Beledigende spreekkoren strenger bestraffen? - Pagina 2 | Iendracht.be Forum
forum eendracht aalst



Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 44 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3
 Beledigende spreekkoren strenger bestraffen? 
Auteur Bericht
Junior

Lid geworden op: 16 Mei 2005, 9:55
Berichten: 209
Bericht Re: Beledigende spreekkoren strenger bestraffen?
borre31 schreef:
Fillou schreef:
Twintig jaar geleden hing aan de spionkop van Club Brugge bij rsca-club een spandoek "adolf, je bent er nog elf vergeten". Als dat vandaag zou gebeuren, staan de kranten er vol van.

Iedereen is bij 't minste op zijn pik getrapt en niets kan of mag nog. Tegenwoordig mogen televisieprogramma's al niet meer uitgezonden worden omdat het over het favoriete gerecht van hitler gaat. Waar ben je dan eigenlijk mee bezig. Als alles wat je zegt en doet moet bekeken worden of het voor niemand kwetsend kan zijn ... belachelijk, ik heb er geen andere woorden voor.

"Les wallons c'est du caca" zingen naar walen (ook al spelen er bij je eigen ploeg), supporters van de tegenpartij die in Liverpool zingen "you'll never get a job", "al wie niet springt is een jood" tegen anderlecht, "boeren" tegen club brugge ... het hoort er toch allemaal bij zeker?

ah lang geleden... terug voor club gaan supporteren ;)
Groot gelijk trouwes ik vind al die liekes gewoon grappig. Remember la lou: et les flammends sont pedo**** wij terug "et Marc Dutroux est un wallon! :plat: "

Natuurlijk zijn die liekes om te lachen. Zo vind ik "zot van bananen" nog altijd heel sterk :lol:
Alleen hebben sommige minderbedeelden dat niet altijd door. En dan kan het al eens eindigen in het rammen van een Waalse flik met een verkeersbord.


05 Nov 2008, 17:15
Nationale Ploeg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 15 Mei 2005, 16:23
Berichten: 1681
Leeftijd: 55
Locatie: Erembodegem
Bericht Re: Beledigende spreekkoren strenger bestraffen?
ik vond 'ik em de Gilles zien zitten op de bank' ipv 'ik heb de Gilles zien zitten in den bak' een schitterende versie indertijd, en zeker toen hij effectief opstond en begon terug te wuiven bij het daaropvolgende 'en we zwaaien met z'n alles naar de Gilles' ...als je echt wil muggeziften kon je dat zelfs beledigend vinden.


05 Nov 2008, 17:24
onderstaande foto te bekijken op eigen risico

Lid geworden op: 15 Mei 2005, 15:25
Berichten: 13160
Leeftijd: 38
Locatie: Hofstade
Website: http://www.iendracht.be
Bericht Re: Beledigende spreekkoren strenger bestraffen?
Fillou schreef:
Iedereen is bij 't minste op zijn pik getrapt en niets kan of mag nog. Tegenwoordig mogen televisieprogramma's al niet meer uitgezonden worden omdat het over het favoriete gerecht van hitler gaat. Waar ben je dan eigenlijk mee bezig. Als alles wat je zegt en doet moet bekeken worden of het voor niemand kwetsend kan zijn ... belachelijk, ik heb er geen andere woorden voor.
Ge moet dat natuurlijk wel in zijn context zien.

Jeroen Meus zou ook favoriete gerichten van Louis Armstrong, Franck Sinatra, Elvis, Michael Jackson etc gaan maken.
In die context is het inderdaad wat banaliseren van de situatie en kan ik de kritiek begrijpen (wat niet wilt zeggen dat men het moet verbieden). Maar ik ben er van overtuigd dat er in die Jeroen Meus gewoon niet meer in zit dan er in gans zijn verweer uit kwam.... dusja... de kritiek lijkt terecht.

