Champions League - Pagina 163 | Iendracht.be Forum
forum eendracht aalst

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 2433 berichten ]  Ga naar pagina 1 159 160 161 162 163
 Champions League 
Auteur Bericht
Nationale Ploeg

Bericht Re: Champions League
Denk dat ze bij Anderlecht ook enkel You Tube filmpjes gezien hebben van hun aankopen...

28 Sep 2017, 14:26
Nationale Ploeg

Bram schreef:
en nu hoor je niemand nog spreken over de effecten van de competitiehervorming natuurlijk

Dat is inderdaad zo. De visvijver om Belgische beloftevolle talenten te strikken zal snel opgedroogd zijn.
Zeker nu de clubs van 1B bijna allemaal in handen zijn van buitenlandse investeerders, die voeren ook allemaal korte termijn politiek. Want met een competitie met 8 clubs, kan je je geen overgangsjaar permitteren, want dan degradeer je meteen.

Ik stel me toch ook de vraag of Hein Vanhaezebrouck met de huidige kern van Anderlecht op korte termijn veel kan verbeteren. Ik heb daar toch mijn twijfels over. In de Champions League heeft 80% van de spelers van Anderlecht weinig te zoeken.

30 Sep 2017, 0:05
nieuw in de eerste ploeg

Gruunwit schreef:
Bram schreef:
en nu hoor je niemand nog spreken over de effecten van de competitiehervorming natuurlijk

Dat is inderdaad zo. De visvijver om Belgische beloftevolle talenten te strikken zal snel opgedroogd zijn.
Zeker nu de clubs van 1B bijna allemaal in handen zijn van buitenlandse investeerders, die voeren ook allemaal korte termijn politiek. Want met een competitie met 8 clubs, kan je je geen overgangsjaar permitteren, want dan degradeer je meteen.

Ik stel me toch ook de vraag of Hein Vanhaezebrouck met de huidige kern van Anderlecht op korte termijn veel kan verbeteren. Ik heb daar toch mijn twijfels over. In de Champions League heeft 80% van de spelers van Anderlecht weinig te zoeken.

Goh ja dat is relatief natuurlijk. Mocht de ploeg echt goed draaien moet onze landskampioen (wie dat dat jaar dan ook is) toch in de running kunnen zijn om te wedijveren voor de derde plek en laat ons wel wezen : Uefa beker is waar onze ploegen op hun plek zijn. 't Is daar al moeilijk genoeg voor ons.

Wat de jeugd betreft is voor velen ook het probleem : De grootste talenten worden al veel te vroeg weggeplukt waardoor veel clubs gewoon opteren om daar niet teveel meer in te investeren. Van onze nationale ploeg heeft de helft amper ooit in belgie gevoetbald en zal inderdaad niet snel veranderen. En als het wel verandert is het waarschijnlijk omdat het een middelmatige lichting is.

Hopelijk maken ze snel werk op UEFA niveau om het aantal uitleenspelers te beperken. Dat zou dan toch al een druppeltje op de hete plaat zijn. Als je ziet wat bv Chelsea elk jaar uitleent enkel en alleen om de marktwaarde van die spelers te laten stijgen en ze dan te kunnen verkopen. Dat is zowat het uitzendkantoor van de voetbal aan het worden. Hetzelfde met Charlton/Standard en al die andere ploegen die gelinked zijn. Zo'n zaken zouden toch niet mogen. Wat als die ploegen ooit europees moeten spelen tegen elkaar?

11 Okt 2017, 17:07
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 2433 berichten ]  Ga naar pagina 1 159 160 161 162 163