Okapi Aalstar - Pagina 4 | Iendracht.be Forum
forum eendracht aalst



Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 606 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 4 5 6 41
 Okapi Aalstar 
Auteur Bericht
Nationale Ploeg

Lid geworden op: 16 Mei 2005, 18:04
Berichten: 1947
Leeftijd: 36
Bericht Re: Okapi Aalstar
Jeroen schreef:
Antwerp speelt in de Lotto-Arena hé ? Ik denk niet dat zij die verhuren hoor, dat zal wel de stad Antwerpen zijn. Zoniet, moeten ze het hoogste budget van België hebben...


Die spelen inderdaad in de Lotto-arena. Van wie dat is weet ik niet. Bon, het kwam er op neer dat het niet veel uitmaakt dat die zaal verhuurd wordt door okapi aangezien het stadsbestuur nu ook huur moet betalen net als de diverse carnavalgroepen. Dus dat geld zou nu naar de basketbalclub gaan wat goed is voor Okapi. Bij ons verhuren ze ook het clubrestaurant voor diverse evenementen.

_________________
Afbeelding

Stoget a ni oon, ten stoget a af !


05 Jan 2009, 22:35
Vaste Waarde
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 16 Jan 2007, 20:43
Berichten: 1028
Locatie: oilsjtcity
WLM: neutralboy059@hotmail.com
Bericht Re: Okapi Aalstar
Bomber schreef:
Casual1919 schreef:
Bwa.
Verder dan wat ludieke spandoeken in de staantribune zijn wij niet gekomen toen Garré de tribunes sloot indertijd. Toen was het ook het stadsbestuur dat had moeten opdraaien voor de kosten (als verhuurder) maar onze club heeft toen kunnen dokken voor de ondersteuning van de staantribune.



Bwa, indertijd (plannen stadion siesegemlaan) hebben we nog allemaal gaan "betogen" op de gemeenteraad, en da was daar op gegeven momenten toch wel een "heet" sfeertje.

Ik geloof da opc059 nog vanboeven op de zwette maan is gekropen ver een vlag van den iendracht aan te hangen.



Kdenk da er toen toch een goeie 250-300 man aan 't belfort stond ze.

Ik geloof trouwens dat we voor die kosten aan de tribune een paar jaar gratis het stadion hebben mogen huren.



doe het ma neke na :D :EA:

_________________
Afbeelding


05 Jan 2009, 23:23
Nationale Ploeg

Lid geworden op: 01 Mei 2006, 17:26
Berichten: 2494
Bericht Re: Okapi Aalstar
Toby schreef:
Toch blijf ik erbij dat dit voor een groot deel sabotage is van een kleine minderheid uit het college (lees de tjeven)...
Trouwens, de raad van state deed uitspraak. een schorsing van het RUP zal er niet komen na deze uitspraak. Alé, das toch de normale gang van zaken, is het niet? Kan zijn dat ik niet in alles volledig mee ben (mijn leeftijd is ook niet meer zo jong, er schorst af en toe wel al eens iets)
Maar dit doet niets aan het feit dat iedereen deze petitie zou moeten tekenen, opdat de stad WEL DEGELIJK actie onderneemt...



Toch even kort reageren hoor ...

wij worden NIET onteigend. Ons bedrijf mag hier blijven tot 2023, omdat wij tot dan een milieuvergunning hebben en die is onomkeerbaar. Maar op dat moment wordt onze grond hier volledig waardeloos. 1,7 hectare (tupperware verkocht hier aan 100 euro per vierkante meter, wie kan tellen weet dus wat dat waard is als industriegrond) wordt een zone waarin alleen gras mag gezaaid worden en boompjes geplant. Als iemand geïnteresseerd is om dat over te kopen, jullie mogen.

Dat het verzoek tot schorsing van het ruimtelijk uitvoeringsplan niet ingewilligd werd door de raad van state heeft in principe niets te maken met de uiteindelijke definitieve uitspraak over de vernietiging. De schorsing gaat enkel over de hoogdringendheid. Met andere woorden, ondervinden wij onmiddellijk ernstige schade door de start van dat RUP. Dat is niet het geval, zegt de rechter, aangezien hij bevestigde dat wij tot 2023 kunnen blijven voortwerken.

