Aalst - Lyra-Lierse 6 februari - Pagina 2 | Iendracht.be Forum
forum eendracht aalst



Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 29 berichten ]  Ga naar pagina 1 2
 Aalst - Lyra-Lierse 6 februari 
Auteur Bericht
forumlegende

Lid geworden op: 09 Jul 2013, 11:34
Berichten: 3149
Bericht Re: Aalst - Lyra-Lierse 6 februari
Toch weer een ontgoocheling rijker tegen een uitgekookt Lierse.

2 enorme dekkingsfouten. Onze 3e doelman deed dat prima, straalde rust uit, en deed twee prima reddingen.

Ryckaert en Burssens zijn voetballend een platte ramp. een geluk dat Verkerken daar nog tussen staat, maar die gaan we volgend jaar kwijt zijn, want die jongen kan zeker een reeks hoger spelen.

Voor de rest lijkt Dekuyper en Mbaye me alle twee nog niet fit.

Panneel stak zich niet weg, en toonde toch dat hij voetballend iets kan.

Maar we staan denk ik op ons plaats, en dat is de derde. Veel hoger kan en mag je met dit team niet mikken.

_________________
"Denk bij iedere afdruk aan het milieu..."
"Negativisme zit in de genen..."


06 Feb 2022, 21:04
Scholier
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 24 Nov 2008, 11:30
Berichten: 160
Bericht Re: Aalst - Lyra-Lierse 6 februari
Strijd voor de titel mag je vergeten en tweede periode is ook weg. Dus weer een verloren jaar.


06 Feb 2022, 21:06
nieuw in de eerste ploeg

Lid geworden op: 17 Mei 2005, 16:37
Berichten: 402
Bericht Re: Aalst - Lyra-Lierse 6 februari
Kalisj schreef:
Strijd voor de titel mag je vergeten en tweede periode is ook weg. Dus weer een verloren jaar.


Als je een licentie hebt lijkt de kans mij toch groot dat je zoiezo eindronde zal spelen.
Van mij hoeft het niet, om dan tegen Ninove nog eens belachelijk gemaakt te worden.
Petegem, Zwevezele en Hoogstraten vragen geen licentie aan.
Dan mogen ze hieraan toch niet meedoen?
Veel ploegen zullen er niet meer overschieten, Lokeren en Lyra zullen wel rechtstreeks overgaan.
En volgend jaar zit je terug met hetzelfde probleem, Racing Mechelen dat in de reeks zal komen en waar ze al enkele jaren goed bezig zijn en ook een stevige ploeg hebben.
Het is hopeloos zolang we met de rugzak uit het verleden moeten verdergaan.
En daar nog onze voorzitter bij die alles zelf wil doen, tot de transfers toe….
Daar dat stadion nog bij en het jeugdcomplex dat een echte schande is voor zo een stad.


06 Feb 2022, 22:03
nieuw in de eerste ploeg

Lid geworden op: 05 Nov 2006, 20:30
Berichten: 581
Bericht Re: Aalst - Lyra-Lierse 6 februari
Teleurgesteld naar huis alweer. Niet zozeer over de nederlaag. De jongens deden hun best, je kan niet verwijten dat ze gewoonweg niet beter kunnen. Deze kern is simpelweg niet goed genoeg om de top te spelen. Dat wisten we in augustus al. Hoogstraten en Lyra-Lierse meer kwaliteit in de kern. Wat zeer pijnlijk is is te moeten beseffen dat we met het huidige bestuur nooit de stap gaan zetten hogerop. De Zonnekoning wil en kan zich niet laten omkaderen door bekwame mensen. Met hem en zijn select clubje ja-knikkers blijven we nog jaren ploeteren in deze strontreeks. Er waren vandaag vijf ! eters ingeschreven. En dat voor een topmatch. De traiteur mocht thuisblijven. Daarmee is alles gezegd. Zakenbankier PLJ doet de transfers, er is geen commercieel beleid, geen structuur, geen overleg met de supporters, het stadion kraakt en is zo lek als een zeef. Elk seizoen dat we starten met de huidige voorzitter is een verloren seizoen. Deze gedachte dat de club terminaal is onder het huidig bestuur doet zoveel meer pijn dan de nederlaag vandaag.


