: 33
Website: http://www.iendracht.be
Over die laatste zin heb je gelijk, maar als ik mij niet vergis hadden wij dit (vrij uniek) en werd heel dat gebeuren onder deze bestuursploeg volledig van de kaart gevaagd.

Tot slot is ZW toch wel het voorbeeld van een club waar ze hun remonte toch wel te danken hebben aan het overboord kieperen van de gedachte dat er maar 1 sterke man mag zijn waarop heel de club moet terugvallen . Dat laatste lijkt mij trouwens veel relevanter dan het feit dat er formele organen zijn voor supportersinmening. Als een club echt wilt luisteren naar zijn supporters, dan kan dat heus zonder een formeel zitje in de RvB. Voor een bestuur die bij aanvang volledige transparantie ging bieden roept dat bij mij veel vragen op.

PS: ik dacht dat het stadsbestuur ook een bestuurder zou afvaardigen in de RvB op het moment dat ze instemden met de waarborgstelling ? Ook zo een "goede bedoeling" waar niets mee aangevangen is.

15 Aug 2018, 19:23
Ancien

volgens hln hebben ze geprobeerd om het thuisvoordeel af te kopen van hamoir maar daar willen ze niet.

16 Aug 2018, 9:39
Junior

filip.dhose schreef:
Jean schreef:
Hugo schreef:

Als dat de nieuwe normen zijn bij onze geliefde club ja hallo, met grote tam tam een persvoorstelling houden met allerlei beloftes die ze niet kunnen nakomen.
Het zijn niet alleen de supporters die er bedrogen uitkomen hoor, het vertrouwen is op den duur ook weg bij je sponsors, potentiële geldschieters en stadsbestuur.
Besteken jij blijft je club door dik en dun steunen waarvoor mijn respect, maar er zijn fans (zagen) die zich enorm ergeren aan de huidige gang van zaken. :EA:

Neem dan de club over en doe het beter he.

Je kunt de zagers en klagers een beetje vergelijken met een klant die een product gekocht heeft in een winkel, en daar ontevreden mee is. Die komt dan terug in die winkel en begint daar zonder ophouden keet te schoppen.
Of je het nu graag hebt of niet, - ja, ik heb het er ook moeilijk mee! - het moderne voetbal is een "product" geworden.
In de winkel staan klanten die het product kopen om diverse redenen: uit traditie/nostalgie omdat hun vader en grootvader het ook kochten en omdat ze ermee opgegroeid zijn; omdat ze de winkeluitbater goed kennen en vertrouwen; omdat ze de prijs-kwaliteitsverhouding van het product goed vinden; omdat het product hen een bepaald imago verschaft; omdat de winkel toevallig vlakbij hun woning ligt en gemakkelijk te bereiken is; omdat vrienden hen het product aangeraden hebben, …
Als je niet tevreden bent over het product "Eendracht Aalst", koop het dan niet meer, en ga naar een andere winkel, maar blijf niet in de winkel staan in een krampachtige poging om alle andere klanten af te schrikken, ook al vind je deze klanten domme naïevelingen die op het punt staan om zich te laten misleiden, en die dus tegen zichzelf beschermd moeten worden. Hun reden om het product te kopen, is misschien niet dezelfde als de jouwe.
Sorry vriend maar ik als supporter ga me totaal niet aanpassen aan 1 man die hier om de zoveel tijd leugens komt vertellen. En voor jou is het misschien een simpel product voor mij is deze club zoveel meer dan dat, zegt misschien veel over jou als je er zo over denkt. (n)

16 Aug 2018, 10:28
forumlegende

Nu heb ik al veel zever gelezen op dit forum, maar het 'product'-vertelsel slaat alles. Zelfs bij Dender verkopen ze zulke onzin niet.

16 Aug 2018, 10:42
Nationale Ploeg

Tom1983 schreef:
filip.dhose schreef:
Jean schreef:

Neem dan de club over en doe het beter he.

Je kunt de zagers en klagers een beetje vergelijken met een klant die een product gekocht heeft in een winkel, en daar ontevreden mee is. Die komt dan terug in die winkel en begint daar zonder ophouden keet te schoppen.
Of je het nu graag hebt of niet, - ja, ik heb het er ook moeilijk mee! - het moderne voetbal is een "product" geworden.
In de winkel staan klanten die het product kopen om diverse redenen: uit traditie/nostalgie omdat hun vader en grootvader het ook kochten en omdat ze ermee opgegroeid zijn; omdat ze de winkeluitbater goed kennen en vertrouwen; omdat ze de prijs-kwaliteitsverhouding van het product goed vinden; omdat het product hen een bepaald imago verschaft; omdat de winkel toevallig vlakbij hun woning ligt en gemakkelijk te bereiken is; omdat vrienden hen het product aangeraden hebben, …
Als je niet tevreden bent over het product "Eendracht Aalst", koop het dan niet meer, en ga naar een andere winkel, maar blijf niet in de winkel staan in een krampachtige poging om alle andere klanten af te schrikken, ook al vind je deze klanten domme naïevelingen die op het punt staan om zich te laten misleiden, en die dus tegen zichzelf beschermd moeten worden. Hun reden om het product te kopen, is misschien niet dezelfde als de jouwe.
Sorry vriend maar ik als supporter ga me totaal niet aanpassen aan 1 man die hier om de zoveel tijd leugens komt vertellen. En voor jou is het misschien een simpel product voor mij is deze club zoveel meer dan dat, zegt misschien veel over jou als je er zo over denkt. (n)

