EA - Merelbeke - Pagina 2 | Iendracht.be Forum
forum eendracht aalst



Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 35 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3
 EA - Merelbeke 
Auteur Bericht
Junior
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 24 Aug 2014, 18:49
Berichten: 187
Bericht Re: EA - Merelbeke
Allesweter schreef:
verdiende zege tegen een stug Merelbeke
Onze verdediging enorm sterk en dan is De backer er nog niet bij.
Race enorme aanwinst.
Mrsic centraal wat een klasse speler ,lang geleden dat we dit type in onze ploeg hadden.
Er werd hier wat gekreft over de vele buitenlanders maar we mogen gelukkig zijn want het zijn stuk voor stuk allemaal aanwinsten.
En met Van Acker de gedroomde trainer, ben er zeker van dit jaar gaan we er zeker bij zijn.

Ik zie de backer ook graag bezig maar hoe Race en Burssens spelen zal hij geen plekje hebben in de kern of Regi moet roteren..


02 Okt 2023, 9:20
nieuw in de eerste ploeg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 30 Nov 2016, 15:16
Berichten: 717
Leeftijd: 71
Locatie: Koksijde
Bericht Re: EA - Merelbeke
Race kan op linksachter spelen en dan Burssens en De Backer centraal


02 Okt 2023, 11:10
nieuw in de eerste ploeg

Lid geworden op: 05 Nov 2006, 20:30
Berichten: 584
Bericht Re: EA - Merelbeke
Wat een verademing idd om gasten als Race, Mrsic en Angelov te zien spelen. Dat zijn "voetballisten pur sang" die we hier in geen jaren meer zien lopen hebben.


02 Okt 2023, 11:58
onderstaande foto te bekijken op eigen risico

Lid geworden op: 16 Mei 2005, 10:53
Berichten: 7536
Leeftijd: 35
Bericht Re: EA - Merelbeke
Mrsic es nen echte klasbak, jawadde...

Vond die Prince ook wel goed invallen.

Schelfout ook foutloze match, Regi zal zware keuzes morten gaan maken binnenkort.

_________________
eendrachter ben je niet voor heel even,
maar voor je hele leven!


02 Okt 2023, 12:16
Junior
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 24 Aug 2014, 18:49
Berichten: 187
Bericht Re: EA - Merelbeke
wevege schreef:
Race kan op linksachter spelen en dan Burssens en De Backer centraal

Diene simon roempalaka begint er ook door te komen dus ni gemakkelijk voor regi :lol:


02 Okt 2023, 12:20
Freak

Lid geworden op: 16 Mei 2005, 20:13
Berichten: 5741
Bericht Re: EA - Merelbeke
schelfhout heeft wel een probleem met uittrappen.


02 Okt 2023, 13:45
Nationale Ploeg

Lid geworden op: 24 Okt 2005, 11:12
Berichten: 1777
Leeftijd: 47
Locatie: Moilbeek
Bericht Re: EA - Merelbeke
wevege schreef:
Race kan op linksachter spelen en dan Burssens en De Backer centraal


Denk dat we dat vooral niet moeten beginnen doen, de ploeg aanpassen om er toch maar de mannekes ingepast te krijgen.

_________________
RIP Riadh El Fahem 21-01-2014


02 Okt 2023, 14:11
Vaste Waarde

Lid geworden op: 16 Mei 2014, 22:51
Berichten: 1406
Bericht Re: EA - Merelbeke
elfahem schreef:
wevege schreef:
Race kan op linksachter spelen en dan Burssens en De Backer centraal


Denk dat we dat vooral niet moeten beginnen doen, de ploeg aanpassen om er toch maar de mannekes ingepast te krijgen.

Is er iemand die dat artikel met Straetman vanop HNB kan publiceren?


02 Okt 2023, 18:51
onderstaande foto te bekijken op eigen risico

Lid geworden op: 16 Mei 2005, 10:53
Berichten: 7536
Leeftijd: 35
Bericht Re: EA - Merelbeke
AALST - Eendracht Aalst domineerde negentig minuten lang, maar haalde het uiteindelijk met het kleinste verschil via de bevrijdende treffer van Bob Straetman, die zo zijn gewezen ploeg de das omdeed. Het werd een geslaagd trainersdebuut voor Regi Van Acker.
Bon BWim Redant
Vandaag om 22:12

Coach Regi Van Acker miste drie spelers tegen Merelbeke. Doelman Mikulic viel uit op training met een spierblessure. Ook de Bulgaarse spits Angelov en defensieve middenvelder Samuel Fabris liggen nog in de lappenmand. Jordy Schelfhout imponeerde in de Beker van België en kreeg tussen de palen de voorkeur op jonkie Robbe Beerens. Van Acker koos voor een 4-3-3 met het Belgische middenvelderstrio De Coninck-Van Den Eynde-De Vriendt. Bob Straetman kreeg meteen een plaats in de basis aan de zijde van Mrsic en Milinceanu, die een nieuwe kans kreeg na zijn domme dubbele gele kaart in de vorige thuiswedstrijd.

