Hoogstraten - EA - Pagina 2 | Iendracht.be Forum
forum eendracht aalst



Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 25 berichten ]  Ga naar pagina 1 2
 Hoogstraten - EA 
Auteur Bericht
nieuw in de eerste ploeg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 24 Dec 2007, 16:35
Berichten: 483
Leeftijd: 37
Bericht Re: Hoogstraten - EA
Bram schreef:
El Corredor (Light) schreef:
Bram schreef:
Kom zeg Filip, in welke droomwereld zit jij nog ?
Dat gebeurd nergens meer in het voetbal, zeker niet in het belgische voetbal. En moest dat mirakel zich al voltrekken, dan zal het wel niet hier zijn maar op plekken die veel interessanter zijn.

Tijd voor realisme, zelfs na afzakken tot 2e amateur zijn er hier veel supporters die denken dat we hoger moeten spelen?!?
Reality-check; we leven zelfs nu nog boven onze stand


dus zelfs 2e amateur is te hoog volgens jou? :wow: :wow: :wow: :wow:

Wat moeten dan al die kutploegen in 1e amateur zeggen?
Dat is nu toch de enige objectieve vaststelling die je kan maken als je de jaarrekeningen van de voorbije descenia eens bekijkt ?

Het alternatief is bevestigen wat ik eerder zei (maar waar je weigert toe te geven);
Dat deze club met zijn schuldenlast drijvend houden is onbegonnen werk is. Het is gewoon inefficiënt om daar het tij te willen keren... de bad bank technieken waren een leuke poging maar doen het tij niet keren.
Wij gooiden ondertussen een jaarbudget (van een modale 2e amateurclub) weg aan enerzijds CEO's (die niet rendeerde) en anderzijds een obligatielening welke ons op termijn NIETS zal opleveren. Het enige wat er ondertussen gebeurd is de club op kap van zijn supporters verder uithollen en opvreten.
Het perverse van deze structuur is dat hij integenstelling tot een gewoon financiering op zich nog ettelijke tijd kan overleven voordat de bel barst. Maar het is een pure artificiële manier van de boel in leven te houden.

De tijd dat het realisme hier eens mag doordringen is toch stilletjes aangebroken? Op een post in een ander topic hoor ik TimOilstjt de vraag stellen of de supporters dan de club gaan recht houden ?
Euh, excuseer ? wie doet dat vandaag denk je ?
De helft van je inkomsten haal je vandaag al puur uit supporters. Laat me zelfs eventjes stout zijn en de uitspraak maken dat uw sponsorinkomsten eigenlijk ook supportersinkomsten zijn. Enkel van supporters die er een eigen zaak op nahouden en zodoende nog wat (fiscaal) efficiënter de club iets kunnen toestoppen (of er meer het vermogen van hebben). Maar laat ons nu toch niet gaan beweren dat er op deze club nog sponsors zijn die het doen vanuit de (commerciële) return die ze terugkrijgen zeker ?

Het stuk dat PLJ er insteekt is verdorie ontoereikend om zijn eigen structuur te onderhouden, dat is nu verdorie toch onderhand duidelijk zeker ?


Wat mij betreft nu al de forum post van 2020, spot on.

_________________
Afbeelding


18 Feb 2020, 15:43
forumlegende

Lid geworden op: 07 Mei 2008, 10:08
Berichten: 2949
Bericht Re: Hoogstraten - EA
Bram schreef:
El Corredor (Light) schreef:
Bram schreef:
Kom zeg Filip, in welke droomwereld zit jij nog ?
Dat gebeurd nergens meer in het voetbal, zeker niet in het belgische voetbal. En moest dat mirakel zich al voltrekken, dan zal het wel niet hier zijn maar op plekken die veel interessanter zijn.

Tijd voor realisme, zelfs na afzakken tot 2e amateur zijn er hier veel supporters die denken dat we hoger moeten spelen?!?
Reality-check; we leven zelfs nu nog boven onze stand


dus zelfs 2e amateur is te hoog volgens jou? :wow: :wow: :wow: :wow:

Wat moeten dan al die kutploegen in 1e amateur zeggen?
Dat is nu toch de enige objectieve vaststelling die je kan maken als je de jaarrekeningen van de voorbije descenia eens bekijkt ?

