20 km van Brussel - Pagina 23 | Iendracht.be Forum
forum eendracht aalst



Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 345 berichten ]  Ga naar pagina 1 19 20 21 22 23
 20 km van Brussel 
Auteur Bericht
Ancien

Lid geworden op: 10 Sep 2009, 18:37
Berichten: 4815
Locatie: oilsjt
Bericht Re: 20 km van Brussel
Ik kan El Corredor enkel maar gelijk geven, als ge in Brussel gaat lopen denken ze direct dat ge iets mispeuterd hebt. :D

_________________
oilsjt, goi alien...


13 Apr 2012, 17:19
Nationale Ploeg

Lid geworden op: 18 Aug 2008, 19:12
Berichten: 1880
Leeftijd: 50
Locatie: Oiltert
Bericht Re: 20 km van Brussel
Ik goan tois al genoeg loeipen.... :D
By the way, veil korozje Bartos!! (y)

_________________
E Palmken goot er altoid in!!
Mor iet anders oeik....


13 Apr 2012, 17:42
Freak

Lid geworden op: 16 Mar 2006, 16:56
Berichten: 6398
Leeftijd: 44
Bericht Re: 20 km van Brussel
Bomber schreef:
Alle, das oek weer ne mensj korrozje geven :D


ge kent mij hé, de eeuwige positieveling :D

de 20km van Brussel is gewoon zwaar gehyped. Dit jaar is de start 's morgens, omdat er vorig jaar enen de pijp aan Maarten heeft gegeven.

verder is deze wedstrijd ronduit levensgevaarlijk, een massa volk waaronder zelfs wandelaars, je ziet bij de start geen meter voor je. Als je voorbij de triomfbogen komt bij de start zijn er voetpaden zo een 20 cm hoog. Als je deze niet opmerkt, knal je daar met je schenen lekker tegen. ;)

ik heb deze wedstrijd nooit gelopen en zal het ook nooit doen. Maar ik wens je uiteraard veel succes! (y) (@Bartos en anderen)


13 Apr 2012, 18:21
Nationale Ploeg

Lid geworden op: 09 Jan 2006, 11:16
Berichten: 2311
Leeftijd: 51
Locatie: moorsel
Bericht Re: 20 km van Brussel
Bartos schreef:
Zijn er hier nog forummers die dit jaar de 20 km van Brussel meelopen? Ik ga het me uiteindelijk ook eens riskeren om een eerste keer mee te lopen.

Trouwens plezant om die verhalen van een jaar of vijf geleden allemaal nog eens terug te lezen :D .

Zit El Corredor nog mee in die organisatie trouwens?

*edit* Die laatste vraag werd trouwens toevallig enkele berichten hoger, maar vier jaar geleden, ook al gesteld :D .
Ik heb de 20 van Brussel nu 3x gelopen en heb het daar wel gezien. Is me wat te druk en
ook altijd een heel gedoe met die inschrijvingen. Veel succes in alle geval en hou nog wat reserve over voor de laatste 3 km want die zijn best lastig ;)


13 Apr 2012, 19:00
Ancien

Lid geworden op: 12 Jul 2009, 17:35
Berichten: 4112
Leeftijd: 54
Locatie: Herzele
Bericht Re: 20 km van Brussel
jammen schreef:
Ik kan El Corredor enkel maar gelijk geven, als ge in Brussel gaat lopen denken ze direct dat ge iets mispeuterd hebt. :D

:plat: (y)

_________________
What we do in life, echoes in eternity. From Gladiator.


14 Apr 2012, 10:13
Iendracht.be - beheer
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 16 Mei 2005, 23:59
Berichten: 12898
Leeftijd: 45
Locatie: Denderhoutem
Website: http://www.newcastle-online.org/nufcforum/index.php
Bericht Re: 20 km van Brussel
Ondertussen nog een goeie week, nog enkele dagen goed doortrainen nu en dan vooral maken van gezond te blijven en voldoende uitgerust aan de start te komen.
Ik heb trouwens mijn startnummer en start in box 1 (bij de eerste 6000), dat zal me dus hopelijk toch al wat gewriemel tussen al dat volk besparen.


