Eindronde Tweede Klasse - Pagina 4 | Iendracht.be Forum
forum eendracht aalst



Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 96 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 4 5 6 7
 Eindronde Tweede Klasse 
Auteur Bericht
Nationale Ploeg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 12 Okt 2006, 23:37
Berichten: 2340
Leeftijd: 38
Locatie: Aalst
Neutralboy schreef:
Da was in '97. Man man die match sta voor altijd in mijn geheugen gegrift! Me ons t-shirts met daarop georgken parrik van a emmen we gienen schrik!
En na de match de flikken die hun waterkanon wilden showen ent water liep er gewoon langs onder uit!
da waren tijden man!


idd da waren the good old days
water kwam er langs onder uit haha, veel flikken ze dan..


11 Jun 2007, 18:54
Nationale Ploeg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 16 Mei 2005, 17:04
Berichten: 1862
Locatie: Gijzegem- Aalst
Yep, zo ook de match in Charleroi, het begin van onze redding als ik me niet vergis, zalige match met Peter Lassen in een hoofdrol... Ook massa's volk van E.A. aanwezig, ik weet nog dat ik daar de Kamiel ook tegen het lijf ben gelopen langs de vele bussen die gratis waren ingelegd door E.A.


11 Jun 2007, 19:08
Nationale Ploeg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 15 Mei 2005, 16:23
Berichten: 1681
Leeftijd: 55
Locatie: Erembodegem
ik denk dat er hier idd veel op t forum zitten die de 'we hate KV' slogans wel kunnen meebrullen maar nog veel te klein mannen waren om in de verste verte iets af te weten hoe de vete ontstaan is, ze stonden met moeite aan de omheining als kleine mannen te kijken. (ik heb het zeker niet tegen jou Neutralboy maar tegen anderen hier :D )

Wees eerlijk, je moet ook wel respect hebben voor die mannen, jaren in 3e en 2e klasse en toch massaal achter hun team blijven staan, alleen al daarom verdienen zij én het belgische voetbal die promotie. (en wij binnen een paar jaar ook :dans: )


11 Jun 2007, 19:12
onderstaande foto te bekijken op eigen risico

Lid geworden op: 15 Mei 2005, 15:25
Berichten: 13160
Leeftijd: 38
Locatie: Hofstade
Website: http://www.iendracht.be
't is niet omdat ge elkaar niet kunt rieken dat ge geen respect kunt opbrengen voor iemand

_________________
If you never try, you'll never know


11 Jun 2007, 19:16
Freak
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 29 Mei 2005, 14:07
Berichten: 5751
the_red_ant69 schreef:
ik denk dat er hier idd veel op t forum zitten die de 'we hate KV' slogans wel kunnen meebrullen maar nog veel te klein mannen waren om in de verste verte iets af te weten hoe de vete ontstaan is, ze stonden met moeite aan de omheining als kleine mannen te kijken. (ik heb het zeker niet tegen jou Neutralboy maar tegen anderen hier :D )

Wees eerlijk, je moet ook wel respect hebben voor die mannen, jaren in 3e en 2e klasse en toch massaal achter hun team blijven staan, alleen al daarom verdienen zij én het belgische voetbal die promotie. (en wij binnen een paar jaar ook :dans: )


Dan kwam ik als klein ventje al enkele seizoenen kijken. Ik was al oud genoeg om van dat alles iets af te weten en oud genoeg om zelfs in de K te kunnen staan ... als was dat toen op een blok piepschuim terwijl ik me moest vasthouden aan de steunbaren om geen domino-effect in gang te zetten.

