Tennis - Pagina 7 | Iendracht.be Forum
forum eendracht aalst



Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 174 berichten ]  Ga naar pagina 1 5 6 7 8 9 12
 Tennis 
Auteur Bericht
Nationale Ploeg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 15 Mei 2005, 19:12
Berichten: 1766
Leeftijd: 38
Locatie: Affligem
Bericht Re: tennistopic
Jeroen schreef:
Vicky schreef:
'k vind dat toch altijd maar gemakkelijk gezegd ze 'het niveau stelt niks voor'. 'k Zou u graag eens zien tennissen tegen één van die vrouwen, we zullen dan nog eens spreken... Ok, vrouwen zijn fysiek tot minder in staat dan mannen, maar net daarom is het dan ook een gescheiden sport he. Mijn pa is ook zo enen: zelf kan hij op geen bal slaan, maar als hij op tv iemand een dubbele fout ziet slaan is 't een kalf...



Da's ook weer een scheve vergelijking hé. Ik vind dat niveau in ieder geval ook erg laag. Ik heb Kim Clijsters nooit echt scherp zien staan zoals alle andere spelers in een topsport dat wel zijn. En als je dan ziet dat Clijsters terugkomt en meteen de US Open wint. Henin terugkomt en meteen in de finale staat (tegen Clijsters)...

Er zijn in ieder geval tijden geweest dat er heel wat meer topspelers actief waren.


Dat heeft vooral met hare natuurlijke lichaamsbouw te maken ze. Ik denk dat ge nog zou verschieten wat voor ne fysiek die heeft. Dat neemt natuurlijk niet weg dat het niveau bij de mannen ne stap of 10 hoger ligt (zowel op gebied van fysiek,snelheid en techniek). De top bij de mannen is ook veel breder dan bij de vrouwen waar het eigenlijk enkel de eerste 10-15 zijn die iets voorstellen.


09 Jan 2010, 15:31
forumlegende
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 15 Mei 2005, 23:13
Berichten: 3421
Leeftijd: 37
Locatie: Haaltert
WLM: vickytjen_11@hotmail.com
Bericht Re: tennistopic
ik nam het ook niet seksistisch op hoor, ik vind het gewoon makkelijk gezegd dat er geen deftig niveau gehanteerd wordt.

Als iemand na 2 jaar kan terugkomen en een grandslam winnen dan is dat misschien omdat ze 6 maand aan een stuk ni anders gedaan heeft dan trainen... Idem voor justine. Ik zou je redenering kunnen volgen mocht Clijsters op een ochtend wakker geworden zijn en gezegd hebben: "'k ga volgende week de US open spelen". Had ze dan gewonnen, ik gaf je gelijk. Maar beide meisjes hebben hard getraind om terug te komen he...

Een ander voorbeeld: als Mich vanaf volgende week alle weken speelt en goed is, zijn alle spitsen van 3e klasse dan waardeloos?

_________________
Runner-up Miss Forum 2008

Jan, de overwinning is je van harte gegund! :D


09 Jan 2010, 15:34
Nationale Ploeg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 15 Mei 2005, 19:12
Berichten: 1766
Leeftijd: 38
Locatie: Affligem
Bericht Re: tennistopic
Mich heeft natuurlijk geen 2 jaar stilgelegen... Ik vind het toch ook tekenend voor het huidige vrouwentennis dat kim en justine meteen weer wereldtop zijn. Als ge bvb ziet welke resultaten wickmayer behaald terwijl die volgens mij niet beter is dan pakweg Sabine Appelmans in hare tijd...


09 Jan 2010, 15:41
forumlegende
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 15 Mei 2005, 23:13
Berichten: 3421
Leeftijd: 37
Locatie: Haaltert
WLM: vickytjen_11@hotmail.com
Bericht Re: tennistopic
Sabine heb ik nooit weten spelen, dus daar kan ik niks over zeggen...

