Brakel - Eendracht Aalst | Iendracht.be Forum
forum eendracht aalst



Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 9 berichten ] 
 Brakel - Eendracht Aalst 
Auteur Bericht
Junior

Lid geworden op: 06 Sep 2019, 16:40
Berichten: 243
Bericht Brakel - Eendracht Aalst
Allez, lang geleden dat er nog eens zoveel spanning was voor een match.


14 Apr 2024, 9:24
Junior

Lid geworden op: 18 Sep 2011, 16:37
Berichten: 270
Leeftijd: 52
Locatie: Aalst
Bericht Re: Brakel - Eendracht Aalst
Ze kunnen een goei zaak doen vandaag en een grote stap zetten richting titel, maar je weet als Aalst een goei zaak kan doen loopt het heel vaak verkeerd af, dus laat ons hopen dat dit vandaag niet het geval is.


14 Apr 2024, 9:38
nieuw in de eerste ploeg

Lid geworden op: 03 Sep 2005, 12:41
Berichten: 433
Bericht Re: Brakel - Eendracht Aalst
tigers schreef:
Ze kunnen een goei zaak doen vandaag en een grote stap zetten richting titel, maar je weet als Aalst een goei zaak kan doen loopt het heel vaak verkeerd af, dus laat ons hopen dat dit vandaag niet het geval is.

:nieje: :EA: :banana:


14 Apr 2024, 19:31
Nationale Ploeg

Lid geworden op: 11 Apr 2011, 16:19
Berichten: 1910
Bericht Re: Brakel - Eendracht Aalst
dramaqueen Oilsjt al kennende pakken we nu drie nederlagen op rij :D

_________________
may the FORCE be with you.


14 Apr 2024, 21:12
Vaste Waarde

Lid geworden op: 16 Mei 2014, 22:51
Berichten: 1407
Bericht Re: Brakel - Eendracht Aalst
Eendracht Aalst maakt in Brakel het verschil na rust en kan al titel ruiken: “Wij zijn nu zelf het zwarte beest in de hele competitie”

BRAKEL - Door het puntenverlies van KVK Ninove en KFC Merelbeke trok Eendracht Aalst met veel zelfvertrouwen naar Brakel. De Ajuinen kenden een moeilijke eerste helft, maar werden na rust heer en meester. Eendracht Aalst kan zondag in het Pierre Cornelisstadion de titel veroveren na een zege tegen buur Ninove.
Wim Redant
Gisteren om 20:02
De Aalsterse coach Bekir Celik gaf centraal achterin de voorkeur aan de Noor Edvard Race boven Stef De Backer, maar voorts hield hij vast aan de vertrouwde ploeg. Olsa startte in hoogste versnelling met een schot van de gewezen Aalst-speler Robby Ndefe en een vrijschop van Bram Van Eerstvelde waarbij Jordy Schelfhout vol aan de bak moest. Na handspel ging de bal op de stip en Arne Van Den Eynde aarzelde niet. “Na de vorige misser van Jesse Mputu nam ik mijn verantwoordelijkheid. Ik zit bij Aalst intussen aan een elf op twaalf”, vertelt de door het Nederlandse HSV Hoek gegeerde middenvelder. Na een penaltyfout van Andreas Burssens bracht Ndefe de bordjes in evenwicht. Aalst reageerde met een resem hoekschoppen.

Na rust dreef Aalst het tempo op, maar thuisportier Jasper Otte toonde zijn kunnen op pogingen van Mputu, Antonio Mrsic en Race. Van Den Eynde zag een spectaculaire poging naast suizen, maar trapte even later de tweede Aalsterse treffer buiten bereik van Otte. De massaal meegereisde Aalsterse spionkop ging uit haar dak. Ferhad Ayaz dribbelde zich door de Brakelse defensie en Bob Straetman verzilverde de assist. Gianni Swennen kopte een hoekschop tegen de netten en gaf de wedstrijd de spanning terug, maar Aalst gaf geen krimp meer.”