Het alternatief is bevestigen wat ik eerder zei (maar waar je weigert toe te geven);
Dat deze club met zijn schuldenlast drijvend houden is onbegonnen werk is. Het is gewoon inefficiënt om daar het tij te willen keren... de bad bank technieken waren een leuke poging maar doen het tij niet keren.
Wij gooiden ondertussen een jaarbudget (van een modale 2e amateurclub) weg aan enerzijds CEO's (die niet rendeerde) en anderzijds een obligatielening welke ons op termijn NIETS zal opleveren. Het enige wat er ondertussen gebeurd is de club op kap van zijn supporters verder uithollen en opvreten.
Het perverse van deze structuur is dat hij integenstelling tot een gewoon financiering op zich nog ettelijke tijd kan overleven voordat de bel barst. Maar het is een pure artificiële manier van de boel in leven te houden.

De tijd dat het realisme hier eens mag doordringen is toch stilletjes aangebroken? Op een post in een ander topic hoor ik TimOilstjt de vraag stellen of de supporters dan de club gaan recht houden ?
Euh, excuseer ? wie doet dat vandaag denk je ?
De helft van je inkomsten haal je vandaag al puur uit supporters. Laat me zelfs eventjes stout zijn en de uitspraak maken dat uw sponsorinkomsten eigenlijk ook supportersinkomsten zijn. Enkel van supporters die er een eigen zaak op nahouden en zodoende nog wat (fiscaal) efficiënter de club iets kunnen toestoppen (of er meer het vermogen van hebben). Maar laat ons nu toch niet gaan beweren dat er op deze club nog sponsors zijn die het doen vanuit de (commerciële) return die ze terugkrijgen zeker ?

Het stuk dat PLJ er insteekt is verdorie ontoereikend om zijn eigen structuur te onderhouden, dat is nu verdorie toch onderhand duidelijk zeker ?


Dag Bram, qua inkomsten van supporters, hoe bereken jij dat dan dat de supporters voor de helft van dei nkomsten zorgen? En de sponsorgelden van Plasiek of Arijs of ... erbij tellen als 'supportersgelden' is een scheeftrekking. Want dan kan je élke sponsor zien als een supporter en bestaan er dus volgens U geen sponsors meer.

_________________
Iendracht forever mor fusie never!


19 Feb 2020, 10:44
onderstaande foto te bekijken op eigen risico

Lid geworden op: 15 Mei 2005, 15:25
Berichten: 13160
Leeftijd: 38
Locatie: Hofstade
Website: http://www.iendracht.be
Bericht Re: Hoogstraten - EA
neem de P&L's van de voorbije jaren, ken aan elke omzetrekening toe wie de bron is.
In het verleden was dat 40% supps, 35% jeugd, 25% sponsors. Ik heb voorzichtig gebleven bij inschatten impact afscheuring jeugd.

Dat laatste is jouw visie, respect daarvoor, maar ik deel ze niet

_________________
If you never try, you'll never know


19 Feb 2020, 16:46
Nationale Ploeg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 20 Mei 2005, 18:11
Berichten: 1857
Leeftijd: 69
Locatie: Aalst
Bericht Re: Hoogstraten - EA
El Corredor (Light) schreef:
Bram schreef:
El Corredor (Light) schreef:

Maar zou graag eens een nieuwsbericht lezen met nen dikke sponsor die er een paar 100.000 euro's insteekt.

Kom zeg Filip, in welke droomwereld zit jij nog ?
Dat gebeurd nergens meer in het voetbal, zeker niet in het belgische voetbal. En moest dat mirakel zich al voltrekken, dan zal het wel niet hier zijn maar op plekken die veel interessanter zijn.

Tijd voor realisme, zelfs na afzakken tot 2e amateur zijn er hier veel supporters die denken dat we hoger moeten spelen?!?
Reality-check; we leven zelfs nu nog boven onze stand


dus zelfs 2e amateur is te hoog volgens jou? :wow: :wow: :wow: :wow:

Wat moeten dan al die kutploegen in 1e amateur zeggen?

-----
En hoeveel seizoenen in ons 100-jarig bestaan hebben wij in 4de klasse gespeelt ...? ...Onze plaats ?..

_________________
BACK TO GLORY! 1994-1995
Once it will come!
Pattie


19 Feb 2020, 16:51
onderstaande foto te bekijken op eigen risico
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27 Apr 2006, 14:28
Berichten: 8614
Leeftijd: 56
Locatie: Wetteren
Website: https://m.youtube.com/watch?v=1c84T7KT-xs
Bericht Re: Hoogstraten - EA
Bram schreef:
neem de P&L's van de voorbije jaren, ken aan elke omzetrekening toe wie de bron is.
In het verleden was dat 40% supps, 35% jeugd, 25% sponsors. Ik heb voorzichtig gebleven bij inschatten impact afscheuring jeugd.