Als je het natuurlijk als een item op zichzelf bekijkt, bv. moest het een "documentaire" zijn , dan lijkt het ook mij helemaal te gek... maar daarover gaat de kritiek van enkele belangengroepen dus niet over hé. Zoiets laten ze wekelijks toe op Canvas, en moedigen ze dat zelfs aan.

Alles in zijn context plaatsen, is voor zulke dingen nogal dikwijls iets wat meer zou moeten gebeuren. Bij VTM rukken ze zulke zaken al jaren uit hun context, en de VRT heeft er ondertussen ook een handje van weg.

_________________
If you never try, you'll never know


05 Nov 2008, 18:17
forumlegende

Lid geworden op: 16 Mei 2005, 22:35
Berichten: 2934
Bericht Re: Beledigende spreekkoren strenger bestraffen?
Ook Humo moet uit de rekken genomen worden omdat een paar corrupte individuen zich benadeeld voelen...gevaarlijke precedenten allemaal!


06 Nov 2008, 10:19
Nationale Ploeg

Lid geworden op: 01 Mei 2006, 17:26
Berichten: 2494
Bericht Re: Beledigende spreekkoren strenger bestraffen?
tympanum2 schreef:
Ook Humo moet uit de rekken genomen worden omdat een paar corrupte individuen zich benadeeld voelen...gevaarlijke precedenten allemaal!


In Humo hebben ze gelijk als je't mij vraagt. De foto's waar het over gaat, zijn inderdaad duidelijk getruukeerd. Daar is helemaal geen twijfel over. Dus in dat opzicht is het stom om klacht in te dienen. Maar de manier waarop getuigt van een belachelijke platvloersheid. Misschien moeten ze bij Humo dáár eens over nadenken in plaats van over censuur te schreeuwen.

Over Jeroen Meus ... ontkennen dat Hitler een belangrijke historische figuur geweest is, kan nu eenmaal niet. Wat hij gedaan heeft moet voor eeuwig en altijd veroordeeld worden. Maar verbieden dat je zijn lievelingsgerecht klaarmaakt op tv, vind ik overdreven. Er zijn andere geschiedkundige figuren die even veel op hun kerfstok hebben, die vandaag de dag wél positief voorgesteld worden. Het in België meest geciteerde voorbeeld: onze eigen koning Leopold 2. Maar wat onze zijn bewind gedaan werd met de zwartjes ... dat wordt netjes doodgezwegen natuurlijk.


06 Nov 2008, 10:26
forumlegende

Lid geworden op: 16 Mei 2005, 22:35
Berichten: 2934
Bericht Re: Beledigende spreekkoren strenger bestraffen?
De rubriek is wel grotesk opgezet eh, en de collages zijn zo 'slordig' dat iedereen meteen ziet dat het nep is. Volgens mij heeft dat trio wel andere zorgen aan hun hoofd...


06 Nov 2008, 13:06
Freak
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 29 Mei 2005, 14:07
Berichten: 5751
Bericht Re: Beledigende spreekkoren strenger bestraffen?
Fillou schreef:
tympanum2 schreef:
Ook Humo moet uit de rekken genomen worden omdat een paar corrupte individuen zich benadeeld voelen...gevaarlijke precedenten allemaal!


In Humo hebben ze gelijk als je't mij vraagt. De foto's waar het over gaat, zijn inderdaad duidelijk getruukeerd. Daar is helemaal geen twijfel over. Dus in dat opzicht is het stom om klacht in te dienen. Maar de manier waarop getuigt van een belachelijke platvloersheid. Misschien moeten ze bij Humo dáár eens over nadenken in plaats van over censuur te schreeuwen.

Over Jeroen Meus ... ontkennen dat Hitler een belangrijke historische figuur geweest is, kan nu eenmaal niet. Wat hij gedaan heeft moet voor eeuwig en altijd veroordeeld worden. Maar verbieden dat je zijn lievelingsgerecht klaarmaakt op tv, vind ik overdreven. Er zijn andere geschiedkundige figuren die even veel op hun kerfstok hebben, die vandaag de dag wél positief voorgesteld worden. Het in België meest geciteerde voorbeeld: onze eigen koning Leopold 2. Maar wat onze zijn bewind gedaan werd met de zwartjes ... dat wordt netjes doodgezwegen natuurlijk.


