Grootste Iendrachtspeler | Iendracht.be Forum
forum eendracht aalst



Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 49 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 4
 Grootste Iendrachtspeler 
Auteur Bericht
forumlegende

Lid geworden op: 16 Mei 2005, 22:35
Berichten: 2934
Bericht Grootste Iendrachtspeler
Naar aanleiding van de 'Grootste Belg'-verkiezing is het misschien eens leuk om ook de 'Grootste Iendracht-speler' te kiezen?
Wie vond je zelf de beste speler die we ooit gehad hebben?


02 Dec 2005, 13:43
Freak
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 29 Mei 2005, 14:07
Berichten: 5751
Bericht Re: Grootste Iendrachtspeler
tympanum2 schreef:
Naar aanleiding van de 'Grootste Belg'-verkiezing is het misschien eens leuk om ook de 'Grootste Iendracht-speler' te kiezen?
Wie vond je zelf de beste speler die we ooit gehad hebben?


Ik kom sinds '92 en heb 5 favorieten ;

- Gilles De Bilde
- Yves Vanderhaege
- Peter Lassen
- Edwin Van Ankeren
- Vladan Kuyovic

Uiteindelijk heb ik Vanderhaege gekozen. Vraag me niet waarom precies. :grijns:

_________________
Dit is de club waar ik zo trots op ben! - Clubliefde kent geen divisies


02 Dec 2005, 13:47
Iendracht.be - beheer
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 16 Mei 2005, 23:59
Berichten: 12898
Leeftijd: 45
Locatie: Denderhoutem
Website: http://www.newcastle-online.org/nufcforum/index.php
Ik kom sinds 1994 - 1995 zien en de allergrootste voor mij is zonder enige twijfel Godwin Okpara, sensationeel goed was die, ik vond hem nog beter dan De Bilde. Ik herinner me nog hoe ze in de gazet aan Okpara (in de lucht niet te kloppen, op snelheid niet te kloppen en technisch ook nog eens meesterlijk) vroegen of hij eigenlijk ook zwakke punten had, waarop hij antwoordde dat zijn schot toch wel zijn zwak punt was ... een dag later knalde hij hem vanop 25 meter in de winkelhaak binnen  :grijns: .

Alleszins, als ik enkel de prestaties laat meetellen (hier heb ik het dus over De Bilde), dan ziet een top-10 er bij mij ongeveer zo uit:

1. Godwin Okpara
2. Gilles De Bilde
3. Edwin Van Ankeren
4. Peter Van Wambeke
5. Vladan Kujovic
6. Peter Lässen
7. Olivier Lamberg (enkel al voor zijn goal tegen Levski)
8. Florian Urban
9. Yves Vanderhaeghe
10. Peter Van Der Heyden

Al kan ik er nog altijd nog enkele vergeten zijn natuurlijk.


02 Dec 2005, 13:55
onderstaande foto te bekijken op eigen risico
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 09 Aug 2005, 13:52
Berichten: 6580
Leeftijd: 10
Locatie:
Website: http://www.spionkop-lede.tk
1. De Buck
2. Gilles De Bilde
3. Godwin Okpara
4. Vladan Kujovic
5. Mamana Salvador
6. Hans Van Wilderode :engel: RIP
7. Peter Van Wambeke
8. Yves Vanderhaeghe
9. Peter Lassen
10.Florian Urban/ Moses Chunga

laatste plaats: Lex lecomte :fy:

_________________
www.spionkoplede.com


Laatst gewijzigd door Mariner op 02 Dec 2005, 15:17, 4 keer totaal gewijzigd.



02 Dec 2005, 14:01
Freak
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 29 Mei 2005, 14:07
Berichten: 5751
Bartos schreef:
Ik kom sinds 1994 - 1995 zien en de allergrootste voor mij is zonder enige twijfel Godwin Okpara, sensationeel goed was die, ik vond hem nog beter dan De Bilde. Ik herinner me nog hoe ze in de gazet aan Okpara (in de lucht niet te kloppen, op snelheid niet te kloppen en technisch ook nog eens meesterlijk) vroegen of hij eigenlijk ook zwakke punten had, waarop hij antwoordde dat zijn schot toch wel zijn zwak punt was ... een dag later knalde hij hem vanop 25 meter in de winkelhaak binnen :grijns: .

