EA - Seraing - Pagina 2 | Iendracht.be Forum
forum eendracht aalst



Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina 1 2
 EA - Seraing 
Auteur Bericht
Ancien
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 16 Mei 2005, 18:51
Berichten: 3844
Leeftijd: 45
Bericht Re: EA - Seraing
iendrachter schreef:
Terecht gelijkspel, 1ste helft was voor Seraing, 2de helft voor ons.
Ik begin mij stilletjes aan wel licht te ergeren aan onze trainer, pakt er met den time Ponnet af, ok hij was niet super bezig maar wie wel? ipv De Koker die gewoon veel te plat is en al met geel stond.
Om dan in de 2de helft De Koker toch te wisselen voor Dekuyper, terwijl je met Dekuyper niks kan doen als er geen voorzetten van de flank komen.
Mitu weer enorm zwak maar blijft gewoon 90 minuten staan, net als vorig seizoen dus.
Ook De Rock was niet goed vandaag, het is gewoon zijn spel niet op de flank en mee verdedigen.
Er zit geen systeem in deze ploeg, ballen pompen naar voor want flankspelers hebben we niet of zijn enorm zwak en hopen dat Mbaye hem doorkopt om dan Klaas of Mitu op snelheid te lanceren.
Bounou mocht anders ook wel gebracht worden vond ik.
Mertens was ondanks zijn zware fout die slechts geel was onze beste speler, dat zegt ook genoeg.
Mbaye vond ik niet echt gelukkig in zijn acties, maar zelf dan blijft hij wegen op een verdediging.
Het wordt een lang en zwaar seizoen volgens mij, dit Seraing was zeker geen topploeg.


Hier kan ik me volledig in vinden. Met De Koker start je niet. Die breng je om nog wat 'te bijten' als de WINSTmarge klein is. De Rock op de flank is inboeten in zijn kwaliteiten én die van de ploeg, dat is zijn plaats niet.

Maar ja, in principe zijn Dekuyper, Mbaye en De Rock alle drie zelfde types die in de punt horen te spelen. Manier van aanbrengen is wel anders. Dekuyper in deze veldbezetting is een vogel voor de kat.
Ik hoop stiekem dat die Muzembo en Bounou de creatieve flanken worden, waar je een Mbaye-De Rock kan bedienen. Een waar je op dat ogenblik met een Dekuyper geen verlies van waarde hebt wanneer die zou spelen.

Mitu, tja, die was op Brakel al niet meer content toen hij vervangen werd (na het rood van De Neve). Mag veel, met zo'n attitude had hij bij mij niet eens op de bank gezeten vandaag.

En ook, jawel zowel een terechte kritiek van Waly2...je start met 1 nieuwe veldspeler in de ploeg. Typisch Aalst....we kopen er op los en dan zetten we De Koker-De Neve...Sterke zet TDC!

_________________
VEEL BELOVEN EN WEINIG GEVEN DOET DE ZOTTEN IN VREUGDE LEVEN, juli 2015
Wie moedig is kan niet iedereen te vriend houden...


02 Sep 2018, 21:22
Iendracht.be - beheer
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 09 Jan 2006, 9:03
Berichten: 5505
Leeftijd: 47
Locatie: Lebbeke
Bericht Re: EA - Seraing
Dat De Rock van de flank moet komen, is natuurlijk omdat Mbaye op zijn vroegere plaats als diepe spits speelt. Beide moeten natuurlijk in de ploeg, maar geen idee wat dan de ideale opstelling is? Een klassieke 442? Een 532 of 352? Een systeem met De Rock achter Mbaye, in een rol zoals Troch vroeger, lijkt ideaal maar dan mogen de 2 erachter niet overlopen worden.


02 Sep 2018, 22:20
Ancien

Lid geworden op: 17 Jan 2007, 8:42
Berichten: 4807
Leeftijd: 44
Locatie: Hofstade
Bericht Re: EA - Seraing
Smetje schreef:
Dat De Rock van de flank moet komen, is natuurlijk omdat Mbaye op zijn vroegere plaats als diepe spits speelt. Beide moeten natuurlijk in de ploeg, maar geen idee wat dan de ideale opstelling is? Een klassieke 442? Een 532 of 352? Een systeem met De Rock achter Mbaye, in een rol zoals Troch vroeger, lijkt ideaal maar dan mogen de 2 erachter niet overlopen worden.