Alles over de koninklijke familie stoppen ze in de doofpot.
Juist ons Delphine is er kunnen uitkruipen.

_________________
Dit is de club waar ik zo trots op ben! - Clubliefde kent geen divisies


06 Nov 2008, 19:51
Junior

Lid geworden op: 19 Jan 2008, 6:44
Berichten: 239
Leeftijd: 44
Locatie: Lebbeke
WLM: lodelahiti@hotmail.com
Bericht Re: Beledigende spreekkoren strenger bestraffen?
Casual1919 schreef:
Alles over de koninklijke familie stoppen ze in de doofpot.
Juist ons Delphine is er kunnen uitkruipen.


uit wat/wie??? hoe?
...
Vive le roi Albert II... DE PLAYER!


07 Nov 2008, 1:01
Ancien

Lid geworden op: 15 Sep 2008, 19:44
Berichten: 4918
Bericht Re: Beledigende spreekkoren strenger bestraffen?
Voetbalcel onderzoekt anti-Waalse slogans Racing Genk


De voetbalcel van de federale politie zal een onderzoek starten naar de anti-Waalse slogans die Genk-supporters zaterdagavond tijdens de wedstrijd op Tubeke scandeerden. Dat heeft minister van Justitie Jo Vandeurzen in de Kamer verklaard.

De slogans schoten bij de manager van Tubeke, Louis Derwa, in het verkeerde keelgat. Hij stapte tijdens de wedstrijd prompt het veld op en deed zijn beklag bij de scheidsrechter. De manager kreeg donderdag tijdens het vragenuurtje in de Kamer steun van de Franstalige Kamerleden Claude Eerdekens (PS), Olivier Maingain (FDF) en Christian Brotcorne (cdH).

Minister van Justitie Jo Vandeurzen zei de incidenten te betreuren en wees erop dat ertegen stappen kunnen worden ondernomen.

De CD&V-excellentie uit Genk informeerde zich ook bij de procureur van Nijvel, die hem liet weten dat de lokale politie een proces-verbaal opmaakte dat zal worden overgemaakt aan de voetbalcel van de federale politie. Die zal dan normaal gezien een onderzoek opstarten, verduidelijkte Vandeurzen. :hmm:
jav (belga)

_________________
Iendracht Oiljst "Mannen weten waarom"


07 Nov 2008, 17:42
Ancien
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 16 Mei 2005, 18:51
Berichten: 3844
Leeftijd: 45
Bericht Re: Beledigende spreekkoren strenger bestraffen?
Ach ja, hoe zou men anders de staatskas moeten vullen??

_________________
VEEL BELOVEN EN WEINIG GEVEN DOET DE ZOTTEN IN VREUGDE LEVEN, juli 2015
Wie moedig is kan niet iedereen te vriend houden...


07 Nov 2008, 18:56
forumlegende

Lid geworden op: 16 Mei 2005, 22:35
Berichten: 2934
Bericht Re: Beledigende spreekkoren strenger bestraffen?
Denk dat die nutteloze gerechtszaken vooral veel geld kosten...maar ja, stel je voor dat ze zich met echte misdaad moeten bezighouden!!


12 Nov 2008, 11:13
Ancien

Lid geworden op: 15 Sep 2008, 19:44
Berichten: 4918
Bericht Re: Beledigende spreekkoren strenger bestraffen?
BMoeten spreekkoren worden bestraft?