Wat is dan het resultaat? De procedure ter vernietiging wordt zowel door ons als door de andere partij voortgezet. Logisch, er kwam tijdens de procedure en ook nu na de uitspraak geen énkel initiatief van de stad om de zaak in der minne te regelen. Hoewel wij heel vaak lieten weten dat we bereid zijn om er over te praten en vooral, hoewel een schepen van onze stad op de regionale televisie verkondigde dat hij ons al een mail stuurde om ons uit te nodigen voor een gesprek. Niets is minder waar. Het is van december 2007, de week voor de start van de procedure bij de raad van state geleden dat we nog iemand van de stad gesproken hebben. Blijkbaar zijn journalisten tegenwoordig niet kritisch genoeg om zo'n info even te controleren bij de andere partij, maar goed.

Okapi kan beginnen bouwen aan hun zaal op het terrein naast ons. Dat is groot genoeg en zij moeten dus niet wachten tot wij weg zijn. Maar als binnen vijf of zes jaar de raad van state ons toch gelijk geeft, moeten ze alles wel weer afbreken. Er is een voorbeeld, trouwens. Het stadion van charleroi dat gebouwd werd voor euro 2000 zit in zo'n situatie en ze zitten daar met de handen in het haar.

Nog even een voorbeeldje om onze situatie te verduidelijken. Stel, je koopt een stuk grond en bouwt er een huis op. Je woont er vijftig jaar. En dan, plotsklaps, komen ze jou vertellen dat daarnaast een bibliotheek komt en dat jouw mogelijkheden om daar te wonen verdwijnen. Er mag niet meer gewoon worden. Maar je mag nog tien jaar blijven wonen in jouw huis, dan moet je weg. Iemand van het forum die dan inderdaad zo maar zal vertrekken en gaan schadevergoeding voor het waardeverlies van zijn huis én compensatie voor de bouw of aankoop van een nieuw huis zal vragen? Ik denk het niet. Wij zitten in krek dezelfde situatie, alleen gaat het niet over onze woning maar over ons bedrijf. Pijnlijk dan om steeds vaker te horen dat wij dan de boel zo maar saboteren en een belangrijk project voor de stad tegenhouden.


06 Jan 2009, 9:30
nieuw in de eerste ploeg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 31 Mei 2007, 11:07
Berichten: 409
Leeftijd: 38
Website: http://foto.iendracht.be
WLM: antoneke@hotmail.com
Bericht Re: Okapi Aalstar
Jeroen schreef:
Antwerp speelt in de Lotto-Arena hé ? Ik denk niet dat zij die verhuren hoor, dat zal wel de stad Antwerpen zijn. Zoniet, moeten ze het hoogste budget van België hebben...



Lotto arena staat naast het sportpaleis en is gebouwd door de eigenaars van het sportpaleis.
nl. Live Nation stad antwerpen nog de basketploeg heeft daar iets mee te maken. die huren.

_________________
Iendracht.be Fotosite


06 Jan 2009, 10:01
nieuw in de eerste ploeg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 31 Mei 2007, 11:07
Berichten: 409
Leeftijd: 38
Website: http://foto.iendracht.be
WLM: antoneke@hotmail.com
Bericht Re: Okapi Aalstar
Titus schreef:
Casual1919 schreef:
Bwa.
Verder dan wat ludieke spandoeken in de staantribune zijn wij niet gekomen toen Garré de tribunes sloot indertijd. Toen was het ook het stadsbestuur dat had moeten opdraaien voor de kosten (als verhuurder) maar onze club heeft toen kunnen dokken voor de ondersteuning van de staantribune.

Hoe oud is het forum nu ? Ik heb me laten vertellen dat het destijds top van België was, zo'n zaal. En nu, enkele jaren later eisen (!!) ze daar een nieuwe zaal. Ons stadion is al jaren in verval ... De carnavalisten vragen ook al jaren om een feestzaal en nu plots (omdat het forum te klein is geworden) springen ze bij den Okapi op de wagen.


Mja eisen, ze betalen wel alles zelf natuurlijk. Tot zelfs de grond van het stad toe, het enige wat ze vragen is dat ze er mogen aan beginnen. Ook voor de carnavalisten wordt het tijd dat er een zaal komt en het is wel mooi van den okapi dat ze deze dan ook willen aanbieden aan de carnavalisten (plus nog een aparte zaal voor eetfestijnen). Den achterban van den okapi bestaat dan ook vernamelijk uit carnavalisten.

Het is nu niet zo dat ze aan het stad een nieuwe zaal vragen. Dat is net hun frustratie ze betalen alles zelf tot de laatsten euro, maar mogen niet beginnen bouwen. Net omdat het stadsbestuur ook wil meeprofiteren van die zaal (de groene zone er rond).