Mrsic zag een eerste poging in hoekschop verlengd. De Vriendt devieerde de corner over. Milinceanu mikte voorlangs. Mrsic trof de binnenkant van de paal. Van Den Eynde mikte hoog over en ook De Vriendt kon niet scoren. Op het uur spatte een pegel van Mrsic opnieuw uiteen op de paal, maar in een kolkend Pierre Cornelisstadion stuwde de aanhang Eendracht vooruit. Het was Straetman die het stadion liet ontploffen met de winnende treffer. Soli kopte aan de overzijde de enige bezoekende kans naast. In de slotfase haalde El Hamdaoui nog een bal van de ingevallen Ayaz van de lijn. Maes pareerde nog een draaibal van De Coninck.

Titelkandidaat

De bezoekende coach Davy De Schrijver verzoende zich met de nederlaag. “We hielden lang de nul op het bord, maar het werd steeds moeilijker om de ruimte te belopen. Eens op achterstand slaagden we er niet in om de bakens te verzetten. Aalst beschikt over een ploeg die voor de titel kan gaan. Zelf focussen we nu op RC Gent .”

Bob Straetman nekte zijn ex-ploeg. “Ik speelde een jaar bij Merelbeke, waar ik een van de sterkste seizoenen uit mijn carrière neerzette. Jammer voor Merelbeke, maar nu verdedig ik de kleuren van Aalst. Met twee goals en twee assists mag ik niet klagen over mijn seizoenstart. We borduurden verder op de prestatie van Oostkamp. Hopelijk kunnen we de lijn doortrekken. Als we de inhaalmatch winnen op Ninove, staan we al mee op kop.”

Champions League in Aalst

Regi Van Acker vierde zijn rentree in Aalst met een zege. “De grootste tegenstrever was het hobbelige veld, dat combineren niet eenvoudig maakte. We hadden sneller het verschil moeten maken. Met de vele nieuwkomers werk ik nu aan een concept dat er nog steviger moet ingebakken geraken. De fans hielpen ons vooruit. Aalst is wit en zwart. Soms wordt er gal gespuwd en dan worden we afgedaan als clubje voor provinciale, maar soms lijken we ook wel de Champions League te spelen met een geweldige ambiance.”

_________________
eendrachter ben je niet voor heel even,
maar voor je hele leven!


02 Okt 2023, 21:33
onderstaande foto te bekijken op eigen risico

Lid geworden op: 16 Mei 2005, 10:53
Berichten: 7536
Leeftijd: 35
Bericht Re: EA - Merelbeke
Artikel van Redant trouwens, ik denk dat er iemand zijne laptop had gestolen...

_________________
eendrachter ben je niet voor heel even,
maar voor je hele leven!


02 Okt 2023, 21:34
forumlegende
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 18 Mei 2005, 19:41
Berichten: 2647
Leeftijd: 67
Locatie: Oilsjt
Bericht Re: EA - Merelbeke
hansken schreef:
Artikel van Redant trouwens, ik denk dat er iemand zijne laptop had gestolen...

:lol:

_________________
Iendracht veroit en nie mier achteroit


02 Okt 2023, 22:05
Nationale Ploeg

Lid geworden op: 11 Apr 2011, 16:19
Berichten: 1910
Bericht Re: EA - Merelbeke
hansken schreef:
Artikel van Redant trouwens, ik denk dat er iemand zijne laptop had gestolen...

Die gebruikt tegenwoordig zijn voorgeschreven medicatie, blijkbaar

_________________
may the FORCE be with you.


03 Okt 2023, 5:44
nieuw in de eerste ploeg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 30 Nov 2016, 15:16
Berichten: 717
Leeftijd: 71
Locatie: Koksijde
Bericht Re: EA - Merelbeke
Nee nee nee mannekens.
Hij is mee met zijn tijd en gebruikt AI en laat zijn artikels schrijven door de computer


03 Okt 2023, 6:44
Vaste Waarde

Lid geworden op: 16 Mei 2014, 22:51
Berichten: 1406
Bericht Re: EA - Merelbeke
Is er iemand die dat artikel met Schelfhout vanop HNB kan publiceren?


