Clubnaam & Logo Eendracht Aalst | Iendracht.be Forum
forum eendracht aalst



Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3
 Clubnaam & Logo Eendracht Aalst 
Auteur Bericht
Nationale Ploeg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 12 Jan 2008, 17:55
Berichten: 2296
Leeftijd: 39
Locatie: Aalst
Bericht Clubnaam & Logo Eendracht Aalst
Ik vraag me nog altijd af waarom ze in 2002 geen andere naam konden kiezen dan VC Eendracht Aalst 2002, want het is namelijk vooral die 2002 die me stoort.
Waarom namen ze dan niet gewoon VC Eendracht Aalst of RSC Eendracht Aalst of KVC Eendracht Aalst? Dit klinkt volgens mij nog altijd veel beter dan een clubnaam met zo een wansmakelijk jaartal erachter.

Ook het oude logo kon toch deels gercupereerd worden?


Laatst gewijzigd door Zienaa op 08 Apr 2008, 12:30, 3 keer totaal gewijzigd.



08 Apr 2008, 10:29
Freak
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 29 Mei 2005, 14:07
Berichten: 5751
Bericht Re: Vraagske naamsverandering
Ik weet niet hoe dat precies zit eigenlijk, maar je hebt wel overschot van gelijk.
KV Mechelen, dat ook in vereffening ging heeft toch ook nog steeds hetzelfde logo.
In dat logo staat trouwens ook nog altijd 1904, de datum van toekenning van hun stamnummer. Dan kan dat toch bij ons ook ...

Ik vind het nieuwe logo afgrijselijk, het oude logo is veel stijlvoller. Ik vraag me af wat we daarvan eigenlijk nog mogen gebruiken. Alleszins, het nieuwe logo is er gekomen omdat Garré alle banden wou breken met vroeger. De club heeft echter nooit zo diep gezeten als tentijde met Garré, ze zouden dus beter alle banden breken met hem.

Petitie starten ? :wadde: ;)

(Ook nog even vermelden dat ik nergens afbraak doe aan het werk van het huidige bestuur)

_________________
Dit is de club waar ik zo trots op ben! - Clubliefde kent geen divisies


08 Apr 2008, 10:50
Iendracht.be - beheer
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 16 Mei 2005, 23:59
Berichten: 12898
Leeftijd: 46
Locatie: Denderhoutem
Website: http://www.newcastle-online.org/nufcforum/index.php
Bericht Re: Clubnaam
Ik persoonlijk vind het nieuwe logo (zoals het op de officiële site staat, dus zonder die 2002) eigenlijk mooier dan het vorige. Nen ajuin, wit-zwart en de letters EA, meer moet dat toch niet zijn. Ieder zal wel zijn smaak hebben, maar ik vind het een heel geslaagd logo. Als je wil zien hoe je ECHT een logo kan verneuken, moet je maar eens naar dat van Racing Genk zien, das pas om beschaamd over te zijn zeg.


08 Apr 2008, 10:56
onderstaande foto te bekijken op eigen risico
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 09 Aug 2005, 13:52
Berichten: 6580
Leeftijd: 10
Locatie:
Website: http://www.spionkop-lede.tk
Bericht Re: Clubnaam Eendracht Aalst
ik vind het nieuwe logo een verschrikking, het oude zal altijd in mijn hart blijven

_________________
www.spionkoplede.com


08 Apr 2008, 11:23
Iendracht.be - beheer

Lid geworden op: 15 Mei 2005, 17:48
Berichten: 7463
Leeftijd: 35
Bericht Re: Clubnaam Eendracht Aalst
Ik ben ook volledig PRO het oude logo te gebruiken... Nu ja, dat zal waarschijnlijk niet meer gebeuren.. Maar dat ze vanaf volgend jaar die 2002 er tenminste uitlaten en berichtgeven over E.Aalst, Eendracht of Eendracht Aalst ipv die belachelijke VC EA 2002

Petitie is wat overdreven, maar op één of andere manier zouden we het toch moeten formuleren aan het bestuur.


08 Apr 2008, 11:42
Freak
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 29 Mei 2005, 14:07
Berichten: 5751
Bericht Re: Clubnaam Eendracht Aalst
Eventueel zou OPC daarvoor kunnen instaan. Maar als het bestuur geen zekerheid heeft dat het gaat om de mening van een heleboel mensen kan zoiets niet. Vandaar het petitie-idee

_________________
Dit is de club waar ik zo trots op ben! - Clubliefde kent geen divisies


08 Apr 2008, 12:04
nieuw in de eerste ploeg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 01 Apr 2008, 9:47
Berichten: 743
Leeftijd: 42
Bericht Re: Clubnaam Eendracht Aalst
Misschien een spandoek maken? Het is maar een gedacht hé.

_________________
http://www.facebook.com/home.php?ref=logo#/profile.php?ref=name&id=1087322300


08 Apr 2008, 12:07
Nationale Ploeg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 12 Jan 2008, 17:55
Berichten: 2296
Leeftijd: 39
Locatie: Aalst
Bericht Re: Clubnaam Eendracht Aalst
Een online petitie en het bestaan hiervan duidelijk maken aan het stadion zelf voor of na de match lijkt me niet onhaalbaar.