Het forum zelf is dan misschien niet zo oud, maar het is wel veel te klein geworden voor Okapi. Ze hebben echt wel nood aan meer ruimte als je weet dat er ongeveer 1000 mensen op een abonnement wachten, dan nog de supporters zo gelaten die af en toe is willen gaan zien. Zoals ik hier al zei ik ben 100% voor die zaal, maar snap ook dat er protest komt van mensen die onteigend gaan worden, vooral dan door dat hele RUP.



Da zal ewa veel zijn zeker 1000 :)
Ik denk da de wachtlijst 400 is ofzo. (Wat nog veel is)

_________________
Iendracht.be Fotosite


06 Jan 2009, 10:03
Iendracht.be - beheer
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 09 Jan 2006, 9:03
Berichten: 5505
Leeftijd: 47
Locatie: Lebbeke
Bericht Re: Okapi Aalstar
Anders moeten ze een nieuw stadion zetten voor ons met een grote zaal aan. Iendracht en Okapi in 1 stadion met zaal, die dan ook kan gebruikt worden voor prinsenverkiezing, ...


06 Jan 2009, 11:14
nieuw in de eerste ploeg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 31 Mei 2007, 11:07
Berichten: 409
Leeftijd: 38
Website: http://foto.iendracht.be
WLM: antoneke@hotmail.com
Bericht Re: Okapi Aalstar
Smetje schreef:
Anders moeten ze een nieuw stadion zetten voor ons met een grote zaal aan. Iendracht en Okapi in 1 stadion met zaal, die dan ook kan gebruikt worden voor prinsenverkiezing, ...



Zoals dat in Turkije / Griekenland en aantal andere landen ook is.. 1 ploeg heeft meestal verschillende sporttakken kijk naar Galatasaray (Voetbal, Basket, volleybal, zwemmen)

Niet dat ik zeg dat dit bij ons ook moet gebeuren natuurlijk :D

_________________
Iendracht.be Fotosite


06 Jan 2009, 11:16
Iendracht.be - beheer

Lid geworden op: 15 Mei 2005, 17:48
Berichten: 7463
Leeftijd: 35
Bericht Re: Okapi Aalstar
Ik denk dat er aan den Tragel toch iets te weinig plaats is om zowel een voetbalstadion als baskettempel te zetten. Trouwens, voorlopig is dat toch niet helemaal vandoen. Ik vind ons stadion goed zoals het is. Het ziet er toch niet naar uit dat we direct naar eerste klasse gaan hé ;-) . Laat ons zolang onze staantribune het niet begeeft maar hier blijven. Een nieuw stadion = 9/10 alleen zitplaatsen.


06 Jan 2009, 11:30

Lid geworden op: 04 Jan 2009, 17:19
Berichten: 8
Bericht Re: Okapi Aalstar
Fillou schreef:
Toby schreef:
Toch blijf ik erbij dat dit voor een groot deel sabotage is van een kleine minderheid uit het college (lees de tjeven)...
Trouwens, de raad van state deed uitspraak. een schorsing van het RUP zal er niet komen na deze uitspraak. Alé, das toch de normale gang van zaken, is het niet? Kan zijn dat ik niet in alles volledig mee ben (mijn leeftijd is ook niet meer zo jong, er schorst af en toe wel al eens iets)
Maar dit doet niets aan het feit dat iedereen deze petitie zou moeten tekenen, opdat de stad WEL DEGELIJK actie onderneemt...



Toch even kort reageren hoor ...

wij worden NIET onteigend. Ons bedrijf mag hier blijven tot 2023, omdat wij tot dan een milieuvergunning hebben en die is onomkeerbaar. Maar op dat moment wordt onze grond hier volledig waardeloos. 1,7 hectare (tupperware verkocht hier aan 100 euro per vierkante meter, wie kan tellen weet dus wat dat waard is als industriegrond) wordt een zone waarin alleen gras mag gezaaid worden en boompjes geplant. Als iemand geïnteresseerd is om dat over te kopen, jullie mogen.

Dat het verzoek tot schorsing van het ruimtelijk uitvoeringsplan niet ingewilligd werd door de raad van state heeft in principe niets te maken met de uiteindelijke definitieve uitspraak over de vernietiging. De schorsing gaat enkel over de hoogdringendheid. Met andere woorden, ondervinden wij onmiddellijk ernstige schade door de start van dat RUP. Dat is niet het geval, zegt de rechter, aangezien hij bevestigde dat wij tot 2023 kunnen blijven voortwerken.