06 Feb 2022, 22:30
nieuw in de eerste ploeg

Lid geworden op: 17 Mei 2005, 16:37
Berichten: 402
Bericht Re: Aalst - Lyra-Lierse 6 februari
Petroe69 schreef:
Teleurgesteld naar huis alweer. Niet zozeer over de nederlaag. De jongens deden hun best, je kan niet verwijten dat ze gewoonweg niet beter kunnen. Deze kern is simpelweg niet goed genoeg om de top te spelen. Dat wisten we in augustus al. Hoogstraten en Lyra-Lierse meer kwaliteit in de kern. Wat zeer pijnlijk is is te moeten beseffen dat we met het huidige bestuur nooit de stap gaan zetten hogerop. De Zonnekoning wil en kan zich niet laten omkaderen door bekwame mensen. Met hem en zijn select clubje ja-knikkers blijven we nog jaren ploeteren in deze strontreeks. Er waren vandaag vijf ! eters ingeschreven. En dat voor een topmatch. De traiteur mocht thuisblijven. Daarmee is alles gezegd. Zakenbankier PLJ doet de transfers, er is geen commercieel beleid, geen structuur, geen overleg met de supporters, het stadion kraakt en is zo lek als een zeef. Elk seizoen dat we starten met de huidige voorzitter is een verloren seizoen. Deze gedachte dat de club terminaal is onder het huidig bestuur doet zoveel meer pijn dan de nederlaag vandaag.


Volledig akkoord maar wat doe je eraan?
Thuisblijven is een oplossing maar dan alleen als iedereen dit doet en dat lukt nooit.
We hadden beter het stamnummer van Burst in 2de provinciale overgenomen, alles is beter dan verder doen met dit…
Als je zonder schulden kan starten gaje toch altijd wel mensen vinden die willen overnemen.


06 Feb 2022, 23:01
Reserve

Lid geworden op: 22 Jan 2019, 21:40
Berichten: 391
Bericht Re: Aalst - Lyra-Lierse 6 februari
Ik hoor in een interview dat onze T2 "het een beetje raar" vond dat die mannen 0-1 maakten. Ik vond het eigenlijk ook een beetje raar dat niemand van ons aan de tweede paal stond bij die vrije trap, maar echt verschieten moet ge dan niet doen dat ze scoren. Die jongen had nog ruim de tijd om een sigaretje te rollen vooraleer de bal binnenkantje voet binnen te leggen.


07 Feb 2022, 10:09
forumlegende

Lid geworden op: 16 Mei 2005, 1:47
Berichten: 3414
Leeftijd: 42
Locatie: Temse
Website: http://www.eendracht-aalst.be
Bericht Re: Aalst - Lyra-Lierse 6 februari
We zijn niet bepaald goed in "toppers".
Met zo n dekkingsfouten hebben we t lyra lierse wel heel makkelijk gemaakt. Een van de doelpunten (het eerste dacht ik) kwam voort uit een onterechte vrijschop... maar als je r dan op die manier op verdedigt.. tja. We mochten in het spel dan wel het meeste balbezit hebben, we hebben zelf amper iets gereed gekregen ook, in de zone van de waarheid is het altijd noppes. Ook zwakke hoekschoppen, de keeper van lyra zag ze graag komen. Dus ik vrees dat de conclusie is dat we gewoon tekort komen op meerdere vlakken.


07 Feb 2022, 10:12
Nationale Ploeg

Lid geworden op: 24 Okt 2005, 11:12
Berichten: 1770
Leeftijd: 47
Locatie: Moilbeek
Bericht Re: Aalst - Lyra-Lierse 6 februari
iendrachter schreef:
Moses Chunga schreef:
Uitzonderlijk zwak tegen zwakke tegenstander.

We zitten daar nu met onze nieuwe spits. Veel geld kwijt, maar seizoen lijkt mij over voor de prijzen.