Inderdaad, van winkel kun je veranderen maar van club niet. Indien je daar wel toe in staat bent zegt dit veel over uw club'liefde'.

16 Aug 2018, 13:06
Vaste Waarde

Timoilsjt schreef:
Tom1983 schreef:
filip.dhose schreef:

Inderdaad, van winkel kun je veranderen maar van club niet. Indien je daar wel toe in staat bent zegt dit veel over uw club'liefde'.

Ten eerste en voor alle duidelijkheid: de discussie begon met mijn opmerking dat er op dit forum nogal mensen zijn die klagen en zagen over de manier waarop het huidige clubbestuur de club runt.

Ten tweede: definitie van "empathie" uit de dikke Van Dale: "het zich inleven in anderen, het zich kunnen verplaatsen in de gevoelens of de gedachtegang van een ander." Het is ontstellend hoe weinig empathie sommige forumbezoekers hebben voor anderen, in casu onze bestuurslieden die de club nota bene van de financiële ondergang gered hebben.

Ten derde: Coucke is van winkel veranderd, en stel dat hij binnen enkele maanden Anderlecht een titel bezorgt, dan zal hij door de RSCA-supporters als een halfgod vereerd worden.

Ten vierde: als de winkel sluit (lees: als de club verdwijnt - dus voorlopig nog niet van toepassing op ons DANKZIJ het huidige clubbestuur), dan kun je je ganse leven blijven rouwen, of een nieuwe winkel zoeken. Uit de praktijk blijkt dat supporters (soms zelfs de hevigste) niet lang rouwen vooraleer ze een nieuwe liefde vinden: van de 34 clubs die nauwelijks 25 jaar geleden in Eerste en Tweede Klasse speelden, zijn er 14 (!) dood: SK Lommel, SK Beveren, FC Boom, Germinal Ekeren, Lierse, RWDM, SV Waregem, Beerschot, Exc. Moeskroen, V. Geel, RC Harelbeke, FC Seraing, SK Sint-Niklaas en SK Tongeren. Blijkbaar is het voldoende dat een andere club in hun leegstaande stadion komt spelen en zich vermomt in de oude geliefde om de hevigste supporters overstag te doen gaan.

Ik besluit: rare jongens, die voetbalsupporters! :lol:

16 Aug 2018, 20:06
Knaap

Ik denk dat we dit jaar kampioen gaan spelen. Met 24 punten voorsprong op dndr.

16 Aug 2018, 22:28
Freak

filip.dhose schreef:
Timoilsjt schreef:
Tom1983 schreef:

Ten eerste en voor alle duidelijkheid: de discussie begon met mijn opmerking dat er op dit forum nogal mensen zijn die klagen en zagen over de manier waarop het huidige clubbestuur de club runt.

Ten tweede: definitie van "empathie" uit de dikke Van Dale: "het zich inleven in anderen, het zich kunnen verplaatsen in de gevoelens of de gedachtegang van een ander." Het is ontstellend hoe weinig empathie sommige forumbezoekers hebben voor anderen, in casu onze bestuurslieden die de club nota bene van de financiële ondergang gered hebben.

Ten derde: Coucke is van winkel veranderd, en stel dat hij binnen enkele maanden Anderlecht een titel bezorgt, dan zal hij door de RSCA-supporters als een halfgod vereerd worden.

Ten vierde: als de winkel sluit (lees: als de club verdwijnt - dus voorlopig nog niet van toepassing op ons DANKZIJ het huidige clubbestuur), dan kun je je ganse leven blijven rouwen, of een nieuwe winkel zoeken. Uit de praktijk blijkt dat supporters (soms zelfs de hevigste) niet lang rouwen vooraleer ze een nieuwe liefde vinden: van de 34 clubs die nauwelijks 25 jaar geleden in Eerste en Tweede Klasse speelden, zijn er 14 (!) dood: SK Lommel, SK Beveren, FC Boom, Germinal Ekeren, Lierse, RWDM, SV Waregem, Beerschot, Exc. Moeskroen, V. Geel, RC Harelbeke, FC Seraing, SK Sint-Niklaas en SK Tongeren. Blijkbaar is het voldoende dat een andere club in hun leegstaande stadion komt spelen en zich vermomt in de oude geliefde om de hevigste supporters overstag te doen gaan.

