Voorde-Appelterre - EA (5/11/2023) | Iendracht.be Forum
forum eendracht aalst



Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 29 berichten ]  Ga naar pagina 1 2
 Voorde-Appelterre - EA (5/11/2023) 
Auteur Bericht
Nationale Ploeg

Lid geworden op: 24 Okt 2005, 11:12
Berichten: 1777
Leeftijd: 47
Locatie: Moilbeek
Bericht Voorde-Appelterre - EA (5/11/2023)
Appelterse tribune opent alleen voor Aalsterse fans

KFC Voorde-Appelterre kreeg na inspectie van politie en brandweer de toelating om de derby tegen Aalst op 5 november in Appelterre af te werken. De Appelterse tribune wordt wel alleen gereserveerd voor Aalsterse fans en er wordt met een aparte ingang voor de bezoekende fans gewerkt. KFC Voorde-Appelterre ontving vorig seizoen al eens 900 kijkers in de match voor de promotie tegen Geel, maar dat record gaat er haast zeker aan. (rwd)

_________________
RIP Riadh El Fahem 21-01-2014


18 Okt 2023, 16:51
forumlegende

Lid geworden op: 16 Mei 2005, 22:35
Berichten: 2937
Bericht Re: Voorde-Appelterre - EA (5/11/2023)
Jawadde, 900 man!!


19 Okt 2023, 10:13
nieuw in de eerste ploeg

Lid geworden op: 05 Nov 2006, 20:30
Berichten: 584
Bericht Re: Voorde-Appelterre - EA (5/11/2023)
Deze match is niet op 5/11 maar 29/10 om 14:30. Althans, zo staat het op de site van Voorde Appelterre.


19 Okt 2023, 13:24
Nationale Ploeg

Lid geworden op: 24 Okt 2005, 11:12
Berichten: 1777
Leeftijd: 47
Locatie: Moilbeek
Bericht Re: Voorde-Appelterre - EA (29/10/2023)
Klopt, op 5/11 spelen we thuis tegen Brakel.

_________________
RIP Riadh El Fahem 21-01-2014


19 Okt 2023, 14:34
nieuw in de eerste ploeg

Lid geworden op: 22 Jan 2019, 21:40
Berichten: 400
Bericht Re: Voorde-Appelterre - EA (5/11/2023)
tympanum2 schreef:
Jawadde, 900 man!!

Daar spreken ze in Appelterre binnen 30 jaar nog van.

Pepe: "Ja jongen, wij hebben hier ooit nog tegen 'n Iendracht gespeeld voor 1000 man!!"
Kleinzoon: "Jawadde pepe, en ondertussen heeft 'n Iendracht al drie keer de champions league gewonnen.."


19 Okt 2023, 16:18
Junior

Lid geworden op: 18 Sep 2011, 16:37
Berichten: 270
Leeftijd: 52
Locatie: Aalst
Bericht Re: Voorde-Appelterre - EA (5/11/2023)
:crazy: :crazy: :crazy:


19 Okt 2023, 17:43
nieuw in de eerste ploeg

Lid geworden op: 03 Sep 2005, 12:41
Berichten: 432
Bericht Re: Voorde-Appelterre - EA (5/11/2023)
tigers schreef:
:crazy: :crazy: :crazy:


Zijn er nog nieuwe sponsors ?


20 Okt 2023, 15:03
Junior

Lid geworden op: 06 Sep 2019, 16:40
Berichten: 240
Bericht Re: Voorde-Appelterre - EA (5/11/2023)
Slecht weer, brak stadion, middle of nowhere, herfstvakantie, eetfestijnen, gatachterlijke vvk, weinig bussen die rijden,… Ik ben heel benieuwd of we wel aan die 900 man zullen geraken. Het is de laatste match van oktober, dus betalingen zullen moeten volgen. We hebben geen (deftige) sponsors (of toch geen nieuws) en de kas van de jeugd is op omdat ze er de lonen van vorige maanden mee hebben moeten betalen.

Kampioeneeuuuh!


25 Okt 2023, 11:33
Freak

Lid geworden op: 16 Mei 2005, 20:13
Berichten: 5741
Bericht Re: Voorde-Appelterre - EA (5/11/2023)
dank u voor dit opbeurend berichtje...


25 Okt 2023, 12:29
Nationale Ploeg

Lid geworden op: 11 Apr 2011, 16:19
Berichten: 1910
Bericht Re: Voorde-Appelterre - EA (5/11/2023)
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20231025_93732982

_________________
may the FORCE be with you.


25 Okt 2023, 12:51
Nationale Ploeg

Lid geworden op: 11 Apr 2011, 16:19
Berichten: 1910
Bericht Re: Voorde-Appelterre - EA (5/11/2023)
https://www.hln.be/sport-in-de-buurt/ni ... ~a293526b/

_________________
may the FORCE be with you.


25 Okt 2023, 14:30
Scholier

Lid geworden op: 24 Sep 2022, 12:54
Berichten: 172
Leeftijd: 69
Locatie: Kreta
Bericht Re: Voorde-Appelterre - EA (5/11/2023)
waly 2 schreef:
dank u voor dit opbeurend berichtje...