Hoogstraten en Lyra zijn gewoon beter en efficiënter.
De keeper van Lyra heeft 1 bal moeten pakken in de 90ste minuut.
Er was veel inzet en het balbezit was voor ons maar dat was het dan ook.
Die 3-5-2 opstelling trekt op niks want we hebben de spelers er niet voor.
Waarom iets veranderen terwijl onze 1ste seizoenshelft niet slecht was?
Onder BVR was het ook rampzalig met die opstelling.
[b]Op de positie van Copado moet een veel betere en completere voetballer staan.
[/b
]Die was ongelofelijk zwak en kan fysiek niet mee tegen de topploegen maar wordt niet gewisseld omdat wat op de bank zit nog slechter is.
Ook Van Den Eynde komt te kort op die positie.
En Panneel speelde een sterke 2de helft maar gaat ook het probleem van goals maken niet oplossen denk ik.
Hoe zou het nog met de Rudy zijn?


Vooral dit !

_________________
RIP Riadh El Fahem 21-01-2014


07 Feb 2022, 10:27
Ancien

Lid geworden op: 17 Jan 2007, 8:42
Berichten: 4807
Leeftijd: 44
Locatie: Hofstade
Bericht Re: Aalst - Lyra-Lierse 6 februari
Moses Chunga schreef:
Ik hoor in een interview dat onze T2 "het een beetje raar" vond dat die mannen 0-1 maakten. Ik vond het eigenlijk ook een beetje raar dat niemand van ons aan de tweede paal stond bij die vrije trap, maar echt verschieten moet ge dan niet doen dat ze scoren. Die jongen had nog ruim de tijd om een sigaretje te rollen vooraleer de bal binnenkantje voet binnen te leggen.


Ik zou de beelden moeten terugzien, maar ik dacht dat degene die scoorde heel goed kwam inlopen en de hele verdediging verraste terwijl we centraal duidelijk in overtal stonden... Er werd geanticipeerd op de eerste zone of op een rechtstreekse trap vermoed ik. Ondanks de ruimte, moet je wel nageven dat die bal er wel heel lekker inging... Net zoals die tegentreffer tegen Tongeren bijvoorbeeld waar de kans ook perfect werd afgemaakt... Die meeval zit er bij ons momenteel niet in... Ik hoorde inderdaad ook veel dat het een onterechte vrije trap was waaruit het eerste doelpunt komt, maar Verkerken duwde eerst in de rug voordat hij het kopduel won. Was dus eerder onnodig dan onterecht maar goed.

Twee grote vaststellingen na gisteren:

1) Ploeg moet stappen zetten in beslistheid - Lyra-Lierse had minstens evenveel afval in het spel, MAAR bleven trouw aan hun directe stijl, met veel lange en gekruiste ballen in de ruimtes die een 3-5-2 laat. Bij een foute pass, staan die mannen meteen in organisatie en de boel gaat dicht. Proberen nadien net hetzelfde spel wanneer ze de kans krijgen. Bij ons wordt er op alle plaatsen op het veld te veel "gepingeld", vaak ook met te veel risico, en vooral gewacht tot alles goed zit om de bal af te spelen waardoor er veel kostbare tijd verloren gaat. Veelal een of twee tikken te veel, waardoor je nooit een overtal kan creëren... Nochtans werden er een aantal snelle combinaties op de mat gelegd, waar je er dan los doorvoetbalde bij Lyra-Lierse. Wat die beslistheid betreft, zie je ook het gemis als een Wantens er niet bij is... die kan in de beweging een bal voor doel zwiepen... De enige die dat gisteren probeerde was Panneel. Bij de rest is het bal controleren, goed leggen, kijken en dan trappen maar die tijd krijg je niet, zeker niet op zo'n zwaar veld.

2) Het manco aan sterk verdedigen op de zestien in balverlies. Onze verdedigers lopen veelal in lijn tot op de eigen kleine backlijn maar hebben geen oog voor ballen die dan vanop de achterlijn naar de zone tussen het penaltypunt en het halve maantje worden gespeeld en dit zowel in de eerste als de tweede fase bij zo'n actie. Ondanks dat er op papier twee man de flank kunnen afdekken in een 3-5-2 en je genoeg restverdediging zou moeten hebben, kan de eerste bal te makkelijk vertrekken en blijft er in de zestien te veel bespeelbare ruimte voor de tegenstander. Was ook bij het tweede doelpunt zo want ook daar dacht ik dat er voldoende volk terug was, maar toch staan er bepalende mensen vrij bij de tegenstander.