De PR-dienst van onze winkel draait duidelijk overuren...

16 Aug 2018, 22:33
Nationale Ploeg

filip.dhose schreef:
Timoilsjt schreef:
Tom1983 schreef:

Toch even terugkomen op uw 3de puntje. Coucke is inderdaad vna winkel veranderd maar Coucke is, met alle respect, geen supporter met clubliefde (of winkelliefde). Hij ziet niet zo zeer graag een voetbalclub maar vooral graag zichzelf. In the picture staan, daar draait het hem om en in hoge kringen kunnen meedraaien. Hoe meer aanzien hoe beter. Uiteraard wisselen zo 'n gasten gemakkelijk van winkel, als 't hun persoonlijk goed uitkomt. Zij zijn geen vaste klanten.
Maar een vaste klant of supporter verandert niet zo lang zijn winkel bestaat (Het item 'zo lang zijn winkel bestaat' heb ik maar toegevoegd omdat je anders uw 4de punt opnieuw zou aanhalen).
Zijn interesse kan afnemen en hij zal misschien minder langskomen, maar in de zijlijn blijft hij het reilen enzeilen van zijn ploeg volgen en als de winkel terug draait komt hij terug. Als je hier op't forum ziet zijn er heel wat leden die niet akkoord gaan met het huidige bestuur en sommigen van hen komen daarvoor niet meer 'naar de winkel' maar 't feit dat ze nog het forum volgen en commentaar geven, is een blijk van 't feit dat de winkel hen nog steeds 'iets doet'.

Enfin, misschien nekeer terug on topic gaan. is 't er ewa volk dat meegaat naar Hamoir?
Den Black and white rijdt mee met de iendrachters die nen bus inleggen. Ik gok op een 1-2 overwinning.

17 Aug 2018, 15:20
Vaste Waarde

Leeftijd: 29
Volledig akkoord met Timoilsjt wat betreft het coucke-stuk. PLJ is evenmin supporter in hart en nieren hé. Is gewoon de zoveelste passant op de bestuurszetel. Maar een voetbalclub vergelijken met een winkel :crazy:
Als je dan toch bij uw vergelijking blijft, vind ik het toch bizar dat onze winkelmanager er bitter weinig aan doet om meer klanten naar onze winkel te lokken... Waar andere winkels aantrekkelijke acties lanceren, jaagt onze winkelmanager de klanten die zich eens kritisch uitlaten over zijn 'product' weg (vzw). Bij clubs als Racing Genk mochten de abonnees gratis naar de voorrondematch van de EL tegen Lech Poznan gaan kijken, hier mochten ochottekes de eerste 50 als ik mij ni vergis gratis binnen tegen Hades. Wanneer is het trouwens fandag? Hier hoor ik precies ook niks meer van? Of heb ik da volledig gemist?
Ik heb het ook nog nergens geweten dat een deel van de klanten de tijd en veel energie vinden om de eigen winkel er wat beter te doen uitzien (de 'nieuwe' K). En in welke winkel kan je stellen dat hoe slecht hij er toch uitziet of hoe slecht de prijs-kwaliteitsverhouding ook is of uitzichtloos de situatie is, er steeds dezelfde klanten terugkomen? Zoiets heet loyaliteit en clubliefde. Als morgen EA niet meer bestaat, zal ik prompt niet voor een andere club gaan supporteren hoor.
En bijna al die clubs die jij daar opsomt is enkel de eigenaar/investeerder (en stamnr) van veranderd. De winkel heeft echter wel zijn waardigheid behouden en is nog steeds op dezelfde locatie, geeft betere producten en je krijgt er een betere prijs-kwaliteitsverhouding. Logisch dat die klanten dan toch blijven komen? Als hier EA morgen overgenomen wordt door een nieuwe investeerder (zelfs al is er een ander stamnr vr nodig), maar die onze eigenheid bewaart en ons terug moed geeft waardoor we weer naar boven mogen kijken, zullen de supporters niet weglopen hoor.

17 Aug 2018, 16:02
nieuw in de eerste ploeg

Het komt altijd neer op dezelfde 2 zaken:

-We dachten dat PLJ meer mens was. Maar empathie, nederigheid, zelfrelativering, open staan voor kritiek,... zijn voor hem allemaal vrij vage begrippen heb ik de indruk (en ben denk ik niet alleen) -> Niet absoluut noodzakelijk om een club goed te besturen maar toch wel zeer jammer als je die eigenschappen niet hebt (en het ook niet inziet dat je die niet hebt -anders kan je je nog omringen met mensen die die aspecten dan extra verzorgen)

-We dachten eindelijk iemand te hebben die 300% op het financiële let, hij wil namelijk winst maken. Maar ook op dat vlak gaan we eerder de andere weg op (bv. minder sponsors).

