Solar Total | Iendracht.be Forum
forum eendracht aalst



Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 14 berichten ] 
 Solar Total 
Auteur Bericht
Nationale Ploeg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 15 Mei 2005, 21:26
Berichten: 2279
Leeftijd: 45
Locatie: Herzele
WLM: bjorn.vw@hotmail.com
Bericht Solar Total
Indertijd werd de mogelijkheid aangeboden om als "groep" zonnepanelen aan te kopen bij Solar Total.
Ik heb vandaag een vertegenwoordiger van hen over de vloer gekregen. Voorstel leek OK, tot ik eens ging googelen. Blijkbaar stellen ze hun service heel wat beter voor dan ze werkelijk is.

Iemand ervaringen met Solar Total ?

_________________
*** Iendracht Forever ***
*** Com'on you Spurs ***


20 Okt 2011, 22:04
Iendracht.be - beheer
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 09 Jan 2006, 9:03
Berichten: 5505
Leeftijd: 47
Locatie: Lebbeke
Bericht Re: Solar Total
Als ik me niet vergis heeft een collega van mij zijn zonnepanelen bij Solar Total gekocht en ik heb hem toch nog niet horen klagen. Zal het hem volgende week eens vragen.


20 Okt 2011, 22:07
nieuw in de eerste ploeg

Lid geworden op: 23 Feb 2006, 20:46
Berichten: 727
Leeftijd: 37
Bericht Re: Solar Total
Wij hebben zonnepannelen van Total Solar gekocht nadat ze voordelen gaven voor aalst-supporters.
En tot nu toe geen miserie met gehad.


20 Okt 2011, 23:21
Nationale Ploeg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 15 Mei 2005, 21:26
Berichten: 2279
Leeftijd: 45
Locatie: Herzele
WLM: bjorn.vw@hotmail.com
Bericht Re: Solar Total
Naar wat ik terugvind zijn ze nogal laks in data vastleggen.
Installatie 2 maand na beloofde data lijkt daar wel een gewoonte. (afgaand op reacties op internet)

Was dat bij jullie allemaal volgens planning?

_________________
*** Iendracht Forever ***

*** Com'on you Spurs ***


21 Okt 2011, 8:30
Iendracht.be - beheer
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 15 Mei 2005, 21:30
Berichten: 2350
Leeftijd: 38
Locatie: Oilsjt
WLM: jeroen65@msn.com
Bericht Re: Solar Total
BVW schreef:
Naar wat ik terugvind zijn ze nogal laks in data vastleggen.
Installatie 2 maand na beloofde data lijkt daar wel een gewoonte. (afgaand op reacties op internet)

Was dat bij jullie allemaal volgens planning?



Met reacties op het internet moet ge ook wel oppassen natuurlijk... Overgrote deel zijn slechte ervaringen omdat enkel mensen met slechter ervaringen deze posten natuurlijk. Is met alles zo. Als je een product opzoekt op internet zal de overgrote meerderheid van reacties negatief zijn hoor

_________________
mijn club: Soep, cirque en cinema :EA:


21 Okt 2011, 10:12
Nationale Ploeg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 15 Mei 2005, 21:26
Berichten: 2279
Leeftijd: 45
Locatie: Herzele
WLM: bjorn.vw@hotmail.com
Bericht Re: Solar Total
Gaskonijn schreef:
BVW schreef:
Naar wat ik terugvind zijn ze nogal laks in data vastleggen.
Installatie 2 maand na beloofde data lijkt daar wel een gewoonte. (afgaand op reacties op internet)

Was dat bij jullie allemaal volgens planning?



Met reacties op het internet moet ge ook wel oppassen natuurlijk... Overgrote deel zijn slechte ervaringen omdat enkel mensen met slechter ervaringen deze posten natuurlijk. Is met alles zo. Als je een product opzoekt op internet zal de overgrote meerderheid van reacties negatief zijn hoor


Tuurlijk, als ge van iets content zijt gaat ge da nie speciaal opt net gaan smijten.
In dit geval hier vind ik het wel raar dat er speciale fora opgericht werd om de klachten te bundelen en om dan eventueel samen die firma aan te klagen. Da geeft nie te veel vertrouwen hé.
Had ik da vroeger tegengekomen, dan had ik em hier kunnen confronteren. :-)

_________________
*** Iendracht Forever ***

*** Com'on you Spurs ***


21 Okt 2011, 12:48

Lid geworden op: 11 Okt 2011, 16:37
Berichten: 3
Bericht Re: Solar Total
Man man man, begin er niet aan ! Ik kan er een boek over schrijven. Ik heb een installatie van 24 panelen liggen van Solar Total. Wat een lijdensweg !! Ik kreeg maar liefst 6 verschillende (meestal Duitse) werkploegen over de vloer voor de installatie min of meer in orde was. Eigenlijk hebben ze nooit in orde gekregen wat ze me beloofd hadden) De communicatie binnen hun eigen bedrijf is ook een ramp. De diensten weten daar gewoon van elkaar niet wat er afgesproken is met de klant, welke brieven reeds verstuurd zijn. Nee, niet doen !


24 Okt 2011, 20:41
Iendracht.be - beheer
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 09 Jan 2006, 9:03
Berichten: 5505
Leeftijd: 47
Locatie: Lebbeke
Bericht Re: Solar Total
Ik heb het vandaag aan mijn collega gevraagd en hij is wel tevreden. Alles volgens afspraak en proper werk volgens hem.

Het enige mindere was dat ze een keuring vergeten regelen waren, waardoor hij pas later van zijn groencertificaten kon genieten, maar dat is geen ramp omdat dat toch voor 20 jaar (of zoiets) is en aangezien hij iets later begonnen is, dus ook iets langer er recht op heeft.