Voordeel is dat je u meteen kan herpakken nu woensdag en je blijft mits winst de druk houden op zowel Lyra-Lierse als Belisia. Dan doe je ook weer volledig mee voor de tweede periode, dus is zeker nog niet verloren.


07 Feb 2022, 13:05
onderstaande foto te bekijken op eigen risico

Lid geworden op: 16 Mei 2005, 10:53
Berichten: 7534
Leeftijd: 35
Bericht Re: Aalst - Lyra-Lierse 6 februari
Petroe69 schreef:
Teleurgesteld naar huis alweer. Niet zozeer over de nederlaag. De jongens deden hun best, je kan niet verwijten dat ze gewoonweg niet beter kunnen. Deze kern is simpelweg niet goed genoeg om de top te spelen. Dat wisten we in augustus al. Hoogstraten en Lyra-Lierse meer kwaliteit in de kern. Wat zeer pijnlijk is is te moeten beseffen dat we met het huidige bestuur nooit de stap gaan zetten hogerop. De Zonnekoning wil en kan zich niet laten omkaderen door bekwame mensen. Met hem en zijn select clubje ja-knikkers blijven we nog jaren ploeteren in deze strontreeks. Er waren vandaag vijf ! eters ingeschreven. En dat voor een topmatch. De traiteur mocht thuisblijven. Daarmee is alles gezegd. Zakenbankier PLJ doet de transfers, er is geen commercieel beleid, geen structuur, geen overleg met de supporters, het stadion kraakt en is zo lek als een zeef. Elk seizoen dat we starten met de huidige voorzitter is een verloren seizoen. Deze gedachte dat de club terminaal is onder het huidig bestuur doet zoveel meer pijn dan de nederlaag vandaag.


De keuken is afgekeurd door de inspectie, dat zou de reden zijn dat er geen resto was gisteren. (Dat heb ik me toch laten vertellen)

Ik heb het al gezegd, ons stadion zal denk ik het grootste struikelblok zijn om onze licentie te behalen.

_________________
eendrachter ben je niet voor heel even,
maar voor je hele leven!


07 Feb 2022, 14:01
Ancien
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 16 Mei 2005, 18:51
Berichten: 3844
Leeftijd: 45
Bericht Re: Aalst - Lyra-Lierse 6 februari
hansken schreef:
Petroe69 schreef:
Teleurgesteld naar huis alweer. Niet zozeer over de nederlaag. De jongens deden hun best, je kan niet verwijten dat ze gewoonweg niet beter kunnen. Deze kern is simpelweg niet goed genoeg om de top te spelen. Dat wisten we in augustus al. Hoogstraten en Lyra-Lierse meer kwaliteit in de kern. Wat zeer pijnlijk is is te moeten beseffen dat we met het huidige bestuur nooit de stap gaan zetten hogerop. De Zonnekoning wil en kan zich niet laten omkaderen door bekwame mensen. Met hem en zijn select clubje ja-knikkers blijven we nog jaren ploeteren in deze strontreeks. Er waren vandaag vijf ! eters ingeschreven. En dat voor een topmatch. De traiteur mocht thuisblijven. Daarmee is alles gezegd. Zakenbankier PLJ doet de transfers, er is geen commercieel beleid, geen structuur, geen overleg met de supporters, het stadion kraakt en is zo lek als een zeef. Elk seizoen dat we starten met de huidige voorzitter is een verloren seizoen. Deze gedachte dat de club terminaal is onder het huidig bestuur doet zoveel meer pijn dan de nederlaag vandaag.


De keuken is afgekeurd door de inspectie, dat zou de reden zijn dat er geen resto was gisteren. (Dat heb ik me toch laten vertellen)

Ik heb het al gezegd, ons stadion zal denk ik het grootste struikelblok zijn om onze licentie te behalen.