En voor de zoveelste keer : Dit neemt niet weg dat ik veel respect heb voor wat PLJ reeds gedaan heeft voor onze club. Daarvoor alle lof. Laat daar geen twijfel over bestaan.

Vooral dat 2de punt stoort me enorm. Dat eerste tja een mens is wie hij is. Maar dat tweede. Van iemand met zo'n adelbrieven op economisch vlak had ik meer verwacht dan puur saneren.

17 Aug 2018, 17:38
Vaste Waarde

ajoin_bart schreef:
Volledig akkoord met Timoilsjt wat betreft het coucke-stuk. PLJ is evenmin supporter in hart en nieren hé. Is gewoon de zoveelste passant op de bestuurszetel. Maar een voetbalclub vergelijken met een winkel :crazy:
Als je dan toch bij uw vergelijking blijft, vind ik het toch bizar dat onze winkelmanager er bitter weinig aan doet om meer klanten naar onze winkel te lokken... Waar andere winkels aantrekkelijke acties lanceren, jaagt onze winkelmanager de klanten die zich eens kritisch uitlaten over zijn 'product' weg (vzw). Bij clubs als Racing Genk mochten de abonnees gratis naar de voorrondematch van de EL tegen Lech Poznan gaan kijken, hier mochten ochottekes de eerste 50 als ik mij ni vergis gratis binnen tegen Hades. Wanneer is het trouwens fandag? Hier hoor ik precies ook niks meer van? Of heb ik da volledig gemist?
Ik heb het ook nog nergens geweten dat een deel van de klanten de tijd en veel energie vinden om de eigen winkel er wat beter te doen uitzien (de 'nieuwe' K). En in welke winkel kan je stellen dat hoe slecht hij er toch uitziet of hoe slecht de prijs-kwaliteitsverhouding ook is of uitzichtloos de situatie is, er steeds dezelfde klanten terugkomen? Zoiets heet loyaliteit en clubliefde. Als morgen EA niet meer bestaat, zal ik prompt niet voor een andere club gaan supporteren hoor.
En bijna al die clubs die jij daar opsomt is enkel de eigenaar/investeerder (en stamnr) van veranderd. De winkel heeft echter wel zijn waardigheid behouden en is nog steeds op dezelfde locatie, geeft betere producten en je krijgt er een betere prijs-kwaliteitsverhouding. Logisch dat die klanten dan toch blijven komen? Als hier EA morgen overgenomen wordt door een nieuwe investeerder (zelfs al is er een ander stamnr vr nodig), maar die onze eigenheid bewaart en ons terug moed geeft waardoor we weer naar boven mogen kijken, zullen de supporters niet weglopen hoor.

De essentie van wat ik met mijn vergelijking wou duidelijk maken, wordt door de meeste mensen hier niet goed begrepen.

Ik vergeleek de zagers en klagers met winkelklanten die niet tevreden zijn over een "product", terug naar de winkel gaan en daar keet gaan schoppen. Jij raakt wel degelijk aan de kern van de zaak: als je de winkel (club) graag ziet, dan blijf je ondanks de soms povere prijs-kwaliteitsverhouding terugkomen. Zijn er grieven, dan ga je die toch op een discrete manier bekendmaken aan de winkelier, en niet publiekelijk kabaal schoppen? Denken sommigen nu echt dat ze de club hiermee helpen? Het enige wat ze hiermee misschien bereiken voor hun "geliefde" club - en ze steken het soms zelfs niet eens weg dat dat hun bedoeling is - is dat andere supporters afhaken. Leuke loyaliteit en clubliefde! (n)

Ja, ik weet het: velen hebben in het verleden hun grieven al bekend gemaakt op een rustige, discrete manier, en er wordt niet (voldoende) naar geluisterd. Maar dat is nu eenmaal de autonome keuze van de voorzitter-investeerder-eigenaar-redder-zonnekoning (schrap wat niet past :) ). Hij bepaalt hoe hij zijn "product" in de markt plaatst. Dan heb je 2 opties: je bent het ermee eens, of je bent het er niet mee eens. Als je het er niet mee eens bent, moet je niet wild om je heen gaan schoppen. Love it or leave it. I rest my case.
PS: er is nog een derde mogelijkheid: verzamel de nodige fondsen, en pak den boel over. Dan kan je zelf baas spelen en het beter doen.

17 Aug 2018, 18:08
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 190 berichten ]  Ga naar pagina 1 3 4 5 6 7 13