Oilsjt Carnaval 2012 | Iendracht.be Forum
forum eendracht aalst



Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 99 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 4 5 7
 Oilsjt Carnaval 2012 
Auteur Bericht
Ancien

Lid geworden op: 10 Sep 2009, 18:37
Berichten: 4818
Locatie: oilsjt
Bericht Oilsjt Carnaval 2012
http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/art ... lgen.dhtml

_________________
oilsjt, goi alien...


11 Okt 2011, 19:23
nieuw in de eerste ploeg

Lid geworden op: 17 Mei 2005, 11:06
Berichten: 563
Leeftijd: 45
Locatie: Aalst
Bericht Re: Oilsjt Carnaval 2012
PERSMEDEDELING/OPEN BRIEF
I.V.M. KANDIDATUUR & CAMPAGNEBAL
KANDIDAAT PRINS CARNAVAL 2012 KEVIN


Aalst, 17 oktober 2011



Beste Carnavalisten, Geachte Persmedewerkers,


Langs deze weg willen wij jullie meedelen dat het campagnebal van kandidaat Prins Carnaval van Aalst 2012 Kevin, voorzien aanstaande zaterdag 22 oktober, NIET zal doorgaan. Afgelopen vrijdagnacht werd Kevin opgenomen in het ziekenhuis, waar verdere onderzoeken deze week uitsluitsel zullen geven over de gepaste behandeling en de duur van de opname. Het is naar onze mening in deze omstandigheden niet opportuun om het bal door te laten gaan. Wij voegen er graag onmiddellijk aan toe dat alle kaarten die tijdens de voorverkoop verkocht werden terugbetaald zullen worden. Meer details daarover volgen later.


Om paal en perk te stellen aan de belachelijke halve en volledige onwaarheden die vandaag de wereld zijn ingestuurd, hebben wij in samenspraak met de familie van Kevin besloten om open kaart te spelen over de achtergrond van deze jammere ontwikkeling. De problemen waarmee Kevin kampt zijn van psychische aard en kunnen voor een deel toegeschreven worden aan de recente breuk met zijn vriendin die hij moeilijk kan verwerken. Gezien het privékarakter van deze gebeurtenis is het volgens ons niet nodig om daar dieper op in te gaan.


Daarnaast hebben wij de voorbije maanden herhaaldelijk gemerkt dat Kevin het enorm moeilijk had met een aantal waarnemingen rond de prinsverkiezing en de campagnes daarrond. Wij zullen niet nalaten meer details daarover ten gepasten tijde voor te leggen aan de organisatoren van de prinsverkiezing in het algemeen en de Burgemeester in het bijzonder. Feit is dat Kevin op basis van wat hij waarnam enorm twijfelde aan het eerlijk verloop van de prinsverkiezing. Wij laten in het midden of dat terecht was en we hebben hem altijd op het hart gedrukt dat hij dit allemaal beter kon negeren, zijn energie in de voorbereiding van zijn optreden op de verkiezingsdag moest steken en dat hij vertrouwen moest hebben in de objectiviteit van de mensen die dat moeten beoordelen. Het ziet er naar uit dat we die strijd verloren hebben.


We hadden in deze mededeling verder kunnen focussen op de vooroordelen, intimidatie en het favoritisme waar onze vriend het op dit moment zo bijzonder moeilijk mee heeft. Jammer genoeg brengt dit vandaag weinig zoden aan de dijk. In plaats van nog maar eens olie op het vuur te gooien en de prinsverkiezing nog verder te laten ontaarden in een conflict tussen twee kampen, is vandaag de gezondheid van onze vriend het allerbelangrijkste. We hopen dat dit ultieme campagne-dieptepunt het begin mag zijn van een heropleving van het leuke, ludieke en Oilsjterse karakter dat bij de verkiezing van een Prins Carnaval altijd zou moeten aanwezig zijn.