24 Okt 2011, 22:46
Nationale Ploeg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 15 Mei 2005, 21:26
Berichten: 2279
Leeftijd: 45
Locatie: Herzele
WLM: bjorn.vw@hotmail.com
Bericht Re: Solar Total
Smetje schreef:
Ik heb het vandaag aan mijn collega gevraagd en hij is wel tevreden. Alles volgens afspraak en proper werk volgens hem.

Het enige mindere was dat ze een keuring vergeten regelen waren, waardoor hij pas later van zijn groencertificaten kon genieten, maar dat is geen ramp omdat dat toch voor 20 jaar (of zoiets) is en aangezien hij iets later begonnen is, dus ook iets langer er recht op heeft.


Wetgeving rond premies zonnepanelen verandert op 1 januari. Dus voor mij is het van groot belang dat die uiterlijke datum gerespecteerd wordt! En tis net met zo'n data dat ze beginnen flippen daar.

_________________
*** Iendracht Forever ***

*** Com'on you Spurs ***


25 Okt 2011, 11:27
Nationale Ploeg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 15 Mei 2005, 21:26
Berichten: 2279
Leeftijd: 45
Locatie: Herzele
WLM: bjorn.vw@hotmail.com
Bericht Re: Solar Total
kurtenhilde schreef:
Man man man, begin er niet aan ! Ik kan er een boek over schrijven. Ik heb een installatie van 24 panelen liggen van Solar Total. Wat een lijdensweg !! Ik kreeg maar liefst 6 verschillende (meestal Duitse) werkploegen over de vloer voor de installatie min of meer in orde was. Eigenlijk hebben ze nooit in orde gekregen wat ze me beloofd hadden) De communicatie binnen hun eigen bedrijf is ook een ramp. De diensten weten daar gewoon van elkaar niet wat er afgesproken is met de klant, welke brieven reeds verstuurd zijn. Nee, niet doen !


Dit is eigenlijk zo'n beetje gelijklopend met 80 % van de reacties die ik al gekregen heb, via andere fora.
Het enige waar ze sterk in zijn is hun prijs, maar wat ben je met prijs als ze de dag van levering aan uw deur staan met verkeerde panelen, de andere moeten besteld worden, de uiteindelijke plaatsing maanden opgeschoven wordt... en ge op de koop toe de eventuele premies door de neus geboord krijgt....
En de service erna blijkt ook nie fameus.

Neen, we gaan er niet mee werken. Hebben ondertussen al contract met AlterElectra (Deinze). Geen massaverkoper/plaatser, maar een gewoon familiebedrijf.

_________________
*** Iendracht Forever ***

*** Com'on you Spurs ***


25 Okt 2011, 11:32
Ancien
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 16 Mei 2005, 20:01
Berichten: 4378
Leeftijd: 36
Bericht Re: Solar Total
BVW schreef:

Neen, we gaan er niet mee werken. Hebben ondertussen al contract met AlterElectra (Deinze). Geen massaverkoper/plaatser, maar een gewoon familiebedrijf.


Amper 210 wp/paneel...


25 Okt 2011, 17:42
Nationale Ploeg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 15 Mei 2005, 21:26
Berichten: 2279
Leeftijd: 45
Locatie: Herzele
WLM: bjorn.vw@hotmail.com
Bericht Re: Solar Total
Gilles schreef:
BVW schreef:

Neen, we gaan er niet mee werken. Hebben ondertussen al contract met AlterElectra (Deinze). Geen massaverkoper/plaatser, maar een gewoon familiebedrijf.


Amper 210 wp/paneel...



????

Nie alle daken zijn gelijk hé Gilles. Ge hebt grote daken waar ge grote panelen kunt leggen en kleinere daken met veluxen waar ge rond moet werken met kleinere panelen. En die kleinere panelen waarmee bij ons gewerkt zal worden hebben logischerwijze een kleinere opbrengst. Als de som overeenkomt of hoger ligt dan mijn verbruik... who cares of daar bv 10 grote opliggen met grote opbrengst of 15 kleine met een kleinere opbrengst. Als de som maar gelijk is???

Trouwens die dat solar total wou gebruiken hadden maar 180 wp/paneel en er konden er nie eens voldoende op om mijn verbruik te dekken ;)

_________________
*** Iendracht Forever ***

*** Com'on you Spurs ***


25 Okt 2011, 18:33
Ancien
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 16 Mei 2005, 20:01
Berichten: 4378
Leeftijd: 36
Bericht Re: Solar Total
Ik bedoelde gewoon dat er nu wel al meer panelen zijn die een hogere wp halen.


25 Okt 2011, 19:04

Lid geworden op: 11 Okt 2011, 16:37
Berichten: 3
Bericht Re: Solar Total
Ik bevestig bovenstaande verhalen. Ook bij mij verkeerde panelen geleverd. Verkeerde omvormer geleverd. 3 Keer verkeerde dakhaken geleverd. Kabels niet wettelijk gelegd, waardoor alles weer moest afgebroken worden en uitgegraven worden. Dan binnenbekabeling verkeerd aangesloten. Terug een ander team om dit te komen oplossen. Een hel !! Ook de termijn werd niet gerespecteerd. Men beloofde mij om tijdig te kunnen leggen zodat ik het tarief van 450 euro per certificaat zou halen. Helaas... er werd te laat geplaatst waardoor ik nu slechts 350 euro per certificaat krijg. Niet te doen !


25 Okt 2011, 21:29
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 14 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 gasten




Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
webdesign aalst