Eendracht Aalst-Berchem Sport 20/2 15u - Pagina 4 | Iendracht.be Forum
forum eendracht aalst



Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 51 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 4
 Eendracht Aalst-Berchem Sport 20/2 15u 
Auteur Bericht
Nationale Ploeg

Lid geworden op: 11 Apr 2011, 16:19
Berichten: 1888
Bericht Re: Eendracht Aalst-Berchem Sport 20/2 15u
filip.dhose schreef:
Bakkie schreef:
filip.dhose schreef:
Het webteam bestaat uit 4 mensen van buiten Aalst! ;) :banana: :EA:


Waaronder ne zot van Geraardsbergen :)

Je bent een man met klasse, dat is duidelijk!


Trek het je niet aan man. Dit soort reacties ligt simpelweg niet aan jou. Throw it in the bin,...

_________________
may the FORCE be with you.


23 Feb 2022, 23:46
onderstaande foto te bekijken op eigen risico

Lid geworden op: 16 Mei 2005, 10:53
Berichten: 7534
Leeftijd: 35
Bericht Re: Eendracht Aalst-Berchem Sport 20/2 15u
Kan de 2e periode dan eigenlijk nog gewonnen worden?

Wat met Hoogstraten nu zij geen licentie aanvragen?

_________________
eendrachter ben je niet voor heel even,
maar voor je hele leven!


24 Feb 2022, 0:43
onderstaande foto te bekijken op eigen risico
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27 Apr 2006, 14:28
Berichten: 8614
Leeftijd: 56
Locatie: Wetteren
Website: https://m.youtube.com/watch?v=1c84T7KT-xs
Bericht Re: Eendracht Aalst-Berchem Sport 20/2 15u
filip.dhose schreef:
Bakkie schreef:
filip.dhose schreef:
Het webteam bestaat uit 4 mensen van buiten Aalst! ;) :banana: :EA:


Waaronder ne zot van Geraardsbergen :)

Je bent een man met klasse, dat is duidelijk!


Oei zijde gij van Geraardsbergen misschien :wadde:
Ge moet van den drank blijven man.

De Vlaamse borrel naam gatlikker moet ergens na 29 augustus 1919 zijn ontstaan, want toen werd in België de wet-Vander-

velde van kracht. De wet-Vandervelde verbood de verkoop van sterke drank in alle openbare lokalen. In privé-clubs mocht nog wel sterke drank worden geschonken. Hoewel de kroegen aanvankelijk streng werden gecontroleerd, verzon men al snel trucjes om toch jenever te kunnen schenken. Zo schonk men een klare in de holte - het 'gat' - van de voet van een omgekeerd
bierglas. Zo'n borrel stond bekend als gatlikker of gatlikker.

'Als de veldwachter onverwacht het café binnenkwam', schrijft een Vlaamse informant, 'dan dronk men de borrel vliegensvlug uit, draaide het glas om en riep: "Bazinne, nog een bier graag."' Vanaf de jaren zeventig werd de wet-Vandervelde niet meer nageleefd, maar pas in 1984 werd zij officieel afgeschaft. De borrel naam gatlikker, die opmerkelijk genoeg in geen enkel woordenboek is opgenomen, is omstreeks 1945 nog gehoord. Van een dronkeman zei men wel hij is een likkebroer of hij heeft zijn glaasje schoon uitgelikt.

_________________
https://m.youtube.com/watch?v=1c84T7KT-xs
Member of the President’s Club.


24 Feb 2022, 6:00
Ancien
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 16 Mei 2005, 18:51
Berichten: 3844
Leeftijd: 45
Bericht Re: Eendracht Aalst-Berchem Sport 20/2 15u
hansken schreef:
Kan de 2e periode dan eigenlijk nog gewonnen worden?

Wat met Hoogstraten nu zij geen licentie aanvragen?


Nog 2 matchen te gaan. Het kan, maar is niet meer in onze handen. Dit zijn nog de kanshebbers:

1. Hoogstraten 19 ptn
2. Belisia Bilzen 18
3. Aalst 17
4. Berchem 16
Cappellen 16

Mocht Hoogstraten die winnen dan vervalt het gewoon en wordt het klassement bekeken? Nummer 2 van de periodetitel wint dan niet plots de periodetitel. Dacht ik toch.
6/6 of het is sowieso over voor periode 2.