Op de vraag of Kevin kandidaat Prins Carnaval 2012 blijft is het antwoord neen. Dit is de beslissing die hij vandaag genomen heeft. Het hele team blijft geloven in de kansen van Kevin om zijn droom waar te maken maar eerlijk gezegd denken wij ook dat hij nu in de eerste plaats vooral aan zichzelf moet denken. Er zijn belangrijkere dingen in het leven dan Prins Carnaval worden. Dat is de boodschap die hij ook van ons meegekregen heeft. Hopelijk staat men daar ook even bij stil als een eventueel vreugdedansje om de eerste vrouwelijke Prins Carnaval zich hier en daar opdringt.


Met beleefde groeten,




De vrienden, de supporters en het team van Kevin



We hebben dus voor het eerst een prinses ipv een prins.
Jammer dat het niet tot een strijd komt, maar ja...


18 Okt 2011, 13:42
Vaste Waarde
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 14 Aug 2007, 10:21
Berichten: 1053
Leeftijd: 38
Bericht Re: Oilsjt Carnaval 2012
Een vrouwelijke prins carnaval.... Het gelijkke kansenbeleid heeft zich hier ook door gezet. Veel beterschap aan Kevin btw.

_________________
Supporter since 2003

Iendracht nor 2e


18 Okt 2011, 14:13
Vaste Waarde
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 30 Sep 2010, 16:09
Berichten: 1489
Leeftijd: 69
Locatie: Matongé Turkmenistan on Denjer
Bericht Re: Oilsjt Carnaval 2012
de clerus schreef:
Een vrouwelijke prins carnaval.... Het gelijkke kansenbeleid heeft zich hier ook door gezet. Veel beterschap aan Kevin btw.


ik hoop dat ze goed kan drinken, dansen, plezier maken en onze geliefde stad kan vertegenwoordigen, niet alleen met de Carnavalsdagen. Alvast dikken proficiat aan de nieuwe Carnavalsprinses :D

_________________
"den nachtwacht", da was nog insj eeng kaffee
winnaar ajoinenpronostiek 2012-2013 op speeldagen 3-11-22-23


18 Okt 2011, 14:41
Nationale Ploeg

Lid geworden op: 18 Aug 2008, 19:12
Berichten: 1880
Leeftijd: 50
Locatie: Oiltert
Bericht Re: Oilsjt Carnaval 2012
Voor mij hoeft het niet. Nee dank u.
Ik heb niets maar dan ook níéts persoonlijks tegen Stéphanie.
Wel dat ze onze "prins" carnaval wordt.
Organiseer dan een prinsessenverkiezing..
Liever een jaar zonder een nieuwe prins dan nu een prinses carnaval. (tenzij bij een apparte verkiezing uiteraard)
En neen, ik ben genen van het Meert-kamp.
Ik spreek alleen met mijn carnavalshart
Ik weet dat er nu nen gansen hoop op mijne kop zullen kakken, I don't care..
Misschien ook eens stilstaan bij het feit dat er elk jaar minder en minder kandidaten zijn....
By the way, veil korozje Meert!!

_________________
E Palmken goot er altoid in!!
Mor iet anders oeik....


18 Okt 2011, 15:02
Ancien

Lid geworden op: 10 Sep 2009, 18:37
Berichten: 4818
Locatie: oilsjt
Bericht Re: Oilsjt Carnaval 2012
Van moi mag Stéphanie eer kaasen oanaaven mé de prinsjenverkiezink....... :D

_________________
oilsjt, goi alien...


18 Okt 2011, 16:47
onderstaande foto te bekijken op eigen risico
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27 Apr 2006, 14:28
Berichten: 8614
Leeftijd: 56
Locatie: Wetteren
Website: https://m.youtube.com/watch?v=1c84T7KT-xs
Bericht Re: Oilsjt Carnaval 2012
Geld en anders niets,dat is het grote probleem,waarom ze afhaken,zoals ze nu bezig zijn zal er binnen 5 jaar zelfs geen verkiezing meer zijn.