Oe ?, geljd is toch giejn probleem?


25 Okt 2023, 14:45
nieuw in de eerste ploeg

Lid geworden op: 18 Jan 2019, 16:06
Berichten: 556
Bericht Re: Voorde-Appelterre - EA (5/11/2023)
Still standing ! schreef:
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20231025_93732982

Iemand die het volledige verslag kan plaatsen


25 Okt 2023, 15:36
Junior
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 02 Okt 2011, 9:21
Berichten: 212
Leeftijd: 52
Locatie: Aalst
Bericht Re: Voorde-Appelterre - EA (5/11/2023)
Allesweter schreef:
Still standing ! schreef:
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20231025_93732982

Iemand die het volledige verslag kan plaatsen



Ninovieter Robbe Beerens speelt met Eendracht Aalst derby én topper tegen het KFC Voorde-Appelterre van ex-ploegmaat Quentin Panneel: “Zondag kruisen we in alle vriendschap de degens”
Voor Robbe Beerens (links, Eendracht Aalst) en Quinten Panneel wordt het zondag een fijn weerzien.
Voor Robbe Beerens (links, Eendracht Aalst) en Quinten Panneel wordt het zondag een fijn weerzien. — © Gregory Van Gansen

Zondag wordt een hoogdag in het bestaan van de jonge fusieclub KFC Voorde-Appelterre. De komst van Eendracht Aalst is een derby die al weken over de tong gaat en bovendien staat zondag de leidersplaats op het spel terwijl ook de ontknoping in de strijd voor de eerste periodetitel mogelijk een beslissende wending kent.
Wim Redant
Vandaag om 12:21
Voor de Aalsterse fans werd de volledige tribune gereserveerd in het Appelterse voetbalcomplex Molenveld. “We heten de vrienden van Aalst van harte welkom”, laat Voorde-Appelterse manager Freddy De Tandt weten. “Op vraag van Eendracht werd Aalst zeshonderd tickets toevertrouwd zodat de Ajuinen die in voorverkoop konden aanbieden. We supporterden met zijn allen voor Aalst toen het nog in eerste klasse speelde. Zondag kruisen we in alle vriendschap de degens.”

De Aalsterse fans herkennen zondag ongetwijfeld bekende gezichten in het andere kamp. Jens Podevijn, sportief manager bij Voorde-Appelterre, gaf de nakende derby namelijk een extra tintje tijdens het tussenseizoen. De gewezen publiekslieveling van Eendracht Aalst ging shoppen in het Pierre Cornelisstadion waar hij Quentin Panneel, Yassin Razzi en Steve Ryckaert weghaalde. Ook Beau Ponnet, Mathijs Dumortier en Maarten Tresignie delen trouwens een Aalsters verleden.

Ook Yassin Razzi werd bij Eendracht Aalst weggeplukt en speelt nu in de groen-rode kleuren.
Ook Yassin Razzi werd bij Eendracht Aalst weggeplukt en speelt nu in de groen-rode kleuren. — © Gregory Van Gansen

Van jetje geven
Vilvoordenaar Quentin Panneel maakte de oversteek van Aalst naar Appelterre en weet dat zondag de met Aalsterse fans bruisende tribune voor een helse sfeer zal zorgen. “Ik speelde slechts anderhalf jaar voor Aalst, waardoor mijn band met Eendracht niet zo hecht is”, sust Panneel. “Het bestuur veranderde intussen en er staat ook een andere coach aan het roer. Toch wordt het speciaal om de gewezen maats te treffen evenals de supporters die me steeds steunden. Met Samuel Fabris onderhoud ik trouwens nog nauw contact. De Aalsterse fans geven steeds van jetje, maar we spelen thuis en rekenen op onze trouwe aanhang om voor tegengewicht te zorgen. Voor Aalst wordt het echt geen thuismatch hoor.”

LEES OOK. Arno Van Wassenhove grijpt zijn kans bij herschikt RFC Wetteren: “Speelde twee wedstrijden op rij en wil die reeks rekken”
Panneel weet wat de derbysfeer betekent, maar houdt de blik vooral gericht op het klassement. “Met SKN Sint-Niklaas speelde ik nog tegen Sporting Sint-Gillis-Waas en met KSC Dikkelvenne nam ik het op tegen Sparta Petegem. In Diegem stonden de derby’s tegen Zaventem en Union in rood aangekruist. Tegen Aalst gaan we voluit voor de driepunter. We delen de leidersplaats en kunnen Aalst een tik uitdelen in de strijd voor de eerste periodetitel. Aalst telt wel nog een achterstallige wedstrijd, maar een uitje op KVK Ninove staat niet meteen garant met puntenwinst.”