Dat laatste is jouw visie, respect daarvoor, maar ik deel ze niet

(y) (y)

_________________
https://m.youtube.com/watch?v=1c84T7KT-xs
Member of the President’s Club.


19 Feb 2020, 18:19
onderstaande foto te bekijken op eigen risico

Lid geworden op: 15 Mei 2005, 15:25
Berichten: 13160
Leeftijd: 38
Locatie: Hofstade
Website: http://www.iendracht.be
Bericht Re: Hoogstraten - EA
pattaboem schreef:
-----
En hoeveel seizoenen in ons 100-jarig bestaan hebben wij in 4de klasse gespeelt ...? ...Onze plaats ?..

Ook al is het antwoord niet echt relevant, jammer genoeg toch redelijk wat jaren in 3de en 4e klasse (of wat het toen noemde).

Maar je moet ook meteen toevoegen; een faillissement in 2002 na (minstens) een goede 10 jaar goed boven de stand leven. In het boek over ons 100-jarig bestaan staat er trouwens een mooie quote van Goethals op dat vlak; "we promoveerden de 1e keer naar 1e klasse al meteen met schuld, eentje die later nooit meer ingehaald kon worden."

Dan hernemen we in 2002 met onmiddellijke promotie in 3de klasse, maar ook onmiddellijke herneming van het "boven stand leven". Op amper 2 jaar tijd wordt een tekort gecreëerd van enkele 100.000 euro's (400k lijkt mij zowat tussen de gulden middenweg van de bedragen die door diverse bronnen genoemd worden).

In ieder geval, in de >15 jaar die volgden werd er nooit meer in geslaagd geweest om die put ook maar het kleinste beetje te dichten. Integendeel, de laatste jaren verdubbeld hij haast elk jaar.

Dus "safe to say" dat we alvast de laatste 30 jaar al systematisch boven de stand leefden, niet ?
Wat die 70 jaar ervoor waren is dan weinig relevant meer.

Eén troost, uiteindelijk is dit het relaas van 90% van de clubs in het Belgische betaalde voetbal. Maar we mogen onderhand zo wel eens de realiteit vertellen zoals ze is.

Ik word oprecht triest als ik clubs zoals Lierse zie herstarten (en een club opslorpen) om dan identiek hetzelfde wanbeleid te herhalen als waardoor ze initieel failliet gegaan zijn. En ook hier is dat zo. Als er dus al een toekomst is voor Eendracht Aalst dan zal het eentje zijn waarbij dat besef ZOWEL in bestuurskamers als in hoofden van supporters goed doordringt. We verwijten PLJ dan wel wanbeleid, maar als ik de reacties hier lees dan ziet het er nog niet meteen uit dat het bij de supporters ook goed zit.

Maar bon, we kunnen inderdaad hopen dat er nog eens een mecenas zou landen die 10 miljoen euro in de club pompt, volkomen realistisch en ook een zeer duurzaam business plan!

_________________
If you never try, you'll never know


19 Feb 2020, 22:14
forumlegende

Lid geworden op: 09 Jul 2013, 11:34
Berichten: 3149
Bericht Re: Hoogstraten - EA
Bram schreef:
neem de P&L's van de voorbije jaren, ken aan elke omzetrekening toe wie de bron is.
In het verleden was dat 40% supps, 35% jeugd, 25% sponsors. Ik heb voorzichtig gebleven bij inschatten impact afscheuring jeugd.

Dat laatste is jouw visie, respect daarvoor, maar ik deel ze niet


Dan is gans het belgische voetbal ten dode opgeschreven he. ;)

Op enkele ploegen na in 1A die soms eens miljoenen aan transfers verdienen en anders draaien ze verlies.

Wat stel je voor als oplossing dan? En dan meer bepaald voor het voetbal vanaf 1B dan?

MLS gewijs loonplafond? Minimaal aantal (echte) jeugdspelers?

Gisteren heel mooi artikel gelezen over het feit dat 1A ploegen (G5 dan vooral) hun product doodknijpen door alleen maar financieel meer te willen tov de kleintjes...

Die verdeelsleutel van de meeropbrengst van het tv contract gezien? Absurd in mijn ogen.

_________________
"Denk bij iedere afdruk aan het milieu..."
"Negativisme zit in de genen..."


20 Feb 2020, 9:38
forumlegende

Lid geworden op: 16 Mei 2005, 1:47
Berichten: 3414
Leeftijd: 42
Locatie: Temse
Website: http://www.eendracht-aalst.be
Bericht Re: Hoogstraten - EA
El Corredor (Light) schreef:
Bram schreef:
neem de P&L's van de voorbije jaren, ken aan elke omzetrekening toe wie de bron is.
In het verleden was dat 40% supps, 35% jeugd, 25% sponsors. Ik heb voorzichtig gebleven bij inschatten impact afscheuring jeugd.