_________________
https://m.youtube.com/watch?v=1c84T7KT-xs
Member of the President’s Club.


18 Okt 2011, 17:03
Vaste Waarde
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 30 Sep 2010, 16:09
Berichten: 1489
Leeftijd: 69
Locatie: Matongé Turkmenistan on Denjer
Bericht Re: Oilsjt Carnaval 2012
Bakkie schreef:
Geld en anders niets,dat is het grote probleem,waarom ze afhaken,zoals ze nu bezig zijn zal er binnen 5 jaar zelfs geen verkiezing meer zijn.


dat zit er dik in, ik meen ook dat onze Carnaval binnen enkele jaren zal veranderd zijn, daarom niet niet meer bestaan, maar op een andere manier, en die verkiezing van de Prins is daar al een voorbode van. Elk jaar nieuwe regels en verbod van dit en verbod van dat, op den duur zal dat geen carnaval meer zijn maar een schijnvertoning voor de toeristen te lokken die komen kijken naar ons Cultureel Erfgoed, voor mij eerder een gesel dan (n) een zegen!

_________________
"den nachtwacht", da was nog insj eeng kaffee
winnaar ajoinenpronostiek 2012-2013 op speeldagen 3-11-22-23


18 Okt 2011, 17:09
onderstaande foto te bekijken op eigen risico
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 20 Mei 2008, 12:49
Berichten: 10006
Leeftijd: 66
Locatie: Aalst
Bericht Re: Oilsjt Carnaval 2012
jammen schreef:
Van moi mag Stéphanie eer kaasen oanaaven mé de prinsjenverkiezink....... :D


:nieje: Oit die kaasen :D

_________________
Century game 22 juni 2019


18 Okt 2011, 17:52
Ancien

Lid geworden op: 15 Sep 2008, 19:44
Berichten: 4918
Bericht Re: Oilsjt Carnaval 2012
Tweede tegenstander valt af, Stephanie Daeleman nog enige overblijver voor titel

Aalst krijgt eerste prinses ... en noemt haar prins

Het laatste mannenbastion in Aalst sneuvelt: voor het eerst in de geschiedenis wordt een vrouw prins carnaval. Stephanie Daeleman (24) is nog als enige in koers voor de felbegeerde titel. 'Alleen aan mijn roze T-shirts zul je zien dat ik een vrouw ben', zegt de toekomstige prins. En noem haar géén prinses.Met een beetje slechte wil zou je kunnen zeggen dat Stephanie Daeleman de titel in de schoot krijgt geworpen. Want één voor één vielen haar tegenstanders af.

Als eerste verdween Mil Arijs uit de strijd. Gediskwalificeerd omdat hij geen blanco uittreksel van het strafregister kon voorleggen. Het reglement is daar duidelijk over: alleen kandidaten met een onberispelijk imago komen in aanmerking. Maandag haakte ook Kevin Meert af wegens psychologische problemen. Dus blijft Stephanie als enige over.

'Ik had het ook graag anders gezien', reageert de jongedame, die terugdenkt aan de vorige verkiezing. De gedoodverfde winnaar Kristof Devos was zo populair dat zijn tegenkandidaat maanden op voorhand afhaakte. 'Ook Kristof heeft dat toen niet zo gewild.'

De kans dat Stephanie volgend jaar de verkiezing van 14 januari zou winnen, was sowieso groot. Ze bouwde al een stevige achterban op, onder meer dankzij haar vriend Tom Vermeir, die prins was in 2004. De zegezekere Stephanie wil zich echter nog geen prins carnaval noemen 'uit respect voor mijn afgehaakte medekandidaat'. En, voegt ze eraan toe, ze gaat eerst overleggen met het feestcomité en de burgemeester over hoe het nu verder moet.

Titel nu al binnen?

Hallo, burgemeester Ilse Uyttersprot (CD&V)? Krijgen we nu de eerste prinses carnaval? 'Eerst en vooral, we spreken over een prins, ook als een vrouw wordt verkozen. En ten tweede, het reglement dat door de gemeenteraad werd goedgekeurd, zegt dat alle kandidaturen voor 1 juni binnen moesten zijn. Of Stephanie daardoor prins wordt? Ik stel vast dat ze de enige kandidate is.'

