Wereldbeker 2010 - Pagina 28 | Iendracht.be Forum
forum eendracht aalst



Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 423 berichten ]  Ga naar pagina 1 25 26 27 28 29
 Wereldbeker 2010 
Auteur Bericht
onderstaande foto te bekijken op eigen risico

Lid geworden op: 15 Mei 2005, 15:25
Berichten: 13160
Leeftijd: 38
Locatie: Hofstade
Website: http://www.iendracht.be
Bericht Re: Wereldbeker 2010
Voor mij was Ramos toch wel de meest indrukwekkende speler gisteren, man man die naam echt wel de volledige rechterflank voor zijn rekenening en degradeerde zowel Van Bronckhorst als Kuyt (die quasi linksback stond) tot duiveltjes (y)

Scheids pakte van in het begin wedstrijd verkeerd aan vind ik, direkt geel voor zaken die in een WK finale net op het randje zijn d'accord maar niet meteen met geel moeten worden bestraft, en als je het doet dan moet je consequent fluiten en dat deed hij niet... 't was echt gedurig compenseren wat de Spanjaarden eigenlijk onterechte gele kaarten opleverde.
Dan volgen er 2 zware fouten waarop hij dan weer geen rood durft trekken.

Spanje verdiende wereldkampioen, maar dat ze het maar in minuut 117 en tegen 10 man konden bewerkstelligen zegt ook wel alles.
Een geluk dat we die wedstrijd in Tilburg gaan bijwonen zijn want anders was het maar een saaie boel geweest peisk. Voor voetbal te zien moest je gisteren in ieder geval niet naar de WK finale kijken.

_________________
If you never try, you'll never know


12 Jul 2010, 12:57
Vaste Waarde
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 14 Aug 2007, 10:21
Berichten: 1053
Leeftijd: 37
Bericht Re: Wereldbeker 2010
Ik vond Webb ook niet denderend. Niet goed en niet slecht

_________________
Supporter since 2003

Iendracht nor 2e


12 Jul 2010, 13:03
forumlegende

Lid geworden op: 16 Mei 2005, 1:47
Berichten: 3414
Leeftijd: 42
Locatie: Temse
Website: http://www.eendracht-aalst.be
Bericht Re: Wereldbeker 2010
de clerus schreef:
Ik vond Webb ook niet denderend. Niet goed en niet slecht


ik vond de ref ook niet denderend
ik vond dat hij wel terecht geel trok voor bepaalde zaken... zoniet had het uit de hand gelopen, zoals anderlecht en standard ooit is overkomen.
meer nog, hij was veel te tolerant voor een aantal hele gemene overtredingen...

of mag er pas rood worden gegeven wanneer het letterlijk een doodschop is?

en dat gezeik over diejen offside of dieje corner... ik hoorde ze gisteren op de NOS zeggen... "misschien moeten we eerst een grote verliezer leren zijn, alvorens een groot winnaar te worden... laat ze daar maar mee beginnen, ze hebben 4 jaar de tijd.

Als in een uitermate saai WK uiteindelijk een ploeg wint die voetbalt, dan mogen we al heel erg blij zijn.


12 Jul 2010, 13:11
nieuw in de eerste ploeg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 24 Mei 2005, 12:38
Berichten: 725
Leeftijd: 41
Locatie: Oilsjt
WLM: deefken45@hotmail.com
Bericht Re: Wereldbeker 2010
DavidSeal schreef:
Deef schreef:
Had Nederland die hoekschop gekregen waar ze recht op hadden, was het natuurlijk een gans ander verhaal geweest. Wat niet wegneemt dat de titel voor Spanje oververdiend is!

:? :lol: Ben jij helderziende? Het is gewoon oververdiend van Spanje.

Beweer ik hier het tegendeel?


12 Jul 2010, 13:27
forumlegende

Lid geworden op: 23 Mei 2005, 18:07
Berichten: 2523
Bericht Re: Wereldbeker 2010
Zeer zwakke ref is hypocriet. Op gegeven ogeblik trapt Robben, zeer bewust, de bal nog in doel nadat het spel al stil lag.
Geen tweede geel voor Robben...

Na de 1-0 voor Spanje trapte een Spanjaard (Xavi ? Fabregas ? ) de bal weg nadat spel stil lag (identiek zelfde fase) en krijgt onmiddellijk geel.