_________________
Dit is de club waar ik zo trots op ben! - Clubliefde kent geen divisies


11 Jun 2007, 19:45
Ancien

Lid geworden op: 14 Jan 2006, 23:22
Berichten: 3793
Leeftijd: 64
Locatie: Heusden
De woelige geschiedenis tussen Aalst en "Malinois" gaat veel verder terug dan velen kunnen vermoeden.
Ik begin met verhaaltjes die ik van mijn vader heb. Er is kort na de oorlog (de tijd van het eerste grote Mainwa) een wedstrijd op Aalst geweest waar er zo veel volk was dat ze tot tegen de zijlijn stonden. Malinois kon niet winnen en diende nadien klacht in, maar daar kwam niks van.
Mijn vader vertelde ook van een overwinning van Aalst tegen Malinwa die volgens de Mechelaars was omgekocht, maar wanneer dat was weet ik niet precies.
In 1960, toen Aalst in tweede kampioen werd (en toen ik geboren werd), was één van de tegenstanders Malinwa. Op Mechelen werd verloren, thuis (eindelijk eens) gewonnen en de weg naar de titel lag open. Blijkbaar was er ook al in die tijd een geladenheid rond die matchen, mijn vader kon daar vroeger veel over vertellen, maar de herinneringen zijn helaas aan het vervagen.
Het heeft dan tot tweede helft de jaren '70 geduurd eer de twee elkaar weer regelmatig tegen kwamen, in tweede klasse. Het eerste jaar was het meteen goed raak. Aalst had een vliegende start genomen met 7 op 8. De vijfde match is achter de kazerne, en Salvador wordt een uur lang langs alle kanten aangetrapt. Op een gegeven moment heft hij zijn been op naar Brookes (als wil hij tonen: ik kan ook trappen), en hij krijgt meteen rood. En ik stond er met mijn neus op, hij had hem niet eens geraakt. Salva werd vijf matchen geschorst, en de veer was gebroken. De terugmatch was bijzonder geladen. Heel het stadion daverde en zinde op wraak, en Salvador zorgde voor de mooiste sportieve wraak die ik ooit zag: ruststand: 5-0 met vier goals van Salvador, eindstand 6-1, en Salvador (als tweede klasser midden in het seizoen) figuur van de dag in Het Nieuwsblad.
En dan was er een paar jaar later de eindronde, met Aalst en Malinwa (en Seraing en Hasselt). Aalst (onder leiding van Heylens) begint in de thuismatch schitterend, maar dan begint Van Geersom rare dingen te doen, en Mechelen wint nog. In de terugmatch speelt Aalst slecht, alsof ze niet willen overgaan. Veel roddels... Trouwens in de loop van dat seizoen is Malinwa nog periodekampioen geworden (terwijl ze op Aalst al op het veld stonden te vieren) met 2 goals in de laatste minuten op Tongeren waarvan één door de benen van de keeper...
En de rest is hier al verteld, zeker: de Ancion-match, de match in de periode van "Red den Iendracht" met Lassen en Lauwers (en alweer omkoop-verhalen), en ga zo maar door...

En toch hou ik van de 2 clubs, al is den Iendracht de ploeg van mijn hart, maar waar ik als kind woonde kon ik het gejuich voor de goals van de Malinwa horen in onze tuin, en de meeste van mijn familieleden zijn "Kakkers". 't Is misschien lastig voor sommige Aalstenaars, maar de vete heeft er misschien mee te maken dat de 2 ploegen op elkaar gelijken... (zie de enthousiaste supporters, de meer dan bewogen geschiedenis, het cynisme ook soms van de supporters, "rood van schaamte en geel van schrik" zeggen de Mechelaars wel eens over hun eigen ploeg,...). En laat ons dan maar eerlijk zijn, ook al steekt het: het palmares van KV is nog een trapje hoger dan dat van onzen Iendracht...

Tot zo ver de les geschiedenis, onthou het nu maar voor de examens...


11 Jun 2007, 20:26
Freak
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 29 Mei 2005, 14:07
Berichten: 5751
Schitterend.
Onthouden is een optie, 'De vloek van Blavier' kopen is een andere. Eigenlijk zouden ze dat moeten verplichten :grijns:

_________________
Dit is de club waar ik zo trots op ben! - Clubliefde kent geen divisies


11 Jun 2007, 20:35
Freak
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 16 Mei 2005, 11:13
Berichten: 5023
Leeftijd: 40
Locatie: Lede
GiofromJeiren schreef:
Just thuis, en sebiet moenek om 6 u op mijn werk staan, zal schoon zijn :engel: Had nog geen ticketten en de loketten waren maar open van 11 tot 13, dus erna stad in en op de grote markt: Beach Volley tornooi met :shock: schoon dinges :D Voor de knapste foto vraag maar, erna nog ewa :zat: :zat: en dan leuke match, KVM verre van overtuigend, zullen ook nooit mijn beste maten worden maar wat nen aanhang :shock: Verdiend naar eerste...


zag er ni slecht uit ;) volgend jaar is da zeker nen uitstap int tussenseizoen waard :fluit:

_________________
22/04/2007 - 17/04/2011


11 Jun 2007, 21:01
Reserve
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 06 Mei 2006, 22:46
Berichten: 320
Leeftijd: 37
Locatie: Ninove
Casual1919 schreef:
'De vloek van Blavier' kopen


heb hem nooit gelezen :oops:
maar zou het wel eens willen, ik ben zot van zo'n verhalen uit het rijke verleden van het voetbal, en zeker die van mijn favoriete club. mijn opa en mijn ondertussen spijtig genoeg overleden buur daar kon ik uren naar luisteren. dus ja zou het boek wel eens willen lezen.
is die nog ergens te koop of te vinden???


Laatst gewijzigd door Pieter op 12 Jun 2007, 9:49, 1 keer totaal gewijzigd.



11 Jun 2007, 21:33
Ancien

Lid geworden op: 14 Jan 2006, 23:22
Berichten: 3793
Leeftijd: 64
Locatie: Heusden
De "Vloek van Blavier" kopen is inderdaad een optie, maar helaas staan niet alle schitterende verhalren erin... En het horen vertellen vind ik nog altijd iets straffer, als iemand goed kan vertellen toch.