16 Mei 2012, 23:08
Iendracht.be - beheer
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 16 Mei 2005, 23:59
Berichten: 12898
Leeftijd: 45
Locatie: Denderhoutem
Website: http://www.newcastle-online.org/nufcforum/index.php
Bericht Re: 20 km van Brussel
Voilà, ik heb het overleefd, maar wat een hitte jongens. Enkele graden frisser had wel gemogen. Ik had gehoopt onder 1u30 te blijven, maar uiteindelijk gefinisht op 1u30'47", maar gezien de omstandigheden ben ik wel content met mijn tijd. Heel de race tot op 17 km ongeveer op schema voor 1u28 - 1u29, maar dan heeft de klim van de Tervurenlaan me de adem afgesneden en mede door veel te weinig te drinken onderweg heb ik in de slotkilometer nog ne klop van den hamer vanjewelste gekregen. Al zwalpend toch nog proberen vooruit te geraken, maar de hoop op 1u30 was wel weg, al was het nipt. Wel neig afgezien en ik heb het nog nooit voorgehad dat ik achteraf zoveel tijd nodig heb om te recupereren (het zag er niet schoon uit :D ). Soit, ondertussen voerden ze er daar regelmatig met den brancard af, het kon dus nog veel erger. Ik denk dat iedereen die vandaag de finish haalt er serieus fier mag op zijn.


27 Mei 2012, 15:54
Nationale Ploeg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 13 Okt 2010, 14:05
Berichten: 2345
Leeftijd: 32
Locatie: Oilsjt
Bericht Re: 20 km van Brussel
Bartos schreef:
Voilà, ik heb het overleefd, maar wat een hitte jongens. Enkele graden frisser had wel gemogen. Ik had gehoopt onder 1u30 te blijven, maar uiteindelijk gefinisht op 1u30'47", maar gezien de omstandigheden ben ik wel content met mijn tijd. Heel de race tot op 17 km ongeveer op schema voor 1u28 - 1u29, maar dan heeft de klim van de Tervurenlaan me de adem afgesneden en mede door veel te weinig te drinken onderweg heb ik in de slotkilometer nog ne klop van den hamer vanjewelste gekregen. Al zwalpend toch nog proberen vooruit te geraken, maar de hoop op 1u30 was wel weg, al was het nipt. Wel neig afgezien en ik heb het nog nooit voorgehad dat ik achteraf zoveel tijd nodig heb om te recupereren (het zag er niet schoon uit :D ). Soit, ondertussen voerden ze er daar regelmatig met den brancard af, het kon dus nog veel erger. Ik denk dat iedereen die vandaag de finish haalt er serieus fier mag op zijn.


1 woord: proficiat!

Daar kan je idd alleen maar fier op zijn denk ik! (y)

_________________
Please don't take my Iendracht away!


27 Mei 2012, 16:29
Nationale Ploeg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 15 Mar 2009, 19:49
Berichten: 2344
Leeftijd: 35
Locatie: erembodegem
Website: http://www.facebook.com/home.php?#!/profile.php?id=1569624749
Bericht Re: 20 km van Brussel
Iendrachtzot schreef:
Bartos schreef:
Voilà, ik heb het overleefd, maar wat een hitte jongens. Enkele graden frisser had wel gemogen. Ik had gehoopt onder 1u30 te blijven, maar uiteindelijk gefinisht op 1u30'47", maar gezien de omstandigheden ben ik wel content met mijn tijd. Heel de race tot op 17 km ongeveer op schema voor 1u28 - 1u29, maar dan heeft de klim van de Tervurenlaan me de adem afgesneden en mede door veel te weinig te drinken onderweg heb ik in de slotkilometer nog ne klop van den hamer vanjewelste gekregen. Al zwalpend toch nog proberen vooruit te geraken, maar de hoop op 1u30 was wel weg, al was het nipt. Wel neig afgezien en ik heb het nog nooit voorgehad dat ik achteraf zoveel tijd nodig heb om te recupereren (het zag er niet schoon uit :D ). Soit, ondertussen voerden ze er daar regelmatig met den brancard af, het kon dus nog veel erger. Ik denk dat iedereen die vandaag de finish haalt er serieus fier mag op zijn.