03 Okt 2023, 15:59
nieuw in de eerste ploeg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 15 Mei 2005, 19:58
Berichten: 537
Locatie: Aalst
Bericht Re: EA - Merelbeke
filip.dhose schreef:
Is er iemand die dat artikel met Schelfhout vanop HNB kan publiceren?

Jordy Schelfhout imponeert bij debuut en wil basisplaats vasthouden bij Eendracht Aalst: “Ik ga de strijd aan”

Jordy Schelfhout imponeerde in de bekerpartij tegen Bergen, maar moest toch plaats ruimen voor de 33-jarige aanwinst Zvonimir Mikulic. De 22-jarige doelman uit Sint-Antelinks kwam over van Oostende en wil zijn kans grijpen bij Eendracht Aalst na het uitvallen van Mikulic. Tegen KFC Merelbeke hield Schelfhout alvast zijn netten schoon.

Jordy Schelfhout hield in zijn eerste competitiematch meteen de nul. Hij werd nauwelijks op de proef gesteld, maar toonde zich uitstekend in het uitverdedigen en stond als jonge doelman met veel bravoure en uitstraling te keepen. “Vertrouwen uitstralen hoort erbij”, weet Schelfhout. “Dat leerde ik bij Cercle Brugge en Oostende. Sinds deze week beschikken we over een keeperstrainer en dat scheelt een slok op de borrel. Benny De Bruyn legde er meteen de pees op en daar hou ik van. Een keeperstraining is zwaarder dan een wedstrijd spelen. Bij aanvang van de wedstrijd voelde ik me nog wat onzeker. Nooit eerder maakte ik zo’n lange periode mee zonder keeperstrainer. Ik wil mijn kans grijpen. Toen ik bij Aalst tekende, maakte ik duidelijk dat ik voor de stek van eerste doelman ging. Ik ga de strijd aan met Mikulic en ben daar niet bang voor.”
Jordy Schelfhout kwam in de jeugdrangen bij RSC Anderlecht terecht, waar hij zich ontpopte als keeper nadat hij bij FCV Dender veldspeler was. “We speelden met Dender tegen Anderlecht. Onze doelman viel uit en ik nam de keepershandschoenen op. Blijkbaar deed ik het toen prima. Mijn vader kreeg een uitnodiging om te gaan testen bij Anderlecht. Ik ging er vanuit dat Anderlecht me als veldspeler zag, maar in Neerpede bleek dat ze in mij een doelman zagen. De jongste vier jaar zat ik bij de A-kern van KV Oostende, twee jaar als derde en ook twee jaar als tweede doelman. Ik keepte op KV Kortrijk en werd toen verkozen tot man van de match. Ik speelde ook thuis tegen AS Eupen toen we met 2-1 wonnen na vijf wedstrijden zonder overwinning. In mijn laatste jaar kende ik wel pech met blessures waaronder een vervelende vingerbreuk. Ik deed in Oostende ervaring op die ik meeneem met oog voor details.”
Werkloze doelman
Schelfhout genoot met volle teugen van de zinderende sfeer in het Pierre Cornelisstadion, waar de fans zich opnieuw helemaal achter de ploeg en de nieuwe coach Regi Van Acker schaarden. “Ik speelde ooit één jaar in de jeugd van Eendracht Aalst op de Zandberg. Toen was het al een droom om ooit tussen de palen te staan in het Pierre Cornelisstadion. De sfeer was zondag geweldig en de ambiance deed niet onder voor die in het profvoetbal. De fans schreeuwden de ploeg vooruit naar de overwinning. Als doelman was ik werkloos, maar dan is het dubbel opletten voor die ene kans met een nipte 1-0-bonus op het scorebord.”
Met de komst van Sparta Petegem staat zondag al een nieuwe thuiswedstrijd op de agenda. “Indien we de inhaalmatch tegen KVK Ninove winnen staan we mee aan de leiding. De titel vormt het streefdoel. De komst van Petegem wordt geen gezondheidswandeling. Zeker bij thuiswedstrijden wacht ons een fel gemotiveerde tegenstrever die vaak een burcht optrekt die we moeten slopen. Petegem kroonde zich twee jaar geleden nog tot kampioen. Onze coach waarschuwde ons al voor een taaie tegenstrever.”


03 Okt 2023, 16:06
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 35 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 104 gasten




Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
webdesign aalst