Alles heeft ook te maken met complementariteit hé: Troch speelde heel goed samen met Nguekam, maar zonder die voor hem was het voor Thomas ook een pak moeilijker. Op basis van fysieke eigenschappen zouden Klaas en Der het goed met elkaar moeten vinden maar ik zie dat in de wedstrijden toch niet altijd terug. Der is ook een spits die graag alleen tegen 2 man opbokst en "vrij" mag bewegen, dan is het in een pure tweemansvoorlinie toch meteen een ander gegeven want ik zie bijvoorbeeld geen looplijnen dat als Klaas naar de eerste paal gaat, dat Der onmiddellijk naar de tweede zone gaat. Ik denk ook dat daarom in de bekercampagne eerst voor het duo De Rock - Dekuyper werd gekozen waar Mitch dat met Dewilde bijvoorbeeld bij Hamme wel goed deed,. Dat duo zou in principe ook moeten renderen in functie van het middenveld. Gezien het aantal centrale middenvelders in de kern nu, ga je bijna niet anders kunnen dan met 4 in een ruit op het midden spelen en zal het voorin toch moeten gaan klikken... Je kan van Ponnet, Bounou of De Coninck wel "flanken" gaan proberen maken, maar had je dan niet beter De Man gehouden en aan Jilke gevraagd om te vertrekken? Het is niet dat Jilke's speelkansen gaan stijgen met Sterckx terug uit blessure en het aantrekken van Annys.


03 Sep 2018, 10:21
Vaste Waarde
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 10 Nov 2009, 13:10
Berichten: 1187
Leeftijd: 34
Locatie: Herdersem
Bericht Re: EA - Seraing
DT schreef:
Smetje schreef:
Dat De Rock van de flank moet komen, is natuurlijk omdat Mbaye op zijn vroegere plaats als diepe spits speelt. Beide moeten natuurlijk in de ploeg, maar geen idee wat dan de ideale opstelling is? Een klassieke 442? Een 532 of 352? Een systeem met De Rock achter Mbaye, in een rol zoals Troch vroeger, lijkt ideaal maar dan mogen de 2 erachter niet overlopen worden.


Alles heeft ook te maken met complementariteit hé: Troch speelde heel goed samen met Nguekam, maar zonder die voor hem was het voor Thomas ook een pak moeilijker. Op basis van fysieke eigenschappen zouden Klaas en Der het goed met elkaar moeten vinden maar ik zie dat in de wedstrijden toch niet altijd terug. Der is ook een spits die graag alleen tegen 2 man opbokst en "vrij" mag bewegen, dan is het in een pure tweemansvoorlinie toch meteen een ander gegeven want ik zie bijvoorbeeld geen looplijnen dat als Klaas naar de eerste paal gaat, dat Der onmiddellijk naar de tweede zone gaat. Ik denk ook dat daarom in de bekercampagne eerst voor het duo De Rock - Dekuyper werd gekozen waar Mitch dat met Dewilde bijvoorbeeld bij Hamme wel goed deed,. Dat duo zou in principe ook moeten renderen in functie van het middenveld. Gezien het aantal centrale middenvelders in de kern nu, ga je bijna niet anders kunnen dan met 4 in een ruit op het midden spelen en zal het voorin toch moeten gaan klikken... Je kan van Ponnet, Bounou of De Coninck wel "flanken" gaan proberen maken, maar had je dan niet beter De Man gehouden en aan Jilke gevraagd om te vertrekken? Het is niet dat Jilke's speelkansen gaan stijgen met Sterckx terug uit blessure en het aantrekken van Annys.