Sinds wanneer trekt men geen geel meer voor het wegtrappen van de bal ? Als je al een gele kaart staan hebt of zo? Als ik me niet vergis kreeg Robben eerder geel voor protest. Ik heb hem sinds die bewuste gele kaart niets anders meer zien doen dan protesteren ..
Dit is weer een typisch voorbeeld van de laksheid van de FIFA. Er is zo een seizoen geweest waarin men onmiddellijk geel moest trekken voor tijdswinst of voor wegtrappen van de bal. Dan was er onmiddellijk geel voor hetminste wat je van protest uit tegen de scheidsrechter.

Ook het jaar van de onmiddellijke rode kaart na een tackel van achteren is blijkbaar al heel lang vergeten aangezien er gisteren een schoolvoorbeeld tussenzat van een Nederlandse tackel op Iniesta (steunbeen langs achteren weggemaaid). Zelfs geen gele kaart voor de dader (Sneijder?).

Ik begrijp dat beide ploegen de ref een grote nul vonden, en terecht volgens mij.


12 Jul 2010, 14:00
Vaste Waarde

Lid geworden op: 17 Mei 2010, 16:47
Berichten: 806
Leeftijd: 40
Bericht Re: Wereldbeker 2010
Dani schreef:
Zeer zwakke ref is hypocriet. Op gegeven ogeblik trapt Robben, zeer bewust, de bal nog in doel nadat het spel al stil lag.
Geen tweede geel voor Robben...

Na de 1-0 voor Spanje trapte een Spanjaard (Xavi ? Fabregas ? ) de bal weg nadat spel stil lag (identiek zelfde fase) en krijgt onmiddellijk geel.

Sinds wanneer trekt men geen geel meer voor het wegtrappen van de bal ? Als je al een gele kaart staan hebt of zo? Als ik me niet vergis kreeg Robben eerder geel voor protest. Ik heb hem sinds die bewuste gele kaart niets anders meer zien doen dan protesteren ..
Dit is weer een typisch voorbeeld van de laksheid van de FIFA. Er is zo een seizoen geweest waarin men onmiddellijk geel moest trekken voor tijdswinst of voor wegtrappen van de bal. Dan was er onmiddellijk geel voor hetminste wat je van protest uit tegen de scheidsrechter.

Ook het jaar van de onmiddellijke rode kaart na een tackel van achteren is blijkbaar al heel lang vergeten aangezien er gisteren een schoolvoorbeeld tussenzat van een Nederlandse tackel op Iniesta (steunbeen langs achteren weggemaaid). Zelfs geen gele kaart voor de dader (Sneijder?).

Ik begrijp dat beide ploegen de ref een grote nul vonden, en terecht volgens mij.


'Fluiten in de geest van de wedstrijd' noemt zoiets zeker?
Persoonlijk vind ik altijd dat gedoe rond de scheidsrechter de grootste zever die er bestaat. Een match duurt minstens 90minuten. Iets dat 2 seconden duurt, gaat dan geen match beslissen e. Moest Nederland toch nen corner gekregen hebben en spanje ging op de counter en er kwam dan een goal uit. Wie zijn fout was het dan? Als als als... minder zagen, meer spelen. Zeker Robben.
De hollanders moeten zeker niet klagen over de scheidsrechter. Ze konden al na 20minuten met zijn 10 gestaan hebben. De Jong plant zijn voet daar in het borstbeen van Alonso. Vind dat eigenlijk straf dat Alonso na zoiets direct verder wil spelen, terwijl dat er andere dingen gebeuren waarbij theathertechnieken belangrijker zijn geworden dan voetbal ( http://www.youtube.com/watch?v=kswQkBvM ... r_embedded ).
Spanje verdiend gewonnen, Holland jammer genoeg 2de.


12 Jul 2010, 14:19
Vaste Waarde
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 10 Nov 2009, 13:10
Berichten: 1187
Leeftijd: 34
Locatie: Herdersem
Bericht Re: Wereldbeker 2010
Dani schreef:
Zeer zwakke ref is hypocriet. Op gegeven ogeblik trapt Robben, zeer bewust, de bal nog in doel nadat het spel al stil lag.
Geen tweede geel voor Robben...

Na de 1-0 voor Spanje trapte een Spanjaard (Xavi ? Fabregas ? ) de bal weg nadat spel stil lag (identiek zelfde fase) en krijgt onmiddellijk geel.