11 Jun 2007, 21:45
forumlegende
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 15 Mei 2005, 23:13
Berichten: 3421
Leeftijd: 37
Locatie: Haaltert
WLM: vickytjen_11@hotmail.com
Met De Vloek ben je helaas ook niets als je het over een match in 97 hebt, want het boek gaat maar tot 91.

In 97 ging ik ook al geregeld naar EA, maar die bewuste match tegen Mechelen heb ik gemist... Maar ik was dus in die tijd al aanwezig! :grijns:

Zo ergens vooraan aan de afsluiting, of zoals Casual zegt op een isomoblok in de K en dan hopen dat je niet zou vallen :grijns:

Vicky

_________________
Runner-up Miss Forum 2008

Jan, de overwinning is je van harte gegund! :D


12 Jun 2007, 9:43
Vaste Waarde
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 15 Jun 2005, 10:59
Berichten: 1158
Leeftijd: 42
Gijzegem Vaneigest schreef:
Yep, zo ook de match in Charleroi, het begin van onze redding als ik me niet vergis, zalige match met Peter Lassen in een hoofdrol... Ook massa's volk van E.A. aanwezig, ik weet nog dat ik daar de Kamiel ook tegen het lijf ben gelopen langs de vele bussen die gratis waren ingelegd door E.A.


Was dit niet ons magisch jaar van "foert michiel red den iejndracht"


12 Jun 2007, 10:16
Iendracht.be - beheer
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 16 Mei 2005, 23:59
Berichten: 12898
Leeftijd: 46
Locatie: Denderhoutem
Website: http://www.newcastle-online.org/nufcforum/index.php
oilsjt schreef:
Gijzegem Vaneigest schreef:
Yep, zo ook de match in Charleroi, het begin van onze redding als ik me niet vergis, zalige match met Peter Lassen in een hoofdrol... Ook massa's volk van E.A. aanwezig, ik weet nog dat ik daar de Kamiel ook tegen het lijf ben gelopen langs de vele bussen die gratis waren ingelegd door E.A.


Was dit niet ons magisch jaar van "foert michiel red den iejndracht"


Yep, met eerst de 5-0 overwinning tegen Germinal Ekeren die de heropstanding inluidde, en dan die magische match in Charleroi, waarvoor ons bestuur gratis bussen inlegde, we er voor een onwaarschijnlijke massa bezoekers speelden en vervolgens een mirakel verwezenlijkten door via een sublieme Lässen een 2-1 achterstand om te buigen in 2-3 winst (hattrick van Lässen). Charleroi was trouwens een verplaatsing waar we altijd wonnen.


12 Jun 2007, 10:23
Nationale Ploeg

Lid geworden op: 24 Okt 2005, 11:12
Berichten: 1775
Leeftijd: 47
Locatie: Moilbeek
Pieter schreef:
Casual1919 schreef:
'De vloek van Blavier' kopen


heb hem nooit gelezen :oops:
maar zou het wel eens willen, ik ben zot van zo'n verhalen uit het rijke verleden van het voetbal, en zeker die van mijn favoriete club. mijn opa en mijn ondertussen spijtig genoeg overleden buur daar kon ik uren naar luisteren. dus ja zou het boek wel eens willen lezen.
is die nog ergens te koop of te vinden???


In de bib aan de Werf kan je die uitlenen...
Op de -1 is er ook een documentatiemap over den Iendracht te vinden, maar die gaat spijtig genoeg maar terug tot ons avontuur in Europa als ik het goed voor heb.


12 Jun 2007, 10:26
forumlegende
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 15 Mei 2005, 23:13
Berichten: 3421
Leeftijd: 37
Locatie: Haaltert
WLM: vickytjen_11@hotmail.com
Bartos schreef:
oilsjt schreef:
Gijzegem Vaneigest schreef:
Yep, zo ook de match in Charleroi, het begin van onze redding als ik me niet vergis, zalige match met Peter Lassen in een hoofdrol... Ook massa's volk van E.A. aanwezig, ik weet nog dat ik daar de Kamiel ook tegen het lijf ben gelopen langs de vele bussen die gratis waren ingelegd door E.A.


Was dit niet ons magisch jaar van "foert michiel red den iejndracht"


Yep, met eerst de 5-0 overwinning tegen Germinal Ekeren die de heropstanding inluidde, en dan die magische match in Charleroi, waarvoor ons bestuur gratis bussen inlegde, we er voor een onwaarschijnlijke massa bezoekers speelden en vervolgens een mirakel verwezenlijkten door via een sublieme Lässen een 2-1 achterstand om te buigen in 2-3 winst (hattrick van Lässen). Charleroi was trouwens een verplaatsing waar we altijd wonnen.


Als ik me ni vergis heeft Charleroi zelfs nog gevraagd om niet meer op het einde van de competitie tegen ons te moeten spelen, want we wonnen altijd :grijns:

Vicky

_________________
Runner-up Miss Forum 2008

Jan, de overwinning is je van harte gegund! :D


12 Jun 2007, 10:46
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 96 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 4 5 6 7


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 73 gasten




Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
webdesign aalst