Ik hoop vooral dat ze dat niet gaan doen en dat ze het beste elftal opstellen ipv de op papier 11 beste spelers persé willen inpassen... Gisteren lag de flank bij momenten volledig open en ging alles door de centrale as.. En op uw ene flank heb je dan ene lopen die werkelijk niets klaarkrijgt.
Het punt gisteren was verdiend op basis van hun vechtlust, dikke chapeau daarvoor (y)
maar ik kan mij niet echt 1 uitgespeelde aanval meteen voor de geest halen. Er was eens een goed afstandsschot van van hoevelen, 2 penalty's en een kopbal van mbaye na stilstaande fase maar verder.
Begreep ook niet goed waarom je gisteren bij de rust de koker laat staan en ponnet er af (tenzij geblesseerd). Nadien breng je decuyper voor de koker. Volgens mij kan je met dekuyper en mbaye samen spelen, maar dan moet de aanvoer toch vooral van de flank komen en daar was gisteren niemand.
enfin, we zullen wel zien zeker en vertrouwen op de capaciteiten van TDC...


03 Sep 2018, 11:32
Nationale Ploeg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 25 Mei 2005, 12:53
Berichten: 1871
Locatie: Oilsjt tiens.
Bericht Re: EA - Seraing
Hoe Falko zich weer laat rollen bij die 0-1 is toch ongelofelijk. Ik hoop echt dat die Muzembo een degelijk alternatief is.


03 Sep 2018, 11:43
Freak

Lid geworden op: 16 Mei 2005, 20:13
Berichten: 5735
Bericht Re: EA - Seraing
ik hoop dat verstraeten vlug terug is.


03 Sep 2018, 11:51
Ancien

Lid geworden op: 17 Jan 2007, 8:42
Berichten: 4807
Leeftijd: 44
Locatie: Hofstade
Bericht Re: EA - Seraing
waly 2 schreef:
ik hoop dat verstraeten vlug terug is.


Ik hoop vooral dat die zijn tijd neemt tot hij helemaal fit is. Ik kan me niet van de indruk ontdoen dat hij de carnavalsmatch totaal niet klaar was en dat zijn optreden daar hem verre van goed heeft gedaan...


03 Sep 2018, 12:24
Vaste Waarde

Lid geworden op: 16 Mei 2014, 22:51
Berichten: 1375
Bericht Re: EA - Seraing
DT schreef:
waly 2 schreef:
ik hoop dat verstraeten vlug terug is.


Ik hoop vooral dat die zijn tijd neemt tot hij helemaal fit is. Ik kan me niet van de indruk ontdoen dat hij de carnavalsmatch totaal niet klaar was en dat zijn optreden daar hem verre van goed heeft gedaan...

Hij heeft me gisteren gezegd dat hij pas binnen een maand opnieuw begint te trainen. Reken dus nog maar op 2 maand onbeschikbaarheid.


03 Sep 2018, 15:10
onderstaande foto te bekijken op eigen risico

Lid geworden op: 15 Mei 2005, 15:25
Berichten: 13160
Leeftijd: 38
Locatie: Hofstade
Website: http://www.iendracht.be
Bericht Re: EA - Seraing
Gisteren toch wel opvallend dat je vanaf minuut 1 merkt dat Seraing compact speelt, fysiek de duels zoekt (en wint) en sterk in de lucht is.

Wat gaan wij dan doen ? Ook onze flanken uitschakelen en met ons gat in de eigen goal gaan hangen.
Zwaar teleurgesteld in zowel de backs als de wingers gisteren, daar lag de sleutel van de oplossing nochtans.

_________________
If you never try, you'll never know


03 Sep 2018, 19:42
Reserve

Lid geworden op: 13 Jan 2014, 14:50
Berichten: 371
Locatie: 9300
Bericht Re: EA - Seraing
edit


03 Sep 2018, 22:21
Vaste Waarde

Lid geworden op: 08 Jan 2014, 16:14
Berichten: 841
Locatie: mejlert
Bericht Re: EA - Seraing
ajoin_bart schreef:
DT schreef:
Smetje schreef:
Dat De Rock van de flank moet komen, is natuurlijk omdat Mbaye op zijn vroegere plaats als diepe spits speelt. Beide moeten natuurlijk in de ploeg, maar geen idee wat dan de ideale opstelling is? Een klassieke 442? Een 532 of 352? Een systeem met De Rock achter Mbaye, in een rol zoals Troch vroeger, lijkt ideaal maar dan mogen de 2 erachter niet overlopen worden.