08 Apr 2008, 12:07
Iendracht.be - beheer
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 16 Mei 2005, 23:59
Berichten: 12898
Leeftijd: 46
Locatie: Denderhoutem
Website: http://www.newcastle-online.org/nufcforum/index.php
Bericht Re: Clubnaam Eendracht Aalst
Ik denk dat ons bestuur met de titelstrijd en een eventuele eindronde in het vooruitzicht wel andere en veel belangrijkere zaken aan hun hoofd heeft dan zich druk te moeten maken over spandoeken of petities over een verandering van de naam of het logo.


08 Apr 2008, 12:17
Iendracht.be - beheer
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 16 Mei 2005, 23:59
Berichten: 12898
Leeftijd: 46
Locatie: Denderhoutem
Website: http://www.newcastle-online.org/nufcforum/index.php
Bericht Re: Clubnaam Eendracht Aalst
Trouwens, zo een logo en de naam, das een kwestie van smaak hé. Zo kunt ge evengoed met een petitie beginnen voor het behoud van de naam of het logo ook. Ik denk niet dat zulke zaken moeten opgelost worden via spandoeken of petities.


08 Apr 2008, 12:19
onderstaande foto te bekijken op eigen risico
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 09 Aug 2005, 13:52
Berichten: 6580
Leeftijd: 10
Locatie:
Website: http://www.spionkop-lede.tk
Bericht Re: Clubnaam Eendracht Aalst
ik denk toch dat 9 op de 10 een voorkeur voor het oude logo hebben, tis maar uit respect voor het bestuur dat ik het oude zou gebruiken op spandoeken

_________________
www.spionkoplede.com


08 Apr 2008, 12:29
Iendracht.be - beheer
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 16 Mei 2005, 23:59
Berichten: 12898
Leeftijd: 46
Locatie: Denderhoutem
Website: http://www.newcastle-online.org/nufcforum/index.php
Bericht Re: Clubnaam Eendracht Aalst
Mariner schreef:
ik denk toch dat 9 op de 10 een voorkeur voor het oude logo hebben, tis maar uit respect voor het bestuur dat ik het oude zou gebruiken op spandoeken


Ik denk niet dat je speciaal respect toont aan het bestuur door het oude logo te gebruiken. Allé, ik heb alleszins nog nooit ergens opgevangen dat die mensen speciaal heimwee hebben naar het oude logo :D .
Of we het nu graag hebben of niet, maar het logo dat we nu hebben, is alleszins ons logo en ik persoonlijk zie niet wat er mis mee is en al zeker niet waarom het niet zou kunnen gebruikt worden op spandoeken en dergelijke.


08 Apr 2008, 12:44
Freak
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 16 Mei 2005, 11:13
Berichten: 5023
Leeftijd: 40
Locatie: Lede
Bericht Re: Clubnaam & Logo Eendracht Aalst
Het oude logo is een deel van de geschiedenis, met zen ups & downs. Het gaat er ook niet echt over wat het mooiste logo is, feit is gewoon dat het oude heel lang het logo was en had mogen blijven. Als die 2002 uit het huidige logo verdwijnt, ist al veel ma dan nog mist ge de traditie,...
Verandert het niet, geen probleem ;)

_________________
22/04/2007 - 17/04/2011


08 Apr 2008, 12:48
Iendracht.be - beheer
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 16 Mei 2005, 23:59
Berichten: 12898
Leeftijd: 46
Locatie: Denderhoutem
Website: http://www.newcastle-online.org/nufcforum/index.php
Bericht Re: Clubnaam & Logo Eendracht Aalst
Toch enkele opmerkingen ivm de naam:

Citeer:
ARTIKEL III/4 - BENAMING

3. Wijziging
Clubs mogen van benaming veranderen, doch niet tijdens het kampioenschap waaraan zij deelnemen.

Opdat een wijziging van benaming uitwerking zou hebben aan het begin van het nieuwe seizoen, moet de aanvraag hiertoe aan de Directeur-generaal betekend worden vóór de 1ste juni die aan het nieuw seizoen voorafgaat.

Indien een club haar benaming verandert of wijzigt, moet zij deze nieuwe benaming behouden gedurende minstens tien jaar.

4. Verzaking
Indien een club haar benaming, om welkdanige reden ook prijsgeeft, mag deze niet opnieuw aangenomen worden door haarzelf of door een andere club, dan na verloop van tien jaar.


08 Apr 2008, 12:58
Vaste Waarde
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 15 Jan 2008, 11:09
Berichten: 816
Leeftijd: 44
Locatie: Wieze
Bericht Re: Clubnaam & Logo Eendracht Aalst
Zienaa schreef:
Ik vraag me nog altijd af waarom ze in 2002 geen andere naam konden kiezen dan VC Eendracht Aalst 2002, want het is namelijk vooral die 2002 die me stoort.
Waarom namen ze dan niet gewoon VC Eendracht Aalst of RSC Eendracht Aalst of KVC Eendracht Aalst? Dit klinkt volgens mij nog altijd veel beter dan een clubnaam met zo een wansmakelijk jaartal erachter.

Ook het oude logo kon toch deels gercupereerd worden?



Aan die 2002 stoor ik me ook wel wat aan.
Voor de rest kunnen we nooit een K ervoor zetten, zoals in KVC Eendracht Aalst.
Die K staat voor Koninklijke en krijgt ge pas na 50 jaar denk ik.
(zelfde met de R = Royal)
Wellicht moeten we opnieuw beginnen omdat we in vereffening gegaan zijn?


08 Apr 2008, 13:14
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten




Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
webdesign aalst