Bon, je kan er blijven over discussieren, ik vind het toch maar mooi dat we 3 meisjes hebben aan de top van het tennis. Wat het niveau dan ook is, die van ons zijn bij de beste...

_________________
Runner-up Miss Forum 2008

Jan, de overwinning is je van harte gegund! :D


09 Jan 2010, 16:25
Nationale Ploeg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 04 Nov 2009, 11:09
Berichten: 2039
Leeftijd: 29
Locatie: Haaltert
Bericht Re: tennistopic
Clijsters won na een goeie eerste set,mindere 2de set en wisselvallige 3de waarbij ze meermaals achtertstond(op een moment 3-0)
Blij dat we terug 3tennismeisjes hebben om te winnen
De mannen das iet andrs


09 Jan 2010, 16:49
Ancien

Lid geworden op: 14 Jan 2006, 23:22
Berichten: 3793
Leeftijd: 64
Locatie: Heusden
Bericht Re: tennistopic
Vicky schreef:
Sabine heb ik nooit weten spelen, dus daar kan ik niks over zeggen...

Bon, je kan er blijven over discussieren, ik vind het toch maar mooi dat we 3 meisjes hebben aan de top van het tennis. Wat het niveau dan ook is, die van ons zijn bij de beste...

Sorry, met alle respect voor Sabine, maar wat Wickmayer momenteel presteert en haar spelniveau is echt wel een heel stuk hoger, hoor, en ik denk dat Sabine de eerste zal zijn om dat toe te geven. Als je ziet dat Sabine (net) top 20 was op haar best, met bij voorbeeld een tweede opslag die een ramp was, dan merk je dat het niveau van het vrouwentennis er spectaculair op vooruit gegaan is.

Uiteraard is er een fysiek verschil tussen mannen en vrouwen, dat is in elke sport zo, maar die redeneringen over 't is geen niveau want ze kunnen terugkomen, dat klopt toch niet, hoor. Allez, Maradona had geen ploeg en hij was één van de beteren op de wereldbeker in de tijd, dus dat mannenvoetbal dat stelt ook niets voor... En Armstrong overleeft kanker, komt terug en wint dan 7 keer de Tour, en hij stopt en daarna is hij weer derde, dat wielrennen in de Tour heeft dus ook geen niveau. Allez, kom, zeg. We zouden misschien beter een beetje positiever zijn over onze sporthelden, als we iets goeds hebben moeten we dat meteen relativeren of in de grond boren...

De dames hebben inderdaad hun comeback zorgvuldig voorbereid, en in een sport als tennis waar het kopke heel belangrijk is, is een fris kopke een voordeel. Het is mede daarom dat ze er staan, maar ook, zeker in het geval van Justine, omwille van hard werken en omwille van een buitengewoon talent.

En Clijsters is struis gebouwd, maar die staat niet te dik, hé. Zijt maar gerust dat die stevig gespierd is. Als ik dat weer naast Maradonna leg, die had ook niet de fysionomie van een topsporter, maar hij was het wel, hé, klein en met zijn buikske


09 Jan 2010, 17:56
onderstaande foto te bekijken op eigen risico
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 09 Aug 2005, 13:52
Berichten: 6580
Leeftijd: 10
Locatie:
Website: http://www.spionkop-lede.tk
Bericht Re: tennistopic
roeckie schreef:
Mich heeft natuurlijk geen 2 jaar stilgelegen... Ik vind het toch ook tekenend voor het huidige vrouwentennis dat kim en justine meteen weer wereldtop zijn. Als ge bvb ziet welke resultaten wickmayer behaald terwijl die volgens mij niet beter is dan pakweg Sabine Appelmans in hare tijd...