Alles heeft ook te maken met complementariteit hé: Troch speelde heel goed samen met Nguekam, maar zonder die voor hem was het voor Thomas ook een pak moeilijker. Op basis van fysieke eigenschappen zouden Klaas en Der het goed met elkaar moeten vinden maar ik zie dat in de wedstrijden toch niet altijd terug. Der is ook een spits die graag alleen tegen 2 man opbokst en "vrij" mag bewegen, dan is het in een pure tweemansvoorlinie toch meteen een ander gegeven want ik zie bijvoorbeeld geen looplijnen dat als Klaas naar de eerste paal gaat, dat Der onmiddellijk naar de tweede zone gaat. Ik denk ook dat daarom in de bekercampagne eerst voor het duo De Rock - Dekuyper werd gekozen waar Mitch dat met Dewilde bijvoorbeeld bij Hamme wel goed deed,. Dat duo zou in principe ook moeten renderen in functie van het middenveld. Gezien het aantal centrale middenvelders in de kern nu, ga je bijna niet anders kunnen dan met 4 in een ruit op het midden spelen en zal het voorin toch moeten gaan klikken... Je kan van Ponnet, Bounou of De Coninck wel "flanken" gaan proberen maken, maar had je dan niet beter De Man gehouden en aan Jilke gevraagd om te vertrekken? Het is niet dat Jilke's speelkansen gaan stijgen met Sterckx terug uit blessure en het aantrekken van Annys.

Ik hoop vooral dat ze dat niet gaan doen en dat ze het beste elftal opstellen ipv de op papier 11 beste spelers persé willen inpassen... Gisteren lag de flank bij momenten volledig open en ging alles door de centrale as.. En op uw ene flank heb je dan ene lopen die werkelijk niets klaarkrijgt.
Het punt gisteren was verdiend op basis van hun vechtlust, dikke chapeau daarvoor (y)
maar ik kan mij niet echt 1 uitgespeelde aanval meteen voor de geest halen. Er was eens een goed afstandsschot van van hoevelen, 2 penalty's en een kopbal van mbaye na stilstaande fase maar verder.
Begreep ook niet goed waarom je gisteren bij de rust de koker laat staan en ponnet er af (tenzij geblesseerd). Nadien breng je decuyper voor de koker. Volgens mij kan je met dekuyper en mbaye samen spelen, maar dan moet de aanvoer toch vooral van de flank komen en daar was gisteren niemand.
enfin, we zullen wel zien zeker en vertrouwen op de capaciteiten van TDC...



Ik heb toch een andere match gezien precies. Weinig kansen inderdaad, maar één van de schoonste aanvallen gezien die je op dit niveau kunt hebben. Iets van een 20-tal passes in de ploeg van de linkerflank naar rechts om dan met een hakje iemand vrij te spelen randje kleine backlijn. Dat zie je toch niet zo vaak op dit niveau.

Ponnet vond ik tegenvallen, maar is eerste match die ik van hem zag. Andere supps zeiden dat die wel zeer sterk was in de vorige matchen.
Mbayé : Wat een plezier om naar te kijken. En is die zijne nek van rubber gemaakt? Hoe ge zoveel fors kunt krijgen op nen bal die ge doorkopt die van de verkeerde kant komt om kracht te kunnen zetten. Op het einde ik weet niet wie er aan kwam, maar blijft eraf en De Rock is alleen door op goal. Ook zeer veel inzet, ook op verdedigend vlak. In vergelijking met DeKuyper is dat toch een pak verschil. Mbaye zag je in minuut 80 nog tegenaanvallen van Seraing afbreken. DeKuyper had er precies weinig zin in.

En dat je De Koker moest vervangen had iedereen gezien. Had met de rust moeten gebeuren. Had het verdedigend moeilijk en zijn voetballende kwaliteiten. Tja... Bovendien al een gele kaart en dan verliest hij nog meer van zijn waarde.

Wat die penalty's betreft: Is dat geen rode kaart normaal? Met uw hand den bal uit de goal slaan. Dat eerste leek mij nog vrij onbewust maar de 2de fase leek toch al redelijk bewust.

Mitu was al ietsjes beter (kon moeilijk anders) maar dat is toch dag en nacht met 2 seizoenen geleden.

Van Sterckx veel goede dingen gehoord, maar bracht niet meer dan Ponnet. Zal precies toch nog wat ritme moeten opdoen.


06 Sep 2018, 10:06
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina 1 2


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten




Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
webdesign aalst