Quentin Panneel.
Quentin Panneel. — © Gregory Van Gansen

Niet onderdoen
Panneel werd bij Aalst wel eens een gebrek aan vista verweten, maar in Appelterre wordt de spits minder op de korrel genomen. “Ik integreerde me vlot in de groep en word goed gecoacht door de trainer. De ploeg draait goed en ik krijg het volste vertrouwen. Op KRC Harelbeke slikten we een 4-0-pandoering na een offday. We herstelden ons wel meteen en stuurden de week nadien SV Oostkamp huiswaarts met 5-1. We beschikken over een steengoede ploeg waarbij alle posities sterk bezet zijn. We hebben misschien een smallere kern dan Aalst, maar moeten kwalitatief niet onderdoen. Het volle stadion zal voor nervositeit en adrenaline zorgen, maar we beschikken over voldoende ervaring om dat te beheersen. De druk ligt trouwens bij Aalst, dat absoluut wil promoveren.”

LEES OOK. Stefan Leleu zet opmars met KSV Oudenaarde verder: “Sterke invallers blijven straf wapen”
Ninovieter in Aalsters kamp
De Aalsterse doublure Robbe Beerens weet dat de komst van Eendracht heel wat losmaakt in Appelterre, waar de Molenveldweg zondag overrompeld wordt door in wit en zwart getooide supporters. “Voor de verplaatsing naar KVV Zelzate kreeg Aalst 300 tickets ter beschikking en die gingen allemaal de deur uit. Het laat zich raden dat de 600 tickets voor de korte trip naar Appelterre allemaal een koper zullen vinden. Ook in Ninove leeft deze derby enorm. Ik woon in Neigem en word al enkele weken overal aangesproken over de derby’s tegen Eendracht Aalst in Appelterre en Ninove. Voor mezelf is Appelterre nochtans geen vertrouwd stadion. Ik speelde er ooit één wedstrijd met de beloften. Ik herinner me een keurig terrein, maar het stadion valt uiteraard niet te vergelijken met het Pierre Cornelisstadion.”

LEES OOK. KRC Gent spurt weg uit gevarenzone na puike zeven op negen: “Knokken tegen de degradatie is nieuw voor ons”
Robbe Beerens zag met Jordy Schelfhout en Zvonimir Mikulic twee profkeepers neerstrijken in Aalst, waardoor de student Lichamelijke Opvoeding het statuut van derde doelman kreeg aangemeten. Toch zit de zoon van de gewezen Aalsterse spits Serge Beerens al een heel seizoen op de bank. “Ik profiteer van de regel dat minstens twee U21-spelers op het wedstrijdblad moeten staan”, beseft Beerens. “Samen met Bowen Rogghé word ik dan ook elke wedstrijd opgevist. Voor de twee andere keepers ligt het uiteraard moeilijker, want één van hen valt telkens uit de boot. Voor mij is dat de huidige situatie. Ik doe wekelijks matchritme op bij de beloften, wat overigens een noodzaak is en steel tegelijkertijd met de ogen van Jordy en Mikulic. Met Benny De Bruyn werd intussen ook een keeperstrainer aangetrokken. Hij legt er behoorlijk hard de pees op, maar daar word je als doelman ook sterker van. We trainen trouwens met vier keepers, want ook de beloftevolle doelman Kenji Cornand wordt betrokken.”

Robbe Beerens.
Robbe Beerens. — © Gregory Van Gansen

De bestuurswissel zorgde voor één van de woeligste episodes in de rijke clubhistoriek, maar de periode van een supportersboycot, een spelersstaking en een gewijzigde selectie via WhatsApp maakte plaats voor laaiend enthousiasme bij de supporters en sportieve stabiliteit onder de ervaren coach Regi Van Acker. “Aanvankelijk was er sprake van chaos, maar intussen maakten de nieuwe bestuurders hun goede bedoelingen duidelijk naar zowel de spelers als de supporters toe. Het nieuwe bestuur verdient alle krediet, want het wil Eendracht weer op de sportieve kaart zetten.”

LEES OOK. KSC Dikkelvenne blijft in hetzelfde bedje ziek en verliest van rode lantaarn KM Torhout: “Best niet te veel naar klassement kijken”
Vertrouwen
De vraag luidt in welke gedaante Aalst zich aandient na het ontgoochelende gelijkspel tegen Harelbeke. “Goh, we zitten toch in een positieve flow”, countert Beerens. “We zetten een mooie zegereeks neer die nu wel onderbroken werd door Harelbeke, maar het is niet zo dat we ondermaats voetbalden. Met Voorde-Appelterre wacht een sterke tegenstrever, maar de sfeer in de groep en bij de supporters is geweldig waardoor we zondag met vertrouwen afreizen.”

_________________
______________________
Geboeren en getoegen Oilsjteneer


25 Okt 2023, 16:55
Junior
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 24 Aug 2014, 18:49
Berichten: 187
Bericht Re: Voorde-Appelterre - EA (5/11/2023)
Die mannen van voorde zullen meer gemotiveerd zijn dan wij ! Tis aan regi om aan de groep uit te leggen wat het voor een match is.. tzal niet makkelijk worden!


27 Okt 2023, 8:30
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 29 berichten ]  Ga naar pagina 1 2


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 136 gasten




Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
webdesign aalst