Sinds wanneer trekt men geen geel meer voor het wegtrappen van de bal ? Als je al een gele kaart staan hebt of zo? Als ik me niet vergis kreeg Robben eerder geel voor protest. Ik heb hem sinds die bewuste gele kaart niets anders meer zien doen dan protesteren ..
Dit is weer een typisch voorbeeld van de laksheid van de FIFA. Er is zo een seizoen geweest waarin men onmiddellijk geel moest trekken voor tijdswinst of voor wegtrappen van de bal. Dan was er onmiddellijk geel voor hetminste wat je van protest uit tegen de scheidsrechter.

Ook het jaar van de onmiddellijke rode kaart na een tackel van achteren is blijkbaar al heel lang vergeten aangezien er gisteren een schoolvoorbeeld tussenzat van een Nederlandse tackel op Iniesta (steunbeen langs achteren weggemaaid). Zelfs geen gele kaart voor de dader (Sneijder?).

Ik begrijp dat beide ploegen de ref een grote nul vonden, en terecht volgens mij.

Ik vind da toch ook wel belachelijk, De Jong en Van Bommel kregen voor hun smerige overtreding slechts geel en Iniesta die na zijn goal zijn truitje uitdoet om zijn goal op te dragen aan een overleden vriend, krijgt datzelfde geel. Echt belachelijk maar kom, Spanje is een meer dan terechte winnaar! Het bewijs dage met mooi voetbal ook wereldkampioen kunt worden!
http://www.youtube.com/watch?v=-5wxo2nzMvM schitterende filmpje van de vreugde in Spanje (contrast met Ned is groot)


12 Jul 2010, 14:52
Nationale Ploeg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 04 Nov 2009, 11:09
Berichten: 2039
Leeftijd: 29
Locatie: Haaltert
Bericht Re: Wereldbeker 2010
Spanje voetbalde beter dan Holland das simpel...
Ik vond ook Navas sterk invallen , bracht meer gevaar dan Pedro
Alleen de bank van Spanje bekijken en je begrijpt waarom die wereldkampioen worden
Torres , Fabregas , Silva , Jesus Navas , Llorente , Mata


12 Jul 2010, 15:51
onderstaande foto te bekijken op eigen risico
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27 Apr 2006, 14:28
Berichten: 8614
Leeftijd: 56
Locatie: Wetteren
Website: https://m.youtube.com/watch?v=1c84T7KT-xs
Bericht Re: Wereldbeker 2010
Cruijff: "Oranje speelde hard en grof"
Johan Cruijff is na de verloren finale hard voor Nederland. "Het spel was lelijk, hard, grof en veel te verdedigend", aldus de oud-voetballer.
Volgens Cruijff speelde Oranje vooral uit onmacht op die manier. "Je speelt antivoetbal als je denkt dat het de enige manier is om de opponent te verslaan", zei hij.
"Nederland heeft twintig minuten goed gespeeld en is daarna overgeschakeld op schoppen en provoceren", aldus nog Cruijff.

_________________
https://m.youtube.com/watch?v=1c84T7KT-xs
Member of the President’s Club.


12 Jul 2010, 17:31
Ancien

Lid geworden op: 16 Mei 2005, 20:42
Berichten: 3588
Website: http://www.everyoneweb.com/catenaccio/
WLM: stijn.vermaeren@pandora.be
Bericht Re: Wereldbeker 2010
Terechte winst voor de Spanjaarden.

De scheidsrechter met veel voorsprong de allerzwakste op het veld. Hoe hebben ze die de finale willen geven? Bij iedere fout die hij floot altijd een ganse uitleg aan de spelers wat ze niet mogen doen. Dat werkt de discussies natuurlijk in de hand. Ik heb ze op dit wk in geen enkele wedstrijd zo zien mekkeren tegen de scheidsrechter als in deze finale.

Van Bommel of De Jong, en eigenlijk alle twee zelfs, moest toch zeker rood gekregen hebben, zonder enige discussie. En dan die corner voor dat doelpunt (zonder dat doelpunt er aan te linken), als je dat niet ziet, wat sta je dan op dat veld eigenlijk te doen vraag ik mij af.


12 Jul 2010, 20:12
onderstaande foto te bekijken op eigen risico
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 20 Mei 2008, 12:49
Berichten: 10006
Leeftijd: 66
Locatie: Aalst
Bericht Re: Wereldbeker 2010
Inderdaad Spanje terechte winnaar van de finale.