Alleszins, als ik enkel de prestaties laat meetellen (hier heb ik het dus over De Bilde), dan ziet een top-10 er bij mij ongeveer zo uit:

1. Godwin Okpara
2. Gilles De Bilde
3. Edwin Van Ankeren
4. Peter Van Wambeke
5. Vladan Kujovic
6. Peter Lässen
7. Olivier Lamberg (enkel al voor zijn goal tegen Levski)
8. Florian Urban
9. Yves Vanderhaeghe
10. Peter Van Der Heyden

Al kan ik er nog altijd nog enkele vergeten zijn natuurlijk.


Urban was ik eerlijk gezegd even vergeten. Dat was ook nog eens een speler. Een bal gaan halen op de eigen helft en zowat het hele veld voorbij 'stormen' en dan een goal gaan maken  :zot:  Geniaal was dat.

Er waren ook nog spelers als Jarakovic , Kosimo , ... die de laatste jaren in eerste lieten zien veel kwaliteit te hebben maar nooit echt doorbreken.

Maar ik blijf bij VDH omdat ik ook weet dat deze zeker nog een hart heeft voor de club (en mss stil hoop dat hij ooit zijn loopbaan bij ons zou afsluiten)

_________________
Dit is de club waar ik zo trots op ben! - Clubliefde kent geen divisies


02 Dec 2005, 14:03
Iendracht.be - beheer
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 16 Mei 2005, 23:59
Berichten: 12898
Leeftijd: 45
Locatie: Denderhoutem
Website: http://www.newcastle-online.org/nufcforum/index.php
En dan heb ik trouwens nog kleppers als Fred Van Der Hoorn, Harold Meyssen, Philippe Vande Walle, Edi Krncevic, Koen De Vleeschouwer, Stefan Van Riel, Justice Sandjon, Kris Temmerman, Steve Cooreman (een half seizoen de beste rechtsbuiten van dit land geweest), Georges Arts, Kristof Kestens, Jan Verlinden en David Paas die geeneens in mijn top 10 staan.


02 Dec 2005, 14:05
Iendracht.be - beheer
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 16 Mei 2005, 23:59
Berichten: 12898
Leeftijd: 45
Locatie: Denderhoutem
Website: http://www.newcastle-online.org/nufcforum/index.php
Casual1919 schreef:
Er waren ook nog spelers als Jarakovic , Kosimo , ... die de laatste jaren in eerste lieten zien veel kwaliteit te hebben maar nooit echt doorbreken.


Jarakovic speelde nooit voor ons, ik denk dat je het eerder hebt op Mladenovic, die bij ons flopte nadat we hem van Anderlecht geleend hadden en die later door AA Gent voor veel geld teruggehaald werd uit Servië om ook in Gent te floppen.
Cosimo, die gleed toch wel weg in de anonimiteit na zijn periode bij ons, maar de jongen maakte hier toch elke keer zijn goals hé, juist spijtig van zijn rot karakter.

Al geldt dat nog meer voor Urban natuurlijk, maar ja, als diene een goed karakter had, was die voor elke Belgische club onbetaalbaar. Een ronduit geniale voetballer was dat, maar een jongen met zware (drank)problemen.


02 Dec 2005, 14:09
Freak
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 29 Mei 2005, 14:07
Berichten: 5751
Bartos schreef:
En dan heb ik trouwens nog kleppers als Fred Van Der Hoorn, Harold Meyssen, Philippe Vande Walle, Edi Krncevic, Koen De Vleeschouwer, Stefan Van Riel, Justice Sandjon, Kris Temmerman, Steve Cooreman (een half seizoen de beste rechtsbuiten van dit land geweest), Georges Arts, Kristof Kestens, Jan Verlinden en David Paas die geeneens in mijn top 10 staan.


Jan Van Steenbergen, Vaessen , Carlos Junior , Diaz , Johny Hansen , ... Nog even zo doorgaan en ik begin te blijten denk ik  :grijns:

_________________
Dit is de club waar ik zo trots op ben! - Clubliefde kent geen divisies


02 Dec 2005, 14:10
Iendracht.be - beheer
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 16 Mei 2005, 23:59
Berichten: 12898
Leeftijd: 45
Locatie: Denderhoutem
Website: http://www.newcastle-online.org/nufcforum/index.php
En dan vergeet ik ook nog Geoffrey Claeys trouwens, speelde hier maar 1 seizoen, maar wel een bereseizoen en zeer populair bij de fans. Ik vergeet nooit hoe hij een seizoen later op de eerste speeldag meteen met Lierse naar Aalst moest komen en de volledige Aalsterse spionkop de naam van Claeys scandeerde, kippenvelmoment en de laatste keer dat ik zoiets gezien heb voor een speler van de tegenpartij. Spijtig genoeg maakte hij iets later wel de winning-goal voor Lierse  :kwaad: .