Zou kunnen. Maar normaal is het Gerrit van plastiek Hofstade die de eters aanbrengt. Gisteren had hij andere verplichtingen en kon niet gaan eten. Als hij geen entourage meebrengt is het restaurant al even dood als de rest van de club.
Betreft het sportieve zou ik van Ryckaert nu toch geen slechte voetballer maken. Die kan wel iets, maar mist ook matchritme.
MITS winst op Hades doe je toch nog volop mee met de periodetitel.
Maar laat ons eens eerlijk zijn, stel dat we door licentieproblemen bij anderen, toch eens "domgoddeweg" overgaan...Wat gaan wij zoeken in eerste amateur?? Er is hier niks, nada, nul, ...

_________________
VEEL BELOVEN EN WEINIG GEVEN DOET DE ZOTTEN IN VREUGDE LEVEN, juli 2015
Wie moedig is kan niet iedereen te vriend houden...


07 Feb 2022, 14:56
onderstaande foto te bekijken op eigen risico
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27 Apr 2006, 14:28
Berichten: 8614
Leeftijd: 56
Locatie: Wetteren
Website: https://m.youtube.com/watch?v=1c84T7KT-xs
Bericht Re: Aalst - Lyra-Lierse 6 februari
hansken schreef:
Petroe69 schreef:
Teleurgesteld naar huis alweer. Niet zozeer over de nederlaag. De jongens deden hun best, je kan niet verwijten dat ze gewoonweg niet beter kunnen. Deze kern is simpelweg niet goed genoeg om de top te spelen. Dat wisten we in augustus al. Hoogstraten en Lyra-Lierse meer kwaliteit in de kern. Wat zeer pijnlijk is is te moeten beseffen dat we met het huidige bestuur nooit de stap gaan zetten hogerop. De Zonnekoning wil en kan zich niet laten omkaderen door bekwame mensen. Met hem en zijn select clubje ja-knikkers blijven we nog jaren ploeteren in deze strontreeks. Er waren vandaag vijf ! eters ingeschreven. En dat voor een topmatch. De traiteur mocht thuisblijven. Daarmee is alles gezegd. Zakenbankier PLJ doet de transfers, er is geen commercieel beleid, geen structuur, geen overleg met de supporters, het stadion kraakt en is zo lek als een zeef. Elk seizoen dat we starten met de huidige voorzitter is een verloren seizoen. Deze gedachte dat de club terminaal is onder het huidig bestuur doet zoveel meer pijn dan de nederlaag vandaag.


De keuken is afgekeurd door de inspectie, dat zou de reden zijn dat er geen resto was gisteren. (Dat heb ik me toch laten vertellen)

Ik heb het al gezegd, ons stadion zal denk ik het grootste struikelblok zijn om onze licentie te behalen.


Er waren maar 5 reserveringen ;) ook zou er plots na 4 jaar geld gevonden zijn om de brandblussers eens te laten keuren.

_________________
https://m.youtube.com/watch?v=1c84T7KT-xs
Member of the President’s Club.


07 Feb 2022, 16:49
nieuw in de eerste ploeg

Lid geworden op: 17 Mei 2005, 16:37
Berichten: 402
Bericht Re: Aalst - Lyra-Lierse 6 februari
De keeper ook weer 4 tot 5 weken out, is toch ook al veel geblesseerd geweest.
Hopelijk verlengen ze die zijn contract niet, is toch geen puntenpakker.
Haal volgend seizoen Espeso Nunez die einde contract is bij Hoogstraten en maak Beerens reservekeeper en geef een 3de keeper zijn kans uit de jeugd.
Ook spijtig dat we in de 2 matchen tegen Lyra niet compleet stonden, hadden we gisteren Jilke en Lars erbij gehad had dit toch een verschil geweest.


07 Feb 2022, 20:41
Freak

Lid geworden op: 16 Mei 2005, 20:13
Berichten: 5735
Bericht Re: Aalst - Lyra-Lierse 6 februari
Dekuyper is toch ook een platte ramp .traag ,kan geen tegenstander voorbij en een goeie voorzet zit er ook al niet in....


08 Feb 2022, 9:32
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 29 berichten ]  Ga naar pagina 1 2


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 gasten




Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
webdesign aalst