Juist het verschil dat appelmans in tweede vitesse speelde en Whoopie in 5de. Ge kunt die tijd van appelmans met nu niet vergelijken

_________________
www.spionkoplede.com


09 Jan 2010, 19:17
Nationale Ploeg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 15 Mei 2005, 19:12
Berichten: 1766
Leeftijd: 38
Locatie: Affligem
Bericht Re: tennistopic
Tja ben gene fan van het tennis van wickmayer. Ik ben wel blij dat ze goede resultaten haalt maar kan geen 10 minuten naar een match van haar kijken. In het vrouwentennis hebt ge een tiental goede speelsters en de rest zijn eigenlijk meelopers.


09 Jan 2010, 19:34
Ancien

Lid geworden op: 14 Jan 2006, 23:22
Berichten: 3793
Leeftijd: 64
Locatie: Heusden
Bericht Re: tennistopic
roeckie schreef:
Tja ben gene fan van het tennis van wickmayer. Ik ben wel blij dat ze goede resultaten haalt maar kan geen 10 minuten naar een match van haar kijken. In het vrouwentennis hebt ge een tiental goede speelsters en de rest zijn eigenlijk meelopers.

Als in een voetbalploeg de helft van de spelers de gedrevenheid van Yanina hebben, dan speelt ge los kampioen...
Als ze tenminste hun administratie goed (laten) bijhouden...


09 Jan 2010, 20:18
Ancien

Lid geworden op: 14 Jan 2006, 23:22
Berichten: 3793
Leeftijd: 64
Locatie: Heusden
Bericht Re: tennistopic
Allez de meitskes hebben da weer goe gedaan, en dan nog zonder Kim en Justine...


07 Feb 2010, 22:46
Ancien

Lid geworden op: 14 Jan 2006, 23:22
Berichten: 3793
Leeftijd: 64
Locatie: Heusden
Bericht Re: Tennis
Madame Henin boekt haar eerste tornooizege in haar tweede carriëre, haar 42ste in 60 finales...
Chapeau...


02 Mei 2010, 21:15
Nationale Ploeg

Lid geworden op: 02 Sep 2005, 20:49
Berichten: 2264
Bericht Re: Tennis
... een Porscheke verdienen met een gebroken pink, het is inderdaad niet iedereen gegeven. :respect:

_________________
Is jouw euro-biljet (shortcode + serienummer) al ingevoerd op www.eurobilltracker.com ?
Als een andere eurobilltracker jouw biljet al eerder ingevoerd heeft, ontdek je de afstand dat jouw biljet afgelegd heeft.


02 Mei 2010, 22:33
Vaste Waarde

Lid geworden op: 17 Mei 2010, 16:47
Berichten: 806
Leeftijd: 40
Bericht Re: Tennis
Grappig.
Op wimbeldon is er een match bezig. Al 9u30.
Stand in de laatste set op dit moment : 54-54 :)

BBC2 voor de geinteresseerden.


23 Jun 2010, 21:34
Nationale Ploeg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 03 Jan 2009, 20:44
Berichten: 1716
Leeftijd: 33
Locatie: **Oilsjt**
Bericht Re: Tennis
Momenteel is er een wedstrijd bezig tussen Mahut en Isner, na elk twee sets te spelen staat het in de vijfde en beslissende set.... 55-55 :wow:

_________________
Iendracht Oilsjt getj men ert gestoelen!

Mijn hart is wit en zwart !


23 Jun 2010, 21:35
Ancien

Lid geworden op: 16 Mei 2005, 20:42
Berichten: 3588
Website: http://www.everyoneweb.com/catenaccio/
WLM: stijn.vermaeren@pandora.be
Bericht Re: Tennis
De_steve schreef:
Momenteel is er een wedstrijd bezig tussen Mahut en Isner, na elk twee sets te spelen staat het in de vijfde en beslissende set.... 55-55 :wow:


geschift zeg. Ergens te bekijken? niet op bbc precies.


23 Jun 2010, 22:06
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 174 berichten ]  Ga naar pagina 1 5 6 7 8 9 12


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 115 gasten




Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
webdesign aalst