_________________
VEEL BELOVEN EN WEINIG GEVEN DOET DE ZOTTEN IN VREUGDE LEVEN, juli 2015
Wie moedig is kan niet iedereen te vriend houden...


24 Feb 2022, 16:07
Freak

Lid geworden op: 16 Mei 2005, 20:13
Berichten: 5735
Bericht Re: Eendracht Aalst-Berchem Sport 20/2 15u
6/02 17:00 Belisia Bilzen - E. Aalst 1-1
26/02 19:00 Bocholt - Hoogstraten 0-0
26/02 20:00 SK Tongeren - City Pirates Antw. 0-1
26/02 20:00 Berchem - Londerzeel 1-1
27/02 15:00 Hades - O. Wijgmaal 5-1
27/02 15:00 Pepingen-Halle - Cappellen 2-1
27/02 15:00 Diegem - Houtvenne 1-0
27/02 15:00 Lyra-Lierse - Sp. Hasselt 3-1


27 Feb 2022, 19:55
onderstaande foto te bekijken op eigen risico

Lid geworden op: 15 Mei 2005, 15:25
Berichten: 13160
Leeftijd: 38
Locatie: Hofstade
Website: http://www.iendracht.be
Bericht Re: Eendracht Aalst-Berchem Sport 20/2 15u
filip.dhose schreef:
Petroe69 schreef:
filip.dhose schreef:
De grote paradox is dat je gelijk hebt, maar dat zonder PLJ Eendracht Aalst dood en begraven zou zijn.


Zonder PLJ was de club misschien failliet gegaan. Maar zonder hem kwam er ook ruimte voor een nieuw project Eendracht Aalst. Deze traditieclub zou steeds opnieuw heropstarten. Met lokale ondernemers en bezielers die een project zouden opbouwen, met supportersparticipatie, met een visie en structuur. Zonder dikkenekkerij. Desnoods waren we in 4de prov herbegonnen, of iets hoger door een stamnummer over te nemen. Hoe een verhaal zonder PLJ precies zou zijn gelopen dat weet ik niet. Maar ik weet wel dat we nooit in de huidige uitzichtloze situatie waren beland. De voorbije jaren onder PLJ zijn verloren jaren, dat is de teneur van iedere supporter die je hierover spreekt.

Je bewering dat dit de teneur is van IEDERE supporter durf ik in twijfel te trekken. Kijk, ik heb dit ooit al eens neergeschreven en ik ga het nog één keer doen: van nul starten in 4de provinciale kan misschien een leuke gedachte zijn voor een 200-tal die-hard supporters uit Aalst, maar die verliezen dan wel uit het oog dat EA niet alleen een club is met Aalsterse supporters, maar uit de ganse Denderstreek. Een supporter uit Lede of Geraardsbergen haakt in dit scenario af! Dan ga ik op zondag wel liever naar KSV Geraardsbergen in 2de provinciale kijken (waar ik overigens ook nog eens jeugdtrainer ben)! Ik blijf er bij: EA kan een mooie toekomst hebben, maar dan enkel en alleen als leidende regioclub in de Dendervallei van Geraardsbergen tot Dendermonde. Het voorbeeld van het "zuivere" SK Beveren strekt inderdaad tot lering. Doe maar, maar het zal zonder de duizenden potentiële fans zijn van buiten Aalst. Geloof me vrij: TINA!
Ware het niet dat Eendracht Aalst op alle manieren vals speelt natuurlijk tegenover zo een mogelijk project.
Er wordt zwaar boven de stand geleefd en met een obligatielening die de stad initieel nog eens onderstekende zodat er staatsgarantie op zat kon PLJ de club 10 jaar uitstel van executie verlenen. Krijgt een alternatieve club ook deze stadswaarborg indien zij een lening wenst af te sluiten ?

Ze hebben het prominentste stadion maar betalen geen huur ? Durft ons stadsbestuur het aan om Eendracht Aalst op straat te zetten als een alternatieve huurder dit wel zou doen ?

Het is makkelijk om te zeggen dat dergelijk initiatief geen kans maakt als je boven je stand 5 reeksen hoger speelt kunstmatig in leven gehouden en in een stadion die je je eigenlijk niet kan permitteren. Uiteraard haal je dan de wind uit de zeilen van elk mogelijk alternatief...

_________________
If you never try, you'll never know


05 Mar 2022, 15:03
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 51 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 4


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten




Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
webdesign aalst