Geen kwaliteitsinjectie
De Brakelse coach Fanno Nijst verloor nooit eerder van Eendracht Aalst, maar die ongeslagen reeks ging eraan. “We openden sterk met enkele kansen, maar incasseerden een terechte strafschop. We vochten terug en na de billijke gelijkmaker trokken we met een goed gevoel de rust in. We werden niet overklast, maar kregen het in de tweede helft moeilijk met de Aalsterse powerplay. Bij Olsa betekent een vervanging geen kwaliteitsinjectie zoals bij Aalst wel het geval is. Technische fouten werden afgestraft. Aalst won verdiend, maar we boden een degelijke repliek.”

De Aalsterse coach Bekir Celik zag de match na de rust kantelen. “Ndefe kon het na rust niet meer belopen. Je kan je moeilijk te pletter werken voor de ploeg en tegelijkertijd scherp blijven in de omschakeling, want daar mikte Olsa op. Mandel en Olsa zijn naar verluidt de zwarte beesten van Eendracht Aalst. Nou, wij zijn nu zelf het zwarte beest in de hele competitie. Tegen Ninove gaan we resoluut voor de zege en de titel”, klinkt het zelfverzekerd.


15 Apr 2024, 2:49
Junior

Lid geworden op: 06 Sep 2019, 16:40
Berichten: 243
Bericht Re: Brakel - Eendracht Aalst
De vlammeste ruzie tussen Dogukanneke en Mrsic opt einde. Wat is er daar mis?


15 Apr 2024, 9:08
Nationale Ploeg

Lid geworden op: 11 Apr 2011, 16:19
Berichten: 1910
Bericht Re: Brakel - Eendracht Aalst
als we kampioen zouden worden (ik hou toch wel de voorwaardelijke wijze nog aan tot zolang het mathematisch zeker is en de licentie effectief toegekend is), zal het denk ik toch wel een unicum zijn om eerste te eindigen en géén enkele speler (tot op heden toch) in de top-15 van doelschutters te hebben in uw reeks ? nochtans scoren Angelov (was die geblesseerd of geschorst ?) en Ayaz best nog tamelijk vlot op zich...

_________________
may the FORCE be with you.


15 Apr 2024, 9:39
Junior

Lid geworden op: 06 Sep 2019, 16:40
Berichten: 243
Bericht Re: Brakel - Eendracht Aalst
Still standing ! schreef:
als we kampioen zouden worden (ik hou toch wel de voorwaardelijke wijze nog aan tot zolang het mathematisch zeker is en de licentie effectief toegekend is), zal het denk ik toch wel een unicum zijn om eerste te eindigen en géén enkele speler (tot op heden toch) in de top-15 van doelschutters te hebben in uw reeks ? nochtans scoren Angelov (was die geblesseerd of geschorst ?) en Ayaz best nog tamelijk vlot op zich...

Topschutterstand (met bekermatchen bij):
Arne 9 op 27 matchen
Mputu 8 op 13 (en 5 assists)
Angelov 7 op 19
Straetman 7 op 27 (en 13 assists)
Jari 5 op 26
Ayaz 5 op 17


15 Apr 2024, 10:39
nieuw in de eerste ploeg

Lid geworden op: 03 Sep 2005, 12:41
Berichten: 433
Bericht Re: Brakel - Eendracht Aalst
Still standing ! schreef:
als we kampioen zouden worden (ik hou toch wel de voorwaardelijke wijze nog aan tot zolang het mathematisch zeker is en de licentie effectief toegekend is), zal het denk ik toch wel een unicum zijn om eerste te eindigen en géén enkele speler (tot op heden toch) in de top-15 van doelschutters te hebben in uw reeks ? nochtans scoren Angelov (was die geblesseerd of geschorst ?) en Ayaz best nog tamelijk vlot op zich...


18 april zullen we meer weten, dan weet :EA: of ze een licentie krijgen.


15 Apr 2024, 14:06
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 9 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 129 gasten




Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
webdesign aalst