Festivalitis - Pagina 12 | Iendracht.be Forum
forum eendracht aalst



Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 194 berichten ]  Ga naar pagina 1 9 10 11 12 13
 Festivalitis 
Auteur Bericht
Ancien

Lid geworden op: 17 Jan 2007, 8:42
Berichten: 4807
Leeftijd: 44
Locatie: Hofstade
Bericht Re: Festivalitis
Fillou schreef:
Gio schreef:
Dat festival in Arras is op bijna alle vlakken een aanrader, niet ver, prachtige locatie en inderdaad qua line up ook meestal zeer goed. Eén nadeel: het is er al Heineken dat de klok slaat... :kots:



Vreemd eigenlijk dat Werchter in België afgedaan wordt als een rotfestival, terwijl Arras dan weer door diezelfde mensen top genoemd wordt. En het zijn zo goed als dezelfde groepen die er spelen.

Zoals ik hier al schreef, arras is qua organisatie een platte ramp en de sfeer wordt er om zeep geholpen door arrogante fransozen. Geen arras dus, maar drie dagen werchter. Vanuit een B&B in Aarschot ...


Dit jaar naar Arras geweest en met alle moeite van de wereld kan ik buiten het feit dat het inderdaad Heineken is dat je moet zuipen geen enkel minpunt laten optekenen van dit sympathieke festival. Akkoord dat de ondergrond aan het hoofdpodium misschien niet helemaal je dat is en je vanaf de afrit op de snelweg aangewezen bent op uw GPS om dat festival zelf te vinden want geen bordjes te bespeuren, maar voor de rest??? Geparkeerd op 1 km van het festival in het stadje zelf voor 4 EUR voor een ganse dag (parking op schonen asfalt zoals op het Vredeplein, geen inderhaast ontkoeide weide zoals hier in België waar je minstens 5 EUR kwijt bent en dan nog eens een uur mag wachten voor je weggeraakt), 3 EUR voor halve liters frisdrank, 2 EUR voor halve liter water en het bier ook redelijk geprijsd. Geen ellenlange wachtrijen om op de eerste dag binnen te kunnen zoals op Werchter, Pukkelpop en consoorten... Minder eetgelegenheden en drankstands dat wel, maar wel een veel gevarieerder aanbod zoals Argentijnse BBQ, Libanees, Afrikaans eten naast de gebruikelijke hamburgers, frieten (die trouwens een pak beter waren dan die ik de laatste jaren al op Belgische festivals heb gegeten), enz. Bovendien al het eten met geld te betalen ipv met jetons en bonnetjes waardoor je meer controle heb over wat je uitgeeft...

Zichtbaarheid van het hoofdpodium - gewoon subliem want vanop elke plaats heel dicht op het event plus goeie klank. En wat de arrogante Fransozen betreft: ik ben er meer West-Vlamingen tegengekomen dan wat anders :-)

En last but not least, ik heb er meer een Lokeren Feesten gevoel bij dan een Rock Werchter gevoel en dat is absoluut een pluspunt. Zeker voor herhaling vatbaar...

De doorgang van het ene naar het andere podium is inderdaad niet bijster breed, maar dat zorgt enkel voor ongemak bij de afsluitende acts omdat het daar pikdonker is... Als je in België van de ene kant naar de andere wil op Werchter op dat tijdstip, mag je ook aanschuiven hoor...


11 Jul 2011, 17:11
Nationale Ploeg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 12 Jan 2008, 17:55
Berichten: 2296
Leeftijd: 39
Locatie: Aalst
Bericht Re: Festivalitis
Zijn er hier nog die 31/7 naar de Lokerse Feesten gaan?

Soulfy, Thin Lizzy, Channel Zero en Dream Theater :love:


11 Jul 2011, 17:12
Vaste Waarde
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 30 Sep 2010, 16:09
Berichten: 1489
Leeftijd: 69
Locatie: Matongé Turkmenistan on Denjer
Bericht Re: Festivalitis
Zienaa schreef:
Zijn er hier nog die 31/7 naar de Lokerse Feesten gaan?

Soulfy, Thin Lizzy, Channel Zero en Dream Theater :love:


Thin Lizzy: zijn dat nog die gasten van in de jaren zeventig?

_________________
"den nachtwacht", da was nog insj eeng kaffee
winnaar ajoinenpronostiek 2012-2013 op speeldagen 3-11-22-23


11 Jul 2011, 17:53
Nationale Ploeg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 01 Aug 2006, 12:40
Berichten: 2290
Leeftijd: 45
Locatie: HERNE
Bericht Re: Festivalitis
Zienaa schreef:
Zijn er hier nog die 31/7 naar de Lokerse Feesten gaan?

Soulfy, Thin Lizzy, Channel Zero en Dream Theater :love:


Ik ben present dienen dag :)

Maar eerst overmorgen vertrekken naar Dour tot de maandag, super zot festival waar elk genre liefhebber zijn gading kan vinden. Ik tel in elk geval af! :banana:

_________________
Justice for the 96! YNWA!

I E N D R A C H T 4 E V E R !!!