De stad Aalst had dit jaar expliciet vrouwen opgeroepen zich kandidaat te stellen. In een ver verleden deden Christiane Destrooper (1989) en Inge Rijdant (2002) al eens een gooi naar de scepter, maar zij raakten niet verkozen.

Op de achtergrond

Hebben de carnavalisten het niet zo begrepen op vrouwen? 'Oh la', repliceert burgemeester Uyttersprot, 'vrouwen zetten zich even hard in voor carnaval. Alleen zijn ze tot nog toe op de achtergrond actief geweest, bijvoorbeeld bij het ontwerpen van kleding. Het is nu aan Stephanie om te bewijzen dat ze even sterk in haar schoenen staat als haar voorgangers.'

Een vrouw als prins heeft voor- en tegenstanders, ervaart Stephanie. 'De ene noemt het vernieuwing, de ander vindt dat alleen een man prins kan worden. Kijk, alleen aan mijn roze T-shirts zul je merken dat ik vrouw ben. En ik kan wellicht beter dansen dan een doorsneeman. Voor de rest moet ik even hard werken voor mijn kandidatuur: ik bezoek alle carnavalsgroepen, schuim tot zes eetfestijnen per weekend af, bereid mijn verkiezingsshow voor, noem maar op.'

Waarom mag da geen vrouw zen, ik zien liever een schoein vraa, as nen teppen. :p

_________________
Iendracht Oiljst "Mannen weten waarom"


19 Okt 2011, 13:47
Vaste Waarde
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 14 Aug 2007, 10:21
Berichten: 1053
Leeftijd: 38
Bericht Re: Oilsjt Carnaval 2012
Dat ze er maar rap een andere kandidaat bijsmijten. Zo een klucht!

_________________
Supporter since 2003



Iendracht nor 2e


19 Okt 2011, 18:14
onderstaande foto te bekijken op eigen risico
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 20 Mei 2008, 12:49
Berichten: 10006
Leeftijd: 66
Locatie: Aalst
Bericht Re: Oilsjt Carnaval 2012
de clerus schreef:
Dat ze er maar rap een andere kandidaat bijsmijten. Zo een klucht!


Het reglement dat niet toe :hmm:

_________________
Century game 22 juni 2019


19 Okt 2011, 18:23
Vaste Waarde
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 14 Aug 2007, 10:21
Berichten: 1053
Leeftijd: 38
Bericht Re: Oilsjt Carnaval 2012
Onderkroiper schreef:
de clerus schreef:
Dat ze er maar rap een andere kandidaat bijsmijten. Zo een klucht!


Het reglement dat niet toe :hmm:


Reglementen zijn er om aangepast te worden

_________________
Supporter since 2003



Iendracht nor 2e


19 Okt 2011, 18:29
Ancien

Lid geworden op: 15 Sep 2008, 19:44
Berichten: 4918
Bericht Re: Oilsjt Carnaval 2012
Onderkroiper schreef:
de clerus schreef:
Dat ze er maar rap een andere kandidaat bijsmijten. Zo een klucht!


Het reglement dat niet toe :hmm:


Het is al het tweede jaar mis, ze zijn stillekes van die prinsenverkiezing een klucht aan het maken.
Heeft het ook niets te maken met het financiële, er is teveel geld mee gemoeid om kans te maken om verkozen te worden, en mede hierdoor haken er eventuele kandidaten die niet genoeg sponsoring hebben af.

_________________
Iendracht Oiljst "Mannen weten waarom"


19 Okt 2011, 18:42
Ancien
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 16 Mei 2005, 20:01
Berichten: 4378
Leeftijd: 36
Bericht Re: Oilsjt Carnaval 2012
Hugo schreef:
Het is al het tweede jaar mis, ze zijn stillekes van die prinsenverkiezing een klucht aan het maken.
Heeft het ook niets te maken met het financiële, er is teveel geld mee gemoeid om kans te maken om verkozen te worden, en mede hierdoor haken er eventuele kandidaten die niet genoeg sponsoring hebben af.


Rare redenering.


19 Okt 2011, 18:43
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 99 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 4 5 7


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 54 gasten




Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
webdesign aalst