_________________
Century game 22 juni 2019


12 Jul 2010, 20:40
Ancien

Lid geworden op: 14 Jan 2006, 23:22
Berichten: 3793
Leeftijd: 63
Locatie: Heusden
Bericht Re: Wereldbeker 2010
In de halve finale Spanje-Duitsland eerste fout na een minuut of 26...
In de finale eerste 5 minuten Spanje heel scherp, en dan beginnen die Hollanders te schoppen op alles wat beweegt! De scheidsrechter was niet groots, maar je zou kunnen hopen dat in de finale van een wereldbeker twee ploegen het veld op komen die willen voetballen. En inderdaad, sneller rood had gemogen.

Het doelpunt was volgens een stilgezette herhaling op Sporza niet eens positiebuitenspel bij de eerste pass, je moet daar dus niet eens meer over discussiëren (prachtig gezien van de grensrechter, trouwens, die perfect op zijn lijn stond en het geluk had dat passende speler en Iniesta op bijna één lijn stonden in zijn gezichtsveld...).

De corner van de Hollanders. Inderdaad, het was corner en spijtig dat ze hem niet kregen. Maar van elk moment in de geschiedenis kan zeggen dat als het anders was geweest, dat de geschiedenis nooit meer dezelfde had kunnen zijn. Filosofisch gezien hebben ze dus gelijk, maar wat een onzin is dat...

Het beste zinnetje van Van Marwijk was: "Spanje was beter."
Daar een punt achter zetten en hopen dat de Hollanders volgende keer willen voetballen.

Kortom: Spanje de verdiende winnaar...


12 Jul 2010, 21:13
Iendracht.be - beheer
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 16 Mei 2005, 23:59
Berichten: 12898
Leeftijd: 45
Locatie: Denderhoutem
Website: http://www.newcastle-online.org/nufcforum/index.php
Bericht Re: Wereldbeker 2010
salvador schreef:
De corner van de Hollanders. Inderdaad, het was corner en spijtig dat ze hem niet kregen. Maar van elk moment in de geschiedenis kan zeggen dat als het anders was geweest, dat de geschiedenis nooit meer dezelfde had kunnen zijn. Filosofisch gezien hebben ze dus gelijk, maar wat een onzin is dat...


Ik heb de beelden nog eens herbekeken en tis zelfs niet zo dat de goal van Spanje uit de doeltrap voortkomt, want er gaat eerst nog een mislukte Nederlandse aanval aan de goal vooraf. Die corner heeft dus inderdaad geen enkele invloed op het resultaat. Ik versta echt niet waar die Hollanders zo over zagen, normaalgezien moesten ze bij de rust al met negen gestaan hebben.


12 Jul 2010, 23:51
Freak

Lid geworden op: 16 Mar 2006, 16:56
Berichten: 6398
Leeftijd: 44
Bericht Re: Wereldbeker 2010
Bartos schreef:
salvador schreef:
De corner van de Hollanders. Inderdaad, het was corner en spijtig dat ze hem niet kregen. Maar van elk moment in de geschiedenis kan zeggen dat als het anders was geweest, dat de geschiedenis nooit meer dezelfde had kunnen zijn. Filosofisch gezien hebben ze dus gelijk, maar wat een onzin is dat...


Ik heb de beelden nog eens herbekeken en tis zelfs niet zo dat de goal van Spanje uit de doeltrap voortkomt, want er gaat eerst nog een mislukte Nederlandse aanval aan de goal vooraf. Die corner heeft dus inderdaad geen enkele invloed op het resultaat. Ik versta echt niet waar die Hollanders zo over zagen, normaalgezien moesten ze bij de rust al met negen gestaan hebben.



Spanje verslaat Duitsland en Nederland, zaaaaalig gewoon.

Binnen een week naar Spanje! :banana:


13 Jul 2010, 7:05
Nationale Ploeg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 15 Mar 2009, 19:49
Berichten: 2344
Leeftijd: 35
Locatie: erembodegem
Website: http://www.facebook.com/home.php?#!/profile.php?id=1569624749
Bericht Re: Wereldbeker 2010
iendrachters @ Breda met de WK-finale (met dank aan Pauwken (y) )

http://www.youtube.com/user/Pauwken2#p/u :EA:

_________________
... Hij scheurt, vernielt, verplettert, bedekt met bloed en slijk. En zegepralend grijnst hij op 's vijands trillend lijk. Zij zullen hem niet temmen, zolang een Vlaming leeft, ...


13 Jul 2010, 12:28
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 423 berichten ]  Ga naar pagina 1 25 26 27 28 29


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten




Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
webdesign aalst