11 Jul 2011, 18:50
Ancien

Lid geworden op: 09 Okt 2005, 21:15
Berichten: 4109
Leeftijd: 40
Locatie: Lede
WLM: janvanboxstael@hotmail.com
Bericht Re: Festivalitis
Gio schreef:
Maar eerst overmorgen vertrekken naar Dour tot de maandag, super zot festival waar elk genre liefhebber zijn gading kan vinden. Ik tel in elk geval af! :banana:


Ook voor de Leffeliefhebber zoals gij zeker? ;)


11 Jul 2011, 23:09
Nationale Ploeg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 01 Aug 2006, 12:40
Berichten: 2290
Leeftijd: 45
Locatie: HERNE
Bericht Re: Festivalitis
Jan schreef:
Gio schreef:
Maar eerst overmorgen vertrekken naar Dour tot de maandag, super zot festival waar elk genre liefhebber zijn gading kan vinden. Ik tel in elk geval af! :banana:


Ook voor de Leffeliefhebber zoals gij zeker? ;)




Die Special Beer tent is inderdaad een leuk extra'tje :drank: :D

_________________
Justice for the 96! YNWA!

I E N D R A C H T 4 E V E R !!!


11 Jul 2011, 23:17
Nationale Ploeg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 12 Jan 2008, 17:55
Berichten: 2296
Leeftijd: 39
Locatie: Aalst
Bericht Re: Festivalitis
ajoin54 schreef:
Zienaa schreef:
Zijn er hier nog die 31/7 naar de Lokerse Feesten gaan?

Soulfy, Thin Lizzy, Channel Zero en Dream Theater :love:


Thin Lizzy: zijn dat nog die gasten van in de jaren zeventig?


Yep


12 Jul 2011, 8:28
Nationale Ploeg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 01 Aug 2006, 12:40
Berichten: 2290
Leeftijd: 45
Locatie: HERNE
Bericht Re: Festivalitis
Zienaa schreef:
ajoin54 schreef:
Zienaa schreef:
Zijn er hier nog die 31/7 naar de Lokerse Feesten gaan?

Soulfy, Thin Lizzy, Channel Zero en Dream Theater :love:


Thin Lizzy: zijn dat nog die gasten van in de jaren zeventig?


Yep



http://www.youtube.com/watch?v=TehFZ38kt6o :banana:

http://www.youtube.com/watch?v=1FmPhJkd ... re=related :EA:

_________________
Justice for the 96! YNWA!

I E N D R A C H T 4 E V E R !!!


12 Jul 2011, 16:28
Nationale Ploeg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 15 Mei 2005, 17:24
Berichten: 1775
Locatie: Haaltert
Website: http://www.darkultras.com
WLM: stino69@hotmail.com
Bericht Re: Festivalitis
Amai seg.. Juist de beelden gezien van Pukkelpop, verschrikkelijk gewoon..
Wetende dat ik al paar keer naar Kiewit ben geweest en dan zulke toestanden daar zien..

Veel sterkte aan de families, u zoon/dochter gaat dan eens naar e festival..

_________________
Afbeelding


19 Aug 2011, 0:26
Nationale Ploeg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 12 Jan 2008, 17:55
Berichten: 2296
Leeftijd: 39
Locatie: Aalst
Bericht Re: Festivalitis
ik ging normaal ook gaan, maar kon geen verlof krijgen en het was dan uitverkocht ook.
ken veel mensen die ginder zitten, maar die kunnen wel tegen ne stoot.


19 Aug 2011, 7:38
nieuw in de eerste ploeg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27 Mar 2011, 14:12
Berichten: 406
Bericht Re: Festivalitis
Ik denk dat iedereen daar wel iemand heeft zitten die hij/zij kent. Ik heb straks mijn eerste mondeling examen in de tweede zit en ik denk dat ik mijn prof maar eens moet bedanken, want zonder dat examen zat ik ongetwijfeld op PKP en waarschijnlijk zelfs in de chateau...


19 Aug 2011, 11:08
Iendracht.be - beheer

Lid geworden op: 15 Mei 2005, 17:48
Berichten: 7463
Leeftijd: 35
Bericht Re: Festivalitis
Zienaa schreef:
ik ging normaal ook gaan, maar kon geen verlof krijgen en het was dan uitverkocht ook.
ken veel mensen die ginder zitten, maar die kunnen wel tegen ne stoot.


Als een LED scherm van 7 meter op 2 meter naar beneden tuimelt, of een volledige tent instuikt, inclusief al dat zwaar materiaal errond, dan maakt het niet veel uit da ge tegen ne stoot kunt, dan moet ge gewoon chance hebben denk ik...


19 Aug 2011, 11:49
Nationale Ploeg

Lid geworden op: 02 Sep 2005, 20:49
Berichten: 2259
Bericht Re: Festivalitis
Blijkbaar is er een 21-jarig meisje uit Hamme bij de dodelijke slachtoffers van Pukkelpop.