Wat is dan het resultaat? De procedure ter vernietiging wordt zowel door ons als door de andere partij voortgezet. Logisch, er kwam tijdens de procedure en ook nu na de uitspraak geen énkel initiatief van de stad om de zaak in der minne te regelen. Hoewel wij heel vaak lieten weten dat we bereid zijn om er over te praten en vooral, hoewel een schepen van onze stad op de regionale televisie verkondigde dat hij ons al een mail stuurde om ons uit te nodigen voor een gesprek. Niets is minder waar. Het is van december 2007, de week voor de start van de procedure bij de raad van state geleden dat we nog iemand van de stad gesproken hebben. Blijkbaar zijn journalisten tegenwoordig niet kritisch genoeg om zo'n info even te controleren bij de andere partij, maar goed.

Okapi kan beginnen bouwen aan hun zaal op het terrein naast ons. Dat is groot genoeg en zij moeten dus niet wachten tot wij weg zijn. Maar als binnen vijf of zes jaar de raad van state ons toch gelijk geeft, moeten ze alles wel weer afbreken. Er is een voorbeeld, trouwens. Het stadion van charleroi dat gebouwd werd voor euro 2000 zit in zo'n situatie en ze zitten daar met de handen in het haar.

Nog even een voorbeeldje om onze situatie te verduidelijken. Stel, je koopt een stuk grond en bouwt er een huis op. Je woont er vijftig jaar. En dan, plotsklaps, komen ze jou vertellen dat daarnaast een bibliotheek komt en dat jouw mogelijkheden om daar te wonen verdwijnen. Er mag niet meer gewoon worden. Maar je mag nog tien jaar blijven wonen in jouw huis, dan moet je weg. Iemand van het forum die dan inderdaad zo maar zal vertrekken en gaan schadevergoeding voor het waardeverlies van zijn huis én compensatie voor de bouw of aankoop van een nieuw huis zal vragen? Ik denk het niet. Wij zitten in krek dezelfde situatie, alleen gaat het niet over onze woning maar over ons bedrijf. Pijnlijk dan om steeds vaker te horen dat wij dan de boel zo maar saboteren en een belangrijk project voor de stad tegenhouden.


Dus is het toch voor een groot deel sabotage en kwade wil van het stadsbestuur. ik heb nergens laten verstaan dat jullie saboteur zijn, in tegendeel! Ik heb duidelijk gezgd dat ik dat begrijp! Ik zou ook van de daken schreeuwen in dat geval.
De stad moet alleen in overleg gaan met de partijen en samen naar een oplossing zoeken. Financieel ligt blijkbaar moeilijk, maar misschien met wat water bij de wijn kan een andere oplossing (welke weet ik niet) gevonden worden.

Ik vind het tof dat sommigen onder de forumbewoners begrijpt waarom ze daar aan Mijlbeek actie voeren. Ik vind het jammer dat anderen egoïstisch kijken en enkel Eendracht belangrijk vinden (ligt ook aan mijn hart)... Maar Okapi is nu eenmaal een ploeg in eerste, Eendracht Aalst momenteel nog steeds derde. En ja, ik zit ook regelmatig op de tribune, samen met mijn twee zonen die ook voetballen bij de jeugd van Eendracht Aalst. Maar ik ben ook supporters van Okapi en vandaar mijn oorspronkelijke vraag om mee de petitie te tekenen. Al was het maar om heel de zaak in de aandacht te houden!
Misschien moet Okapi gewoon weg uit Aalst! Erpe-Mere, Haaltert,... Ik weet het niet!


06 Jan 2009, 12:06
Iendracht.be - beheer

Lid geworden op: 15 Mei 2005, 17:48
Berichten: 7463
Leeftijd: 35
Bericht Re: Okapi Aalstar
Okapi weg uit Aalst gaat op termijn veel aan volk schelen, onderschat dat niet... Velen die daar op den basket zitten zien dat als een "avondje uit". En de jongeren gaan dikwijls erna nog weg. Dat gaat allemaal verminderen als je naar een dorp uit de geburen trekt hoor.

Dat het moedwillige sabotage van het stadsbestuur is is ook maar dikke zever vind ik, wat voor voordeel hebben zij daar nu bij ?

Als ik het goed begrijp moet die zone anders worden ingekleurd om daar die nieuwe zaal te krijgen. Een groot deel van de gronden wordt over x-aantal jaar dus niks waard. Dan is het toch logisch dat men hiertegen in proces trekt ? Of moet het stad enkele miljoenen euro's betalen aan diegene die er recht op hebben, zodat Okapi daar hun zaal kan zetten ?