02 Dec 2005, 14:11
onderstaande foto te bekijken op eigen risico
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 09 Aug 2005, 13:52
Berichten: 6580
Leeftijd: 10
Locatie:
Website: http://www.spionkop-lede.tk
In de beginperiode van aalst was dolf de buck een monument op aalst. Veel goals scoren en kweet nie zeker (mss weet eendrachtencyclopedie Bartos dat :-) ), maar ik dacht dat hij nog opgeroepen is geweest voor de nationale ploeg

Vergeet ook philippe vd walle nie hé
One vd walle, there's only one vd walle...

_________________
www.spionkoplede.com


Laatst gewijzigd door Mariner op 02 Dec 2005, 14:13, 1 keer totaal gewijzigd.



02 Dec 2005, 14:12
Freak
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 29 Mei 2005, 14:07
Berichten: 5751
Mariner schreef:
1. Dolf De Buck


Misschien ook Miel De Buck, als eerbetoon.
Gestorven na een blessure tegen White star zo merk ik als ik mijn boek 'De Vloek van Blavier' erbijneem.

_________________
Dit is de club waar ik zo trots op ben! - Clubliefde kent geen divisies


02 Dec 2005, 14:13
onderstaande foto te bekijken op eigen risico
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 09 Aug 2005, 13:52
Berichten: 6580
Leeftijd: 10
Locatie:
Website: http://www.spionkop-lede.tk
Casual1919 schreef:
Mariner schreef:
1. Dolf De Buck


Misschien ook Miel De Buck, als eerbetoon.
Gestorven na een blessure tegen White star zo merk ik als ik mijn boek 'De Vloek van Blavier' erbijneem.


dat zou kunne ja, ik ga hem voorlopig zonder voornaam zetten  :grijns:

_________________
www.spionkoplede.com


02 Dec 2005, 14:14
Iendracht.be - beheer
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 16 Mei 2005, 23:59
Berichten: 12898
Leeftijd: 45
Locatie: Denderhoutem
Website: http://www.newcastle-online.org/nufcforum/index.php
Mariner schreef:
In de beginperiode van aalst was dolf de buck een monument op aalst. Veel goals scoren en kweet nie zeker (mss weet eendrachtencyclopedie Bartos dat :-) ), maar ik dacht dat hij nog opgeroepen is geweest voor de nationale ploeg

Vergeet ook philippe vd walle nie hé
One vd walle, there's only one vd walle...


Als ik het juist heb, ik ben niet 100% zeker, is Dolf De Buck de Eendrachtspeler die het meest opgeroepen werd voor de Belgische nationale ploeg terwijl hij voor onze club aangesloten was. Ik denk Dolf De Buck het meeste (een goeie 10 keer denk ik) en De Bilde het tweede meeste. Ik ben daar niet gans zeker van, maar toch redelijk zeker.


02 Dec 2005, 14:16
onderstaande foto te bekijken op eigen risico
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 09 Aug 2005, 13:52
Berichten: 6580
Leeftijd: 10
Locatie:
Website: http://www.spionkop-lede.tk
merci bartos, dan weet ik  tenminste zeker dat ik mijne grootste eendrachtspeler zijn voornaam juist heb.

_________________
www.spionkoplede.com


02 Dec 2005, 14:20
Iendracht.be - beheer
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 16 Mei 2005, 23:59
Berichten: 12898
Leeftijd: 45
Locatie: Denderhoutem
Website: http://www.newcastle-online.org/nufcforum/index.php
Even opgezocht en Adolf De Buck speelde 16 keer voor de nationale ploeg, maar ik weet niet of die allemaal waren terwijl hij voor Aalst speelde, al zou dat wel kunnen, ik dacht wel dat hij een dikke 10 keer opgeroepen werd terwijl hij voor Aalst speelde.

*edit*: blijkbaar 16 keer opgeroepen alleszins, maar er staat niet bij hoeveel effectieve caps, misschien kwam hij dus niet bij elke selectie in actie.


Laatst gewijzigd door Bartos op 02 Dec 2005, 14:22, 1 keer totaal gewijzigd.



02 Dec 2005, 14:21
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 49 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 4


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten




Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
webdesign aalst