Op www.tvoost.be staat te lezen

Een 21-jarig meisje uit Hamme kwam op het Pukkelpopfestival om het leven toen ze ging schuilen voor de storm in haar tent op de camping. In het nieuws vanavond spreken we met twee van haar vriendinnen. Vanavond houden de leden van de Chiro van Hamme-Zogge, waar het slachtoffer nog leiding heeft gegeven, een herdenkingsplechtigheid. De gemeente Hamme opent een rouwregister.

_________________
Is jouw euro-biljet (shortcode + serienummer) al ingevoerd op www.eurobilltracker.com ?
Als een andere eurobilltracker jouw biljet al eerder ingevoerd heeft, ontdek je de afstand dat jouw biljet afgelegd heeft.


19 Aug 2011, 16:38
Nationale Ploeg

Lid geworden op: 02 Sep 2005, 20:49
Berichten: 2259
Bericht Re: Festivalitis
Alsof 5 doden op Pukkelpop nog niet genoeg was. :cry:
http://www.sudpresse.be/regions/huy_war ... 6426.shtml

_________________
Is jouw euro-biljet (shortcode + serienummer) al ingevoerd op www.eurobilltracker.com ?
Als een andere eurobilltracker jouw biljet al eerder ingevoerd heeft, ontdek je de afstand dat jouw biljet afgelegd heeft.


20 Aug 2011, 13:45
Ancien

Lid geworden op: 15 Sep 2008, 19:44
Berichten: 4918
Bericht Re: Festivalitis
Noodweer Pukkelpop erkend als ramp

De federale ministerraad heeft vrijdag twee koninklijke besluiten goedgekeurd waardoor de storm die op 18 augustus over een deel van het land trok, als ramp wordt erkend. Daardoor kan iedereen die rechtstreekse materiële schade heeft geleden in aanmerking komen voor een vergoeding uit het Rampenfonds, legt minister van Binnenlandse Zaken Annemie Turtelboom uit. Het gaat daarbij om het noodweer dat ook het festival Pukkelpop in Kiewit zwaar trof.

In totaal zijn er 46 gemeenten waar de hevige winden erkend zijn als ramp en 78 gemeenten waar dat geldt voor de overvloedige regenval.

De schade door de hevige winden wordt door de provincies tot nu toe geraamd op meer dan 59 miljoen euro, die door de regenval wordt op meer dan 18 miljoen euro geschat. Voor de regenval moet de brandverzekering in eerste instantie tussenkomen. Enkel in uitzonderlijke gevallen kan een beroep op het rampenfonds worden gedaan.

Uitbetaling 3 weken na goedkeuring

'Het rampenfonds is voorzien voor grote, directe materiële schade bij rampen zoals wateroverlast of stormschade. Het is de eerste keer dat zoveel mensen onder de ramp geleden hebben', zegt minister van Binnenlandse Zaken Annemie Turtelboom (Open VLD) op Radio 1. 'Nu het stormweer van 18 augustus is erkend, kunnen alle mensen die hierdoor rechtstreekse schade hebben geleden een vergoeding krijgen'

Na de publicatie in het Staatsblad hebben ze drie maanden de tijd om een dossier bij de gouverneur in te dienen. Indien het dossier wordt goedgekeurd, volgt binnen de drie weken de uitbetaling.

Franchise van 250 euro

Voor de schade op het Pukkelpopterrein komen in eerste instantie podia, festivaltenten, eettentjes, lichttorens, enzovoort in aanmerking. Wel geldt een franchise van 250 euro. Daardoor zullen de meeste Pukkelpopgangers geen aanspraak kunnen maken op een schadevergoeding.

Ook de landbouwers die door de storm werden getroffen, kunnen voor de schade aan hun gewassen, boomgaarden en fruit een beroep doen op het rampenfonds. 'Zo vermijden we dat de landbouwers, na de weerkundige ramp, ook nog eens een financiële ramp te verwerken krijgen', besluit Turtelboom.

'De filosofie van het rampenfonds is echter wel om onmiddellijke materiële schade te vergoeden. Als de bomen van een fruitkweker omver zijn gewaaid, vergoeden we de aanplanting van nieuwe bomen. Maar als die de eerste twee jaar geen vruchten dragen, kunnen we daar niet in tussenkomen', zegt de minister.

Herdenkingsteken

Tijdens het noodweer op 18 augustus kwamen op het festivalterrein vijf Belgische bezoekers om het leven. Tal van festivalgangers raakten gewond.

Sindsdien was de locatie een herdenkingsplaats voor iedereen die op de een of andere manier betrokken raakte bij de allesverwoestende storm. Nog elke dag komen mensen hulde brengen. Daarom werd vorige week beslist dat Pukkelpop een herdenkingsteken krijgt.

Tegen uiterlijk dinsdag 15 november krijgen bezoekers van het festival meer informatie over een eventuele terugbetaling van tickets en drankbonnen.

_________________
Iendracht Oiljst "Mannen weten waarom"


29 Sep 2011, 12:00
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 194 berichten ]  Ga naar pagina 1 9 10 11 12 13


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten




Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
webdesign aalst