De Belgische voetbalwereld is in de ban van kwetsende spreekkoren. Het fenomeen is zo oud als de Bosuil, maar sinds daar afgelopen weekeind 'Les Wallons sont pédophiles' weerklonk, is het een staatszaak geworden met veel emotionele uitspraken. Bondsprocureur Verstringhe stelde een dossier samen en vrijdag is er een crisisberaad op het Uitvoerend Comité van de voetbalbond. Eerder klasseerden die 'Les Wallons c'est du caca' als ludiek, maar ondertussen is ook de (Waalse) politiek op de zaak gesprongen en klinkt de roep om beteugeling steeds luider.

REAGEER: Moeten spreekkoren worden bestraft?

Ik heb destijds dit onderwerp bovengehaald en nu is de zaak aan het escaleren, men spreekt zelfs om de Politie in te schakelen om de aanstokers zwaar te bestraffen! :crazy:
Ik vraag me af hoe de scheidsrechter gaat reageren als men op den Eendracht dergelijke liederen gaat zingen, de wedstrijd stil leggen en drie punten kwijt?
Voetbal een feest!
Je mag je middenvinger niet meer opsteken of je hebt stadionverbod, :stom: nu mag je ook geen leuzen meer zingen en riskeer je gevangenisstraffen? :?
Is dit een Politiestaat aan het worden en waar is de vrije meningsuiting gebleven?
Leve de democratie!

_________________
Iendracht Oiljst "Mannen weten waarom"


01 Mar 2009, 12:09
onderstaande foto te bekijken op eigen risico

Lid geworden op: 15 Mei 2005, 15:25
Berichten: 13160
Leeftijd: 38
Locatie: Hofstade
Website: http://www.iendracht.be
Bericht Re: Beledigende spreekkoren strenger bestraffen?
Van de week een bende roemenen opgepakt in Aalst na een reeks van inbraken.... op heterdaad betrapt met een auto vol gestolen marchandise. Mannen waren na 24u weer los.

Maar hiervan gaan ze wel weer prioriteit maken ze :fuck:
Enfin, als ze na alle gebeurtenissen van de vorige jaren ginder aan de top nog altijd beweren goed bezig te zijn weet ge genoeg hé.
De flikken aan de basis, op het straat kunt ge maar weinig verwijten: schoon jobke dat op de koop toe nog eens lekker verdient. Want toegegeven, als ik zie dat die gangsters na 24u allemaal weer los lopen, ik zou daar ook mijn leven niet voor riskeren ze.

Eén van de betere quizvragen van het moment: noem een politiechef uit België die de laatste 5 jaar niet in opspraak is geweest :zzz:

_________________
If you never try, you'll never know


01 Mar 2009, 12:24
Nationale Ploeg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 15 Mei 2005, 19:37
Berichten: 1959
Leeftijd: 54
Bericht Re: Beledigende spreekkoren strenger bestraffen?
Deze middag op Exqui Sport een reportage gezien van den Antwerp tegen Virton.
Er is maar één schuldige in heel die affaire en dat is dienen arroganten Grandjean. Trainer van Virton.
Nen echten walekop, de platvloersheid loopt er zo af.
Op den RTBF spreken ze niet van die half afgebroken kleedkamer die de spelers van Virton hadden achtergelaten, net zo min dat Grandjean Pivaljevic zomaar begon te duwen. En dan zou de VRT beter de zaken in hun context plaatsen ?
Mss af en toe eens meer naar de RTBF kijken en dan pas beslissen wie er alles uit zijn context rukt.

_________________
Proud member " den natten toeig"


01 Mar 2009, 19:30
Rode kaart
Rode kaart

Lid geworden op: 23 Jun 2008, 23:04
Berichten: 97
Bericht Re: Beledigende spreekkoren strenger bestraffen?
mjah allemaal dikke zever, da hoort nu eenmaal bij voetbal

de beste vond ik dan toch van beerschot tegen beveren "en geef de sint zen piete terug, en geef de sint zen piete trug"

vermeersch deed vorig seizoen toch ook niet lastig als kv begon te zingen van kheb vermeersch zien zitte in een boom"

ZEVER


02 Mar 2009, 0:02
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 44 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten




Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
webdesign aalst