(als ik het mis heb, laat maar weten hé :D )


06 Jan 2009, 12:19
Nationale Ploeg

Lid geworden op: 16 Mei 2005, 18:04
Berichten: 1947
Leeftijd: 36
Bericht Re: Okapi Aalstar
Zo zit het inderdaad grotendeels ineen Jeroen. Buiten het feit dat de zaal van Okapi niet de reden is tot onteigening. Het is het stadsbestuur dat rond die zaal een groene zone wil en nog andere dingen. Het is dan ook tegen het RUP opgesteld door de stad dat er protest komt. Dus zit ge nu met het feit dat als de stad Aalst diene grond verkoopt de kans bestaat dat binnen x-aantal jaren het RUP vernietigd wordt waardoor ook de zaal van den Okapi er moet aan geloven.

_________________
Afbeelding

Stoget a ni oon, ten stoget a af !


06 Jan 2009, 12:29
Iendracht.be - beheer

Lid geworden op: 15 Mei 2005, 17:48
Berichten: 7463
Leeftijd: 35
Bericht Re: Okapi Aalstar
Waar gaan al die auto's hun parkeren, het zal een ongelofelijke "groene zone" zijn ... :?


06 Jan 2009, 12:35
Nationale Ploeg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 15 Mei 2005, 16:23
Berichten: 1681
Leeftijd: 55
Locatie: Erembodegem
Bericht Re: Okapi Aalstar
zou "ons Ilse" Frankske Van Impe wel willen helpen? :p


06 Jan 2009, 12:36
Nationale Ploeg

Lid geworden op: 01 Mei 2006, 17:26
Berichten: 2494
Bericht Re: Okapi Aalstar
Jeroen schreef:
Okapi weg uit Aalst gaat op termijn veel aan volk schelen, onderschat dat niet... Velen die daar op den basket zitten zien dat als een "avondje uit". En de jongeren gaan dikwijls erna nog weg. Dat gaat allemaal verminderen als je naar een dorp uit de geburen trekt hoor.

Dat het moedwillige sabotage van het stadsbestuur is is ook maar dikke zever vind ik, wat voor voordeel hebben zij daar nu bij ?

Als ik het goed begrijp moet die zone anders worden ingekleurd om daar die nieuwe zaal te krijgen. Een groot deel van de gronden wordt over x-aantal jaar dus niks waard. Dan is het toch logisch dat men hiertegen in proces trekt ? Of moet het stad enkele miljoenen euro's betalen aan diegene die er recht op hebben, zodat Okapi daar hun zaal kan zetten ?

(als ik het mis heb, laat maar weten hé :D )


waar de zaal van okapi zou moeten komen, wordt het samen met dat stuk van ons een "zone voor grootschalige stedelijke functies in een parkomgeving" in plaats van industriegrond. Volgens de voorschriften van het RUP Tragel mogen op gans dat terrein vier gebouwen komen. Drie richting dendermondse steenweg en één richting dender, de fameuze evenementen- of sportinfrastructuur. De ruimte daarrond moet groen zijn, park dus en mag niet gebruikt worden om andere gebouwen of parkeerplaatsen of gelijk wat op te zetten. En in zo'n stuk grond is uiteraard niemand geïnteresseerd.

Ik denk eerlijk gezegd wel dat de situatie hier iets moeilijker ligt dan in de begeleidende tekst bij de petitie geschreven wordt. De gronden zijn nog niet allemaal van de stad, er loopt een beschrijvend bodemonderzoek over de zwaar vervuilde terreinen enzovoort enzovoort ... Maar goed, we zien wel wat er van komt.


06 Jan 2009, 12:37
Ancien
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 17 Mei 2005, 14:16
Berichten: 4399
Leeftijd: 43
Locatie: Atom
Bericht Re: Okapi Aalstar
Toby schreef:
Ik vind het jammer dat anderen egoïstisch kijken en enkel Eendracht belangrijk vinden


Is dat zo moeilijk te begrijpen? Ik ben niet van Oilsjt. Ik ben wel al gans m'n leven supporter van den iendracht. Den Okapi heeft me nooit een fluit geïnteresseerd... Waarom zou ik nu dan ineens moeten begaan zijn met hun lot? (terwijl ze een hele mooie zaal hebben; of moeten ze elke 10 jaar een nieuwe hebben misschien?)

Als wij een nieuw stadion zouden willen, hoeveel van den Okapi zouden er dan naar ons omzien denkt ge?

_________________
es da ier e fistjen...


06 Jan 2009, 13:17
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 606 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 4 5 6 41


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten




Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
webdesign aalst