Dat laatste is jouw visie, respect daarvoor, maar ik deel ze niet


Dan is gans het belgische voetbal ten dode opgeschreven he. ;)

Op enkele ploegen na in 1A die soms eens miljoenen aan transfers verdienen en anders draaien ze verlies.

Wat stel je voor als oplossing dan? En dan meer bepaald voor het voetbal vanaf 1B dan?

MLS gewijs loonplafond? Minimaal aantal (echte) jeugdspelers?

Gisteren heel mooi artikel gelezen over het feit dat 1A ploegen (G5 dan vooral) hun product doodknijpen door alleen maar financieel meer te willen tov de kleintjes...

Die verdeelsleutel van de meeropbrengst van het tv contract gezien? Absurd in mijn ogen.


Waar kan ik dat artikel vinden?

Ik wacht geduldig af tot de G5 worden afgestraft voor hun misplaatste arrogantie.
Sinds de proleague op het voorplan kwam zijn de zaken alleen maar veel erger geworden... alleen zijn de effecten daarvan vooral op langere termijn zichtbaar. Dus ik wacht tot ze daar op hun bek gaan bij de europese hervorming (koekje van eigen deeg) en dat ze, geleid door anonieme aziaten 11 6derangsbuitenlandersvanhetzevensteknoopsgat moeten opstellen omdat alle kleinere clubs kapotgemaakt zijn. In plaats van de competitie sterker te maken neemt de pro league en vooral de G5 elke gelegenheid te baat om op korte termijn voor eigen rekening te beslissen. Ipv volop IN EIGEN BELANG NOTA BENE voor een sterke inlandse competitie te gaan door bijvoorbeeld meer solidariteit in de tv rechten en werk te maken van billijke opleidingsvergoedingen bijvoorbeeld. Als kleine clubs hun plaats moeten kennen, zullen onze g5 dat ook moeten kunnen als het over het europese verhaal gaat...


20 Feb 2020, 12:54
Freak

Lid geworden op: 16 Mei 2005, 20:13
Berichten: 5735
Bericht Re: Hoogstraten - EA
(y)


20 Feb 2020, 13:34
onderstaande foto te bekijken op eigen risico

Lid geworden op: 15 Mei 2005, 15:25
Berichten: 13160
Leeftijd: 38
Locatie: Hofstade
Website: http://www.iendracht.be
Bericht Re: Hoogstraten - EA
El Corredor (Light) schreef:
Bram schreef:
neem de P&L's van de voorbije jaren, ken aan elke omzetrekening toe wie de bron is.
In het verleden was dat 40% supps, 35% jeugd, 25% sponsors. Ik heb voorzichtig gebleven bij inschatten impact afscheuring jeugd.

Dat laatste is jouw visie, respect daarvoor, maar ik deel ze niet


Dan is gans het belgische voetbal ten dode opgeschreven he. ;)

Op enkele ploegen na in 1A die soms eens miljoenen aan transfers verdienen en anders draaien ze verlies.

Wat stel je voor als oplossing dan? En dan meer bepaald voor het voetbal vanaf 1B dan?

MLS gewijs loonplafond? Minimaal aantal (echte) jeugdspelers?

Gisteren heel mooi artikel gelezen over het feit dat 1A ploegen (G5 dan vooral) hun product doodknijpen door alleen maar financieel meer te willen tov de kleintjes...

Die verdeelsleutel van de meeropbrengst van het tv contract gezien? Absurd in mijn ogen.
Uiteraard, dat blijkt ook hé Filip.

Daarom ook dat het een uitgelezen kans eens zou zijn om eens mee te zijn met de hoop als de frisse wind waait ipv weer hopeloos te achtervolgen.

De oplossingen... wat je daar zelf van voorbeelden aanhaalt dat zullen eerder de gevolgen zijn. Op de vraag of je dat gaat bereiken door regeltjes en quota op te leggen dan wel door een volledige mentaliteitswijziging (natuurlijke uitzuivering) te krijgen...daar heb ik het antwoord niet op.
Heb wel een sterk voorgevoel dat bovenstaande wel eens sterk het succes zou kunnen bepalen.

Het is gewoon absurd om dat 2e amateursclubs meegezogen worden in een artificiële wereld waarin de CL grootmachten zich wanen. Dat een handvol belgische clubs zich daar ook toe aangetrokken voelt wil ik nog begrijpen, maar de rest van het peloton moet gewoon durven zeggen "met die zotte wereld kunnen en willen wij niet wedijveren"

_________________
If you never try, you'll never know


20 Feb 2020, 15:49
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 25 berichten ]  Ga naar pagina 1 2


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 29 gasten




Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
webdesign aalst