1 woord: proficiat!

Daar kan je idd alleen maar fier op zijn denk ik! (y)

inderdaad, chapeau Bartos.
Ze hebben trouwens zo'n 600 deelnemers moeten afvoeren.

_________________
... Hij scheurt, vernielt, verplettert, bedekt met bloed en slijk. En zegepralend grijnst hij op 's vijands trillend lijk. Zij zullen hem niet temmen, zolang een Vlaming leeft, ...


27 Mei 2012, 16:37
onderstaande foto te bekijken op eigen risico
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27 Apr 2006, 14:28
Berichten: 8614
Leeftijd: 56
Locatie: Wetteren
Website: https://m.youtube.com/watch?v=1c84T7KT-xs
Bericht Re: 20 km van Brussel
Kris Meganck zijn tijd1u12'41"

_________________
https://m.youtube.com/watch?v=1c84T7KT-xs
Member of the President’s Club.


27 Mei 2012, 16:45
Ancien
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 16 Mei 2005, 20:01
Berichten: 4378
Leeftijd: 36
Bericht 20 km van Brussel
Respect Bart en alle anderen.


27 Mei 2012, 17:00
Freak

Lid geworden op: 16 Mar 2006, 16:56
Berichten: 6398
Leeftijd: 44
Bericht Re: 20 km van Brussel
Bartos schreef:
Voilà, ik heb het overleefd, maar wat een hitte jongens. Enkele graden frisser had wel gemogen. Ik had gehoopt onder 1u30 te blijven, maar uiteindelijk gefinisht op 1u30'47", maar gezien de omstandigheden ben ik wel content met mijn tijd. Heel de race tot op 17 km ongeveer op schema voor 1u28 - 1u29, maar dan heeft de klim van de Tervurenlaan me de adem afgesneden en mede door veel te weinig te drinken onderweg heb ik in de slotkilometer nog ne klop van den hamer vanjewelste gekregen. Al zwalpend toch nog proberen vooruit te geraken, maar de hoop op 1u30 was wel weg, al was het nipt. Wel neig afgezien en ik heb het nog nooit voorgehad dat ik achteraf zoveel tijd nodig heb om te recupereren (het zag er niet schoon uit :D ). Soit, ondertussen voerden ze er daar regelmatig met den brancard af, het kon dus nog veel erger. Ik denk dat iedereen die vandaag de finish haalt er serieus fier mag op zijn.


de schrik van iedere topatleet tot recreant, klootomstandigheden op de dag van je wedstrijd.

eigenlijk ongelooflijk slecht weer, maar toch een prima prestatie. Amper 47 seconden boven je richttijd, dus rampen zijn dat niet.

de volgende keer bij betere omstandigheden loop je die tijd zeker aan diggelen.

en dat er veel zijn afgevoerd op nen brancard, toont nog maar eens hoe veel mensen ongetraind aan dergelijke afstand beginnen. :hmm:


27 Mei 2012, 18:37
Iendracht.be - beheer
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 16 Mei 2005, 23:59
Berichten: 12898
Leeftijd: 45
Locatie: Denderhoutem
Website: http://www.newcastle-online.org/nufcforum/index.php
Bericht Re: 20 km van Brussel
El Corredor schreef:
de schrik van iedere topatleet tot recreant, klootomstandigheden op de dag van je wedstrijd.

eigenlijk ongelooflijk slecht weer, maar toch een prima prestatie. Amper 47 seconden boven je richttijd, dus rampen zijn dat niet.

de volgende keer bij betere omstandigheden loop je die tijd zeker aan diggelen.

en dat er veel zijn afgevoerd op nen brancard, toont nog maar eens hoe veel mensen ongetraind aan dergelijke afstand beginnen. :hmm:


Mja, van mij mag het zonnetje wel schijnen, maar zo warm, das inderdaad verre van ideale omstandigheid voor te lopen. En zeker dat ik tijdens het lopen geen grote drinker ben, heeft me vandaag toch wel parten gespeeld. Ik ben er alleszins ook van overtuigd dat mits blijven trainen en bij een stuk frisser weer ik deze tijd nog een pak moet kunnen verbeteren. De klop die ik vandaag kreeg tijdens de slotkilometer is me alleszins nog nooit overkomen en kost me toch zeker een tweetal minuten (en enkel met door de pijngrens te gaan niet meer dan een tweetal minuten).
Ik denk trouwens dat niet enkel ongetrainde mensen vandaag afgevoerd zijn, maar ook getrainde mensen kunnen instorten door de combinatie van de hitte en misschien wat te enthousiast starten. Toen ik toekwam, zag ik ook al mensen die afgevoerd werden. Dat zijn er dan toch ook die rond 1u30 toekomen, dus echt ongetraind lukt je dat toch niet.


28 Mei 2012, 0:11
Miniem

Lid geworden op: 05 Dec 2006, 23:27
Berichten: 56
Bericht Re: 20 km van Brussel
Mijn mening is:

De beste manier om met de 20 km van Bxl om te gaan is...:

...er niet aan deelnemen.

'k Heb er de voorbije jaren enkele keren aan meegedaan, en 'k laat voortaan die kelk aan mij voorbij gaan. Té véél volk.

Dan loop ik veel liever de halve marathon van Bxl. Het parcours is bijna net hetzelfde. Maar ipv 25K of 30K deelnemers heb je daar pakweg 6K deelnemers. Heel wat meer ruimte dus om eens iemend voorbij te gaan zonder je in allerlei bochten te moeten wringen.

En de aankomst is op de Grote Markt ipv in het Jubelpark. In de straatjes naar de Grote Markt staat er altijd een massa volk. Dat heeft wel iets vind ik. Ideaal om er een laatste spurtje uit te persen ;)

En nog een voordeel: Marathon & 1/2e marathon worden gelopen in september/oktober, ipv in mei zoals de 20 km. Meestal is het dan wat frisser, wat ik aangenamer vind tijdens een wedstrijd. Mijn tijden op de 1/2e Marathon zijn altijd beter dan die op de 20 Km, ondanks dat het parcours een km langer is (dankzij het weer, dankzij meer plek om te lopen,...)

Wat mij betreft: de 20 km is een hype, de 1/2e marathon is een wédstrijd.


28 Mei 2012, 20:38
Freak

Lid geworden op: 16 Mar 2006, 16:56
Berichten: 6398
Leeftijd: 44
Bericht Re: 20 km van Brussel
Costa Alosta schreef:
Mijn mening is:

De beste manier om met de 20 km van Bxl om te gaan is...:

...er niet aan deelnemen.

'k Heb er de voorbije jaren enkele keren aan meegedaan, en 'k laat voortaan die kelk aan mij voorbij gaan. Té véél volk.

Dan loop ik veel liever de halve marathon van Bxl. Het parcours is bijna net hetzelfde. Maar ipv 25K of 30K deelnemers heb je daar pakweg 6K deelnemers. Heel wat meer ruimte dus om eens iemend voorbij te gaan zonder je in allerlei bochten te moeten wringen.

En de aankomst is op de Grote Markt ipv in het Jubelpark. In de straatjes naar de Grote Markt staat er altijd een massa volk. Dat heeft wel iets vind ik. Ideaal om er een laatste spurtje uit te persen ;)

En nog een voordeel: Marathon & 1/2e marathon worden gelopen in september/oktober, ipv in mei zoals de 20 km. Meestal is het dan wat frisser, wat ik aangenamer vind tijdens een wedstrijd. Mijn tijden op de 1/2e Marathon zijn altijd beter dan die op de 20 Km, ondanks dat het parcours een km langer is (dankzij het weer, dankzij meer plek om te lopen,...)

Wat mij betreft: de 20 km is een hype, de 1/2e marathon is een wédstrijd.



(y)


28 Mei 2012, 20:43
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 345 berichten ]  Ga naar pagina 1 19 20 21 22 23


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 39 gasten




Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
webdesign aalst